eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
621 عکس
224 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
ای کاش برجام را هم مثل آزادی گروگان‌های یهودی و اسرای فلسطینی گام به گام و از موضع برتر اجرا می‌کردیم... چقدر حماس، رژیم صهیونیستی را تحقیر کرد! چقدر از کار اطلاعاتی، رسانه‌ای و نظامی حماس شگفت زده شدم. @Mousavi_Fard
شیطان مو زرد آمریکایی گفته اگر ایران پول نداشت جنگ غزه رخ نمی‌داد و من نخواهم گذاشت دیگر پولی به سمت ایران برود. قاعدتا ترسوهای داخلی به تقلا می‌افتند که بیاییم و برجام منطقه‌ای را امضا کنیم! مسالة: آیا غزه‌ای که در محاصره ۳۶۰ درجه‌ای قرار دارد امکان دریافت پول و امکانات داشت که ما یا هر کشور دیگری بتوانیم به غزه کمک کنیم؟! آمریکا معتاد تحریم کردن است و برای این کار بهانه می‌خواهد. چند روز پیش و در جریان خاموش کردن آتش لس‌آنجلس ایالات متحده از زندانیان محکوم به حبس ابد استفاده کرد. در مقابل وزارت خارجه چین و روسیه موضع شدیدی گرفتند. چرا؟ چون آمریکا دقیقا به همین دلیل آنها را تحریم کرده بود😄 دنبال آدم‌های متناقض راه افتادن بدبختی می‌آورد. @Mousavi_Fard
خطبه ۲۷، ج ۱۱.mp3
2.8M
، خطبه ۲۷ جلسه یازدهم فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ... وَ سِيمَ الْخَسْفَ وَ مُنِعَ النَّصَفَ. 🔰هفت عاقبت ترک جهاد به هنگام جهاد: ۶) خوف محو شدن از جغرافیای زمین 🔰 ذات ایمان تنش‌زا است! @Mousavi_Fard
چقدر تلویزیون بی محتوا و کسل کننده شده! بدون تردید افزایش سکوهای نمایشی و در دسترس بودن فیلم‌ها و مستندها و اخبار در فضای مجازی به این بی حسی دامن زده ولی خود تلویزیون هم انگار نمی‌خواهد یا نمی‌تواند هیچ حرکتی برای تحول بزند. چه ضرورتی دارد که اغلب شبکه‌ها ۲۴ ساعت مشغول پخش برنامه‌اند؟! پخش دائمی بسیار هزینه‌بر است و مثل هیولا تمام تولیدات را می‌خورد. برای مشاغلی که شیفت شب هستند یکی دو شبکه کافی است. دلیل دیگر قضیه آن است که تلویزیون به تعداد بسیار وحشتناکی کارمند دارد. کارمند [معمولا] برای پول کار می‌کند نه برای هدف و آرمان. همین باعث شده که تلویزیون مجبور به پخش فراوان آگهی بازرگانی برای تامین هزینه‌های خود شود. چیزی که تبدیل به سوهان روح و اعصاب خوردی بیننده شده است. عامل دیگر خط قرمزهای بی‌شمار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی است که البته ممکن است برای ما مقبول باشد اما همین خط قرمزها خیلی از هنرمندان درجه یک را فراری می‌دهد. این هم احتیاج به ابتکار عمل دارد. در کل به نظر می‌رسد تلویزیون به یک موجود پیر و خپل و بیمار تبدیل شده که فقط سریال‌ها و فوتبال آن را سرپا نگاه داشته است. فکر می‌کنم هنوز راه چاره و برون رفت وجود دارد: باید به تولیدات مردمی بها داد و رقابت را بین مردم ایجاد کرد. @Mousavi_Fard
اگر شیطان مو زرد و عمله‌اش دشمنان سرسخت ایران هستند ما هم دشمنان سرسخت این جن مو زرد هستیم! تنها چیزی که باید از آن بترسیم خود "ترس" است. ترس عامل خودکشی، سلب ابتکارات و رفتار فعالانه است. اگر فرماندهان دفاع مقدس بنا بود از جنایات صدام و رژیم بعث بترسند بایست خوزستان و کردستان را تقدیم می‌کردند. بزرگانی مثل همت و چمران و علی هاشمی به وجود نمی‌آمدند. شیخ اسماعیل رمضانی می‌گفت شبی که اسماعیل هنیه را در تهران شهید کردند من در بیت رهبری و در حضور ایشان منبر رفتم. می‌گفتند بعد از ۴۰ دقیقه منبر من، ۲۰ دقیقه با من درباره فرم و محتوای منبر صحبت کردند، گویی اتفاقی نیفتاده و کشور در آستانه جنگ نیست! @Mousavi_Fard
آدم تو خیابون‌های قم با "بلد" یا "نشان" مسیریابی می‌کنه احساس می‌کنه داره تاریخ انقلاب رو‌ مرور می‌کنه😄😁 - ۲۰۰ متر دیگر وارد بولوار ۱۵ خرداد بشوید! - در میدان شهدای مدافع حرم وارد جمهوری اسلامی بشوید و به سمت پل نهم دی مسیر‌ را ادامه دهید! - بعد از ۲۰۰ متر در میدان شهدای منا از اولین خروجی خارج شوید! - از پل سید حسن نصرالله عبور کرده و به مسیر ادامه دهید!!
▫️ مذاکره با آمریکا؟!! بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان (5 آذر 1401) یک عدّه‌ای ادّعای فهم سیاسی هم میکنند لکن تحلیل‌هایشان در بعضی از روزنامه‌ها یا در بعضی از بخشهای فضای مجازی واقعاً انسان را متأسّف میکند. میگویند برای اینکه بتوانید این اغتشاشها را که در این چند هفته راه انداخته‌اند در کشور، تمام کنید و ساکت کنید ــ حالا این را کسانی میگویند که مدّعی سیاست‌ورزی و سیاست‌دانی و اطّلاع از اوضاع جهانند! ــ باید مشکلتان را با آمریکا حل کنید؛ این را صریح مینویسند! صریح مینویسند باید مشکلتان را با آمریکا حل کنید. یا میگویند باید صدای ملّت را بشنوید. من این دو تعبیر را دیده‌ام در نوشته‌ها: با آمریکا مشکلتان را حل کنید، صدای ملّت را بشنوید. خب با آمریکا چه جوری مشکل حل میشود؟ این سؤال واقعی است، جدّی است. نمیخواهیم با هم دعوا کنیم؛ سؤال میکنیم: مشکل با آمریکا چه جوری حل میشود؟ با نشستن و مذاکره کردن و از آمریکا تعهّد گرفتن مشکل حل میشود؟ [اینکه] بنشینیم با آمریکا مذاکره کنیم، تعهّد بگیریم که شما باید فلان کارها را بکنید، فلان کارها را نکنید، مشکل حل میشود؟ (تجربه نخست) در قضیّه‌ی بیانیّه‌ی الجزایر، سر قضیّه‌ی آزادی گروگانها در سال ۶۰، شما نشستید با آمریکا صحبت کردید. بنده آن وقت نماینده‌ی مجلس بودم ــ البتّه در مجلس نبودم، در جبهه بودم، اهواز بودم ــ همان وقت اینجا در تهران همین حضرات نشستند به واسطه‌ی الجزایر و بدون رودررویی با آمریکایی‌ها صحبت کردند ــ البتّه مصوّبه‌ی مجلس بود، کار غیر قانونی‌ای نبود ــ قرارداد گذاشتند، تعهّدهای متعدّدی گرفتند که ثروتهای ما را آزاد کنید، تحریمهای ما را بردارید، در امور داخلی کشور ما دخالت نکنید، و ما هم از این طرف گروگانها را آزاد میکنیم. گروگانها را آزاد کردیم، آیا آمریکا به آن تعهّدات عمل کرد؟ آیا آمریکا تحریم را برداشت؟ آیا آمریکا ثروتهای مسدودشده‌ی ما را به ما پس داد؟ نه، آمریکا به تعهّد عمل نمیکند؛ خیلی خب، این هم مذاکره و نشستن با آمریکا. (تجربه دوم) یا در برجام؛ گفتند که [اگر] شما فعّالیّت صنعتی هسته‌ای را کم کنید ــ حالا جرئت نکردند بگویند تعطیلِ تعطیل ‌ــ به این مقدار فروکاهی کنید، ما این کارها را انجام میدهیم؛ تحریمها را برمیداریم، این کار را میکنیم، آن کار را میکنیم؛ کردند این کارها را؟ نکردند دیگر. مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمیکند. مشکل با آمریکا را چه چیزی حل می کند؟ بله، مشکل ما را با آمریکا یک چیز حل میکند؛ چه چیزی؟ به آمریکا باج بدهیم؛ نه یک بار؛ آمریکایی‌ها به یک بار باج هم قانع نیستند؛ امروز باج بدهیم، فردا می‌آیند یک باج دیگر میخواهند، [باز باید] باج بدهیم؛ پس‌فردا می‌آیند یک باج دیگر میخواهند، [باز باید] باج بدهیم. امروز میگویند هسته‌ای را تعطیل کنید ــ اوّل میگویند بیست درصد را تعطیل کنید، بعد میگویند پنج درصد را تعطیل کنید، بعد میگویند بساط هسته‌ای را برچینید ــ بعد میگویند قانون اساسی را عوض کنید، بعد میگویند شورای نگهبان را بردارید؛ آمریکایی‌ها باج میگیرند. اگر بخواهید مشکلتان با آمریکا حل بشود، باید این کار را بکنید؛ مرتّب باج بدهید. آمریکا اینها را میخواهد: پشت مرزهای خودتان، خودتان را محبوس کنید، دستتان را خالی کنید، صنایع دفاعی‌تان را تعطیل کنید. کدام ایرانی باغیرتی حاضر است که یک چنین باجی بدهد؟ من نمیگویم [طرف‌دار] جمهوری اسلامی؛ ممکن است یکی جمهوری اسلامی را هم قبول نداشته باشد امّا ایرانی باشد، غیرت ایرانی داشته باشد؛ [او هم] حاضر نیست این باجها را بدهد. آمریکا به کمتر از این قانع نیست؛ چرا نمیفهمند؟ مذاکره‌ی با آمریکا مشکلی را حل نمیکند. اگر حاضرید باج بدهید، نه یک بار، نه دو بار، پشت سر هم، در همه‌ی مسائل اساسی، و از همه‌ی خطوط قرمزتان عبور کنید، بله، آن وقت آمریکا با شما دیگر کاری ندارد، مثل دوران پهلوی. مردم انقلاب کردند برای [رهایی از] این، این همه شهید دادند برای این. این کشوری که این جور دارد پیشرفت میکند، این جوانهایی که این جور دارند در همه‌ی میدانها کار میکنند، باید این جور با آنها حرف زد؟ این جور بهشان گفت؟ @Mousavi_Fard
باز هم دو گانه "یا توافق یا جنگ" باز هم ترساندن مردم از جنگ با ابرقدرت باز هم اگر ما نبودیم جنگ شده بود باز هم توافق کنید قبل از آن که توافقانده شوید گویی قرار نیست هیچ گاه از تاریخ این کشور عبرتی در آید!! فقط خدا کند مثل آن شیخ از خدا بی خبر معیشت مردم را برای تحمیل توافق به رهبر معظم انقلاب گروگان نگیرند! @Mousavi_Fard
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد! خاک بر سر ارتش بی غیرت لبنان و‌درود بر شیعیان مظلوم و غیرتمند ضاحیه @Mousavi_Fard
▫️ راهی برای زیاد شدن محبت به امامان معصوم علیهم السلام دیشب در مسیر مشهد مقدس بخشی از جاده ترافیک سنگینی بود. حدود ۲ ساعت در ترافیک گردنه آهوان بودیم و مقداری هم نگران وضعیت خودرو و بنزین و ... . به این فکر می کردم که سختی کشیدن برای زیارت محبت انسان را به امام معصوم زیاد می‌کند. احتمالا زیارت آسان چندان در ازدیاد محبت تاثیر ویژه‌ای نداشته باشد اما سختی کشیدن و سپس به مراد رسیدن انگار مساوی آن است که دنیا را به آدم بدهند. وقتی وارد حرم مطهر امام رئوف علیه السلام شدم آن قدر خداوند را سپاس گفتم که شاید اگر به سادگی و با هواپیمای شخصی به زیارت می‌آمدم چنین واکنشی نمی‌بود. مثل کودکی که خودمان زحمت‌ بزرگ کردنش را می‌کشیم و محبتش به دلیل همین زحمات، ریشه می‌کند ارتباط با امام معصوم نیز احتیاج به مراقبت و سختی دارد. @Mousavi_Fard
▫️کمال گرایی بد است؟ صوت یکی از مربی‌های توسعه مدیریتی را گوش می‌کردم که در آن تا می‌توانست علیه کمال‌گرایی صحبت کرد. تلاش خوبی هم انجام داده بود که سخنرانی‌اش کمال‌گرایی را به شکل محسوسی به مخاطب عرضه کند. اما اشکالاتی به ذهنم رسید که عرض می‌کنم. آیا واقعا کمال‌گرایی همیشه بد است؟ ۱) خاطرم هست که تازه برهان شفا را خوانده بودیم و استدلال محکمی اقامه شده بود که برهان دلیل مشتمل بر دور است و مغالطه و غیر قابل قبول. بعد دیدم علامه طباطبایی در نهایة الحکمه در مواردی از برهان دلیل استفاده کرده است از جمله اثبات اشتراک معنوی وجود. به استادمان که عرضه کردم فرمودند باید ببینی به چه خاطر برهان دلیل مقبول نیست و آیا آن نکته در استدلال‌های علامه وجود دارد؟ بررسی کردم دیدم واقعا آن نکته‌ای که سبب اشکال شده بود در این برهان نیست. اینجا نیز باید دید "دقیقا" به چه دلیل می‌گویند کمال گرایی بد است؟ من هر چه بررسی کردم دلیلی بیشتر از این نیافتم که کمال‌گرایی مانع اقدام است، اشخاص کمال گرا چون همه چیز را طبق عالی‌ترین استاندارد می‌خواهند و عالی‌ترین استانداردها در دنیا معمولا در دسترس نیست لذا دست به اقدام نمی‌زنند. حال اگر شخصی کمال‌گرا باشد ولی بالاخره تصمیم بگیرد نباید به ا‌و‌ گفت کمال‌گرایی بد است. اتفاقا کارهای ماندگار کارهای همین اشخاص است. بعضی‌ از نویسندگان خوب را می‌شناسم که در عمرشان یک کتاب بیشتر ننوشته‌اند اما همان کتاب را آن قدر عالی نوشته‌اند که زمان و مکان را در نوردیده است. در مقابل هم بعضی نویسندگان همیشه قلم به دست را که خب خودتان دیده‌اید و لازم به توضیح نیست. ۲) این که مطلقا گفته شود کمال‌گرایی بد است و گفته نشود که در کدام کارها کمال‌گرایی بد است و در کدام کارها بد نیست اشکال دیگر ماجراست. بعضی کارها دقت و وسواس لازم دارند. اتفاقا همین آقای سخنران‌ مثال نماز اول وقت را ذکر کرد که روحانیت در بیان نماز اول وقت کمال‌گرایی دارد. حالا نماز را اول وقت بخوانیم یا آخر وقت چه فرقی می‌کند؟ مهم این است که خوانده‌ایم. این هم از اشتباه مطلق‌گرایی ناشی شده است!! دقت در نماز خواندن و‌ رشد کیفیت آن از اعمال همیشگی یک مومن است. آن قدر کمال‌گرایی در نماز مطلوب است که فرموده‌اند صلاة مودع بخوانید. یعنی فکر کن این آخرین نمازی است که می‌خوانی! چگونه خواهی خواند؟! سایر اعمال تو تابع نماز تو هستند! شیعیان ما را در اوقات نماز امتحان کنید! شفاعت ما به مستخف نماز نخواهد رسید. اینها کمال‌گرایی است. یعنی با عالی‌ترین استانداردها آن را بیاور. ولی هر مقدار را که نتوانستی بگو إِلَهِي هَذِهِ صَلاَتِي صَلَّيْتُهَا لاَ لِحَاجَةٍ مِنْكَ إِلَيْهَا وَ لاَ رَغْبَةٍ مِنْكَ فِيهَا إِلاَّ تَعْظِيماً وَ طَاعَةً وَ إِجَابَةً لَكَ إِلَى مَا أَمَرْتَنِي بِهِ‏. إِلَهِي إِنْ كَانَ فِيهَا خَلَلٌ أَوْ نَقْصٌ مِنْ رُكُوعِهَا أَوْ سُجُودِهَا فَلاَ تُؤَاخِذْنِي وَ تَفَضَّلْ عَلَيَّ بِالْقَبُولِ وَ الْغُفْرَانِ! @Mousavi_Fard
سید محمدجواد موسوی‌فرد
▫️کمال گرایی بد است؟ صوت یکی از مربی‌های توسعه مدیریتی را گوش می‌کردم که در آن تا می‌توانست علیه کم
. " کمال‌گرایی" در مواردی می‌تواند یک نقطه قوت باشد و آن هنگامی است که انسان را از تصمیم باز ندارد و ... .. و این که: انسان کمال‌گرا (به شرط بالا) معمولا هیچ گاه احساس رضایت از کار خود نخواهد داشت، در نتیجه به موجب شرط بالا همواره در صدد تکمیل و تصحیح کار خویش است، در نتیجه همواره در حال رشد است، در نتیجه خودش را همیشه مقصر می‌داند، گرفتار عُجب و خودپسندی نمی‌شود، گرفتار رکود و‌ در جا زدن نمی‌شود. 👈 پس بد بودن کمال‌گرایی یک وحی منزل نیست که با زدن این برچسب اول و آخر شخص را به هم بپیچیم و دیگر هیچ! 👈 تأکید می‌کنم همه اینها به شرطی است که منجر به عدم اقدام و عدم تصمیم نشود! در واقع "کمال‌گرا" یک نقطه مطلوب و آرمانی در ذهن خویش دارد که بر اساس آن پله‌ها را یکی پس از دیگری طی می‌کند، و چون پله‌ها تا ابد ادامه دارند او هم متوقف نمی‌شود. هشتگ "معمولی باش" زدن اگر معنایش رکود و توقف باشد اصلا خوب نیست. @Mousavi_Fard