eitaa logo
پایگاه اطلاع رسانی «عَلَمْ»
560 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
مجمع فعالان فرهنگی شهر سهند
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫بخش پنجم تأثیر حجاب در سلامت روحی بانوانی که از سلامت روحی و روانی برخوردارند در خود کمبودی احساس نمی‌کنند و در نتیجه تمایلی نیز به جلب توجه دیگران ندارند، ولی زنانی که دارای عقده حقارت هستند با نمایش زینتها و زیبایی ها و استفاده کردن از لباس های رنگارنگ و جذاب در بیرون از منزل و در مواجهه با نامحرم می‌کوشند تا احساس حقارت و کمبود خود را به نحوی مرتفع نمایند. چون همان گونه که انسان زبان دارد، لباس او نیز زبان دارد و زبان لباس خسته نمی شود. اندازه لباس گویای سن و سال پوشنده آن است و شکل آن معرف شغل و مقام و رنگش مرتبط با اخلاق و رفتار طرف و جنسش تعیین کننده احتمالی بنیه های اقتصادی فرد و پاکیزگی و چرکین بودن و مرتب و نامرتبی آن نشان دهنده شخصیت پوشاننده آن است، و بدتر از همه لباسها، لباس شهوت است که زبانی درازتر از همه لباسها دارد و تنها به معرفی نام و فامیل و ظاهر پوشنده و یک صفت غالب باطنی وی که حب مقام است اکتفا نمی‌کند، بلکه زبان گویای بسیاری از صفات و سجایای پوشنده آن است. لباس شهرت یک حالت مخصوص انگشت نما دارد که نیروی اجتماع را که باید به سوی کمال و سعادت پیش رود به سوی خود جلب می‌کند و آن را به هدر می‌دهد و چه لباس شهرتی زبانش درازتر از آن لباس زنی است که چشم‌های بسیاری را به چشم چرانی، که مقدمه فساد و بیماری‌های روحی متعددی است، وا می دارد. روانشناسان منشا و دلیل استفاده از لباس شهرت را عقده حقارت می‌دانند و در این باره می‌گویند: «زنان و مردانی که در تعویض لباس و انتخاب رنگهای متنوع مبالغه و وسواس دارند جز جبران نقیصه ذاتی کار دیگری نمی‌کنند. افراط در پوشیدن لباس با مدل ها و رنگ‌های متنوع هم نظیر افراط در حرف زدن نوعی مبالغه و زیاده روی است و زیاده روی هم شکل انحرافی از حس حقارت است». آری، انتخاب لباس و نحوه پوشش و آرایش چهره، مانند رنگ رخسار و چهره از سر ضمیر خبر می دهد. معمولا افرادی که دچار نوعی کمبود شخصیت هستند می‌کوشند که با لباسی که به تن می‌کنند برای خود شخصیتی تصنعی ایجاد کنند. در برخی احادیث به شکل زیبایی به رابطه بین نحوه پوشش و بیماری روحی عقده حقارت اشاره شده است. از امام صادق (ع) نقل شده است: «کفی بالمره خزیا ان یلبس ثوبا یشهره»، برای حقارت و خواری آدمی همین بس که لباسی به تن کند که او را مشهور نماید. حاصل اینکه حجاب نشانه سلامت روحی و بی حجابی نشانه بیماری روحی احساس حقارت است. 🔴ادامه دارد ...
⚫ بخش ششم نهضت عاشورا و حوادثی که در آن فاصله زمانی رخ داد، تاکنون از زوایای بسیاری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. یکی از نکات مورد توجه در این نهضت، تلاشی است که برای حفظ کرامت و حجاب بانوان اهل بیت(ع) صورت گرفته است. آنچه در این مقاله آمده است نگاهی به همین موضوع دارد. نهضت حسینی از زوایای مختلف قابل نظر، تأمل و درس آموزی است. این حادثه شگفت تا کنون بیشتر از زاویه ظلم ستیزی، زیر بار زور نرفتن، تن به ذلت ندادن بررسی می شد و ارزش الگویی آن به عنوان مبارزه ای تمام عیار که در آن تمامی مقررات جنگی و تاکتیکهای نظامی به کار رفته و در طی آن، سپاه امام، با نیروی اندک که بسیار کمتر از 1% نیروی دشمن بوده ساعتها مقاومت کرده و زیر بار خفت و خواری نرفته، مطرح شده است. اکنون در نظر داریم از دیدگاه دیگری به نظاره این حادثه سرشار از عبرت بنشینیم و جایگاه حجاب و کرامت زن را در این واقعه بررسی کنیم. 1ـ تدبیر امام حسین(ع) در حفظ امنیت اهل بیت و جلوگیری از تعرض دشمنان به آنان الف: کندن خندق در اطراف خیمه ها برای جلوگیری از نفوذ دشمن حضرت دستور داد چادرها و خیمه ها را به هم نزدیک کنند و در اطراف خیمه ها خندقی حفر کنند و در درون آن خاشاک، هیزم و نِی بریزند تا هنگام شروع جنگ، خندقها را مشتعل سازند و دشمن، تنها از یک طرف با آنها بجنگد. به هر حال، مسأله حفر خندق و یا وضع خاشاک در آن وضع بحرانی با تعداد نفرات کم، علاوه بر نشان دادن تاکتیکهای نظامی حضرت اباعبداللّه (ع)، نشانه دقت ایشان در حمایت از اهل بیت خویش است. مرحوم شیخ مفید در کتاب ارشاد می نویسد: «وَ اَمَر بِحَطَبٍ وَ قَصَبٍ کان من وراء البیوت ان یترک فی خندق کان قد حُفِرَ هناک و ان یُحرَقَ بالنار مخافة ان یأتوهم من ورائهم» حضرت اباعبداللّه دستور داد هیزمها و نی ها را از پشت خیمه ها به درون خندقی که حفر شده بود بریزند و آن را به آتش بکشند تا دشمن نتواند از پشت سر بیاید. آیا خندق، شب عاشورا کنده شد یا قبل از آن؟ آیا به دست لشکریان حضرت کنده شد یا از قبل آماده بوده است؟ از عبارت ارشاد معلوم نمی شود. شاید خندق از قبل بوده و مسیر سیلاب و امثال آن بوده و حضرت آنجا را برای خیمه زدن انتخاب کرده تا در موقع مناسب از خیمه استفاده کند و ممکن است آن خندق در همان چند روز یا تنها در شب عاشورا حفر شده باشد که در هر دو صورت حاکی از قوت، عزم، اراده و زحمت طاقت فرسای حضرت و اصحابش است. 🔴 ادامه دارد...
⚫بخش هفتم ب: برپا ساختن خیمه ها به صورت نزدیک به هم و تو در تو ساختن طنابهای آنها و بالاخره هلالی قرار دادن آنها حضرت از حفظ امنیت خیمه ها لحظه ای غافل نشد و علاوه بر دستور آتش زدن هیزمهای خندق، در شب عاشورا فرمان داد تا خیمه ها را به هم نزدیک کنند تا دشمن نتواند از لابه لای خیمه ها رد شود. شیخ مفید این حادثه را از قول حضرت سجاد(ع) چنین نقل می کند: در شب عاشورا نشسته بودم و عمه ام زینب به پرستاری من مشغول بود. پدرم و جُوْیَنْ ـ که قبلاً غلام ابوذر بود ـ به کناری رفتند و او شمشیر پدرم را اصلاح می کرد و پدرم اشعار «یا دَهْرُ اُفٍّ لَکَ مِنْ خَلیلِ ...» را می خواند و تکرار می کرد تا من مراد پدرم را دریافتم [اشعار از بی وفایی دنیا و کشته شدن افراد خبر می داد] و دانستم که بلا نازل شده است. عمه ام نیز شنید و به گریه افتاد و از جا پرید. در حال حرکت جامه اش به زمین می کشید، به نزد حسین(ع) شتافت و سر به گریه و ندبه گذاشت. حضرت نگاهی به او کرد و فرمود: «ای خواهر، شیطان بردباری تو را نرباید» و چشمهای پدرم پر از اشک شد ... سپس حضرت بر صورت زینب آب پاشید و ... آنگاه حضرت از نزد خواهرش به نزد اصحاب رفت و به آنان دستور داد تا خیمه ها را به هم نزدیک کنند و طنابها را در یکدیگر داخل کنند و خودشان بین چادرها واقع شوند و با دشمن از یک طرف مواجه شوند؛ در حالی که خیمه ها پشت سرشان و جانب چپ و راستشان واقع شود و آنان را احاطه کرده باشد مگر از طرفی که دشمن به سوی آنان می آید. روشن است که تاکتیک نظامی، بسیار دقیق بوده است؛ زیرا علاوه بر خندق که مانع از تجاوز دشمن به خیمه ها می شده، طنابهای چادرها تو در تو واقع می شده تا دشمن نتواند از بین آنها عبور کند و محدوده میدان را نیم هلالی قرار داده اند و خودشان نیز در دهانه آن نیم هلال واقع شده اند و علاوه بر مواجه شدن با دشمن از یک سو از سوی خیمه ها از هر گونه گزند و تجاوز در امان می مانده است. 🔴 ادامه دارد...
⚫ بخش هشتم ج: سخنان حضرت(ع) در قتلگاه پس از شهید شدن اصحاب و اقوام، همگان به سوی حضرت اباعبداللّه (ع) حمله ور شدند. هر کس جلو می آمد از حضرت شکست می خورد تا اینکه عمرسعد فریاد زد: این مرد فرزند علیّ است: «هذا ابن قتال العرب» «این فرزند شجاعترین مرد عرب است». و دستور داد تا از هر طرف به حضرت حمله کردند و بین او و خیمه ها فاصله انداختند. در این هنگام امام حسین(ع) فریاد کشید و فرمود: «و یحکم یا شیعة آل ابی سفیان! ان لم یکن لکم دین و کنتم لاتخافون المعاد، فکونوا احرارا فی دنیاکم و ارجعوا الی احسابکم اذ کنتم اعرابا. فناداه شمر فقال: ما تقول یا ابن فاطمة؟ قال: اقول: انا الذی اقاتلکم و تقاتلونی، و النساء لیس علیهن جناح فامنعوا عتاتکم عن التعرض لحرمی ما دمت حیا» «وای بر شما ای پیروان آل ابی سفیان! اگر دین ندارید و از معاد هراسی ندارید، در دنیایتان آزادمرد باشید و به حسب و شرافت خود نگاه کنید، چون شما عرب هستید. شمر ندا برآورد که چه می گویی فرزند فاطمه؟ حضرت فرمود: می گویم من با شما می جنگم و شما با من، زنان گناهی ندارند. تا من زنده ام طغیان گران خود را از حرم و اهل بیت من بازدارید.» بله حضرت با اینکه می داند تا لحظه ای دیگر هیچ مدافعی برای اهل بیتش نیست و تنها مدافع آنان نیز تا لحظات دیگر از پا درمی آید، ولی باز حاضر نیست ببیند اهل بیتش مورد هجوم دشمن واقع شوند و شرافت عربی آنان را گوشزد می کند تا شاید بدین وسیله آنان را از تعرض به زنان بازدارد. آیا این عمل حضرت درس حمیّت، غیرت و دفاع از تمام خانواده برای تمام مردان جهان نیست؟ آیا دوستداران حضرت نباید برای حفظ خانواده از تعدّی دیگران تلاش کنند؟ 🔴 ادامه دارد...
⚫ بخش نهم د: شایعه حمله به خیمه ها و تشنه برگشتن حضرت اباعبداللّه (ع) از فرات در کتاب مناقب آل ابی طالب، داستانی نقل شده که مضمون آن چنین است: حضرت اباعبداللّه (ع) پس از تنهایی و کشته شدن اصحاب و یاران، برای رفع تشنگی و تجدید قوا برای جنگیدن، به سوی فرات رفت. صف دشمن را شکافت و خود را به آب رساند. همین که با اسب در شریعه قرار گرفت و دست به سوی آب دراز کرد، یکی از لشکریان عمرسعد فریاد زد: «یا اباعبداللّه ! تتلذّذ بشرب الماء و قد هتکت حرمک؟! فنفض الماء من یده و حمل علی القوم فکشفهم فاذا الخیمة سالمة.» «ای حسین، آیا از نوشیدن آب بهره مند شده و لذت می بری در حالی که اهل بیت تو مورد تعرض واقع شده اند؟! حضرت آب را از دست ریخت و بر قوم حمله کرد، صف آنان را درید و خود را به خیمه رسانید، دید خیمه ها سالم است و مورد هجوم واقع نشده است.» درست است که حضرت می توانست یک لحظه درنگ کند و آب بیاشامد و سپس به سراغ خیمه ها رود، ولی این عمل (ریختن آب و برگشتن با سرعت) نشانگر اوج اهتمام حضرت به حفظ حریم خویش از تعرض بیگانگان است به طوری که آشامیدن آبی که با رنج فراوان خود را به آن رسانیده، در نظرش کم اهمیت جلوه می کند و مهمتر اینکه دشمن نیز از این روحیه امام آگاه است و از آن سوءاستفاده می کند و به دروغ شایع می کند به خیمه ها حمله شده است و این مسأله آن قدر درنظر حضرت مهم است که شایعه آن نیز حضرت را از آشامیدن آب منصرف می کند و به سوی خیمه ها می کشاند. 🔴 ادامه دارد... https://eitaa.com/Media_Sahand
⚫ بخش دهم داستان ورود اسرا به کوفه را از زبان مسلم جصاص (گچ کار) پی می گیریم: ورود اسرا به کوفه و نخوردن نان و خرماهای صدقه مسلم جصاص می گوید: به تعمیر فرمانداری کوفه اشتغال داشتم که ناگهان صدای فریادهای فراوانی از اطراف کوفه به گوشم رسید. از مستخدمی که به خدمت مشغول بود پرسیدم: چه خبر است و این صداها و فریادها برای چیست؟! گفت: همین الآن سر طغیانگری را که بر یزید خروج کرده است وارد کوفه کرده اند. گفتم آن خروج کننده اسمش چیست؟ گفت: حسین بن علی!! هنگامی که مستخدم بیرون رفت، بر سر و صورت زنان، دستهایم را شستم و از درب پشت فرمانداری خارج شدم و خود را به کُناس ـ دروازه ورودی کوفه ـ رساندم. در آن حال که آنجا ایستاده بودم و مردم در انتظار آمدن اسرا بودند، چهل شتر که زنان اهل بیت و اولاد فاطمه بر آنها سوار بودند وارد شدند ... و اهل کوفه شروع کردند به کودکانی که بر محملها سوار بودند تکه هایی از نان، خرما و گردو بدهند. ام کلثوم فریاد زد: «یا اهل الکوفة! ان الصدقة علینا حرام» ای اهل کوفه صدقه بر ما حرام است. و شروع کرد نان و خرماها را از دست و دهان اطفال برگیرد و به زمین بیندازد.» اگر این حادثه و گرسنگی بچه ها و خوردن نان و خرما و عمل حضرت ام کلثوم را کنار عمل دیگری که باز در کوفه اتفاق افتاد و اسرا چادر و مقنعه های اعطایی را قبول کردند بگذاریم، شاید حقیقت بیشتر روشن شود، داستان از این قرار است: 🔴 ادامه دارد... https://eitaa.com/Media_Sahand
⚫ بخش یازدهم د: اسرای اهل بیت و قبول کردن چادرها و مقنعه های اعطایی سید بن طاووس نقل می کند که عمر بن سعد اسرای اهل بیت را به کوفه برد. هنگامی که نزدیک کوفه رسیدند، اهل کوفه برای تماشای اسرا اجتماع کردند. یکی از زنان کوفی که بر سطحی ایستاده و بر آنان مشرف بود، پرسید: «مِنْ أیِّ الأساری اَنْتُنَّ؟» شماها از کدامین اسرا هستید؟ جواب دادند: «نحن اساری آل محمد» ما اسرای آل محمد هستیم. زن از سطح پایین آمد و هر چه چادر، مقنعه، روسری و پارچه ای که داشت جمع کرد و به آنان داد و آنان خود را پوشانیدند.» سؤال مهم و قابل تأملی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا اهل بیت با آنکه گرسنه بودند نان و خرما را قبول نکردند و حتی از دهان اطفالی که تکلیف هم ندارند، آنها را بیرون کشیدند و بر زمین انداختند ولی چادر و مقنعه ها را قبول کردند؟ آیا نمی خواهند بفهمانند که حجاب اهمیتش بسیار زیاد است و حتی می توان عطیّه ها، بخششها و یا حتی صدقه های دیگران را قبول کرد و با آن خود را از دید نامحرم حفظ کرد؟! آیا اینها زنان ما را به رعایت حجاب در هر حال و هر موقعیت و با هر وسیله دعوت نمی کند؟! پرواضح است که حجاب نشانه کرامت و ارجمندی زن مسلمان است و زنان عاشورایی و زینب گونه که پیامبران حریت و آزادگی و آیات عصمت و عفت بوده و هستند حفظ کرامت و شخصیت خود را بر همه چیز مقدم می دارند. ۳_ تلاش اهل بیت در دور داشتن خود از دید بیگانگان درشام پس از چند روزی که اسرا در کوفه ماندند، آنان را به سوی شام روانه کردند. در هنگام حمل و نقل اسرا از مکانی به مکان دیگر، آنان را همانند اسرای کفار و گاه بدون پاسداشت حرمت آنان از نظر امکان حفظ کامل حجاب، انتقال می دادند و این کار، اعتراض اهل بیت(ع) و حضرت سجاد(ع) را برمی انگیخته و آنان برای حفظ حجاب از هیچ کوششی فرو گذار نمی کردند و حتی اگر لازم بود به خواهش و تمنّا نیز متوسل می شده اند، در حالی که هیچ سراغ نداریم که امام حسین(ع) یا اهل بیت(ع) برای امور مادی به دشمن متوسل شده یا التماس کرده باشند و حتی یک مورد هم پیدا نمی شود که مثلاً امام حسین(ع) از دشمن طلب آب کرده باشد و باز هیچ موردی نمی یابید که اهل بیت(ع) پس از اسارت از دشمن تقاضای نان، آب و سایر امور مادی را داشته باشند ولی دقت در حوادث شام، اصرار اهل بیت بر حفظ پوشش و حجاب و دور نگه داشتن خود را از انظار تماشاچیان روشن می کند و باز بر اهمیت حجاب دلالت می کند. قبلاً تقاضای زنان از عمرسعد در صحرای کربلا ذکر شد که بنا به نقل شیخ مفید: «و سألته النسوة لیسترجع ما اخذ منهن لیسترنّ به» «زنان از او خواستند تا آنچه از آنان گرفته شده بازگردانده شود تا خود را با آن بپوشانند» اما چون آن خواسته اثری نداشت و دستور عمرسعد کارساز نشد و کسی چادرها و مقنعه ها را بازنگرداند این بار تقاضای خود را به گونه ای دیگر و به فردی دیگر ابراز کردند. اکنون حادثه ورود اسرا به شام را پی می گیریم. 🔴 ادامه دارد... https://eitaa.com/Media_Sahand
⚫ بخش دوازدهم م: اعتراض به سلب پوشش از اهل بیت وقتی که اسرای اهل بیت(ع) را وارد شام کردند و آنان را به مجلس یزید بردند و او با تکبّر به بیان افتخارات و پیروزیهای خود پرداخت، برخی از اهل بیت(ع) سخنانی گفتند. آنگاه حضرت زینب(س) به پا خاست و با بیان آیاتی از قرآن، استهزاءگری یزید را ناشی از تکذیب آیات الهی، و مهلت دادن خداوند به او را برای افزون شدن گناهان او، و سرانجام گرفتار شدنش به عذاب الهی دانست و سپس فرمود: «اَمِنَ العَدْلِ یا ابنَ الطُلَقاءِ تَخْدیرُکَ حَرائِرَکَ وَ إمائَکَ وَ سَوْقُکَ بَناتِ رسولِ اللّه (ص) سَبایا قَدْ هُتِکَتْ سُتُورُهُنَّ وَ اُبْدِیَتْ وُجُوهُهُنَّ تَحدو بِهِنَّ الاعداءُ مِنْ بَلَدٍ اِلی بَلَدٍ» «آیا این عدل است ـ ای فرزندان آزاد شده ـ که تو زنان و کنیزکان خود را در پشت پرده و حجاب نگاه داری و دختران رسول اللّه (ص) در حالت اسیری، در حالی که پوششهای آنان هتک برداشته شده و چهره های آنان آشکار ساخته شده، آنان را دشمنان از شهری به شهر دیگر برانند؟!» نکته مهمی که زینب(س) به آن تصریح می کند و از آن سخت آزرده است این است که زنان یزید پوشیده اند و او و زنان دیگر پوشش کامل ندارند و به همین جهت نمی گوید زنان تو در کاخ و اسیران در کوخند یا زنان تو سیر و اسیران گرسنه اند بلکه تنها و تنها بر حجاب اصرار می کند و این یکی از مهمترین درسهایی است که بانوان ما از نهضت امام حسین(ع) می توانند بیاموزند. 1ـ شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص95. 2ـ همان، ص93 و 94 ... ثم خرج الی اصحابه فامرهم ان یقرب بعضهم بیوتهم من بعض، و ان یدخلوا الاطناب بعضها فی بعض، و ان یکونوا بین البیوت فیستقبلون القوم من وجه واحد و البیوت من ورائهم و عن ایمانهم و عن شمائلهم قد حفّت بهم الاّ الوجه الذی یأتیهم منه عدوهم» 3ـ محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، دار احیاء التراث العربی، بیروت، 1403، ج45، ص51. 4ـ ابو الفرج اصفهانی، مناقب آل ابی طالب، ج4، ص58؛ بحارالانوار، ج45، ص51. 5ـ بحارالانوار، ج45، ص60 و 61. 6ـ الارشاد، ج2، ص112 و 113. 7ـ بحارالانوار، ج45، ص114. 8ـ همان، ص108. 9ـ الارشاد، ج2، ص113. 10ـ بحارالانوار، ج45، ص127. 11ـ همان، ص127 و 128. 12ـ همان، ص134. 13ـ وقتی پیامبر اکرم(ص) مکه را فتح کرد از مشرکانی که قانونا باید اسیر و یا کشته می شدند و سالیانی دراز با پیامبر(ص) مبارزه کرده بودند، پرسید: در باره من چه فکری می کنید؟ گفتند: «اخ کریم و ابن اخ کریم» «برادری بزرگوار و فرزند برادری بزرگوار هستی» و از تو انتظار کرامت و بزرگواری داریم. حضرت فرمود: «اذهبوا فانتم الطلقاء» بروید شما رها و آزادید. (بحارالانوار، ج21، ص132) اکنون حضرت زینب به آن حادثه اشاره می کند و می فرماید شما در عوض آن نعمت آزادی که پیامبر(ص) به شما داد، دختران او را اسیر کرده، از شهری به شهری می رانید! 🔴 ادامه دارد... https://eitaa.com/Media_Sahand
43.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دوره آموزشی "شیوه های ارتباط با نسل نو" با معرف کتاب« نسل نو خاسته» نگاهی جامع بر منظومه فکری مـعـرفتی مقــام معـظـم رهبـری با حضورمبلغین، مربیان خانه های قرآنی کانون های فرهنگی وفعالان تربیتی مساجد برگزار شد «»https://eitaa.com/Media_Sahand
📎برای ثبت درخواست کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهرایران چه اقداماتی باید انجام داد؟ ثبت درخواست کالاکارت و انتخاب جزئیات طرح٬ در سامانه تبادل خدمات بیرق به آدرس: http://beyraghkhadamat.ir امکان پذیر است. پس از ثبت نام و ورود به سامانه طبق دستورالعمل مندرج در تصویر٬ میتوانید اقدام به تکمیل فرم و ثبت درخواست نمایید. با تکمیل اطلاعات در سامانه تبادل خدمات بیرق، اطلاعات شما طی ۴۸ ساعت کاری مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید. بدیهی است که دریافت هریک از خدمات نیازمند طی فرآیند بررسی خدمتِ درخواستی بوده و در صورت نیاز٬کارشناسان برای هماهنگی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ساعات کاری با شماره 021-91094752 داخلی 121 تماس حاصل فرمایید. @dastdardastclub Deabel.ir Beyraghkhadamat.ir https://eitaa.com/Media_Sahand
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📎سامانه بیرق خدمات با توجه به توسعه خدمات بنیاد دعبل خزاعی و لزوم ارائه فنآورانه آنها و همچنین برای بسترسازی تبادل خدمات میان اعضاء بنیاد، سامانه بیرق خدمات راه اندازی شده است. عضویت افراد در بنیاد دعبل خزاعی در این سامانه صورت می پذیرد و پس از تایید کاربری، اعضاء می توانند از خدمات موجود شامل: خدمات زیارتی و سیاحتی بازار تبادل کالا و خدمات فروشگاه تخصصی هیئت خدمات ورزشی و تفریحی خدمات حقوقی بیمه قرض الحسنه و تسهیلات کارآفرینی و اقتصاد هیئت رزرو حسینیه و مسجد دعوت از سخنرانان و مبلغین، ستایشگران اهل بیت علیهم السلام و قاریان قرآن و... استفاده نموده یا در ارائه این خدمات مشارکت نمایند. ثبت نام در سامانه: Https://beyraghkhadamat.ir @dastdardastclub https://eitaa.com/Media_Sahand
فراخوان مقاله نویسی تخصصی فلسفه حجاب با موضوع عفاف حجاب و سبک زندگی از علاقمندان و اهالی هنر و ادبیات شهر سهند دعوت می شود مقالات و آثار خود را تا مورخه ۱۴۰۲/۴/۱ به آیدی @Sahand_farhange ارسال نمایند . بهترین مقالات با نام نویسنده در پایگاه اطلاع رسانی فعالان فرهنگی شهر سهند جهت مطالعه و استفاده عموم منتشر خواهد شد . واحد فرهنگی مردمی امام صادق علیه السلام سهند
37.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشست کار شبکه ای و تبیینی درفضای مجازی توسط استاد خسرو اکبری پـژوهـشـگر حـوزه رسانه با حضور فعالان فضای مجازی کانال وگروه های تشکلات مذهبی «هئیات مذهبی» کانون های فرهنگی تبلیغی خانه های قرآنی مساجد برگزار شد https://eitaa.com/Medi_Sahand
⚫دلنوشته های زیبا در مورد حجاب 🔴ویژه بانوان از دختران و بانوان محترمه دعوت می شود تا دلنوشته های خود را در مورد حجاب و عفاف اسلامی در قالب متن کوتاه به آیدی @Sahand_farhange ارسال تا در پایگاه مجازی اطلاع رسانی فعالان فرهنگی شهر سهند در پیام رسان ایتا جهت استفاده مخاطبان محترم منتشر شود 🌓 مهلت ارسال آثار تا مورخه ۱۴۰۲/۳/۲۶ واحد فرهنگی ، مردمی امام صادق علیه السلام سهند
پایگاه اطلاع رسانی «عَلَمْ»
#تجربه_آرامش ⚫دلنوشته های زیبا در مورد حجاب 🔴ویژه بانوان از دختران و بانوان محترمه دعوت می شود تا د
دلنوشته خواهران در مورد حجاب و عفاف اسلامی ⚫ بخش اول __________________ 👇خانم عابدی : باسلام (ححاب فریضه ای است که قضا ندارد) ________________________ 👇خانم محمدیان : چادرم را بر سر میکنم، عفافم را نگه می دارم، می گویند این سخن قرآن است، می گویند حدیث ائمه است، می گویند قانون دین است اما من می گویم این عشق من است. من این کار را می کنم چون عاشق عفاف و حجاب هستم ____________________ 👇خانم نیازی: حجاب توفیق و امر الهی و موجب امنیت در برابر خطرات اجتماعی ، من مراقب حجابم هستم چون حجاب سنگری باامنیت است . ______________________ 👇 خانم توانگر : شهید «محمدعلی صمدی»: «خواهران گرامی! حجاب شما برتر از خون شهیدان است و دشمن پیش از آن‌که از خون شهید به هراس آید، از حجاب کوبنده­‌ تو وحشت دارد. ____________________ 👇خانم حیدری : دشمن از حجاب من واهمه دارد ، والا اینقدر برای کشف حجابم هزینه نمی کرد پس من هم یادگار مادرم زهرا را مراقبت خواهم کرد _____________________ پیام ها و دلنوشته هایی که در مورد حجاب خواهران محترمه برای مان ارسال کرده اند .
پایگاه اطلاع رسانی «عَلَمْ»
دلنوشته خواهران در مورد حجاب و عفاف اسلامی ⚫ بخش اول __________________ 👇خانم عابدی : باسلام (ححا
دلنوشته خواهران در مورد حجاب و عفاف اسلامی ⚫ بخش دوم _____________________ 👇 خانم فتحی : سلام فتحی هستم از پایگاه جوادالائمه خواهران ایلخچی. "حجاب نعمتی است که خداوند آن را به زنان و دخترانی که مادرمان زهرا و شهدای والا مقام به آنها نظر دارند عطا فرموده که مهمترین سلاح جنگی در این جنگ فرهنگی است. سلاحت را محکم بگیر بانو ما رهروان شهیدانه کشورمان هستیم." _______________ 👇خانم اصغری : من حجابم را دوست دارم🌺 چون تاج بندگی برای خدا 🌺 عزت‌ برای پدرم 🌺 افتخار برای برادرم 🌺 صداقت به همسرم هست 🌺 واین روزها باید حجابمان را محکم تر بگیریم تا یادمان باشد آخرین نگاه امام حسین علیه السلام به خيمه ها بود 🌺 زهرا اصغری _____________ 👇 خانم فرشباف : من برای رعایت حجاب خودم هزاران دلیل دارم: جلب رضایت خدا آرامش روانی انقراض بی بند و باری آرامش فردی و اجتماعی تقویت تمرکز تحکیم بنیان خانواده کاهش خیانت و نا امنی شکر نعمت زیبایی و تقویت شأن و منزلت زن، تنها برخی از دلایل منه برای تقید به حجاب اسلامی… ______________ 👇 خانم شهبازی : من شکایت دارم… از آن ها که نمی فهمند چادر مشکی من یادگار مادرم زهراست از آن ها که به سخره می گیرند قـداسـتِ حجابِ مادرم را ؛ چـــــرا نمی فهمی؟ این تکه پارچه ی مشکی، از هر جنسی که باشد حـــُرمــت دارد ! _______________ واحد فرهنگی ، مردمی امام صادق علیه السلام سهند
دلنوشته خواهران در مورد حجاب و عفاف اسلامی ⚫بخش سوم ____________________ 👇 خانم اسحقی : سلام بنده اسحقی از بسیج خواهران سردرود هستم این پویش دلنوشته ها در مورد حجاب واقعا حرکت زیبایی هست به نوعی امر به معروف نهان می توان گفت ضمن سپاس از این جهاد فرهنگی تان ، ما هم به امید خدا این پویش را در شهر سردرود به راه خواهیم انداخت . ______________ 👇خانم ژرفی مهر : سلام چادرم همانند صدف دور مروارید است __________________ 👇خانم حسن زاده : حجاب مانند اولین خاکریز جبهه است که دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً باید اول آن را بگیرد… __________________ 👇خانم علیزاد : ای گوهر آفرینش! زن چه نیکو مقامی دارد که فاطمه از افق او تجلی کرد و مریم و زینب از آسمان او درخشیدند و آسیه و خدیجه از هستی او طلوع کردند. پس گوهر وجود خود را به صدف حجاب زینت بخش که حجاب اسلامی از جلوه های زیبای بندگی است. ____________ 👇خانم محمدیان از آذرشهر : خواهرم! دنیا خراب آبادی است که هر نقطه آن به نگاه های آلوده نا امن گشته است. اما فرشته های حجاب در محفل انس و یاد خدا در امنیتی بسر می برند که دیگران از طعم آن بی خبرند. ________________ واحد فرهنگی ، مردمی امام صادق علیه السلام سهند
کارگاه آشنایی با دنیای نوجوانان «رمز گشایی از دنیا نوجوانان» تعارض ها محبت خارج از خانه نوجوانی عبور از کودکی فانتزی های نوجوانی ارتباط موثر دوستی و دوستیابی دوستان و تاثیرات عمیق آیا نوجوان شما مربی می خواهد؟ فرزند ما از ما جدا نیست؛ او خود ماست. اما در اندازه ای کوچک تر جهت ثبت نام: ارسال عنوان دوره «آشنای با دنیای نوجوانان» به شماره ۰۹۱۴۲۵۸۵۸۹۵ نهضت پیشرفت بانوان شهر سهند https://eitaa.com/Media_Sahand
👈 طرح تابستانی ویژه ⁦✍🏻⁩ برگزاری کلاس‌های علمی،هنری،قرآنی،مهارتی،ورزشی و معرفتی 🎤 به همراه اردوهای سیاحتی و زیارتی 🔔 کلاس‌های و برای مادران محترمه ⁦☎️⁩ جهت ثبت نام با شماره های 09146986019 و 09370465903 تماس حاصل فرمایید. 🕌 مجمع بانوان مسجد امام جعفر صادق علیه السلام https://eitaa.com/emamsadegh_sahand نهضت پیشرفت بانوان شهر سهند https://eitaa.com/Media_Sahand
﷽ 📣شروع کلاس های تابستانه مسجدصاحب الزمان📣 🌸انواع کلاس های آموزشی برای کودکان؛ نوجوانان، جوانان، وحتی بانوان 🌸 کلاس ها به شرح زیر است: ✅مداحی وادعیه خوانی ✅خوشنویسی ✅قرائت و حفظ قرآن ✅نمد دوزی ✅خیاطی ✅نقاشی و طراحی ✅کاردستی ✅زبان عربی ✅زبان انگلیسی ✅فارسی ✅ریاضی و... ◽با قیمت های بسیار مناسب 🔶با مربیان مجرب 🟢برای ثبت نام به مسجد صاحب الزمان مراجعه کنید. 🔵یا به شماره 09146134415 در پیامرسان ایتا پیام بدهید. مجمع بانوان مسجد صاحب الزمان نهضت پیشرفت بانوان شهر سهند https://eitaa.com/Media_Sahand
خانه قرآن صاحب الزمان(عج) برگزار می کند: آموزش مهارت‌های زندگی و آيات موضوعی قرآن به صورت غیرمستقیم و همراه با بازی برای کودکان ۴ تا ۶ سال زمان شروع کلاس ها: تابستان ۱۴۰۲، روزهای یکشنبه و سه شنبه، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ مکان: فاز یک، محله یک، پردیس ۱۳، حسینه مسجد صاحب الزمان (عج) جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۳۴۷۶۵۳۳۱ تماس بگیرید. https://eitaa.com/Media_Sahand
🔴 پویش بچه های مسجد 📿راهکارهای عملی حضور نوجوانان و جوانان در مسجد به صورت پرشور 🔴 از عموم سروران ارجمند تقاضا می شود پیشنهادات و راهکارهای خود را در زمینه : _ حضورپر اشتیاق نوجوانان و جوانان در مسجد محله _راههای ترغیب کودکان ، نوجوانان و جوانان جهت حضور حداکثری در مساجد _تربیت اسلامی بر پایه مسجد محوری تا مورخه ۱۴۰۲/۳/۳۰ به آیدی @Sahand_farhange ارسال فرمایند . مطالب پس از بررسی جهت استفاده عموم در کانال مجازی پایگاه اطلاع رسانی فعالان سهند جهت استفاده عموم و همچنین بهترین راهکارها جهت عملی کردن آن در مساجد محله ، به هیئت امناء مساجد محله ارائه خواهد شد. واحد فرهنگی ، مردمی امام صادق علیه السلام سهند https://eitaa.com/Media_Sahand
در زمان صدر اسلام مسجد محل پاسخ گویی به نیازهای مردم بوده است. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) پس از حضور در مدینه النبی اولین پایه های تمدن اسلامی را با تاسیس مسجد بنا می‌نهند و کلیه امور شهر اعم از عبادی، تجاری، اجتماعی و ... را به مسجد مرتبط می‌نمایند. در واقع ضرورت داشت مرکزی پایه گذاری شود که هم عبادتگاه مسلمانان به شمار رود و هم مرکز رتق و فتق امور سیاسی، قضایی، آموزشی و حتی نظامی آنان باشد. در اسلام انجام هر عمل صحیحی که در راستای رضای پروردگار باشد، عبادت محسوب می شود و مسجد عبادتگاهی اجتماعی است. مسجد می‌تواند محل اجتماع، تجارت، تربیت و تفریح باشد و قوام مسجد به وجود امام جماعتِ روحانی فعال و مردم است. پس می توان گفت مؤثرترین و پایدارترین راه برای آبادانی یک منطقه، مناسب سازی مسجد آن منطقه است به عنوان نمونه در عصر حاضر، در انقلاب اسلامی نقش مساجد در مناسبات اجتماعی کاملا مشهود بود به گونه ای که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) پایگاه و سنگر انقلاب را مساجد می دانستند و به حفظ مساجد به همان شکل تاکید داشتند مرکزیت مسجد به معنای همسویی فعالیت های مختلف منطقه و محل حول مسجد است که در این راستا باید یک روحانی در راس فعالیت ها قرار گیرد و در تصمیم گیری های کلان‌ نقشی کلیدی داشته باشد. معمارِ این انقلاب، به مسجد اینطور نگاه می‌کند: " مساجد باید مجتمع بشود از جوانها، اگر ما بفهمیم که این اجتماعات چه فوائدی دارد و اگر بفهمیم که اجتماعاتی که اسلام برای ما دستور داده و فراهم کرده است، چه مسائل سیاسی را حل می کند، چه گرفتاری ها را حل می کند، این طور بی حال نبودیم که مساجدمان مرکز بشود برای چند پیرزن و پیرمرد " به بیانات حضرت آقا هم که مراجعه می‌کنیم می‌خوانیم: " مسجد اهمّیّت دارد، پایگاه است؛ همچنان‌که معروف شده در زبانها واقعاً پایگاه است. نه‌فقط پایگاه برای فلان مسئله‌ی اجتماعی، [بلکه‌] مسجد میتواند پایگاه همه‌ی کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله‌ی با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت‌افزاییِ افراد؛ و هَلُمَّ جَرّا. مسجد یک چنین جایگاهی است. مسجد؛ پایگاه نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع)، مسجد؛ مرکز تعمیق اخوت ایمانی و رشد فضایل اخلاقی، مسجد؛ مأمن نوجوانان و جوانان، مسجد؛ میعادگاه منتظران انقلابی، مسجد؛ کانون حیات طیبه خانواده، مسجد؛ بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسجد؛ محور خدمات فرهنگی و اجتماعی، مسجد؛ خاستگاه و پشتیبان بیداری اسلامی و مسجد؛ پیشتاز در تربیت روحیه خودباوری ملی است. امید است والدین ، مسجد را محلی برای تربیت اسلامی فرزندان خود انتخاب و آنان را به این سمت سوق بدهند و در کنار فرزندان خود با حضور در مساجد آینده پربار و اسلامی را برایشان رقم بزنند . https://eitaa.com/Media_Sahand
بسمه تعالی سلام علیکم توجه کلیه مسئولین محترم هیئات مذهبی شهر سهند را به موارد زیر جلب نموده و از تمامی روسای هیئت آقایان و بانوان تقاضا داریم که در این مورد با شورای هیئات مذهبی همکاری لازم را بعمل آورند 1- همه هیئات مذهبی سهند میبایستی در سامانه طوبی ثبت نام نموده تا نسبت به صدور مجوز کتبی اقدام لازم بعمل آید. 2-با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین( ع) که نیاز به مجوز میباشد مسئولین محترم هیئت ها هرچه سریعتر نسبت به تعویض مهر و همچنین هیئات جدید التأسیس نسبت به اخذ مهرهیئت اقدام نمایند در غیر اینصورت و بروز هر گونه مشکل و اتفاق در هیئت مسئولیت آن بعهده شخص مسئول هیئت خواهد بود 3- اعضاء شورای هیئات مذهبی سهند هر هفته روزهای سه شنبه از ساعت 18الی 20 در اداره تبلیغات اسلامی سهند در خدمت مراجعین محترم میباشد شورای هیئات مذهبی شهر سهند https://eitaa.com/Media_Sahand
پایگاه اطلاع رسانی فعالان شهر سهند چخماق مدیا نگاهی _با فاصله از خودمان _ به مسئله های خودمان کانال اینستاگرام👇 @chakhmagh_media ارتباط با ادمین آیدی تلگرتم:trazuu https://t.me/chakhmag_media14
منظور از دحو الارض این است که در آغاز ، تمام سطح زمین را آب فرا گرفته بود. که ابتدا زمین کعبه و بتدریج سایر خشکی ها از زیر آب سر بر آوردند و روز به روز گسترده تر شدند براساس روایتی از امام هشتم علیه السلام حضرت ابراهیم و  حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیهما السلام در این روز به دنیا آمده اند  دعای دحو الارض  يَا مُقِيلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِي عَثْرَتِي يَا مُجِيبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِي يَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِي وَ ارْحَمْنِي وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَيِّئَاتِي وَ مَا عِنْدِي يَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ .  ای در گذرنده از خطا و لغزش! از لغزشم در گذر . ای ندای اجابت دعا گویان! دعایم را پاسخ گوی ای شنوای صدای نجواگویان! صدایم را بشنو و بر من مهربانی کن. از بدی هایم در گذر و از زشتی هایم چشم بپوش، ای صاحب جلال و بزرگی و شکوه شورای هیئات مذهبی شهر سهند https://eitaa.com/Media_Sahand/457
هدایت شده از رساآذر
آینده‌ات رو امروز بساز!🤔 ( ویژه دختر خانم‌ها) ✅ ما به آینده علاقه داریم؛ چون می‌خوایم بقیه عمرمون رو اون‌جا سپری کنیم... 💫 تو هم اگه می‌خوای با نور امید 🛣 جاده رسیدن به آینده رو روشن کنی آماده شو! 🎒 وسایل سفرت رو جمع کن، دست دوستاتو بگیر، با وارد شدن به سایت rafiqaneh.ir بلیطت رو تهیه کن و《به سرزمین خودت سفر کن》🚀 ⏳ تهیه بلیط و همراهی در سفر از روز دختر تااااااا ۷ تیرماه ۱۴۰۲😍 🌪بدو که باید سفرتو کامل کنی و از همسفرای دیگه عقب نیفتی 🎁 جایزه مسافرایی که تا انتهای سفر فردامون همراهمون هستن یه ایرانگردی باحال و خوشمزه‌ و پرخاطره به کیش😍 و شمال😍 و خلاصه هر جاییِ که خیلی بهمون خوش می‌گذره😋 ❌ نگی نگفتیااااااا🤨🙃 📌 همین الان که گوشی دستتِ بزن رو لینک زیر و سفرتو شروع کن☺️ 🌐 rafiqaneh.ir 🎁 ۱۰ جایزه ویژه در استان آذربایجان شرقی به افرادی که پس از تکمیل ثبت نام، اسکرین شات گرفته و به شماره 09147660347 در پیام رسان های شاد و ایتا ارسال کنند، اهدا خواهد شد.