eitaa logo
پنجره🇮🇷
111 دنبال‌کننده
663 عکس
314 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
باسلام و عرض ارادت محضر استاد عزیز ضمن تشکر از مطلب مذکور، سوالی در مورد متن این دعا وجود داره و اون وجه عدم تکرار لفظ جمیع در عبارت شرالآخرة است از مرحوم حاج آقای فاضل نقل شده که ایشون شرالآخرة را به نصب و عطف بر جمیع شرالدنیا میخواندند و قائل بودند شر آخرت به خلاف شرع دنیا که کثرت دارد واحد است لطفا اگر نکته ای در این مورد هست استفاده کنیم. تشکر و سپاس حاج آقانیکزاد : سلام علیکم و رحمه الله به نظر حقیر این فرمایش مرحوم آیت الله فاضل مورد تأمل است اولاً به دلیل این که در همه نسخه ها شر الآخره مکسور است ثانیا در آخرت نیز شرور مطرح است انواع عذاب ها و حرمانها در آیات و روایات آمده است از جمله عذاب های جسمانی و روحانی. کافیست به برخی ادعیه از جمله دعای بعد از دعای افتتاح که انواع عذاب های اخروی را مطرح می‌کند توجه گردد آن سخن های چو مار و کژ دمت مار و کژ دم گردد و گیرد دمت لذا در دنیا ما شرور و عوامل متعدد شرور را داریم ولی آخرت بما هو هو یا بما هی هی شری نداره الا شری که ما با خودمون می‌بریم لذا احتیاجی به ذکر جمیع نیست لذا اگر ما عطف شر الآخره را بر ماقبلش تفسیری و متصل بدانیم مشکلی بوجود نمیاد و سوالی هم باقی نمی ماند روی همین فرض باز از جانب اعمال ما شرور گوناگونی در آخرت دامنگیر ما می شود اولاً در برخی از نسخه ها جمیع تکرار شده است ثانیا با عطف شر آلاخره به شرالدنیا جمیع بر سر آن نیز می آید
پنجره🇮🇷
باسلام و عرض ارادت محضر استاد عزیز ضمن تشکر از مطلب مذکور، سوالی در مورد متن این دعا وجود داره و اون
برخی بر فرض صحت نسخه فتح _ که در برخی نسخه بدلها آمده _ توجیه مناسبی دارند که خلاصه اش این است: شاید مراد این است که شر آخرت یک نوع است و آن دور ی از خدا و همراهی با نفس اماره و شیطان و خلاصه "خسروا انفسهم " ولی شر دنیا بخشی همانند شر آخرت است و برخی دیگر پیامد اخروی ندارد مانند فقر و بیماری و... که در ظاهر شر است https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 من هم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را انجام دادم، توصیه میکنم مردم هم حرف پزشکان و متخصصین را گوش کنند 🔻 رهبر انقلاب در ابتدای دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: من مقیدم به شیوه‌نامه‌هایی که پزشکان اعلام میکنند. بنده تقید دارم، یعنی وظیفه میدانم برای خودم که آنها را عمل کنم و عمل میکنم. اصرار روی ماسک دارم و این نوبت سوم تزریق این واکسن را هم من انجام دادم. 🔺 توصیه میکنم به مردم عزیزمان که به هر حرف متخصصین و صاحب‌نظران این رشته توجه کنند و گوش کنند. آنچه که آنها صلاح میدانند و لازم میدانند انجام بدهند. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
آغاز روز جدید وَافْتَحِ  اللهُمَّ لَنا مَصاریعَ الصَّباحِ بِمَفاتیحِ الرَّحْمَةِ وَالْفَلاحِ، وَالْبِسْنِی اللهُمَ مِنْ افْضَلِ خِلَعِ الْهِدایَةِ وَالصَّلاحِ، خدایا درهای صبح را با کلیدهای رحمت و رستگاریت بر ما بگشای، و خدایا از بهترین جامه‌های هدایت و رستگاری بر من بپوشان، مفاتیح الجنان، دعای صباح منسوب به حضرت امیر عليه السلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 تهاجم امروز جبهه دشمن یک تهاجم ترکیبی است 🔻فرمانده کل قوا صبح امروز در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش: جبهه‌ی دشمن امروز دست زده به یک تهاجم ترکیبی، تهاجم دشمن یک تهاجم ترکیبی است؛ یعنی جنبه‌ی اقتصادی در آن هست، جنبه‌ی سیاسی در آن هست، جنبه‌ی امنیتی در آن هست، جنبه‌ی رسانه‌ای در آن هست، جنبه‌ی دیپلماسی در آن هست. از همه جهت یک حمله‌ی ترکیبی دسته‌جمعی را شروع کردند، ما هم در مقابل بایستی حرکتمان حرکت ترکیبی باشد. از همه جهت بایستی تلاش کنیم. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اژه‌ای: کسی که توانایی ندارد چرا ۸۱۴ سکه مهر می‌کند؟ 🔹رئیس دستگاه قضا در پاسخ‌به تقاضای عفو یک بدهکار مهریه گفت: امکان عفو در شرایطی که پرونده شاکی خصوصی دارد، نیست. آدمی که یک شغل معمولی دارد و توانایی ندارد چطور ۸۱۴ سکه مهر کرده است؟ بالاخره باید محاسبه‌ای کنید که توانش را دارم یا نه؟ @Farsna
دو نکته در تفسیر بخش ابتدائی سوره تکویر در کتاب شریف المیزان : یکم :علامه طباطبائی در سوره تکویر « اذ الوحوش حشرت » معتقد است که چون سیاق آیات وصف روز قیامت است این آیه دال بر حشر حیوانات در روز قیامت همانند انسانها است ، کما این که در سوره انعام آیه 38 وارد شده است که « الی ربهم یحشرون» و سپس قول دیگری حکایت می کند که قبول ندارد و آن این که مراد خروج حیوانات از بیشه ها و لانه های خود است و این از نشانه های قیامت است نه وقوع در قیامت ظاهرا قول دوم صحیح است زیرا آیات در مقام بیان نشانه های قیامت است از احاطه تاریکی بر خورشید ،کدر شدن ستاره ها و ... دوم :همین مشکل در « اذ النفوس زوجت » وجود دارد و معتقد است مردان مومن با زنان بهشتی و حور عین و مردان جهنمی با زنان جهنمی ازدواج می کنند، لکن ازدواج در بعد از دخول بهشت و جهنم است و این آیات در اشراط الساعة و نشانه های قیامت است و جواب اذا بعد از این آیات است که « هر کس می داند چه آورده است «علمت نفس ما احضرت » بنا براین ممکن است مراد این باشد که هر نفس با جسم خود یا هر شخص با نامه عملش همراه می شود https://eitaa.com/MohammadGelayeri
تبیین در فرمان خامنه ی در 19 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
در دعای « یا من ارجوه لکل خیر » در ماه عبارت مر حوم قمی در مفاتیح مبهم است و ابتدا به ذهن می آید که مخصوص نماز صبح و مغرب است چون نوشت:«در هر روز از رجب در صبح و شام پس از نماز های روز وشب » ، ولی در مفاتیح نوین استاد مکارم شیرازی آمده است « در هر شب و روز از ماه رجب پس از هر نماز بگو» با رجوع به متن عربی متوجه می شویم گر چه لفظ صبح و شام وجود دارد ولی مراد اختصاص دعا به صبح و مغرب نیست ، چون در آن آمده است :«بگو در هر زوز از رجب صبح و شب و در پی نمازهای روز و شب خود» قل في كلّ يوم من رجب صباحاً و مساء و في أعقاب صلواتك في يومك و ليلتك الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحديثة) ؛ ج‏3 ؛ ص211 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
آغاز  روز جدید یا مَنْ قَرُبَ مِنْ خَطَراتِ الظُّنُونِ، وَبَعُدَ عَنْ لَحَظاتِ الْعُیُونِ، وَ عَلِمَ بِما کانَ قَبْلَ انْ یَکُونَ، ای که  به آنچه بر دل می گذرد نزدیکی و از نگاه چشم  دوری و دانا ئی به آنچه در آینده وجود می یابد دعای صباح https://eitaa.com/MohammadGelayeri