(ماجرای ضامن آهو نامیدن امام رضا(ع) به نقل از شیخ صدوق)
شیخ صدوق علیه الرحمه در کتاب عیون اخبار الرضا به حکایت شیرین ضامن آهو نامیده شدن امام علی بن موسی الرضا علیه السلام اشاره کرده است.
ابومنصور محمد بن عبدالرزاق طوسی می گوید: روزی برای شکار به بیرون رفتم و یوزی را به دنبال آهویی روانه کردم، یوز همچنان دنبال آهو می دوید تا به ناچار آهو را به پای دیواری کشانید، و آهو آنجا ایستاد. یوز هم روبرویش ایستاد ولی به او نزدیک نمی شد، هر چه کوشش کردیم که یوز به آهو نزدیک شود یوز از جایش نمی جَست و از خود تکان نمی خورد، ولی هر گاه که آهو از جای خود (همان کنار دیوار) دور می شد یوز هم او را دنبال می کرد اما همین که به دیوار پناه می برد یوز باز می گشت تا آنکه آهو به سوراخ مانندی در دیوار آن مزار داخل شد، من وارد مزار حضرت رضا(علیه السلام) شدم و از ابو نصر مُقری(ظاهراً قاری قبر مطهر امام رضا(ع) بوده است) پرسیدم که آهویی که همین حالا وارد مزار شد کو؟ گفت ندیدمش، همان لحظه به جایی که آهو داخلش شده بود وارد شدم و رد پای او را دیدم ولی خود آهو را نه!.
پس از آن پس با خودم عهد کردم که زائران حضرتش را نیازارم و با خوشی با آنها رفتار کنم. از آن پس هرگاه مشکلی برایم پیش می آمد به این«مشهد» روی می آوردم و حاجت خویش را می خواستم خداوند حاجت مرا برآورده می فرمود... و هیچ گاه از خداوند تعالی در آنجا حاجتی نخواستم مگر آنکه آن را مستجاب میکرد و این چیزی است که از برکات این مشهد-که سلام خدا بر ساکنش باد- بر من آشکار شد.
آدرس: عیون اخبار الرضا؛ شیخ صَدوق.
۱۳۹۹/۸/۴
( چرا امام هشتم (علیه السلام)، «رضا»ست؟)
هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمیشود، مگر به وساطت مقام امام هشتم؛ هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی یابد و خوشحال نمی شود، مگر به وساطت مقام رضوان رضا (سلام الله علیه)؛
و هیچ نفس مطمئنه ای به مقام راضی و مَرضی بار نمییابد، مگر به وساطت مقام امام رضا! او نه چون به مقام رضا رسیده است، به این لقب ملقّب شده است! بلکه چون دیگران را به این مقام میرساند، ملقّب به رضا شد.
ممکن است در بین آحاد امّت کسانی باشند که به مقام رضوان راه پیدا کنند؛ چون پایان بخش سورة مبارکة فجر که فرمود:
یا أیَّتُهَا النَّفسُ المُطمَئِنَهُ ارْجِعِی إلی رَبِّکِ راضِیَهً مَرضِیَّه، مخصوص ائمه (ع) نیست، شامل سائر انسانهای ملکوتیمنش هم میشود.
ممکن است در بین امّت کسانی باشند که دارای نفس مطمئنه و نائل به مقام راضِیَهً مَرضِیَّهً بشوند، امّا رضا نخواهند بود! آنها جزء امّتاند، ولی امام رضا (ع) واسطه است که چنین افرادی در بین امّت به مقام راضِیَهً مَرضِیَّهً راه پیدا می کنند.
۱۳۹۹/۸/۴
هدایت شده از زندگی مومنانه
✨﷽✨
🏴عسگـــری یا عسکـــری؟
⬅️ عسگری به معنای عقیم و بیدانه است؛
🍇همانطور که انگور عسگری به جهت بی دانه بودنش به این نام مشهور شده🍇
لذا دشمنان از این شهرت برای اثبات عقیم بودن امام و عدم وجود امام زمان استفاده میکرده و میکنند. عسکر محلهای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت. خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیتهای فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی(علیه السلام)، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن عسکری(علیه السلام) و پدر بزرگوارش امام هادی(علیه السلام) در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی میکردند و به عسکری لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی(علیه السلام) است و آنها را عسکریین گفتهاند.
اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ شود، باید امام هادی نیز عقیم میبود و از نعمت فرزند محروم تلقی میشد. از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است، عسکری (با کاف) است، نه عسگری (با گاف).
📢 در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت، عوامل مختلفی چون خلفای عباسی، جعفر کذاب و فردی به نام زبیری تاثیری بهسزا داشتند.
🚨 شایسته است با نشر این مطلب کمر همت بسته و در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش کنیم.
↶【به ما بپیوندید 】↷
___________________
http://eitaa.com/joinchat/1284702208C7c11ed722e
(عسگـــری یا عسکـــری؟)
عسگری به معنای عقیم و بیدانه است؛
همانطور که انگور عسگری به جهت بی دانه بودنش به این نام مشهور شده است.
لذا دشمنان از این شهرت برای اثبات عقیم بودن امام و عدم وجود امام زمان استفاده میکرده و میکنند. عسکر محلهای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت. خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیتهای فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی(علیه السلام)، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن عسکری(علیه السلام) و پدر بزرگوارش امام هادی(علیه السلام) در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی میکردند و به عسکری لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی(علیه السلام) است و آنها را عسکریین گفتهاند.
اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ شود، باید امام هادی نیز عقیم میبود و از نعمت فرزند محروم تلقی میشد. از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است، عسکری (با کاف) است، نه عسگری (با گاف).
در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت، عوامل مختلفی چون خلفای عباسی، جعفر کذاب و فردی به نام زبیری تاثیری بهسزا داشتند.
شایسته است با نشر این مطلب کمر همت بسته و در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش کنیم.
۱۳۹۹/۸/۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترس غربیها از برافراشته شدن پرچم یالثارات الحسین بر فراز مسجدجمکران 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
《نشانه های حضرت مهدی (عج)》
حضرت امام سجاد(ع)فرمودند:
"قائم ما دارای نشانه هایی از شش پیامبر است :
۱- نشانه ای از نوح (ع)؛
۲- نشانه ای از ابراهیم (ع)؛
۳- نشانه ای از عیسی (ع)؛
۴- نشانه ای از موسی (ع)؛
۵- نشانه ای از ایّوب (ع) ؛
۶- نشانه ای از محمد (ص)؛
اما نشانه اش از نوح، طول عمر است؛
از ابراهیم، مخفی بودنِ محلّ ولادتش است؛
از موسی، ترس از دشمن و غیبت است که موسی از ترس فرعونیان از مصر به مدین رفت و مدتی مخفی بود؛
از عیسی، اختلاف رایِ مردم درباره اش و اعتزالِ او (تنهایی و خلوت نشینی) از مردم است؛
از ایّوب، پیروزی پس از مشکلات و گرفتاری است؛
و از محمد، قیام به شمشیر است .
آدرس: کتاب اعلام الوری -- ص ۲۹۰ .
در برخی روایات، نشانه ای از حضرت یوسف ذکر شده و آن زندانی بودن است .
۱۳۹۹/۸/۵
(اخلاص خود را بیازماییم !)
داستان زیر را بخوانید تا متوجه شوید در زندگی تا به حال چند و چقدر کار خالص فقط برای خدا داشته ایم...
می گویند: مسجدی می ساختند، بهلول سر رسید و پرسید: چه می کنید؟
گفتند: مسجد می سازیم.
گفت: برای چه؟
پاسخ دادند: برای چه ندارد، برای رضای خدا.
بهلول خواست میزان اخلاص بانیان خیر را به خودشان بفهماند، یواشکی سفارش داد سنگی تراشیدند و روی آن نوشتند: «مسجد بهلول» و شبانه آن را بالای سر در مسجد نصب کرد.
سازندگان مسجد روز بعد آمدند و دیدند بالای در مسجد نوشته شده است «مسجد بهلول»!!
ناراحت شدند؛ بهلول را پیدا کردند و به باد کتک گرفتند که زحمات دیگران را به نام خودت قلمداد می کنی؟
بهلول گفت: مگر شما نگفتید که مسجد را برای خدا ساخته ایم؟ فرضا مردم اشتباه کنند و گمان کنند که من مسجد را ساخته ام، خدا که اشتباه نمی کند!
پس معلوم است دنبال نام و اسم میگردید و نیَّتتان خالص نیست.
۱۳۹۹/۸/۹
(چرا مکرون اهانت به رسول الله-ص- را تأييد كرد؟)
جناب ابوذر از رسول خدا(ص) پرسید بالاترین نعمت چیست؟ حضرت فرمودند: #حلال_زادگی. در ادامه فرمودند: ما را دوست نمی دارد، مگر کسی که حلال زاده باشد.- 《 امالی شیخ صدوق ص ۴۵۵》
رئیس جمهور بی خرد فرانسه به دلایل ذیل خود را قربانی این جرم نابخشودنی علیه بشریت کرد:
۱- برای جلوگیری از اضمحلال و انقراض اسرائیل باید کسی به میدان می آمد تا چند صباحی از نابودی موعود اسرائیل جلوگیری کند.
۲- جنایات و اتفاقاتی که به دست استکبار و صهیونیست ها در دنیا صورت می گیرد به نوعی باید سرپوش گذاشته و اذهان عمومی از آنها دور نگاه داشته شود.
۳- برای جذب بیشتر برخی از حکومت های حقیر و بی اراده منطقه باید دل گرمی میداند و چراغ سبز روشن می کردند تا به معاهدات
خیانت بار به پیوندند و دراین حرکت خیانت بار و ذلت زا احساس تنهایی نداشته باشند.
۴- ترویج اسلام هراسی و اقدام به جنایات جدید دیگر، شبیه آنچه روز گذشته دست نشاندگان استکبار و داعش مدرن به اسم طرفدار آزادی مرتکب شده و افرادی را به خاک و خون کشیدند تا چهره پاک اسلام را خشن جلوه دهند.
۵- سرپوش نهادن بر جنایاتی که اسرائیل با همراهی آل سعود و آل خلیفه و آل نهیان در منطقه انجام می دهند.
بر مسلمانان است جهت تنبیه این یاوه گوی و صهیونیست فرانسوی کالاهای فرانسوی را تحریم کنند و دست کم در اقدام نخست به دفاع از حریم مقدس رسول الله(ص)به مدت یکسال از خرید کالای فرانسوی جدّاً خود داری نمایند و با این اقدام مدافع حریم نبوی گردند.
ثانیا؛ ملت های مسلمان به این عنصر دست نشانده صهیونیست ها اجازه ورود به کشور خویش را نداده و او را با این افکار پلیدش منزوی سازند. همانگونه که سلمان رُشدی پلید در تار تنیده خود زندانی شد تا به درک واصل گردید.
اگر مسلمانان منسجم و متحد نشوند، جهان اسلام در آینده شاهد اقدامات بیشتری از این نوع اهانت ها به نام دفاع از آزادی به سبک فرانسه خواهند بود.
۱۳۹۹/۸/۹
بیانیه آیتالله جنتی در محکومیت توهین مکرون به پیامبر گرامی اسلام (ص)
http://alborz.ccoip.ir/