eitaa logo
حدیث آرزومندی
626 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
73 ویدیو
176 فایل
اطلاع رسانی,آرشیو ,کوته نوشته ها و حواشی سیدمحمدمهدی رفیع پور(محقق و استاد حوزه علمیه قم ) آدرس اینستاگرام: Rafipour_ 📖 مدرس: https://t.me/ostadrafipour_madras
مشاهده در ایتا
دانلود
سالروز شهادت متفکر عالی مقام فقیه محقق حضرت آیت‌الله سید محمد باقر صدر را گرامی می دانیم.. شادی روح ایشان صلواتی اهدا بفرمایید. @Menhajalsalehin
در رساله ها آمده: اگر مسافر قصد کند ده روز در محلى بماند، چنانچه پیش از خواندن یک نماز چهار رکعتى از ماندن منصرف شود، یا مردد شود که در آن‌جا بماند یا به جاى دیگر برود، باید نماز را شکسته بخواند و اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتى از ماندن منصرف شود، یا مردد شود، تا وقتى در آن‌جا هست، باید نماز را تمام بخواند.» سوال این است که روزه را چه کار کند؟ و اگر بدون دانستن حکم مسأله، روزه گرفته باشد آیا قضا دارد؟ __ روزه را هم باید بگیرد و صحیح است و قضا ندارد. موفق باشید. @Menhajalsalehin
هدایت شده از اجتهاد
🎥 انتشار نخستین‌بار/ بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه درباره شهید سید محمدباقر صدر ✔️ به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر صدر، گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه ۲۱ فروردین ۱۳۶۶ برای نخستین بار منتشر می‌شود. 👈مشاهده کنید + متن کامل بیانات: https://b2n.ir/s13939 🆔 @ijtihad
✅نامه پدر استاد فاطمي نيا به خانواده: عوض دعاهاي جوشن كبير و … سكوت از ياوه و بيهوده گفتن، نتيجه ي عالي دارد 🔹نامه اي از مرحوم آيت الله سيد اسماعيل اصفيائي (قدس سره) پدر استاد فاطمي نيا، در سفری در ماه مبارك رمضان براي خانواده اش نامه ای نوشته بودند. 🔹به گزارش شفقنا متن نامه ایشان بدین شرح است: . بسم الله الرحمن الرحيم عمده مطلب كه از زمين و آسمان بزرگتر است، ماه مبارك رمضان است. فرزندانم كه شنيده ام مريض هستيد ، هر سه از روزه اجتناب كنيد. بيائيد يك روزه اي بگيريد كه بر همه واجب است، حتي بر مريض بستري و آن هم روزه گرفتن از حرام و گناه است كه در تمام عمر افطار ندارد ، ولو يكبار هم كه باشد ممنوع است. و عوض دعاهاي جوشن كبير و امثالش، سكوت از ياوه و بيهوده گفتن، بسيار عمل خوب و نتيجه ي عالي دارد و بدون آن ، نماز و دعاها خيلي فايده ندارد https://fa.shafaqna.com/?p=1349814 جزئیات 👆👆👆 🌍 | خبرگزاری بین المللی شفقنا 🆔 @shafaqna_farsi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بخشی از پیام آیت الله جوادی آملی برای همایش ملی شمس تبریزی: 🔹 مراقب باشید که دیگران بزرگانی را که شناسنامه زمین اند به نام خود ثبت نکنند. بلخ و بخارا را از ایران گرفتند خراسان شرقی را از ما گرفتند. ایران را اربا اربا کردند! @maktubaat
شادی روح ام المومنین خدیجه کبری صلوات اهدا بفرمایید. @Menhajalsalehin
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
حکمرانی اختاپوس دارو و بیماران بی پناه بسم الله الرحمن الرحیم گرانی موریانه ای و سپس افعی وار دارو در کشور،‌ مردم و بیماران را زمین گیر کرده است. آیا روسای قوای سه گانه و وزرا و سایر مسئولان امور سلامت و تامین اجتماعی از افزایش چند برابری داروهای خارجی و گرانی نامعقول داروهای ایرانی خبر دارند؟ آری تلاش شبانه روزی همه عزیزان مأجور است و مقبول اما چرا باید بی سر و صدا به افزایش قیمت دارو در کشور اقدام شود و پس از اعتراض چند روزه تعدادی از نمایندگان مجلس، بدبختی بیماران و مردم بی پناه به فراموشی سپرده شود؟ دارو گران می شود و بیمه زیربار آن نمی رود و آنانکه باید کمر خم کنند، مردم بی پناه این سرزمین هستند. رؤسای محترم جمهور و مجلس شورا و قوه قضاییه، آماری از هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی بگیرید تا بدانید بیماران چه می کشند. یک بار بروید منزل بیماران خاص تا قلبتان به درد آید، شاید فکری برای حکمرانی دارو در کشور بکنید. آیا وضعیت دارو با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی منطبق است؟ آیا قوانین کشور و نظارت مجلس، روند رو به رشد قیمت دارو را تایید می کند؟ کشور فاقد حکمرانی دارو است و به عبارت دیگر، اختاپوس دارو و شبکه مافیای متشکل از باندهای مختلف سیاسی برای شما و مردم و بیماران، حکمرانی می کند. مگذارید تجربه امپریالیسم دارو در جهان در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود. اجازه بدهید این کمترین شما روسای قوای سه گانه را که مسئول حکمرانی دارو در کشور هستید، به بخشی از عهدنامه مالک اشتر در سفارش به مردم یادآوری کنم. امیرالمومنین روحی له الفداء می فرماید: «أَنْصِفِ اللَّهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًى مِنْ رَعِیَّتِکَ فَإِنَّکَ إِلَّا تَفْعَلْ تَظْلِمْ وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللَّهِ کَانَ اللَّهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبَادِهِ وَ مَنْ خَاصَمَهُ اللَّهُ أَدْحَضَ حُجَّتَهُ وَ کَانَ لِلَّهِ حَرْباً حَتَّى یَنْزِعَ أَوْ یَتُوبَ» داد خدا و مردم و خویشاوندان نزدیکت را از خود بده، و آن کس را که از رعیت خویش دوست مى دارى، که اگر داد آنان را ندهى ستمکارى، و آن که بر بندگان خدا ستم کند خدا به جاى بندگانش دشمن او بود، و آن را که خدا دشمن گیرد، دلیل وى را نپذیرد و او با خدا سر جنگ دارد. «وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْیَکُنْ صِغْوُکَ لَهُمْ وَ مَیْلُکَ مَعَهُمْ» و همانا آنان که دین را پشتیبانند، و موجب انبوهى مسلمانان، و آماده پیکار با دشمنان، عامه مردمانند. پس باید گرایش تو به آنان بود و میلت به سوى ایشان. امیدوارم راهکار حکمرانی دارو یعنی حاکمیت نظام مند در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی در عرصه دارو سامان یابد و اقتدار این امر از مافیای دارو به دلسوزان مردم منتقل گردد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۲۲فروردین ۱۴۰۱
حدیث آرزومندی
حکمرانی اختاپوس دارو و بیماران بی پناه بسم الله الرحمن الرحیم گرانی موریانه ای و سپس افعی وار دارو
بنده هم مکرراً نسبت به گرانی ها انتقاد و اعتراض کردم و مطلب اضافه ای بر متن آقای دکتر خسروپناه ندارم...
عمامه گذاری دو نفر از طلاب مدرسه عالی شهید مطهری : حجج اسلام الماس نیا و جعفرزاده. ۱۴۰۱/۱/۲۲ @Menhajalsalehin
رسمی نادرست در تصحيح متون اين رسم بدی است که برخی حواشی تفصيلی بر متون قدمایی می نويسند و درست اين حواشی را در پاورقی متن ها قرار می دهند. به نظرم اين کار احيای متن نيست؛ از بين بردن متن و نوعی بی احترامی به نويسنده متن است. حواشی متن بايد حداقلی باشد؛ تنها شامل سازواره انتقادی و ارجاع به آيات قرآن و اشعار و احتمالا اگر نامی تاريخی و يا جغرافيایی در متن آمده که در اين فرض بايد در حد نيم سطری توضيح داد اگر شناخته شده نباشد. برخی آنقدر حواشی در پاورقی قرار می دهند که اصل متن گم می شود و بايد ده صفحه را ورق بزنيد تا به يک کلمه از متن اصلی در بالای صفحه برسيد. اين چه رسمی است حقيقتا؟ شيرين تر از همه چاپ های عربستان سعودی از متون است. خود کتاب نهايتا ده برگ بیش نيست. مصحح، کتاب را در 3 جلد منتشر می کند؛ مملو از پاورقی های بی فايده و اظهار نظرهای فضولی. تازه، برای نويسنده هزار سال پيش هم تکليف روشن می کند که چرا چنين گفتی و چرا چنان نگفتی؛ چرا از فلان راوی نقل مطلب کردی و يا نکردی؟ متنی که بيش از نقل چند روايت با اساس و بی اساس نيست را در 3 جلد منتشر کردن آخر چه امتيازی دارد؟ https://t.me/azbarresihayetarikhi
حدیث آرزومندی
رسمی نادرست در تصحيح متون اين رسم بدی است که برخی حواشی تفصيلی بر متون قدمایی می نويسند و درست اين
جهت اینکه در تصحیح و تحقیق رساله هایی که چاپ کردم (لباس مشکوک، مباحث من کتاب الطهارة و اخیرا الإنصاف فی ترک الأنصاف) و در دست چاپ دارم، مرتب پاورقی مفصل نمی زنم و همه جا اظهار نظر نمی کنم، همین است که خدای نکرده از جایگاه متن و نویسنده کاسته نشود. البته گاهی چاره نیست و مطلب مهمی باید به مخاطب منتقل شود..بنظرم انسان برای بیان مطالب خودش باید تألیف کند و پاورقی آثار دیگران مکان مناسبی برای بحث مفصل نیست‌. @Menhajalsalehin