eitaa logo
تلاوت
23.8هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
37 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/UD80.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرموده است: 🔸"حَسِّنُوا القرآنَ بأصواتِکُم، فانَّ الصَّوتَ الحَسَنَ یَزیدُ القرآنَ حُسْنا". 🔹 را زیبا و نیکو بخوانید، چرا که صدای خوب، زیبایی قرآن را می افزاید. 📚 وسائل الشّیعه، ج 4، ص 859، ح 6. 📜 @MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشکند دستی که ویران کرد این گلخانه را در عزا بنشاند او شمع و گل‌و پروانه را بشکند دستی که هتک حرمت این خانه کرد شیعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه کرد . 💔سالروز تخریب قبور ائمه بقیع تسلیت باد . 📜@MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚سوره آیه-17 📜@MosHaf_et
صفحه 5⃣6⃣5⃣ سوره مبارک 📜 @MosHaf_et
صفحه 5⃣6⃣5⃣ سوره مبارک 🔹17 - ‌ما ‌آنها‌ (مشرکان‌) ‌را‌ گرفتار و مبتلا کردیم‌، همان‌ گونه‌ ‌که‌ باغداران‌ ‌را‌ گرفتار ساختیم‌، آن‌گاه‌ ‌که‌ سوگند خوردند ‌که‌: صبحگاهان‌ ‌آن‌ [میوه‌های‌ باغ‌] ‌را‌ [دور ‌از‌ چشم‌ مستمندان‌] خواهیم‌ چید 🔸18 - و استثنا نکردند (‌ان‌ شاء اللّه‌ نگفتند) 🔹19 - ‌پس‌ بلایی‌ فراگیر ‌از‌ جانب‌ پروردگارت‌ ‌آن‌ باغ‌ ‌را‌ فراگرفت‌ ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ ‌آنها‌ خواب‌ بودند 🔸20 - ‌پس‌ ‌آن‌ [باغ‌] همچون‌ زمین‌ بایر گردید 🔹21 - سپس‌ صبحگاهان‌ یکدیگر ‌را‌ صدا زدند 🔸22 - ‌که‌ بامدادان‌ ‌به‌ سوی‌ کشت‌ خویش‌ روید ‌اگر‌ میوه‌ چینید 🔹23 - ‌پس‌ ‌به‌ راه‌ افتادند و آهسته‌ ‌به‌ ‌هم‌ می‌گفتند: 🔸24 - [مواظب‌ باشید] ‌که‌ امروز فقیری‌ ‌در‌ ‌آن‌ جا ‌بر‌ ‌شما‌ وارد نشود 🔹25 - و ‌به‌ وقت‌ صبح‌ ‌با‌ قدرت‌ ‌بر‌ منع‌ [مستمندان‌] بیرون‌ شدند 🔸26 - ‌پس‌ همین‌ ‌که‌ ‌آن‌ [باغ‌ سوخته‌] ‌را‌ دیدند گفتند: محققا ‌ما راه‌ گم‌ کرده‌ایم‌ 🔹27 - بلکه‌ ‌ما محروم‌ شدگانیم‌ [و همه‌ چیز ‌را‌ ‌از‌ دست‌ داده‌ایم‌] 🔸28 - عاقل‌ترشان‌ ‌گفت‌: آیا ‌به‌ ‌شما‌ نگفتم‌: چرا [‌خدا‌ ‌را‌] تسبیح‌ نمی‌گویید! 🔹29 - گفتند: پروردگار ‌ما منزه‌ ‌است‌، ‌ما واقعا ستمگر بوده‌ایم‌ 🔸30 - ‌پس‌ بعضی‌ ‌بر‌ بعضی‌ روی‌ کرده‌ یکدیگر ‌را‌ ملامت‌ می‌کردند 🔹31 - گفتند: ای‌ وای‌ ‌بر‌ ‌ما! ‌در‌ حقیقت‌ ‌ما سرکش‌ بوده‌ایم‌ 🔸32 - امید ‌است‌ ‌که‌ پروردگارمان‌ بهتر ‌از‌ ‌آن‌ ‌را‌ ‌به‌ ‌ما عوض‌ دهد، [زیرا] ‌ما ‌به‌ پروردگارمان‌ روی‌ آورده‌ایم‌ 🔹33 - عذاب‌ [دنیا] چنین‌ ‌است‌، و عذاب‌ آخرت‌ قطعا بزرگ‌تر ‌است‌ ‌اگر‌ می‌دانستند 🔸34 - همانا ‌برای‌ پرهیزکاران‌ نزد پروردگارشان‌ بهشت‌های‌ پرناز و نعمت‌ ‌است‌ 🔹35 - ‌پس‌ آیا ‌ما مطیعان‌ ‌را‌ چون‌ بدکاران‌ قرار می‌دهیم‌! 🔸36 - ‌شما‌ ‌را‌ چه‌ ‌شده‌ ‌است‌! چگونه‌ داوری‌ می‌کنید! 🔹37 - آیا ‌شما‌ ‌را‌ کتابی‌ ‌است‌ ‌که‌ [‌این‌ حکم‌ ‌را‌] ‌در‌ ‌آن‌ می‌خوانید، 🔸38 - ‌که‌ ‌هر‌ چه‌ ‌را‌ ‌شما‌ انتخاب‌ کنید ‌از‌ ‌آن‌ شماست‌! 🔹39 - آیا ‌شما‌ ‌را‌ ‌تا‌ روز قیامت‌ ‌بر‌ عهده‌ی‌ ‌ما پیمان‌های‌ مؤکدی‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌هر‌ چه‌ ‌شما‌ حکم‌ کنید حق‌ ‌شما‌ ‌باشد‌! 🔸40 - ‌از‌ ‌آنها‌ بپرس‌: کدامشان‌ ضامن‌ ‌این‌ [ادعا] یند! 🔹41 - آیا شریکانی‌ دارند! ‌پس‌ باید شریکان‌ ‌خود‌ ‌را‌ بیاورند ‌اگر‌ راست‌ می‌گویند 🔸42 - روزی‌ ‌که‌ کار [‌بر‌ کافران‌] سخت‌ و دشوار شود و ‌آنها‌ [‌به‌ تمسخر] ‌به‌ سجده‌ فرا خوانده‌ شوند ولی‌ نتوانند. 📚ترجمه 📜 @MosHaf_et
⚜سبک زندگی قرآنی در قرآن زندگی به دوره تولد تا مرگ، خلاصه نمی‌شود❗️ بلکه زندگی پس از مرگ نیز ادامه دارد؛ 🔸نحن أَولیاؤکم فی الحیوة الدنیا وفی الاخرة و لکم فیها ما تشتهی أنفسکم لکم فیها ما تدعون؛  🔹 ما یاران و مددکاران شما در زندگی دنیا و در  آخرت هستیم و برای شما هر چه بخواهید در بهشت فراهم است و هر چه طلب کنید به شما  داده می‌شود. 📚سوره - ۳۱ این نکته بسیار مهمی است که مرگ مرحله‌ی دگرگونی در نظر گرفته شود نه نقطه پایان. دوره پیش از تولد و پس از آن، با یکی از حیاتی‌ترین ابعاد زندگی انسان مواجه بوده و آن تربیت است که در پرتو آن انسان به‌ سعادت مطلوب می‌رسد. 📜 @MosHaf_et
04.Nisa_.077.mp3
3.13M
سوره مبارک آیه 7⃣7⃣ 🔊 📜 @MosHaf_et
حمد 🔹الرّسول (صلی الله علیه و آله)- إِنَّ اللَّهَ مَنَّ عَلَیَّ بِفَاتِحَةِ الْکِتَابِ مِنْ کَنْزِ الْجَنَّهًِْ. 🔸پیامبر (صلی الله علیه و آله) خداوند با [نازل‌کردن] سوره‌ی ، از گنج بهشت بر من منّت نهاد. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۸ 📚 بحارالأنوار، ج۸۹، ص۲۳۸/ مست 📜 @MosHaf_et
🔹حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى وَ قُومُوا لِلهِ قانِتين؛ 🔸در انجام [به موقع و کامل] همه‌ی نمازها و [به خصوص] نماز وسطی(نماز) کوشا باشید و از روی خضوع و اطاعت، برای خدا به پاخیزی. 📚(/ ۲۳۸) الصّادق (علیه السلام)- مُحَافَظَتُهُ عَلَی وَقْتِهَا حَتَّی لَا یُلْهِیَهُ عَنْهَا وَ لَا یَشْغَلَهُ شَیْءٌ. 📌امام صادق (علیه السلام) منظور محافظت و رعایت به پاداشتن نماز در اوّل وقت است؛ به گونه‌ای که امری وی را از نماز غافل نساخته و به کار دیگر مشغول نکند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۲۲ 📚 وسایل الشیعه، ج۴، ص۲۳/ العیاشی، ج۱، ص۱۲۷ 📜 @MosHaf_et
آیت الله نوری همدانی (دامت برکاته): ✅ علاوه بر اینکه معجزه‌ی باقیه و خالده‌ی حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم ص می‌باشد،‌ کتاب قانون زندگی و سعادت دنیا و آخرت است، احادیث اهل‌بیت(ع) همه‌ی زندگانی ما را نورانی ساخته و بدون آن، ‌زندگی حقیقی و انسانی نمی‌تواند تحقّق پیدا کند چه از نظر عقائد و چه احکامی و اخلاق همه نیازمند به احادیث هستیم و احادیث جدای از قرآن نیست و مفسّر و مبیّن او می‌باشد و محتوای مطالب بالا از حدیث ثقلین به خوبی استفاده می‌شود. 📜@MosHaf_et
🔸 دکتر ابوالقاسم گرجی فرزند محمدحسن در دوم فروردین سال 1300 در شهر تهران دیده به جهان گشود. او پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در مکتبخانه، وارد حوزه علمیه تهران شد و علوم مختلف حوزوی از جمله صرف و نحو، منطق، معانی و بیان، فلسفه، فقه و اصول را تا سطوح عالی، از استادان نامدار آن عصر از جمله محمدرضا تنکابنی، سید عبدالهادی شیرازی، محمدحسین کاشف الغطاء، شیخ محمدحسین بروجردی و میرزا محمدعلی شاه آبادی و محمدرضا تنکابنی فراگرفت. وی همچنین از شاگردان سیدابوالقاسم خویی بود و از او و محمدحسین کاشف الغطاء اجازه اجتهاد دریافت کرد. وی در سال 1322 شمسی برای ادامة تحصیل در شاخة فقه و اصول به نجف اشرف رهسپار شد و در آن سرزمین مقدس از محضر استادان و مراجع بزرگواری چون مرحوم شیخ محمدعلی کاظمینی، سید عبدالهادی شیرازی، شیخ محمد کاظمینی شیرازی و بیش ازهمه از آیت الله العظمی خویی استفاده کرد و به موازات تحصیل در نجف اشرف به تدریس رسائل، مکاسب و کفایه اشتغال داشت. در سال 1330 به تهران برگشت و به درخواست تعدادی از اهل فضل درمدرسة حاج ابوالفتح فیروزآبادی و مدرسة مروی به تدریس سطح و خارج پرداخت. وی در سال 1332 در دانشگاه تهران به تحصیل الهیات و معارف اسلامی مشغول شد. در سال 1335 دورة لیسانس منقول و در سال 1338 دورة فوق لیسانس فلسفه و حکمت اسلامی و سرانجام در سال 1342 دورة دکترا را با درجة ممتاز به پایان رساند. و ...
📎دکتر گرجی از سال 42 با سمت استادیاری و از سال 1348 با سمت دانشیاری و از سال 1352 با سمت استادی دانشگاه دررشته های مربوط به حقوق اسلامی در دانشگاه تهران انجام وظیفه نمود. ایشان در حال حاضر یکی از مبرزترین استادان دانشگاه است و با سابقة استادی در حوزه و دانشگاه، نسبت به موضوعات گوناگون اسلامی از احاطة کافی علمی برخوردار است. دکتر ابوالقاسم گرجی علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجامع علمی داخلی و خارجی، دارای تألیفات متعددی است که از ارزش ویژه ای برخوردارند. 📚آنچه از آثار ایشان در مسائل حقوقی، فقهی، اصولی، تاریخی، منطقی و ادبی به چاپ رسیده متجاوز از 20 جلداست. برخی از آثار قرآنی وی عبارتند از: 1⃣تصحیح «الذریعه الی اصول الشیعه»: قدیمی‌ترین اصول فقه امامیه و از مهمترین تألیفات علم الهدی که دکتر گرجی آن را تصحیح و اعراب‌گذاری نموده و با حواشی و تعلیقات در دو جلد در سال‌های ۱۳۴۶- ۱۳۴۸ در چاپخانه دانشگاه تهران به چاپ رسیده است. 2⃣تصحیح، تحقیق و تعلیق «‌مسائل هامّه من مسائل الخلاف‌« 3⃣تصحیح تفسیر جوامع الجامع 4⃣ترجمه و تلخیص کتاب عده الاصول شیخ طوسی 5⃣تاریخ پیامبر اسلام(ص)، تالیف محمد ابراهیم آیتی که گرجی با تجدید نظر و حواشی و اضافاتی در سال ۱۳۵۸ش در دانشگاه تهران به چاپ رسیده است. این کتاب در سال ۱۳۶۲ش، کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است. 6⃣علم اصول و نقش آن در میان علوم دیگر 7⃣تاریخ فقه و فقها 8⃣کتاب صرف و نحو 9⃣عموم عقود و ایقاعات (رساله دکتری گرجی) 0⃣1⃣آیات الاحکام 1⃣1⃣ کلیات حقوق اسلامی ✅کتاب تحقیقی «‌تصحیح جوامع الجامع‌» وی به عنوان کتاب برگزیدۀ ممتاز ده سالۀ اول انقلاب (۱۳۶۷ش) انتخاب گردید. همچنین وی برگزیده بخش علوم انسانی در همایش ملی چهره‌های ماندگار در سال 1381 بوده و در سال 1375 موفق به دریافت نشان درجه یک علمی از رئیس جمهور وقت گردید. ▪️دکتر ابوالقاسم گرجی در هفتم اسفند سال ۱۳۸۹ش برابر با ۲۲ ربیع الاول ۱۴۳۲ق، در سن ۸۹ سالگی دیده از جهان بست و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد. 📜 @MosHaf_et
❤️ اگر شکر کنید (نعمتم را) بر شما خواهم افزود و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است! 📖 سوره - آیه ۷ 📜 @MosHaf_et
✅داستان حضرت عیسی (ع) 🔹 روزی حضرت عیسی (ع) از راهی عبور میکرد. ابلهی با وی درگیر شد و سخنی پرسید. حضرت جوابش را داد، اما آن شخص دوباره عربده کشی و نفرین میکرد، عیسی تحسین مینمود … ❗️ عزیزی بدان جا رسید، گفت: ای روح الله، چرا هم زبان این ناکس شده ای و هر چه او بد دهانی میکند، شما لطف می فرمایی و با آن که او جور و جفا پیش می برد، شما مهر نثارش میکنی ؟! 🔺عیسی گفت: ای رفیق موافق! «کلّ اناء یترشّح بما فیه؛ از کوزه همانبیرون آید که در اوست». از او آن صفت ها کی میشنوی می آید و از من این صورت که مشاهده میکنی می آید. من از او در غضب نمی شوم , من از سخن او جاهل نمی گردم و او از خُلق و خوی من عاقل می گردد . 📜 @MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸وقتی تلاوت به عنوان یک عبادت صورت می گیرد، طهارت هم شرط آن است و و رعایت ادب برخورد با قرآن، ایجاب می کند که با وضو قرائت کنیم. ⚜امیرمؤمنان علیه السلام می‌فرماید: «لایَقْرَء الْعَبْدُ القُرآنَ إذا کانَ عَلی غَیرِ طَهُورٍ حَتَّی یَتَطَهَّر؛ بنده، وقتی که وضو ندارد، نخواند تا آنکه وضو بگیرد و طهارت یابد».  ❗️البته قرائت بی وضو حرام نیست؛ ولی رعایت احترام کلام خدا، به داشتن وضو هنگام تلاوت است.  📚بحارالانوار، ج 73، ص 130 📜 @MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞نماهنگ|همخوانی استدیویی مناجات با خدا ⚜️لکَ الْحَمْد⚜️ 🤲برگرفته ازمناجات منظوم بسیار زیبای حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام ⭕️جدیدترین اثر: 💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠 📺مشاهده و دریافت فیلم با کیفیت بالا: 🌐 aparat.com/v/LaBq7 📜 @MosHaf_et
04.Nisa_.078.mp3
2.17M
سوره مبارک آیه 8⃣7⃣ 🔊 📜 @MosHaf_et
صفحه 6⃣6⃣5⃣ سوره مبارک 📜 @MosHaf_et
صفحه 6⃣6⃣5⃣ سوره مبارک 🔹43 - دیدگانشان‌ [هراسان‌] ‌به‌ زیر افتد و ذلت‌ و خواری‌ وجودشان‌ ‌را‌ فرا گیرد، ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ [‌در‌ دنیا] ‌به‌ وقت‌ تندرستی‌ ‌به‌ سجده‌ دعوت‌ می‌شدند [ولی‌ ابا می‌کردند] 🔸44 - ‌پس‌ مرا ‌با‌ کسی‌ ‌که‌ ‌این‌ سخن‌ [های‌ قرآن‌] ‌را‌ تکذیب‌ می‌کند واگذار ‌ما ‌به‌ تدریج‌ ‌آنها‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌آن‌ جا ‌که‌ نمی‌دانند گرفتار خواهیم‌ ساخت‌ 🔹45 - و مهلتشان‌ می‌دهم‌ ‌که‌ نقشه ‌من‌ بسی‌ محکم‌ ‌است‌ 🔸46 - آیا ‌از‌ ‌آنها‌ مزدی‌ می‌خواهی‌ ‌که‌ ‌از‌ پرداخت‌ ‌آن‌ [عاجز و] گرانبار شده‌اند 🔹47 - آیا [اسرار] غیب‌ نزدشان‌ ‌است‌ و ‌آنها‌ می‌نویسند! 🔸48 - ‌پس‌ ‌بر‌ حکم‌ پروردگارت‌ شکیبایی‌ کن‌ و مانند ‌آن‌ همدم‌ ماهی‌ (یونس‌) مباش‌ آن‌گاه‌ ‌که‌ [خدایش‌ ‌را‌] ندا داد و سخت‌ غمگین‌ ‌بود‌ 🔹49 - ‌اگر‌ رحمت‌ پروردگارش‌ ‌به‌ ‌او‌ نرسیده‌ ‌بود‌، قطعا ملامت‌ ‌شده‌ ‌به‌ صحرا افکنده‌ می‌شد 🔸50 - سپس‌ پروردگارش‌ وی‌ ‌را‌ برگزید و ‌از‌ شایستگانش‌ قرار داد 🔹51 - و همانا کسانی‌ ‌که‌ کافر شدند، وقتی‌ ‌که‌ قرآن‌ ‌را‌ شنیدند، نزدیک‌ ‌بود‌ تو ‌را‌ ‌با‌ چشمان‌ [خشمگین‌] ‌خود‌ ‌از‌ جای‌ برکنند، و می‌گویند: ‌او‌ حتما دیوانه‌ ‌است‌، 🔸52 - و حال‌ ‌آن‌ ‌که‌ [قرآن‌] جز تذکاری‌ ‌برای‌ جهانیان‌ نیست‌ به نام خداوند بخشنده و مهربان 🔹1 - ‌آن‌ واقعه حتمی‌ [رستاخیز]، 🔸2 - چیست‌ ‌آن‌ واقعه حتمی‌! 🔹3 - و تو چه‌ دانی‌ ‌که‌ ‌آن‌ واقعه حتمی‌ چیست‌! 🔸4 - ثمود و عاد، ‌آن‌ حادثه کوبنده‌ ‌را‌ تکذیب‌ کردند 🔹5 - اما ثمود ‌با‌ صیحه طغیانگر ‌به‌ هلاکت‌ رسیدند 🔸6 - و امّا عاد، ‌با‌ تندبادی‌ توفنده‌ و سرکش‌ هلاک‌ شدند 🔹7 - [‌خدا‌] ‌آن‌ ‌را‌ هفت‌ شب‌ و هشت‌ روز پیاپی‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ مسلط کرد، ‌که‌ ‌آن‌ قوم‌ ‌را‌ ‌در‌ ‌آن‌ ‌به‌ خاک‌ افتاده‌ می‌دیدی‌ گویی‌ ‌آنها‌ تنه‌های‌ تو خالی‌ و فرو افتاده‌ی‌ نخلند 🔸8 - ‌پس‌ آیا ‌از‌ ‌آنها‌ هیچ‌ باقی‌ مانده‌ای‌ می‌بینی‌! 📜 @MosHaf_et
⚜ سبک زندگی قرآنی 🍂 مهریه مناسب قرار دهید. 🍂 🔶قَالَ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُنكِحَكَ إِحْدَي ابْنَتَيَّ هَاتَيْنِ عَلَي أَن تَأْجُرَنِي ثَمَانِيَ حِجَجٍ فَإِنْ أَتْمَمْتَ عَشْراً فَمِنْ عِندِكَ وَمَا أُرِيدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَيْكَ سَتَجِدُنِي إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّالِحِينَ ( /٢٧) ⚡️ ترجمه : حضرت شعيب به موسى گفت: من قصد دارم تا يكى از اين دو دخترم را به همسرى تو درآورم بر اين (شرط) كه هشت سال براى من كار كنى و اگر (اين مدّت را) به ده سال تمام كردى، پس (بسته به خواست و محبّت) از ناحيه توست و من نمى خواهم كه بر تو سخت گيرم، بزودى به خواست خداوند، مرا از صالحان خواهى يافت. ❌مهریه باید بر اساس توان داماد باشد. حضرت موسی، در آن روز هیچ چیزی نداشت که بتواند مهریه قرار گیرد، اما قدرت بدنی و زور بازو داشت. بنابراین؛ حضرت شعیب، مهریه دخترش را هشت سال کار قرار داد. 🍁و در تعیین مهریه نیز سخت گیری ننمود، حدّاقلِ مورد قبول را انتخاب كرد و پذيرش بيشتر را به اختيار داماد گذاشت. 📜@MosHaf_et