eitaa logo
انّ الحسین‌مصباح‌الهدی 🚩🏴
2.5هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
12.1هزار ویدیو
100 فایل
مکتوب علی یمین عرش الله ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة⚘️ لینک کانال @MesbaholHuda
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️واکنش توئیتری ها نسبت به هتک حرمت یک خانم توسط یک نامرد در شیراز 🔸به قرارگاه سایبری امام رضایی ها بپیوندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ماجرای غم انگیز انحراف نهضت مشروطه توسط غربزدگان و به دار کشیده شدن شیخ فضل الله نوری❗️ ⬅️ به همراه بچه خودش، زیر جنازش کف زدن... می گفتن این ضد پیشرفته❗️ ⬅️ باشد که عبرت گیریم... استاد رحیم‌پورازغدی
به نظرم بجای گشت ارشاد و گشت امنیت اخلاقی، گشت اورژانس بیماران روانی مخصوص اینها راه بندازن، چند تا تیمارستان هم براشون افتتاح کنن تا وضعیت امنیت روانی جامعه بیش از این مختل نشه! با تشکر💐 🎬
6411948615cc56b5cf9c8016_-4361273950574094595.mp3
2.99M
اگھ مردم چی؟😭😭 اشڪامو ببین 😭😭 🌿🖤
❌حقیقت اگر میبینید به یک آمر به معروف حمله میکنن، یکی رو میزنن، به یکی فحش میدن... ❌به خاطر سکوت دیگرانی هست که سهم خودشون رو از امر به معروف و نهی از منکر نسبت به اون گناه و گناهکار انجام ندادند، و در نتیجه گناهکار قدرت روحی گرفته و گمان میکنه آمر به معروف تنهاست ، حکم خدا طرفدار نداره ، و تمام خشونتش رو بر سر یک نفر خالی میکنه! ‌ من و توی مذهبی هم در این گناه شریکیم... حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها درب خانه هایی رو میکوبید که بزرگترین گناهشون بود! !
هوالرحیم  شرح حکمت‌های نهج‌البلاغه/ شرح حکمت هجدهم /آسیب‌های اجتماعی، (پی آمد بی‌طرفی میان جبهه حق و جبهه باطل)،   فِي الَّذِينَ اعْتَزَلُوا الْقِتَالَ مَعَهُ: «خَذَلُوا الْحَقَّ وَلَمْ يَنْصُرُوا الْبَاطِلِ». امام علی ع (درباره کسانی‌که از همراهی با آن‌حضرت در جنگ کناره گرفتند) فرمود: حق را خوار کردند و باطل را نیز یاری نکردند. جمله مولاع اگرچه درباره‌ی عده‌ای است؛ ولی قابل‌استفاده برای همه‌ی افراد جامعه می‌باشد. جمله مولا ع درباره‌ی افرادی بوده است که از جنگ کناره‌گیری کردند. حضرت نتیجه‌ی کار آن‌ها را این‌گونه بیان فرمودند: این‌ها موجب خواری جبهه حق شدند و جبهه حق را ذلیل و سست کردند؛ باطل را هم یاری نکردند؛ یعنی در جبهه‌ی باطل حضور فیزیکی و جسمانی نداشتند و در کنار باطل با حق محاربه نکردند؛ همراه حق نبودند و همین عدم یاری و نصرت حق باعث شد که جبهه‌ی حق به خواری و ذلت کشیده شود. توضیح اجمالی: این سخن مولا ع یکی از جملات کلیدی و بنیانی و ریشه‌ای است. از مسائل بسیار مهم در رابطه با موقعیت اجتماعی انسان مسلمان و نقش وی در جامعه اسلامی، تشخیص وظیفه و عمل به تکلیف در موقعیت‌های گوناگون اجتماعی است که گاهی از آن، به بحران‌های اجتماعی تعبیر می‌شود؛ یعنی این‌که انسان بداند در موقعیت‌های مختلف جامعه چه تصمیمی باید اتخاذ نماید و چه موضعی را انتخاب کند و به چه تکلیفی عمل نماید. این مطلب ازجمله مطالب حیاتی و اساسی در زندگی اجتماعی انسان مسلمان به‌شمار می‌آید. آنچه که مولا ع در این بخش از سخنانش در قالب کلمه‌ی قصار و حکمت، انگشت روی آن گذاشته و به آن توجه داده‌اند، در حقیقت بیان یکی از گلوگاه‌های اساسی و مهم اجتماعی در تشخیص وظیفه‌ی انسان مسلمان و انقلابی است. این‌که انسان مسلمان، خصوصاً مسلمانِ انقلابی در مسائل و موقعیت‌های بحرانی چه باید بکند! : چرا در این‌جا از تعبیر مسلمان انقلابی استفاده می‌کنیم و صفت انقلابی را به مسلمان اضافه می‌کنیم؟ جواب: صفت انقلابی را در این‌جا به این جهت استفاده می‌کنیم که انسان انقلابی همانا انسان جویای وظیفه و تکلیف در همه‌ی ابعاد زندگی است. مسلمان باید انقلابی باشد، چراکه اگر انقلابی نباشد بی‌طرف است و بی‌طرفی با مسلمان بودن سازگاری ندارد. آری، تشخیص وظیفه به هنگام قرار گرفتن در میان دو جبهه‌ی مقابل یکدیگر؛ یعنی جبهه‌ی حق و جبهه‌ی باطل، ازجمله گلوگاه‌های زندگیِ اجتماعیِ انسان است، چراکه کوچک‌ترین لغزش و خطایی در این موقعیت می‌تواند آسیب‌های فراوان و غیرقابل جبرانی را به وجود بیاورد. ازاین‌رو امام ع در این سخن کوتاه اما عمیق به یکی از همان لغزش‌های برخی افراد و گروه‌های به‌ظاهر انقلابی و باسابقه‌ی طولانی اشاره می‌فرمایند که با تشخیص نادرست و یا عدم‌تشخیص وظیفه، چگونه به جبهه حق آسیب زدند و موجب خسارت بزرگی برای آن شدند.
هوالرحیم شرح‌حکمت نهج البلاغه(۱۸)پیامد بیرفی میان جبهه ی حق وباطل در زندگی بشری، دو سنت و دو قانون وجود دارد: 1- قانون الهی 2- قانون شیطان. الهی درباره‌ی حق و باطل، «عبارة عن التمييز بين الحق و الباطل» است. در نگاه خداوند این‌گونه نیست که باطل وجود نداشته باشد و در جامعه نباشد، بلکه همیشه بوده و هست؛ اما سنت خدای عزوجل بر این است که بین حق و باطل است و این‌که این دو از هم جدا باشند. اما سنت شیطان و اراده او این است که بر حق لباس باطل و بر باطل لباس حق بپوشاند. این‌جا است که کار سخت می‌شود، چراکه اگر جبهه‌ی حق مراقب هم باشد تا لباس باطل بر او پوشیده نشود؛ اما جبهه‌ی باطل لباس حق را به‌آسانی می‌پوشد. جبهه‌ی باطل خودش را در زیر لباس حق استتار می‌کند؛ این‌جا می‌شود مثل ماجرای امیرمؤمنان ع و معاویه. مردم می‌بینند که در یک‌طرف معاویه قرآن بر سرنیزه کرده و این‌طرف هم امیرمؤمنان ع از قرآن سخن می‌گوید. دو جبهه وجود دارد و در هر دو قرآن هست؛ ولی در یکی قرآن حقیقی است و در دیگری قرآن ظاهری است. امیرمؤمنان ع می‌فرماید: این‌جا گلوگاه و نقطه‌ی حساسی است که انسان باید آن را تشخیص بدهد، چراکه بر انسان واجب و لازم است وظیفه‌ی خودش را زمانی‌که بین دو جبهه‌ی حق و باطل قرار دارد بشناسد، زیرا اگر انسان وظیفه‌ی خودش را تشخیص ندهد دچار لغزش می‌شود و لغزش در موقعیت‌های بحرانی خصوصاً بحران اجتماعی سبب ایجاد خسارات بزرگی می‌شود. در فرض عدم تعرّف انسان نسبت به وظیفه و تکلیف خود زمانی‌که دو جبهه در مقابل هم قرار دارند، لغزش انسان به‌اشتباه رفتن و لحظه‌ای کوتاه آمدن است؛ و در دعاها داریم که از خداوند می‌خواهیم که ما را از عثرات و لغزش‌ها محفوظ بدارد به‌عنوان‌مثال، نماز تکلیف انسان است و اگر نخواند، گناه کرده است؛ اما اگر با تأخیر و بدون حضور قلب بخواند، این لغزش است. در این‌جا هم به‌موقع تصمیم نگرفتن، دیر یاری‌کردن و به‌موقع یاری نکردن جبهه‌ی حق - حتی برای یک‌لحظه- سبب می‌شود که جبهه حق طبق کلام مولا× خوار و ذلیل شود، اگرچه جبهه‌ی باطل یاری نشده است. درنتیجه، اگر انسان بین دو جبهه‌ی حق و باطل تشخیص بدهد، جبهه حق را یاری می‌کند و کوتاه نمی‌آید.  حرکت و بیان آسیب و خطر مهم آن پرداخته و فرمودند: «خَذَلُوا الْحَقَّ وَلَمْ يَنْصُرُوا الْبَاطِلِ»؛ حق را ذلیل کردند و باطل را نصرت نکردند. سؤال: مقصود از حق در این‌جا، آیا جبهه‌ی حق است یا امام جبهه‌ی حق؟ یعنی مقصود مولا در این کلام این است که شما در این جبهه (جبهه‌ی حق) قرار نگرفتید، یا این‌که مقصود حضرت خود مولا علی ع به‌عنوان امام جبهه‌ی حق است و می‌فرماید که شما، مرا یاری نکردید؟ این مطلب نیاز به تأمل دارد. نکته مهم در سخن امام ع این است که آسیب مهم کار آنان در این مقطع حساس از تاریخ این بود که اگرچه این افراد در ظاهر و به‌صورت آشکارا در جبهه‌ی باطل قرار نگرفتند و تنها سکوت کرده و بی‌طرفی را اتخاذ نمودند؛ اما آسیب بزرگی که بر جبهه‌ی حق وارد کردند این بود که با بی‌طرفی خود موجب خواری جبهه حق شدند! و پرواضح است که این خسارتی بس بزرگ است. بنابراین، از نگاه امام علی ع که همان نظر اسلام ناب محمدی می‌باشد، بی‌طرفی بین جبهه‌ی حق و باطل در جامعه اسلامی، در حقیقت آغازی پرخطر و اندیشه‌ای آسیب‌زا و خطرآفرین است، به‌گونه‌ای که غیرقابل‌جبران خواهد بود. پس این مسیر آسیب‌زاست، آن‌هم آسیب‌هایی که گاهی قابل تدارک و جبران نیست. وقتی‌که امام جامعه را یاری نکنند، حادثه‌ی عظیمی مثل عاشورا اتفاق می‌افتد، چراکه در عاشورا هم عده‌ای سکوت کردند و به یاری امام نیامدند؛ و این تنها گذاشتن هم قابل جبران نیست همان‌گونه که بعد از عاشورا قابل جبران و تدارک نبود. در صفین هم عده‌ای سکوت کردند و امام جامعه را یاری نکردند و آسیبی آفریده شد که قابل جبران نبوده و نیست. و جالب این‌جا است که در نگاه امیرمؤمنان علی عدر نهج‌البلاغه، مهم‌ترین خطر و آسیب بی‌طرفی درنتیجه‌ی کار انسان ظاهر می‌شود که همانا «خَذَلُوا الْحَقَّ»؛ باشد؛ یعنی خواری جبهه حق خواهد بود. پس به این نکته می‌رسیم که مولا علی ع می‌خواهد بی‌طرفی انسان مسلمان انقلابی را به هنگام واقع‌شدن بین جبهه‌ی حق و باطل سرزنش کند؛ و سرزنش هم از باب سرزنش خود فرد نیست، بلکه از باب بیان نتیجه‌ی کار او است. می‌فرماید کار شما به‌گونه‌ای است که نتیجه‌ی آن پرخطر بوده و خواری جبهه حق را به‌دنبال دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا بجای اظهار نظر های شخصی، ببینید نظر آیت الله جوادی آملی در مورد امر به معروف و نهی از منکر چی هست... ✍ مصطفی
بانو مجتهده امین یکی از سالکان الی الله بود که حدود ۴۰ سال قبل از دنیا رفت .اویک زن روحانی مطابق قرآن بود. ایشان تالیفات و شاگردان بسیاری از خانم ها داشت. او می گفت: هیچ ریاضت نفسی برای زن مانند خانه داری نیست .لذا بهترین خانه داری ها را می کرد. دائماً می گفت: زن از خانه شوهر به بهشت می رود یا از خانه شوهر به جهنم می رود. بانو امین چشم برزخی داشتند ، خیلی از اولیای خدا از جمله آیت الله ناصری این را گواهی دادند. حکایت معروفی است که ایشان را در خواب در بهشت دیدند و پرسیدند: آنجا چه چیز بیشتر به درد می خورد؟ ایشان در پاسخ گفتند: اگر می دانستم صلوات چه گنجی ست که تمام عمر صلوات می فرستادم. 📗 پاورقی کتاب بابا سعید - گروه فرهنگی ابراهیم هادی- صفحه ۹۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشرفت برای ایران یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است ▫️آجرلو، روزنامه‌نگار: پیشرفت ایران یک لازمه است و باید نوع نگاهمان به برجام عوض شود. کشورهای زیادی در منطقه به دنبال افزایش سطح خودشان هستند. ‌‌‌‌‌‌‌
✔️اگر ملک دارید و اجاره می‌دهید از این به بعد باید مجوز بگیرید! 🔹رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: هر شخصی در هر نقطه از کشور اگر در حال کاسبی است و تجارت می‌کند در هر حالتی باشد، می خواهد اجاره ملک باشد یا یک فروشنده در اسنپ، باید برای گرفتن مجوز اقدام کند. متن کامل خبر برنامه را در سایت شبکه افق بخوانید 👈 https://ofoghtv.ir/news/390269
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفیر ژاپن در عراق پای دیگ نذری امام حسین(ع) فوتوشی ماتسوموتو، سفیر ژاپن در عراق در ایام عزاداری امام حسین علیه‌السلام با حضور در یکی از موکب‌های عزاداری و در حضور شیخ «همام الحمودی» رئیس مجلس اعلامی اسلامی عراق، دیگ نذری را هم زد.
‏اگر یه عده فقط به بحث حجاب بپردازن و اقتصاد رو نادیده بگیرن، سخت در اشتباهن و اگر یه عده به بهانه اقتصاد، مسئله پوشش رو کم‌اهمیت جلوه بدن، سخت در اشتباهن دوگانه‌ی باطل نسازید؛ این دوتا یکی از یکی مهمترن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت خیابان‎های شهر نیویورک آمریکا و انبوه مهاجران بی‎خانمان در پیاده‎روهای این شهر https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتقادات تندوروشنگرانه حاج‌ در خصوص انحرافات و برنامه‌ی سخیف مهلا و اراجیف مطرح شده توسط جماعت صورتی مذهبی؛ 🔹حاج احمد پناهیان خطاب به پویانفر: مداح، خجالت نمی کشی از اربابی که یک عمر بهت آبرو داده؟! دیدن این چند دقیقه برای همه به ویژه جماعت مذهبی صورتی واجب هست. جناب آقای مروی اگر اینقدر ناآگاه هستید که ندانسته و نشناخته پویانفر را رسما به حرم اقا دعوت کردید این چند دقیقه را حتما ببینید. ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 # تقویم_روز جمعه ١٣ مرداد ۱۴۰۲ ١٧ محرم ١۴۴۵ ۴ اوت ٢٠٢٣ سلام صبح آدینه بخیر 💐
📖 روزمان را با آغاز کنیم ✅بصیرت به افق کربلا(۲) 💢کربلا حجت بالغه‼️ 📖 النساء رُّسُلًا مُّبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﮋﺩﻩ ﺭﺳﺎﻥ ﻭ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ [ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍ ] ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ، ﻋﺬﺭ ﻭ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻭ ﺣﺠﺘﻲ ﻧﺒﺎﺷﺪ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ .(١٦٥) 🔺انسان نيازمند حجت برهان و بهانه شكني است خداوند در هدف بعثت انبيا مي فرمايد :« لئلا يكون للناس علي الله حجه بعد الرسل » « تا براي مردم پس از (فرستادن ) پيامبران در مقابل خدا (بهانه و) حجتي نباشد. » (سوره نسا آيه 165 ) 🔰 كربلا حجت بالغه است سرزمین اتمام حجت است. ☑️كربلا از نظرگاه سني « حجت » است و تقريبا هر كس در كربلا مي تواند الگوي سني خود را بيابد . - نوجوانان قاسم عبدالله بن الحسن و عمرو بن جناده را ، - جوانان و ميانسالان علي اكبر عباس عبدالله و جعفر را ، - پيران حبيب عابس و مسلم بن عوسجه را ، - زنان زينب (سلام الله علیها ) رباب و ام وهب را - حتي كودكان اصغر و سكينه را. كربلا از اين جهت نيز در جنگ هاي تاريخ اسلام يك استثنا است ... ☑️ كربلا سرزمين بي بهانگي است تشنگي بهانه نجنگيدن و تنهايي دليل گريز تسليم و ذلت پذيري نيست . ☑️همه رنگ ها نیز در کربلا یافت می شوند؛ سیاه مانند جون ، غلام ابوذر ز سفید مانند اسلم ترکی. ☑️ گویا همه گروه های اجتماعی نیز در کربلا نماینده دارند: معلمان، بازاریان، تازه ایمان آورندگان، غلامان و... کربلا هرکس را که بخواهد با تکیه بر بهانه‌ها ،صحنه حق را رها کند، خلع سلاح می‌کند؛ حتی کودک با گریه خویشتن می‌تواند نقش آفرین باشد. (توجیه المسائل کربلا،صفحه 31) 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲
🔴 یک بیان قاطع و فصل‌الخطاب ازسوی رهبری به طرف‌داران مثلاً جذب حداکثری❗️ 🔰رهبر معظم انقلاب: "نظام اسلامی نمی‌تواند با گناه بیاید، عده‌ای الان به همین خاطر با این نظام مخالف‌اند. ما سعی نکرده‌ایم دوستی اینها را جلب کنیم. واقعاً در میان روشنفکرها و نویسنده‌ها خیلی کسانی هستند که ماها را دوست می‌دارند، به شرطی که ما، به تعبیر آنها «آخوندبازی» درنیاوریم! اینها از کارها و مواضع و حرف‌های ما خیلی خوششان می‌آید، منتها می‌گویند: «اینها اُمّل و مقدس‌مآب‌اند!» ما به این همیشه افتخار کرده‌ایم، ان‌شاءالله بعد از این هم خواهیم کرد و پای این مواضع می‌ایستیم و نمی‌خواهیم دوستی آنها را جلب کنیم، اما بالاخره باید مردم را به سمت تدین حرکت داد." 🔖منشور حوزه و روحانیت، ج۱۰، ص۶۷۹؛ انتشارات انقلاب اسلامی ✍️پ.ن: 🔻با وجود اینکه ایشان می‌فرمایند که افراد مذکور ما را دوست دارند، اما بازهم با قاطعیت بیان می‌کنند که «نمی‌خواهیم دوستی آنها را جلب کنیم». یعنی محکم پای مواضع خودمان در مورد حرکت دادن جامعه به سمت تدین و کنار نیامدن با گناه ایستاده‌ایم. برچسب هم بخوریم به آن افتخار می‌کنیم! 👈 آن‌گاه در فتنۀ اخیر، برخی از خواص و مسئولان، به نام جلوگیری از شدن !!! و با توجیهات سطحی قصد داشتند که از ــ به‌عنوان یکی از نمادهای مهم جامعۀ اسلامی ــ‌ کوتاه بیایند! ◀️ جالب این است که هنوز هم برخی از آنها به انقلابیونی که مقابلۀ قاطع با ولنگاران را مطالبه می‌کنند، حمله می‌کنند❗️ 🆔@nofoz_shenasi
مغالطه در عنوان حجاب اجباری! 1. حجاب در اسلام با توجه به ادله بسیار، واجب بلکه ضروریِ دین است. واجب است یعنی در مقام عمل لازم الاجراء است و مسلمان باید آن را رعایت کند. 2. باور و اعتقاد به حجاب همچون عقیده به تمام معتقدات از جمله عقیده به خود خداوند، قابل اجبار و تحمیل نیست. بلکه هر کس با فکر، اندیشه و تعقل، ملتزم به یک عقیده می شود. ✅ مغالطه اینجاست که برخی کم دقتان و برخی مغرضان، این دو مقام را با هم خلط کرده و بدون تفکیکِ مقام عقیده و مقام عمل، از عنوان «حجاب اجباری» استفاده می کنند... ✅ اگر قرار باشد اجبار در مقام عمل را حذف کنیم، نباید بین حجاب و سایر احکام اسلامی از جمله حرمت ربا، اختلاس، دزدی، زنا، تعرض به نوامیس و وجوب روزه و احترام به مقدسات و ... هم که در مقام عمل، اجباری است فرقی گذاشت. آیا چنین چیزی را می پذیرند؟ یعنی آیا این افراد، به قانون جنگل پایبندند!؟ اندیشه کنیم... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور
🔹 عجل الله تعالی فرجه :به شيعيان و دوستان ما بگوييد كه خدا را قسم دهند به حق عمه‏‌ام حضرت زينب سلام الله علیها تا فرج مرا نزديک گرداند. 📚 شيفتگان حضرت مهدى، ج ۱، ص