بسترها و عوامل بد عاقبتی
آنها که جایگاهشان آتش است به عنوان نتیجه زندگی دنیایی شان:
۱.معاد و ملاقات با خدا را قبول نداشتند
۲.به زندگی دنیایی راضی شدند (تلاشی برای آخرت نکردند) و به سبب دنیا ساکن شدند و برای آخرت کاری نکردند
۳از آیات الهی غافل شدند
وصف اول یعنی رضایت به دنیا لازمه ی انکار معاد است و دوم یعنی غفلت از آیات الهی تفسیر وصف اول است ، یعنی انکار معاد و رضایت به حیات دنیا جدای از غفلت از آیات خدا نیست
المیزان ج۱۰ صص ۱۴ و ۱۵
إِنَّ اَلَّذِينَ لا يَرْجُونَ لِقاءَنا وَ رَضُوا بِالْحَياةِ اَلدُّنْيا وَ اِطْمَأَنُّوا بِها وَ اَلَّذِينَ هُمْ عَنْ آياتِنا غافِلُونَ * أُولئِكَ مَأْواهُمُ اَلنّارُ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ
یونس ۷ و ۸
ممکن است بیان اسباب متعدد انحراف نیز باشد، یعنی برخی مسیر انحرافشان رضایت به حیات دنیا است گر چه معاد را قبول دارد ، چون رضایت امر اختیاری هست و حق انتخاب وجود دارد و آن زمانی استکه هر دو راه پیش روی او باشد.
، کما این که غفلت از آیات ممکن است مسیر دیگر انحراف باشد یعنی تفکر در آیات نمی کنند تا نتیجه اش صلاح و فلاح و نجات از آتش باشد
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از ریحانه
🔰 #بسته_خبری
رهبر انقلاب در دیدار بانوان: خوشحالم از اینکه توانستیم این جلسه را تشکیل دهیم / این جلسه یک جلسهی زنانهی محض و مشحون از مفاهیم برجسته و عالی بود / پیشنهادهایی در این جلسه مطرح شد که باید برای تحقق آن یک راه و مسیری پیدا کنیم
رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از بانوان برگزیده سراسر کشور: بسیار جلسهی خوشایند و مفید و انشاءالله دارای سود فراوانی برای آیندهی ما، برای فکر ما امروز اینجا تشکیل شد. من خیلی خرسندم از اینکه توانستیم این جلسه را امسال تشکیل بدهیم. سال گذشته خانمها یک نامهای نوشتند، اعتراض کردند که چرا روز زن را شما به مداحها اختصاص دادید، خب حالا روز زن خصوصیتی ندارد، همین حول و حوش ولادت حضرت زهرا سلامالله علیها درست است، اشکال واردی است و اگر زنده بودیم، در آینده هم انشاءالله این جلسه را تشکیل میدهیم.
این جلسه یک جلسهی زنانهی محض و مشحون از مفاهیم برجسته و عالی بوده تا الان، تا این لحظه. صحبتهایی که خانمها کردند، بسیار خوب بود و حقیقتاً بنده بهره بردم.
پیشنهادهایی بود، انشاءالله بتوانند راهحلی برای آن پیشنهادها پیدا کنند. شاید بعضی از این مطالب مرتبط بشود به شورای انقلاب فرهنگی، مثلاً در آنجا باید مطرح بشود یا هر جای دیگری. به خصوص این موضوع بهکارگیری زنان فرزانهی ما، کارآمد ما، مجرب ما، دانشمند و عاقل و فهمیدهی ما در ردههای گوناگون تصمیمسازی و تصمیمگیری کشور، این مطلب مهمی است. البته ذهن بنده مشغول است به این قضیه. باید یک راهی برایش پیدا کنیم. باید یک مسیری انشاءالله پیدا کنیم ببینیم چه کار میشود کرد.
📌دیدار جمعی از بانوان منتخب کشور
🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
ایمان و عمل صالح راه نجات است
۱ کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند پروردگارشان راه بهشت را به آنها نشان خواهد داد
۲ نعمتهای بهشتی بستانهائی است که حاوی نهرها است
۳.سخننانشان با سبحان الله شروع و با الحمد لله پایان می یابد
۴ به همدیگر با سلام کردن درود می گویند
إِنَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ يَهْدِيهِمْ رَبُّهُمْ بِإِيمانِهِمْ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهِمُ اَلْأَنْهارُ فِي جَنّاتِ اَلنَّعِيمِ * دَعْواهُمْ فِيها سُبْحانَكَ اَللّهُمَّ وَ تَحِيَّتُهُمْ فِيها سَلامٌ وَ آخِرُ دَعْواهُمْ أَنِ اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ اَلْعالَمِينَ
یونس ۹ و ۱۰
نکات
۱ درست است که نجات با ایمان است (یهدیهم ربهم بایمانهم) اما عمل صالح در ایمان از سویی و در نعمتهای بهشتی از سوی دیگر اثر دارد
۲ دلهایی که پاک است و پر از خیر است با دیگران نیز جز با سلام بر خورد نمی کند
البته عدم ظرفیت شخص مقابل خیر را به شر تبدیل می کند همانطور که قرآن که شفا است برای ظالمین جز زیان نمی افزاید
المیزان
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از ریحانه
🌸 تصویر نوشت | نه فقط چشم و دلشان سیر نشد بلکه حرص و هوسشان صد برابر شد
🔸 حضرت آیتالله خامنهای: بعضی تصورشان این بود که این آزادی ارتباط زن و مرد در غرب موجب میشود که چشم و دل مردها سیر بشود و دیگر تخلفات جنسی انجام نگیرد. حالا شما نگاه کنید ببینید که چشم و دل اینها سیر شده یا حرصشان صد برابر شده؟ نه فقط چشم و دل سیر نشده حرص و هوس صد برابر شده است.
📌 دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب
🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از محمدتقی مهری
یکی از چالشهای نظام اسلامی، دو قطبی سازی های کاذب در جامعه است که متأسفانه از سوی مسئولان در اغلب مسائل اتفاق میافتد. در کشور بحث بر سر بدحجاب نیست بلکه مظان بحث، بی حجابی است که هوشمندانه از سوی دشمنان خارجی و داخلی در حال پیادهسازی است!!!. متأسفانه آقای قالیباف اشتباهات راهبردی بسیاری در وقایع اخیر داشتند. ایشون در بحبوحه جنگ رسانه ای دشمن چند بار جریان مهسا امینی را که اکثر دلسوزان نظام اسلامی می دانستند بهانه سازی دشمن است در ابتدای نطق پیش از دستور مجلس تکرار می کردند. نکته بعدی در شرایط حساس کشور که هر روز از نیروهای امنیتی، بسیجی و نظامی توسط اغتشاشگران شهید می شدند و جریان مقابل سعی در کشته سازی داشت، آقای قالیباف بحث حکمرانی نو را مطرح می نماید!!. هر چند این بحث در جای خود امر ضروری و مهمی است اما به لحاظ شرایط زمانی در آن مقطع به معنای آن بود که تصمیم ها و عملکرد نظام در مواجهه با اعتراضات و آشوبها و نیز دستگیری عوامل و لیدرهای آنها، اشتباه است. این ذهنیت سازی باعث تشکیک در نیروهای کف میدان می شد!!.
در این مقطع که دشمنان نتوانستند به اهداف اصلی خود برسند باید مراکز راهبردی و اندیشکده ها و هسته های مطالعاتی، نقش و عملکرد مسئولان را در فتنه اخیر بررسی و تحلیل نمایند تا از یک سوراخ، صدها بار جامعه اسلامی گزیده و تاوان ندهد.
روز در گذشت غزالی:
در اين روز( چهاردهم جمادی الثانی ) سنه 505، وفات كرد ابو حامد محمد بن محمدِ غزّالىِ طوسىِ شافعى، صاحب احياء العلوم. و سنين عمرش در وقت وفات به پنجاه و چهار رسيده بود، چنانچه شاعر گفته:
نصيب حجّة الإسلام از اين سراى سپنج حياتِ پنجه و چهار و وفاتِ پانصد و پنج
علماء سنت از غزّالى تعبير به حجّة الإسلام كردهاند و از او ستايش بليغ نمودهاند و تصانيفش در نهايتِ خوبى و كمال است و إحياء العلوم او، ربّ النوع كتاب اخلاقيه است. و برادرش احمد آن را مختصر كرده و نام گذاشته به إحياء الإحياء؛ چنانچه محقّق فيض كاشانى آن را مهذّب نموده و ناميده به محجّة البيضاء في تهذيب الإحياء.
مولدِ غزّالى در طوس، سنه 450 واقع شده و در نزد امام الحرمين در نيشابور تلمّذ كرده و نظام الملك طوسى كه وزير سلاطين سلجوقيه بود و عنايتى تمام به فقها و صوفيه داشت و اوّل كسى است كه انشاء مدرسه كرد، عنايتى تمام به غزّالى داشت و احترام او را فرو گذار نمىكرد و تدريس نظاميه بغداد را به او تفويض نمود، پس در سنه 484، به بغداد رفت. اهل عراق چون بر كمال و فضل او مطّلع شدند، شيفته او گرديدند و مدت ده سال آنجا بود و قريب سيصد نفر از اعيان اهل علم در درسش حاضر مىشدند، آنگاه زهد ورزيد و عزلت اختيار كرد و به دمشق رفت و احياء را تصنيف كرد، آنگاه به جانب مصر و اسكندريه سفر كرد، پس ديگر بار به طوس مراجعت نمود و مشغول تصنيف شد و در اوقاتى كه عزلت اختيار كرده بود، وزير مكتوبى به او نوشت و از او خواهش كرد به آمدنِ بغداد، غزّالى استعفا كرد و جواب شافى براى او نوشت، چنانچه قاضى نورالله در مجالس نوشته.
غزّالى به تشديد زاى و به تخفيف نيز نقل شده و منسوب است به غزّاله كه يكى از قراى طوس است
محدث قمی ، وقايع الايام، صص: 400- 399
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
چند ویژگی غزالی
1.منع عزاداری سید شهداء به بهانه بدعت
اهل سنت نیز به پیروی از شیعیان عزاداری می کردند و لذا متعصبانی چون غزالی فتوا به حرمت مقتل خوانی سید الشهداء علیه السلام دادند .( جعفریان ، تاریخ تشیع در ایران ص 692 ، به نقل از الصواعق المحرقة ص 221)
2.منع لعن بر یزید
فیض العلام صص 177 و 319
3.جعل حدیث به نفع عائشه
او در احیاء العلوم حدیثی نقل می کند که پیامبر برای این که از شدت تعلق به عالم بالا قبض روح نشود به عائشه می گفت با من سخن بگو و مرا مشغول ساز ، عجب از بزرگان حدیث شیعه مثل فیض و محدث قمی است که با اعتماد به او این حدیث را آوردند در حالی که کارشناسان اهل سنت آن را بدون اصل و مجعول می دانند ، شاید آوردن آن در شعر مولوی در فضاسازی به نفع این حدیث جعلی بی تاثیر نبوده است .
قمی ، مقامات العلیة ص106 ، توضیحات در پاورقی کتاب
4.دروغ بستن بر شیعه
او در بحث تواتر به شیعیان نسبت داد که شرط تواتر وجود امام معصوم است و دو نقد بر آن وارد کرد :
1.در اینصورت وجود دیگران لغو است زیرا قول معصوم موجب علم است
2 حدیث غدیر متواتر نیست چون در ناقلین آن معصوم وجود ندارد
در حالی که چنین قولی وجود ندارد
أنّه تقوّل على الشيعة و ليس في كتبهم أثر من هذا الشرط،
سبحانی تبریزی، جعفر. ، 1428 ه.ق.، أصول الحديث و أحکامه في علم الدراية، قم - ایران، مؤسسة الإمام الصادق علیه السلام، صفحه: ۳۳
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
با حکم فرمانده معظم کل قوا انجام شد؛
انتصاب سردار سرتیپ رادان به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران
حضرت آیتالله خامنهای در حکمی سردار سرتیپ احمدرضا رادان را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ احمدرضا رادان
با پایان یافتن دوران مأموریت سردار اشتری و با ابراز قدردانی و رضایتمندی از خدمات ایشان، شما را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم.
توصیه اکید اینجانب، جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی است. ارتقاء توانائیهای سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخشهای گوناگون امنیت توصیه مهم دیگر است.
از دستگاههای گوناگون کشوری انتظار میرود با سازمان انتظامی کشور، همکاری لازم را مبذول دارند.
توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۱۷ دی ۱۴۰۱
هدایت شده از حوزه علمیه استان مازندران
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
باز هم مدعیان دروغین آزادی و حرمت انسانیت با توهین به مرجعیت دینی و سیاسی شیعه نقاب از چهره ی کریه و وجود پر از خباثت و دور از انسانیت خود برداشتند و با توهین به مردی که آوای صلاح و اصلاح و آزادگی او امید همه ی مستضعفان عالم است قلب میلیونها انسان را جریحه دار کردند.
نشریه ی شارلی ابدو در فرانسه که سابقه ی لجن آلودی در توهین بیشرمانه به ساحت قدسی رسول الله اعظم صلوات الله و سلامه علیه با کشیدن کاریکاتور موهن دارد ,این بار نیز با کشیدن کاریکاتور موهنی دیگر به ساحت مرجع اعلم و رهبر اعظم امت اسلام حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) توهین کرد.
هرچند وضعیت اسفناک غرب خصوصا فرانسه با ۵۵ درصد تولد نامشروع و حرامزاده رسوا تر از آن است که سخنی بگویند اما واکنش و خیزش امت اسلام در مقابل این توهین میتواند اعتراض و اشمئزاز فراگیر محبان و عاشقان و پیروان ولایت را به گوش این وحوش اتو کشیده برساند .
آنچه غرب در حال انجام آن است قطعا از سر استیصال و گریز از منجلاب حیوانیتی است که در آن دست و پا میزند اما این موضوع نمی تواند تکلیف دولت اسلامی و امت اسلام را ساقط کند.
لذا انتظار از دولت انقلابی و نهادهای مربوطه,حوزه های علمیه آن است تا با خروش انقلابی این حرکت خباثت آلود نشریه ی شارلی ابدوی فرانسوی را محکوم کنند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
تولیت,مدیریت ,کادر,اساتید و طلاب مدرسه ی علمیه ی محمدیه ی قائمشهر
@howzehmazandaran
عبد الله بن زبیر
بنابر قول شيخين و كفعمى،در اين روز(15 جمادی الثانی )، سنه 73، عبدالله بن زبير به قتل رسيد. و كفعمى گفته كه:
در اين روز نيز عبدالله بن زبير، كعبه را منهدم كرد و از براى آن، دو در قرار داد كه از يكى داخل شوند و از در ديگر بيرون شوند و اين بود تا عبدالملك خانه را به حال اوّل برگرداند.
حضرت امير عليه السلام در حقّ او فرموده:
« همیشه زبیر از ما اهل بیت بود تا پسر نا مبارکش عبدالله به وجود آمد»
«مازالَ الزُبَيْر رجلًا مِنّا أهل البيت حتّى نَشَأ ابنُه المَشؤوم عَبدُ الله». ( نهج البلاغة صبحی صالح ، حکمت 453 )
مادرش دختر ابو بکر است او مردی بخیل ، دشمن علی علیه السلام و محبوب عائشه بود ، اهل سنت او را
اهل سنت او را از حواريّين حضرت رسول صلى الله عليه و آله و از عَشَره مُبَشّره شمرده اند .
مسعودى در مروج الذهب نقل كرده كه:
جماعتِ بنى هاشم را كه در مكه بودند كه از جمله ايشان محمدِ حنفيه بود در شعب محصور كرد و هيزم بسيارى جمع كرد و خواست ايشان را بسوزاند كه ناگاه از جانب كوفه جماعتى كه مختار ايشان را فرستاد بود، بيامدند و هاشميين را خلاص كردند ، توسط حجاج کشته شد و سرش بریده برای عبد الملک فرستاد و بدنش را یکسال بر دار کرد
قمی فیض العلام ، صص 400 – 405
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبر بابل
پیام حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) در پی اهانت مجله شارلی ابدو به ساحت مقام منیع مرجعیت و ولایت
بسمه تعالی
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (الصف: ۸)
رهبری حکیمانه ی آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی، همانگونه که امام راحل عظیم الشأن فرمودند چون خورشید میدرخشد.
پس از رحلت امام راحل قدس سره ، کشتی نجات انقلاب اسلامی در مقاطعی دچار طوفان های سهمگین فتنه گردید، که با درایت و تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه ی انقلاب، فقیه توانمند و بصیر اهل بیت علیهم السلام به ساحل امن رهنمون گردید.
این پدیده ی بی نظیر تاریخ بشریت، سران استکبار را که قرنها خون مستضعفین و محرومین جهان را چون خفاش می مکیدند دچار تحیر و سر درگمی نمود و موجب شد بی هدف و به هر سوئی حمله ور شوند.
گاهی با اهانت به ساحت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و گاهی با اهانت به مقام شامخ قرآن کریم و گاهی با به راه انداختن جنگ نیابتی توسط جنایتکاران خونخوار داعش و گاهی با ترور مغزهای متفکر عرصه علوم و فناوری و گاهی با ترور ناجوانمردانه سرداران فاتح جبهه های نبرد حق علیه باطل و گاهی با تحریک و فریب جوانان زودباور و مسلح کردن آنان و به جان برادران خود انداختن .
ولی در این میان هرگاه خواستند با هر نقشه ای خورشید عالم تاب انقلاب را نشانه روند، ذات اقدس احدیت با قدرت لایزال و قهار خود آنچنان مکر آنان را دامی برای خودشان قرار داد که به آن گرفتار شده و برای نجات از آن دست و پا می زنند.
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
ما تنها به قدرت خداوند قهار و قاصم الجبارین تکیه داریم و از هیچ قدرتی کمترین باکی نخواهیم داشت.
و سلام الله علی عباده المومنین المجاهدین
حوزه علمیه قم
علی اکبر سیفی مازندرانی
۱۷ دی ماه ۱۴۰۱
یکشنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۱.
کانالاطلاع رسانی #خبر_بابل
https://eitaa.com/khabarbabol