⚘﷽⚘
#یااباالصالح_المهدی...🌼
در تمام این سالها
انتظارت
طعنه ها و سختی ها
و بلا ها
با خود داشته است
ولی
گر بادفتنه هر دو جهان را به هم زند
ما و چراغ چشم و ره انتظار دوست
#تعجیل_درامرفرج_صلوات
#اللهم_صل_علي_محمدﷺو_آل_محمدﷺو_عجل_فرجهم
امروزه بر گردن مردم سوارند موقع جهاد خوشگذرانی میکردند
پاسخ کوبنده رحیمپور ازغدی: به امثال حسام الدین آشنا که امروزه شبهاتی در مورد کربلای 4 منتشتر میکنند
رحیمپور ازغدی: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع دانشجویان:این روزها سالگرد عملیات کربلای۴ و شهادت غریبانه غواصها است. رسانههای بیگانه و چند نفر از دولتیها مثل آقای آشنا و... به گونهای جوسازی کردهاند که گویا هزاران شهید دادهایم و دکتر محسن رضایی آن را حرکتی انحرافی دانسته است. حال آنکه اساسا خود این آدمها زمان کربلای ۴ در خانهها نشسته بودند.
این تیپ افراد برخلاف رزمندهها و شهدای دانشگاه امام صادق (ع)، از آن امام صادقیهایی بودند که در آن زمان جبهه نمیرفتند، بعدها هم یک روز معمم بودند و یک روز عمامهها را برمیدارند، روزی در وزارت اطلاعات بودند و روزی با خارج نشینهای معاند همصدایی میکنند.
به نظر میرسد این حرفها نشاندن بدهکار به جای طلبکار است. نمونههای دیگری هم مثل مسئول پیشین سازمان سینمایی وزارت ارشاد، از همین جبهه ندیدهها بودند که جزئی از مسئولین شدند.»
آقای رضایی که منظور خود را توضیح داد ولی توقف کربلای ۴، نتیجه خیانت منافقین و ماهوارههای آمریکا و... بود.
در کربلای ۴ من از نزدیک شاهد ماجرا بودم. در کنار غواصها از جاده شهید صبوری در جبهه جزیره بوارین مجروح شدم.
به جای طلبکار شدن بدهکارهاباید امروزه روح پاسخگویی و مسئولیتپذیری را در کسانی که در عصر جهاد، مشغول زندگیشان بودند و امروز بر گردن مردم سوارند، به وجود آورد.
❣﷽❣
#ماجرای_سقاخانه_اسمال_طلا
کاسه های برنجی طلایی رنگ را زیر شیر آب می گرفتیم و بعد از گفتن بسم الله چشم ها را می بستیم و به نیت تبرک و شفا، آب را سر می کشیدیم.
به گزارش جی پلاس، زائران قدیمی حرم رضوی کاسه های برنجی سقاخانه صحن عتیق را خوب به یاد دارند. چند سالی است که به دلایل بهداشتی، ظروف برنجی جمع شده و جایش، لیوان های یکبار مصرف در اطراف شیرهای آب سقانه جانمایی شده و برای سهولت دسترسی به زائران به آب و کثرت جمعیت، شیرهای آب سقاخانه نیز اتومات شده است اما هنوز همان رسم همیشگی در بین زائران وجود دارد، بسم ا… گفتن قبل از نوشیدن به نیت تبرک و تیمن.
سقاخانه در معماری سنتی ایرانی، فضاهای کوچکی در معابر عمومی است که اهالی و کسبه برای آب دادن به رهگذران تشنه، آن را درست میکردند. سقاخانه معمولاً ظروف سنگی بزرگی بود که آب آشامیدنی را در آنها ریخته می ریختند و پیالههایی را با زنجیر به آنها می بستند. بانیان سقاخانه به قصد ثواب بردن و سیراب کردن تشنگان، اقدام به ساخت و نگه داری آنها میکردند. برخی سقاخانهها دائمی بودند و برخی دیگر در زمانهای خاص بویژه در ایام عزاداری محرم برپا میشدند. برای اینکه رهگذران در شب بدانند که سقاخانه کجاست تا رفع تشنگی کنند، در اطراف آن نیز شمع هایی را روشن می کردند. در تهران رسم بود، کسانی که نذر و نیازی داشتند هر شب جمعه، شمعهایی را در سقاخانهها روشن میکردند. از میان سقاخانه هایی که وجود دارد، سقاخانه اسماعیل طلای حرم مطهر از معروف ترین هاست. سقاخانه اسماعیل طلا، جا گرفته در مرکز صحن عتیق روبروی پنجره فولاد، سابقه ای طولانی دارد و از قدیمی ترین سقاخانه هاست. سنگ بنای این سقاخانه را نادرشاه افشار نهاد و یکی از فرماندهان فتحعلی شاه، بهای روکش طلای آن را پرداخت.
ماجرا از این قرار است که بین سالهای ۱۱۴۴ تا ۱۱۴۵ق به دستور نادرشاه افشار سنگابی یکپارچه از سنگ مرمر که از جنگ هرات به غنیمت گرفته بود را در کنار جوی آبی که آن زمان از وسط صحن عتیق عبور میکرده نصب می شود تا مردم برای رفع تشنگی از آب درون این سنگ که سه کر گنجایش داشته، استفاده کنند.
چند سال بعد، یکی از سرداران فتحعلی شاه که جان وی را از خطری احتمالی نجات می دهد. آن زمان از طرف یکی از دول خارجه، بستهای به عنوان هدیه به دربار می رسد و شاه قصد گشودن آن را می کند اما اسماعیل خان که بسته را مشکوک می بیند درخواست دارد این کار در محوطهٔ کاخ به وسیلهٔ خدمتگذاران انجام شود تا احتمال سوء قصد از شاه دور بماند. اتفاقاً هنگام بازکردن، بسته منفجر می شود. شاه به رسم پاداش از دو اندیشی وی، هم وزن اسماعیل خان به او طلا اهدا می کند. او این طلاها را صرف ساختن جایگاه آن سنگاب می کند تا گنبد و پایه های سقاخانه با روکشی از طلا مزین شود. از آن زمان سقا خانه را «سقاخانه اسماعیل طلائی» نام می گذارند. این سردار اهل مهدی شهر (سنگسر) سمنان بر فراز سنگاب پوششی هشت ضلعی و سقفی گنبدی شکل بنا و آن را طلا کاری می کند. سقف گنبدی شکل سقاخانه بر روی پایههایی از سنگ مرمر کندهکاری شده و کاشی قرار دارد و سطح آن از بالای کاشی پایهها با خشتهای مطلا و پیرامون آن با اسماء ا… تزیین شده است.
در گذشته آب سقاخانه اسماعیل طلایی از طریق چشمهای به نام چشمه گیلاس در فاصله ۴۸ کیلومتری مشهد امروز تامین میشد. بسیاری از زائران با آوردن قمقمه های خالی از این آب را برای تبرک و تیمن و بردن آن به شهر خود برمی دارند.
بسیارند آنها که با دلی صاف، آبی از سقاخانه حرم امام رضا (ع) به نیت شفای بیمارشان برده اند، بسیارند آنها که برای روشنی قلب و روحشان، جرعه از این آب را نوشیده اند، بسیارند آنها که به جای شمع، نذری کرده اند برای تامین روشنایی اطراف سقاخانه و لیوان هایی که در اختیار زائران قرار می گیرد و بسیارند آنها که هنوز به یاد لب تشنه حسین و مشک پرخون سقای کربلا و گلوی خشک شهید شش ماهه عاشورا، آب را با بغض و اشک می نوشند، در حرم امام رضا (ع) یه یاد جدشان امام حسین (ع) و مگر چنین آبی، جز روشنی است؟!
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
آخوند،اگر آخوند بماند جایش در دل مردم است.
⚠️آخوندهای نفوذی لباس روحانیت پوشیده اند و در حال تخریب روحانیت هستند تا مردم را از روحانیت زده کنند که معروف ترین آنها هم کلید به دست است!
#امام_جمعه_تبریز
پیامبر گرامی (ص) فرمودند:
خوشا به حال آنڪه مهدی عج را ببیند و خوشا به حال آنکه او را دوست بدارد و خوشا به حال ڪسی که امامت او را باور داشته باشد.
📚بحارالانوار ۵۲ :۳۰۹
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
❣️﷽❣️
#حوادت_فاطمیه
#قسمت1️⃣
هفته اشك و فتنه، 22 صفر تا 28 صفر سال 11 هجرى قمرى
1 ـ شدت يافتن بيمارى پيامبر (صلى الله عليه وآله): روز 22 ماه صفر، سه شنبه
صداى اذان مغرب به گوش مى رسد و مردم در مسجد منتظر آمدن پيامبر هستند تا نماز را با آن حضرت بخوانند.
امّا هر چه صبر مى كنند از پيامبر خبرى نمى شود، گويا حال پيامبر بدتر شده است.
على(ع) به مسجد مى آيد و در محراب مى ايستد و مردم پشت سر او نماز مى خوانند.
2 ـ نقشه و نقش عايشه: روز 22 ماه صفر، سه شنبه
ابوبكر و عُمَر در اردوگاه اُسامه هستند، وقتى كه ابوبكر مى خواست از مدينه برود نزد دختر خود، عايشه رفت و به او گفت: "من به دستور پيامبر به جهاد مى روم، اگر يك وقت ديدى كه بيمارى پيامبر بدتر از اين شد به من خبر بده تا من بيايم و يك بار ديگر پيامبر را ببينم".
اكنون، عايشه پيكى را به سوى اردوگاه اُسامه مى فرستد تا به پدرش خبر دهد كه هر چه زودتر به مدينه بازگردد چرا كه بيمارى پيامبر سخت شده است.
هوا تاريك است و اسب سوارى از مدينه به سوى اردوگاه اُسامه به پيش مى رود.
وقتى او به اردوگاه مى رسد سراغ خيمه ابوبكر را مى گيرد. (عمر هم كنار ابوبكر است)، او به ابوبكر مى گويد: "من از مدينه مى آيم، عايشه مرا فرستاده تا به تو هم خبر دهم كه ديگر اميدى به شفاى پيامبر نيست و او براى نماز مغرب به مسجد نيامده است، هر چه زودتر خود را به مدينه برسان!".
عُمَر تا اين سخن را مى شنود از جا برخاسته و رو به ابوبكر مى كند و مى گويد: "برخيز، ما بايد هر چه سريعتر خود را به مدينه برسانيم".
عُمَر و ابوبكر در اين نيمه شب به سوى مدينه حركت مى كنند.
3 ـ ديدار از قبرستان بقيع: روز 22 ماه صفر، سه شنبه
پيامبر از خواب بيدار مى شوند، او دستور مى دهد تا چند نفر از يارانش نزد او بيايند، على(ع) و چند نفر ديگر حاضر مى شوند، پيامبر به آنان مى گويد: "خدا از من خواسته است كه به ديدار اهل بقيع بروم".
پيامبر دست در دست على(ع) گذاشته و آرام آرام به سوى بقيع مى رود، وقتى او به بقيع مى رسد چنين مى گويد: "آگاه باشيد فتنه ها همچون شب هاى تاريك به سوى شما مى آيند".
4 ـ تخلّف از لشكر اسامه: روز 23 ماه صفر، چهارشنبه
اين صداى اذان بلال است كه در شهر مدينه طنين انداخته است، مردم، كم كم به سوى مسجد مى شتابند تا نماز صبح را پشت سر پيامبر بخوانند. آمدن پيامبر به طول مى كشد، به راستى آيا پيامبر براى خواندن نماز خواهد آمد؟
امّا گويا تب پيامبر بسيار شديد شده است، او نمى تواند به مسجد بيايد.
ناگهان ابوبكر وارد مسجد مى شود، او مى خواهد به سوى محراب برود و امامِ جماعت بشود، همه تعجّب مى كنند كه او در اينجا چه مى كند؟
خبر به گوش پيامبر مى رسد، او مى گويد: "مرا بلند كنيد و به مسجد ببريد".
پيامبر دستمالى را بر سر خود مى بندد و با كمك على(ع) و فضل بن عبّاس به سوى مسجد مى رود، پيامبر از ابوبكر مى خواهد از محراب بيرون بيايد.
پيامبر نمى تواند روى پاى خود بايستد، براى همين مى نشيند و نماز را به صورت نشسته مى خواند.
بعد از نماز، پيامبر رو به ابوبكر مى كند و مى فرمايد: "مگر من به شما نگفته بودم كه به سپاه اُسامه بپيونديد؟ چرا از دستور من سرپيچى كرديد و به مدينه بازگشتيد؟".
ابوبكر در جواب مى گويد: "من به اردوگاه اُسامه رفته بودم امّا چون شنيدم حال شما بدتر شده است با خود گفتم بيايم و يك بار ديگر شما را ببينم".
پيامبر رو به آنها مى كند و مى فرمايد: "هر چه سريعتر به سپاه اُسامه ملحق شويد و به سوى روم حركت كنيد، بار خدايا! هر كس كه از سپاه اُسامه تخلّف كند، لعنت كن".
5 ـ ماجراى قلم و دوات: روز 24 ماه صفر، پنج شنبه
حدود سى نفر از مسلمانان در خانه پيامبر جمع شده اند.
آنها براى عيادت پيامبر آمده اند، خيلى از آنها اشك حسرت مى ريزند و از اين كه قدر اين پيامبر مهربانى ها را ندانستند، غصّه مى خورند.
پيامبر رو به ياران خود مى كند و مى فرمايد: "براى من قلم و دوات بياوريد تا براى شما مطلبى بنويسم كه هرگز گمراه نشويد".
يك نفر بلند مى شود تا قلم و كاغذى بياورد كه ناگهان صدايى همه را حيران مى كند: "بنشين! اين مرد هذيان مى گويد، قرآن ما را بس است".
سخن او ادامه پيدا مى كند: "بيمارى بر اين مرد غلبه كرده است، مگر شما قرآن نداريد؟ ديگر براى چه مى خواهيد پيامبر برايتان چيزى بنويسد؟".
او عُمَر است كه چنين سخن مى گويد.
#ادامه_دارد.....
#حقیقت کربلای 4 از قلم سرلشکر
عراقی
این روزها بیشتر رسانههای ما و حتی بیگانه پر شده از موضوع عملیات کربلای ۴ و مسائل مورد اختلاف آن.
امروز به یک مطلب از کتاب سرلشکر سعد مجید حمدانی به نام "قبل أن يغادرنا التاريخ" برخورد کردم. بد ندیدم شما هم ببینید و از زبان جبهه مقابل هم جریان را شنیده باشید. 👇
🍂
🔻 فرماندهان عراقی درباره کربلای 4 و 5 چه میگویند؟
در بحبوحه جنجالهای اخیر درباره عملیات کربلای 4 به یاد کتاب سرلشکر رعد مجید حمدانی افتادم که از فرماندهان گارد ریاست جمهوری عراق و آخرین سمتش هم فرمانده لشکر دوم این گارد بود. حمدانی در 2003 وقتی آمریکا به عراق حمله کرد، مسئولیت دفاع از جنوب بغداد را بر عهده داشت و تلاش کرد که راهبرد نظامی شبیه جنگهای چریکی را اجرا کند، اما در نهایت موفق نشد و پس از سقوط بغداد، خود را تسلیم نیروهای آمریکایی کرد.
کتاب حمدانی "قبل أن يغادرنا التاريخ" نام دارد که بخشی از آن به جنگ 8 ساله ایران و عراق اختصاص دارد.
از صفحه 125 به عملیات کربلای 4 اشاره میکند. عراقیها ضد حمله به آن را "معركة اليوم العظيم" نامیدهاند و از صفحه 127 تا 134 به عملیات کربلای 5 اشاره میکند که نام عملیات ضد حمله عراقی به آن "الحصاد الاکبر" بود؛ اما به اشتباه در برخی منابع ایرانی الحصاد الاکبر ضد حمله عراقی به عملیات کربلای 4 عنوان شده است.
حمدانی در این کتاب خود عملیات کربلای 4 را "پیشبینی شده" (لو رفته) میداند و مینویسد که نیروهای ایرانی در ضد حمله ارتش عراق متحمل خساراتهای زیادی شدند. با این حال تاکید میکند که "رقابتی توجیهناپذیر" میان سرلشکر طالع الدوری فرمانده سپاه سوم در منطقه شلمچه و سرلشکر ماهر عبدالرشید فرمانده سپاه هفتم در جزیره ام رصاص درباره میزان تلفات وارده به نیروهای ایران شکل گرفت و هر کدام برای کم کردن روی دیگری نزد فرماندهی کل ارتش تلاش میکرد آماری بیشتر ارائه دهد.
سرلشکر حمدانی میگوید این دو افسر عراقی آنقدر در آمارهای خود درباره عملیات "الیوم العظیم" (ضد حمله به کربلای 4) غلو کردند که همه کاملا مطمئن شدند ایران قادر به حمله در کمتر از 6 ماه نخواهد بود و با این تصور سال 1986 را به پایان بردیم.
حمدانی باز تاکید میکند که ارتش عراق در نتیجه گزارشهای اغراقآمیز دو فرمانده یاد شده به هیچ وجه احتمال حمله دیگر در کمتر از 6 ماه را نمیداد و در این حال و وضع هم در ششم ژانویه 1987 ارتشبد عبدالجواد ذنون رئیس ستاد ارش عراق تغییر میکند و ارتشبد سعدالدین عزیز جانشین او میشود.
در ادامه میافزاید که ناگهان شب دهم ژانویه 1987 نیروهای ایرانی حملات بزرگی را از محورهای قبلی (در عملیات کربلای 4) آغاز کرده و توانستند به موفقیتهای بزرگی دست یابند. بعد از آن هم به سیر این حملات و تلفات و شکستهای سنگین نیروهای عراقی اشاره میکند.
حمدانی به نوعی عملیات کربلای 4 را لو رفته و عملیات کربلای 5 را عملیاتی غافلگیر کننده برای ارتش عراق با توجه به نتیجه عملیات کربلای 4 میداند.
ارتشبد نزار عبدالکریم خزرجی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق نیز در کتاب "جنگ ایران و عراق 1980 تا 1988 و خاطرات یک جنجگو" به این عملیاتها میپردازد، اما به نظر میرسد که سرلشکر حمدانی با نگاه واقعبینانهتری به آنها پرداخته است.
⬅️بدترین مردم در نزد خداوند
چه کسانی هستند؟
✅علامه طباطبایی در تفسیر این آیه که خدا بدترین و بهترین مردم را معرفی کرده، نوشته است:
"🍃 إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ وَ الْمُشْرِکِینَ فِی نارِ جَهَنَّمَ خالِدِینَ فیها أُولئِکَ هُمْ شَرُّ الْبَرِیَّةِ" 🍃
(سوره بینه آیه 6) یعنی کسانی که از اهل کتاب و مشرکان به این آئین جدید کافر شدند، در آتش جهنم و به طور دائم خواهند بود، این گونه افراد بدترین خلق خدایند (چون نعمت هدایت بالاترین نعمتهای الهی است، و کفران آن بدترین کفران ها است) در مقابل بدترین مردم بهترین مردم نیز معرفی شدهاند:
🍃" إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ"🍃
در این آیه خیریت را منحصر در مومنان کرده، که اعمال صالح انجام میدهند، همچنان که در آیه قبلی شرّیت را منحصر در کفار میکرد. (ترجمه المیزان، ج 20، ص 578)
در این آیه، معیار بهترین و بدترین بودن مخلوقات در نظر قرآن به صراحت بیان شده است. ایمان و کفر، دو عیار واقعی سنجش شخصیتی انسانها است که ایمان موجب تعالی و کفر موجب سقوط است.
نتیجه :
بدترین مردم نزد خدا کافران و مشرکان هستند. هر چند در آیات دیگری از قرآن بعضی از انسانها به دلیل خطاهایی که مرتکب شده و یا میشوند، بدترین خلق معرفی شدهاند، ولی با توجه به همان دو معیار که تمام خوبیها در ایمان و تمام بدیها در کفر خلاصه میشود، بقیه مصادیق، چه از نظر خوبی و چه بدی به همان دو محور مربوط میشود و زیر مجموعه آن دو است، زیرا منشأ تمام خوبیها ایمان، و منشأ تمام بدیها کفر است.
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
#حدیث
امیرالمومنین علیه السلام: تا جایی که توانایی بر کار خوب دارید، خوبی کنید؛ زیرا خوبی، [آدمی را ]از مهلکه ها و مرگهای ناگوار نگه می دارد
#میزان_الحکمه ج7 ص299
آیت الله مشکینی می فرمودند👇
نافله شب! نافله شب! نافله شب!
👈 خوشا به حال کسی که نافله ی شبش ترک نشود و از او بهتر آن که نوافل دیگر را هم به جا بیاورد.
بالاخره یک حساب و کتابی بوده و هست که اولیا، این قدر بر نماز شب تکیه دارند.
📚 "جام حضور". عباس موسوی مطلق
☘ چقدر میخواهی بخوابی؟!☘
💠 آیت الله مجتهدی تهرانی(ره):
•★• استاد ما حضرت حاج شیخ علی اکبر برهان (ره) مےفرمودند: آن قدر درقبر بخوابیم که استخوان هایمان بپوسد، یك شب هم بلند شو ببین چه خبر است.
•★• پیامبر اکرم صلےالله علیہ وآله می فرمایند:
«وقتی بنده ای از خواب شیرینش و از رختخوابش برخیزد در حالیكه خواب آلود است،» برای این كه به سبب نماز شبش می خواهد كه خداوند را راضی كند،
•★• خداوند متعال به سبب آن بنده ، بر ملائكه مباهات می کند و می گوید :
این بنده ام را می بینید كه بلند شده و خواب شیرینش را ترك كرده تا كاری را انجام دهد كه بر او واجب نكرده ام؟
شاهد باشید كه من او را آمرزیدم .
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
﷽
🌹 #آیت_الله_بهجت(ره) 🌹
🌸 چقدر 💓 امام زمان (عج) 💓 مهربان است به کسانی که اسمش را میبرند و صدایش میزنند و از او طلب کمک میکنند، از پدر و مادر هم به آنها مهربانتر است.
📕 #در_محضر_بهجت/ص٣۶۶
#کمی_معرفت_لازمیم
#ما_هم_قدری_به_یاد_حضرت_باشیم
💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود
درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 مقام سلمان فارسی بالاتر است یا مقام حضرت ابوالفضل (ع) ؟
# با سخنرانی علی_سعیدیان
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
نجات از فتنه ها
پیامبر اکرم (ص):مردم به وسيلۀ مهدی ما از فتنه ها ی آخرالزّمان نجات يابند، چنانكه به وسيلۀ ما از شرك و بت پرستى رهائى يافتند
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
#یک_نکته_از_این_معنی..💯📌
فهم نادرست❌ و سوء استفاده برخی از دراویش از یک حدیث👇
شهید مطهری
🔸معنی حدیث «حبّ علی بن ابی طالب حسنة لا تضرّ معها سیئة» این است که محبت علی(ع) حسنهای است که مانع ضرر زدن گناه میشود، یعنی مانع راه یافتن گناه میشود؛ معنایش آن نیست که جاهلان پنداشتهاند و آن اینکه محبت علی(ع) چیزی است که هر گناهی که مرتکب شوی بلا اثر است.
برخی از #دراویش از طرفی دعوی دوستی خدا دارند و از طرف دیگر از هر گناهکاری گناهکارترند، اینان نیز مدّعیان دروغگو هستند. امام صادق(ع) میفرماید: «تعصی الاله و انت تظهر حبّه هذا لعمری فی الفعال بدیع لو کان حبّک صادقا لاطعته انّ المحبّ لمن یحبّ مطیع؛ خدا را معصیت میکنی در حالی که مدّعی محبت او هستی! به جانم قسم که این کار، در میان کارها، شگفتآور است. اگر محبت تو راستین میبود او را اطاعت میکردی، زیرا طبیعی است که هر دوستی مطیع دوست خویشتن است».
✅دوستان واقعی امیرالمؤمنین(ع) همواره از گناهان دوری میگزیدهاند؛ ولایت آن حضرت نگاهدارنده از گناه بوده است نه تشویق کننده به آن. امام باقر(ع) میفرماید: «ما تنال ولا یتنا الّا بالعمل و الورع؛ به ولایت ما نتوان رسید جز با عمل نیک و پرهیزکاری و دوری از گناه».
📚 عدل الهی، ص۳۰۸
#تحلیل
#نقد_فرقه
#نقد_تصوف
💠شبکه ادیان
🌸🍃مرحوم #دولابی: همیشه یک کناره کاری داشته باش!
❌بعضی سال ها می شد که مزرعه ي اصلی ما آفت می خورد و تمام محصولمان از بین می رفت. یک قطعه زمین کوچک هم جاي د یگر ي کاشته بودیم، به اصطلاح کناره کاري، و اصلاًَ آن را به حساب نمی آوردیم؛
💢اما همه ي خرج سالمان را همان کناره کاري تأمین می کرد و جبران همه ي خسارت مزرعه ي اصلی را هم می نمود.
⚠️خوب است مؤمن در کنار عبادات و اعمال واجبش یک عمل مستحب، هر چند هم که کوچک باشد، به طور خصوصی بر اي خودش قرار بگذارد، مثل دست گیري از یک
خانواده ي فقیر یا سرپرستی یتیم و چه بسا فرداي قیامت همین کناره کاري باعث نجات انسان شود.
📚مصباح الهدی صفحه 232.
⭕️ #حدیث_روز
🔸 امام سجاد (ع):
🔹 آخرین سفارش حضرت خضر به حضرت موسى این بود که: هرگز کسى را به سبب گناهش خوار نکن.
#مهدویت
✅ آیا قیام امام مهدی (عج) مسلحانه است؟
ومنظور از قیام با شمشیر چیست؟
پاسخ:
مسلم است که امام مهدى (عج) نيز مانند پيامبر اکرم (ص) نخست اعلان دعوت عمومى مى کند ودر آغاز ظهورش، مردم را از پيام انقلاب خود آگاه مى سازد واتمام حجت مى کند.
⬅️در اين ميان عده اى دعوتش را مى پذيرند وراه سعادت پيش مى گيرند وعده اى به مخالفت برمى خيزند که امام مهدى
(عج) در برابر اينها قيام مسلحانه مى کند.
◀️چنانکه امام جواد (ع) فرموده است: (وقتى 313 نفر ياران خاص حضرت قائم (عج) به خدمتش در مکه رسيدند، حضرت دعوتش را به جهانيان آشکار مى سازد، ووقتى که اين تعداد به ده هزار نفر رسيد، به اذن خدا قيام مسلحانه مى کند وخروج مى نمايد).
⬅️ واما درباره قسمت دوم پرسش بايد گفت که ظاهرا مقصود از خروج با شمشير مأموريت به جهاد، وتوسل به اسلحه براى اعلاى کلمه حق است، واينکه با هيچ يک از کفار به مصالحه نمى نشيند.
⬅️ زيرا هميشه کنايه از قدرت ونيروى نظامى بوده وهست، همان گونه که (قلم) کنايه از علم وفرهنگ است. ونيز از قديم معروف بوده که کشور با دو چيز اداره مى شود: قلم وشمشير.
⬅️ پس منظور از قيام با شمشير، همان اتکاى بر قدرت است، تا مردم نپندارند که اين مصلح بزرگ به شکل يک معلم يا يک واعظ عمل مى کند، بلکه او يک رهبر مقتدر الهى است که امان را از ستمگران ومنافقان مى گيرد.
📚 پي نوشته ها :
بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 52، ص 283.
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
#حق_الناس
اعمالی که مومنان از آنها نهی شده اند:
1- ریشخند و مسخره کردن یکدیگر
2- عیب جویی کردن
3- دادن لقب های زشت به دیگران
4- پرهیز نکردن از بسیاری ازگمان ها
5- جاسوسی کردن در کار دیگران
6- غیبت کردن
🔍🔎مراقب باشیم...
در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حسین ابن علی علیه السلام ...
توجه به رعایت حق الناس مهم است .
📚#آیات_11_12_سوره_حجرات