تاریخ تحلیلی اغتشاشات از برجام تا سند 2040 استنفورد شیخ قمی جهاد تبیین .MP3
21.51M
🔴تاریخ تحلیلی اغتشاشات از برجام تا سند 2040 استنفورد»»» شیخ قمی
#جهادتبیین
▪️از سند 2040 و نفوذ عملیاتی گام به گام مبتنی بر سند صهیونیستی استنفورد چه می دانید؟
▪️چه کسی مانع ادامه اجرای سند براندازی 2040 استنفورد در ایران شد؟
▪️چطور شبکه نفوذ گام به گام برای فتنه اکبر برنامه ریزی کرد؟
▪️نقش اسرائیل و اصلاح طلبان در این فتنه جدید چه بوده است؟
▪️چرا حسن روحانی اینقدر روی سند 2030 اصرار داشت؟
▪️شبکه نفوذ چگونه بدنبال بدبین کردن مردم نسبت به نظام دینی هستند؟
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
شیخ قمی: گزارش سنای آمریکا از نفوذ شیخ قم نشین در آمریکای لاتین
https://www.aparat.com/v/YfnMg
✅در حاشیه تلاش امریکا برای خروج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد
✍ محمدرضا باقرزاده
مدتهاست آمریکاییها و اذناب آمریکا به دنبال بهانه ای برای ممانعت از حضور ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد هستند و اخیرا هم توانستند با آشوبهایی که در ایران به راه انداختند دولتهایی را با خود همراه کنند که در این خصوص به چند نکته باید توجه داشت:
۱. جهانبهسمتفروپاشی سازمان ملل در حال حرکت است و علت اصلی این امر بدعتهاییاست که آمریکا و اذناب آمریکا در دهه های اخیر در این سازمان اعمالکرده و میکنند. امریکائیها سازمان ملل را ابزار تامین منافع خود کرده اند و ادامه این روند جهان را به سمت پایان نظم مبتنیبر منشور سازمان ملل متحد سوق می دهد که دود چنین اتفاقی به چشم همه ملتها خواهد رفت.
۲. تلاش امریکا برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن نقض روش دموکراتیک ورود ایران به این کمیسیون استدر حالی که ایران با رای بالایی به این کمیسیون وارد شد. ایران با میانجیگری و لابی گری وارد این کمیسیون نشده تا اقدام آمریکاییها به ضرر ایرانتمامشود. بلکه این حرکت آمریکا بهطور آشکاری نقض هنجارهای مقرر در سازمان ملل و تضعیف هر چه بیشتر جایگاه این نهاد بین المللی میباشد.
۳. از این که بگذریم باید دید دستاوردهای این عضویت برای ایران در این مدت چه بوده است و تا چه حد باید از نتیجه این اقدام آمریکا متاثر و ناراحت بود.
۴. وانگهی از منظر نگاه به درون و حوزه سیاست داخلی کشور باید دید با تغییر دولت در ایران چه اتفاقی افتاده که آمریکا به این نتیجه رسیده که دیگر از عضویت ایران در این کمیسیون پشمی برای کلاهش درست نمی شود؟!
@MohamadRezaBagherzadeh
🔰حجت الاسلام و المسلمین باقر زاده
🔻 اولین استراتژی دشمن برای شبهه پراکنی، انسجام میباشد
▫️نکته مهم در خصوص حرکت دشمن به سمت القاء شبهات این است که بدانیم آنان خیلی دقیق و منسجم در حال حرکت در این مسیر می باشند؛ نشر همگانی و هماهنگ مطالب ضد دین از سوی نیروهای دست نشانده یا هم فکر دشمنان دین نمونه ای از حرکت های دشمن در دین زدایی از جامعه اسلامی است. اولین استراتژی دشمن برای شبهه پراکنی، انسجام می باشد. (در جمع اساتید پاسخ کده های دینی )
◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @spasokh
باسمه تعالی
🔴هرچند راه اندازی هشتک در دفاع از تروریست های جنایتکار حاکی از #سازماندهی و هماهنگی آنان توسط #قرارگاه_واحدی است، نکات زیر ذکر میشود:
1.#جرم_محاربه یکی از جرایم علیه امنیت عمومی است یعنی موضوع جرم علاوه بر جان و مال یا ناموس مردم، امنیت عمومی است. نیروی انتظامی ضامن امنیت جامعه است در واقع سلاح کشیدن به نیروی حافظ امنیت بدون قصد برهم زدن امنیت و اخافه مردم امکان پذیرنیست.
2. برخلاف #شارلاتانیسم_حقوقی و پندار غلط برخی #حامیان_تروریسم و آدم کشی، لفظ مردم در متون مسلم فقهی شیعه (جواهر الکلام ج۴۲ص۸۹۸) به معنای اعضای جامعه اسلامی است چه مسلمان چه غیر مسلمان تحت فرمان حکومت اسلامی؛ و همچنین لازم نیست که حتما مردمی که در صحنه تجرید سلاح و بوده اند از عمل مرتکب بترسند. بلکه اگر عمل مرتکب باعث اخافه(ترساندن) مردم در سطح عمومی یا حداقل بخشی از مردم شود، اخافه مدنظر شریعت و قانونگذار موضوع ماده 279 قانون مجازات اسلامی انجام گرفته است.
3. برخلاف ادعای جاهلانه شارلاتانیسم حقوقی، طبق دکترین حقوق جزای اختصاصی در چنین جرایمی #قصد_تبعی کافی است؛ به این معنا که فرد بداند کشیدن سلاح موجب برهمزدن امنیت می شود قاصد محسوب می شود.
به عبارت دیگر #قصد_فعل کافی است و لزوما مرتکب نباید #قصد_نتیجه داشته باشد.
به همین خاطر است که در شریعت و حتی قانون، قطاع الطریق و سارقینی که دست به سلاح میبرند درحکم #محارب محسوب
می گردند. (ماده۲۸۱قانون مجازات اسلامی ). این سارقین قصد سرقت دارند لیکن عمل آنها نوعا موجب سلب امنیت عمومی و شوارع(راه ها )می شود و لازم نیست قصد نتیجه سلب امنیت را داشته باشند.
هدایت شده از .
بسم الله الرحمن الرحیم
پیرو شبهاتی که دکتر برهانی در مورد حکم محاربه ذکر کرده اند نکات ذیل قابل توجه است:
1. طبق ماده 279ق.م.ا: محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.
2. محاربه در رکن مادی مقید به نتیجه (ناامنی در محیط) و در رکن روانی مقید به سوء نیت خاص (به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها) می باشد.
3. طبق ماده 144 ق.م.ا در جرایمی که وقوع آنها منوط به تحقق نتیجه است علم به وقوع نتیجه هم عرض قصد نتیجه است. یعنی قصد نتیجه(ایجاد ناامنی در محیط) لازم نیست بلکه علم به وقوع آن کافی است. بنابراین حتی اگر قصد اولیه مجرم ترساندن یا کشتن یا زخمی کردن مامور نیروی انتظامی بوده باشد ولی می داند که این کار موجب ناامنی در محیط می شود محارب است. چنانکه عادتاً تجرید سلاح بر مامورین نیز موجب ارعاب عمومی می شود. پس قصد تبعی وجود دارد.
4. منظور از «ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم» چیست؟ آیا «مردم» فقط شامل «اغتشاشگران» می شود؟!! بر فرض که عده ای از این کار قوت قلب بگیرند ولی در مقابل عده ای دیگر از مردم از آن بترسند در این صورت نیز «ارعاب مردم» صدق می کند و محاربه محسوب می شود.
5. قانون با جرم محاربه سختگیرانه تر برخورد کرده است و حتی به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، قاعده درأ را جاری نمی داند(ماده 121 ق.م.ا)
جمعی از حقوقدانان/ 19/9/1401
🟢مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه) برگزار مینماید:
🌐 نشست علمی هماندیشی: «بررسی حقوقی؛ محاربه»
🎙با حضور:
1️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده
2️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا محمدی
🎙 دبیر علمی: جناب آقای دکتر حسین مختاری
⏰ زمان: پنجشنبه 24 آذر 1401 - ساعت 10 صبح
🏢مكان: قم، بلوار شهید کیوانفر، انتهای کوچه6، مدرسه علمیه جعفریه
🔸پخش با اینترنت رایگان در تلویزیون اینترنتی پاسخ:
🖇 https://heyatonline.ir/pasokh.tv
◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
@spasokh
کمیسیون مقام زن سازمان ملل (Commission on the Status of Women)، یک کمیسیون وابسته به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC) و از بازیگران بین المللی در زمینه حقوق زنان است که از سال ۱۹۴۶ م. با هدف برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان تشکیل شد و هر ساله نشستی در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار میکند. اعضای این کمیسیون براساس پراکندگی جغرافیایی به مدت یک دوره چهار ساله انتخاب میشوند؛ این کمیسیون اگر چه از منظر حقوقی و سیاسی از نهادهای دارای اهمیت است؛ اما نقش تصمیم گیری یا ضمانت اجرایی ندارد.
از دیدگاه حقوقی کمیسیون مقام زنان سازمان ملل، از بازیگران سیاستگذار در زمینه حقوق زنان محسوب میشود که در طراحی و تصویب کنوانسیونهای مختلف جهانی و منطقهای و شکل گیری قواعد غیرالزام آور بین المللی و هنجارهای عرفی بین المللی نقش اثرگذاری ایفا کرده است.
از منظر سیاسی از آنجا که کشورهای غربی از سازمانها و نهادهای بین المللی به ویژه نهادهای حقوق بشری به عنوان ابزار سیاسی در جهت دست یافتن به اهداف خود سوءاستفاده میکنند؛ به نظر میرسد این کمیسیون نقش جدیتری را در این زمینه ایفا می کند به گونهای که در مقام عمل اقدامات سیاسی از فعالیتهای اصلی کمیسیون مذکور به شمار رفته و فرصت مناسبی برای پیگیری اغراض سیاسی کشورهایی که اهداف سیاسی را در این نهادها دنبال میکنند، ایجاد میشود.
@MohamadRezaBagherzadeh
✅«استاد فکر» و مصباح اندیشه(ره)
✍محمدرضا باقرزاده
- تفکر فصل ممیز انسان از حیوان است و انسانیت انسان مرهون اساتید فکر و معلمان اندیشیدن است که رسالتشان شکوفا سازی انسانیت انسان است.
- استاد فکر هم استاد فکر، به معنای «اندیشیدن» است و هم استاد فکر، به معنای «اندیشه».
- استاد فکر صرفا استاد القاء اندیشه نیست. اما در عین حال استاد اندیشه ناب هم هست.
- استاد فکر استاد ریل گذاری مسیر رسیدن به اندیشه صحیح است نه توضیح اندیشه صحیح و صرفا ارائه نتیجه صحیح
- استاد فکر استاد فراهم سازی فضای معنوی دستیابی به اندیشه صحیح اعم از فضای اخلاقی و طبعی و علمی و روانی و محیطی و ... است.
- استاد فکر معتقد به اختیار مبتنی بر تفکر و تفکر مبتنی بر اختیار است.
-استاد فکر خود را استاد ارشاد می داند نه مکلف به ایصال الی المطلوب که کار خداوندی است نه بشری.
- استاد فکر از آیات به آیت آفرین و مشار الیه آیت منتقل می شود. بر خلاف علوم انسانی غربی که انگشت اشاره را می بیند و تحلیل می کند نه صاحب انگشت را و نه مورد اشاره انگشت را.
استاد فکر یعنی استاد تفکر رسیدن و رساندن به نتیجه از طریق دلیل و برهان مداری؛ یعنی رسیدن به نتیجه مدلل و نه نتیجه معلل.
استاد فکر مرزهای اندیشه دینی و غیر دینی را به خوبی و با شفافیت برای مخاطب دینی خود به خوبی تبیین می کند.
استاد فکر گفتمان رقیب را خوب و حتی بهتر از خود رقیب می شناسد و مخاطب خود را از فضای گفتمانی که در آن گرفتار است با بهره گیری از همان گفتمان به بیرون هدایت می کند.
استاد فکر بیشتر روی روش ها تمرکز دارد و از روشها به نتایج می رسد ومی رساند. لذا روششناسی و تکیه بر اصالت روش مهمترین دغدغه استاد فکر است.
حرکت دادن قوا به فعلیت و شکوفا کردن استعدادهای بشری و فعال کردن گنجینه عقل در وجود انسان ها مهمترین رسالت مشترک نبی الهی و استاد فکر است.
استاد فکر؛ یعنی علامه مصباح؛ روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
@MohamadRezaBagherzadeh
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار میکند
📋 دوشنبه 1401/9/28 ساعت 19
🗂 موضوع: رفراندم آری یا نه
💡 سخنران: حجتالاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره
❓چرا هر وقت فتنه و آشوب در جامعه رخ میدهد برخی بحث رفراندوم را مطرح میکنند؟
❓آیا دیگر نظامهای سیاسی دنیا رفراندوم را اجازه میدهند؟
❓در نظام جمهوری اسلامی همهپرسی با چه شرایطی و چه زمانی امکام دارد؟
❓آیا رفراندوم برای نظام حاکمیتی باعث هرج و مرج و بیثباتی میشود؟
❓رأی مردم به جمهوری اسلامی، تا کی اعتبار دارد؟
❓چرا دشمنان جمهوری اسلامی، اینقدر بر رفراندوم تاکید دارند؟
📡 رسانه شوید
🔶 نشانی ورود به جلسه👇
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🆔 @difqom
1_1897766266.pdf
4.58M
✍ یک ون شبهه
#پیشنهاد_مطالعه
📱تبیین آنلاین
@spoh_ir