فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱تو ای عشق وای تمام وجودم...
#امام_زمان ♥️
#استوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر چیزے به انسان داده میشود
از طریق #امام_زمان عج هست.
حتے اگر توسل ڪنید به معصومے دیگر
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج🌿
https://eitaa.com/Montazernezohoor_1313
حکمت۲۶.mp3
1.91M
✍ حکمت ۲۶
✅ قَالَ امیر المومنین علیه السلام:
مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً، إِلَّا ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ.
✅ امیر المومنین علیه السلام:
كسى چيزى را در درونش پنهان نمى كند مگر اينكه از سخنان بى تأمّلش و از صفحات رخسارش آشكار مى گردد.
#نهج_البلاغه
#حکمت26
💢حجت الاسلام حامد محقق
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••
کانال "منتظران ظهور"
✍ حکمت ۲۶ ✅ قَالَ امیر المومنین علیه السلام: مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً، إِلَّا ظَهَرَ فِي فَلَتَا
#حکمت26
قَالَ (علیه السلام): مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً، إِلَّا ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ.
هيچكس چيزى را در دل نهان ننمود، مگر آنكه، در سخن نابجايى كه از دهانش مى پرد، يا در صفحات چهره اش، هويدا شود.
🌱 اعمال انسان بازتاب نیات، خواسته ها و سجایاى اوست که به صورت طبیعى ظاهر مى گردد; بخشى از آن اختیارى است مثل این که به هنگام ترسیدن از چیزى تصمیم به فرار مى گیرد و بخش دیگرى غیر اختیارى است که مثلا در پریدن رنگ از صورت او احساس مى شود یا به هنگام غضب صورتش بى اختیار برافروخته مى گردد و گاه اندامش مى لرزد و نیز عکس العمل هایى در افعال و اعمال خود ظاهر مى سازد.
اما گاه مى شود انسان چیزى در درون دارد که نمى خواهد آن را آشکار کند در این صورت سعى مى کند دوگانگى در میان سخن و کردار خود با آنچه در درون دارد ایجاد کند این دوگانگى در آنجا که انسان هشیار و مراقب باشد ممکن است ظاهر نشود، اما به هنگام غفلت و عدم توجه، آنچه در درون است خود را در عمل یا سخن هاى نیندیشیده ظاهر مى کند. به علاوه پنهان کردن بخش غیر اختیارى مانند آثارى که در چهره انسان نمایان مى شود کار آسانى نیست.
این پدیده قانونى در روان شناسى است که به وسیله آن بسیارى از مجرمان را به اعتراف وامى دارند و مطالبى را که اصرار بر اخفایش دارند آشکار مى سازند. امیر مؤمنان على(علیه السلام) این قانون مهم را در عبارتى کوتاه و بسیار پرمعنا در بالا بیان فرموده است.
در قرآن مجید درباره منافقان مى خوانیم: «(أَمْ حَسِبَ الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَنْ لَنْ یُخْرِجَ اللّهُ أَضْغانَهُمْ * وَلَوْ نَشاءُ لاََرَیْناکَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسیماهُمْ وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فی لَحْنِ الْقَوْلِ وَاللّهُ یَعْلَمُ أَعْمالَکُمْ); آیا کسانى که در دل هایشان بیمارى (نفاق) است گمان کردند خداوند کینه هایشان را آشکار نمى سازد * و اگر ما بخواهیم آنها را به تو نشان مى دهیم تا آنان را با قیافه هایشان بشناسى، هرچند مى توانى آنها را از طرز سخنانشان شناسایى کنى و خداوند اعمال شما را مى داند».
همان گونه که منافقان و مجرمان را مى توان از سخنان ناسنجیده و اشتباه آلود یا از رنگ رخساره آنها شناخت، نیکوکاران و مؤمنان راستین را هم مى توان از این طریق شناسایى کرد، لذا قرآن درباره یاران صدیق پیامبر مى فرماید: (سیماهُمْ فِى وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ)این اثر سجده لازم نیست که حتما به صورت پینه هاى پیشانى باشد، بلکه نورانیت درون سبب نورانیت برون مى شود.
«ابن معتز» شاعر عرب مى گوید:
تَفَقَّدْ مَساقِطَ لَحْظِ الْمُریبِ * فَإنَّ الْعُیُونَ وُجُوهُ الْقُلُوبِ
وَطالِعْ بِوادِرِهِ فِی الْکَلامِ * فَإنَّکَ تَجْنی ثِمارَ الْعُیُوبِ
«از نگاه کردن مشکوک و خطرناک حال او را بشناس ـ زیرا چشم ها صورت دل ها است.
و به سخنان نسنجیده اش دقت کن، زیرا این سخنان میوه هاى عیوب را مى چیند. (و در اختیار تو مى گذارد)».
🌹سعدى نیز در شعر معروفش مى گوید:
ما در این شهر غریبیم و در این ملک فقیر * به کمند تو گرفتار و به دام تو اسیر
گر بگویم که مرا حال پریشانى نیست * رنگ رخساره نشان مى دهد از سرّ ضمیر
May 11
تفسیر صفحه 11.mp3
15.36M
📌صوت تفسیر قرآن #حجت_الاسلام_راجی
📖 صفحه ۱۱ - سوره بقره (آیات ۷۰_ ۷۶)
______________
♨️ مرور آنچه بر بنی اسرائیل گذشت!
⁉️ دلیل سختگیری #خدا نسبت به بنی اسرائیل در داستان کشتن گاو چیست؟
♨️ ماجرای #استوری های یک #فوتبالیست!
⁉️ جریان گاو بنی اسرائیل چه بود؟
♨️ نکته تأسف بار داستان قوم بنی اسرائیل!
⁉️ چه کسانی #فرعون ها را به وجود میآورند؟
♨️ نکتهی #عبرت_آموز داستان قوم یهود!
⁉️ چرا خدا دستور به #کشتن گاو به بنی اسرائیل داد؟
♨️ #لیست ناسپاسیهای بنی اسرائیل!
______________
🔰 مسجد امام رضا علیهالسلام #دانشگاه_فردوسی_مشهد
✨اللّهمَعَجِلْلِوَلِیِڪالفَـ♡ــࢪَج✨
🔊 سفارش امام زمان (عج) به هنگام شنیدن صدای اذان
آیتالله بهجت قدسسره:
♨️ آقایی میگفت: محضر #امام_زمان (عجل الله) مشرف شدم، ولی نمیدانستم اصلاً محضر چه کسی هستم!
کمی صحبت کردیم و با هم حرف زدیم. بعد از اینکه دیدارمان تمام شد، یکدفعه به خود آمدم که ای وای کجا بودم؟! محضر چه کسی بودم؟! این آقا چه کسی بودند؟! اما دیدم دیگر گذشته است.
✨ این آقا میگفت که من ضمن صحبتهایم به ایشان عرض کردم: خیلی میل دارم یک کاری انجام دهم؛ یک عملی را انجام دهم که بدانم مورد توجه حضرت (عجل الله) است و بدانم اگر من آن کار را انجام دهم، مورد توجه حضرت میشوم. کار خوبی باشد و مورد پسند حضرت باشد. مدام اینها را تکرار کردم.
🤲 حضرت فرمود: یکی از آن کارهایی که خیلی مورد توجه واقع میشود، این است که به محض اینکه صدای اذان بلند شد، دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» را بخوانی!
✨[این نقل] خیلی موافق اعتبار است!
📚برگرفته از کتاب حضرت حجت علیهالسلام ؛ مجموعه بیانات آیتالله بهجت قدسسره درباره حضرت ولیعصر (عجل الله)
#نماز
#امام_زمان
❣️سلام امام زمانم❣️
لحظه ها را متوسل به دعاییم بیا
سالیانی ست که دل تنگ شماییم بیا
در قنوت دلمان خواهش باران داریم
ندبه خوانیم و تمنای بهاران داریم
السلام_علیک_یا_بقیه_الله💚
#امام_زمان
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ
🔴 بدون علم و از روی حدس و گمان چیزی را به خداوند نسبت ندهید
🔶أَفَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِينَ كَالْمُجْرِمِينَ
مَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ.......
(قلم/۳۵ و ۳۶)
❌ بعضی افراد ثروتمند میگویند چون در این دنیا وضع زندگیمان عالی است، آن دنیا هم میرویم بهشت، بعضی دیگر میگویند: ای بابا! دلت پاک باشد، به کسی آزار نرسان، انشاءالله خدا میبخشد، کاهلی در نماز و روزه و اعمال ظاهری که مهم نیست!
خداوند همه را می بخشد!!!
❌ خداوند جل جلاله در قرآن پاسخ میدهد:
آیا ما مسلمانان را مانند مجرمان قرار میدهيم؟؟!!
شمارا چه شده است؟! این چه حکمی است که می کنید؟!
❌ هیچ عقل سالمی چنین نتیجه گیری نمیکند، هیچ قاضی عاقلی به مساوی بودن انسان گناهکار و انسان بیگناه حکم نمیکند.
عدالت، چیزی است که هر وجدان و فطرت سالمى مىپسندد.
❌ خداوند در این آیات انسان بیهودهگو را سرزنش میکند که:
نکند شما که ادعای بخشیده شدن مجرمین را دارید، تقسیم کننده بهشت و جهنم هستید؟! یا از غیب خبر دارید؟؟؟!!! یا کتابی غیر از قرآن بر شما نازل شده که از روی آن میخوانید؟؟؟!!!
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
✍️حبیب الله یوسفی
امـام خمینـی(ره): #خرمشهر را خـدا آزاد کـرد.
روز #سوم_خرداد سـال ۱۳۶۱
در اين روز شهر مقـاومخيـز #خرمشهر پس از ۳۵ روز پايداری و مقاومت که از ۴ آبـان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن در آمده بود، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ مـاه)محاصره و اشغال، بار ديگر توسط رزمندگان اسلام فتـح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجـد جامـع و پل تخريب شده #خرمشهر به اهتـزاز در آمد.
خبر آزادسازی #خرمشهر به سرعت همه ملت مسلمان #ايران را غرق شادی و سرور کرد.
عمليات بيتالمقدس که با رمز یا علیبن ابیطالب(علیهالسلام) در دهم ارديبهشت ۱۳۶۱ آغاز شد، در چهـار مرحلهی عمليات نهایتـا در #سوم_خرداد ۱۳۶۱ به آزادسازی #خرمشهر انجاميد.
اين فتـح مبين #دفاع_مقدس را وارد مرحله نوينی کرد و براي اولين بار از شروع جنگ تحميلی #ایران در موضع قدرت قرار گرفت.
بیـاد #شهدای مظلـوم #عملیات_بیتالمقدس
حکمت ۲۷.mp3
2.08M
✍ حکمت ۲۷
✅ قَالَ امیر المومنین علیه السلام:
إمْشِ بِدَائِكَ، مَا مَشَى بِك.
✅ امیر المومنین علیه السلام:
با بيماريت راه برو تا جايى كه با تو راه مى رود.
#نهج_البلاغه
#حکمت27
💢حجت الاسلام حامد محقق
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••
#حکمت27
قَالَ (علیه السلام): إمْشِ بِدَائِكَ، مَا مَشَى بِك.
و درود خدا بر او، فرمود: با درد خود بساز، چندان كه با تو سازگار است.
🔹زمانى که بیمارى فشار شدید نیاورده بگذار بدنت بدون نیاز طبیبان و دارو آن را دفع کند. این مسئله شاید در آن روز که امام این را مى فرمود روشن نبود; اما امروز روشن است که بدن خود داراى نیروى دفاعى است و هرگاه بیمارى با استفاده از قدرت دفاعى بدن از بین برود هم زیان هاى دارو و درمان را ندارد و هم بدن را تقویت کرده و براى آینده بیمه مى کند. البته هرگاه نیروى دفاعى بدن عاجز بماند باید با استفاده از طبیب و دارو به کمک او شتافت تا بیمارى را دفع کند.
اضافه بر این بسیارى از بیمارى ها دورانى دارد که با پایان دورانش خود به خود دفع مى شود. از این گذشته انسان وقتى در مقابل بیمارى تسلیم مى شود و با مختصر ناراحتى در بستر مى خوابد به خودش تلقین بیمارى مى کند، تلقین خود اثر تخریبى دارد. به عکس اگر برخیزد و کار روزانه خود را ادامه دهد عملا تلقین سلامت کرده و در روح او بسیار مؤثر است.
این نکته امروز بر همه روشن است که هر دارو هرچند اثر درمانى داشته باشد، زیانى نیز با خود همراه دارد. در حدیثى از امام کاظم(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: «لَیْسَ مِنْ دَوَاء إِلاَّ وَهُوَ یُهَیِّجُ دَاءً وَلَیْسَ شَیْءٌ فِی الْبَدَنِ أَنْفَعَ مِنْ إِمْسَاکِ الْیَدِ إِلاَّ عَمَّا یُحْتَاجُ إِلَیْهِ; هیچ دارویى نیست مگر این که دردى را تحریک مى کند و هیچ چیز در بدن سودمندتر از امساک جز نسبت به چیزى که به آن نیاز دارد نیست».
در حدیث دیگرى از همان امام(علیه السلام) مى خوانیم: «ادْفَعُوا مُعَالَجَةَ الاَْطِبَّاءِ مَا انْدَفَعَ الْمُدَاوَاةُ عَنْکُمْ; از معالجه طبیبان پرهیز کنید تا زمانى که بیمارى به شما فشار نیاورده است».
این سخن به بیان دیگرى نیز از امیر مؤمنان(علیه السلام) نقل شده است که مى فرماید: «لاَ تَضْطَجِعْ مَا اسْتَطَعْتَ الْقِیَامَ مَعَ الْعِلَّةِ; تا زمانى که مى توانى با داشتن بیمارى سرپا باشى در بستر نخواب»
تکرار مى کنیم: مفهوم این سخنان این نیست که انسان با طبیب و دارو خود را معالجه نکند بلکه مفهومش آن است که در مراجعه به طبیب و استفاده از داروها ـ که معمولاً آثار زیان بارى دارد ـ عجله ننماید.
بعضى از شارحان، براى این حدیث به جاى این معناى طبى و درمانى مفهوم اخلاقى ذکر کرده اند و گفته اند: انسان باید در برابر حوادث و مشکلات و بیمارى ها خویشتن دار باشد و تا مى تواند با مشکلات بسازد و زبان به شکایت نگشاید که با روح رضا و تسلیم سازگار نیست. ولى این معنا با ظاهر جمله و روایات مشابهى که در این زمینه وارد شده چندان سازگار نیست.
May 11