برگی از تاریخ جهت تأمل...
✍ محمد صالح مشفقی پور
🔹 وقتی حضرت موسی برای فتح اریحا (شهری در فلسطین) می رفت،
🔹 حاکمانِ ظالم آن منطقه که ترسیده بودند، دست به دامان «بلعم باعورا» عالم خائن و پست بنی اسرائیل شدند.
🔹 نقشه بلعم، «یک جنگ نرم و فرهنگی» بود. گفت:
🔺 «زنان را آرایش کنید، کالاهای مختلف به دستشان بدهید تا برای فروش بین لشکر موسی ببرند!
به آن زنان سفارش کنید که مانع کامجویی آنان نشوند! که اگر فقط یک نفر از آنان زنا کند، برای شما کافی است!»
🔺 و شد آنچه نباید!
🔹 در نتیجه خداوند پیروان موسی را به بیماری طاعون گرفتار کرد و ۲۰ هزار نفر از آنان، کشته شدند... (بحار الأنوار، ج۱۳، ص۳۷۳)
به نظر شما
🔸 آیا دشمن به دنبال پیاده کردن همان نقشه در جامعه ما نیست!؟
🔸 آیا ایمان ما مردم را نشانه نگرفته و به دنبال استحاله فرهنگی نیست؟
✅ غفلت کنیم، سیلی خواهیم خورد و خداوند با هیچ قوم و جماعت و ملتی، پارتی بازی نخواهد کرد!
یاعلی🌹
💎 @Moshfeghoun 💐
ویراستی
باز هم «مذاکرات در حال پیشرفت است!» با این جمله پیرمان کردند...
✍ محمد صالح مشفقی پور
🔺 سیلی خوردند ولی بیدار نشدند!
🔺 راه چندین بار تجربه شده را دوباره می خواهند امتحان کنند!؟ آن هم بعد از این همه خباثت و تهدید و قلدری فرعونِ زمان!؟
🔺 آن روز که به فکر داد و ستد با شیطان بزرگ افتادند! معلوم بود که سرمایه های ملت را به باد می دهند و هیچ چیز گیرشان نخواهد آمد! حکایت «گندم ری» را تکرار کردند!
. چندین سال عمر و سرمایه این ملت را به هدر دادند!
. به حرف و نظر اصلی رهبرشان گوش ندادند و باورش نکردند!
. هر دلسوزی را با هزار انگ و برچسب خفه کردند!
. باعث جنگ و شهادت جمع زیادی از فرماندهان و دانشمندان و مردم شدند!
. هیچ تحریمی را برنداشتند!
. بسیاری از مردم را گرفتار تأمین ما یحتاج اولیه زندگی کردند!
. مشکل روی مشکل اضافه کردند!
حالا به جای توبه، عذرخواهی و درس عبرت گرفتن از تجربه ها، دوباره مشغول مذاکره اند!
🔺 جای توافق قبلیشان هنوز درد می کند و می سوزد!
تلخ ترین و شرم انگیز ترین سؤال تاریخ تشیع، برای نسل و زمان ما هم پرسیدنی شد: «مگر شیعیان کجا بودند که امام و رهبرشان را کشتند!؟»
آقای شهید، هنوز تشییع جنازه هم نشده است...
گرچه حماقت بعضی ها در برجام، برایشان سکه و سفر و تندیس و حق مأموریت شد ولی برای ما مردم نه «تقریبا هیچ» که تحقیقا گرانی و گرفتاری و جنگ و تحریم و از همه مهمتر «شهادت رهبر» شد!
دارند «تحقیر» را هم به آن اضافه می کنند...!
🔺 زهی حماقت که دین و ملت را به قهقری می برند و نمی فهمند!
پ.ن: تلک شِقشقة هَدَرت، ثمّ قرّت...
💎 @Moshfeghoun 🚩
ویراستی
هدایت شده از مشفقون 🚩
سراب برجام!
قرآن کریم نقطه پایان برجام و امثالش را به ما گفته بود اما باور نکردیم!
علما، دلسوزان و در رأس آن ها رهبری بزرگوار این پایان را به ملت ایران به ویژه مسؤولین هشدار داده بودند اما...
اگر به خدا توکل کنیم و حرکت کنیم، بهترین های غیر قابل تصور در پیش است.
قرآن را باور کنیم...
✍ محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
ویراستی
چرا از تجربه ها درس نمی گیریم یا آن ها را از یاد می بریم!؟
مگر امیرالمؤمنین(ع) نفرمود شقی و بدبخت آن کسی است که از تجربه استفاده نکند؟
آیا منتظریم #لبنان هم مثل سوریه و غزه شود!؟
یا در انتظار ترور شیخ نعیم قاسم هستیم!؟
نکند قرار است شعار غلط «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را محقق کنیم!؟
✍ محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 🚩
ویراستی
🔻در گفتوگوی خبرگزاری رسمی حوزه با استاد حوزه علمیه قم بررسی شد:
💠 چرایی اصلاح الگوی مصرف و دوری از اسراف در دوران جنگ و پساجنگ
حجت الاسلام مشفقی پور:
🔸 لزوم «اقتصاد» و میانه روی در مصرف و پرهیز از «اسراف» یا «بخل»
🔸 این حجم از ضایعات غذا و محصولات کشاورزی در کشور، برای جامعه اسلامی عیب است! و موجب خشم خداوند می شود...
🔸 مهمترین نقش در اسراف و تضییع اموال را خود حاکمیت با سوء تدبیرها و سوء مدیریتها دارد.
بزرگترین مصرف کننده خود دولت است و توده مردم سهم کمی دارند، ولی ما مردم هم در حد خودمان باید مراقبت کنیم.
🔸 اگر هنوز در میزان مصرف انرژی خود نسبت به قبل از جنگ، تغییری ایجاد نکردهایم، باید در حمایت خود از ایران اسلامی در مقال دشمن کودک کش آمریکایی_صهیونی شک کنیم.
🔸 میانهروی در شرایط جنگی با شرایط غیر جنگی فرق میکند و در مصرف انرژی نه فقط درست که باید کم مصرف کنیم.
🔸 این که هنوز بعضی مسئولین در کشور میگویند که اگر مذاکره و گفتگو نکنیم پس باید چه کنیم؟ آقای شهید پاسخ را دادهاند که راه حل «اقتصاد مقاومتی» است، که متأسفانه آن طور که باید و شاید به آن عمل نشده است.
💠 مشروح گفتوگو 👇
https://hawzahnews.com/xfNVW
💎 @Moshfeghoun 🚩
مشفقون 🚩
نقش باورهای مذهبی در ایران ستیزی آمریکا 🗣 محمد صالح مشفقی پور صوت ارائه علمی بنده به بعضی از اساتی
نقش باورهای مذهبی در ایران ستیزی آمریکا. مشفقی پور.pdf
حجم:
18.9M
🔹این فایل را یکی از اعضای محترم، محبت کرده و با هوش مصنوعی درست کرده اند و برای بنده ارسال کردند.
🔹 این فایل، محتوای صوت ارائه علمی حقیر در نشستی آنلاین با بعضی اساتید محترم حوزه علمیه قم را به شکلی زیبا و نسبتا مناسب ارائه کرده است.
🔹 مجددا درخواست می کنم اگر چنانچه آن صوت را نشنیده اید، حتما بشنوید و بعد هم بشنوانید...
🔹 احتمالا در نوع نگاه شما به شرایط جاری کشور مؤثر خواهد بود، ان شاء الله
✍ محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 🚩
هدایت شده از مشفقون 🚩
قرار نیست درس بگیرند!
✍ محمد صالح مشفقی پور
🔹 دلسوزانِ آینده نگر در موضوع برجام، هشدار دادند که مسأله، مسأله هسته ای نیست و دشمن به کمتر از نابودی ج.ا.ا راضی نیست!
اما نشنیدند و شد آنچه نباید...
🔸 در مسائل فرهنگی به ویژه حجاب هم دلسوزان آینده نگر هشدار داده و می دهند که مسأله، مسأله حجاب نیست و دشمن به کمتر از سکولار کردن جامعه راضی نیست!
🔹 اما متأسفانه همان برجامیست های هسته ای، در حال رقم زدن برجامی فرهنگی هستند!
🔸گویا چاره ای نیست!
باید منتظر ماند تا ماشه ای دیگر بر تفکرات پوسیده و سطحی نگر آنان چکانده شود بلکه بیدار بشوند!
فقط خدا کند دیر نشود...!
💎 @Moshfeghoun 💐
ویراستی
هدایت شده از مشفقون 🚩
اقتدا به رسول خدا(ص) هم در اصل تجمع غدیر و هم در رسم آن!
✍ محمد صالح مشفقی پور
🔹 اصل برگزاری راهپیمایی کیلومتری و تجمع غدیر خوب است اما به دو شرط:
۱. روزهای قبل و بعد از عید غدیر، مراسم ها و جشن های محلی با محوریت مساجد و هیئات برگزار بشود؛ و محله ها و کوچه پس کوچه ها رنگ غدیر بگیرد.
توجه به آن گردهمایی بزرگ نباید از فروغ مراسمات محلی به ویژه در روزهای منتهی به غدیر بکاهد.
بعضی گزارش های مردمی حاکی از این است که اهل مسجد و هیئت، چندین روز مشغول برپایی و انجام مقدمات موکب داری و غرفه داری در مسیر می شوند و فرصت انجام کار خاصی در محله و منطقه خود ندارند!
۲. ماهیت و محتوای این مراسم، باید به عنوان یک مراسم دینی و شیعی در جهت احیاء امر اهل بیت(ع) باقی بماند.
رسول خدا(ص) بزرگترین تجمع غدیر را در زمان خود رقم زد.
اما بدون ساز و آواز(موسیقی)؛ با رعایت حریم ها و بدون اختلاط زن و مرد؛ بدون رفتارهای سبک و سخیف بعضی مجریان؛ بدون کارهای خالی از محتوای دینی؛ بدون رقص و پایکوبی و ...
اینکه در «اصل تجمع» به رسول خدا(ص) اقتدا کنیم اما در «رسم تجمع» از ایشان تبعیت نکنیم، غلط اندر غلط است!
مبادا با تقلید های مضر از فستیوال ها و کنسرت های خیابانی رایج در دنیا، غدیر را از رسم غدیر تهی کنیم!؟
شهرهای ایران شیعی، با فلان شهرهای دنیا که محل برگزاری کنسرت های خیابانی و میلیونی است، فرق دارد!
تقلید (عمدی یا غیر عمدی) از آن ها، آن هم با پوشش دین و مراسم دینی! افتخار نیست، انحراف است...
✅ از داشته هایمان مراقبت کنیم.
#غدیر_بزرگترین_عيد_خدا
💎 @Moshfeghoun 💐
ویراستی