eitaa logo
پنجره🇮🇷
111 دنبال‌کننده
663 عکس
314 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
تیتر جالب روزنامه اصلاح طلب برای تنش در اکراین⏫⏫، شمارش معکوس از یکی برای حمله توسط دیگری، اکراین این وسط فقط کتک خور است غربگرایان دوست دارند ما اکراین باشیم تا سوریه نشیم
آغاز روزی نو (خدای من) روندگان پیش غیر تو چون مهمان ناخوانده خوار شدند، درخواست کنندگان ضرر کردند مگر در خواست کنندگان از تو، ضایع و بی نوا شدند مهمانان غیر تو، هر کس از غیر فضل تو طلب آب و روزی کرد دچار خشکسالی شد خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَی غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلا لَکَ وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلا بِکَ وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلا مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَکَ مفاتیح الجنان،  دعای هر روز ماه منسوب به حضرت صادق عليه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از قدحی از دین
ضمن تبریک شب ولادت با سعادت امیرالمومنین(ع) روزی سلطان محمّد خدابنده نوه چنگیزخان بر همسر خود خشم گرفت و او را سه طلاقه کرد؛ ولی به دلیل علاقۀ بسیاری که به وی داشت، خیلی زود از کردارِ خودپشیمان شد و به همین خاطر عالمان سنی را دعوت نمود و از آنان مشورت خواست آنهاگفتند:هیچ راهی وجود ندارد، مگر اینکه نخست فرد محلّل(فردی غیر از سلطان)با او ازدواج کند، سپس مجدداً سلطان میتواند با او ازدواج کند سلطان گفت:پذیرشِ این امر،بسیار سخت است. آیا راه دیگری وجود ندارد؟ شما علما در بسیاری از مسائل اختلافِ نظر دارید فقط در این مسئله همه اتفاق نظر دارید؟! گفتند:بله در این هنگام یکی از مشاوران اجازۀ سخن خواست و اظهار داشت: جناب سلطان! در شهر عالمی زندگی میکند که چنین طلاقی را باطل میداند، خوب است او را نیز احضار نموده و نظر او را جویا شوید عالمان سنی بر آشفتند و گفتند:آن عالم، رافضی مذهب بوده و رافضیان افرادی کم عقل و بی خِرَد میباشند واصلا درشأنِ سلطان نیست چنین فردی را به حضور بپذیرد. سلطان گفت:به هر حال دیدن او خالی از فایده نیست و دستور داد علامه حلی را درمحضر او احضار نمایند. فرستاد تا علامه حلی حاضر شود. وقتی علامه وارد مجلس سلطان شد علمای مذاهب چهارگانه ی اهل سنت نیزدر آن جلسه حاضر بودند. علامه بدون هیچ ترس و واهمه ای نعلینِ خود را به دست گرفت و خطاب به همۀ حاضران سلام کرد و آنگاه به سمت سلطان رفت و در کنار او نشست. عالمان سنی رو به سلطان کرده و گفتند ما نگفتیم شیعیان، افرادی سبک سر و بی عقل میباشند؟ سلطان گفت: او عالِم است. دربارۀ رفتار او از خودش سؤال کنید. آنها به علامه گفتند: چرا به سلطان سجده نکردی و آداب تشریفاتِ حضور را به جا نیاوردی؟ علامه گفت: رسولِ خدا از هر سلطانی برتر و بالاتر بود و کسی بر او سجده نکرد، بلکه فقط به آن حضرت سلام میکردند و خدای تعالی نیز فرموده است چون داخل خانه ای شدید به یکدیگر سلام کنید، سلام و درودی که نزد خداوند مبارک و پاک است. از سوی دیگر به اتفاق ما و شما، سجده برای غیر خدا حرام است. پرسیدند:چرا جسارت کردی و کنار سلطان نشستی؟ علامه پاسخ داد: چون جای دیگری برای نشستن نبود و از طرفی سلطان و غیرسلطان با یکدیگر مساوی اند و این جسارت به محضر سلطان نیست. پرسیدند:چرا کفش های خود را به داخل مجلس آوردی؟ آیا هیچ آدم عاقلی در محضرِ سلطان و چنین مجلسی این گونه رفتار میکند؟ علامه گفت: ترسیدم حَنَفی ها کفش هایم را بدزدند همانگونه که ابوحنیفه، نعلینِ رسول اکرم را دزدید علمای حنفیِ حاضر در آن مجلس برآشفتند و فریاد زدند چرا دروغ میگویی؟ این تهمت است.ابوحنیفه کجا و زمان پیامبر کجا؟ ابوحنیفه صد سال پس از پیامبر تازه به دنیا آمد. علامه گفت:ببخشید اشتباه از من بود. احتمالا شافعی نعلینِ پیامبر را سرقت کرده است. این بار صدای شافعی ها درآمد که شافعی در روز مرگِ ابوحنیفه و دویست سال پس از شهادت پیامبر دیده به جهان گشوده است علامه گفت: چه میدانم! شاید کار مالِک بوده است.علمای مالکی هم مثل حنفی ها و شافعی ها و به همان شیوه اعتراض کردند علامه گفت:پس فقط احمد بن حنبل میماند.قطعا سارق احمد بن حَنبل است.حنبلی ها هم برآشفتند و به اعتراض و انکار پرداختند. در این لحظه علامه رو به سلطان کرد و گفت : جناب سلطان! ملاحظه کردید که اینها اقرار کردند هیچ یک از رؤسای این مذاهبِ چهارگانۀ اهل سنت در زمان حیات رسول خدا حاضر نبوده اند و حتی صحابۀ آن حضرت را هم ندیده اند... سلطان گفت: آیا این حرف صحیح است؟ عالمان سنی گفتند: بله هیچ یک از این چهار نفری (که رئیس مذاهب اهل سنت میباشند)، رسول خدا و صحابۀ آن حضرت را درک نکرده اند. 👈 آنگاه علامه گفت: ولی ما شیعیان، پیرو آن آقایی هستیم که به منزلۀ نَفس و جانِ رسول خدا بود و از کودکی در دامان پیامبر پرورش یافت و بارها و بارها از سوی آن حضرت به عنوان وصی و جانشین رسول خدا معرفی شد. سلطان که متوجه حقانیت مذهب شیعه شده بود پرسید: نظر شیعه دربارۀ این طلاق چیست؟ علامه پرسید آیا جنابعالی طلاق را در سه مجلس و در محضر دو نفرِ عادل، جاری نموده اید؟ گفت:نه علامه گفت: در این صورت طلاق باطل میباشد چون فاقد شرایط صحت است. آنگاه سلطان به دست علامه شیعه شد و به حاکمان شهرهای تحت فرمانش نامه نوشت که از این پس با نام ائمۀ دوازدهگانه ی شیعه خطبه بخوانند و به نام ائمە ی اطهار، سکه ضرب کنند و نام آنان را بر در و دیوار مساجد و مشاهد مشرفه حک نمایند(اعیان الشیعه، سید محسن امین، ج۵،ص ۳۹۹،روضات الجنات، محمدباقرخوانساری، ج۲ص ۲۸۳) به ما بپیوندید 👇👇👇👇👇 لینک ما در واتساپ: https://chat.whatsapp.com/KKS9joWyajP64oihZqD8XM لینک ما در ایتا: http://eitaa.com/yaghoubali_asadi
(خدای من) در رحمت تو برای کسی که بخواهد باز است ، و خیر تو برای جویندگان آن پرداخت شده است ، نعمت تو برای در خواست کنندگان بدون مانع است ، عطای تو برای آرزو مندان آن تضمین شده است بَابُکَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِینَ وَ خَیْرُکَ مَبْذُولٌ لِلطَّالِبِینَ وَ فَضْلُکَ مُبَاحٌ لِلسَّائِلِینَ وَ نَیْلُکَ مُتَاحٌ لِلْآمِلِینَ مفاتیح ، دعای هر روز رجب منسوب به امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
ولادت امیرالمومنین در آلوسی صاحب تفسیر در « سرح الخريدة الغيبيّة في شرح القصيدة العينيّة لعبد الباقي أفندي العمري » می نویسد: این که امیر کرم الله وجهه در خانه کعبه متولد شد مشهور در دنیا و کتب فریقین است ، و چه سزاوار است که امام پیشوایان در قبله مومنان متولد شود ، منزه است خدایی که هر چیز را در جای خود قرار می دهد و او بهترین حکم کنندگان است . گفته شد که چون حضرت علی در کعبه متولد شد خواست برای کعبه این خدمت را جبران کند آن را از بتها پاک کرد چون کعبه پیش خدا شکایت می کرد تا کی این بتها اطرافم پرستیده شوند؟ سپس صاحب الغدیر آورد :« و إلى هذا المعنى أشار العلّامة السيّد رضا الهندي‏ بقوله: لمّا دعاكَ اللَّهُ قدماً لأن‏ *تولد في البيت فلبّيته‏ * شكرتَه بين قريشٍ بأن‏*طهّرتَ من أصنامِهمْ بيته‏» از قدیم که خدا ترا برا ی تولد در کعبه فرا خواند لبیک گفتی و در بین قریش به سپاس آن تولد خانه اش را از بتها پاکسازی کردی علامه امینی درادامه از 14 عالم سنی و 50 عالم شیعی مساله ولادت حصرت امیر علیه السلام در کعبه را بیان می کند الغدیر ج 6 ص 36 علیه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
طرب الكونُ من البشْرِ و قد عمّ السرورر و غدا القمريُّ يشدو في ابتسامٍ للزهور و تهانت ساجعاتٍ في ذرى الأيكِ الطيورْ لِمَ ذا البشرُ؟ و ما هذا التهاني؟ لست ادری .... كان هذا الروض قبل اليوم رهناً للذبولْ‏ ساحباتٍ فوقها الأرواح قدماً للذيولْ‏ تعصف النكباءُ فيها دون أنفاس البليلْ‏ كيف عاد اليوم يزهو في شذاه؟ لستُ أدري‏ ... و إذا نبّهني عاطفةُ الحبِّ الدفينْ و تظنّنتُ و ظنُّ الألمعي عينُ اليقينْ‏ أنّه ميلادُ مولانا أميرِ المؤمنينْ فدعِ الجاهلَ و القولَ بأنِّي‏ لستُ أدري‏ .... لم يكن في كعبةِ الرحمنِ مولودٌ سواهْ إذ تعالى في البرايا عن مثيلٍ في عُلاه‏ و تولّى ذكرَهُ في محكمِ الذكرِ الإلهْ أ يقول الغِرُّ فيه بعد هذا؟ لستُ أدري‏... الغدیر ج 6 ص 54-57 ، شعر از السيّد علي النقي اللكهنوي الهندي‏ https://eitaa.com/MohammadGelayeri‌
پنجره🇮🇷
طرب الكونُ من البشْرِ و قد عمّ السرورر و غدا القمريُّ يشدو في ابتسامٍ للزهور و تهانت ساجعاتٍ في ذ
ترجمه : از بشارت عالم هستی به شاد ی هست و شادی شد فراگیر ،قمری با لبخند برای شکوفه ها می خواند ، پرندگان در دسته های انبوه تهینیت می خوانند ، این بشارت بهر چیست ؟ و این تبریک بهر چی ؟ من نمی دانم این باغ تا دیروز در حال پژمردگی بود ، جانها دامنشان را از روی آن جمع کرده بودند ، بدبختی با ناله ها در آن وزان بود ، چه شد که امروز با گلهای خوشبو تغییر کرد ( و جان گرفت) ؟ من نمی دانم آنگاه که حس دوستی در نا خود آگاه من مرا آگاه کرد ، و گمان بردم و گمان زیرک خود یقین است ، امروز میلاد امیر امومنین است ، پس رها کن قول نادان را و گفتار : نمی دانم در کعبه رحمان جز او مولودی نبود ، در خلایق همانند در بلندی ندارد ،خدا خود در قرآن عهده دار یاد او شد ، آیا ناپخته جوان بعد از این در باره او می گوید : نمی دانم https://eitaa.com/MohammadGelayeri
خدا بدون سانسور (الهی) سفره  روزی تو برای کسی که نافرمانی تو را کرد پهن است، و حلم تو شامل کسی که مخالفت تو کرد می باشد،  نیکی به بدکاران عادت تو (و یک امر معمول)است ، راه تو باقی گذراندن تجاوزکاران است (فوری برای تعدی مورد انتقام قرار نمی گیرند) رِزْقُکَ مَبْسُوطٌ لِمَنْ عَصَاکَ وَ حِلْمُکَ مُعْتَرِضٌ لِمَنْ نَاوَاکَ عَادَتُکَ الْإِحْسَانُ إِلَی الْمُسِیئِینَ وَ سَبِیلُکَ الْإِبْقَاءُ عَلَی الْمُعْتَدِینَ مفاتیح الجنان دعای هر روز منسوب به امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
فضیلت نوشته های علمی از نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: اگر مومن برای بعد از مرگ خود ورقه ی حاوی علمی به جا بگذارد آن ورقه پرده ی بین او و آتش می شود و خداوند تعالی برابر هر حرفی که بر آن است شهری می دهد هفت برابر وسیعتر از دنیا قوله صلى اللّه عليه و آله إِذَا مَاتَ‌ الْمُؤْمِنُ‌ وَ تَرَكَ‌ وَرَقَةً‌ وَاحِدَةً‌ عَلَيْهَا عِلْمٌ‌ - تَكُونُ‌ تِلْكَ‌ الْوَرَقَةُ‌ سِتْراً بَيْنَهُ‌ وَ بَيْنَ‌ اَلنَّارِ وَ أَعْطَاهُ‌ اللَّهُ‌ بِكُلِّ‌ حَرْفٍ‌ عَلَيْهَا مَدِينَةً‌ - أَوْسَعَ‌ مِنَ‌ الدُّنْيَا سَبْعَ‌ مَرَّات ابن‌فهد حلی، احمد بن محمد. مصحح احمد موحدی قمی. ، 1407 ه.ق.، عدة الداعي، قم - ایران، دار الکتاب الإسلامي، صفحه: ۷۷ https://eitaa.com/MohammadGelayer
دفن میت در قبر دیگری احتیاط مستحب در ترک دفن میت در قبر دیگری است ، البته نبش قبر برای دفن جائز نیست. والأحوط الأولى ترك دفنه في قبر ميت آخر قبل صيرورته رميما نعم لا يجوز النبش لذلك تحریر الوسیله  کیفیت دفن دفن مسألة ۸ البته موردی که امام احتیاط کرد سید در عروه فتوی داد⏬⏬ کما لا یجوز [۶] الدفن [۱] فی قبر الغیر [۲] قبل اندراسه [۳] ومیّته [۴] ---------- [۶]: ۶. یشکل القول بعدم الجواز بعد النبش. (أحمد الخونساری). * فیه منع، بل الظاهر الجواز إذا کان القبر منبوشا. (الخوئی). * إذا لم یترتب علیه عنوان الهتک لاوجه لعدم الجواز، فإنّه لا دلیل معتبر علی عدم جواز النبش مطلقا. (تقی القمّی). * جوازه من حیث هو قریب، نعم، ربّما یتوقف علی مقدمة محرّمة کالنبش ونحوه. (السیستانی). [۱]: ۱. بل یجوز إذا کانت الأرض مباحة، نعم، لا یجوز نبشه لذلک. (محمد رضا الگلپایگانی). [۲]: ۲. فیه تأمّل، مع عدم استلزام النبش، ولا ینبغی ترک الاحتیاط. (الخمینی). * فیه تأمّل، مع عدم استلزامه النبش، وعدم استلزام التصرف فی ملک الغیر بغیر إذنه. (حسن القمّی). [۳]: ۳. هذا إذا لم یکن القبر منبوشاً، و إلاّ فعدم جواز الدفن محلّ إشکال، ولا یحتاج إلی استئذان أولیاء المیّت السابق. (الآملی). [۴]: ۴. بصیرورته تراباً، هذا إذا لم یکن القبر منبوشاً، أمّا إذا نبش ففی حرمة الدفن نظر إذا أذن ولیّ المدفون السابق. (الحکیم). * ولا حدّ لإحراز اندراسه وتبدّله تراباً، وتحدید البعض بثلاثین سنة ضعیف؛ إذ الأبدان متفاوتة فی سرعة البِلی إلیها وبطئها، کما أنّ الأراضی مختلفة من حیث الجفاف والرطوبة، وکذا الأهویة. (المرعشی). * وإنّما یحرم الدفن فیه لحرمة نبشه، فءاذا کان منبوشا وکانت الأرض مباحة أو موقوفة للدفن جاز دفنه فیه علی الأقوی. (زین الدین). * وصیرورته تراباً. نعم، إذا کان القبر منبوشا جاز الدفن فیه إذا کانت الأرض غیر مملوکة أو مباحة. (مفتی الشیعة). عروه الوثقی  چاپ سبطین  با تعلیقه ۴۱ مرجع، مبحث دفن میت https://eitaa.com/MohammadGelayer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پلیس هند عکس سردار سلیمانی را در یکی از خانه‌های کشمیر می‌سوزاند، مردم کاری می‌کنند که پلیس با دست خودش در شهر عکس سردار دل‌ها را بچسباند @Farsna