eitaa logo
مصباح‌الهدی۲🚩🏴
205 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
7.5هزار ویدیو
66 فایل
لینک کانال @MesbaholHuda2 ارتباط با ادمین @yabnazahra313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا نباید بچه را غرق محبت کنیم؟ 🔹دکتر سجاد مهدی‌زاده (کارشناس تعلیم و تربیت) عقیده دارد این یک اشتباه مصطلح است، البته اینکه در هر چیز خوبی نباید افراط و تفریط کرد درست است ولی نکته اینجاست که در اصل محبت، افراط وجود ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ میگن آقا عاشورا رو دیگه سیاسی نکنید! یک امام حسین رو برای ما بذارین میخوایم باهاش حال کنیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 درد و دوا رقیه 🚩🏴مشکل گشا رقیه🚩🏴 روح و صفا رقیه🚩🏴 شیرین لقا رقیه🚩🏴 🌤🌤 @MesbaholHuda ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
💢 توجیه انحراف! ✍️ یک گمراه اراجیف‌گو در هیئتی این و نادرست را خوانده: آقا مرا به لاک سیاه همان زنی که پشت دسته‌های عزا می‌رود ببخش یک گمراه اراجیف‌گوی دیگر که به‌دروغ خودش را مروج گفتمان اصیل انقلاب می‌خواند و ادعا می‌کند که مبتنی بر دیدگاه‌های رهبر انقلاب می‌گوید و می‌نویسد، صوتی در کانالش گذاشته و گفته: توی این بیتی که مداح و شاعر می‌خونه این اون خانم بدحجابی که پشت سر هیئت عزاداری اباعبدالله الحسین داره میاد، این لاک سیاه خودش فی‌نفسه ارزشمند نیست؛ وقتی ارزشمند شده که وارد اون خیمه‌گاه عزاداری شده و اینو پیدا کرده که می‌گیم خدایا قسمت می‌دیم که ! 👈 حالا ببینیم نظر حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه دربارۀ حجاب و ناخن بلند کردن خانم‌ها و لاک زدن چیست 👇 [خانم‌ها] مقیّد باشند به اینکه ... حجاب، محلّ کلام است؛ محلّ است. خانم‌ها، ، با مواظبت و بدون داشتن ظاهر شوند. از کارهای خیلی بد این است که بعضی از خانم‌ها ، کأنّهُ می‌خواهند مثلاً از فلان وسیلۀ موسیقی استفاده کنند! شما که اهل این نیستید، ولی این است. این تشبّه، . «ای دو صد لعنت بر این تقلید باد!»... یا مثلاً فرض کنید بعضی . آدمی که اهل وضوست، نمی‌تواند این لاک‌ها را بزند. اینها چیزهای واضحی است. باید مواظب و مقیّد باشند. خانم‌ها را مواظبت کنید. مقیّدشان کنید. به آنها بگویید و (۱۳۷۲/۰۵/۰۷). 📌پ.ن: رهبر حکیم انقلاب بلند کردن ناخن و لاک زدن ناخن را نمایش و می‌دانند! آن‌وقت کسی که به‌دروغ خودش را مروج گفتمان اصیل انقلاب می‌داند، از تظاهرات لاابالی‌گری و با مغلطه‌ای آشکار ــ که نمی‌دانم ریشه در کجا دارد ــ آن را با حرم‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام مقایسه می‌کند! و آن را ارزشمند می‌خواند و می‌گوید که می‌شود خدا را به آن قسم داد!!! 👈 معلوم شد صراطی که از آن دم می‌زد به کجا منتهی می‌شود! خاک بر دهانت که هم دروغ می‌گویی، هم مغلطه می‌کنی، هم برای اراجیف‌گویی دیگران توجیه می‌سازی، هم مقدسات دینی را زیر سؤال می‌بری، و هم مردم ساده‌دل را گمراه می‌کنی! اللهم اهدنا الصراط المستقیم واجعل عواقب امورنا خیرا یا حق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 دیدین یه عده میگن بذارین با هر تیپ و قیافه ای بیان تو مراسمات؟ میگن بذار هرکاری میخواد بکنه ولی تو مراسم شرکت کنه؟! جواب رو در این صحبتهای آقا میتونید پیدا کنید ♻️ خاطره قابل تأمل امام خامنه‌ای از سید قطب کسی نمیگه بخاطر گناه خارج از مراسم مانع محبین اباعبدالله بشید (خود ما گنهکارتر از همه هستیم) ولی جوری نشه که حرمت مراسم حفظ نشه. یادمون نره صاحب مراسم برای اسلام فدا شده و چیزی مهمتر از دین خدا نداریم و هدف هم وسیله رو توجیه نمیکنه.
. 🏴 السَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنا رُقَیَّةَ ثُمَّ إنّها وَضَعَتْ فَمَها عَلى فَمِهِ الشَّريف وَبَكَتْ بُكاءًا شَديدًا حَتّی غُشِيَ عَلَيها، فَلَمّا حَرَّكُوها، فَإذا بِها قَدْ فارَقَتْ روحُهَا الدُّنيا. بابا بیا که جز تو برایم طبیب نیست غیر از پدر که در دل دختر حبیب نیست رویی چو روی دلکش تو نیست در جهان چشمی چو چشم‌های تو خاطرفریب نیست دست من است شانۀ مویت نه دست باد لایق برای موی تو دست رقیب نیست در باغ عشق تو که هزارند بلبلان شیداتر از رقیّۀ تو عندلیب نیست هرکس که حال‌وروز مرا دید گریه کرد اما قسم به موی تو حالم عجیب نیست وقتی ذبیح کوچک شش‌ماهه داشتیم قدّ خم سه‌ساله که دیگر غریب نیست هرگاه عمه موی مرا دید ناله زد گویی که یاد غصۀ شَیْبُ‌الخَضیب نیست جز تازیانه زخم مرا مرهمی نبود دردم ز حد گذشت ولیکن طبیب نیست بابا عموی پردل و باغیرتم کجاست اینها حرامی‌اند و یکی‌شان نجیب نیست محتاج معجزه است دل دردمند من چیزی شبیه معجزۀ بوی سیب نیست جان بر لب است تا تو ستانی به بوسه‌ای "کز جان شکیب هست و ز جانان شکیب نیست" ✍️ 🏴
دلنوشته سردار سلیمانی: هی گفتیم کاش در کربلا بودیم. این کربلا... قاسم چه میخواهی بکنی؟ چقدر دلم میگیرد وقتی احساس میکنم این بیت نورانی به دست دشمنان می‌افتد و یزید دیگری اینبار قبر اورا منفجر می‌کند. بدنم به رعشه می‌افتد من در حفاظت از دختر علی و فاطمه مسئولیت دارم. من سرپرست دفاع از این بیت هستم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ سخنان قابل توجه آیت الله جوادی آملی درباره تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ 🔻مساله امر به معروف، غیر از مساله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم . تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه اش کنیم . 🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [ فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم. هر کدام از این ها باشد، دیگر داخل در مساله امر به معروف و نهی از منکر نیست. 🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم. 🔻اگر ما به کسی گفتیم را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ " را عمل نکرد. یکی فرمان ما را اطاعت نکرد. این که فرمود: " المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ " ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد.
بصیرت دینی وراههای کسب آن مقدمه ✍🏻 بصیرت از صفات شایسته و ستوده ای است که یک مسلمان در زندگی فردی و اجتماعی خویش باید از آن برخوردار باشد. در مبارزات و فعالیت های سیاسی و اجتماعی و موضع گیری ها جایگاه بصیرت روشن تر می گردد. بدون بصیرت، عبادات، مبارزات و جنگ انسان نیز نتیجه و ثمر مطلوب را ندارد و گاهی پس از سال ها عبادت و ریاضت و یا مبارزه با دشمن، انسان بی بصیرت در مسیر باطل و در برابر حق قرار می گیرد چنان که در تاریخ نمونه های فراوانی دیده می شود.  مکتب حیات بخش اسلام به ما می آموزد که در صحنه های زندگی، پیروی ها، حمایت ها، دوستی ها، دشمنی ها و موضع گیری ها براساس شناخت عمیق و بصیرت عمل نماییم و با یقین و اطمینان به درستی کار و حقانیت مسیر و شناخت خودی و بیگانه و حق و باطل گام برداریم.  چنان که برای حرکت از نقطه ای به نقطه دیگر چشم ظاهر لازم است تا در چاه نیفتیم و یا گرفتار راهزنان و دزدان نگردیم برای رسیدن به اهداف متعالی و سیر الی اللَّه و حرکت در مسیر حق چشم بصیرت لازم است تا در دام باطل و شیاطین انس و جن نیفتیم. چه زیبا است تعبیر رهبر فرزانه انقلاب درباره بصیرت:  »بصیرت قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده امروز است، به گونه ای که اگر کسی این قطب نما را نداشته باشد و نقشه خوانی را بلد نباشد ممکن است ناگهان خود را در محاصره دشمن ببیند. اگر بصیرت نباشد انسان حتی با نیت خوب ممکن است گمراه شود و در راه بد قدم بگذارد.  چنان که خوارج نهروان به علت نداشتن بصیرت در مقابل امیرمؤمنان علی علیه السلام ایستادند، با آن حضرت جنگیدند و ابن ملجم که از آنان بود، آن حضرت را به شهادت رساند. سپاه عمرسعد با شعار »یا خَیلَ اللَّهِ اَرکبِی فَابْشِرِی بِالجَنَّة« (ای سربازان خدا سوار شوید و بجنگید که بشارت بهشت باد بر شما!) با امام حسین علیه السلام جنگیدند و آن حضرت و فرزندان و برادران و یارانش را به شهادت رساندند و کودکان و زنانش را به اسارت گرفتند. در زمان ما نیز برخی گروه ها و افراد در مقابل نظام اسلامی و ولی فقیه می ایستند و این نشان از نداشتن بصیرت سیاسی آنان است. ✍🏻ادامه دارد... https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ یا اباعبداللّٰه! ما به مَردم گفتیم نوکرتیم.. تو رو به مادرت زهرا(س) خیطمون نکن 😭😭😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬اولین صحبت‌های زن هتاک کرجی بعد از دستگیری و انتشار هتاکی‌اش در کانال بیسیمچی مدیا : دیروز عصبانی بودم وگرنه خودم شیعه‌ام 🔴دیروزش میگفت : منو از هیچی نترسون ، من تا رگ گردنم پای عقایدم هستم ثباتت در عقایدت ستودنیه :)))
انحراف❌❌❌👇 🟢عاشقان را ملت و مذهب خداست 🔹 حضرت موسى علیه السلام، چوپانی را میبیند که در حال راز و نیاز با خداست، اما جملاتش برای حضرت موسى علیه السلام غیر قابل قبول و بعضا کفرآمیز بود. ▪️تو کجایی تا شوم من چاکرت ▪️چارقت دوزم کنم شانه سرت ▪️دستکت بوسم بمالم پایکت ▪️وقت خواب آید بروبم جایکت ▪️ای فدای تو همه بزهای من ▪️ای به یادت هی‌هی و هی‌های من… 🔹 حضرت موسی علیه السلام میره پیش چوپان و با عتاب بهش میگه: ▪️گفت موسی های بس مدبر شدی ▪️خود مسلمان ناشده کافر شدی ▪️این چه ژاژست این چه کفرست و فشار ▪️پنبه‌ای اندر دهان خود فشار ▪️گند کفر تو جهان را گنده کرد ▪️کفر تو دیبای دین را ژنده کرد 🔹خلاصه، چوپان حالش گرفته میشه و دیگه با خدا راز و نیاز نمیکنه، حضرت موسی علیه السلام هم میره دنبال کار خودش؛ اما از طرف خدا به حضرت موسی علیه السلام پیام میاد که تو با چه حقی بنده ما رو از ما جدا کردی؟!!!!! ▪️وحی آمد سوی موسی از خدا ▪️بنده ی ما را ز ما کردی جدا ▪️تو برای وصل کردن آمدی ▪️یا برای فصل کردن آمدی ▪️هر کسی را سیرتی بنهاده‌ام ▪️هر کسی را اصطلاحی داده‌ام ▪️در حق او مدح و در حق تو ذم ▪️در حق او شهد و در حق تو سم 🔹 القصه؛ حضرت موسی علیه السلام، برمیگرده پیش چوپان و بهش میگه: ▪️هیچ آدابی و ترتیبی مجو ▪️هرچه می‌خواهد دل تنگت بگو ▪️کفر تو دینست و دینت نور جان ▪️آمنی وز تو جهانی در امان 🔻 حالا، یک شاعر و مداحی، خدا رو به لاک سیاه ناخن یک زن بدحجاب در مراسم عزاداری قسم میده!! یکی دیگه به حضرت رقیه (ع) و علی اصغر (ع) 🔹 خب 🔸اولا اونی که باید قسم رو قبول کنه خداست نه من و شما 🔸 دوما شما سطح ایمان و معرفتت بیشتره؟! خب خدا رو به فاطمه الزهرا (س) قسم بده، اونی هم که سطح معرفت و ایمانش کمتره خدا رو به لاک سیاه ناخن بدحجاب قسم بده، چه اشکالی داره؟! 🔸 سوما کسی شما رو مجبور کرده که حتما باید خدا رو به لاک سیاه قسم بدی؟!!!! 🔸چهارما، خدا میگه منو بخوانید تا اجابت تون کنم، با هر زبان و اصطلاحی که بلدید 🔸 پنجما، خیلی هنرمندی؟ خیلی دغدغه مندی؟ خیلی ادعا داری؟ خب برو سطح معرفت و ایمانش رو اضافه کن تا ایشون هم مثل شما خدا رو به فاطمه الزهرا (س) قسم بده، اما تکفیرش نکن، کاری نکن که همین خدا خدا کردنش رو قطع کنه سید احمد رضوی
مصباح‌الهدی۲🚩🏴
انحراف❌❌❌👇 🟢عاشقان را ملت و مذهب خداست 🔹 حضرت موسى علیه السلام، چوپانی را میبیند که در حال راز و ن
حاج آقا قرائتی : باید مبلغ از گفتن خواب، شعر و ... در منبر پرهیز کند. بسیاری از منبرها بدنه اش خواب، شعر و تاریخ است که هر سه هم لغو است. خواب یا درست است یا غلط اگر هم رویای صادقه باشد یک هفتادم وحی است، در حالی که قرآن صد در صد وحی است. اگر شعر و حدیثی هم می گویید باید در راستای قرآن باشد. منبرهای ما مریض است باید در خطبه ها شعر و تاریخ و خواب در حداقل باشد و سخنرانی بر اساس قرآن باشد. وی اشعاری همچون مثنوی «موسی و شبان» مولوی را کاملا ضد قرآنی توصیف کرد و گفت: در قرآن خداوند بزرگترین غضبش را اینگونه مطرح می فرماید: " تَکَادُ السَّمَاوَاتُ یَتَفَطَّرْنَ مِنْهُ" نزدیک است که آسمان ها بشکافد..." وَتَنشَقُّ الْأَرْضُ" و زمین شقه شقه شود "وَتَخِرُّ الْجِبَالُ هَدًّا" کوه ها تکه تکه شود چرا؟ چون گفتند "أَن دَعَوْا لِلرَّحْمَنِ وَلَدًا" خداوند بچه دارد. اگر کسی خداوند را جسم توصیف کند اگر زمین و آسمان بشکافد، جا دارد و آن وقت ما این مطالبی که کاملا ضد قرآن است را در کتاب های درسی وارد کرده ایم. ما وقتی که عرفان مان را از مثنوی می گیریم به این خباثت ها می افتیم که خداوند بزرگترین غضبش را در این خصوص بیان می کند. موسی(ع) مبعوث شده تا خرافات را از بین ببرد اما در این شعر موسی مؤاخذه می شود و این شعر کاملا ضد بعثت انبیاء است.
. دارد نشانی از تو ای سردار، هر روضۀ این روزهای ما ما را نگاهی کن عموقاسم، ای ختم کار تو دعای ما هر روز و شب در مکتبت هستیم، تا برنگردیم از مسیر تو شاید به دست تو شود امضا یک اربعین هم کربلای ما ✍️، ۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ساعت به وقت ۰۱:۲۰ 💔 هدیه به روح ملکوتی و بلندپرواز حاج‌قاسم سلیمانی صلوات 🌷
🍃من عالمى دارم در اینجا با رقیه هر وقت دستم سوخت گفتم یا رقیه 🍂😭 🏴
حضرت مولانا امام علی علیه السلام به کمیل فرمودند: یا کُمَیْلُ! اِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ اَوْعِیَةٌ، فَخَیْرُها اَوْعاها، فَاحْفَظْ عَنّى ما اَقُولُ لَکَ، اَلنّاسُ ثَلاثَةٌ: فَعالِمٌ رَبّانِىٌّ، وَ مُتَعَلِّمٌ عَلى سَبیلِ نَجاة، وَ هَمَجٌ رَعاعٌ اَتْباعُ کُلِّ ناعِق، یَمیلُونَ مَعَ کُلِّ ریح، لَمْ یَسْتَضیئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ، وَ لَمْ یَلْجَئُوا اِلى رُکْن وَ ثیق؛ اى کمیل! این دل ها همانند ظرف هاست; بهترین آن ها، ظرفى است که قدرت حفظ و نگهدارى و گنجایش بیش ترى داشته باشد، بنابراین آنچه براى تو مى گویم حفظ کن. مردم سه گروهند: اوّل علماى ربّانى، دوم دانش طلبانى که در راه نجات دنبال تحصیل علم هستند، و سوم احمقان بى سر و پا که دنبال هر صدایى مى روند (و پاى هر پرچمى سینه مى زنند) و با هر بادى حرکت مى کنند! همان ها که با نور علم روشن نشده اند و به ستون محکمى تکیه نکرده اند. نهج البلاغه، حکمت شماره 147.
شرح حدیث: ۱/ محتواى این روایت مهمّ است; زیرا هر قدر فهم و درک مخاطب بالاتر باشد، گوینده حکیم و عالمى چون امیرمؤمنان (علیه السلام) مطالب والاترى بیان مى کند. و از آن جا که مخاطب در این حدیث کمیل بن زیاد است، که از اصحاب خاص و محرم أسرار آن حضرت مى باشد، روایت اهمیّت خاصّى دارد. «یا کُمَیْلُ! اِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ اَوْعِیَةٌ، فَخَیْرُها اَوْعاها»؛ حضرت در اوّلین جمله دل هاى انسان ها را تشبیه به ظرف هایى کرده است، و روشن است که بهترین آن ها، ظرفى است که گنجایش بیش تر و قدرت حفظ و نگهدارى بهترى داشته باشد. بنابراین قلب و دلى بهترین دل ها است که گنجایش بیش ترى براى علم و معرفت داشته باشد. از جمله آغازین حدیث نکته مهمّى روشن مى شود و آن این که: فیض خداوند همانند همه صفاتش بى نهایت و نامحدود است، پس چرا بهره انسان ها از فیض خدا متفاوت است؟ پاسخ این پرسش با دقّت در جمله اوّل حدیث، که قابلیّت ها متفاوت است، روشن مى شود. ظرف هایى که انسان ها براى جمع آورى معرفت و استفاده از فیض الهى آورده اند متفاوت مى باشد، بدین جهت بهره آن ها متفاوت است، باران رحمت الهى از آسمان بر همه سرزمین ها نازل مى شود، امّا بهره همه زمین ها یکسان نیست؛ بلکه هر زمینى به اندازه استعداد و وسعتش از باران بهره مى گیرد. پس همان گونه که این جا مشکل از ناحیه باران نیست، بلکه از ناحیه زمین هاست، آن جا هم مشکل از ناحیه فیض خداوند نیست، بلکه مشکل از ناحیه ظرفیّت ما انسان هاست. حضرت على (علیه السلام) پس از این که کمیل بن زیاد را به این نکته مهمّ توجّه مى دهد، مى فرماید: «اَلنّاسُ ثَلاثَةٌ»؛ مردم سه دسته اند; یعنى تمام انسان ها در یکى از این سه دسته جاى دارند و دسته چهارمى وجود ندارد، باید دقّت کنیم که در کدام دسته قرار داریم.
ـشرح حدیث. / ۲ «فَعالِمٌ رَبّانِىٌّ»؛ دسته اوّل علماى ربّانى هستند، دانشمندانى که کار تربیت مردم را بر عهده گرفته اند و همچون خورشید تابان با نور علم خویش به تربیت نفوس مى پردازند، نه عالمى که خاموش است و در گوشه اى خزیده است; آرى، عالمى که در وسط جامعه و قلب اجتماع به هدایت خلق مى پردازد. اگر جزء این گروه باشیم چه افتخارى از آن بالاتر، که انسان بر جایگاه پیامبران تکیه زند!. 2ـ «وَ مُتَعَلِّمٌ عَلى سَبیلِ نَجاة»؛ دسته دوم دانش طلبانى هستند که در برابر دانشمندان زانو بر زمین زده اند، تا با استفاده از نور علم آن ها نجات یابند. تفاوت گروه اوّل و دوم همانند تفاوت ماه و خورشید است! خورشید خود منبع تولید نور است; امّا ماه نور تولید نمى کند، ولى از نور خورشید استفاده مى کند و آن را منعکس مى نماید تا دیگران هم استفاده کنند. کسانى که در این گروه هستند نیز انسان هاى خوشبختى هستند و مى توانند با سعى و تلاش در زمره گروه اوّل قرار گیرند و به تربیت انسان هاى آماده بپردازند. 3ـ «وَ هَمَجٌ رَعاعٌ»؛ دسته سوم از مردم ـ که متأسّفانه تعداد آن ها کم نیست ـ افراد احمق، نادان، بى هدف و بى برنامه هستند، که نه خود داراى نور هدایت هستند و نه از نور هادیان جامعه استفاده مى کنند! حضرت برخلاف دو گروه اوّل که به بیان جمله کوتاهى درباره آن ها قناعت کرد، به شرح حال این گروه مى پردازد و چهره آن ها را کاملا روشن مى نماید، بدین جهت چهار ویژگى آن ها را به شرح زیر بیان مى کند: الف) «اَتْباعُ کُلِّ ناعِق»؛ این ها استقلال فکرى ندارند و به دنبال هر صدایى حرکت مى کنند، امروز پاى پرچم این گروه سینه مى زنند و فردا که این گروه در موقعیّت بدى قرار گیرند بر ضدّ آن ها شعار سر مى دهند! دلخوش کردن به حمایت و طرفدارى چنین انسان هایى کمال سادگى است. نه زنده باد گفتن آن ها مایه تقویت است و نه مرده باد گفتنشان مایه تزلزل و ضعف مى باشد.
شرح حدیث. /۳ ب) «یَمیلُونَ مَعَ کُلِّ ریح»؛ انسان هاى ضعیف الاراده اى که جزء دسته سوم هستند از خود وزنى ندارند. بدین جهت قادر بر حفظ خود در برابر طوفان هاى اجتماعى نمى باشند، بلکه به همراه هر بادى از هر سویى به حرکت درمى آیند، و حتّى نسیمى آن ها را از جا مى کند و به همراه خود مى برد! ج) «لَمْ یَسْتَضیئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ»؛ این گروه از نور علم هادیان جامعه بهره اى نبرده اند، در ظلمت و تاریکى بسر مى برند. این جمله در حقیقت علّت بدبختى و مشکلات این گروه است. این افراد چون از نور هدایت مربیّان دلسوز جامعه استفاده نکرده اند، انسان هاى ضعیف الاراده و بىوزنى شده اند و نه تنها خود در جامعه سرگردان و حیران هستند، بلکه مایه خطر و ضرر براى سایر مردم نیز محسوب مى گردند. د) «وَ لَمْ یَلْجَئُوا اِلى رُکْن وَ ثیق»؛ این جمله دلیل دیگرى براى بىوزنى گروه سوم است، از آن جا که این گروه تکیه گاهى در جامعه ندارند، یعنى نه خود تکیه گاه هستند و نه به تکیه گاه محکم و مطمئنّى پناه برده اند، بدین جهت با کوچک ترین نسیمى حرکت مى کنند و لحظه به لحظه تغییر جهت مى دهند و رنگ عوض مى کنند. آفرین و هزاران آفرین و درود بى انتها بر گوینده این سخنان پرارزش! حال باید لحظه اى با خود خلوت کنیم و انگشت تفکّر بر پیشانى نهیم، تا ببینیم که در کدام گروه هستیم. اگر در گروه اوّل یا دوم هستیم خدا را بر این نعمت بزرگ شکر گوییم و اگر خداى ناکرده در زمره گروه سوم هستیم، هر چه زودتر به فکر اصلاح خویش برآییم، که فردا دیر است!. منبع: ۱۱۰ سرمشق از سخنان حضرت على علیه السلام، مؤلّف: حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى، تهیّه و تنظیم: ابوالقاسم علیان نژادى.
14-GHIYAMAT- HOR 01(www.rasekhoon.net).mp3
21.86M
‌ ⭕️ فایل صوتی 🔹 داستان قیامت 1 # حاج شيخ احمد كافے(ره)
« وَیُسْرِعُني اِلَي التَّوَثُّبِ عَلي مَحارِمِكَ » ‹ ببخش آن بنده‌ای را که فهمید تو دلت نمی آید عذابش کنۍ و بی حیا شد! 🥺🕊
الهی به اشکِ چشمِ امام زمان‹عج› رزقِ اشکِ چشمِ مارو چند برابر کن
یادم نمی‌رود همه عزّتم تویی.. من پایِ سفره‌ی تو شدم محترم، حسین!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🗓 جمعه ۳۰ تیر ١۴۰٢ ۳ محرم ١۴۴۵ ۲۱ جولای ٢٠٢٣     🌸  حضرت علی علیه السلام: «الحَمدُ للّه ِِ الذي لَم يُصبِحْ بي مَيِّتا ، و لا سَقِيما ، و لا مَضروبا على عُرُوقي بِسُوءٍ ، و لا مَأخوذا بِأسوَإِ عَمَلِي ، و لا مَقطوعا دابِرِي ، و لا مُرتَدّا عن دِينِي ، و لا مُنکِرا لِرَبِّي ، و لا مُستَوحِشا مِن إيمانِي ، و لا مُلتَبِسا عَقلِي .» 🌸 ستايش خدايى را که شبم را به صبح رسانده در حالى که نه مُرده ام و نه بيمارم و نه رگ‌هايم دچار آفت و بدى است و نه گرفتار کيفر بدترين اعمال خويشم و نه بى فرزندم و نه از دين برگشته و نه منکر پروردگارم و نه گريزان از ايمان و نه عقلم آشفته است. ✤✤♦✤✤ ☀️سلام صبح آدینه بخیر ومنور به نگاه پرمهر الهی وحضرت آقا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ارواحنافداه 🌸 https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b