موعود(عج)12
#نماز_شب #رعایت_حلال_و_حرام 🔻 شیخ عباس قمی میگوید من یک مرتبه به یک جایی دعوت شده بودم، یک بنده
#توفیق_نماز_شب
آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی
🔹مکرّراً خدمت حضرت علّامۀ والد رضوان الله عرض میکردند: گاهی بیدار می شویم ولی همّت برخاستن نداریم، برایمان دعا کنید تا توفیق نماز شب پیدا کنیم.
🔹میفرمودند:
«توفیق یعنی مهیّا شدن اسباب و مقدّمات امور؛ و برای نماز شب خود سالک باید همّت کند و اسباب و مقدّمات بیداری خود را فراهم نماید.»
📚«نور مجرّد» ج ۱ ص ۶۷۰
#شبتون_بخیر
#التماس_دعا
❤️دعا برای فرج صاحب الزمان(عج)
را فراموش نکنیم.
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
هدایت شده از موعود(عج)12
به رسم ادب وارادت سلام بر ارباب بیکفن روزمون رو شروع کنیم
🌷اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ
🌷وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِك
🌷َ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً
🌷مابَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ
🌷وَلا جَعَلَهُاللهُ آخِرَالْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، 🌷اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْن
🌷ِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ
🌷وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ
🌷وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
🌷و همچنین به رسم ادب
روز خود را با سلام به تو آغاز میکنم
روزم بــه نـام تـــــو مـــادر:
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ
السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ
السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّة
ُالسَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِيَّةُ
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّه
تا ابد اين نکته را انشا کنيد
پاي اين طومار را امضا کنيد
هر کجا مانديد در کل امور
رو به سوي حضرت زهرا کنيد
روزتون پربرکت
🔹 بسیار سخت بودن ایمان نگهداشتن در آخرالزمان
🔸حضرت محمد ص درباره ی آخرالزمان فرمودند:
«زمانی بر مردم فرا می رسد که یک فرد با ایمان به خاطر دینداری در امنیت نباشد و او ناچار می شود که از میان آن مردم برود یعنی به خاطر وضع نادرست مردم و رفتار زشت آنها به کوه ها برود و از قله ی کوهی به قله ی کوهی دیگر پناه ببرد و یا اینکه از دست مردم نا اهل همانند روباه به همراه بچه هایش به این زاغه و آن زاغه برود و زندگی کند.
👈حاضرین گفتند: ای پیامبر خدا آن زمان کی خواهد بود؟
پیامبر فرمود: هنگامی که معیشت و زندگی کردن میسر نمی شود مگر اینکه به راه خلاف و گناه و معصیت خداوند آلوده شود و در آن زمان مسئله ی ازدواج از بین می رود و هرکس به تنهایی زندگی می کند و عزب بودن یک امر طبیعی و خیلی عادی می شود
👈 حضار گفتند: ای پیامبر خدا مگر شما به ما دستور نداده ای که ازدواج کنیم؟
فرمودند: بله ولی در آن زمان مردم از ازدواج روی گردان می شوند و هلاکت یک نفر به دست پدر و مادرش صورت می گیرد و اگر پدر و مادری نداشته باشد به دست همسر و بچه هایش صورت می گیرد و اگر زن و بچه نداشت، خویشاوندان و همسایگانش سبب هلاکت او می شوند
👈 حاضرین گفتند : چگونه ای پیامبر خدا؟
آن حضرت فرمودند : به خاطر فقر و تنگدستی و نداشتن پول و سختی زندگی، همه او را سرزنش می کنند تا اینکه ناچار شود به هر قیمت و به هر نحو دست به کاری بزند و پول فراهم کند و چه بسا همین امر باعث هلاکت و بدبختی وی شود»
📜 (کشکول بهایی صفحه ی 267)
🔹 بسیار سخت بودن ایمان نگهداشتن در آخرالزمان
🔸حضرت محمد ص درباره ی آخرالزمان فرمودند:
«زمانی بر مردم فرا می رسد که یک فرد با ایمان به خاطر دینداری در امنیت نباشد و او ناچار می شود که از میان آن مردم برود یعنی به خاطر وضع نادرست مردم و رفتار زشت آنها به کوه ها برود و از قله ی کوهی به قله ی کوهی دیگر پناه ببرد و یا اینکه از دست مردم نا اهل همانند روباه به همراه بچه هایش به این زاغه و آن زاغه برود و زندگی کند.
👈حاضرین گفتند: ای پیامبر خدا آن زمان کی خواهد بود؟
پیامبر فرمود: هنگامی که معیشت و زندگی کردن میسر نمی شود مگر اینکه به راه خلاف و گناه و معصیت خداوند آلوده شود و در آن زمان مسئله ی ازدواج از بین می رود و هرکس به تنهایی زندگی می کند و عزب بودن یک امر طبیعی و خیلی عادی می شود
👈 حضار گفتند: ای پیامبر خدا مگر شما به ما دستور نداده ای که ازدواج کنیم؟
فرمودند: بله ولی در آن زمان مردم از ازدواج روی گردان می شوند و هلاکت یک نفر به دست پدر و مادرش صورت می گیرد و اگر پدر و مادری نداشته باشد به دست همسر و بچه هایش صورت می گیرد و اگر زن و بچه نداشت، خویشاوندان و همسایگانش سبب هلاکت او می شوند
👈 حاضرین گفتند : چگونه ای پیامبر خدا؟
آن حضرت فرمودند : به خاطر فقر و تنگدستی و نداشتن پول و سختی زندگی، همه او را سرزنش می کنند تا اینکه ناچار شود به هر قیمت و به هر نحو دست به کاری بزند و پول فراهم کند و چه بسا همین امر باعث هلاکت و بدبختی وی شود»
📜 (کشکول بهایی صفحه ی 267)
🍃ألّلهُـــمَّ ؏َـجِّـلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــرج🍃
کانال موعود(عج)
👇👇👇
@Mawud12
#روح_معنوی
🔸علت دیدن خوابهای معنوی چیست؟
🔻در پاسخ به مطالب ذیل توجه کنید :
1- مکانیسم خواب پیچیده و ناشناخته است و میزان آگاهی بشر از فرایند و چگونگی شکل گرفتن آن ناچیز و سطحی است .
2- هر چند نمی توان قاعده ای کلی برای دیدن خواب های معنوی بیان کرد و چار چوب مشخصی برای ان ترسیم نمود ولی بی شک انس با خدا واطاعت الهی و عمل به دستورات دین و نورانیت دل و تقوا و نیت صاف و اعمال صالح درتحقق آن تاثیر فراوانی دارند .
3- برای اگاهی بیشتر در مورد پدیده خواب به توضیح ذیل توجه کنید :
مساله رؤیا و خواب دیدن، همیشه از مسائلى بوده است که فکر افراد عادى و دانشمندان را از جهات مختلفى به خود جلب کرده است.
این صحنههاى زشت و زیبا، وحشتناک و دلپذیر، سرورآفرین و غم انگیز که انسان در خواب مىبیند چیست؟!.
آیا اینها مربوط به گذشته است که در اعماق روح انسان لانه کرده و یا تغییرات و تبدیلاتى خودنمایى مىکنند و یا مربوط به آینده است که بوسیله دستگاه گیرنده حساس روح آدمى از طریق ارتباط مرموزى از حوادث آینده عکسبردارى مىنماید، و یا انواع و اقسام مختلفى دارد که بعضى مربوط به گذشته و بعضى مربوط به آینده و قسمتى نتیجه تمایلات و خواستهاى ارضا نشده است.
ب- قرآن در آیات متعددى صراحت دارد که حد اقل، پارهاى از خواب ها، انعکاسى از آینده دور یا نزدیک مىباشد.
در داستان خواب یوسف ، و همچنین داستان خواب زندانیان که در آیه 36 سوره یوسف و داستان خواب عزیز مصر که در آیه 43 این سوره آمده به چند نمونه خواب برخورد مىکنیم که همه آنها از حوادث آینده پرده برداشته است، بعضى از این حوادث نسبتا دور مانند خواب یوسف که مىگویند بعد از چهل سال به تحقق پیوست و بعضى در آینده نزدیکتر مانند خواب عزیز مصر و هم بندهاى یوسف به وقوع پیوست.
در غیر این سوره اشاره به خواب هاى تعبیردار دیگرى نیز شده، مانند رؤیاى پیغمبر ص که در سوره فتح به آن اشاره شده و خواب ابراهیم که در سوره صافات آمده است (این خواب، هم فرمان الهى بود و هم تعبیر داشت).
جالب اینکه در روایتى از پیامبر ص چنین مىخوانیم: الرؤیا ثلاثة بشرى من اللَّه و تحزین من الشیطان و الذى یحدث به الانسان نفسه فیراه فى منامه: خواب و رؤیا سه گونه است گاهى بشارتى از ناحیه خداوند است گاه وسیله غم و اندوه از سوى شیطان، و گاه مسائلى است که انسان در فکر خود مىپروراند و آن را در خواب مىبیند .
روشن است که خواب هاى شیطانى چیزى نیست که تعبیر داشته باشد، اما خواب هاى رحمانى که جنبه بشارت دارد حتما باید خوابى باشد که از حادثه مسرت بخش در آینده پرده بردارد.
ج- لازم است در اینجا به نظرات مختلف که در باره حقیقت رؤیا ابراز شده به طور فشرده اشاره کنیم:
در باره حقیقت رؤیا تفسیرهاى زیادى شده است که مىتوان آنها را به دو بخش تقسیم کرد:
1- تفسیر مادى. 2- تفسیر روحى.
مادی ها مىگویند رؤیا چند علت می تواند داشته باشد:
الف- ممکن است خواب دیدن و رؤیا نتیجه مستقیم کارهاى روزانه انسان باشد، یعنى آنچه براى انسان در روزهاى گذشته روى داده به هنگام خواب در مقابل فکرش مجسم گردد.
ب- ممکن است یک سلسله آرزوهاى بر آورده نشده باعث دیدن خواب هایى شود، همانطور که شخصى تشنه، آب در خواب مىبیند و کسى که در انتظار سفر کردهاى است آمدن او را از سفر بخواب مىبیند (و از قدیم گفتهاند شتر در خواب بیند پنبه دانه! ...)
ج- ممکن است ترس از چیزى باعث شود که انسان خواب آن را ببیند زیرا مکرر تجربه شده است کسانى که از دزد وحشت دارند شب خواب دزد میبینند (ضرب المثل معروف دور از شتر به خواب و خواب آشفته نبین اشاره به همین حقیقت است).
فروید و پیروان مکتب فروید یک نوع تفسیر و تعبیر مادى دیگرى براى خواب دارند:
آنها طى مقدمات مشروحى اظهار مىدارند که: خواب و رؤیا عبارت است از ارضاى تمایلات واپس زده و سرکوفتهاى که همیشه با تغییر و تبدیل هایى براى فریب من به عرصه خودآگاهى روى مىآورند.
توضیح اینکه بعد از قبول این مسئله که روان آدمى مشتمل بر دو بخش است بخش آگاه (آنچه به تفکرات روزانه و معلومات ارادى و اختیارات انسان ارتباط دارد) و بخش ناآگاه (آنچه در ضمیر باطن به صورت یک میل ارضا نشده پنهان گردیده است) مىگویند:
بسیار مىشود امیالى که ما داریم و به عللى نتوانستهایم آنها را ارضا کنیم و در ضمیر باطن ما جاى گرفتهاند، به هنگام خواب که سیستم خود آگاه از کار مىافتد براى یک نوع اشباع تخیلى به مرحله خودآگاه روى مىآورند، گاهى بدون تغییر منعکس مىشوند (همانند عاشقى که محبوب از دست رفته خود را در عالم خواب مشاهده میکند) و گاهى تغییر شکل داده و به صورتهاى مناسبى منعکس میشوند که در این صورت نیاز به تعبیر دارند.
بنا بر این رؤیاها همیشه مربوط به گذشته است، و از آینده هرگز خبر نمىدهد، تنها می توانند وسیله خوبى براى خواندن ضمیر ناآگاه باشند، و به همین جهت براى درمان بیماری هاى روانى که متکى به کشف ضمیر ناآگاه است.
هدایت شده از موعود(عج)12
🔹 بسیار سخت بودن ایمان نگهداشتن در آخرالزمان
🔸حضرت محمد ص درباره ی آخرالزمان فرمودند:
«زمانی بر مردم فرا می رسد که یک فرد با ایمان به خاطر دینداری در امنیت نباشد و او ناچار می شود که از میان آن مردم برود یعنی به خاطر وضع نادرست مردم و رفتار زشت آنها به کوه ها برود و از قله ی کوهی به قله ی کوهی دیگر پناه ببرد و یا اینکه از دست مردم نا اهل همانند روباه به همراه بچه هایش به این زاغه و آن زاغه برود و زندگی کند.
👈حاضرین گفتند: ای پیامبر خدا آن زمان کی خواهد بود؟
پیامبر فرمود: هنگامی که معیشت و زندگی کردن میسر نمی شود مگر اینکه به راه خلاف و گناه و معصیت خداوند آلوده شود و در آن زمان مسئله ی ازدواج از بین می رود و هرکس به تنهایی زندگی می کند و عزب بودن یک امر طبیعی و خیلی عادی می شود
👈 حضار گفتند: ای پیامبر خدا مگر شما به ما دستور نداده ای که ازدواج کنیم؟
فرمودند: بله ولی در آن زمان مردم از ازدواج روی گردان می شوند و هلاکت یک نفر به دست پدر و مادرش صورت می گیرد و اگر پدر و مادری نداشته باشد به دست همسر و بچه هایش صورت می گیرد و اگر زن و بچه نداشت، خویشاوندان و همسایگانش سبب هلاکت او می شوند
👈 حاضرین گفتند : چگونه ای پیامبر خدا؟
آن حضرت فرمودند : به خاطر فقر و تنگدستی و نداشتن پول و سختی زندگی، همه او را سرزنش می کنند تا اینکه ناچار شود به هر قیمت و به هر نحو دست به کاری بزند و پول فراهم کند و چه بسا همین امر باعث هلاکت و بدبختی وی شود»
📜 (کشکول بهایی صفحه ی 267)
🔹 بسیار سخت بودن ایمان نگهداشتن در آخرالزمان
🔸حضرت محمد ص درباره ی آخرالزمان فرمودند:
«زمانی بر مردم فرا می رسد که یک فرد با ایمان به خاطر دینداری در امنیت نباشد و او ناچار می شود که از میان آن مردم برود یعنی به خاطر وضع نادرست مردم و رفتار زشت آنها به کوه ها برود و از قله ی کوهی به قله ی کوهی دیگر پناه ببرد و یا اینکه از دست مردم نا اهل همانند روباه به همراه بچه هایش به این زاغه و آن زاغه برود و زندگی کند.
👈حاضرین گفتند: ای پیامبر خدا آن زمان کی خواهد بود؟
پیامبر فرمود: هنگامی که معیشت و زندگی کردن میسر نمی شود مگر اینکه به راه خلاف و گناه و معصیت خداوند آلوده شود و در آن زمان مسئله ی ازدواج از بین می رود و هرکس به تنهایی زندگی می کند و عزب بودن یک امر طبیعی و خیلی عادی می شود
👈 حضار گفتند: ای پیامبر خدا مگر شما به ما دستور نداده ای که ازدواج کنیم؟
فرمودند: بله ولی در آن زمان مردم از ازدواج روی گردان می شوند و هلاکت یک نفر به دست پدر و مادرش صورت می گیرد و اگر پدر و مادری نداشته باشد به دست همسر و بچه هایش صورت می گیرد و اگر زن و بچه نداشت، خویشاوندان و همسایگانش سبب هلاکت او می شوند
👈 حاضرین گفتند : چگونه ای پیامبر خدا؟
آن حضرت فرمودند : به خاطر فقر و تنگدستی و نداشتن پول و سختی زندگی، همه او را سرزنش می کنند تا اینکه ناچار شود به هر قیمت و به هر نحو دست به کاری بزند و پول فراهم کند و چه بسا همین امر باعث هلاکت و بدبختی وی شود»
📜 (کشکول بهایی صفحه ی 267)
🍃ألّلهُـــمَّ ؏َـجِّـلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــرج🍃
کانال موعود(عج)
👇👇👇
@Mawud12
بنابر، آیات قرآن صراحت در ایمان آوردن ساحران فرعون دارد. ایمان آنها به حدّی محکم و استوار بود که وقتی با تهدید جدّی و وحشتناک فرعون مواجه میشوند، او را مخاطب قرار داده و میگویند:
«ما هرگز تو را بر دلایل روشنى که به سوى ما آمده و بر آنکه ما را آفرید، ترجیح نمیدهیم؛ پس هر حکمى را که میتوانى صادر کن،
#بیشتر_بخوانید......
👇👇👇
@Mawud12
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
موعود(عج)12
بنابر، آیات قرآن صراحت در ایمان آوردن ساحران فرعون دارد. ایمان آنها به حدّی محکم و استوار بود که وق
#ساحران_مومن
🎬 :قسمت اول
چرا قرآن در برخی آیات، ساحران را مۆمن به موسی(ع)میشمرد ولی در برخی آیات دیگر، آنها را در زمره مۆمنان به موسی(ع)ذکر نکرده است؟
بنابر آیات قرآن کریم، موسی(ع)در دوران رسالت خویش نزد فرعون رفته و از او خواست بنی اسرائیل را همراه او بفرستد.
قرآن، گفتوگوی این دو و معجزاتی که موسی(ع)در آنجا نشان داد و حوادث بعد از آنرا اینگونه تشریح میکند: «سزاوار است که درباره خدا سخنى جز حق نگویم. بیتردید من دلیلى روشن [بر صدق رسالتم] از سوى پروردگارتان براى شما آوردهام، [از حکومت ظالمانهات دست بردار] و بنى اسرائیل را [براى کوچ کردن از این سرزمین] با من روانه کن. [فرعون] گفت:
اگر [در ادعاى پیامبرى] از راستگویانى چنانچه معجزهاى آوردهاى آنرا ارائه کن.
پس موسى عصایش را انداخت، پس به ناگاه اژدهایى آشکار شد. و دستش را از گریبانش بیرون کشید که ناگاه دست براى بینندگان سپید و درخشان گشت.
اشراف و سران قوم فرعون گفتند: قطعاً این جادوگرى [زبردست و] داناست. میخواهد شما را از سرزمینتان بیرون کند اینک [درباره او] چه رأى و نظرى میدهید؟ گفتند: [مجازات] او و برادرش را به تأخیر انداز و نیروهاى گردآورنده را به شهرها روانه کن. تا هر جادوگرى دانا را به نزد تو آورند. و جادوگران نزد فرعون آمدند [و] گفتند:
آیا اگر پیروز شویم، حتماً براى ما پاداش و مزد قابل توجهى خواهد بود؟ گفت: آرى، و یقیناً از مقرّبان خواهید بود.
جادوگران گفتند:
اى موسى! یا تو [چوب دست خود را] بینداز، یا اینکه ما میاندازیم. [موسى] گفت: شما بیندازید. هنگامى که انداختند، چشمهاى مردم را جادو کردند و آنان را سخت ترساندند، و جادویى بزرگ و شگفتآور به میان آوردند.
و به موسى وحى کردیم: عصایت را بینداز. ناگهان آنچه را جادوگران به دروغ بافته بودند، به سرعت بلعید! پس حق ثابت شد و آنچه را همواره جادوگران [به عنوان سِحر] انجام میدادند، باطل و پوچ گشت.
پس [فرعونیان] در آنجا مغلوب شدند و با ذلت و خوارى بازگشتند».
این قضیه موجبات شکست و سرافکندگی فرعونیان را همراه داشت. اما مهمتر از شکست فرعونیان، ایمان آوردن ساحران بود. قرآن در چند مورد و تقریباً با عباراتی مشابه ایمان آوردن ساحران فرعون را بیان میکند:
«پس جادوگران [از هیبت و عظمت این معجزه که یافتند کارى خدایى است نه جادویى] به سجده افتادند. و گفتند: ما به پروردگار جهانیان ایمان آوردیم، پروردگار موسى و هارون».
مشابه این آیات در سورههای دیگر نیز تکرار شده است.
بنابر این، آیات قرآن صراحت در ایمان آوردن ساحران فرعون دارد. ایمان آنها به حدّی محکم و استوار بود که وقتی با تهدید جدّی و وحشتناک فرعون مواجه میشوند، او را مخاطب قرار داده و میگویند:
«ما هرگز تو را بر دلایل روشنى که به سوى ما آمده و بر آنکه ما را آفرید، ترجیح نمیدهیم؛ پس هر حکمى را که میتوانى صادر کن، تو فقط در این زندگى دنیا مىتوانى حکم کنى. بىتردید ما به پروردگارمان ایمان آوردیم تا خطاهایمان و آن جادویى که ما را به آن واداشتى بر ما بیامرزد و خدا بهتر و پایدارتر است».
اما آیه دیگری وجود دارد که در ظاهر با ایمان داشتن ساحران منافی است. ابتدا این آیه را به همراه تفسیرش ذکر میکنیم و سپس به بیان عدم تنافی این آیات میپردازیم. این آیه چنین است:
🍃« فَمَا آمَنَ لِمُوسَى إِلاَّ ذُرِّیَّةٌ مِّن قَوْمِهِ عَلَى خَوْفٍ مِّن فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِمْ أَن یَفْتِنَهُمْ وَإِنَّ فِرْعَوْنَ لَعَالٍ فِی الأَرْضِ وَإِنَّهُ لَمِنَ الْمُسْرِفِینَ »؛🍃
پس [در ابتداى کار] کسى به موسى ایمان نیاورد، مگر فرزندانى [انگشت شمار] از قومش آن هم با ترسى [شدید] از فرعون و اشراف آن قوم که مبادا فرعونیان آنان را شکنجه و عذاب دهند و مسلّماً فرعون در سرزمین مصر برتریخواه، و [در گناه، معصیت و ستم] از اسرافکاران بود.
در مورد معنای ذریه، گفتارهای بسیاری وجود دارد. از جمله اینکه «ذرّیة» به فرزند و نسل معنا شده است.
همچنین تعدادی «ذرّیة» را به معنای گروهی از قبیله تفسیر کردهاند.
برخی از مفسران نیز در تقریر معنای «ذریة» آوردهاند: «این گروه کوچک و اندک که به مقتضاى ظاهر کلمه ذریة، بیشتر از جوانان و نوجوانان تشکیل مىشدند ... »
در اینکه ضمیر در «مِّن قَوْمِهِ» به چه کسی برگشت میکند، و منظور از «ذرّیة» چه گروهی است؛ میان مفسران دیدگاههایی مطرح شده است:
1. برخی از مفسّران معنای
🍃«ذُرِّیَّةٌ مِّن قَوْمِهِ»،🍃
را تعدادی از خاندان فرعون دانستهاند که به موسی(ع)ایمان آورده بودند؛ افرادی مانند مۆمن آل فرعون، همسر فرعون و ... بنابر این معنا، ضمیر در «قَوْمِهِ» به فرعون برگشت داده میشود، البته لفظ فرعون در متن ذکر نشده است، اما در آیات قبل بدان تصریح شده؛ لذا میتوان ضمیر را به آن ارجاع داد.
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12
#مهدویّت
🔻پیش بینی علامه کورانی از وقوع درگیری عظیم سیاسی:
🔸چنان که من از روایات جستوجو کردهام، در سال ظهور امام مهدی (عج) در داخل ایران درگیری سیاسی بین دو جناح وجود خواهد داشت..
📚عصر ظهور / نقش ایران در عصر ظهور
🔷 برخی مراجع عظام ، علما ، ائمه جمعه و ده ها تن از سیاسیون ، تئوریسین ها و محققین مهدویت به بروز فتنه ای عظیم در آینده خبر میدهند که این همه هشدار بی دلیل نخواهد بود . یقینا زیر ساخت فتنه نهایی رویت شده است .
امام خامنه ای پس از فروکش فتنه 88 فرمودند:
🔹«منتظر امتحانات جدی تری باشید ، خود را تجهیز کنید و آماده بشوید که فتنه بزرگتری در راه است»
📚 بیانات در تاریخ ۲۳ بهمن ۸۸.
🔶پیش بینی عجیب مرحوم آیت الله مولوی قندهاری :
🔸فتنه ای به وجود می آید (فتنه 88) و بعد از آن فتنه اکبر است . من در آن زمان نیستم اما شما خودتان را سپر بلای این سید عظیم الشان ، مقام معظم رهبری ، قرار دهید چون ایشان سپهسالار امام زمان (عج) هستند .
#فتنـــــــــــه_اکبر
#اخرالزمـــــــــــان ظهور
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃
@Mawud12