هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تلاش کودکان سیستانی برای برافراشتن علم #امام_حسین علیهالسلام
ای کاش شما #عاشورا کربلا بودید و از اباعبدالله دفاع می کردید 😭
🔥 @Moohem
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
25.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️منطق سرخ حسین و منطق بیرنگ ما:
ارادت دینی، ارادهی انقلابی
🖊مهدی جمشیدی
۱. روزگار عجیبیست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصتویک هجری متوقف کردهاند و برای امام شهید، حسین -علیهالسلام- ناله سر میدهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهیشان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمیرود؛ چنانکه اشکهای کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشستهاند و به گذشته مینگرند و اکنونشان، شبیه میلیونها نظارهگر سال شصتویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامهی کربلا، خاموش و بیطرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمیدانند. دلدادهی عزای حسین هستند و نه خط حسین. میگریند، اما فریاد برنمیآورند. تشنهی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنهی خونشان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبستهاند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین میشمارند. از کربلا، یک داستان غمانگیز ساختهاند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنونشان و انتخابهای اکنونشان را به آن عرضه نمیکنند. در این روایت، کربلا نمیتواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود میماند و از درس و عبرت تاریخی، تهیست. برایناساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمیخیزد که هزینهدادن برای آن، معنا پیدا کند.
۲. و کاش فقط نظارهگر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومیرفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، همدردی میکنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابیگری مینشانند و جبههی سازش و تسلیم و انقیاد را برمیگزینند. از راه رفته، بازمیگردند و تجربهی گرهگشای مقاومت را کنار مینهند. مقاومت را باطل و بیفرجام میشمارند و بیاعتنا به خط حسین، به سوی قبلهی مذاکره و التماس و ذلت، سجده میکنند. وعدهی همراهی میدهند اما اندکی بیش، دوام نمیآورند و به جبههی مقابل میگریزند. برای غربت حسین، بر سینه میکوبند، اما برای تداوم حسین، قدم برنمیدارند. منطق حسین را دفن کردهاند و قیام خونینش را به یک خاطرهی محزون فروکاهیدهاند که بازخوانی سالیانهاش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را میبینند و مییابند، اما جانب لذت و منفعت و لجاجت و تعصب را میگیرند. هماشک و همدرد حسین هستند، نه همراه و هممنطق او. حقیقت را تنها نهادهاند و سر در لاک زندگی شخصی فروبردهاند. جز به خود نمیاندیشند و نصیبی از بیتعلقی نبردهاند. حسین را برای محرم و هیأت میخواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح میدهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را میستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمیگزینند و حتی از احتمال جنگ میهراسند. آداب تقیه میدانند و با مبارزه بیگانهاند. برای حسین، قیام را میپسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوستهها و ظواهر، متوقف ماندهاند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکندهاند. همعهد عافیت هستند و تن به بلا نمیسپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت.
۳. چه کنیم با این تعارضها و تهافتها؟! چه کنیم با این تذبذبها و تلاطمها؟! چه کنیم با این فهم تاریخیشده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادتهای منهای ارادهی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معاملهگری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان میدهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دینفروشی میکنند. از دین خویش میفرسایند برای طلب دنیا. دنیایشان تا آنجا دینیست که هزینه ندارد. دینداریشان، بیهزینه و عافیتطلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشودهاند و کیسه دوختهاند، اما حسین نیزهنشین را میستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیکتر باشد را افراطی و تندرو میخوانند؛ چنانکه در زمانهی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه.
و حسین، چه زیبا و موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بندهی دنيايند و دين، لقلقهی زبان آنهاست، و هر جا منافعشان بهوسيلهی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مىچرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دينداران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزندهی او به جامعهای است که دین را در سایهی دنیا میطلبد و هر آنگاه که زمینهی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری میافکند و دنیا را بر صدر مینشاند.
🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ داستان یک ارمنی که مسئول موکب #امام_حسین سلام الله علیه شد...
🔥 @Moohem
🏴 السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ أَوْلادِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلَىٰ أَصْحابِ الْحُسَيْنِ؛
♦️أَعْظَمَ اللّٰهُ أُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عليه السلام، وَجَعَلَنا وَإِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الْإِمامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلاٰمُ
🔥 @Moohem
16.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️امشب شهادت نامه ی عشاق امضا می شود
فردا ز خون عاشقان، این دشت دریا می شود😔😭
🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم اکنون برافراشته شدن پرچم سرخ عاشورا بر فراز گنبد منور بانوی کرامت حضرت معصومه سلام الله علیها
🔥 @Moohem
🔴این تصاویر مربوط به فرد مظنون به انجام عملیات تروریستی در شیراز است
🔹گفته میشود نیروهای امنیتی پیش از هرگونه اقدامی وی را متوقف کردند. کانال تلخند سیاسی
🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خبر انفجار در شاهچراغ تکذیب شد
🎥 توضیحات سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس را بشنوید.
🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر زندهٔ شبکه خبر از حرم شاهچراغ
🔥 @Moohem
🔴 معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور: هیچ موضوع امنیتی در شیراز رخ نداده است
🔥 @Moohem
🔴 لاریجانی ظاهراً مصداق کسی است که پشت سر حضرت علی نماز میخونه ولی شام رو با معاویه میخوره!
🔥 @Moohem
🔴بچه ها اینا رو دیدید نه ازشون نذری بگیرید نه باهاشون حرف بزنید و خیلی جدی هم بهشون تذکر بدید.
ما با پلیس و چماق مخالفیم ولی دیگه با بی حرمتی به عزای سیدالشهدا که موافق نیستیم.
مجلس امام حسین جای گناهکار هست ولی جای گناه نیست. جوانمرد
🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه
🔥 @Moohem
27.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اخبار غیررسمی از حمله تروریستی تکفیری ها به اجتماع شیعیان در وادی الکبیر عمان و شهادت ۵ نفر حکایت دارد!
🔥 @Moohem
🔴رسانه های رسمی عمانی بلافاصله پس از عملیات تروریستی وهابی ها در هیئت عزاداری شیعیان به مردم گوشزد کردند که جرم هرگونه کذب گویی سه سال زندان و سه هزار ریال جریمه است
🔥 @Moohem
15.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هجوم ماموران پلیس رژیم صهیونیِ عمر اف به منازل عزاداران حسینی برای پاک کردن نام اباعبدالله الحسین از درب خانه شیعیان مظلوم آذربایجان
🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هماکنون حال و هوای کربلا
🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استقبال از سیدکاظم روح بخش در فرودگاه مشهد
🔥 @Moohem
🔴 بانک جهانی هم گزارش «اسب زین شده» کیهان را تأیید کرد
🔸بانک جهانی که دهه ۹۰ شمسی و دوران دولت مدعیان اصلاحات را دهه سوخته اقتصاد ایران عنوان کرده بود؛ حالا با ارائه آمارهایی از شاخصهای اقتصادی دولت سیزدهم، بر مهیا شدن اسب زین شده دولت رئیسی برای دولت چهاردهم مهر تأیید زده است.
🔸این نهاد بینالمللی در گزارش خود نوشته بود: در دهه گذشته میلادی، اقتصاد ایران از یک دهه سوخته رشد اقتصادی رنج برده است. به طور متوسط، تولید ناخالص داخلی سرانه ایران طی سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ هر سال منفی شش دهم درصد رشد کرده است. هر یک درصد افزایش در تولید ناخالص داخلی سرانه باعث کاهش یک و ۵۶ صدم درصدی در نرخ فقر میشود. اگر به جای رشد منفی شش دهم درصدی تولید ناخالص داخلی سرانه طی این سالها، شاهد رشد مثبت شش دهم درصدی در این زمینه بودیم نرخ فقر در ایران طی این سالها هفت و ۹ دهم درصد کاهش یافته بود.
🔸بانک جهانی روایت کرده بود که این فقدان رشد، با تورم و تحلیل رفتن قدرت خرید همراه بوده است. درآمدها طی سال ۲۰۱۱ معادل ۱۶ درصد تولید ناخالص داخلی بود اما این رقم در سال ۲۰۲۰ به معادل هفت درصد تولید ناخالص داخلی کاهش یافت. به هر حال بیکاری بالا مشخصه این دهه بود و بالای ۱۰.
🔸این نهاد بینالمللی در گزارش خود نوشته بود که بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ نسبت جمعیت فقیر ایران از کل جمعیت فقیر کشورهای با درآمد متوسط به بالا از ۲۰ درصد به ۲۸ و یک دهم درصد افزایش یافته است. یعنی ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در این دوره گرفتار فقر شدهاند.
🔸بانک جهانی این روزها باز هم از اقتصاد ایران گزارش داده است اما وضعیت کاملا متفاوت از آمارهای دهه سوخته اقتصاد ایران شده است. گزارش ۲۰۲۴ بانک جهانی از اقتصاد ایران در پایان دولت شهید رئیسی نشان میدهد که رشد اقتصادی بهصورت پایدار پنج و یک دهم درصد بوده است آنهم در میان تنشهای ژئوپلیتیک منطقه.
🔸بیکاری به هفت و شش دهم درصد کاهش یافته و شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت فقرا کاسته شده است. ضریب جینی به ۳۴ صدم درصد رسیده که همگی نشاندهنده، وضعیت کاملاً متفاوت و برعکس دولت اصلاحطلبان در دهه ۹۰ شمسی است.
🔥 @Moohem
🔴۲ روز پیش گزارشی حیرت آور از مجموعه عملیاتهای سربازان گمنام برای حفظ امنیت کشور در ۴۵ روز گذشته منتشر شد
امروز سریعاً سربازان #اصلاحات_اینترنشنال به نفع تروریستها برای تلخ کردن این شیرینی وارد عمل شدند و با شایعهای عجیب روی افکار عمومی یک عملیات تروریستی کردند.
تف به شما
🔥 @Moohem