هدایت شده از مهدی کرار
پس ما میتوانیم دعای عهد را بخوانیم و ثواب آن را به ارواح مؤمنین و مؤمنات، پدر و مادر و بستگانمان هدیه کنیم.
اما قسمت دوم سؤال: (زنده شدن مؤمنین بدون خواندن دعای عهد)
از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که فرمودند: هر کس در چهل بامداد این عهد به سوی پروردگار دعا کند، از یاران ما خواهد بود. و اگر قبل از ظهور حضرت مهدی(عج الله تعالی) بمیرد، خداوند او را برای یاری آن حضرت زنده کند.
هدایت شده از مهدی کرار
البته خواننده دعا میداند که دستورات اسلام به هم پیوسته و یکپارچه است.
که از سه بخش عقائد، احکام و اخلاق تشکیل شده است. و عمل به همه آنها موجب نجات و رسیدن به پاداش الهی است.
هدایت شده از مهدی کرار
لذا اگر مسلمانی وظیفه الهی و شرعی و اخلاقی خود را انجام دهد و در عین حال منتظر ظهور حضرت ولی عصر(عج الله تعالی) باشد و در شوق دیدار آن بزرگوار و رسیدن به دولت و حکومت جهانی آن حضرت تضرع و زاری کند ـ اگر چه دعای عهد را نخوانده باشد ـ اما اعتقاداً و عملاً خصوصیت یاران و منتظران حضرت را داشته باشد، امید است که چنین کسی در زمان ظهور امام زمان(عج الله تعالی) زنده گردد و آن حضرت را یاری کند.
علم دانایان عالم یک سخن از علم اوست
جود و بخششهای حاتم یک نم از دریای اوست
هر که امروز از فراق روی او گریان بود
بی گمان فردای رجعت موسم احیای اوست
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️
با سلام و عرض ادب
به نظر میآید مراد شما این است که آیا در میان این همه افراد، تعداد ۳۱۳ نفر یار وجود ندارد؟
باید گفت: همانگونه که یک رشته علل و عوامل باعث غیبت شد و مردم از نعمت وجود امام ظاهر محروم شدند، همچنین ظهور امام نیز مشروط به تحقق زمینهها و شرایط آن است و تا این شرایط فراهم نشود، ظهوری نخواهد بود.
یکی از شرایط عمده، وجود یاورانی است که به همراه امام بار قیام را بر دوش بکشند و تا آخر از همراهی و یاری رهبر خود دست برندارند و او را تنها نگذارند
هدایت شده از مهدی کرار
سدیر صیرفی در گفت و گویی با امام صادق(علیه السلام) درباره عدم قیام میگوید: حضرت مرا به خارج مدینه برد تا آن که وقت نماز، در محلی پیاده شدم. امام صادق(علیه السلام) به جوانی که در آن نزدیکی بز میچراند نگاهی کرد و فرمود: «ای سدیر! به خدا قسم! اگر پیروان من به تعداد این بزها بودند، بر جای نمینشستم(و قیام میکردم).
سدیر گوید: بعد از تمام شدن نماز، حیوانات آن گله را شمردم و یافتم که عدد آنها از هفده تجاوز نمیکند.
(کافی، ج۲، ص۱۹۰، ح۴).
هدایت شده از مهدی کرار
⬅️ تحقق این شرط، لازم است ، ولی کافی نیست،
بلکه باید زمینههای دیگر نیز فراهم شود که از مهمترین آنها، قابلیت مردم برای پذیرش دولت حق است. به این معنا که عموم مردم و جامعه بشری(نه گروهی خاص و در منطقهای خاص) باید به درجهای از معرفت برسند که دریابند حکومتها و مکاتب ساختهی بشر، جوابگوی نیاز مردم نیست و به وسیلهی اینها، سعادت و عدالت واقعی به بشر هدیه نمیشود.
هدایت شده از مهدی کرار
خلاصه آنکه مردم، خود باید ظهور عدالت را بخواهند و جهانیان را با زیباییهای دوران ظهور آشنا کنند و روحیهی عدالت طلبی و ظلم ستیزی را در همه جا گسترش دهند.
هدایت شده از مهدی کرار
مرحوم خواجه طوسی، ⤵️
در کتاب تجرید الاعتقاد، علت غیبت امام را کوتاهی مردم میداند؛ چرا که اعمال و کردار مردم، باعث شد امام از میان مردم برود. بنابراین باید مردم از راه غلطی که رفتهاند برگردند و امام را بخواهند تا ظهور صورت گیرد.
هدایت شده از مهدی کرار
و از همین رو، شیخ صدوق در مقدمهی کتاب
⬅️ کمال الدین میگوید: ظهور حجتهای الهی در مقامات پیشوایی خود، بر سبیل امکان و تدبیر، نسبت به مردم زمان خودشان است.
اگر حال(مردم) طوری باشد که امام بتواند تدبیر و رهبری اولیایش را بر عهده بگیرد ـ یعنی مردم حاضر باشند حرف او را بپذیرند و او بتواند ارادهی خدا را پیاده کند ـ ظهور آن حجت، لازم خواهد بود و اگر وضع به گونهای باشد که امام نتواند تدبیر در رهبری اولیایش را بر عهده بگیرد و حکمت الهی، موجب پنهانی او گردد و تدبیر نیز آن را اقتضا کند، خداوند او را در پشت پرده غیبت، نهان میسازد تا زمانی که وقت مناسب فرا رسد».
والسلام
ان شاءالله ادامه دارد ...
خداقوت
اجرتونباصاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه وشریف
عاقبتتون ختم به شهادت
التماس دعاجناب مزمل بزرگوار
ان شأالله
الهی آمین یا رب العالمین
سپاسگذاریم استادبزرگوار بسیار عالی بود مطالب مهدوی ، ان شأالله همه از یاران و منتظران واقعی حضرت قائم باشیم.
زیارتهاتون قبول . التماس دعا.
اللهم صلّ علی محمٌد وآل محمّد #وعجل_فرجهم بحق زینب سلامالله🤲
هدایت شده از مهدی کرار
🌿بسم الله الرحمن الرحیم🌿
#سلام_علی_آل_یاسین
#گفتگوی_عصرانه
#پرسش و پاسخ های مهدوی🌱
ساعت اجرا: حدود ۱۷/۳۰
سلام مهربان پدر، مهدی جان!✋🏻🌹
محتاج گرمی دستان توام،
طنین دلنشین صدایت، عطر ملایم و بهشتی گریبانت،
تشعشع نافذ نگاهت،
و طنین پدرانه ی گام هایت ...
محتاج توام پدر ...
در این گفتگو سعی خواهیم کرد به پرسش های مهدوی شما پاسخی درخور تقدیم نماییم✔️
شما هم اگر سوالی دارید، مطرح کنید ..
با ذکر شریف یا ابا صالح المهدی ادرکنی 🤲🏻
گفتگو را آغاز می کنیم⤵️
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇
در چه سالي حكومت الهي براي 99 درصد جهانيان برقرار مي شود؟
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️
با سلام و عرض ادب
به نظر ميرسد مقصود شما از حكومت الهي براي 99 درصد
جهانيان، حكومت مهدي موعود (عج الله تعالی) ميباشد. ولي جاي تعجب دارد كه چرا 1درصد از مردم جهان را استثناء نمودهايد؟!
در حاليكه حكومت آن حضرت تمامي زمين را فرا ميگيرد و هيچ بخشي از كره خاك از گستره حكومت او خارج نخواهد بود. البته اين بدان معنا نيست كه كسي از ميان مردمان تحت حكومت ايشان مرتكب خلاف و معصيت نميگردد. بلكه در آن عصر نيز گنهكاران وجود دارند، و مجرمان نيز مجازات ميشوند، ولي همه آنان تحت حاكميت الهي قرار دارند و هيچكس در آن زمان از حاكميت الهي بيبهره نخواهد بود.
هدایت شده از مهدی کرار
در روايات گوناگوني كه از اهلبيت (علیهماالسلام) به ما رسيده است به شدت از تعيين دقيق زمان ظهور نهي شده است و مدعيان در اين زمينه به دروغگويي نسبت داده شدهاند، و تعبير «كذب الوقّاتون» (آنانكه زماني براي ظهور تعيين ميكنند دروغ ميگويند) در روايات فراوان به چشم ميخورد.(1)
اسحاق بن يعقوب كه از شيعيان برگزيده عصر غيبت صغري است توسط محمد بن عثمان نايب خاص امام زمان (عج الله تعالی) نامهاي براي آن حضرت ميفرستد، كه در ضمن آن از زمان ظهور سؤال مينمايد. و حضرت در پاسخ اين پرسش وي، مرقوم ميدارند: «تعيين هنگام ظهور به دست خداوند است و آنانكه زماني براي آن تعيين ميكنند دروغ ميگويند».(2)
هدایت شده از مهدی کرار
اهلبيت (علیهماالسلام) علائم گوناگوني را به عنوان نشانههاي ظهور آن حضرت براي ما بيان كردهاند، و برخي از آنها را علائم حتمي معرفي نمودهاند، و به حسب ظاهر تا آن نشانهها تحقق نيابد ظهور ممكن نخواهد بود. برخي نيز با تطبيق اين نشانهها بر حوادث روزگار به پيشگويي امر ظهور و تخمين و حدس در اين زمينه ميپردازند. ولي از سوي ديگر فرمان دادهاند كه شيعيان هر صبح و شام منتظر ظهور او باشند و وقوع آنرا از خداوند طلب نمايند. «...فتوقّعوا الفرج صباحاً ومساءاً».(3)
هدایت شده از مهدی کرار
زيرا تحقق ظهور آن حضرت بدون بسياري از علائم و نشانههاي ظهور اگر چه امري غريب و بعيد است، ولي از نظر عقلي محال و ممتنع نميباشد. چون ظهور حضرت مهدي (عج الله تعالی) لطف و نعمت بزرگ الهي است، و تعجيل در اين لطف بزرگ، و برداشتن موانع آن موجب فزوني آن ميگردد.
پس آنچه حكيمان و متكلمان متذكر شدهاند كه خداوند خلف وعده (نويد و بشارت به خير) نمينمايد، تنها در مورد اصل ظهور حضرت مهدي (عج الله تعالی) كه لطف و وعده الهي است صدق ميكند. و مقدم شدن ظهور بر علائم و نشانههاي ظهور كه تحقق ظهور را تا آمدنشان به تأخير مياندازد لطفي بيشتر است.
هدایت شده از مهدی کرار
از اين رو ميتوان گفت: اگر ظهور به سبب عدم تحقق بعضي از نشانههاي آن به تأخير افتد، اين نشانهها از اين جهت لطف نيستند ـ هر چند از جهات ديگر لطف باشند ـ ، بلكه موانع ظهور ميباشند و برداشتن اين موانع ميتواند سبب فزوني الطاف خداوند گردد، و بر خداوند اگر چه خلف وعده محال است ولی خلف وعيد محال نمی باشد.
هدایت شده از مهدی کرار
پس شيعيان ميبايست هر صبح و شام چشم انتظار ظهور باشند و وقوع آنرا از خداوند طلب نمايند، و گمان نكنند چون برخي از علائم هنوز تحقق نيافته است، پس ظهور آن حضرت ممتنع و محال است.
پينوشتها:
. كوراني،2. علي،3. معجم4. احاديث الامام المهدي (عج الله تعالی)،5. مؤسسة المعارف الاسلاميّة،6. قم،7. 1411،8. چاپ اول،9. ج 3،10. ص 260،11. 377،12. 379. 472 و ج 4،13. ص 186،14. 246،15. 291،16. 294،17. 420 و نيز: صدوق،18. محمد بن علي،19. كمال20. الدين،21. مؤسسه نشر اسلامي،22. قم،23. 1405،24. ص 378،25. 409،26. 483،27. 484.
. همان،29. ج 4،30. ص 294.
. كليني،32. محمد بن يعقوب،33. الكافي،34. دارالكتب الاسلامية،35. 1388،36. ج 1،37. ص 333.
هدایت شده از مهدی کرار
سوال: 👇👇
آيا حجت ثاني عشر بر طبق دموكراسي جهاني، جهان را اداره خواهند كرد؟
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️
با سلام و عرض ادب
امام زمان(عج الله تعالی) براساس احكام نوراني اسلام و انديشه سياسي اسلام، جهان را اداره خواهند كرد و اين روش براساس شايسته سالاري قرار دارد كه بر سه پايه توحيد، معنويت و عدالت، استوار است.
روش دمكراسي به معناي حكومت و حاكميت مردم از نظر نظري و عملي قابل پياده شدن نيست زيرا در همه جوامعي كه براساس نظام دمكراسی اداره می شود: 👇
هدایت شده از مهدی کرار
اولا، همه مردم نه مي توانند و نه اجازه دخالت در حكومت را دارند و در بهترين حالت اكثريت جامعه سرنوشت جامعه و حكومت را در دست دارند.
ثانيا، نظام دمكراسي، در نهايت به حكومت گروه نخبه و صاحبان قدرت و سرمايه منجر مي شود (فلسفه سياست، اسدالله اشپنگلر، ترجمه هدايت الله فروهر، نشر نظر 1370، تهران).
اما حكومت و دولت ديني مبتني بر احكام اسلامي؛ حكومتي است كه حاكم اصلي خداست و قانون الهي بر همه اشخاص حتي شخص امام جاري است و همه و از جمله امام مؤظفند بر طبق قانون خداوند حكم و رفتار كنند.
هدایت شده از مهدی کرار
پاسخ: ⤵️⤵️
با سلام و ادب
عصائب جمع «عصابه» به معنای گروهی بین ده تاچهل نفراست. گفته شده که «عصابه» گروهی از زاهدان و وارستگان اند.
طبق برخی از روایات اینها یاران حضرت مهدی علیه السلام در عراق هستند که هنگام ظهور آن حضرت، خود را به مکه میرسانند و با او بیعت میکنند.
پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود: «وَعَصائِبُ العِراقِ رُهْبانٌ بِاللَّیلِ لُیُوثٌ بِالنَّهارِ کانَ قُلُوبُهُمْ زُبُرَ الحَدیدِ فَیُبایِعُونَهُ بَینَ الرُّکنِ وَالمَقامِ…»؛
«… و گروههایی از عراق بیرون میآیند که راهبان شب و شیران روز هستند، دلهایشان چون فولاد سخت است، در میان رکن و مقام با او بیعت میکنند…».
والسلام
ان شاءالله ادامه دارد ...