eitaa logo
مشفقون
3.1هزار دنبال‌کننده
388 عکس
405 ویدیو
10 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/Moshfeghipour )
مشاهده در ایتا
دانلود
بخشی دیگر از نظرات جدید بله، اگر به اصل روایت مراجعه بفرمایید و صدر حدیث را مشاهده کنید، شما هم تصدیق می فرمایید که منظور، بعضی علمای شیعه هستند‌. صدر روایت این است👇 «فأما من کان من الفقهاء صائنا لنفسه، حافظا لدینه، مخالفا علی هواه، مطیعا لأمر مولاه، فللعوام ان یقلدوه، و ذلک لا یکون إلا بعض فقهاء الشیعه لا جمیعهم، فإنه من رکب من القبائح و الفواحش مراکب فسقة العامة فلا تقبلوا منا عنه شيئا و لا كرامة...» ✍ برای اظهار نظر، انتقاد، پیشنهاد و... 👈 اگر می خواهید شناخته نشوید: 👤 https://harfeto.timefriend.net/16770967336618 👈 اگر می خواهید شناخته بشوید: 🧔‍♂🧕 https://eitaa.com/Moshfeghipour یاعلی🌹 💎 @Moshfeghoun 💐
بخشی دیگر از نظرات جدید چشم. حق با‌ شما است. ممنون از تذکرتون.💐 مطلب مورد نظر ایشان در بحث کلام رهبری در مورد چهره ها، این است 👇 اینجا ✍ برای اظهار نظر، انتقاد، پیشنهاد و... 👈 اگر می خواهید شناخته نشوید: 👤 https://harfeto.timefriend.net/16770967336618 👈 اگر می خواهید شناخته بشوید: 🧔‍♂🧕 https://eitaa.com/Moshfeghipour یاعلی🌹 💎 @Moshfeghoun 💐
آیا تبریک گفتن امامت، کاری جدید است که شیعیان انجام می دهند و سابقه نداشته است؟ 🔸 برای جواب این سؤال، بیایید به همراه شیخ صدوق(ره) به ۱۱۸۵ سال قبل برویم. 🔸 یعنی آن زمانی که ابو الأدیان [خادم و یکی از یاران نزدیک امام حسن عسکری ع ]، در حکایتی نسبتا طولانی جریان شهادت حضرت (ع)، نماز خواندن حضرت حجت(عج) بر جنازه ایشان و دروغگویی ها و اذیت و آزارهای جعفر کذاب را شرح می دهد. 🔸 آنچه برای ما جالب، قابل تأمل و برای پاسخ به سؤال، راهگشا است، قسمت هایی از این حکایت است که ابو الأدیان صراحتا صحبت از تبریک گفتن شیعیان هم می کند. 🔸 به عنوان نمونه در قسمتی از صحبت هایش می گوید: «...وارد سامرّاء شدم و در آن حال صداى ناله و فریاد و شیون از خانه آن حضرت(امام‌ حسن) شنيدم و ایشان را در محل غسل دیدم. و در آن حال، جعفر بن علی(جعفر کذاب) برادر حضرت را دیدم که بر در خانه امام ایستاده است و {برخی از}شيعيان را در اطراف او ديدم كه وى را {در مرگ برادر} تسليت و {بر امامتش} تبريك مى گفتند. با خود گفتم: اگر اين امام است كه امامت تباه خواهد بود، زيرا او را می شناختم که شراب مى نوشد و در قصر قِمار مى كند و تار مى زند. جلو رفتم و {مثل دیگران} تبريک و تسليت گفتم...» 🔸 در قسمتی دیگر می گوید: «...ما نشسته بوديم كه گروهى از اهل قم آمدند و از حسن بن على(ع) سؤال كردند و فهميدند كه او در گذشته است. گفتند: به چه كسى تسليت بگویيم؟ مردم به جعفر بن على(جعفر کذاب) اشاره كردند، آن ها بر او سلام كردند و به او تبريک و تسليت گفتند و گفتند: همراه ما نامه‌ها و اموالى است، بگو نامه‌ها از كيست؟ و اموال چه قدر است؟ جعفر(کذاب) ... گفت: آيا از ما علم غيب مى خواهيد؟ ... » (کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، باب43، ح25، ص475) پ.ن: از این نقل می فهمیم که ظاهرا اصل تبریک گفتن در بین شیعیان وجود داشته است و کار جدیدی نیست. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
آیا تبریک گفتن امامت، کاری جدید است که شیعیان انجام می دهند و سابقه نداشته است؟ متنی دیگر با همین موضوع را می توانید اینجا بخوانید. 🔸 حقیقتا باعث تعجب است که برخی می گویند تبریکِ امامت کاری بی سابقه و بدعت است! 🔸 آیا این بزرگواران از جریان غدیر بی اطلاعند!؟ 🔸 مگر نه این است که بعد از خطابه رسول خدا(ص) در غدیر، سیل تبریک ها و تهنیت ها نثار امیرالمؤمنین(ع) شد؟ 🔸 جریان این تبریک و تهنیت، هم در کتب شیعه و هم در کتب اهل سنت به صورت مکرر نقل شده است. 🔸 علامه امینی(ره) در الغدیر خود، فقط حدود ۷۰ مصدر از منابع اهل سنت را در این زمینه نقل می کند. (ر.ک: الغدیر، ج۱، ص۲۷۰) 🔸 حتی در بعضی نقل ها گفته شده است که خود رسول خدا(ص) دستور دادند که تبریک گفته بشود. 🔸 به عنوان نمونه، میرخواند تاریخ نگار اهل سنت(متوفای اوایل قرن دهم) در کتاب فارسی خود(روضة الصفا، ج١، ص٢٤٣) نوشته: «پیامبر(ص) فرمود که امیرالمؤمنین علی(ع) در خیمه ای دیگر بنشیند، بعد از آن، طبقات خلایق را امر کرد تا به خیمه ی امیرالمؤمنین علی(ع) رفته، زبان به تهنیت ولایت او‌ بگشایند... و از جمله ی اصحاب، عمر بن الخطاب گفت: بخٍّ بخٍّ لک یا علی بن أبی طالب، لقد أصبحت مولای و مولی جمیع المؤمنین و المؤمنات...» 🔸 بنابراین اصل تبریک گفتن برای امامت، ایرادی ندارد گرچه در «کیفیت» و «زمان» آن با توجه به شرایطی دیگر باید تأمل کرد. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 یکی از مشکلات فرهنگی در جامعه ما، فرهنگ چهره پرستی(سلبریتی پرستی) است... 🔸 این مشکل فرهنگی، گرچه در گذشته نیز باعث بروز آسیب هایی شده بود، اما در جریانات مربوط به مرگ مهسا امینی، به شکل واضحی ضررهای خود را نشان داد. 🔸 در طرف دیگر، برخی بزرگواران برای مقابله با این فرهنگ غلط، صحبت از «ترویج سلبریتی انقلابی» و «سلبریتی سازی انقلابی» کردند. 🔸 راهبردی که به نظر حقیر، غلط اندر غلط است. ✅ در ادامه لیست برخی مطالبی که در مورد این فرهنگ غلط نوشته ام را ملاحظه می فرمایید: 🔺 نامه ای به رئیس صدا و سیما و نکته ای از رهبری در مورد سلبریتی ها/ رحم نکنید...! 👇 اینجا 🔺 کمی شفاف‌ و بی پرده با خودمان! با دوستان انقلاب! 👇 اینجا 🔺 مقام معظم رهبری: شما هم بی رحمی کنید و مراقب باشید و این ها را نیاورید... 👇 اینجا 🔺 با فرهنگ‌ سلبریتی پروری و سلبریتی پرستی از نوع انقلابی و‌ متدینش هم‌ مخالفم چه برسد به نوع غیر انقلابی اش... 👇 اینجا 🔺 صرفا جهت تأمل... 👇 اینجا 🔺 نظر خواهی بین بچه های مدرسه... 👇 اینجا 🔺 سلبریتی در زمان امام باقر(ع)... 👇 اینجا 🔺 تبلیغ دین، نه تبلیغ ابوالحسن!! 👇 اینجا 🔺 خطرناک تر از سپاه یزید! / شیعه حتی نسبت به علمای خود هم سلبریتی پرستی نمی کند... 👇 اینجا یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
منظور این دوست بزرگوار، مطلبی در مورد دیدار رهبری با رئیس و‌ مدیران صدا و سیما است که بنده منتشر کردم. «شما هم بی رحمی کنید» 👇 اینجا البته همان وقت، توضیحاتی را ارائه کردم و لطفا اگر ندیده اید، مشاهده بفرمایید. 👇 اینجا ✅ اما نظر بنده: نمی دانم این مطلب خامنه ای دات آی آر، در مورد مطلب بنده هست یا نه ولی اگر ناظر به مطلب بنده باشد، به یاد یک‌ حکایتی افتادم👇 می گویند وقتی گالیله را که گفته بود زمین می چرخد، محاکمه و تکذیب کردند و مجبور شد در ظاهر بگوید اشتباه کرده است، عصایش را به زمین زد و‌ گفت: ولی تو می چرخی و من راز تو را می دانم. پ.ن: ان شاء الله، در آینده بخش های مهم دیگری از فرمایشات ایشان را هم منتشر خواهم کرد. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
صرفا جهت اطلاع/ افغانی یا افغانستانی 🔸 خطاب به آن دسته بزرگوارانی که در اظهار نظرها اهل رعایت ادب هستند. 🔸 این روزها بحث حضور افغانستانی ها در کشور بیشتر مطرح شده و البته ممکن است بعضی دغدغه ها هم قابل توجه و تأمل و درست باشد. 🔸 اما فارغ از اصل بحث، با توجه به اینکه دوستان و شاگردان متعددی از کشور افغانستان داشته ام، یک مطلب را فهمیده ام: 🔸 عمده این دوستان، تعبیر «افغانی»، «افغان» و «افاغنه» را موهِن و تحقیر آمیز می دانند. ✅ بهترین کلمه برای نام بردن از آن ها، کلمه «افغانستانی» است. 🔸 چه بهتر که در نوشتار و‌ گفتار خود، این معنا را مراعات کنیم. چرا که ما اهل تحقیر کردن نیستیم. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مردم متدین و انقلابی بدانند... مسؤولین محترم ج.ا‌.ا بدانند... 🔺 وقتی موسیقی(حتی از نوع حلالش) به شکل های مختلف، در جامعه ترویج می شود... حتی وارد مداحی ها و مجالس مذهبی می شود... 🔺 و‌ کسی اعتراض و انتقادی نمی کند، باید منتظر بدتر از آنچه در برخی مدارس اتفاق افتاد، باشیم... 🔺 گیرم نه مدیر! که کل کادر مدرسه را هم اخراج کردید! با آن همه دانش آموز و‌ خانواده هایشان که همه ی شعر را حفظ بودند چه می کنید؟ رهبری بارها گفت موسیقی را ترویج نکنید اما ... ✅ مسأله «ترویج موسیقی» را جدی بگیریم. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
افراط و تفریط در معنای وحدت! / یک طرف شما را تا مرز شیعه انگلیسی پیش می برد و یک طرف شما را بی غیرت می داند! 🔸 واقعیت این است که در مورد وحدت، عمدتا دچار افراط یا تفریط شده ایم. 🔸 ما در عین حال که به دنبال تبیین، ترویج و حفظ مکتب و عقیده حق خودمان هستیم ولی به هیچ وجه به دنبال منازعه، مشاجره و درگیری با اهل سنت نیستیم. 🔸 معنای صحیح وحدت ایجاد یک اتحاد سیاسی در برابر دشمن مشترک و همچنین پرهیز از نزاع ها و درگیری های فرقه ای به بهانه اختلاف در عقاید مذهبی است. 🔸 متأسفانه در این موضوع یک جریان افراطی وجود دارد که با کج فهمی از وحدت، حتی با بیان و تبیین عقائد برای خودمان و فرزندانمان هم مخالف است و گویا وحدت را به معنای ذوب شدن و یکی شدن عقائد معنا می کند. این که از عقائد خودمان کوتاه بیاییم و آن ها را رها کنیم! 🔸 در مقابل، گروهی دیگر هم که به شدت تفریطی هستند و از ریشه مخالف وحدت هستند و می گویند ما هرچه دلمان بخواهد می گوییم و انجام می دهیم و واقعا هم هر بد و بی راهی را می گویند و تا بخواهید حرفی به آن ها بزنید به شما می گویند که ما بی خیال سیلی مادر نمی شویم و ... . 🔸 یک طرف شما را تا مرز شیعه انگلیسی پیش می برد و یک طرف شما را بی غیرت می داند! 🔸 حقیقت این است که وحدت به معنای درست آن، لازم، ضروری و کاملا عقلایی است؛ ولی وحدت به معنای کتمان حقایق و تاریخ، و عدم تعمیق باورها و ایمان مردم نیست. ✅ خود رهبری هم بارها فرموده اند که گفتن تاریخ با رعایت موازین، با رعایت ادب و با رعایت جهات مهم مصلحتی اشکالی ندارد. (۲۰/۱۲/۹۴) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
کجا هستند برخی آقایان مدعی ولایت مداری و «ما اهل کوفه نیستیم» !؟ 🔸 معاون امور هنری وزیر ارشاد در دولتی که عنوان انقلابی را یدک‌ می کشد: «مشهد و قم استثنای ما هستند، چون حرم اهل‌بیت (ع) اینجا هستند. اینکه یک جریان در خوزستان بیاید بگوید در اینجا خون شهدا ریخته شده، بنابراین نباید کنسرت برگزار شود، پذیرفته شده نیست. ما هر آنچه داریم از شهداست، ولی این استدلال‌ها(اینکه کنسرت با فضای معنوی شهر تناسب ندارد) برای ما در عدم برگزاری کنسرت‌ها پذیرفتنی نیست. نشاط جامعه و حال مردم برای ما مهم است.» 🤦‍♂ فرمایشات ایشان 👈 اینجا 🔸 رهبری در پاسخ به استفتاء سازمان فرهنگی هنری تفریحی شهرداری اصفهان، مورخ 83/2/6: «یادگیری و تدریس موسیقی و ترویج آن و تشکیل کنسرت موسیقی با گروه خاص موسیقی، هرچند موسیقی حلال باشد، با اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی سازگار نیست.» پ.ن: بنده جناب آقای سالاری(معاون امور هنری وزیر ارشاد) را انسان بسیار شریف و‌ متدینی می دانم و می شناسم، اما این حرف ها را که حتی بخش عمده ای از انقلابی ها قبول دارند، غلط اندر غلط می دانم! «ترویج موسیقی» به هیچ وجه درست نیست! این نه فقط نظر همه علما که نظر صریح و قطعی رهبری است! اما متعجبم از برخی مدعیان‌ ولایت مداری و «ما اهل کوفه نیستیم» که در خواب عمیق زمستانی به سر می برند... ✅ مسأله «ترویج موسیقی» را جدی بگیریم. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐