✅تلاش های ناموفق آقای سروش محلاتی در درک نظریه مردم سلاری دینی
مطلبی از آقای سروش در لینک زیر آمده که از جهاتی محل تامل گذرا است.
https://andishehma.com/entekhabat-taziini
👈۱. آقای سروش گفته در مبنای فکری آیتالله مصباح، انتخابات حتی جنبه تزئینی هم ندارد!!
لابد مردم گراهای فتنه گری که زینت مشارکت ۸۵ درصدی انتخابات ۸۸ را از بین بردند برای انتخابات لااقل نقش تزیینی را قبول دارند!
👈۲. او گفته اینها (یعنی اهالی نظریه نصب) منتظر هستند آرام آرام اساسا انتخابات با این وضع که عموم مردم در آن شرکت و رئیس جمهور یا نماینده مجلس انتخاب میکنند را از اصل و بیخ حل کنند.
اما نگفته که اگر اینطور است و این دروغ راست است پس چرا همواره همفکران مثلا مردم گرای ایشان انتخابات را تحریم می کنند؟! و طرفدان نظریه مشروعیت الهی همواره دعوتشان به مشارکت حداکثری و انتخابات پر رونق است.
شاید هم درک درستی از نظریه ایشان در باب پارلمان در اسلام ندارد و آن را در تضاد با مردمی بودن نظام می داند.
👈۳. وی گفته تعبیر آیتالله مصباح این است که «اعتبار انتخابات رئیس جمهوری به رضایت او است» اما نگفته و شاید نمیداند که این اعتبار به معنای ارزش و اعتبار فلسفی است و گرنه ایشان هم مردم را موسس نظام می دانند.
👈۴. وی گفته در مراحل هشتگانه نظریه آیت الله مصباح که بنده اینجا فهرست کردم، هیچ کجا بالاصاله حق مردم برای انتخاب کردن وجود ندارد. اما نگفته حق بالاصاله مردم چگونه با حق بالاصاله خداوند سازگار است.
👈۵. وی در ادامه به لولو سازی پرداخته و میگوید نظام اسلامی بر اساس مقدمات آیت الله مصباح میتواند انتخابات را محدود کند و حتی میتواند اگر مصلحت نداند، انتخابات را تعطیل کند. ظاهرا وی نمی داند که از منظر قائلان نظریه نصب هم بزرگترین مصلحت نظام تامین رضایت و همراهی عامه با نظام اسلامی است و ایشان هم مانند شهید بهشتی ضرورت اتکاء بر آراء عمومی در مراحل مختلف را ناشی از این می داند که بهترین نوع حکومت، حکومتی است که قدرتش را از حمایت مردم بگیرد ....
👈۶. در مجموع آقای سروش تلاش زیادی می کند که اثبات کند نتیجه نظریه مشروعیت الهی در فقه شیعه و نزد اندیشمندان اسلامی استبداد است اما این تلاش نتیجه ای جز افزودن به کج فهمی ها نداشته است چون اگر این استنتاج منطقی بود باید حکومت نبوی و علوی و مهدوی از حکومت های استبدادی باشند در حالی که هرگز چنین نیست.
✍ محمدرضا باقرزاده
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 وضع دنیا تغییر کرده است
نه آمریکا و نه سایر قدرتها، نمیتوانند با #ملتها مقابله کنند...
#مکتب_روحالله
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✅ اعتراض مجرم به مستند سازی جرم مکشوف❗️
اخیرا کلیپ یک خانم که در حال جرم کشف حجاب از عکسبرداری دیگران شاکی بود در فضای مجازی دست به دست میشود.
برای خیلی این سوال هست که آیا عکس گرفتن از جرم مشهود، نیاز به اجازه مجرم دارد یا خیر؟
پاسخ:👇
👈به طور کلی هرگونه تصویربرداری و فیلمبرداری «مخفیانه» از دیگران و تکثیر و توزیع آنها جرم است و مرتکب آن به دو الی پنج سال حبس، ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی و همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم می گردد.
👈اما سوال این است که آیا تصویر برداری از جرم مشهود تصویر برداری مخفیانه محسوب می شود؟ قطعا نه.
👈آیا تصویر برداری از مراکز عمومی و خیابان و پارک و ... تصویر برداری مخفیانه محسوب می شود؟ قطعا نه و از این رو فیلم های خبری صدا و سیما حرم نیست.
👈بنا بر این عکس گرفتن از شخصی که مشغول ارتکاب جرم علنی است مصداق عکسبرداری مخفیانه نیست بلکه مستند سازی یک جرم مشهود قلمداد می شود.
👈در خصوص طلبکار شدن آن خانم بی حجاب و فضاسازی هایی که انجامداد هم باید دانست چنین اشخاصی بر موج تنها ماندن ناهی از منکر سوار می شوند و اگر در چنین مواردی به جای یک نفر، چند نفر معترض شوند، به این راحتی جای مجرم و معترض عوض نمی شود.
✍محمدرضا باقرزاده
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
17.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ موشکافی فیلم فحاشی زن بی حجاب به یک روحانی در درمانگاه قم!
📲 رسانه ای #غدیر تا #ظهور👇
https://eitaa.com/joinchat/2985033989C66ea84d498
📌 عضو شوید☝️
✅حاشیه ای بر یک متن پر حاشیه
✍️محمدرضا باقرزاده
با اتفاقی که در یک درمانگاه افتاد گذشته از این که در تحلیل این پدیده و نظایر آن باید به نقش راهبردی دشمنان داخلی و نفوذی های داخلی توجه شود و فارغ از سوء استفاده های دشمنان اسلام و ایران از این قضیه، حواشی متفاوتی از سوی دلسوزان گفته و نگاشته شد و هرکسی از ظن خود یار شد که مجموع این گفتگو ها را در یک جامعه رو به رشد به فال نیک می گیریم.
اما در خصوص این واقعه توجه به چند امر لازم است:
۱. نهی از منکر واجب است و کشف حجاب از مصادیق قطعی و ضروری منکرات است و قانون برای مقابله با این منکر بدیهی باید اجرا و در صورت نیاز تکمیل شود؛
۲. دولت اسلامی اولین متصدی مقابله نرم و سخت با این منکر است اما بخش نرم آن یعنی نهی زبانی را همگان باید اجرا کنند و هیچ کس جز در موارد خاصی که با مصلحت اهمی مزاحم باشد معاف از اجرای آن نیست و کسی حق ملامت کسی در اصل انجام نهی از منکر را ندارد؛
۳. اجرای نهی از منکر بی حجابی مثل نهی از هر منکر دیگری شرایط و احکام و آدابی است که آموختن و مهارت در آنها تکلیف هر مسلمانی است که بار آن بر دوش حوزه های علمیه؛ آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما، وزارت ارشاد و دیگر نهادهای تبلیغی کشور سنگینی می کند تا شخص ناهی بتواند در لحظه تصمیمدرست بگیرد و نهی موثر داشته باشد و از قضا سرکنگبین صفرا نیفزاید؛
۴. هر چند در ماجرای درمانگاه قم یک طرف قضیه طرف مجرمانه آن یعنی کشف حجاب است اما، آن خانم، نه دشمن است، نه مغرض نه سلیطه و نه هیچ عنوان نادرست دیگر و اگر شرایط حاکم بر محیط او را به جزع و فزع مجرمانه کشانده است نباید بهانه تجاوز از حق و عدالت شود. راه علاج جزع آن خانم بی مهری و توهین نیست بلکه، دلجویی و حمایت عطوفت آمیز و رفع مسالمت آمیز سوء تفاهم از ایشان است که تکلیفی اسلامی است.
۵. در طرف دیگر این حادثه اقدامی با نیت مصلحانه است که متاسفانه به دلیل برخی ابعاد نابجای آن همچون سرکنگبینی که صفرا می افزاید به جای اصلاح فاسد کرده و برای دشمن دانا و دوستان نادان سوژه های ناروا ساخته است.
۶. در این میان اما، ملامت ها و سرزنش های افراد بی تفاوت که بعضا هیچ کارنامه نهی از منکر و اقدام مصلحانه اجتماعی ندارند و کارشان صرفا غلط گیری از املای نوشته شده دیگران است کاری بسیار زشت و فرصت طلبانه است. آنها به جای ایراد گرفتن های عقده گشایانه باید پاسخگو باشند که جامعه تا کی باید تاوان بی تفاوتی های آنها را بدهد و مجرمان را بر ارتکاب جرم جری تر نماید.
۷. این حادثه نشان داد که حوزه های علمیه نیازمند پرداختن به فقه اجتماعیو به طور خاص فقه معاصر نهی از منکر هستند تا این اهرم اجتماعی هر روز بر اصلاح جامعه موثرتر افتد.
۸. در پایان نباید از ترک فعلهای مجلس و قوهقضائیه و دیگر نهادهای مربوط در امر حجاب و عفاف ومعطل گذاشتن قوانین موجود نگفت و از آنها به عنوان عامل کلیدی گسترش فساد انتقاد نکرد. امید آن که قوانین موجود اجرا و خلأهای آن تکمیل گردد تا بیش از این شاهد هنجارشکنی های افسارگسیخته نباشیم.
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
https://virasty.com/Bagherzadeh/1710239259514919809
نسبت فرهنگ با اقتصاد، نسبت اکسیژن با غذا است و اصلا در مقایسه این دو، اولویت سنجی مطرح نیست.
همچنانکه نمی شود گفت وقتی گرسنهام،اکسیژن بود بود نبود نبود؛ نمی شود گفت وقتی مشکلات اقتصادی هست حجاب بود بود نبود نبود. چون حجاب امر فرهنگی است و مثل اکسیژن نجات دهنده فرد و جامعه در سیری و گرسنگی است.
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
10.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگران نشوید این کلیپ یک دوربین مخفی که به خوبی بیانگر گسترش بی تفاوتی در یک جامعه غربی است....
اما تداعی کننده وضعیتی است که مخالفان نهی از منکر برای ایران دنبال می کنند.
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
با سلام و احترام مرکز نیکوکاری امام محمد باقر علیه السلام کمک های شما را به دست نیازمندان تحقیق شده می رساند.
در صورت تمایل کمک های نقدی خویش را به حساب مرکز واریز فرمایید.
شماره حساب
۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱
با شناسه ۸۸۱۴۱۴۸۶۳
شماره کارت مرکز
6037997963865887
شماره شبای مرکز
lr800170000000110769749001
با شناسه ۸۸۱۴۱۴۸۶۳
خدا به این آشوبگران پیشانی پینه بسته که به اسم مقابله با بی حجابی جامعه را ملتهب می کنند عقل بدهد. آشوبگر فقط اون کسی نیست که در ززآ آشوب می کند آن کسی هم که در بدو تشکیل مجلس جدید که باید همه اعتراضات به نمایندگان جدید منتقل شود آشوب خیابانی راه می اندازد به اندازه خودش آشوبگر است.
نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه
«نسرین مقیمی، حقوقدان»
ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیلها و واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیلها محل تردید است.
اما در این میان، نظرات تکبعدی برخی حقوقدانان اعجابانگیز است؛
چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمیدهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده - با هر انگیزهای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود».
حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم میشود.
اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان میتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است.
بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین میکرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است.
در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانونگذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربینهای مداربسته، تخلف اداری به شمار میرود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد.
بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانیاش توجیه میکند و به خود اجازه میدهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصلالخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانونمداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانونگریزان را به اشاعه قانونگریزی دلگرم کنند.
کما اینکه لزوم مقابله با برهمزنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود.
✅ آبرسانی آیت الله خوانده ها به آسیاب دشمنان حجاب
سایت جماران، از آقای قاضی زاده با لقب «آیت الله»! نقل کرده که وی می گوید:
«عکسبرداری و فیلمبرداری یا تظاهر به آن «نهی از منکر» نیست، تهدید به «پروندهسازی» است.»
در این خبر او همچنین می گوید: منع از منکر وظیفه نهادهای خاص و در مواردی است که حضور منکر در جامعه از امور بسیار مهم مثل جان، آبرو و اموال مردم باشد و در هر موردی نمیشود به سادگی ما با منع از رفتارهای گناهآلود جامعه را ملتهب کنیم.
✅در پاسخ به این مطالب باید گفت:
👈 اولا بر فرض که ادعای ایشان مبنی بر فیلم برداری آن طلبه ادعای کذب نباشد و آن شخص واقعا عکسی گرفته باشد، تهیه مدارک اثبات جرم مشهود، با تهدید به «پروندهسازی» تفاوت ماهوی دارد. در حالی که کلمه پرونده سازی بر اتهام سازی نادرست اطلاق می شود که امری غیر شرعی و غیر قانونی و عملی مجرمانه است اما تلاش برای اقناع مقام اجرایی و قضایی نسبت به وقوع جرم هرگز عنوان نامشروع و مجرمانه ندارد.
👈دوم این که انحصار نهی از منکر در حق الناس و نفی آن در حقوق الهی و نیز انحصار وجوب نهی از منکر به نهادهای خاص بدعت نامشروع است که هم با شرع انور تطابق ندارد وهم خلاف نص اصل هشتم قانون اساسی است که نهی از منکر را وظیفه مشترک همه اجزاء حاکمیت و تک تک مردم می داند.
این طیف از مواضع نامشروع و ناموجه ناشی از تاثیرات امواج شدید رسانه ای دشمن بر این گروه از افراد حوزوی است که عجولانه و بدون درک درستی از ابعاد واقعی موضوع به تئوری سازی ناهنجاری های اجتماعی و مشروعیت زدایی از نهی از منکر توسط آحاد مردم روی آورده اند و عملا آب به آسیاب عاملان جرایم اجتماعی می ریزند.
✍محمدرضا باقرزاده
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این همه صراحت در نسل کشی در آن سو و اینهمه بی تفاوتی لیبرالها و سکولارها در این سو اتفاقی نیست.
کجایند لیبرالهایی که برای حقوق بشر حنجره پاره می کنند اما در مورد غزه حتی یک جمله ننوشته و نگفت اند.
شاید ما فراموش کنیم اما تاریخ یادش خواهد ماند.
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh