هر کیم که پاکباخته و پاکزاده دی
دائم نشستی محفل آل عباده دی
زنجیر عشقیدور چکن عشاقی هر یره
عاشق نه سمته گیتسه بلی بی اراده دی
چوخلار گئدر بلاد اروپانی سیر ائدر
دائم خیالی سیروصفای کذاده دی
دور جهانه ویرسله مجانی تذکره
والله گینه بیزیم گوزوموز کربلاده دی
https://eitaa.com/Media_Sahand
. سهند شهری بدون پیوست فرهنگی
بی پرده با کنشگران فرهنگی
کمی تلخ...
👈 سهند را میشود تجلیگاه پروژه عظیم مسکن مهر دولت نهم و دهم دانست.
پروژهای که مورد تمجید مقام معظم رهبری مدظله العالی قرار گرفت و توانست بخش قابل توجهی از مردم را صاحب خانه بکند و گامی موثر در تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی باشد.
نوین شهر سهند نیز به شکل بسیار گستردهای مقصد ساخت و ساز مساکن مهر بود؛ به طوری که بخش قابل توجهی از فاز دو و اکثر قریب به اتفاق فاز سه و چهار را این منازل تشکیل میدهند.
حجم بسیار زیاد این پروژه در سهند، پروسهای پیچیده در حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگی را آغاز کرد.
مسئله ای که نه تنها برنامهای جهت مقابله با آن از سوی دولتها نیست بلکه ارادهای هم در این زمینه مشاهده نمیشود.
از سویی این شهر مثل همهجای ایران اسلامی از حملات برنامهریزی شده مصون نبوده و سیبل شبیخون فرهنگی است.
در این فضا که اتحاد تمامی مسئولین جهت توسعه خدمات و پیشرفت فرهنگی را میطلبد؛ شوربختانه مدتها سر قضیه تاسیس اداره تبلیغات در این شهر با شهرستان کشمکش وجود داشت.
قرار ما این است که بدون لکنت سخن بگوییم و از یادداشت نویسی رسمی در حاشیه امن بپرهیزیم.
حاکمیت شهرستانی سنتی و تاریخی با مرکزیت شهری بسیار کوچک بر این شهر پرجمعیت و پرتراکم بحث دیگری است که ساعتها باید با خوندل از آن نوشت و بر احوال مان گریست.
تصمیمات حاکمیتی هیچگاه آینده فرهنگی این شهر را نسنجیده است لذا بزرگترین کار فرهنگی شرکت عمران یا شهرداری سهند با بودجههای مصوب کلان، دعوت از فلان بازیگر مبتذل و فلان کمدین استانی است که هنرشان شوخی های دوپهلوی جنسی است.
و خدا میداند چه طومارهایی از گزارشات این کارهای ضدفرهنگی به نام فرهنگ سر هم میشود و برایش ردیف بودجه تعریف میشود.
آنچه که سهند باید داشته باشد را بیان میکنم تا آنچه ندارد را خود متوجه شویم؛
۱_ این شهر باید تحت مدیریت متخصصان عرصه فرهنگ با حضور قوی ترین کارشناسان دینی و جامعه شناسی به جنگ تجاوز فرهنگی برود تا در درجه اول در مقابل حملات مقاوم شود و سپس به تحکیم مبانی بپردازد تا آرامش معنوی و شادی عمومی را به مردم هدیه کند.
۲_ ستاد نمازجمعه، اداره تبلیغات و اوقافی ( که نداریم) با حضور میدانی مساجد با ایجاد وحدت رویه و تهیه طرح گام بندی شده با رهبری شخص امام جمعه محترم باید به جهاد عمیق فرهنگی بپردازد.
۳_ کلیه ادارات موظف باشند به اینکه در همه اقدامات تاثیر فرهنگی تصمیم را بسنجند و از واحدهای فرهنگی فوق الذکر مشاوره بگیرند.
شاید گمان شود طرحی که عرض شد خیلی آرمانگرایانه باشد ولی
اگر هجوم دشمن را واقعا قبول داشته باشیم ساماندهی نیروهای جنگی و گام بندی عملیاتهای نظامی نه تنها به نظر آرمانی نخواهد رسید بلکه به منزله ضرورتی اجتنابناپذیر خواهد بود.
علی ای حال فعالیتهای فعلی دغدغهمندان جهادی فداکار سهند را به فال نیک گرفته و آیندهای روشن بر این شهر متصوریم.
✍️ احسان قاسمی
#محله_امام_صادق_علیه_السلام
https://eitaa.com/Media_Sahand
▪️وحدت مسلمانان از ابتدای ظهور اسلام مورد تاکید و توجه رسول مکرم اسلام، قرآن کریم، ائمه اطهار «ع» و مصلحان امت اسلام بوده است. در طول تاریخ، شخصیتهای بزرگ اسلامی از شیعه و سنّی برای تحقق وحدت اسلامی در حوزههای گوناگون فکری، سیاسی، علمی و ادبی کوشیدهاند و در عصر حاضر امام خمینی «ره» و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار وحدت اسلامی بوده و هستند.
امام راحل فرمودند " لسان شعر بالاترین لسان است" و چه نیکوست که صاحبان لسان برتر یعنی شاعران امت اسلام، رسالت و تکلیف شاعری خود را برای تحقق وحدت اسلامی ادا کنند. همایش ادبی «شمیم وحدت» فرصتی برای ادای این تکلیف الهی است.
▪️محورهای موضوعی و الهامبخش برای
مضمونپردازیهای شاعرانه:
🔹آیات قرآن دربارۀ وحدت
🔸سیره و احادیث معصومین دربارۀ وحدت
🔹امام خمینی و جانشین بر حق او، رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ پرچمداران حرکت وحدت اسلامی
🔸ایران و انقلاب اسلامی؛ قرارگاه و محور وحدت مسلمانان و آزادگان
🔹مشترکات عقیدتی و فرهنگ مشترک
اسلامی؛ محورهای وحدت مسلمانان جهان
🔸منادیان وحدت در جهان اسلام
🔹شهدای وحدت
🔸انسجام ملی در پرتو وحدت اسلامی
🔹فرقهگرایی، قومگرایی و جریانهای افراطی (تکفیری و تشیع لندنی و ...) از عوامل تضعیف وحدت اسلامی
🔸وحدت در پرتو ولایت فقیه
🔹رابطۀ وحدت و امنیت، و تفرقه و ناامنی
🔸و هر موضوع و مضمونی که پیامرسان وحدت و همبستگی اسلامی و ملی باشد.
📆 مهلت ارسال آثار: ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲
https://eitaa.com/Media_Sahand
13.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«ای اسرائیل!
چشمانت را باز کن
این ارتش ایران است.
ما از ارس عبور می کنیم»
https://eitaa.com/Media_Sahand
نوحه و مصیبت خوانی از هزاران سال پیش! قابل توجه افرادی که روضه خوانی را از زمان روضه الشهدا میدانند!
1090 سال پیش اولین عزاداریِ خیابانی در حکومت آل بویه صورت گرفت. پس از آن کم رونق شد تا....
https://eitaa.com/Media_Sahand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش تصویری از هیئت حسینی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) سهند
روز اربعین حسینی بعد از نماز مغرب و عشا،در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع)
با حضور عاشقان و دلسوختگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)
با مداحی مداحان باصفای اهلبیت(ع):
کربلایی سعید نعلچیگر،حاج محمد حیدرزاده،
و کربلایی ناصر رحیم زاده
با سخنرانی:استاد ملایی
بانی جلسه :خانواده محترم شهید مولایی
https://eitaa.com/Media_Sahand
قافله عشق
قسمت ۳
قافله مان وارد خاک عراق شد؛ خاکی که شبیه مردی است که دارد معالجه میشود.
آری معالجه! خرابی های دوران تروریستهای داعش، سایر گروهکهای تکفیری، خسارات ناشی از حضور نیرویهای آمریکایی و پیش از آن جنگطلبی های صدام و...
از همان مرز مهران بوی خوش طراوت شهادت را میشود استشمام کرد و مطمئن شد به حقانیت مسیر... .
دستها را به سینه گذاشتیم و زیر لب زمزمه کردیم السلام علیک یا اباعبدالله
اهالی کاروان بسیار تاکید داشتند؛ حتماً حرمین شریفین کاظمین و همچنین سامراء را زیارت کنیم.
گویا ارادهی حضرات معصومین علیهمالسلام هم بر همین است؛ لذا هرچه گشتیم اتوبوسی به مقصد نجف اشرف نیافتیم... .
بالاخره با راننده اتوبوسی هماهنگ شدیم تا ما را ابتدا به کاظمین، سپس به سامراء و بعد به نجف اشرف برساند... .
قربان غربت امامین عسکریین سامراء، هنوز که هنوز است غربت عجیبی در این شهر احساس میشود؛ گویی الان هم حضرات تحت الحفظ هستند و مأمورین امنیتی ایشان را زیر نظر دارند.
ولی پارادوکس عجیبی بود؛ میدانید که سامراء مخفف عبارت سر من رآه هست یعنی خرسند شد هر که آنجا را دید؛ و من واقعاً پس از چند سال دوری سرور خاصی در دل داشتم.
و بسیار خداوند را شاکریم که دولتین عراق و ایران به امر بازسازی این عتبات همت گماشتهاند.
و عجیب است که یک حرم چه کارها میتواند علیه دشمنان بکند که مورد حمله تروریستی قرار میگیرد.
ادامه دارد...
✍️ احسان قاسمی
#محله_امام_صادق_علیه_السلام
#اربعین_بستر_ظهور
https://eitaa.com/Media_Sahand
بوی ماه مهر
هرکس به توان خود میتواند برکت را به خانه اش بیاورد..
https://eitaa.com/Media_Sahand
🔴 نگاهی اجمالی به جریان ظهور فرقه ضاله بهائیت
✍️ قسمت اول
ایجاد ادیان و فرق ساختگی یکی از ترفندهای مرسوم دول استعمارگر برای به انحراف کشیدن جریان صحیح دینداری بوده است. در حقیقت هدف کلی این بوده که فرق دست ساز در نهایت جایگزین ادیان الهی شده و حداقل چهره ادیان الهی را مشوش سازند. در حوزه یهودیت و مسیحیت این امر تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده و ما امروز شاهد گروه ها و فرقه های مختلفی هستیم که با آدابی عجیب و مناسکی غریب تر عده ای را به گرد خویش جمع کرده و ادعای سعادت و رستگاری برای آنان دارند.
در مقوله مهدویت نیز قریب یکصد و پنجاه سال پیش با کمک و هدایت استعمار انگلیس، گروه دست سازی با نام و عنوان بابیت و بهائیت در کشور ما شکل گرفت و طبق بررسی های به عمل آمده و اعلام محققان و صاحبنظران تاریخی، جهت گیری کلی بهائیت جداسازی ملت ایران از مراحع تقلید (که در عقاید شیعه، نواب امام زمان علیه السلام تلقی می شوند) و مشغول کردن آنان به مکتبی ساخته بشربود. مکتبی که جنبه های غیر عقلانی آن بر جنبه های عقلانیش فزونی داشت و به تدریج از صحنه های زندگی اجتماعی و سیاسی خارج می شد و در نهایت گرایش به این ایدئولوژی موجب جدا شدن مردم از دین و دینداری گردید و پیوستن به مکاتب غیر دینی را تسهیل می نمود. با ذکر این مقدمات وارد بحث اصلی شده و به تاریخچه شکل گیری این فرقه دست ساز بیشتر آشنا می شویم
✍️ ادامه دارد...
https://eitaa.com/Media_Sahand
🔴 نگاهی اجمالی به جریان فرقه ضاله بهائیت
✍️ قسمت دوم
🔴 تاریخچه ای کوتاه از فرقه بهائیت
بنیان گذار فرقه بابیه، سید علی شیرازی است.او جوان تاجری بود که در شیراز ادعا کرد که همه جهان در انتظارش هستند؛ او ملقب به باب بود. لقب باب از این جهت است که او اظهار می کرد مقصد اصلی اش آن است که مردم را برای ظهور کلی الهی بعد از خود آماده کند و باب یعنی دروازه ارتباط با امام زمان علیه السلام. از این جهت پیروانش به بابیه معروف شدند. پس از مرگ سید کاظم رشتی، که جانشین شیخ محمد احسایی پیشوای فرقه شیخیه بود، مریدان او به دنبال جانشینی بودند. سید علی محمد در این موقعیت خود را باب امام دوازدهم معرفی کرد و برخی از پیروان سید کاظم هم از او تبعیت کردند. سید علی محمد به تدریج ادعای مهدویت و سرانجام نبوت نمود. او بعد از این اعلام از طرف روحانیون بزرگ شیعه طرد شد و چندین بار توسط حکومت وقت دستگیر و هر دفعه از گذشته خود ابراز ندامت نمود، لکن هر بار توبه را می شکست و دوباره تبلیغ را شروع می نمود. در سال ۱۲۶۳ یک نشست تاریخی در حضور ناصرالدین میرزا که در آن هنگام ولیعهد بود و روحانیون آن دوره و باب صورت گرفت و سوالاتی از باب پرسیده شد که او به هیچکدام از این سوالات نتوانست به درستی پاسخ دهد و جوابهای وی که ادعای مهدویت می کرد، بسیار نابخردانه بود. متن این نشست و توبه نامه وی هنوز در موزه مجلس شورای اسلامی موجود می باشد به طوری که بعدها خود بهاییان سعی در پنهان کردن آن سند تاریخی داشتند تا اینکه چندی بعد در میدان عمومی تبریز به فرمان امیر کبیر تیر باران شد. و جسدش به گفته بهاییان در کوه کرمل مشرف بر خلیج حیفا در اسرائیل مدفون گردید که در بین بهاییان به نام مقام اعلی معروف شده است .
فرقه بهائیه منشعب از فرقه بابیه است و بنیان گذار آن میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاءالله است. او از خانواده نجبا و اشراف ایران بود که نسب او به پادشاهان ساسانی می رسید. او از پیروان و مبلغان باب بود و برادر کوچکتری هم به نام میرزا یحیی (صبح ازل) داشت که ادعا می کرد طبق وصیت نامه باب جانشین اوست و از این رو پس از مرگ باب عده ای او را جانشین باب دانستند لکن به جهت سن کم میرزا حسینعلی زمام کارها را به دست گرفت.
از آنجا که باب به ظهور فردی پس از خود با مقام (من یظهر الله) نوید داده بود، افراد زیادی ادعای چنین مقامی کردند که توسط بهاء الله و میرزا یحیی کشته شدند و از اینجا نزاع اصلی در میان بابیان آغاز شد. بابی هایی که ادعای حسینعلی را نپذیرفتند و بر جانشینی یحیی باقی ماندند، ازلی نام گرفتند و پیروان حسینعلی (بهاء الله) بهائی خوانده شدند.
✍️ ادامه دارد...
https://eitaa.com/Media_Sahand
🔴 نگاهی اجمالی به جریان فرقه ضاله بهائیت
✍️ قسمت سوم
🔴 آیین ها و باورهای بهائیان
نوشته های سید علی محمد باب، میرزا حسینعلی بهاء الله و عبد البهاء، تا حدی نیز شوقی افندی ربانی، از نظر بهائیان مقدس است، اما کتب باب عموماً در دسترس بهائیان قرار نمی گیرد و دو کتاب اقدس و ایفان میرزا حسینعلی نوری در نزد آنان از اهمیت خاصی برخوردار است.
تقویم شمسی بهائی از نوروز آغاز گشته به نوزده ماه، در هر ماه به نوزده روز تقسیم می شود و چهار روز (در سال های کبیسه پنج روز) باقیمانده ایام شکرگزاری و جشن تعیین شده است. بهائیان موظف به نماز روزانه و روزه به مدت نوزده روز در آخرین ماه سال و زیارت یکی از اماکن مقدسه ایشان، شامل منزل سید علی محمد باب در شیراز و منزل میرزا حسینعلی نوری در بغدادند.
بهائیان همچنین به حضور در ضیافات موظف اند که هر نوزده روز یک بار تشکیل می گردد. در ایین بهایی نوشیدن مشروبات الکلی و مواد مضر به سلامت منع شده و رضایت والدین عروس و داماد در ازدواج ضروری شمرده شده است.
ایین بهایی از ابتدای پیدایش در میان مسلمانان به عنوان یک انحراف اعتقادی (فرقه ضاله) شناخته شد. ادعای بابیت و سپس قائمیت و مهدویت توسط سید علی محمد باب با توجه به احادیث قطعی پذیرفته نبود. ویژگیهای مهدی در احادیث اسلامی به گونه ای تبیین شده که راه هرگونه ادعای بیجا را بسته است.
در احادیث ادعای بابیت امام غایب به شدت محکوم شده است. ادعای دین جدید توسط باب و بهاء الله با اعتقاد به خاتمیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله که توسط همه مسلمانان پذیرفته شده است، سازگار نبود. از این رو علی رغم تبلیغات گسترده، بهائیان در میان مسلمانان و شیعیان جایگاهی نیافتند.
تاریخ پر حادثه رهبران بهائی، نادرست درآمدن پیشگویی های آنان و منازعات دور از ادب از یکسو و حمایتهای دولتهای استعماری در مواضع مختلف از سران بهایی و بویژه همراهی آنان با دولت اسرائیل از سوی دیگر، زمینه فعالیت در کشورهای اسلامی، خصوصاً ایران را از بهائیان گرفت.
مؤلفان بسیاری در نقد این ایین کتاب نوشتند. علمای حوزه های علمیه شیعه و دانشگاه الازهر و مفتیان بلاد اسلامی جدا بودن این فرقه از امت اسلامی را اعلام داشتند و آنان را مخالفان ضروریات اسلام معرفی کردند. بازگشت برخی مقامات و مبلغان بهائی از این ایین و افشای مسائل درونی این فرقه نیز عامل مهم فاصله گرفتن مسمانان از این آئین بوده است.
https://eitaa.com/Media_Sahand
⚫ نگاهی گذرا به زندگی دومین شهید محراب ، حضرت آیت الله مدنی
شهید آیت الله سید اسدالله مدنی درسال ۱۲۹۳ در روستای دهخوارقان آذرشهر آذربایجانشرقی دیده به جهان گشود. پدرش «آقا میرعلی بزاز» بود . در ۴ سالگی، مادر و در ۱۶سالگی پدر خود را از دست داد. در عنفوان جوانی جهت کسب معارف اسلامی وارد شهر قم شد.
وی مبارزه خود را علیه رژیم پهلوی در شهر قم آغاز کرد و به دلیل همین تحرکات به آذر شهر تبعید شد. در آذرشهر در اولین اقدام با فرقه ضاله بهائیت به مبارزه برخاست و مردم را به برچیدن کارخانه مشروبسازی این شهر دعوت نمود.
به دلیل ادامه مبارزات، مجبور به ترک شهر شد و به نجف اشرف عزیمت کرد. پس از تبعید امام خمینی (ره) ، همواره در کنار ایشان بود و بارها و بارها به ایران آمد و در شهرهای مختلف پیامآور ادامه مبارزه شد به همین دلیل شدیداً تحت نظر ساواک بود. سال ۱۳۵۱ به خرمآباد رفت و با سمت نماینده و وکیل تام الاختیار امام در مبارزه، به فعالیت پرداخت. ساواک که از نفوذ او در بین مردم میترسید با نوشتن شبنامه و نامههای توهینآمیز سعی در ترور شخصیت این عالم مبارز کرد که با هوشیاری مردم و علما این طرح ناکام ماند.
سال ۱۳۵۴ او را به نورآباد ممسنی تبعید کردند ولی سخنرانیها و افشاگریها و محبوبیتش در بین مردم باعث شد تا از آنجا به گنبد کاووس تبعید شود اما از آنجا که در هر جا پا میگذاشت آنجا را به کانون مبارزه بدل میکرد ساواک او را به بندر کنگان و سپس به مهاباد تبعید کرد.
در تمام این شهرها، مردم را به تقلید از حضرت امامخمینی(ره) دعوت کرده و رساله ایشان را با تمام محدودیتهای موجود بین مردم پخش میکرد.
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان قانون اساسی برگزیده و پس از شهادت اولین شهید محراب شهید قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز، از طرف امامخمینی(ره) نماینده ولیفقیه و امام جمعه تبریز شد.
در آن ایام در خنثیکردن فتنههای حزب خلق در تبریز نقش به سزایی داشته و با حضور خود در جبههها و شرکت در مراسم دعا و نیایش مشوقی برای رزمندگان بودند.
سرانجام این مجاهد خستگیناپذیر ۲۰ شهریور سال ۱۳۶۰ در نماز جمعه به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.
https://eitaa.com/Media_Sahand
22.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍اولین قدم انسجام
محفل انس با قرآن
به همت خانه های قرآنی شهر سهند
با محوریت خانه قرآنی باب الهدی
مسجد امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/Media_Sahand
47.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍اولین قدم انسجام
محفل انس با قرآن
به همت خانه های قرآنی شهر سهند
با محوریت خانه قرآنی باب الهدی
مسجد امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/Media_Sahand
📚 #یک_دقیقه_مطالعه
کاش ما فقط نگران هم "نبودیم"!
پدرم دلواپس آینده برادرم است!
اما حتی یک بار هم اتفاق نیفتاده که باهم به کافی شاپ بروند، در خیابان قدم بزنند و گاهی بلند بخندند.
برادرم نگران فشار کاری پدرم است!
اما حتی یکبار هم نشده خواسته هایش را به تعویق بیندازد تا پدر برای مدتی احساس راحتی کند.
مادرم با فکر خوشبختی من خوابش نمیبرد اما حتی یکبار هم نشده که با من در مورد خوشبختی ام صحبت کند و بپرسد: فرزندم چه چیزی تو را خوشحال میکند؟
من با فکر رنج و سختی مادرم از خواب بیدار میشوم، اما حتی یکبار نشده که دستش را بگیرم با او به سینما بروم، باهم تخمه بشکنیم، فیلم ببینیم و کمی به او آرامش بدهم.
روانشناسان به این حالت " آلکسی تایمی" یعنی فقر کلمات در بیان احساسات می گویند.
در فرهنگ ما این مریضی یک رسم مرسوم است! احساساتت را پنهان کن و نشان نده ...
از یک طرف در خلوت خود، دلمان برای این و آن تنگ می شود،از طرف دیگر وقتی به هم میرسیم،انگارکه لال مانی میگیریم!
انگار نیرویی نامرئی، وجود دارد که دهانمان را بسته تا مبادا چیزی در مورد دلتنگی مان بگوییم!
تکلیفمان را با خودمان روشن نمیکنیم . یکدیگررا دوست میداریم اما آنقدر شهامت نداریم که دوست داشتن مان را ابراز کنیم!
ما آدم های فقیری هستیم !
البته فقیری که درکلماتش احساسات را پنهان میکند.
آنقدر دربیان احساساتمان آلکسیتایمیک(فقر کلمات) هستیم که صبر میکنیم تا وقتی عزیزی از دست رفت، آنوقت تا آخر عمر برایش شعر بگوییم.
از یک جا به بعد باید این سکوت خطرناک راشکست و راه افتاد.
از یک جا به بعد باید پدر به پسرش بگوید که چقدر دوستش دارد.
از یک جا به بعد باید پسر دست پدر را بگیرد وبا هم قدم بزنند.
از یک جا به بعد باید مادر پسرش را به یک شام دونفره دعوت کند.
از یک جا به بعد باید پسر درگوش مادرش بگوید: چقدر خوب است که تورا دارم.
و چه خوب است،
از یک جا به بعد،
همینجا باشد!
از همین جا که این نوشته تمام شد ...
امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
هنگامی که کسی را دوست میداری، او را از این محبت آگاه کن، زیرا این کار، دوستی بین شما را محکم تر می کند. (کافی ، ج 2 ، ص 644 ، حدیث 2)
https://eitaa.com/Media_Sahand
44.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻خوانش ی از الگوی جذب
🔻امام موسی صدر
https://eitaa.com/Media_Sahand
🔴 آيا کسی هست که مهدی آل محمد علیهمالسلام را ياری کند؟
📢 فرياد طلب ياری حسين عليه السلام، هنوز هم از رواق تاريخ به گوش میرسد: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی ؟هَلْ مِنْ ذَابٍّ يَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ...»
⁉️آیا یاوری هست که مرا یاری کند؟
⁉️آيا دفاع کنندهای هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟
⁉️آیا فریادرسی هست که با فریادرسی از ما به خدا امید داشته باشد؟
📢فرياد یاری مهدی عليهالسلام، نيز همواره بلند است:
⁉️آيا کسی هست که مهدی آل محمد را ياری کند؟
⁉️آيا کسی هست عشق مرا در دلها زنده کند؟
⁉️آیا کسی هست انسانهای بريده از مرا با من پيوند زند؟
🍃میگويند با شنيدن فرياد «هل من ناصر حسينی» گهوارهٔ حضرت علی اصغر علیهالسلام تکان خورد! آيا با شنيدن «هل من ناصر مهدی» نيز، دلی هست که بلرزد و با امامش عهد و پيمانی ببندد و به کمک او برخيزد؟ آن هم در اين عصر وانفسا؟!
⭐️ آقا امام باقر علیهالسلام فرمودند: به خدا سوگند، گوئی میبینم او را که پشت خود را به «حجر الاسود» تکیه داده، بانگ بر میدارد: «ای مردم! ما از خداوند ياری میجوييم؛ من شما را به حق خدا و رسولش و خودم که از دودمان رسول خدا هستم قسم میدهم که ما را یاری کرده و ستمگران را از ما دور کنید، زیرا ما (آل محمد صلی الله علیه و آله) را ترسانده، بر ما ستم کرده و ما و فرزندانمان را از خانههایمان آواره کردند.
🥀به ما تعدی کردند و از رسیدن به حق خود بازداشتند. اهل باطل ما را به وحشت انداختند، پس خدا را به نظر بیاورید و از او بترسید؛ در حق ما، ما را خوار نسازید، ما را یاری کنید تا خدا هم شما را یاری کند.»
🍀ما امروز از هر مسلمانی یاری میطلبیم آنگاه مردی بر میخیزد و خطاب به مردم میگوید: ای مردم! این خواسته و آرزوی دیرینه شماست؛ به سوی شما آمد و شما را به چیزی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله دعوت میکرد، فرا میخواند.
☀️آنگاه حضرت بقیه الله عجلالله تعالی فرجه الشریف بر میخیزد و میفرماید: من پسر پیامبر شما هستم. شما را به چیزی فرا میخوانم که پیامبر خدا شما را به سوی آن فرا میخواند.»
🌟«...وَ الْقَائِمُ یَوْمَئِذٍ بِمَکَّةَ وَ قَدْ أَسْنَدَ ظَهْرَهُ إِلَی الْبَیْتِ الْحَرَامِ مُسْتَجِیراً بِهِ یُنَادِی یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اللَّهَ وَ مَنْ أَجَابَنَا مِنَ النَّاسِ وَ إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ نَبِیِّکُمْ مُحَمَّدٍ وَ وَ أَسْأَلُکُمْ بِحَقِّ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ بِحَقِّی فَإِنَّ لِی عَلَیْکُمْ حَقَّ الْقُرْبَی مِنْ رَسُولِ اللَّهِ إِلَّا أَعْنَتُمُونَا وَ مَنَعْتُمُونَا مِمَّنْ یَظْلِمُنَا فَقَدْ أُخِفْنَا وَ ظُلِمْنَا وَ طُرِدْنَا مِنْ دِیَارِنَا وَ أَبْنَائِنَا وَ بُغِیَ عَلَیْنَا وَ دُفِعْنَا عَنْ حَقِّنَا فَأَوْتَرَ أَهْلُ الْبَاطِلِ عَلَیْنَا فَاللَّهَ اللَّهَ فِینَا لَا تَخْذُلُونَا وَ انْصُرُونَا یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ... إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اَلْيَوْمَ كُلِّ مُسْلِمٍ فَيُنَادِي أَيُّهَا اَلنَّاسُ هَذَا طَلِبَتُكُمْ قَدْ جَاءَكُمْ يَدْعُوكُمْ إِلَى مَا دَعَاكُمْ إِلَيْهِ رَسُولُ اَللَّهِ فَيَقُولُ أَيُّهَا اَلنَّاسُ أَنَا فُلاَنُ بْنُ فُلاَنٍ أَنَا اِبْنُ نَبِيِّ اَللَّهِ أَدْعُوكُمْ إِلَى مَا دَعَاكُمْ إِلَيْهِ نَبِيُّ اَللَّهِ»
📗بحارالانوار، ج۵۲، صص۲۳۷/۲۳۸
#ظهور_بسیار_نزدیک_است
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/Media_Sahand
رویداد فرهنگی
انجمن خوشنویسان استان آذر بایجان شرقی مهمان شهر سهند
به همت شرکت عمران
https://eitaa.com/Media_Sahand
هدایت شده از حسینیه کودک
❤️"نحن اولاد الحسین"
سلااام.. خوبی ؟
چه خبرا؟☺️
این هفته هم هیئت هستی ؟
🏴هیئتمون به مناسبت۲۸اُم ماه صفر روز سه شنبه ۲۱ شهریور ،ساعت ۳ بعد از ظهر ، مسجد فاطمه الزهرا (س)
حتما دوستاتم خبر کن خُب،
یااادت نره هااا.!🥰
https://eitaa.com/hoseynie_koodak
18.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسینیه کودک
مجموعه فرهنگی کسا
https://eitaa.com/Media_Sahand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز غروب جانگداز ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و شهادت مظلومانه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و السطان حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام تسلیت باد .
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#شورای_هیئات_مذهبی_سهند
https://eitaa.com/Media_Sahand
49.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻رویداد فرهنگی زمینه توسعه زنجیرهای فعالیتهای فرهنگی را بهوجود میآورد.
🔻اولین رویداد هنری فرهنگی با حضور اساتید خوشنویسی استان آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند با همت شرکت عمران برگزار شد. با محوریت و شرکت نهاد خانواده مادرانی که همراه فرزندان خود برای دیدار با اساتید خوشنویس در این رویداد حضور داشتند یکی از اولویتهای مجموعه های فرهنگی شهر جدید سهند ، توجه به بنیان خانواده و روابط خانوادگی بین نسلهای مختلف از اولویتهای مجموعه های فرهنگی محسوب میشود. باتوجه به ابزارهایی که با زبان هنر منشأ تقویت نهاد خانواده باشد در دستور کار قرار دارد و منجر به شناسایی گروه های مردمی خواهد شد. این رویداد فرهنگی و هنری زمینه ایجاد ارتباط متقابل و تعاملی بین فرزندان و والدین و اجتماع و امکان ایجاد بستر گفتوگو در خانواده ها ایجاد خواهد کرد.
https://eitaa.com/Media_Sahand
31.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ا امام رضا سلام؛ تویی سایه ی سرم تویی کس بی کسیام♬♫
یا امام رضا سلام؛ غیر تو کدوم رفیق سنگ تموم گذاشت برام
من گدای مشهدم؛ مثل اون کبوترم که در طواف گنبدم♬♫
من گدای مشهدم؛ همیشه با دست پر از در خونت اومدم
به فدای کرمت زنده میشه روح من؛ وقتی میام تو حرمت♬♫
به فدای کرمت تو مسیح و منم؛ همیشه محتاج دمت
تویی عشق بچگیم میبینم؛ مهربونی تو همیشه تو زندگیم♬♫
───┤ ♩♬♫♪♭ ├───
یا امام رضا سلام محمد حسین پویا
https://eitaa.com/Media_Sahand
⚫ شرحی بر رحلت پیامبر (ص) و قیام کربلا
✍️بخش اول
از رحلت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله تا قیام کربلا و وقوع حوادث کربلا که بر حضرت امام حسین علیه السلام و یارانشان گذشت، ۵۰ سال طول کشید (سال ۶۱ هجری) و در این فاصله رویدادهای سرنوشت سازی در جامعه اسلامی آن زمان رخ داد. در حقیقت بعد از رحلت پیامبر (ص) تا قیام کربلا سه آزمون بزرگ الهی برای خواص و امت پیامبر پیش آمد. آزمون اول ولایت پذیری، آزمون دوم توسعه جامعه اسلامی و آزمون سوم توزیع عادلانه درآمدهای بیتالمال بود.
درباره ولایت پذیری امت پیامبر بعد از ایشان باید گفت که مردم ابتدا در ماجرای غدیر خم با حضرت محمد (ص) بیعت نمودند و ولایت حضرت علی (ع) به عنوان جانشین ایشان را قبول کردند، اما بعد از رحلت، از همان روز اول بنای مخالفت گذاشتند و برای این کار هم دو بهانه مطرح کردند.
یک بهانه این بود که نظام قبیلگی نمیخواست خلافت در میان خاندان بنیهاشم ادامه یابد و رسالت را برای آنان کافی میدانست. بهانه دوم آنها هم این بود که میگفتند ما میخواهیم اسلام به صورت تساهل و تسامح ادامه یابد و عقیده داشتند که اگر علی (ع) خلافت را برعهده گیرد، مردم را به همان مسیری هدایت میکند که رسول خدا هدایت میکرد که البته هر دو این بهانهها باطل بود.
از همین رو پس از رحلت رسول خدا (ص) و در حالی که حضرت علی (ع) و شماری از اصحاب خاص مشغول مراسم خاکسپاری آن حضرت بودند، تعدادی از انصار و مهاجرین در محلی به نام سقیف بنی ساعده گرد آمدند و دربارهٔ جانشینی پیامبر به گفت وگو پرداختند. هر دو گروه مسلمانان با نادیده گرفتن وصیت پیامبر در واقعه غدیر خم، مدعی بودند که خلافت و جانشینی رسول خدا حق آنان است.
این افراد با ابوبکر که یکی از مهاجرین کهنسال بود، بیعت کردند و بدین ترتیب وی به عنوان خلیفهٔ اول شناخته شد. گروهی از مسلمانان با یادآوری خطبهٔ پیامبر در غدیر، خواهان بیعت با حضرت علی (ع) بودند، اما حضرت علی (ع) با سکوت خود مانع بروز تفرقه و درگیری میان مسلمانان شد تا اسلام پایدار بماند. حضرت علی (ع)، بعد از رحلت پیامبر (ص)، به منظور جلوگیری از تفرقه میان مسلمانان سکوت کردند. ایشان در زمان سه خلیفه، به تفسیر قرآن، تربیت شاگردان و پاسخ گویی به سؤالات دینی مردم می پرداختند.
ادامه دارد...
https://eitaa.com/Media_Sahand
پایگاه اطلاع رسانی «عَلَمْ»
⚫ شرحی بر رحلت پیامبر (ص) و قیام کربلا ✍️بخش اول از رحلت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه
⚫ شرحی بر رحلت پیامبر (ص) و قیام کربلا
✍️ بخش دوم
✍️ رحلت پیامبر (ص) و قیام کربلا – گسترش فتوحات و توسعه جامعه اسلامی
خلیفه های اول و به ویژه خلیفه دوم (عمر بن خطاب) بیش از هر چیز بر گسترش فتوحات اهتمام ورزید. سپاهیان اعزامی از سوی وی، علاوه بر بخش وسیعی از ایران، کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین و مصر را نیز فتح کردند. به دنبال گسترش فتوحات، رشد اقتصادی در جامعه آن زمان بیشتر شد و در نتیجه تکاثر، ذخیره و تجملگرایی افزاش یافت و اشرافیت اتفاق افتاد.
_ توزیع درآمدهای بیتالمال
بعد از رحلت پیامبر (ص) تا قیام کربلا ، درآمد خزانه ی بیتالمال که بایستی میان همه به صورت مساوی تقسیم میشد، به صورت نامساوی تقسیم میگرید و اینگونه اختلاف طبقاتی روز به روز بیشتر شد.
_ زمینه های واقعه عاشورا
امام حسین (ع)سال ها در کنار پدرشان امیر مؤمنان و برادرشان امام حسن(ع) در صحنهٔ جهاد و مبارزه حاضر بودند. آن حضرت پس از شهادت برادر، با سخنرانی و نامه های افشاگرانه علیه حکومت ظالمانهٔ معاویه به مبارزه پرداختند.
_اهداف و دستاوردهای قیام عاشورا
اینکه نیم قرن بعد از رحلت رسول خدا، فرد فاسد و گنه کاری چون یزید به عنوان خلیفهٔ مسلمانان به قدرت رسید، نشان می دهد که جامعهٔ اسلامی دچار انحراف بزرگی شده بود. فقط حرکتی عظیم مانند قیام کربلا و شهادت امام حسین و فرزندان، بستگان و یارانش می توانست از گسترش این انحراف جلوگیری کند.
امام حسین(ع) در وصیت نامهٔ خویش، دربارهٔ هدف قیام خود فرموده است: «هدف من اصلاح امت جدّم رسول الله، امر به معروف و نهی از منکر و پیاده کردن سیرهٔ رسول الله و پدرم علی بن ابیطالب است.»
حضرت زینب(س) پس از شهادت برادر خود، در دوران اسارت با سخنرانی های روشنگرانه، اهداف قیام کربلا و چهرهٔ واقعی حکومت ستمکار بنی امیه را برای همگان آشکار کرد. تاریخ گواهی می دهد که از آن پس قیام های زیادی در جهان اسلام و نواحی دیگر از قیام عاشورا الگو گرفته اند. این قیام تأثیر بسیاری در روحیهٔ ظلم ستیزی مسلمانان به ویژه شیعیان بر جای نهاده است.
منابع: تاریخ اسلام
https://eitaa.com/Media_Sahand