اینجا بهشت جایزه می دهند
امام رضا و امام جواد علیهما السلام:
هرکس قبر #حضرت_معصومه سلام الله علیها را زیارت کند برای او بهشت است
مَنْ زَارَهَا فَلَهُ اَلْجَنَّةُ
مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ .
وسائل الشیعه ج ۱۴ ص ۵۷۶
ابواب المزار ب ۹۶ ح ۱ و ۲
تبریک ولادت حضرت #معصومه و #روز_دختر
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبر فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تغییر در نظم جهانی با سیلی کوبنده ایران به اسرائیل
🔹«مهران براتی» تحلیلگر بیبیسی: اینکه جمهوری اسلامی جرأت کرد خطر حمله مستقیم به اسرائیل را بپذیرد، این گویای یک تغییر در نظم جهانی است که در آن، قدرتهای غربی به چالش کشیده شدند.
@AkhbareFori
هدایت شده از مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
▪️تبلیغ علیه ایران در اقلیم کردستان ممنوع شد
حکومت اقلیم کردستان با پخش چندین بخشنامه تبلیغ علیه ایران را در رسانه ها ممنوع کرد.
در یکی ازین بخشنامه ها به نیروهای اروپایی شاغل در این رسانهها اعلام شده است هر کس در تلویزیون یا فضای مجازی علیه ایران موضعی بگیرد مجازات خواهد شد.
@amniatemeli
شک رهرو
در سیر به سوی هدف گاه سختی ها و فشار ها ممکن است موجب شک و تردید و در نتیجه سستی رهرو شود ، باید همیشه با رجوع به محکمات شک ها را بر طرف کرد ، برای همین خداوند در پیامی غیر مستقیم با خطاب به پیامبر ص فرمود:
حق از جانب پروردگارت است و از شک کننده گان مباش.
اَلْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلا تَكُنْ مِنَ اَلْمُمْتَرِينَ
(آل عمران ۶۰)
ممترین افتعال از «مریه» به معنای شک است ، در نجم ۵۵ آمده است: فبای آلاء ربک تتماری به کدامین نعمت های پروردگارت شک می کنی؟
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
غفلت موجب مرگ اراده ها است
حضرت امیرالمومنین علیه السلام:
چه بسیار شب برای کاری در فردا تصمیم می گیرد ولی می خوابد تصمیمش بی نتیجه می شود
قال عليه السّلام: ما أنقض النّوم لعزائم اليوم
#پنجره تصمیم و اراده سخت نیست ماندن پای آن و کم کردن سستی و تنبلی است که موجب پیشبرد می شود .
موفقیت با خوابیدن و غفلت حاصل نمی شود
نهج البلاغه ابن میثم حکمت ۴۱۵
و نیز خطبه ۲۴۷
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری فارس
پاسخ عجیب رئیس سابق ستاد ارتش آمریکا به منتقدانِ جنایات صهیونیستها
🔹میلی، رئیس سابق ستاد ارتش آمریکا در واکنش به منتقدانِ جنایات اسرائیل گفت: نباید فراموش کنیم که ما هم انسانهای بیگناه زیادی را در موصل و رقه کشتهایم.
🔹میلی در ادامه گفت: آمریکا ۱۲ هزار غیرنظامیِ فرانسوی را کُشت و ما امروز در هشتادمین سالگرد جنگ نرماندی هستیم. ما بهجز ناکازاکی و هیروشیما، ۶۹ شهر ژاپن را ویران کردیم. ما مردان، زنان و کودکان زیادی را در مقیاس گسترده سلاخی کردیم که هیچ ارتباطی به دولتها نداشتند.
@Farsna - Link
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 زبان فارسی دارد مظلوم واقع میشود
🔹️ رهبر انقلاب: به نظر من #زبان_فارسی کاملاً دارد مظلوم واقع میشود. حالا این اواخر یک کارهایی دارد میشود، بعضیها در انجمنهایی یک کارهایی دارند انجام میدهند، امّا ما بیش از این احتیاج داریم به تقویت زبان فارسی. زبان فارسی زبان کششداری است، جزو زبانهایی است که میتواند توسعه پیدا کند، چون زبان ترکیبی است و ترکیبهای زیبا [دارد که] انسان برای بیانِ هیچ معنایی گیر نمیکند.
🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شاعران. ۱۴۰۳/۱/۶
🗓 ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از نیکزاد
باسمه تعالی
نقد سخن آقای مصطفی ملکیان
جناب آقای ملکیان در یک فایل صوتی بیان فرمودند که برخی میگویند همانگونه که در هر عرصه و رشتهای باید به متخصص و کارشناس فن مراجعه کرد به همین منوال باید در مسائل دینی به پیامبر مراجعه کرد چون پیامبر متخصص در امور دینی است.
ایشان در نقد این منطق میگویند که قیاس در اینجا مع الفارق است زیرا رجوع به کارشناس، کار درست و منطقی است اما کارشناس بودن سه ویژگی دارد که هیچ یک در مورد پیامبر صادق نیست.
ویژگی اول این است که درصد بالایی مثلاً ۹۵ در صد افرادی که رجوع میکنند به نتیجهای مورد نظر خود برسند مثلاً ۹۵ درصد افرادی که به پزشک حاذق مراجعه میکنند درمان گردند.
ویژگی دوم این است که همکاران و همقطاران آن کارشناس، کارشناس بودن او را تایید کنند.
ویژگی سوم این است که هیچ راهی برای رسیدن به نتیجه مورد نظر جز همان راهکار آن کارشناس وجود نداشته باشد مثلاً هیچ نسخه ای غیر از نسخه همان پزشک حاذق درمان کننده نباشد.
آقای ملکیان میگوید هیچ یک از این سه ویژگی در مورد پیامبر وجود ندارد به همین خاطر رجوع به پیامبر یک رجوع تعبدی است نه رجوع به کارشناس.
زیرا ما هیچ دلیلی نداریم که اکثر افرادی که تابع پیامبر بودند و دستورات او را گرفتند به نتیجه مورد نظر مثلا سعادت و خوشبختی رسیده باشند، زیرا نتیجه بخشی دستورات و آموزهها جز در قیامت روشن نمیشود.
و نیز هیچ دلیلی نداریم که هیچ پیامبری به وسیله پیامبران دیگر مورد تایید و تصدیق قرار گرفته باشد و نیز هیچ دلیلی نداریم که تنها نسخه پیامبر خاص شفا بخش و سعادت آفرین باشد.
نقد و بررسی
به نظر میرسد که در سخن آقای ملکیان آگاهانه یا ناآگاهانه مغالطه و خلط مبحثی صورت گرفته است که کل سخن ایشان را مخدوش میسازد، آن مغالطه این است که کسانی که رجوع به کارشناس را در مسائل دینی مطرح میکنند میگویند همانگونه که اظهار نظر در هر رشته و عرصه تخصصی، احتیاج به خبرویت و کارشناسی دارد و اگر خود فرد، کارشناس نباشد باید به کارشناس آن فن مراجعه کند میگویند اظهار نظر در مسائل دینی مانند مسائل فقهی و تفسیری و کلامی و حدیثی و رجالی و درایهای نیز وابسته به این است که شخص یا خود کارشناس در این شتهها باشد و یا به کارشناس و اهل خبره آن رشته مراجعه کند مانند رجوع به فقیه و مفسر و متکلم و محدث و رجالی، در غیر این صورت اظهار نظر فرد اعتبار و حجیتی نخواهد داشت.
این سخن، سخن کاملاً منطقی و پذیرفتنی و قابل قبول است کسی نمیتواند آن را انکار کند.
حال آقای ملکیان به جای اینکه این سخن منطقی را آنگونه که متداول و رایج است بیان کند به جای آن رجوع به پیامبر را به عنوان کارشناس مطرح میکند و از قول مذهبیها نقل میکند که آنها میگویند در مسائل دینی باید به پیامبر به عنوان کارشناس مراجعه کرد. بنده تا به حال چنین استدلالی را از کسی نشنیدم و یا در جایی ندیدم.
از این گذشته هر مسلمانی علی القاعده میداند که هرچند یک مسلمان باید نسبت به سخن پیامبر تعبد داشته باشد یعنی تعبدا سخن او را بپذیرد اما میداند که حقانیت خود پیامبر و عصمت و علم لدنی او را باید با دلیل عقلی و منطقی ثابت کند در این صورت پیامبر نه به عنوان یک کارشناس دینی بلکه به عنوان پیامبر خدا و واسطه وحی و امین صادق خداوند در رساندن دستورات و پیامهای او مورد توجه یک مسلمان قرار میگیرد و در حقیقت اگر تعبدی در کار است تعبد به سخن خدا و دستورات او است.
ضمناً معیارهایی که ایشان برای یک کارشناس بیان کردند جدا قابل نقد و خدشه است مانند اینکه باید برای فرد ثابت شود که اکثریت قریب به اتفاق کسانی که به آن کارشناس مراجعه کردند در کار خود نتیجه گرفتند و یا باید به برای فرد ثابت شود که تنها نسخه آن کارشناس، نتیجه بخش و شفابخش است و هیچ نسخه دیگری و هیچ راهکار دیگری برای رسیدن به نتیجه مورد نظر وجود ندارد.
قطعاً این معیارها کلیت ندارد آیا هر بیمار که به پزشکی مراجعه میکند و یا یک فرد به کارشناس ماشین و خانه و امثال آن مراجعه میکند باید اول یک بررسی میدانی انجام دهد و برای او ثابت شود که اکثریت قریب به اتفاق، نظر آن کارشناس را صائب دیده اند و درستی نظر او را در عمل دیدهاند؟ و یا برای بیمار ثابت شود که هیچ نسخهای غیر از نسخه پزشک مورد نظر او شفابخش نیست؟چه بسا برای یک بیماری نسخههای متعددی شفابخش باشد و یا برای رسیدن به یک نتیجه، راهکارهای متعددی وجود داشته باشد.
ایرادات متعدد دیگری بر سخن آقای ملکیان وارد است که برای جلوگیری از اطاله سخن از بیان آنها صرف نظر میکنیم.
نیکزاد
بحثی صغروی و مهم
بحثی صفروی بین پدر ما حضرت نوح عليه السلام و خداوند متعال پیش آمد که جای توجه است.
۱ کبرای مسلم این بود که خداوند اهل نوح را سوار بر کشتی از عذاب طوفان و غرق شدن نجات می دهد
حَتّى إِذا جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ اَلتَّنُّورُ قُلْنَا اِحْمِلْ فِيها مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اِثْنَيْنِ وَ أَهْلَكَ إِلاّ مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ اَلْقَوْلُ وَ مَنْ آمَنَ وَ ما آمَنَ مَعَهُ إِلاّ قَلِيلٌ هود ۴۰)
۲ عذاب شروع شد و طوفان چهره خود را نشان داد نوح و اهل او سوار بر کشتی شدند ، اما جای دو نفر خالی است یکی همسر نوح و دیگر ی یکی از فرزندانش
خروج همسر واضح بود« الا من سبق علیه القول» ( هود ۴۰) اما پسر ...
۲ پدر سعی کرد او را قانع کند که تنها راه نجات ایمان و سوار بر کشتی شدن است ولی پسر قانع نمی شد در همین حال موجی پسر را با خود برد
وَ هِيَ تَجْرِي بِهِمْ فِي مَوْجٍ كَالْجِبالِ وَ نادى نُوحٌ اِبْنَهُ وَ كانَ فِي مَعْزِلٍ يا بُنَيَّ اِرْكَبْ مَعَنا وَ لا تَكُنْ مَعَ اَلْكافِرِينَ (٤٢) قالَ سَآوِي إِلى جَبَلٍ يَعْصِمُنِي مِنَ اَلْماءِ قالَ لا عاصِمَ اَلْيَوْمَ مِنْ أَمْرِ اَللّهِ إِلاّ مَنْ رَحِمَ وَ حالَ بَيْنَهُمَا اَلْمَوْجُ فَكانَ مِنَ اَلْمُغْرَقِينَ
(هود ۴۲ و ۴۳)
۴ نوح فرمود خدایا پسرم را موج برد و او از« اهل من » است و اهل من را از نجات یافتگان قرار دادی پس پسرم را بر گردان
اما خداوند فرمود او مشمول این کبری نیست ، بر او «اهل تو » صادق نیست بلکه او عمل غیر صالح است که صغری برای « غیر اهل تو » است و غرق شدن او مطابق قانون بوده است
نادى نُوحٌ رَبَّهُ فَقالَ رَبِّ إِنَّ اِبْنِي مِنْ أَهْلِي وَ إِنَّ وَعْدَكَ اَلْحَقُّ وَ أَنْتَ أَحْكَمُ اَلْحاكِمِينَ،يا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ فَلا تَسْئَلْنِ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ اَلْجاهِلِينَ ، ( هود ۴۶ و ۴۷)
۵ خدایا بر ما فرزندان بصیرتی ده بحث صغروی با تو نداشته باشیم و یا اگر بحث داشتیم مانند پدر قانع شویم
قالَ رَبِّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَسْئَلَكَ ما لَيْسَ لِي بِهِ عِلْمٌ وَ إِلاّ تَغْفِرْ لِي وَ تَرْحَمْنِي أَكُنْ مِنَ اَلْخاسِرِينَ ( هود ۴۸)
#پنجره جالب این است که خداوند پسر را داخل در استثناء « من سبق علیه القول» قرار نداد بلکه خارج از کبرای « من اهلک» قرار داد
می توان با توجه نکته فوق استثناء را منقطع دانست
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از مطالعات اسلامی زنان
47.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا روحانی از سند ۲۰۳۰ نمیگذشت؟
🔹دولت سیزدهم در یکی از اولین اقدامات خود لغو اجرای سند ۲۰۳۰ را در شورای عالی انقلاب فرهنگی امضاء و ابلاغ کرد؛ موضوعی که رئیسجمهور دولت قبل با وجود تذکرهای رهبری هیچگاه حاضر نشد لغو این سند را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضا برساند.
https://eitaa.com/women92
هدایت شده از مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
15.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥یحیی سنوار در مورد حاج قاسم میگوید
🔹وقتی ما خواب بودیم ابرقهرمان ایرانی(شهید سلیمانی) در فلسطین قهرمان میساخت.
@amniatemeli
هدایت شده از خبرگزاری فارس
شریعتمداری: چرا به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف میدهید؟
🔹مدیرمسئول کیهان: متاسفانه مصوبۀ امروز مجلس برخلاف نظر نمایندگان موافق آن، نه فقط توجیه اقتصادی ندارد بلکه اهانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز هست.
🔹در توجیه این مصوبه با اشاره به تعطیلی روز شنبه در آمریکا و اروپا به استفاده از فرصتهای تعامل اقتصادی با جهان تکیه میکنند و از توضیح درباره چهار نکته خودداری میورزند و یا بیخبرند.
🔹اول آن که مگر تعداد مراکز تجاری و تاجرانی که با آمریکا و اروپا تعامل تجاری دارند چه میزان است؟ دوم آن که امروزه بیشتر تراکنشهای اقتصادی الکترونیک است و بهجای تعطیلی شنبهها میتوان برعدم تعطیلی چند بانک در این روز تاکید کرد و از این گذشته مگر فاصلۀ چندساعته چه تاثیر قابل اعتنایی دارد که تصمیم به تعطیلی شنبهها گرفتهاند؟
🔹سوم این که از ابتدا تعطیلی ۲ روز در هفته را اصل گرفتهاند و سپس دربارۀ انتخاب پنجشنبه یا جمعه به بحث نشستهاند و بهجای پنجشنبه به شنبه رسیدهاند و درباره علت ترجیح شنبه به پنجشنبه میفرمایند تعطیلی پنجشنبه متضمن زیان ۸ میلیارد دلاری است! و توضیح نمیدهند که این رقم را از کجا آوردهاند؟
🔹چهارم که از ۳ مورد دیگر اهمیت بیشتری دارد، شنبه روز تعطیل رسمی یهودیان است و نباید نظام مقدس اسلامی به همراهی با آنها متهم شود!
🔸شریعتمداری در پاسخ به این سئوال که اعلام کردهاند بیت رهبر معظم انقلاب با این تعطیلی مشکلی نداشته است! گفت: روال و قاعده در بیت حضرت آقا اینگونه نیست و به یقین در نقل این خبر اشتباهی رخ داده است که خطایی سئوال برانگیز است باید هرچه زودتر تکذیب کنند!
🔹همین نسبت خلاف واقع به بیت رهبر معظم انقلاب که نباید بدون بررسی بماند، حکایت از آن دارد که تصویبکنندگان این مصوبه از صحت کار خود اطمینان ندارند و برای جبران این نقیصه بهنقل خلاف واقع روی آوردهاند.
🔹فاصله زمانی ما با اروپا حدود ۳ تا ۴ ساعت و با آمریکا و اقیانوسیه در مواردی بیش از ۱۵ ساعت است؛ بنابراین هنگام روز ما در ایران با شب آنها همزمان است. آیا باید روزها را تعطیل کنیم و شبها کار کنیم تا از همسویی با کشورهای غربی و همراهی با یهودیان عقب نمانیم؟
@Farsna