eitaa logo
مقدمات اجتهاد
2.6هزار دنبال‌کننده
631 عکس
101 ویدیو
675 فایل
📚 اینجا سعی داریم به شما کمک کنیم تا به مطالبی که در مسیر رسیدن به #اجتهاد نیاز داری، خیلی راحت دسترسی داشته باشی و نیاز نباشه در کانال های متعدد عضو باشی ارتباط و تبادل: @Yafatemahaghithini
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد زمانی.mp3
24.52M
پای درس حجت الاسلام و المسلمین استاد 📌عوامل رشد فلسفه 📌راهکار تقویت قوه عاقله 📌فهم کلام حکماء 📌فلسفه کاربردی 📌حکیم فارابی و مدینه فاضله 📌فلسفه عملی در حوزه 〰〰〰〰 کانال معرفی دوره ها و وبینارها در ایتا: 👇 eitaa.com/doreha_vebinar ✅کانال اصوات 👇👇 eitaa.com/asvat_doreha_vebinar ⛔️نقل بدون لینک جایز نیست
کتاب «جامعه اسلامی در اندیشه و آثار شهید آیت الله سید محمدباقر صدر(ره)» منتشر شد. این کتاب، ترجمه‌ای از کتاب «مجتمعنا فی فکر و تراث الشهید السید محمد باقر الصدر» است که در سال ۱۳۸۸ از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دیگر بار، از سوی انتشارات دار التعارف بیروت به چاپ رسیده است. نویسنده محترم در این کتاب تلاش نموده با اقتباس از آثار شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر، نظریه اجتماعی آن دانشمند کم‌نظیر را جمع‌آوری نموده و هدفی را که شهید صدر، به دلیل به شهادت رسیدن، بدان دست نیافته یعنی تألیف کتاب «مجتمعنا»، محقق نماید. کتاب «جامعه اسلامی در اندیشه و آثار شهید آیت الله سید محمدباقر صدر (ره)» تألیف استاد و محقق محترم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید منذر حکیم، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه و از شاگردان آیات عظام امام خمینی، سید ابوالقاسم خویی، شهید صدر و سید علی سیستانی، با ترجمه حجت‌الاسلام محمد مروارید از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه مشهد، در ۴۴۸ صفحه با قطع وزیری از سوی انتشارات نسیم رضوان مشهد در آذرماه ۱۴۰۱ منتشر شده است. طلاب و دانشجویان پژوهشگر، می‌توانند جهت تهیه کتاب فوق از سراسر کشور به سایت اینترنتی انتشارات نسیم رضوان با آدرس https://nasim-rezvan.ir/?p=838 مراجعه کرده یا با شماره همراه 09151051094 تماس حاصل نمایند. کانال انتشارات نسیم رضوان در ایتا: @NasimRezvan_p
آموزش تدوین مقاله علمی پژوهشی. ج1عربشاهی 1400.mp3
17.65M
💠 بخش اول با ارائه استاد حجه الاسلام دکتر محمد عربشاهی (پژوهشگر برتر و استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان و دانشگاه) با شنیدن این کارگاه روش نگارش یک مقاله علمی را بیاموزید. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🆔@valiasrk
آموزش تدوین مقاله علمی پژوهشی ج2عربشاهی1400.mp3
13.46M
💠 بخش دوم با ارائه استاد حجه الاسلام دکتر محمد عربشاهی (پژوهشگر برتر و استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان و دانشگاه) با شنیدن این کارگاه روش نگارش یک مقاله علمی را بیاموزید. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🆔@valiasrk
هدایت شده از پژوهش خوان
استاد واسطی. امتداد حکمت متعالیه در علوم انسانی.mp3
50.65M
💠 موضوع: "امتداد حکمت متعالیه در علوم انسانی" 🎙 استاد: حجت الاسلام والمسلمین واسطی
هدایت شده از ندای تهذیب
همایش سالانه معاونان تهذیب مدارس علمیه.mp3
44.56M
🔰رسالت اجتماعی طلاب 🎙حجة الاسلام عالم زاده نوری در جمع معاونین تهذیب کشور 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از نورالاصحاب
💠 10 کتاب مرتبط با روش شناسی اجتهاد: 1️⃣ پیش درآمدی بر مکتب شناسی فقهی - سعید ضیایی فر 2️⃣ مکاتب فقهی - محمدحسن ربانی بیرجندی 3️⃣ درآمدی بر مکتب فقهی قم و نجف - حسین ایزدی 4️⃣ درس خارج و گام های اجتهاد - احمد مبلغی 5️⃣ فقه قرآنی با نفس رحمانی (مکتب محقق اردبیلی) - علیرضا خیراللهی 6️⃣ مکتب اجتهادی آخوند خراسانی - مصطفی محقق داماد 7️⃣ مکتب اجتهادی سید طباطبایی یزدی - مصطفی محقق داماد 8️⃣ مکتب اجتهادی آیت الله بروجردی - خانم اخوان صراف 9️⃣ مکتب فقهی امام خمینی(ره) - سعید ضیایی فر 0️⃣1️⃣ روش شناسی فقهی (نخستین نشریه روشی در علوم حوزوی) ـ مرحوم اکبر ترابی شهرضایی و همکاران
نقشه راه فقه تمدني.pdf
349.3K
🔰 نقشه راه فقه تمدنی و تدوین توضیح المسائل تمدنی ✍️ حجت الاسلام و المسلمین 📌 چکیده: 🔸 مسأله اصلی در این مقاله بررسی «چگونگی حرکت به سمت و تدوین توضیح المسائل تمدنی» است. این بحث در پارادایم کلام شیعی و فقه و اصول فقه جواهری است. 🔸 در این مقاله، تلاش شده است تا الزامات شناختی و عملیاتی برای تحقق دانش فوق ارائه گردد و بر اساس ایدۀ «فقه تمدنی»، شبیه سازیِ یک «توضیح المسائل تمدنی» نیز صورت گیرد ..🌿....🌿....🌿....🌿 مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🏫 @nhrazavi 🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🏢 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
هدایت شده از رضا رستمی
💠 اضمار روایات: 🔻برای اثبات اینکه مسئول در روایات مضمره، امام ع است، چند وجه ذکر شده است: 1️⃣ وجه اول: برخی از روات اجل از آن است که از غیر امام ع سوالی کند و آن را برای دیگران نقل کنند. 🔹 فیه: در مورد زراره و محمد بن مسلم و ... این حرف را می توان پذیرفت، چون شان آنها این است که «لایسئلون الا الامام ع». البته آن هم در اواخر کار؛ اما در مورد بقیه این ادعا قابل پذیرش نیست. 2️⃣ وجه دوم (محقق ایروانی): در زبان عربی ذکر ضمیر بدون مرجع، مالوف و صحیح نیست. پس قطعا عهدی بوده که به آن تکیه شده است. از طرف دیگر غیر از امام معصوم ع کسی نمی تواند نزد روات باشد. پس متنی که در کتب روایت ذکر شده، مرجع معهودی داشته که همان امام ع است. 🔹 فیه: در کتب روایی عهد ذکری بوده و نام امام ع ذکر شده بود و سپس بخاطر تقطیع، مرجع ضمیر ذکر نشده است. همانطور که صاحب معالم در منتقی الجمان: تصریح دارد: علّت مضمره شدن بسیاری از روایات تقطیع و تبویب آنهاست. به عبارت دیگر وقتی راویان، روایات سماعه را از کتابی نقل می‌کردند، در روایت اول نام امام علیه السلام بوده و در روایات بعد به صورت ضمیر ذکر شده و راوی، روایت اول را نقل نکرده است. 3️⃣ وجه سوم: معنا ندارد فرد ثقه ای روایت را از غیر امام بپرسد و بدون ذکر نام به دیگران نقل کند. زیرا لازمه اش است. مشخص می شود سوال از امام ع بوده است. 🔹 فیه: این همه تقطیع و تلخیص هایی که در سندها و متن ها وجود دارد و از روات سر زده و هیچ کدام تدلیس نیست، دلیل بر عدم صحت این ادعاست. 4️⃣ وجه چهارم (آیت الله شبیری): اینکه این متن را به عنوان روایت در خود ثبت کرده و امثال شیخ طوسی و شیخ کلینی که متخصّصین این فن هستند با آن برخوردی همچون برخورد با روایات داشته‌اند، مشخص می شود سوال از امام ع بوده است. 🔹 فیه: اولاً: اگر بخاطر قراین یا طریقی معتبر برای امثال کلینی روشن شده مسئول، امام ع است، اجتهاد ایشان است که برای ما حجت نیست. ثانیاً: درست است که در کتب روایی نقل شده، اما دلیل نمی شود که آن را روایت بدانند. شاهدش هم این است که خود شیخ بر اضمار روایت اشکال می کند. ثالثا نقل متن به عنوان روایت بخاطر این بوده که برای آنها حجت بوده، ولی شهادت بر روایت بودن آن از طرف امثال شیخ نیست. 5️⃣ وجه پنجم: در مقدمه تصریح شده که آثار صحیحه از صادقین ع در این کتاب نقل شده است. 🔹 فیه: مقصود از آثار صحیحه این نیست که تک تک روایات آثار صحیحه است، بلکه مقصود این است که مجموع روایات در هر باب مشتمل بر آثار صحیحه است. پس نمی توان با استناد به این وجه حجیت مضمرات کافی را درست کرد. علاوه بر اینکه این وجه مختص کافی است. 6️⃣ وجه ششم: علّت اضمار روایات و تبویب آنهاست. بنابراین ما اصلا روایت مضمره نداریم. از طرف دیگر کتب و مجامع روایی برای جمع روایات است، نه فتاوای فقها. از طرف دیگر (به عنوان موید) در روایات ما شاید موردی نداشته باشیم که روایتی از غیر امام ع نقل شده باشد. ان قلت: شیخ صدوق در فقیه از پدرش مطالبی نقل کرده است. قلت: فرمایشات پدر شیخ صدوق روایاتی مرسله است، چون دأب فقها در آن زمان این بوده که در مقام فتوا، عین متن روایت را نقل می کردند. ✅ بنابراین تردیدی در حجیت روایات وجود ندارد. 📚 برگرفته از درس خارج فقه استاد علی همدانی (دام ظله) در مدرسه شهیدین
معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم برگزار می‌کند: 🔰وبینارهای تک جلسه‌ای آموزش مهارت‌های پژوهشی 🔹چهل وبینار از هفته کتاب تا پایان هفته پژوهش 2️⃣2️⃣ وبینار "آشنایی با ویراستاری متون علمی" 🎤مدرس: آقای هادی احمدی ویراستار و مدیر ویراستاری مرکز نشر هاجر 🗓 شنبه ۱۲ آذر ⏰ ساعت ۱۶ 🌐 لینک حضور: http://vcm.whc.ir/qom ✅ با ما همراه باشید... 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از پژوهش یار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انواع فیش‌ها به اعتبار محتوا حجةالإسلام و المسلمین رضاییان 🕰مدت تقریبی کارگاه: ۹ دقیقه ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
هدایت شده از تفقه
📚 تجذیر المسآلة الاصولیة ؛ قواعد و فوائد و مباحث نافعة فی عملیة الاستدلال الفقهی ؛ تقریراً لابحاث الشیخ الاستاذ باقر الایروانی حفظه الله 🖊 السید علی الموزانی دام عزه 🌐 https://b2n.ir/tajzir 🔖 این کتاب تقریر بخشی از دوره چهارم درس خارج اصول استاد شیخ باقر ایروانی دام ظله (سال ۱۴۳۶ ه.ق) در حوزه علمیه نجف اشرف است. موضوعات مطرح شده در کتاب مسائل پرکاربردیست که لابلای مباحث مختلف فقهی و اصولی ذکر شده‌اند و در کتب متداول علم اصول به شکلی جامع مورد بحث قرار نگرفته‌اند! ✔️ کتاب در سه بخش تنظیم شده‌است: 🔲 بخش اول: تمهیدی در آشنایی با علم اصول؛ شامل تعریف علم اصول، مقدار نیاز فقیه به علم اصول، وجه تمایز مسائل علم اصول از دیگر علوم و... . و مدخلی در آشنایی با حکم شرعی؛ شامل حقیت حکم و جعل، اقسام حکم و... . 🔲 بخش دوم: قواعد؛ شامل ۱۶ قاعده به این ترتیب: اصالة عدم الزیادة، اصالة الحس فی الاخبار، وجوب الفحص اذا لزمت المخالفة الکثیرة، الرخصة المعلّقة علی عنوان وجودی، حرمة التسبیب الی الحرام، التفصیل قاطع للشرکة، مناسبات الحکم و الموضوع، الفحوی و الاولویة، لو کان لبان، مرجعیة العرف، حذف المتعلق دلیل العموم، ترک الاستفصال دلیل العموم، دوران الاحکام مدار الاسماء و العناوین، اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال، دوران الحکم مدار العلّة دون الحکمة و المورد لا یُخصّص الواردَ 🔲 بخش سوم: فوائد؛ شامل ۸ فائده به این ترتیب: فکرة الاشتباه فی التطبیق، ورود الدلیل مورد الامضاء، مذاق الشارع، تبعیة الدلالة الالتزامیة للمطابقیة فی الحجیة و عدمها، تآثیر الزمان و المکان علی عملیة الاستنباط، منطقة الفراغ، کیف یفهم الفقیه النصّ و التفقّه فی الدّین @tafaqqoh
معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم برگزار می‌کند: 🔰وبینارهای تک جلسه‌ای آموزش مهارت‌های پژوهشی 🔹چهل وبینار از هفته کتاب تا پایان هفته پژوهش 3⃣2️⃣ وبینار "تشکیل پرونده علمی" 🎤مدرس: حجت‌الاسلام حسین شم آبادی استاد سطوح عالی حوزه، دبیر گروه پژوهشی فقه قرآن و حدیث مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام 🗓 یک شنبه 13 آذر ⏰ ساعت 16 🌐 لینک حضور: http://vcm.whc.ir/qom ✅ با ما همراه باشید... 🔰 @hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از محمد‌علی تقوائی
SeireMotaleaatiTarikhEslam-Pajoohesh-Thaqalain_IR.pdf
158K
سیر مطالعاتی تاریخ مختصر
هدایت شده از محمد‌علی تقوائی
4 سیر مطالعاتی تاریخ اسلام555.pdf
1.12M
سیر مطالعاتی تاریخ اسلام همراه باشرح
هدایت شده از محمد‌علی تقوائی
t-98.pdf
810.2K
سیر مطالعات کلام با شرح
هدایت شده از عصرانه علمی
جلسه مشترک عصرانه علمی موسسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) و طرح شهید بیاضی زاده (شاخه استعدادهای حل مسئله) 🔰 سلسله نشست‌های تخصصی مبانی نظری ناظر به حل مسئله 🔖 اعتبارات عقلایی در نظام اصول حضرت امام‌(ره) 🔹 ارائه دهندگان ۱. حجت‌الاسلام علی فرحانی ۲. حجت‌الاسلام امین اسدپور ۳. حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی ۴. حجت‌الاسلام سید علی موسوی 🔹 دبیر نشست حجت‌الاسلام علی محمدی 🔸 چهارشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۴ مدرسه امام کاظم(ع)، سالن سلمان فارسی
هدایت شده از احمد فربهی
ضرورت تلاش برای آزادی اُسرای در دست رسانه‌ها از امام باقر علیه‌السلام سؤال شد؛ اگر یکی از محبین ما، در دست دشمنانی اسیر شده که اگر نجات نیابد، با قدرت بیان و زبان، او را گمراه می‌کنند و از سوی دیگر شخص دیگری گرفتار دشمنانی شده که اگر نجات نیابد او را می‌کشند!، اگر نتوانیم هر دو را نجات دهیم برای نجات کدام‌یک تلاش کنیم؟ امام علیه‌السلام فرمودند: اگر یکی از بهترین مؤمنان در حال غرق شدن بود و از سوی دیگر گنجشکی در طرف دیگر در حال غرق شدن بود و تو نتوانی هر دو را نجات دهی، برای نجات کدام‌یک تلاش می‌کنی؟! راوی جواب داد: آن‌که از بهترین مؤمنان‌است را نجات می‌دهم! امام فرمودند: هم‌چنان‌که نجات یک گنجشک از غرق شدن خوب است اما نه به اندازه‌ای که نجات یکی از بهترین انسان‌‌ها را رها کنی و با مشغول شدن به یک گنجشک آن انسان غرق شود! هم‌چنین نجات یک انسان از کشته‌شدن خوب است اما نه به اندازه‌ای که نجات یک انسان را از گمراه‌شدن رها کنی و با مشغول شدن به نجات یکی از کشته‌شدن، آن دیگری گمراه شود! البته اگر یک گنجشک را نجات دهی و به خاطر آن، یکی از بهترین انسان‌‌ها غرق شود، اشتباه کمتری مرتکب شده‌ای تا این‌که یک انسان را از کشته‌شدن نجات دهی و به‌خاطر آن، یک انسان دیگر گمراه شود! پی‌نوشت؛ وَ سُئِلَ الْبَاقِرُ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ ع: إِنْقَاذُ الْأَسِيرِ الْمُؤْمِنِ مِنْ مُحِبِّينَا مِنْ يَدِ النَّاصِبِ يُرِيدُ أَنْ يُضِلَّهُ بِفَضْلِ لِسَانِهِ وَ بَيَانِهِ أَفْضَلُ، أَمْ إِنْقَاذُ الْأَسِيرِ مِنْ أَيْدِي [أَهْلِ‏] الرُّومِ قَالَ الْبَاقِرُ ع لِلرَّجُلِ: أَخْبِرْنِي أَنْتَ عَمَّنْ رَأَى رَجُلًا مِنْ خِيَارِ الْمُؤْمِنِينَ يَغْرَقُ وَ عُصْفُورَةٌ تَغْرَقُ لَا يَقْدِرُ عَلَى تَخْلِيصِهِمَا- بِأَيِّهِمَا اشْتَغَلَ فَاتَهُ الْآخَرُ أَيُّهُمَا أَفْضَلُ أَنْ يُخَلِّصَهُ قَالَ: الرَّجُلُ مِنْ خِيَارِ الْمُؤْمِنِينَ. قَالَ ع: فَبُعْدُ مَا سَأَلْتَ فِي الْفَضْلِ- أَكْثَرُ مِنْ بُعْدِ مَا بَيْنَ هَذَيْنِ، إِنَّ ذَاكَ يُوَفِّرُ عَلَيْهِ دِينَهُ وَ جِنَانَ رَبِّهِ، وَ يُنْقِذُهُ مِنَ النِّيرَانِ، وَ هَذَا الْمَظْلُومُ إِلَى الْجِنَانِ يَصِير(تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه‌السلام ص349) https://eitaa.com/farbehi
هدایت شده از پله پله تا اجتهاد
✅ مدرسه فقهی آل یاسین (علیهم السلام) برگزار می کند 4️⃣1️⃣ چهاردهمین جلسه از سلسله نشست های علمی ☑️ با موضوع موارد صحت و عدم صحت تمسک به ظواهر قرآن 🎤با استفاده از محضر حضرت آیت الله عابدی استاد درس خارج حوزه 🗓 زمان: چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ 🕐 ساعت ۱۱ حضوری و مجازی 🌎 مکان خیابان شهیدین، مدرسه فقهی آل یاسین (علیهم السلام) 💻 لینک ورود به جلسه به صورت مجازی در ایتا https://eitaa.com/pelle_pelle_ta_ejtehad
◽️ همایش ملی اجتهاد عقل گرا برگزار می شود 🔸 توسط پژوهشکده حکمت و دین پژوهی با پیام آیت الله العظمی سبحانی و همکاری برخی نهادهای علمی کشور ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ در شهر مقدس قم برگزار می شود. 🔰 در این همایش علمی حضرات آیات علی اکبر رشاد و مهدی هادوی تهرانی ایراد سخنرانی خواهند داشت. همچنین رونمایی از کتب و آثار ویژه همایش و برگزاری مناظره علمی با موضوع جایگاه عقل و نقل در اجتهاد کلامی با حضور حجج اسلام والمسلمین محمدحسن قدردان قراملکی، محمدمهدی گرجیان، محمدتقی سبحانی و رضا برنجکار از دیگر بخش های این همایش ملی است. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/hejttehaad @iictchannel 🔸روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
هدایت شده از معالم🇮🇷🇱🇧🇵🇸
🔹سی و نهمین کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی 💠 «امکان سنجی پیدائی مکتب فقهی از اندیشه شیخ مؤسس» 🔹 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین علی رحمانی (عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی ره) 🔹 ناقد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرسول آهنگران (استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران) 🔹 دبیر جلسه: دکتر بلال شاکری (استاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد) 🗓 زمان: چهارشنبه 16 آذرـ ساعت: 10 💠 مکان: خیابان آیت الله خزعلی نبش خیابان آیت الله واعظ طبسی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اتاق جلسات 🔺حضوری و مجازی 📲 لینک ورود به جلسه 🌐 https://b2n.ir/j42464 🆔 @maalem_ir |
📌 فوری پیرو سوالات مکرر مخاطبان و همراهان عزیز عصرانه علمی پیرو جلسه مهم فردا ، نکاتی را به اطلاع میرساند : 1⃣ سلسله نشست‌های تخصصی ناظر به حل مساله در راستای نزدیک کردن مباحث علمی حوزوی به صحنه عینیت و حل مسائل واقعی است. نشست اعتباریات در نگاه مرحوم امام خمینی رحمه الله از اصلی ترین مباحثی است که پیوند فقه و اصول با علوم انسانی را رقم می‌زند و زمینه نظریه پردازی دینی در علوم انسانی را فراهم می کند. تفکیک حقیقت از اعتبار ، از یک سو نحوه استفاده صحیح از محتوای عقلی و عقلایی در مسیر استنباط را میسر می کند( به عنوان مثال، تحلیل حجیت در اصول به نحو عقلی باشد یا عقلایی؟ که تفاوت در تحلیل در خروجی بحث بسیار تاثیرگذاراست) و از سوی دیگه امتدادهای اجتماعی فقه و اصول را پشتیبانی می کند. 2⃣ جلسه راس ساعت ۲ آغاز شده و به جهت حضور ارزشمند و ارائه ۴ استاد بزرگوار ، جلسه در دو بخش ارائه می گردد : ۱. قسمت اول : ساعت ۲ تا ۳:۱۵ ۲. قسمت دوم : ساعت ۳:۴۵ تا ۵ فلذا طلاب عزیز موسسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام می توانند کلاس های خود را مدیریت کرده و پس از شرکت در کلاس ساعت ۳ ، راس ساعت ۴ در قسمت دوم جلسه نیز حضور فعال داشته باشند. 3⃣ به جهت مطالبه گسترده مخاطبان محترم (اعم از خواهران بزرگوار و عزیزانی که در شهرهایی غیراز قم حضور دارند) ، پخش زنده جلسه از طریق سایت آپارات نیز برقرار خواهد بود. لینک پخش زنده ، متعاقبا اعلام می گردد. 4⃣ حضور برای عموم برادران طلبه آزاد است. ضمن تشکر از عزیزان طرح شهید بیاضی زاده جهت همکاری برای برگزاری این جلسه مشترک ، از شما مخاطبان عزیز دعوت به عمل آورده تا در این جلسه حضور به هم رسانید. @asranehelmi @asranehelmi @asranehelmi