eitaa logo
کانال "منتظران ظهور"
180 دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
94 فایل
کانال منتظران ظهوردر حوزه مهدویت ،سیاسی و اقتصادی فعالیت دارد.🇮🇷 https://eitaa.com/Montazernezohoor_1313 🔴جهت ارتباط با ادمینها⌨️ @musvij @mozammelll @hijabactor  کاربر یا مهدی✨
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدی کرار
3. الگوگيري از خوبان به عنوان يك اصل پذيرفته شده نياز به فرهنگ سازي دارد كه سفارش آن حتي به خود پيامبر(صلی الله علیه و آله) مي توانست در اين باره كارساز باشد. و اما درباره محتواي آيات ياد شده توجه شما را به مطالب زير جلب می كنيم: 👇
هدایت شده از مهدی کرار
در آيات مورد سؤال اين گونه آمده است كه حضرت ابراهيم علیه السلام و ياران او را براي خود الگو قرار دهيد كه اين گونه در برابر قوم خود كه كافر بودند پاسخ دادند ... به روشني از آيات مشار اليه فهميده مي شود كه همان گونه كه حضرت ابراهيم علیه السلام بر حق اصرار ورزيد و اظهار برائت از قوم خود كه ايمان نياوردند كرد ما نيز بايد آن حضرت را الگو قرار دهيم و در برابر كفر شرك و ظلم تسليم نشويم و پس از موعظه و نصيحت چنانچه آنها نپذيرفتند نبايد تسليم خواسته هاي آنان شد و حداقل هر كاري انسان نمي تواند در برابر آنان انجام دهد بايد اظهار برائت از عمل آنان بكند. كه در غير اين صورت شريك جرم آنان خواهد بود و سلوك در برابر آنان همراهي آنان خواهد بود. والسلام ان شاءالله ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهدی کرار
سلام علی آل یاسین با سلام با توجه به مصادف شدن ایام شهادت مولایمان حضرت امام حسین (علیه السلام) سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و خویشان و اصحاب فداکارش در این گفتگو به پاسخگویی سوالات عاشورایی خواهیم پرداخت لذا شما بزرگواران می توانید سوالات خود را با توجه به آموزه های قرآنی در زمینه قیام امام حسین (علیه السلام ) ، محرم ، عاشورا و .... در پی وی اینحقیر مطرح نموده و در حد توان پاسخ کارشناسانه دریافت نمائید ... التماس دعا با ذکر یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام و رخصت از محضر حضرت صاحب الزمان عج الله تعالی گفتگو را آغاز می کنیم ... اللهم صل علی محمد و آل محمد بعدد ما احاط به علمک و عجل فرجهم به حق حضرت زینب سلام الله علیها 🌺🌺
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 با سلام مدتي است كه در دنياي اينترنت مباحثي از يكي كتب روايي به نقل از امام حسين(ع) پخش شده است. مي خواستم ببينم آيا اين ترجمه درست است و اگر آري علت اين صحبت چي بود؟ " حسين بن علي امام سوم شيعيان مي فرمايند:ما از تبار قريش هستيم و هواخواهان ما عرب هستند.روشن است كه هر عربي از هر ايراني برتر و والاتر و هر ايراني از دشمنان ما بدتر است.ايرانيان را بايد دستگير كرد و به مدينه آورد.زنانشان را به فروش رسانيد و مردانشان را به بردگي و غلامي اعراب گماشت" سفينه البحار و مدينه الاحكام،حاج شيخ عباس قمي،صفحه 164
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با عرض سلام و ادب به نظر می‌رسد تهیه کنندگان و منتشر کنندگان این مطالب اهداف خاصی را دنبال کرده، شتابزده در صدد ایجاد شکاف و تفرقه میان مسلمانان هستند. در این راه حاضرند دست به هر کاری بزنند و هر تحریفی را انجام دهند . پیش از ترجمه و توضیح متن حدیث مورد پرسش، یادآوری این نکته ضروری است که در مطالب نقل شده، اشتباهات و تحریفات متعددی صورت گرفته که به اختصار از این قرار است:👇
هدایت شده از مهدی کرار
الف) ترجمه، اشتباهات فراوانی دارد که در مقایسه با ترجمه صحیح معلوم می‌شود. ب) قسمت «بیان» به بعد که در متن عربی آمده، کلام امام نیست و توضیح روایت است که نویسنده کتاب با ذکر این جمله وارد توضیح روایت شده و«بیان» به معنای توضیح است، در حالی که مترجم جمله «بیان» را این گونه معنى کرده که «روشن است» و به امام نسبت داده است! ج) روایت از امام صادق(علیه السلام) است که به اشتباه به امام حسین(علیه السلام) نسبت داده شده است! کسی که اندک آشنایی با روایات داشته باشد، می‌داند که مراد از «ابی عبدالله» در روایات به صورت مطلق، امام صادق(علیه السلام) است، نه امام حسین(علیه السلام). د) قسمت پایانی متن فوق [از جمله: «سوء رأی الثانی» به بعد] رفتار خلیفه دوم با اسیران فارس نقل شده که مترجم این بخش را هم به عنوان حدیث از امام حسین علیه السلام نقل کرده، از همه بدتر این که بخشی از آن را حذف کرده که مربوط به ادامه نقل است.
هدایت شده از مهدی کرار
ادامه این نقل اعتراض امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) است به رفتار خلیفه دوم. حضرتش خطاب به خلیفه دوم می‌فرماید: «پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده کریمان هر قومی را احترام کنید، هرچند مخالف با شما باشند. این جماعت عجم حکیمان و کریمان هستند که آغوششان را با تسلیم به روی ما گشوده و اسلام را قبول کرده‌اند و من حق خودم و بنی هاشم را از آنان بخشیدم». ابتدا ترجمه غلط و مغرضانه ای که از این حدیث شده است می آوریم و سپس ترجمه صحیح ان را ذکر می کنیم تا تفاوت این دو ترجمه روشن شود.
هدایت شده از مهدی کرار
در ترجمه ایشان آمده است: «ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتراست. ایرانیهارا باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشانرا بفروش رسانید و مردانشانرا به بردگی و غلامی اعراب گماشت.»
هدایت شده از مهدی کرار
هم چنان که در این ترجمه ملاحظه می کنید اولا کلمه عجم به ایرانی ترجمه شده است که این نوع ترجمه در نوع خودش بی نظیر است زیرا هیچ لغت شناسی تا به حال عجم را به ایرانی ترجمه نکرده است وثانیا عبارت«روشن است که روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتراست...» جزء حدیث نیست و به عنوان شرح وتوضیح نویسنده کتاب نسبت به حدیث می باشد ولی ایشان فکرکرده است که جزء حدیث است و همه را یک جا ترجمه کرده است.
هدایت شده از مهدی کرار
اما ترجمه صحیح حدیث این است که: ⬅️ امام صادق(علیه السلام) فرمود: «ما قریش هستیم و شیعیان ما عرب هستند و دشمنان ما عجم»! یعنی شیعیان ما از عربند و دشمنان ما از غیر عرب، و در واقع عرب ستایش شده کسی است که از شیعیان ما باشد و [شیعه‌ی ما ] اگر چه غیر عرب باشد ممدوح و مورد ستایش است. و غیر عرب مذموم کسی است که دشمن ما باشد [ و دشمن ما ] اگر چه عرب باشد مذموم است." 🔴 یعنی این که : شیعیان ما ممدوح و مورد ستایشند چه عرب باشند چه غیر عرب و دشمنان ما مذمومند چه غیر عرب باشد و چه عرب. ✅ والسلام ان شاءالله ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهدی کرار
🌿بسم الله الرحمن الرحیم🌿 و پاسخ های مهدوی🌱 ساعت اجرا: حدود ۱۷/۳۰ سلام مهربان پدر، مهدی جان!✋🏻🌹 محتاج گرمی دستان توام، طنین دلنشین صدایت، عطر ملایم و بهشتی گریبانت، تشعشع نافذ نگاهت، و طنین پدرانه ی گام هایت ... محتاج توام پدر ... در این گفتگو سعی خواهیم کرد به پرسش های مهدوی شما پاسخی درخور تقدیم نماییم✔️ شما هم اگر سوالی دارید، مطرح کنید .. با ذکر شریف یا ابا صالح المهدی ادرکنی 🤲🏻 گفتگو را آغاز می کنیم⤵️
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 آيا تعدادي كه به 313 نفر معروفند و از ياران خاص امام مهدي اند/ همه هم عصر زمان ظهور هستند يا افرادي از سابق نيز در آنها هستند؟
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلامو عرض ادب از هر دو دسته در ياران خاص امام مهدي(عج الله تعالی) حضور دارند: رجعت‌كنندگان و هم‌عصران زمان ظهور ، توضيح بيشتر اين كه ياران امام عصر(عج الله تعالی) دو دسته‌اند: عده‌اي افراد هم عصر ظهور و عده‌اي رجعت‌كنندگان. از رجعت كنندگان كه پيش از ظهور در جهان مي‌زيسته‌اند و از دنيا رفته‌اند و هنگام ظهور امام مهدي(عج الله تعالی) به اذن خدا زنده مي شوند افرادي مانند: سلمان فارسي، ابودجانه انصاري و مقداد و مالك اشتر هستند. اما افرادي كه در زمان ظهور زندگي مي‌كنند از سرزمين‌هايي مانند: قم، خراسان، طالقان، ري، شيراز، اصفهان و... خواهند بود. (نجم‌الدين طبسي، چشم‌اندازي از حكومت مهدي(عج الله تعالی)، شركت چاپ و نشر سازمان تبليغات اسلامي، چاپ دوم، 1377.)
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 چند مورد از ملاقات هاي امام خميني با امام زمان را بيان كنيد؟
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلام و عرض ادب قابل ذكر است افراد وارسته اگر ملاقاتهايي با فرستادگان امام زمان(عج الله تعالی) و يا خود امام زمان(عج الله تعالی) داشته باشند به طور معمول در زمان حيات خود اعلام نمي كنند. اما از برخي تصميم گيريها در مواقع حساس و يا برخي امدادهاي غيبي در بحرانها، لطف امام زمان(عج الله تعالی) نسبت به آنان بسيار محسوس است.
هدایت شده از مهدی کرار
چنان كه از امام راحل(ره) از چندين منبع موثق به طور مستقيم گفته شده است. كه در بعد از ظهر 21 بهمن 1357، رژيم شاه حكومت نظامي اعلام كرد. و وضعيت بسيار بحراني بود و تصميم گيري بسيار مشكل بود. چون اگر مردم به خيابانها مي آمدند، چه بسا بر اساس قانون حكومت نظامي كشتار فراواني رخ مي داد. اما در آن لحظات حساس امام راحل(ره) اتاق را خلوت كردند و پس از مدتي اعلام كردند مردم به خيابانها بريزند. آقاي طالقاني(ره) به جهت خيرخواهي تلفني با امام تماس گرفتند. كه امام از تصميم خود صرف نظر كنند. پس از چندين تماس امام راحل(ره) فرمودند اگر دستور امام زمان(عج الله تعالی) باشد باز هم شما حرفي داريد؟!! در اين هنگام آقاي طالقاني(ره) بهت زده تسليم مي شود و همگي راضي مي شوند. و اتفاقا در همان شب انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد.
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇 آيا حضرت آيت الله خامنه اي يا مراجع ديگر با امام زمان ارتباط دارند؟
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️ با سلام و عرض ادب در طول تاريخ غيبت كبري، مسلما كساني خدمت حضرت بقية اللّه‏ الاعظم رسيده‏اند. گرچه به همه نقل‏هايي كه دراين موارد شده، نمي‏توان اعتماد كرد؛ ولي از بين اين همه موارد، به صحّت بعضي از آنها يقين حاصل مي‏شود. آنچه مسلم است تأييدات الهي، از مجراي اولياي خداوند و حضرت بقيه اللّه‏، شامل حال اين مردم بوده و خواهد بود. حوادث انقلاب و جنگ تحميلي و... گواه زنده‏اي بر اين مدعا است. حال اين تأييد چه با ارتباط مستقيم باشد، يابا هدايت به امور مكنون ديگر.
هدایت شده از مهدی کرار
بايد توجه داشت كه كسب رضايت امام زمان(عج الله تعالی) از زيارت ايشان مهمتر و مقدم بر آن است و اين رضايت آن حضرت است كه زمينه ساز زيارت آن مولاي انس و جان است. بزرگاني چون امام خميني و رهبر بزرگ انقلاب، چون همه هستي و عمر و سرمايه خود را وقف دين خدا و خدمت به خلق او كرده اند و در راه تحقق اهداف ولي عصر(عج الله تعالی) گام برداشته و جواني خود را در اين راه صرف كرده اند بدون شك مورد توجه و عنايت ويژه امام زمان(عج الله تعالی) مي باشند و لزومي ندارد ارتباطي ويژه و غير معمول با آن حضرت داشته باشند.
هدایت شده از مهدی کرار
خود اولياي الهي به طور كلي فرموده اند هر كس در راه خدا و جاده بندگي و مسير هدايت گام بردارد، مورد حمايت و تأييد ما مي باشند و از عنايات و الطاف آشكار و مخفي ما برخوردار است؛ چنانچه در مورد علي بن يقطين كه از شيعيان مخلص و باوفاي امام كاظم(علیه السلام) و در عين حال وزير مقتدر هارون عباسي بود و چندين بار قصد استعفا و انصراف از مقامش را داشت، حضرت كاظم(علیه السلام) او را منع كرد و به او فرمود: اگر در راه خدمت به شيعيان و گره گشايي از كار آنها بكوشي، من امنيت و سلامت تو را ضمانت مي كنم و تو را حفظ مي نمايم.
هدایت شده از مهدی کرار
اين گونه نيست كه هر انسان والا و باتقوا و با ايماني به ديدار آن حضرت(عج الله تعالی) شرفياب گردد چون در مواردي حضرت به ياري افرادي كه تازه مسلمان و شيعه شده اند شتافته اند تا ايمان آنها را تقويت نمايند و آنها در عقيده تازه خود استوار گردند و كم نبوده اند افرادي با ايمان عميق و استوار و معرفت بالا كه به ظاهر به ديدار امام زمان(عج الله تعالی) نايل نشده اند چون ما به درستي نمي دانيم چه شرايطي و زمينه هايي براي اين امر لازم است هر چند اجمالا مي دانيم؛ بندگي صادقانه و كسب خشنودي و رضايت آن بزرگوار و پيمودن مسيري كه به ما معرفي نموده است تأثير تمامي در اين امر دارد.
هدایت شده از مهدی کرار
به طور كلي درباره ملاقات با امام زمان در زمان غيبت كبري بايد گفت: در زمان غيبت كبري اگر كسي ادعا كند كه امام زمان(عج الله تعالی) را مي بيند و با او ارتباط دارد، بايد اين فرد را تكذيب كرد و هيچ كس در عصر غيبت نمي تواند با امام زمان(عج الله تعالی) ارتباط معمولي داشته باشد و هر وقت بخواهد به خدمت امام زمان(عج الله تعالی) برسد (بحارالانوار، ج 53، ص 318).
هدایت شده از مهدی کرار
ولي گاهي ممكن است امام زمان(عج الله تعالی) با كسي ارتباط داشته باشد و اين ارتباط به خود آن حضرت مربوط است نه به ديگران و در اين موارد اين فرد حق ندارد به ديگران اعلام كند و اگر اعلام كند در اين صورت معلوم مي شود كه دروغ مي گويد چون كسي كه امام زمان(عج الله تعالی) با او ارتباط يافته اين ارتباط را ظاهر نمي كند. والسلام ان شاءالله ادامه دارد ...