eitaa logo
مشفقون
4.2هزار دنبال‌کننده
684 عکس
584 ویدیو
14 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مشفقون
فرمایش مهم رهبری در مورد حجاب اجباری... ⚠️آن چیزی که من را حساس میکند این است که از دهان یک گروهی از خواص، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح می‌شود 🔻«پول‌های زیادی خرج می‌کنند، فعالیت زیادی می‌کنند، صدها رسانه را به کار می‌گیرند تا بتوانند به طُرق مختلف روی هویت مستقل زن مسلمان اثرگذاری کنند. 🔹این‌همه خرج و زحمت و فکر پشت سر این کار است اما تلاششان عقیم است. نتیجه‌ی کارشان این است که چهار تا دختر در گوشه‌کنار فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگون پیدا کنند که روسری را بردارند که یعنی مثلاً ما چه شدیم. همه‌ی آن تلاش نتیجه‌اش خلاصه می‌شود در این مسئله‌ی کوچکِ حقیر. تا اینجا مسئله‌ای نیست. 🔹آن چیزی که من را حساس می‌کند این است که می‌بینید از دهان یک گروهی از خواص، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح می‌شود. 🔹این معنایش این است که یک عده‌ای -ان‌شاءالله نادانسته- همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه خرج آن را به نتیجه برساند. روزنامه‌نگار و روشنفکر و آخوند [هم] در آن‌ها هستند. 🔹[می‌گویند] اینکه امام(ره) فرمودند «زن‌ها باحجاب باشند»، همه‌ی زن‌ها را نگفتند! حرف بیخود، ما آن‌وقت بودیم، ما خبر داریم. امام(ره) در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی [رایج شده بود] مثل کوه، محکم ایستادند. 🔹حالا آقا می‌گوید این گناه که از غیبت بزرگ‌تر نیست، چرا شما برای غیبت کسی را تعقیب نمی‌کنید! انسان اینجا از عدم تشخیص رنج می‌برد. 🔹ما که نگفتیم اگر کسی در خانه روسری‌اش را مقابل نامحرم برداشت تعقیب می‌کنیم. آن کاری که در ملأ انجام می‌شود یک کار اجتماعی و تعلیم عمومی است و برای حکومتی که با نام اسلام آمده، تکلیف ایجاد می‌کند. حرام، کوچک و بزرگ ندارد. 🔹حالا کسی در خلوت یک کار غلطی می‌کند، آن بین خود او و خداست؛ اما آنچه در مقابل چشم مردم است، حکومت اسلامی -مثل حکومت پیامبر و حکومت امیرالمؤمنین- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. 🔹این منطق که می‌گوید اجازه دهید مردم خودشان انتخاب کنند، خب برای شراب‌فروشی هم هست. این حرف را در مقابل همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی می‌توان گفت؛ این حرف شد؟ 🔺شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود. حکومت اسلامی موظف است مقابل حرام و گناه بایستد. (۹۶/۱۲/۱۷) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر از رفتار این نماینده مجلس با برخی معلمان، آزرده شدیم، راه اصلاحش قهر با انتخابات نیست، بلکه بر عکس، تنها راه اصلاح، حضور در انتخابات و انتخاب درست هست. [لازم به ذکر است که این نماینده، بعد از واکنش های مردمی، عذرخواهی کرد.] پ.ن: این توضیحات مختصر را لطفا بخوانید. 👇 اینجا ✅ من رأی خواهم داد(۸) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
جهت اطلاع و تأمل یادمان باشد که «مدل های جهانی سامانه های بارشی» هم دست او است... 🔸 هشتاد سال قبل،
در فراق باران [دل‌نوشته یکی از همراهان فرهیخته کانال در ذیل مطلب حقیر با عنوان یادمان باشد که «مدل های جهانی سامانه های بارشی» هم دست او است] 🔸 چندیست ما را به انتظار نشاندی، پاییز گذشت و زمستان به نیمه نزدیک، نیامدی! چشم انتظاری سخت است دوری از تو سخت‌تر وقتی نمی‌آیی طراوتی هم نیست. دوری تو و نیامدنت دشت و صحراها را هم بی‌تاب کرده، وقتی نمی‌آیی گلی نیست پروانه هم نیست زنبور عسل‌ها غذایشان عوض می‌شود ساز پروازشان روی گل‌ها کوک نمی شود و صدایش به گوش نمی‌رسد. 🔸 به قول سعدی : چنان خشکسالی شد اندر در دمشق که یاران فراموش کردند عشق 🔸 ذکر «چه کنم چه کنم» از فراقت بالا گرفته؛ خیال می‌کنند با لوله کشی از دریا به خشکی، جای خالی تو را پر می‌کنند! تلاش می‌کنند از اعماق زمین جای خالی تو را پر کنند! 🔸 ما که بخیل نیستیم؛ بگذارید این کارها را بکنند ولی تو چیز دیگری هستی تو نازل شده از آسمانی تو مائده آسمانی هستی لطافت ویژه داری. 🔸 تاریخ گواهی می‌دهد که هرگاه آمدنت تاخیر داشته، چه نازنین انسان‌هایی در فراقت ناله‌ها زده‌اند و اشک پاکشان را با دعا برای آمدنت ممزوج کرده و از خدای تو آمدنت را درخواست کرده‌اند 🔸 بزرگان گفته اند و می‌گویند مانع آمدنت گناه ما آدم‌هاست. وقتی با هم نامهربان می‌شویم: وقتی سرِ بندگی به درگاه خالقِ هستی و خالق باران فرود نمی‌آوریم؛ وقتی بی‌رحم می‌شویم و به درگاه الهی عذر تقصیر نمی‌آوریم و اقرار به گناه نکرده و پشیمان نمی شویم، اذن نزولت صادر نمی‌شود. 🔸 کجایند مردان الهی، علمای ربانی که آبرو و اعتبار علمی و اجتهادی‌شان را در بیابان‌ها روی خاک‌های تشنه، در سجده التماس خرج می‌کردند و این گونه درخواست مردم را اجابت می‌کردند و خدای رحمان و رحیم هم به ضجه و استغاثه مردم و آنان توجه کرده و امر به نزول باران رحمتش را صادر می‌کرد؟ ✍ سعید عزیز‌محمدی یاعلی🌹 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا همین فیلم برای ما کافی نیست که در انتخابات شرکت کنیم و انتخابی درست‌ در شأن مجلس شورای اسلامی داشته باشیم!؟ ☺️ پ.ن: این توضیحات مختصر را لطفا بخوانید. 👇 اینجا ✅ من رأی خواهم داد(۹) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
سخنی با هر آن که خود را شیعه امیرالمؤمنین(ع) می داند.../ نازنین دست علی(ع) یا پای حجاج خبیث؟؟ 🔸 بی تعارف، در دنیای امروز، حضورمان در انتخابات یعنی بیشتر شدن اقتدار، عزت و آبروی «تنها نظام شیعی دنیا» و عدم شرکت در انتخابات، یعنی گامی در جهت تضعیف این نظام... 🔸 محب‌و‌ شیعه أمیرالمؤمنین(ع)، حتی اگر خیلی دل صافی هم با این نظام ندارد، نمی تواند دور تنها پرچمی که برای شعارها و‌ اهداف شیعه در این روزگار برافراشته شده را خالی کند... ✅ امروز اگر با «دست حق» همراه نباشیم، فردا به «پای ظلم» خوار و خفیف و ذلیل می شویم. 🔸 عبدالله بن عمر به خیال اشتباه خود، برای احتیاط در دینش با علی(ع) بیعت نکرد... اما چند صباحی که گذشت، همین خلیفه زاده، شبانه!! سراغ حَجّاج _ یکی از سفاک ترین و‌ پلیدترین حاکمان تاریخ اسلام _ رفت! 🔸 حجاج به جای دست، پای خود را دراز کرد و‌ در حالی که او را احمق می نامید، گفت: «با پای من بیعت کن.» و‌ او هم بیعت کرد... (ر.ک: التذکرة الحمدونية، ج٩، ص٢٢٥. شرح نهج البلاغه ابن ابي الحديد، ج١٣، ص٢٤٢) ✅ من رأی خواهم داد(۱۰) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ اثر جدید مضمون شعر این اثر، خیلی خوب است، اما پارسال هم نوشتم: خیلی وقت هست که بعضی مجالس مداحی و‌ مذهبی ما تبدیل به کنسرت! شده اند... البته کنسرت بدون موسیقی... 🔸 اما روند جدیدی که شروع شده است، ابتدا خواننده شدن مداحان ما است و احتمالا به زودی شاهد ورود موسیقی به مجالس و‌ مساجد خواهیم بود...😔 🔸 همچنان دغدغه و سؤال بنده این است که آیا قوه عاقله و فهیمی در حال تدبیر این جریانات است و یا این که موج و باد و ذوق شخصی سکان دار است!؟ 🔸 نتیجه این کار ها، چند سال بعد مشخص می شود... 🔸 به نظر حقیر ما باید کاری می کردیم یا بکنیم که خوانندگی ها و‌ کنسرت ها را تصحیح و اصلاح بکنیم و اگر چنین‌ توانی نداشته یا نداریم، حداقل از داشته های خودمان محافظت بکنیم و نگذاریم مداح ها خواننده بشوند و هیئات، کنسرت بشوند... 🔸 پیشنهاد می کنم حتما این دو پست و فیلم را بخوانید و ببینید: کنسرت سازی مجالس مداحی مداح ها را خواننده نکنید! یا آی مداح ها! خواننده نشوید... ✅ نظر شما چیست؟ شما چگونه می اندیشید؟ یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
13.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ رهبری به منطق «دلت پاک باشه» و کج فهمانی که فرمایشات ایشان در دو فیلم بالا را طوری معنا می کنند که نتیجه اش، اباحه گری و اسلام‌ رحمانی است: 🔸 «ایمان بر طبق فرهنگ غیر قابل تردید قرآن، صرفا یک امر قلبی نیست. درست است که ایمان یعنی باور، و باور مربوط است به دل؛ اما قرآن هر باوری را.. به رسمیت نمی شناسد... 🔸 ایمانِ قلبیِ خشک و خالی، ایمانی که در جوارح و اعضای مؤمن شعاعش مشهود نیست؛ این ایمان از نظر اسلام، ارزشمند نیست... 🔸 ایمانی که در دل می ماند و به دست و پا و چشم و‌ گوش و مغز و اعضا و جوارح و زندگی و نیروها و انرژی های ما نمی رسد.. از نظر فرهنگ قرآنی ارزشمند نیست. 🔸 اگر تعهدی احساس نکردی، در مؤمن بودنِ خودت شک‌ کن. جامعه ای که به تعهدات ایمانی عمل نمی کند، نام‌ خود را جامعه مؤمن نگذارد.. 🔸 قرآن صریحا نفی می کند ایمان را از آن کسانی که «به طور مطلق» پایبند به تعهدات ایمانی خود نیستند.. 🔸 چرا تأکید می کنم روی این مسأله؟ برای خاطر اینکه سالیان درازی است کار شده.. روی مغز مسلمانان، تا آن ها را قانع کنند به اینکه عمل برای مسلمان بودن لازم نیست! تا به آن ها بفهمانند که برای مؤمن بودن، یک دل پاک لازم است نه یک عمل پاک!» [طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص۹۹ تا ۱۰۵] پ.ن۱: «مؤمن بودن» به معنای «معصوم بودن» نیست. یعنی مؤمن گرچه می خواهد به همه تعهدات خود عمل کند اما در مواردی ممکن است به دلیل جهل، تنبلی، غلبه شهوت و.. گناه کند و دچار نقص در عمل بشود و بعضی ظواهر شرعی را مراعات نکند. پ.ن۲: در مورد اباحیه اینجا را ببینید. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از مشفقون
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صرفا جهت یادآوری... /آقای روحانی و خبرگان!؟ این متن را سیاسی و‌ جناحی، نبینید و‌ نخوانید! 🔸 فارغ از همه بحث های سیاسی، سیاسی بازی ها و‌ سیاست زدگی ها... فارغ از همه مصلحت سنجی ها و مصلحت اندیشی ها... فارغ از اینکه نهایتا آقای روحانی برای مجلس خبرگان تأیید صلاحیت می شود یا خیر... 🔸 همچنان بر همان نظر خود در سال ۹۶ هستم که گوینده چنین اباطیل و‌ اراجیفی(که در فیلم مشاهده می کنید)، برای مجلس خبرگان، مناسب نیست. 🔸 ایشان یا اولیات و ارکان اساسی اعتقادات تشیع را نمی داند، که جاهل است؛ یا علی رغم اینکه می داند، آن ها را در تریبون رسمی بازیچه قرار می دهد که خائن است؛ و‌ در هر دو صورت، آیا به عنوان یک مجتهد شیعی برای مجلس خبرگان مناسب است!؟ __________________ [دو فیلم از ایشان را با هم ترکیب کرده ام] در پاسخ به قسمت اول اظهارات آقای روحانی، همان سال ها این متن را نوشتم: اینجا در واکنش به قسمت دوم اظهارات آقای روحانی، این متن های حقیر را ملاحظه بفرمایید: 👈 اگر عذرخواهی نکند، عدم اعتقادش به مذهب رسمی کشور و عدم پاسداری از آن محرز می گردد. 👈 ای کاش سیاستمان را دینی کنیم و به دور از سیاسی بازی از هر آن جایی که ایشان مناسبش نیست (مجلس خبرگان که شرط اجتهاد دارد)، عزل بشود! 👈 رسول خدا شاید اما دکتر روحانی هرگز...!! 👈 چرا در برخی کلمات حضرت امیرالمؤمنین (ع) می بینیم که ایشان افراد را به انتقاد کردن، تشویق می کنند؟ یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صرفا جهت اطلاع و تأمل! دو‌ پرده از حیا و‌ غیرت امیرالمؤمنین و فرزندانش... 1⃣ پرده اول راوی می گوید: مدت ها در مدینه، همسایه علی(ع) بودم. حتی یک بار هم، کسی زینب‌ کبری(س) را ندید و صدای او را نشنید. هر زمان می خواست به زیارت جد بزرگوارش برود، شبانگاه و در حالی که پدرش علی(ع) جلوی او و حسنین(ع) در اطراف او بودند به زیارت می رفت. وقتی به نزدیک قبر شریف رسول خدا (ص) می رسیدند، امیرالمؤمنین(ع) شمع های روشن اطراف قبر را خاموش می کرد که مبادا کسی زینب کبری را ببیند. [زندگانی حضرت زينب، آیة الله دستغيب، ص۱۹.] 2⃣ پرده دوم روز حرکت امام حسین(ع) از مدینه است. ایشان دستور داد بنی‌هاشم، زن‌های محرم خود را سوار بر محمل‌ها کنند. ناگهان جوانی که قامت بلندی داشت و مثل ماه می‌درخشید، از منزل امام(ع) بیرون آمد و فرمود: «بنی هاشم کنار روید.» آنگاه دو زن در حالی که دامانشان بر اثر حیای از مردم به زمین کشیده می‌شد و صورتشان پوشیده بود و دور آن دو را کنیزانشان احاطه کرده بودند، از خانه امام حسین (ع) خارج شدند. آنگاه آن جوان به سوی یکی از محمل‌ها رفت و زانوی خود را تکیه قرار داد و بازوی آن‌ها را گرفت و بر محمل سوار کرد. وقتی راوی از هویت آن بانوان سؤال می کند، جواب می شنود: یکی از آن‌ها زینب (س) و دیگری ام کلثوم دختران امیرالمؤمنین(ع) هستند. [موسوعة كلمات الإمام الحسين(ع)، ص۳۶۱] _______________________ پ.ن: در سفر اخیرم که خدمت حضرت زینب(س) مشرف شدم، فیلم بالا را با زاویه ای متفاوت از قسمت ضریح گرفتم. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
بخشی دیگر از نظرات جدید مخاطبینِ کانال مشفقون و این حقیر. با لمس کلمه می توانید تمام نظرات قرار داده شده در کانال را مشاهده بفرمایید. ___________________ ✍ برای اظهار نظر، انتقاد، پیشنهاد و... 👈 اگر می خواهید شناخته نشوید: 👤 https://harfeto.timefriend.net/16770967336618 👈 اگر می خواهید شناخته بشوید: 🧔‍♂🧕 https://eitaa.com/Moshfeghipour از لطف و همراهی شما ممنونم. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما اسراف می کنیم.../ نکنیم این کارها را... فرمایش رهبری در دیدار اخیر خود(۲۶دی) که در رسانه ها به آن پرداخته نشد... «یکی از مشکلات کشور ما الان مسئله‌ی اسراف است. در آب اسراف میکنیم؛ در نان اسراف میکنیم؛ در بازمانده‌ی غذا اسراف میکنیم...» پ.ن۱: امیدوارم امسال در تبلیغات نامزدهای مجلس، شاهد اسراف نباشیم... پ.ن۲: در شش ماه گذشته، سه بار در مورد اسراف نوشتم. خواندن این متن های کوتاه، خالی از فایده نیست: 1⃣ ناراحت کننده و تلخ: اسراف سی میلیون تُنیِ ما ایرانی ها در غذا... 2⃣ حتی یک دونه برنج! 3⃣ واکنش امام رضا(ع) به اسراف.../ آموزش اسراف! در تلوزیون به اسم میوه آرایی... ✅ از خودمان و خانواده خودمان شروع کنیم... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
نگاهی متفاوت.../ محبوبیت هست ولی کاهش داشته! 🔸 بعد از انتشار آمار ایسپا در مورد استفاده مردم ایران از رسانه های اجتماعی، با کمال تعجب و تأسف، عمده رسانه های مدعیِ وطن پرستی و بعضا انقلابی اینگونه تیتر زدند: 🔺 «اینستاگرام، واتس‌آپ و تلگرام؛ پیام رسان‌های محبوب ایرانی‌ها» 🔸 البته این مطلب، گرچه حقیقت دارد اما فقط بخشی از حقیقت هست... 🔸 آن طرف ماجرا که گویا دیده نشده این است که از تیر ماه ۱۴۰۰ تا دی ماه امسال: 👈 استفاده از واتساپ به ۳۵ درصد رسیده است. (نصف شده است!) 👈 استفاده از تلگرام و اینستاگرام، ۶ درصد کاهش داشته است. اما در مقابل 👈 استفاده از ایتا (پیام رسانی ایرانی) از ۳ درصد به ۲۵ درصد رسیده است. (حدود هشت برابر افزایش) پ.ن: گرچه پیام رسان های داخلی، با آنچه باید باشند فاصله دارند و باید تلاش مضاعف کنند ولی نباید به بهانه های واهی، از حمایت آن ها دست کشید و نا امید شد. نباید با برچسب زدن و تحقیر بعضی ها(حتی بعضی انقلابی ها) به پیام رسان های داخلی و کاربران آن ها، نا امید بشویم. ۵ سال قبل را به یاد بیاورید که کاربران پیام رسان داخلی تقریبا هیچ بودند! الآن را ببینید... ✅ و اگر صبوری کنیم، تا ۵ سال آینده وضعیت خیلی بهتر خواهد شد، ان شاء الله. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐