eitaa logo
مجتهدزاده | قاضی بازنشسته
5.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
672 ویدیو
47 فایل
"کانال رسمی استاد مجتهدزاده" ✓40 سال سابقه ⚖️ قاضی دادسرای نظامی ۵ سال رئیس دادگاه حقوقی ۵ ✓مدیر کل بازرسی قم ۷سال ✓دادستان ویژه روحانیت قم ۴ سال ✓مستشار دیوانعالی کشور ۱۴سال🇮🇷 ✓۱۲سال مدرس حقوق جزاء ✓و..... 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
🟦کمک امام خمینی رحمه الله در منزل☀ دختر حضرت امام خانم فریده مصطفوی نقل می کند: 🟡امام همیشه در کارهای منزل کمک می کردند و به ما نیز می گفتند:🌷کمک از بهشت آمده است🌷 مثلا خودشان چای می ریختند. حتی وقتی لیوان آبی می خواستند، به کسی دستور نمی دادند، بلکه خودشان به آشپزخانه می رفتند و لیوان را آب می کردند. می گفتیم که: " چرا به ما نگفتید " امام می گفتند؛«خودم باید کار کنم» 📗چه خوبه روزهایی که خونه هستیم، به خانواده کمک کنیم، کمک از بهشت آمده است 🌹 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
. ✍️ارث زن و مرد 🟡زن در صورت داشتن فرزند، از شوهرش یک هشتم اموال او را ارث می‌برد و چنانچه مرد سه یا چهار همسر عقد دائم داشته باشد، فقط همین یک هشتم  بین آنان تقسیم می شود. 🟧 اگر زن از شوهرش فرزندی نداشته باشد، یک چهارم اموال او را به ارث می‌برد و همچنین اگر مرد، چند همسر داشته باشد، فقط همین یک چهارم میان زنان تقسیم می‌شود. 🔳 زنی که در اثر ازدواج موقت، علقه زوجیت دارد، از همسر متوفایش ارث نمی‌برد و چنانچه اراده شوهر اینگونه باشد که همسرش که صیغه او است، از او ارث ببرد، این موضوع اثر قانونی ندارد. 🟦 در مورد ارث مرد از زن باید گفت که در صورتی که زن فرزند نداشته باشد، مرد یک دوم ارث می‌برد و در صورتی که زن فرزند داشته باشد، مرد یک چهارم اموال زن را ارث می‌برد . ♦همچنین در صورتی که زن بمیرد اما هیچ‌ ورثه‌ای نداشته باشد، شوهر *تمام ترکه زن* را به ارث می‌برد. این در حالی است که اگر شوهر بمیرد و وراثی نداشته باشد، زن صرفا همان نصیب خود را می‌برد و بقیه دارایی شوهر او همانند ترکه بی‌وراث،  به دولت داده می‌شود. 🌹با حقوق خود آشنا شویم🌹 _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
. 🌷هوش مصنوعی تأکید رهبری🌷 همیشه این سوال مطرح بوده که آیا بشر قادر خواهد بود موجودی هوشمند همانند خود به وجود آورد؟ آیا زمانی فرا خواهد رسید که روبات‏ها به خانه ما رفت‏ و آمد کنند ؛ کنار ما بنشینند و با ما به تبادل نظر بپردازند ؟  شاید سؤالاتی این چنین را بتوان زمینه ‏ساز ظهور دانشی نوین، با عنوان هوش مصنوعی دانست.  *هوش مصنوعی به کمک دادگاه * 📗در این راستا یک "قاضی" نیروگرفته از هوش مصنوعی قرار است که برخی اسناد حقوقی و اطلاعات مربوط دیگر را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم‌گیری کند. گرچه تصمیم‌گیری نهایی با یک قاضی حقیقی خواهد بود. این پروژه نمونه کوچکی از کاربرد هوش مصنوعی در اجرای عدالت است. ✅وزارت دادگستری استونی از ولسبرگ و گروهش خواسته تا یک "قاضی روباتی" طراحی کنند که بتواند به پرونده‌های اختلافی با ارزش کمتر از ۸۰۰۰ دلار رسیدگی کند. مقامات امیدوارند که این سامانه بتواند در کاهش پرونده‌ها به قضات و کارمندان سیستم قضایی کمک کند." 🌹خواستن، توانستن است، الآن زمان پسا اینترنت و هوش مصنوعی است، در اجرای فرمان مقام معظم رهبری؛ دانشمندان عزیز کشورمان، در این عرصه تلاش بیشتری کنند 🌹 _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
امام_على عليه السلام: الإمامُ عليٌّ عليه السلام : ثلاثُ علاماتٍ لِلمُرائي : يَنشَطُ إذا رَأى الناسَ ، ويَكسَلُ إذا كانَ وَحدَهُ ، ويُحِبُّ أن يُحمَدَ في جَميعِ اُمُورِهِ. رياكار را سه نشانه است:وقتى چشمش به مردم مى افتد كوشا مى شود، ☑️وقتى تنهاست سستى و تنبلى مى ورزد، ✔️و دوست دارد، در همه كارها مورد ستايش قرار گیرد.[ الكافي : 2/295/8 . ] ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
. 🟡قسمت اول تکدی گری🟡 یه سؤال: سلام استاد؛ از دیدن گداها ناراحت میشم.آیا گدایی جرمه؟ گدای واقعی کیه؟ ✍️افرادی که با فریب و برانگیختن حسِ ترحّمِ مردم، اقدام به دریافت وجه نقد می‌نمایند، مرتکب تکدی‌گری شده‌اند. ☑️مفهوم شناسی: تکدّی: حاجت خواهی از این و آن در کوی و برزن؛ گدائی کلّاشی: تقاضای کمک مالی با حیله، نیرنگ، لجاجت، اصرار و سماجت است. به طور مثال شخصی با علم به اینکه نمی تواند هزینه خدمات را بپردازد از خدمات استفاده کند یا کسی را گویند که با دروغ و دغل برای منافع شخصی و بدون انجام کاری از دیگری مالی بگیرد. مثلا؛ شخصی با علم به اینکه پولی ندارد در رستورانی غذا بخورد و از دیگران بخواهد هزینه آن را پرداخت کنند. ولگرد:وِل یعنی رها، سرخود،آزاد؛ولگرددیعنی؛ بیکاره، هرزه گرد، آواره، بی جا و مکان. 🟦اسلام در دستورات خود برای فقرزدایی برنامه هایی مانند: منع ربا، عدم گران فروشی و احتکار، توزیع عادلانه ثروت، مذمت بخل و توصیه به صدقه، بخشش، هبه دارد. حضرت علی(علیه السلام) می فرماید: هر کس بر رنج ناشی از کار بردباری نورزد، باید فقر را تحمل کند.سه گروه برای رفع فقر مسئولند: خود فقیر با سعی و تلاش، مردم، با کمک های مردمی یا صدقه، دولت با برنامه ریزی هدفمند و رفع فقر در جامعه. ⭕انواع فقیر و نوع برخورد با آن ها⭕ 📗امام صادق علیه السّلام فقرا را به چند دسته تقسیم فرموده است: الف) کسی اعلام فقر و نیاز را حرفه خود قرار می دهد. در وقت مراجعه به او بگویید؛ خداوند رزقت را در جای دیگر بدهد. ب) فقیری که اعلام نیاز نمی کند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد. وظیفه مسلمین شناسایی و رفع فقر وی می باشد. ج) فقیری که ناتوان از انجام کار است؛ چاره ای جزدرخواست ندارد. او را نا امید بر نگردانید. د)کسی که بالقوه وضع خوبی دارد؛ بر اثر اتفاق یا حادثه ای گرفتار شده و فعلا محتاج است؛ حتماً یاریش کنید تا رفع گرفتاری کند. مثل: شخصی که در راه مانده و خرجیش تمام شده است یا بر اثر سیل، زلزله، جنگ و... محتاج شده است یا بنزین خودرویش تمام شده و در مسیر مانده است. همسایه ای که نیاز به ظرف یا مواد غذایی پیدا کرده است.این افراد آبرومندند و باید آنها را یاری کنند. ادامه دارد⏪ _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
🟡 قسمت دوم (آخر) 🟡 جرم تکدی گری ✍️تعریف جرم‌تکدی گری و مجازات این جرم درماده ۷۱۲ مصوب سال ۱۳۷۵ در باب پنجم تعزیرات قانون مجازات اسلامی آمده است :«هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش نماید یا ولگردی نماید به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق تکدی و کلّاشی به دست آورده است مصادره خواهد شد.» مطابق قانون ایران برای اینکه یک جرم محقق شود، عمل انجام شده باید دارای چند ویژگی باشد. عناصر جرم‌تکدی گری (مانند سایر جرائم) به چند دسته تقسیم می‌شود. که شامل عنصر قانونی(قانونگذار آن را جرم دانسته باشد مثل، تهمت، فحاشی و..)، عنصر مادی(انجام فعل یا ترک فعل) و عنصر معنوی(داشتن انگیزه برای ارتکاب جرم) هستند. برای تحقق عنصر مادی جرم‌تکدی‌گری تنها با یکبار انجام دادن و به صورت آنی محقق نمی گردد. به عبارتی برای اینکه جرم تکدی‌گری واقع شود باید استمرار داشته باشد. فردی که مرتکب تکدی گری می‌شود اگر به طور استمراری و چندین بار این عمل را انجام دهد آن وقت می‌توان گفت که جرم تکدی‌گری محقق شده است. 🟧جرم تکدی گری درسایر قوانین🟧 در قوانین مختلفی از تکدی گری صحبت به میان آمده است که به شرح ذیل می باشد :ماده 1173 قانون مدنی: اگر پدر و مادری از طفل خود برای تکدی گری استفاده کنند ، از والدین سلب حضانت می شود و دادگاه هر تصمیمی را که برای حضانت طفل مقتضی بداند ، اتخاذ می کند . ✅ماده 177 قانون مجازات اسلامی عدم اشتغال به تکدی گری را از شرایط شاهد در زمان ادای شهادت میداند. ✅ماده 55 قانون شهرداری یکی از وظایف شهرداری را جلوگیری از گدایی و واداشتن گدایان به کار و کسب درآمد میداند. ✅ماده 16 قانون گذرنامه:« کسانی که در خارج از ایران به سبب تکدی و یا ولگردی و یا ارتکاب سرقت وکلاهبرداری و یا به عنوان دیگر دارای سوء شهرت باشند. 🌹با حقوق آشنا شویم🌹 _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
🌷 رهبر انقلاب، صبح امروز خطاب به همه مسئولان کشور: همه مسئولان کشور موظفند کار جهادی و شبانه‌روزی کنند و خستگی نشناسند / وظیفه امروز ما، کمک کردن به مردم به خصوص به طبقات ضعیف است. ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
🌷رهبر معظم انقلاب: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین سازمان ضدّ تروریستی در همه‌ی دنیاست. ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
🌷به نیت زیارت حضرتش در شب مخصوص🌷 صلی الله علیک یا أباعبدالله الحسین❤️ صلی الله علیک یا أباعبدالله الحسین❤️ صلی الله علیک یا أباعبدالله الحسین❤️ 🌷صلی الله علیکم و رحمة الله و برکاته ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5978848196930047607 (2).mp3
20.1M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران. ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
قال المهدی علیه السلام؛ إنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَ لاناسینَ لِذِکْرِکُمْ، وَلَوْلا ذلِک لَنَزَلَ بِکُمْ الْلَأواءُ وَاصْطَلَمَکُمْ الْأعْداءُ فـَاتـَّقـُوااللّه َ جَلَّ جـَلالُهُ. 🌷ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى کنیم و شما را فراموش نمى کنیم، اگر جز این بود گرفتاری‌ها بر شما فرود مى آمد و دشمنان، شما را ریشه کن مى کردند پس تقواى خداى بزرگ را پیشه خود سازید.🌷 [بحار الانوار ۵۳: ۱۷۵.] ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
✍️امام خمینی رضوان الله علیه؛ اقبال به نماز جمعه دشمن را ناکام و ناراحت می کند چون با اقامه نماز جمعه نقشه های دشمن به هم می ریزد.🌹🌹 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
جرم سقط جنین ✅در مواد ۶۶۲ و  ۶۲۳ و ۶۲۴  قانون مجازات اسلامی به عنوان عنصر قانونی جرم در نظر گرفته شده است. 🟥 رکن مادی سقط جنین ♦الف) حامله بودن زن: این جرم از زمره جرایم مقید محسوب می شود. لذا، برای تحقق جرم وجود جنین و باردار بودن زن شرط می باشد. ♦ب) رفتار مرتکب: رفتار مرتکب در این جرم  هم به صورت فعل است  و هم به صورت ترک فعل. 🟥 رکن معنوی سقط جنین ⭕۱ – سوء نیت عام : یعنی اینکه  مرتکب جرم عالم به باردار بودن زن باشد، یعنی اگر مرتکب جاهل به باردار بودن زن باشد، جرم محقق نشده است. مانند اینکه پزشک بدون اطلاع از حامله بودن زن دارویی را تجویز کند که منجر به سقط جنین شود. ⭕ ۲ – سوء نیت خاص : مرتکب جرم باید نه تنها باید در انجام آن عامد باشد، بلکه باید خواستار نتیجه مجرمانه یعنی سقط شدن فرزند نیز باشد. به عنوان مثال  چنانچه پزشک از باردار بودن بیمار مطلع باشد ولی بر اثر سهل انگاری دارویی را تجویز نماید  که منجر به سقط جنین شود، در این حالت نمی توان پزشک را به جرم سقط جنین عمدی تحت  تعقیب قرار داد.  و لی در هر صورت مطابق قانون محکوم به پرداخت دیه می شود. ⛔ مجازات سقط جنین توسط مادر 🔻مطابق ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی هرگاه زن باردار جنین خود را، در هر مرحله‌ای که باشد، به عمد، شبه عمد یا خطاء از بین ببرد یعنی مادر مباشر جرم باشد در ین صورت دیه جنین، حسب مورد توسط مرتکب یا عاقله او پرداخت می‌شود. ولی چنانچه وجود جنین  برای بقای مادر خطرات جانی داشته باشد در این صورت به‌ منظور حفظ جان مادر جنین سقط می شود و دیه ثابت نمی‌شود 🔹مجازات سقط جنین غیرعمدی در صورتی که سقط جنین ناشی از ضرب و جرح عمدی باشد ولی مرتکب قصد انجام جرم سقط جنین را نداشته باشد، در اینصورت شخص را نمی توان به جرم سقط جنین عمدی محکوم کرد ولی مطابق مقررات باید دیه را بپردازد. ✔️موارد مجاز سقط جنین 🟩 بر اساس مصوبه ای که در سال ۸۱ صادر و به تصویب مجلس رسید  در صورتی که بیماری مادر با تهدید جانی مادر توأم باشد یا بیماری جنین که پس از ولادت موجب حرج والدین یا طفل می شود مانند عقب افتادگی یا ناقص ‌الخلقه بودن، با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تائید پزشکی قانونی قبل از ولوج روح با رضایت زن و شوهر می توانند اقدام به سقط جنین نمایند و مجازات و مسئولیتی متوجه پزشک مباشر نخواهد بود. 🔳مطابق قانون سقط جنین این موارد، فقط شامل موارد محدودی می باشد و نیاز به تایید پزشک متخصص و پزشک قانونی می باشد و خارج از آن مجازات جرم سقط  را به دنبال دارد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
🔴 جرم تکدی گری🔴 1⃣قسمت اول 2⃣قسمت دوم
🛑 تظاهربه فقر⛔ 🔰 امام صادق (علیه السلام): خداوند زیبایی و خودآرایی را دوست دارد و از فقر و تظاهر به فقر بیزار است. هرگاه خداوند نعمتی می دهد، دوست دارد اثر آن را در آن بنده ببیند. عرض شد: چگونه؟ فرمودند: لباس تمیز بپوشد خود را خوشبو کند. خانه را زیبا و جلوی درب حیاط را جارو کند. 📚 امالی طوسی/ص275/ح526 _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
از جمله کاربرد های جدید پهپاد، قاچاق مواد مخدر ❌پهپاد حامل مواد مخدر در مرز اردن و سوریه که بنا به ادعای اردنی ها توسط ارتش اردن سرنگون شده است. ⛔حمل، خرید، فروش و قاچاق مواد مخدر در ایران و جهان جرم و مجازات دارد. 🟥ابزار حمل مواد مخدر؛ خودرو، جاسازی در کالا و قورت دادن، شتر و اخیرا پهپاد است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
°*( بسم الله القاصم الجبارین) *° تحلیل فتنه جدید جریان مرجئه و تحریف عاشورا در دوره معاصر از حلقه کیان تا سروش و آقامیری و روحانیون سکولار یکی از استراتژی‌های دشمن در مقابل حرکت عظیم امام حسین (ع) به انحراف کشیدن آن است. رهبر معظم انقلاب مدظله فرمودند: «یک بخشِ مهم از حادثه فرهنگی در جامعه امروز ما این است که این‌ها در معرض شبهات قرار می‌گیرند. یعنی دشمنان شبهه القا می‌کنند. دشمنان‌هم نه؛ منکرینِ فکرِ من و شما به القای شبهه می‌پردازند. بعضی از افراد، بدون توجه به این مسئولیت مهم، به بالای منبر می‌روند و حرفی می‌زنند که نه فقط گره‌ای از ذهن مستمع باز نمی‌کند که گره‌هایی هم به ذهن او می‌افزاید. اگر چنین اتّفاقی افتاد و ما در بالای منبر حرفی زدیم که ده نفر جوان، پنج نفر جوان، یا حتی یک نفر جوان، در امر دین دچار تردید شد و بعد از پای سخنرانی ما برخاست و رفت و ما هم او را نشناختیم، بعداً چگونه می‌شود جبران کرد؟ آیا اصلًا قابل جبران است؟ آیا خدا از ما خواهد گذشت؟» بیانات رهبر معظم انقلاب ۱۳۷۳/۰۳/۱۷ _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
1⃣ "پرده اول" نسبت به اباعبدالله الحسین (ع)؛ در مقاتل مشهور آمده که نخستین کسی که در اسلام بر امام حسین (ع) روضه خواند و گریست پیامبر (ص) بوده‌اند. هنگام ولادت امام حسین (ع) پیامبر (ص) مغموم شدند وقتی علت را پرسیدند ایشان فرمودند که جبرئیل به من خبر دادند که فرزندت حسین (ع) به شکل فجیعی همراه با خانواده و یاران به شهادت می‌رسد و این نخستین روضه خوانی بر امام حسین (ع) بوده است. قبل از آن انبیای الهی اخبار شهادت امام حسین (علیه‌السلام) را دریافت کرده‌اند و پس از رسول خدا (ص) نیز روایات فراوانی از ائمه (علیهم‌السلام) نقل شده است که اعلام بیزاری از قاتلان اباعبدالله نموده و قاتلین حضرت را لعن کرده و خدا را منتقم اصلی خون او می‌دانند. _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
2⃣ "پرده دوم" آقایی که فعالیت اینستاگرامی داشته و بر اساس گفته دوستان‌هم مدرس‌هایش درسخوان نبوده و چند پایه حوزوی بیشتر درس نخوانده و دکتر رفیعی که پس از مناظره با وی، ایشان را بی‌سواد معرفی کرده است و براساس اطلاعیه رسمی روابط عمومی دادستانی کل ویژه روحانیت؛ اتهامات منتسب به وی که مستند به دلایل و مدارک موجود در پرونده می‌باشد، عبارت است از: الف- توهین به مقدسات از طریق تمسخر و ایجاد شبهه در احکام ضروری اسلام از قبیل قصاص و تردید در اصالت قرآن کریم و اعتقاد به تحریف آن و تفاسیر خلاف صریح آیات شریفه قرآن درباره بهشت و جهنم و نیز نسبت دادن حکایات واهی و اهانت آمیز به برخی از ائمه معصومین (ع( ب_ نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی که موجب تزلزل در اعتقادات مردم و جوانان مخاطب وی نسبت به معارف و اصول مسلم اسلام می‌شود. ج- ارتکاب اعمال و رفتار خلاف شئون روحانیت و در نتیجه هتک حیثیت روحانیت که از بیان مصادیق آن خودداری می‌شود. پس از خلع لباس، بر خلاف حکم صادر شده، مبادرت به سخنرانی در هیئات و مساجد می‌کند که این کار نامبرده جرم است. وی هنوز انحرافات گفتاری و رفتاری خود را اصلاح نکرده است، در دهه اول محرم سال 1402 در یکی از مساجد قم سخنانی گفته که موجب اعتراض مردم و تعطیلی برنامه‌های وی در مسجد شده است. وی در این جلسه، خواستار تشکیل دادگاه بر اساس شکایت اولیای دم شهدای کربلا و قوانین بین‌المللی و فقهی شده و خطاب به عزاداران حسینی گفته: تو چه کاره‌ای؟ مگر ولیّ دم نداریم؟ ... داستان‌های کربلا را برای ما به گونه‌ای مطرح می‌کنند که ما حس انتقام‌جویی داریم و می‌خواهیم کوفیان را جرواجرشان کنیم.... در اینجا می‌توان این سؤال یا شبهه را خطاب به وهابیت و آقای خلع لباس شده مطرح کرد که چرا به جای اینکه جنایات یزید و معاویه و قاتلین اباعبدالله (ع) را محکوم کنند، عزاداران حسینی را مورد سؤال و مواخذه قرار می‌دهند؟ و اصل برائت از دشمنان اهل‌بیت را نادیده می‌گیرند و به جای آنکه از امام مظلوم دفاع کنند از دشمن ظالم اهل‌بیت دفاع می‌کنند؟ و مواخذه آنها را به دادگاه ارجاع می‌دهند؟ شخص گوینده اهمیتی ندارد. قصد داریم ریشه این نوع تفکر را که در برخی مردم و مسئولین بلند مرتبه دولتی وجود دارد را بررسی کنیم. _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
3⃣ "پرده سوم" ضرورت بحث؛ تنفر از ظلم و ستم و علاقه به عدل و داد از عناوین برون‌دینی و فطری هستند. هر کس با توجه به عقل خود می‌تواند این عناوین را درک کند. عقل هر انسانی قبح ظلم و حسن مذمت ظالم را به سادگی درک می‌کند. اما شبهات، می‌توانند بدیهیات را زیر سؤال برده و اندیشه سالم را تحت تأثیر قرار دهند و توجیه‌گر قبائح شوند. نهادینه شدن شبهه به‌عنوان اندیشه دینی از بزرگترین و خطرناکترین آسیب‌هائی است که می‌تواند ریشه ادراکات عقلی را نابود کند. در تهاجم فرهنگی دشمن وقتی می‌خواهد دین را از بین ببرد، شخصیت‌های آن دین را ترور شخصیتی می‌کند. برای ضربه زدن به اسلام مهمترین شخصیت‌های آن؛ پیامبر (ص)، حضرت علی، امام حسین و سایر ائمه هدی علیهم‌السلام را زیر سؤال می‌برد. یکی از دشمنان اسلام وهابیت است که قیام امام حسین (ع) را نامشروع می‌دانند. بنی‌امیه این تفکر را در میان مردم مطرح کرد و پیروان آنها روی آن مانور می‌دهند! در راستای توجیه اعمال ظالمان، مرجئه به‌عنوان نهادینه‌ترین تفکر ضد عقلی، در دامن اهل سنت به وجود آمد. مرجئه معتقد بودند ایمان، گفتار زبانی (اقرار زبانی) است و گفتار زبانی بر عمل مقدم است و کسی‌که عملی نداشته باشد اما ایمان داشته باشد رستگار خواهد بود. این همان اعتقادیست که رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) صاحبانش را لعن نمود. این فرق قائلند که غاصبین خلافت و ظالمین به ولایت، علاوه بر اینکه ظالم و گنهکار نبودند، عملکردشان نیز صحیح بوده و اهل بهشت هستند و این فرقه به خلافت این غاصبین و ظالمین اعتقاد دارند. همان‌طور که حکومت‌های جائر اموی را تأیید می‌کردند. مهم‌ترین آسیب‌های نظریه مرجئه در بعد سیاسی و اخلاقی وارد می‌شود. نظریه ارجاء خطر بزرگی برای اخلاق فردی و اجتماعی است و از جمله عوامل مؤثر در رشد و ترویج فساد و بی بند و باری است. زیرا در این تفکر گناه کبیره ضرری به ایمان نمی‌زند و به صاحب کبیره نمی‌توان حکم نمود که اهل بهشت است یا جهنم. اعتقادات مرجئه برای امویان که از ارتکاب ظلم و تجاوز و گناهان بزرگ در نهان و آشکار پروایی نداشتند پناهگاه و مأوای خوبی بود. زیرا عقیده مرجئه باعث شد که امر به معروف و نهی از منکر را رها کنند و بگویند: اگر امام یا خلیفه مرتکب کبیره شود از ایمان خارج نیست و واجب‌الاطاعه است. همین تفکر ابزار مناسبی در دست زمامداران مستبد و تبهکار شد و باعث شد باورهای مرجئه را تقویت کنند. در مقابل امویان، امام صادق (علیه‌السّلام) از شیعیان خواستند که فرزندانشان را با شناخت معارف اهل بیت (علیهم‌السّلام) از خطر مرجئه دور کنند. امام صادق (علیه‌السّلام) فرمودند: خدا مرجئه را لعنت کند زیرا دشمن ما در دنیا و آخرت هستند. حضرت در جای دیگر دو مرتبه مرجئه را لعنت نمودند و فرمودند: مرجئه قاتلین ما را مؤمن می‌دانند پس خون ما تا روز قیامت به لباس مرجئه آغشته است. کانال رسمی استاد مجتهدزاده https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
"پرده چهارم" اصولاً ایجاد شبهات مطروحه علیه باورهای دینی و توجیه‌کردن دوستی با دشمنان خدا و دشمنی با دوستان خدا از کدام تفکر تغذیه می‌گردد؟ لازم است برای تطبیق این طرز تفکر با تفکرات برخی افراد جامعه اسلامی ایران، همچنین تعاریفی از سکولار، لیبرال و ارتباط این‌ها با یکدیگر را بررسی کنیم تا بدانیم آیا این دو طرز فکر همان طرز فکر مرجئه می‌باشند؟ سکولار به مفهوم جدایی دین از نظام سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌باشد و جامعه سکولار به جامعه‌ای اطلاق می‌شود که دین تعیین کننده ارزش‌ها، روش‌ها و نظام اجتماعی آنان نبوده و بر ارگان‌های آن حاکم نباشد. لیبرالیسم به معنای آزادی‌خواهی است. آزادی مبتنی بر فردگرایی و تکیه بر عقل، بدون در نظر گرفتن وحی. سکولار لیبرال‌ها معمولاً از دموکراسی و جامعه باز به‌عنوان مدل‌های سازمان‌دهی جوامع صلح‌آمیز و بدون دشمنی، دفاع می‌کنند. لیبرالیسم وسکولاریسم از نظر معنا و مفهوم با یکدیگر متفاوت هستند و مکتب لیبرالیسم بیشتر ناظر به جنبه عملی است و سکولاریسم به جنبه نظری و اندیشه‌ای می‌پردازد. لیبرالیسم و سکولاریسم هر دو زائیده تفکر اومانیسم (انسان‌گرایی یاانسان‌مداری) است، نگرشی که در بسیاری از نظریه‌های فلسفی، دینی، اخلاقی، ادبی ـ هنری و نیز در دیدگاه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مغرب زمین، از رنساس به این سو ریشه دوانده است. اومانیسم در گرایش فرد گرایانه‌اش در لیبرالیسم خود را نشان داده است و همچنین اومانیسم با طرد و نفی هر گونه تلاش ماوراء طبعیت برای حل معضلات بشری و تبیین واقعیت‌های هستی، سکولاریسم را مطرح کرده است. و می‌توان سکولاریسم به معنای غیر دینی کردن یا دنیوی و عرفی کردن امور، را صفت ذاتی تفکر اومانیستی مدرن غرب دانست. بنابراین، اگر چه مکتب لیبرالیسم و تفکر سکولاریسم از نظر مفهومی با هم تفاوت دارند امّا هر دو ثمره تفکر انسان‌مداری (اومانیسم) هستند، و ضمن وابستگی مبنایی به هم، از عناصر مهم مدرنیته غربی محسوب می‌شوند. تاریخچه مختصری از نفوذ سکولارلیبرال در جمهوری اسلامی که ریشه در باورهای مرجئه دارند. ماشاء الله شمس الواعظین، هادی خانیکی و رضا تهرانی افرادی بودند که از سال ۶۴ شروع به آشکار کردن گرایش فکری لیبرالی و سکولاری خود و همکاری با نهضت آزادی و مهندس بازرگان کردند. مرشد فکری این گروه کسی جز عبدالکریم سروش نبود که در امتداد مسیری که از آخوندزاده و تا حدی میرزاملکم خان شروع شد، از اواسط دهه ۶۰ به سمت مفاهیمی چون نسبیت معارف دینی، نقص فهم بشر در درک معارف دینی گرایش پیدا کرد. بعد از آشکار شدن تجدیدنظرطلبی و گسست فکری تیم حاکم بر «کیهان فرهنگی» از اسلام سیاسی و نظریه ولایت‌فقیه، این تیم در سال ۱۳۷۰، با توصیه سیدمحمد خاتمی به دنبال انتشار نشریه‌ای غیر حکومتی رفتند که به طور کامل وقف پروژه تجدیدنظر در مبانی دینی و در یک کلام «پروتستانتیسم اسلامی» شود و نشریه «کیان» با محوریت آراء و افکار عبدالکریم سروش تأسیس شد. تیم اصلی با افکار سکولار و چهره‌هایی چون سعید حجاریان، مصطفی تاجزاده، محسن آرمین، محسن سازگارا، علی‌رضا علوی‌تبار، اکبر گنجی، هاشم آغاجری وعمادالدین باقی، در سال‌های بعد همگی به اعضای اتاق فکر جریان سیاسی اصلاحات تبدیل شدند و قرار گرفتن شماری از تندروترین چهره‌های انقلابی چپ همچون حجاریان و علوی‌تبار و تاجزاده در کنار روشنفکران سکولاری چون آرش نراقی، حسین قاضیان، مرتضی مردیها و مجید محمدی، زیر چتر مفاهیمی چون «توسعه سیاسی»، «اصلاحات دینی» و«سکولاریزاسیون» به‌خوبی روشنگر وجه سیاسی پروژه فکری عبدالکریم سروش و مریدان و همفکران او بود. سروش، در مصاحبه‌ای گفت: " نتیجه‌گیری من از آن بحث‌ها که امیدوارم زمانی منتشر شود، این بود که فقه یا دنیویِ دنیوی است یا اخرویِ اخروی. اما فقهی که جامع مصالح دنیا و آخرت باشد، ممکن نیست!! برای رسیدن به این نتیجه، در آن حلقه هفتگی دوستانی که اهل علوم دینی بودند، مشخصاً آقای کدیور و مجتبی شبیری، شرکت داشتند و "ختم نبوت را مترادف با ختم ولایت" معرفی کرد!! محسن کدیور نیز مطرح کرد فقه چون از عصمت و علم لدنی خالی است، "وجوب تبعیت ندارد "!!" در نهایت، با انتخاب سیدمحمد خاتمی به‌عنوان رییس جمهور و تشکیل مجلس ششم، باورهای لیبرالی به دستور کار سیاسی جناح اصلاحات (چپ سابق) تبدیل شد. به عبارت دیگر، درست در دهه نخست انقلاب، که شور انقلابی و التهابات آرمانخواهانه ملت، هنوز در اوج بود، در ذیل نهادهای فرهنگی نظام، و در مجموعه رسانه‌ای که تا همین امروز یکی از نمادهای استواری بر ارزش‌های اصیل انقلاب است، «نفوذ» در هیأت و قالبی متشرع و تسبیح به دست، و با جلوه دلسوزی برای انقلاب، دست‌اندرکار پروژه‌ای شد که مسخ و استحاله انقلاب از درون سیستم را در افق چشم‌انداز خود داشت. _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: @Admin_Mojtahed_Zadeh
5⃣ "پرده پنجم" نفوذ لیبرالها در بدنه اجرایی کشور لیبرال‌های کابینه مهندس بازرگان پس از استعفای دولت موقت، تدریجاً از ساختار جمهوری اسلامی حذف شدند. اما لیبرالیسم به‌عنوان اصلی‌ترین ایدئولوژی معارض انقلاب اسلامی، به یارسازی و یارگیری از داخل مجموعه نظام ادامه داد و بر عِدّه و عُدّه خود افزود. لیبرال‌ها هرچند تا دوم خرداد ۷۶ به‌موقعیتی در سطح دولت موقت دست نیافتند و از رأس قدرت در کشور کنار ماندند اما هیچ‌گاه به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی رضایت ندادند؛ اگر اسلاف‌شان در دولت موقت نتوانسته بودند جلوی «تأسیس» نظام اسلامی را بگیرند، این‌ها از فکر «تغییر» آن بیرون نیامدند، بلکه در این فاصله سعی کردند با نزدیک شدن به برخی پایگاه‌های قدرت در داخل ساختار نظام، برنامه تغییر را پیش ببرند. آیت‌الله منتظری نخستین قربانی لیبرال‌ها در پروژه تغییر بود و شخصی که قرار بود رهبر انقلاب اسلامی شود، عملاً تبدیل به یک عامل براندازی جمهوری اسلامی شد؛ تا جایی که امام (ره) در نامه عزل ایشان تصریح کردند: «از آنجا که روشن شده است شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید». دومین قربانی لیبرال‌ها حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی است که پس از عزل آیت‌الله منتظری، لیبرال‌ها به سبب جایگاه برجسته وی در ساختار نظام و نسبتش با رهبر انقلاب که تقریباً همان نسبت آقای منتظری به امام (ره) بود، سراغش رفته و در تشکیلاتش نفوذ کردند و به طور خاص، در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری خیمه زدند و از سال ۶۸ با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های دولت، یک برنامه جامع تغییر جمهوری اسلامی را طراحی کردند. و در همان دوران ریاست‌جمهوری آقای هاشمی نیز به هر میزان که توانستند، سطوحی از این برنامه را به دست اجرا سپردند و رویکرد و عملکرد دولت‌های پنجم و ششم را لیبرالیزه کردند و از آنجا که یقین داشتند امکان حذف اسلام از عرصه سیاسی و اجتماعی وجود ندارد دست به یک شبیخون عظیم فرهنگی علیه اعتقادات اسلامی مردم ایران زدند تا اعتقاد به اسلام از جامعه ایران زدوده شود و به دنبال آن مردمی که معتقد به اسلام نباشند، به طریق اولی باوری به اسلام سیاسی و نظام سیاسی متکی به اسلام نخواهند داشت. _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
6⃣ "پرده ششم" با پیروزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری در دوم خرداد ۷۶، شرایط دولت موقت و بلکه بسیار مهیاتر از آن، برای لیبرال‌های ایرانی تکرار شد تا پروژه تغییر را از کانال قوه مجریه دنبال کنند. با پیروزی در انتخابات مجلس ششم در سال ۷۸، لیبرال‌ها قوه مقننه را نیز به تسخیر خود درآوردند و تقریباً مطمئن شدند برای تغییر نظام سیاسی ایران از جمهوری اسلامی به یک جمهوری لیبرال، همه ابزارهای لازم را در اختیار دارند. این بود که به صراحت اعلام کردند «امام را به موزه می‌برند» و تصمیم به حذف هاشمی رفسنجانی گرفتند زیرا وی با هر سلیقه و تفکری که داشت، بزرگ‌ترین جرمش از نگاه ایدئولوژی لیبرالیسم، وفاداری به اصل جمهوری اسلامی بود و می‌توانست در مسیر تغییر، مانع ایجاد کند در نتیجه شدیدترین تخریب‌ها و تهمت‌ها از سوی لیبرال‌ها علیه شخصیت هاشمی‌رفسنجانی همانند به کاربردن لقب «عالیجناب سرخپوش» و اتهام به دست داشتن در قتل‌های زنجیره‌ای در این دوران مشاهده می‌شود که وی ناچار شد از نمایندگی مجلس استعفا کند. در دوران اصلاحات، لیبرال‌ها یک شورش همه‌جانبه علیه اسلام سیاسی ترتیب دادند و با طراحی یک کودتا در هجدهم تیرماه ۷۸، نخستین گام جدی را برای براندازی جمهوری اسلامی برداشتند. مردم نه تنها با آنها همراهی نکردند، بلکه ۲۳ تیرماه در یک راهپیمایی عظیم، در دفاع از انقلاب اسلامی و علیه کودتاگران به خیابان‌ها آمدند. حرکت‌های بعدی لیبرال‌ها در دوران اصلاحات چون تلاش برای تغییرات گام به گام از دریچه مصوبات مجلس، طراحی یک رفراندم برای تغییر نظام یا تحصن در مجلس ششم و نگارش نامه به رهبر انقلاب برای نوشیدن جام زهر نیز به سبب همراهی نکردن مردم ناکام ماند. با پایان دولت اصلاحات، لیبرال‌ها ابتدا سعی کردند با جایگزینی مصطفی معین به جای محمد خاتمی، پروژه تغییر را ادامه دهند اما معین در سال ۸۴ در دور نخست انتخابات ۴ میلیون رأی بیشتر نتوانست کسب کند و رقابت میان هاشمی‌رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد به دور دوم کشید که در این فاصله اندک لیبرال‌ها مجدداً به هاشمی‌رفسنجانی رو آوردند و او نیز در کمال تعجب، با آغوش باز از آنها استقبال کرد. شاید تصور هاشمی این بود که لیبرال‌ها صاحب یک پایگاه اجتماعی هستند و او برای پیروزی در انتخابات به این پایگاه نیازمند است که لیبرال‌ها همه ظرفیت خود را در این انتخابات برای پیروزی هاشمی‌رفسنجانی بسیج کردند اما او مقابل محمود احمدی‌نژاد شکست سنگینی را تجربه کرد که بدون تردید، تخریب‌های 8 ساله لیبرال‌ها (در زمان دولت اصلاحات)، سهم مهمی در این شکست داشت. اما این شکست، محلی شد برای آشتی اصلاح‌طلبان با هاشمی‌رفسنجانی و بازگشت به شرایط سال ۶۸؛ اصلاح‌طلبان به هاشمی پناه بردند، پیوسته بر دلخوری‌های او از شکست تیر ۸۴ دمیدند، بر حرارت خشمش افزودند و سعی کردند همان‌گونه که منتظری را از انقلاب جدا کردند، هاشمی را نیز جدا کنند و مقابل نظام قرار دهند. از سال ۸۵ طراحی یک انقلاب رنگی را آغاز کردند و تصمیم گرفتند این بار، در موسم انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، مردم را با فریب و دغل‌بازی با خود همراه و کار جمهوری اسلامی را با یک کودتای رنگی یکسره کنند. سال ۸۸ همه ظرفیت داخلی و جهانی لیبرالیسم، از منتظری و هاشمی در ایران تا باراک اوباما و نتانیاهو در آمریکا و اسرائیل را علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بسیج کردند و دست به یک کودتای تمام عیار علیه نظام زدند. کسانی که دنبال بردن امام خمینی (ره) به موزه بودند، پشت ویترین «نخست‌وزیر امام (ره)» پنهان شدند، بخشی از مردمی را که به میرحسین موسوی رأی داده بودند، با دروغ تقلب فریفتند و به خیابان‌ها کشاندند. از سوی دیگر از دولت آمریکا خواستند پروژه تحریم‌های فلج‌کننده را در سطحی گسترده با هدف سرنگونی اقتصادی ایران اجرا کند اما خروش مردم در نهم دی‌ماه ۸۸ در دفاع از نظام و انقلاب، به کودتا پایان داد و ضربه‌ای بی‌سابقه بر پیکر لیبرالیسم وارد کرد. سال ۹۲ هاشمی‌رفسنجانی توانست با بهره‌برداری از خطاهای محمود احمدی‌نژاد، دست به احیای اجتماعی خود بزند و به‌رغم اینکه خود رد صلاحیت شد، با حمایت از حسن روحانی، نقش مهمی در پیروزی او ایفا کرد. با روی کار آمدن حسن روحانی، لیبرال‌ها تصمیم به بازسازی خود گرفته و به این جمع‌بندی رسیدند که اگر به سبب ضربه سنگینی که در فتنه ۸۸ خورده‌اند، تا مدتی امکان تغییر ساختار نظام ایران را ندارند اما می‌توانند مانند دوران ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی، در دستگاه اجرایی کشور نفوذ کنند، رویکرد و عملکرد آن را لیبرالیزه کنند و دست به بازسازی تشکیلاتی خود بزنند. _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
7⃣ پرده هفتم لیبرال‌ها همیشه به دنبال شخصیتی هستند که بتوانند از رویارویی او با نظام، میوه تضعیف نظام و در نهایت تغییر آن را بچینند و امروز، چنین شخصیتی، وجود خارجی ندارد. در دو دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد خط نفوذ ادامه یافت و وی را که با شعارهای مکتبی شروع کرده بود از طریق اطرافیانش به سقوط فکری کشاند. پس از شکست دو فتنه بزرگ به فاصله یک دهه، یعنی فتنه کوی دانشگاه در ۷۸ و فتنه سبز در سال ۸۸، طبعاً اتاق‌های فکر متشکل از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای معارض با ایران و عوامل و سرپل‌های داخلی آن‌ها به دقت نقاط ضعف دو فتنه پیشین را بررسی کردند تا سناریوی بعدی را ترمیم و تقویت کنند. آن‌ها در بررسی‌های خود، به این حقیقت مهم و تعیین‌کننده رسیدند که بقای نظام در گرداب فتنه‌های طراحی شده بیش و پیش از هر چیز مربوط به جایگاه «ولایت‌فقیه» در کشور است. امروز نیز با نزدیک شدن به انتخابات اسفند 1402 مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد بستر و پناهگاهی برای تدارک فتنه‌های دیگر هستند! _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••
♨️ "پشتِ پرده آخر" در آنتی‌تز انقلاب, در سناریوی ضد امنیتی جدید برای ایران، نقش حوزه‌های علمیه و دستگاه روحانیت بسیار مهم و استراتژیک است، چراکه این بار قرار است از درون گفتمان دینی، هم اندیشه ولایت‌فقیه را مورد هجمه قرار دهند و هم با ترویج نوعی «شریعت غیرسیاسی» یا «دین غیر حکومتی»، میراث «اسلام سیاسی» حضرت امام (ره) که روح انقلاب اسلامی است، زیر ضرب و تخریب برود. به‌بیان‌دیگر، «آنتی‌تز» جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه در این نگاه، باید از درون خود آن و منبعِ زایش ایدئولوژیکِ آن، یعنی حوزه‌ها بیرون بیاید. نظریه جفری هالوِرسون در اکتبر ۲۰۱۰، یک کارشناس امنیتی به نام جفری هالوِرسون (Jeffry Halverson) استادیار گروه فلسفه و مطالعات مذهبی در دانشگاه کارولینای جنوبی، مقاله‌ای با عنوان "یک ضد روایت برای حکومت ایران" منتشر کرد که حائز نکات مهمی درباره ذهنیت سناریونویسان نظام سلطه برای نفوذ فرهنگی به درون حوزه‌ها بود. هالورسون در این مقاله عنوان می‌کند: " برای موفقیت در برابر حکومت ایران باید روایت کربلا را برای نظام ایران به یک ضد روایت تبدیل کنیم. بدین‌صورت که: "تمامی امکانات خویش را برای یزید معرفی کردن حکومت ایران مورد استفاده قرار دهیم. " در ذیل همین نبرد «روایت‌های آلترناتیو(جایگزین)» از اسلام شیعی است که پای برداشتی وارونه و به‌شدت دچار اعوجاج از اسلام رحمانی یا اسلام فردی و عزت روحانیت خارج از حکومت به میان می‌آید ... این پروژه‌ها به روایت این جریان، دقیقاً در راستای لیبرالیزه کردن اسلام، ارائه یک اسلام غیر ایدئولوژیک و البته تقابل سازی با اندیشه «ولایت‌فقیه» است. این روایت، با زیر سؤال بردن مفاهیم عمیقاً دینی «تولی» و «تبری» که جزو فروع دین شیعیان است، هر نوع مرزبندی حق و باطل را زیر سؤال می‌برند و با ترویج نوعی اسلام به‌شدت متساهل و متسامح، به‌تدریج حتی در آیات و روایات مرتبط با عذاب گناهکاران یا قتال با اهل باطل هم تشکیک می‌کنند. درست همین‌جاست که به‌یک‌باره، چهره‌هایی، بادانشی بسیار کم‌عمق و کم‌مایه از اسلام، ولی با لفاظی و مغالطه‌کاری و البته استفاده کاملاً هوشمندانه از بستر شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک «سلبریتی مذهبی» می‌شوند. روحانیت‌زدایی، مناسک زدایی، تأکید بر کفایت ارتباط شخصی باخدا فارغ از احکام، قداست‌زدایی از شعائر و نمادهای مذهبی به اسم مبارزه با خرافه، اصالت بخشی به تفسیر شخصی از کتاب مقدس به‌عنوان تنها منبع ایمان، تأکید بر اصل بودن امور دنیوی و تقریباً حذف تفکر اخروی، تأکید بر بازخرید شدن گناه همه آدمیان توسط مسیح و رستگاری نهایی همه انسان‌ها و زیر سؤال بردن بحث عقوبت و مجازات گناهکاران در آخرت، تسلیم کامل در برابر مدرنیته، تکیه و تمرکز برجهان محسوسات و کنار گذاشتن تدریجی ایمان به غیب و... و... از خصوصیات نهضت پروتستانتیسم مسیحی بود که مقلدان آن در جهان اسلام تلاش کردند در قالب‌هایی چون «اصلاح‌گری دینی» یا «روشنفکری دینی» یا «نواندیشی دینی» آن را وارد اسلام کنند. همان‌گونه که خروجی مسیحیت پروتستان یک «خدای سراسر مهربانی و محبت» است که در نهایت آن اندازه در برابر اعمال بندگان غمض عین می‌کند که به «بی‌تفاوتی» می‌رسد و در نهایت در دوران مدرن از حیات دنیوی انسان بیرون می‌ایستد، پایوران پروژه پروتستانتیسم اسلامی هم آن اندازه بر صفت رحمانیت خداوند تأکید می‌کنند که عملاً فرقی میان اعمال نیک و بد بندگان نمی‌بیند و همه را می‌آمرزد و همه به یک اندازه مشمول رحمتش می‌شوند و در نهایت مرز میان حق و باطل از میان می‌رود. این خلاف و مغایر نص صریح قرآن کریم است. _✍🏻کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadeh •••••✾...•...🌺...•...✾•••••