eitaa logo
𝑀𝒶𝒽𝓋𝒶
649 دنبال‌کننده
206 عکس
15 ویدیو
0 فایل
«هوالمحبوب» اینجا؟ برای نوشتنِ حرفِ دلِ قلم و ترجمهٔ اشکِ شمع... نویسندهٔ؛ عکاسِ لحظه‌ها و نقاشِ رویاها. یک جنگ‌زدهٔ تمام‌عیار.‌𝙃☫𝙈𝙀🇮🇷 خواستی پیدام کنی؟ تو خیابون‌های لندن دنبالم بگرد! می‌نویسم تا شاید یکی از این واژه‌ها، راهِ برگشت تو باشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیَّکَ الفَرَج🌱
مرا دردی‌ست اندر دل، که گر گویم زبان سوزد وگر پنهان کنم، ترسم که مغزِ استخوان سوزد ما جوانان و نوجوانان ایرانی، نسلِ «توقف» هستیم. هر کاری که تمام مردم دنیا انجام دادند و از آن لذت بردند، به ما که رسید، شد ممنوعیت. خواستیم از علایقمان پول درآوریم، فیلترینگ مانند پتکی برسرمان خورد. انگار یک علامت توقف قرمز و جوشی را درست وسط تمام رویاهای ما کاشته‌اید. ما همیشه منطقی بودیم، اما شما هیچ‌وقت روبه‌روی ما ننشستید تا بگویید مشکلتان با ما چیست؟ چرا به جای اینکه دستمان را بگیرید و بلندمان کنید، فقط از ما کَندید و ما را به طبقات منفیِ ناامیدی فرستادید؟ حالا که آقای واشقانی آمده و برنامه‌ای ساخته که تمام‌قد جای خالی شما را پُر کند، برنامه‌ای که به سوالاتمان جواب می‌دهد و اجازه می‌دهد حرف بزنیم، زارتی تعطیلش کردید! او فضایی ساخته بود که در آن احساس ارزشمند بودن می‌کردیم؛ احساس می‌کردیم به عنوان نیروی محرک و آینده این کشور، دیده می‌شویم و نظرمان اهمیت دارد. اما شما آن را هم بستید تا دوباره همان محتواهای منسوخ خودتان را به خوردمان بدهید. تقریبا ده سال از تأسیس «شبکه امید» می‌گذرد؛ با نام تولید محتوای اختصاصی برای جوانان و نوجوانان اما دریغ از ده دقیقه محتوای درخشان که حرف دلِ یک نوجوان باشد. اگر در این ده سال یک برنامه خوب ساخته بودید، ما الان مشتری پر و پا قرصتان بودیم؛ اما خودتان هم می‌دانید که نساختید. بعد ما را به سمت یوتوب و اینستاگرام و تیک‌تاک فراری می‌دهید و همان‌جا را هم فیلتر می‌کنید که «نه! این‌ها را نبین، بیا صداوسیما را نگاه کن ببین چه چیزهای خفنی برایت ساخته‌ایم! خروجی‌تان چیست؟ فیلمی که می‌خواهد در ۱۷ سالگی درسِ ازدواج به من بدهد؟ شما هر جایتان را درست می‌کنید، جای دیگرتان می‌لنگد. باشد، من در ۱۷ سالگی ازدواج میکنم؛ اما با این غول کنکور و مصیبتِ «تأثیر قطعی معدل» چه کنم؟ من به فکرِ سفره‌ی عقد باشم یا استرسِ تراز و سهمیه؟ کنکور را به بزرگترین ترس زندگی ما تبدیل کرده‌اید و انتظار دارید در اوج ناامنیِ تحصیلی، به فکر تشکیل خانواده باشیم؟ ازدواج مهم است، اما در ۱۷ سالگی چیزهای حیاتی‌تری بود که باید یادمان می‌دادید، نه این ترویج‌های شعاری. در عجیب‌ترین حالت ممکن، محتوای برنامه‌هایتان به آموزش نشت گاز خلاصه شده؛ بخدا که «بابا برقی» محتوای غنی‌تری داشت تا این تولیداتِ منزجرکننده. کسی از شما «گیم آف ترونز» نخواست؛ فقط بگذارید چهارتا برنامه درست‌وحسابی که ساخته می‌شود، بماند. بگذارید نفس بکشیم. بخدا که در جوانی، پیرمان کردید. 🌚@Mmahva
آسمان لبنان دیگر آبی نیست؛ وقتی زبانِ دشمن بمب و آوار است، نشستن پشتِ میز و دل بستن به سراب مذاکره چیزی جز حماقت یا خیانت نیست. تاریخ به یادتان می‌آورد که با سکوتِ مصلحتی، سقفِ خانه‌های لبنان روی سرِ کودکان فرو ریخت. غصه‌ی لبنان یک طرف، غصه‌ی این همه انفعال و سکوتِ مصلحتی، طرفِ دیگر. قلبِ ما در ضاحیه می‌تپد، اما دست‌هایمان... آه از این دست‌های بسته به زنجیر. 🌚@Mmahva
هدایت شده از حسینیه مؤمنات :)
عمری‌ست از امام خود دورم، هادیِ راهم باش مولا..
هدایت شده از ♡ Fairy Tales ♡🇮🇷
علی جان حب تو راه نجات است💚
𝑀𝒶𝒽𝓋𝒶
علی جان حب تو راه نجات است💚
تو راست میگفتی؛ حب علی تنها را نجات از این دنیا بود.