eitaa logo
پنجره🇮🇷
113 دنبال‌کننده
667 عکس
316 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
عید شکوفایی عقل حضرت امیر علیه السلام از جمله فلسفه بعثت انبیاء را آشکار ساختن گنجینه های عقل بیان کرد: وَ يُثِيرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ اَلْعُقُولِ نهج البلاغة، خ۱ مبارک @MohammadGelayeri
عبادت حضرت رسول صلى الله عليه و آله پيش از بعثت‏ طبرسى در إعلام الورى‏ مى‏نويسد: على بن ابراهيم كه از بزرگان حديث اماميه است مى‏گويد: «هنگامى كه رسول‏الله صلى الله عليه و آله به سى و هفت سالگى رسيد، چنان مى‏ديد كه هاتفى مى‏آيد و مى‏گويد: يا رسول‏اللّه! پس فرمود: تو كيستى؟ گفت: من جبرئيل هستم كه خدا مرا به سوى تو فرستاده است تا تو را به عنوان رسولِ خدا برگزينم. رسول‏الله صلى الله عليه و آله آن را مخفى نگه مى‏داشت. پس جبرئيل آبى از آسمان فرو آورد و گفت: اى محمد! بلند شو و وضو بگير. بدين سان وضوگرفتن را به وى آموخت.» محمد هادى يوسفى غروى، تاريخ اسلام عصر پيامبر، 1جلد، مجمع الفكر الاسلامي - قم، چاپ: اول، 1388.ص 157 @MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
| رهبر انقلاب، صبح امروز: مهم‌ترین کارکردهای رخدادهای بزرگ مثل بعثت عبارت است از ایجاد تحوّل فکری و ادراکی در مخاطب. ✏️آن عاملی که این تحوّل را به وجود می‌آورد دو چیز است: عقل و ایمان. ۱۴۰۳/۱۱/۹ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| آیه‌ای در پایان بیانات صبح امروز رهبر انقلاب که فرمودند "این آیه قرآن را فراموش نکنیم" 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از صابرین نیوز | Saberinnews
☑️بازنشر پست صفحه مقام معظم رهبری توسط سید عباس عراقچی 🔹همیشه پشت لبخندهای دیپلماسی، دشمنی‌ها و کینه‌های پنهانی و باطنی خبیث نهفته است. چشم‌هایمان را باز کنیم و حواسمان باشد که با چه کسی مواجه‌ایم، معامله می‌کنیم و حرف می‌زنیم. انسان وقتی طرف مقابل خود را شناخت، ممکن است معامله کند، اما می‌داند چه باید بکند. باید بشناسیم و بدانیم. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ 🌐صابرین نیوز(اخبار جبهه مقاومة)↙️ 🆘@SABERIN_NEWS
فلسفه بعثت در روایت معروف از نبی اکرم ص وارد شده است که : انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»( المیزان/19/، 377، بحث روائی ذیل آیات 1-33 از سوره قلم) یعنی همانا مبعوث شدم از جانب خداوند تا تمام کنم بزرگواری ها و فضائل اخلاقی را . 1.در روایات شیعه ، در کتب اربعه و نیز وسائل الشیعه نیامده است ، بلکه فقط در «مجمع البیان» به نحو مرسله آمده است ( ج10 ص 500 ، سوره قلم آیه 4) در بحار الانوار نیز 5 بار به نحو مرسله یعنی « روی» و «قوله» بدون نقل از مجمع البیان آمده است ، ( ج16 ص 310 ف ج67 ص 372 ، ج68 صص 373 و 382 و ج 108 ص 222) اما در تفسیر نور الثقلین ج5 ص 392 در سوره قلم و در مستدرک الوسائل ج 11 ص 187 به نقل مجمع البیان آورده اند. 2.در صحاح اهل سنت نیز نیامده است ، لکن در برخی از مسانید آنها آمده است ، مثلا در سنن بیهقی ج 10 ص 323 از ابوهریره مسندا نقل کرده است و درذیل آن آورده است : کذا روی عن الدراوردی ( کتاب شهادت ب 40 ح 20782 ) ۳. روایت گر چه مرسله است لکن مضمون آن ثابت است ، چرا که دین اسلام دین اخلاق است ، لذا «انک لعلی خلق عظیم » قلم ۴ ، به دین عظیم یعنی دین اسلام تفسیر شده است ( مجمع البیان ج۱۰ص ۵۰۰) @MohammadGelayeri
دعای امام صادق علیه السلام در هر روز از ماه رجب : ... خدایا مرا چون هدایت هدایت شدگان هدایت کن و مرا تلاش تلاشگران موفق روزی کن و مرا از غافلین و دور شدگان از خود قرار نده و مرا در روز قیامت ببخش ....اللَّهُمَّ‌ فَاهْدِنِي هُدَى الْمُهْتَدِينَ‌ وَ ارْزُقْنِي اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِينَ‌ وَ لاَ تَجْعَلْنِي مِنَ‌ الْغَافِلِينَ‌ الْمُبْعَدِينَ‌ وَ اغْفِرْ لِي يَوْمَ‌ الدِّينِ‌ مفاتیح الجنان @MohammadGelayeri
حکم به قوانین الهی نه دلخواه دیگران خداوند از پیغمبر میخواهد که: در چارچوب حکم خدا قضاوت کند. قریب نخورد و از احکام الهی غافل نشود؛ زیرا کسانی هستند که دسیسه و توطئه می کنند تا حکم خدا اجرا نشود و پیغمبر باید مواظب نیرنگ و فریب آنان باشد. وأن الحكم بينهم بما أنزل الله ولا تتبع أهوائهم واحذرهم أن يفتنوک عن بعض ما انزل الله آلیک ....(مائده ۴۹) یعنی :میان مردم مطابق قوانینی که از سوی خدا فرستاده شده، قضاوت کن و از خواسته ها و هوس هایشان پیروی مکن و مراقب باش که تو را در مورد بعض قوائین آسمانی فریب ندهند. به هر حال این مسئله در قرآن بسیار مورد تأکید است که مبنای حکم حاکم باید قوانین الهی باشد نه چیزهایی که دلخواه مردم با دلخواه حاکم است و یا چیزهای دیگر. علامه مصباح یزدی ، اخلاق در قرآن ، ص۳۹۲ @MohammadGelayeri
صاحب جواهر اول شعبان ۱۲۶۶ وفات محمد حسن بن باقر نجفی معروف به صاحب جواهر است جواهر الکلام در شرح شرائع الاسلام یک دوره کامل فقه استدلالی است . از ۲۵ سالگی شروع به نوشتن آن کرد به مدت ۳۲ سال جواهر تألیف شد اولین کتاب آن کتاب خمس در ۱۲۳۱ نوشته شد و آخرین آن کتاب امر به معروف است ، و در ۱۲۵۷ از تألیف جواهر فارغ شد. اساتید بر جسته او شیخ جعفر کاشف الغطا و پسرش شیخ علی ، و سید جواد عاملی صاحب مفتاح الکرامه است او دارای تالیفات دیگر و آثار عمرانی برای مردم نجف بوده است قمی ، فوائد رضویه ، ج۲ صص ۷۲۴ ـ ۷۲۸ @MohammadGelayeri