eitaa logo
مهدی یاوران
244 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین: @Salam_mahdii
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 🔰 جلیلی و پزشکیان چه می گویند؟ بررسی مواضع دو کاندیدای ریاست جمهوری 🌐 به پایگاه خبری بپیوندید 👇 🆔☫ @news_ziaossalehin ☫‌
یک آیه لِّلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِن تُبْدُوا مَا فِي أَنفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُم بِهِ اللَّهُ فَيَغْفِرُ لِمَن يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ بقره - ٢٨٤ آنچه در آسمانها و زمین است، از آنِ خداست. و (از این رو) اگر آنچه را در دل دارید، آشکار سازید یا پنهان، خداوند شما را بر طبق آن، محاسبه می‌کند. سپس هر کس را بخواهد (و شایستگی داشته باشد)، می‌بخشد؛ و هر کس را بخواهد (و مستحق باشد)، مجازات می‌کند. و خداوند به همه چیز قدرت دارد. ********** نکته ها: علامه طباطبائى در تفسیر المیزان مى فرماید: حالات قلبى انسان دو نوع است: گاهى خطور است كه بدون اختیار چیزى به ذهن مى آید و انسان هیچگونه تصمیمى بر آن نمى گیرد كه آن خطور گناه نیست، چون به دست ما نیست. امّا آن حالات روحى كه سرچشمه ى اعمال بد انسان مى شود و در عمق روان ما پایگاه دارد، مورد مؤاخذه قرار مى گیرد. ممكن است مراد آیه از كیفر حالات باطنى انسان، گناهانى باشد كه ذاتاً جنبه درونى دارد و عمل قلب است، مانند كفر و كتمان حقّ، نه مواردى كه مقدّمه گناه بیرونى است. انسان، در برابر روحیّات، حالات و انگیزه هایش مسئول است و این مطلب مكرّر در قرآن آمده است. از آن جمله: * «یؤاخذكم بماكسبت قلوبكم» [773] خداوند شما را به آنچه دلهاى شما كسب نموده است مؤاخذه مى كند. * «فانّه اثم قلبه» [774] براستى كه كتمان كننده، دل او گناهكار است. * «انّ السّمع و البصر والفؤاد كلّ اولئك كان عنه مسئولاً» [775] همانا گوش و چشم و دل، هر كدام مورد سؤال هستند. * «انّ الّذین یحبّون ان تشیع الفاحشة فى الّذین امنوا لهم عذابٌ ألیمٌ فى الدّنیا والأخرة» [776]علاقه قبلى به شیوع گناه و فساد در میان مؤمنان، سبب عذاب دنیا و آخرت است. حضرت على علیه السلام مى فرمایند: مردم بر اساس افكار ونیّات خود مجازات مى شوند. ----- 773) بقره، 225. 774) بقره، 283 . 775) اسراء، 36 . 776) نور، 19 . ********** پیام ها: [777] - خداوند، هم مالك مطلق است؛ «للّه ما فى السموات و ما فى الارض» و هم عالم مطلق؛ «ان تبدوا...اوتخفوه» و هم قادر مطلق. «واللّه على كلّ شى ء قدیر» - از كوزه همان برون تراود كه در اوست. اعمال انسان ها نشانگر طرز تفكّر و اعتقادات درونى آنهاست. «تبدوا ما فى انفسكم» - مربّى باید مردم را میان بیم وامید نگه دارد. «یغفر، یعذّب» ----- 777) نهج البلاغه، خطبه ى 75. **********
سلام دوستان وقت به خیر طرف داران جبهه حق خسته نباشین حامیان امام زمان خدا قوت شما که طرف آقای جلیلی هستین قطعا طرف نظام و انقلاب و رهبری هستین
اَلْخِیْرُ فیٖ ماٰ وَقَعَ روز شد، خیر است...🌸
🚨 کار خیلی قشنگ که ستاد انجام داده و واقعاً خوشم اومد این بوده که جزئیات طرح‌های لازم واسه هر استان رو به تفکیک توی این سایت گذاشته و آقای منصوری هم برای هر استان توی یک ویدئو کوتاه مجموع طرح‌ها رو ارائه داده، استان خودتون رو ببینید به نظرم ضرر نداره: 👇 🔗 http://100ahd.drjalily.com
472.9K
🚨 صحبت همسر شهید مهدی باکری در مورد پزشکیان 1️⃣ اگاهانه انتخاب کنید 2️⃣ ترک زبانان نباید صرف اینکه پزشکیان ترک است به او رای بدهند 3️⃣ اگر شهید باکری زنده بود هرگز به او رای نمی داد چون او را خوب می شناخت. 4️⃣ تا اونجای که من می دونم آنهايي که دوستان واقعی شهید باکری هستند به پزشکیان رای نداده اند 5️⃣ اگه خدای نکرده پزشکیان رئیس جمهور شوند اصلاح طلبان او را روی انگشتشان خواهند چرخاند برای سوء استفاده #️⃣ | #️⃣ |
یک آیه يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا وَلِبَاسُ التَّقْوَىَ ذَلِكَ خَيْرٌ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ اعراف - ٢٦ ای فرزندان آدم! لباسی برای شما فرستادیم که اندام شما را می‌پوشاند و مایه زینت شماست؛ اما لباس پرهیزگاری بهتر است! اینها (همه) از آیات خداست، تا متذکّر (نعمتهای او) شوند! ********** نکته ها: پس از نقل داستان حضرت آدم، خداوند در این سوره چهار بار (در این آیه و آیات 27، 31 و 35)، فرزندان آدم و نسل بشر را خطاب قرار داده و به امورى همچون: حفظ لباس تقوا، فریب شیطان را نخوردن، در خوراكى ها و آشامیدنى ها و تجمّلات اسراف نكردن و پذیرفتن دعوت انبیا، سفارش نموده است. «ریش»، به معناى پر پرندگان است كه براى آنها، هم پوشش است و هم وسیله ى زیبایى، همچنین به لباسى كه براى انسان نوعى زینت به حساب آید، ریش گفته مى شود. همه ى نعمت ها به دست خداوند است و از خزینه ى غیب الهى سرازیر مى شود، چنانكه خداوند مى فرماید: «و اِنْ من شى ء الاّ عندنا خزائنه و ما ننزّله الاّ بقدر معلوم» (58) هیچ چیز نیست، جز آنكه گنجینه هاى آن نزد ماست و جز به اندازه معلوم، فرو نمى فرستیم. و مى فرماید: «وانزلنا الحدید» (59) ، «وانزل لكم من الانعام...» (60) ، پس مراد از نزولِ لباس از سوى خداوند، آفرینش و قرار دادن آن در اختیار انسان است. «أنزلنا علیكم لباساً» مراد از «لباس التّقوى»، لباسى است كه بر اساس تقوا، تواضع، پاكى و پاكدامنى باشد و به هر یك از خشیت، طاعت، عفّت، حیا و عمل صالح نیز تعبیر شده است. (61) ----- 58) حجر، 21 59) حدید، 25 60) زمر، 6 61) تفسیر منهج الصادقین ********** پیام ها: - توجّه به نعمت هاى الهى، عامل عشق به خدا ودورى از غفلت است. «قد انزلنا علیكم... لعلّهم یذّكّرون» - لباس، زمانى نعمت الهى است كه بدن را بپوشاند. «یوارى سواتكم» - گرچه در تهیّه ى لباس، علاوه بر عوامل طبیعى انسان ها نیز تلاش مى كنند، ولى همه ى اینها به دست خداست. «انزلنا علیكم لباساً» - پوشش وپوشاندن كار خداست، «انزلنا علیكم لباساً یوارى»، ولى برهنگى و برهنه كردن كار شیطان است. «فوسوس... لیبدى لهما ما ورى عنهما من سواتهما» - لباس، نعمت الهى است، «لباساً یوارى» و برهنگى و خلع لباس، كیفر گناه. «فلمّا ذاقا الشجرة بدت لهما سوءاتهما» - پوشش و آراستگى با پوشاك و لباس هاى زیبا، مطلوب و محبوب خداوند است. «قد انزلنا علیكم لباساً... و ریشاً» آراستن و زینت و بهره بردن از لباس هاى زیبا تا آنجا كه به اسراف كشیده نشود، مانعى ندارد. - معنویّت در كنار مادّیت، تقوا در كنار زینت لازم است. «ریشاً و لباس التّقوى»، و گرنه لباس مى تواند وسیله ى اسراف، تكبّر، فساد، خودنمایى، مدپرستى، شهوترانى، فخرفروشى و امثال آن شود. - آن گونه كه در لباس مادى، پوشش عیوب، حفاظت از سرما و گرما و زیبایى مطرح است، تقوا هم عامل پوشش عیوب است، هم نگهدارنده از گناه و هم مایه ى زیبایى معنوى انسان مى باشد. «لباس التّقوى» - از خاك، پنبه مى روید، از علف كه خوراك حیوان است پشم تولید مى شود و از آب دهان كرم، ابریشم، اینها همه از آیات الهى است كه مى تواند مایه ى تذكّر و بیدارى انسان باشد. «ذلك من آیات اللّه لعلّهم یذّكّرون» **********
سلام دوستان
وقتتان به خیر ان شاءالله
یک آیه الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَيَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ وَيَكْتُمُونَ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا نساء - ٣٧ آنها کسانی هستند که بخل می‌ورزند، و مردم را به بخل دعوت می‌کنند، و آنچه را که خداوند از فضل (و رحمت) خود به آنها داده، کتمان می‌نمایند. (این عمل، در حقیقت از کفرشان سرچشمه گرفته؛) و ما برای کافران، عذاب خوارکننده‌ای آماده کرده‌ایم. ********** نکته ها: بخل، علاوه بر بخل ورزیدن در اموال و نبخشیدن به دیگران، شامل بخل نسبت به علم، آبرو، قدرت و امكانات نیز مى شود. ********** پیام ها: - امراض روحى انسان، گسترش یافتنى است. افراد بخیل و مریض، دوست دارند دیگران هم بخیل باشند. «یبخلون و یأمرون الناس بالبخل» - بخیل از محبّت خدا محروم است. «لا یحبّ كلّ مختال...الّذین یبخلون» - از نشانه هاى تكبّر و فخرفروشى، بخل كردن است. «مختال فخور الّذین یبخلون» - اظهار نعمت هاى الهى نوعى شكر، و كتمان آن یك نوع ناسپاسى و كفران است. «یكتمون ما اتاهم اللَّه» - بخیل، براى ترك احسان فقرنمایى مى كند. «یبخلون و یكتمون» - نعمت ها فضل خداست، نه تنها نتیجه ى تلاش وتدبیر ما. «آتاهم اللّه من فضله» - اگر بدانیم نعمت ها از اوست بخل نمى كنیم. «اتاهم اللَّه من فضله» - بخل، گاهى مى تواند زمینه ساز كفر باشد.[277] «یبخلون ... كافرین» - كیفر تكبر در دنیا تحقیر در آخرت است. «مختال - مهین» ----- 277) در آیه اى دیگر آمده است: «و ویل للمشركین الّذین لایؤتون الزكاة». فصّلت، 7. **********
23.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 حاجیه خانم برکچی مادر دکتر سعید اصالتاً اهل اردبیل است که در جوار امام رضا (علیه‌السلام) ساکن شده‌اند. 🔺 خانم برکچی در طرح جمع‌آوری خاطرات مسجد گوهر شاد به زبان ترکی از مقاومت پدرش در دوران ممنوعیت عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) می‌گوید. محل ضبط این خاطرات خانه پدری ایشان که روضه امام حسین (علیه‌السلام) بیش از صد سال در آن برپاست.
با نام و یاد خداوند سبحان و سلام درود خدا بر شما محبان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف