eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1هزار دنبال‌کننده
599 عکس
204 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️ موضوعیت داشتن شکل مجازات ۱. چهار تروریست کنسرت روسیه به مجازات عجیبی محکوم شدند. این چهار نفر مجبورند تا پایان عمر در یک تابوت به صورت دراز کش به سر ببرند تا ذره ذره جان دهند. اخیرا نیز در ایالات متحده مجازات اعدام با گاز سمی به تصویب رسیده و یک نفر هم به این صورت اعدام شده است. پیش از آن هم در همین کشور اعدام با صندلی الکتریکی اجرا می‌شد. همه این انواع اعدام بسیار وحشتناک و سبب زجرکش شدن محکوم می‌شوند. اگر توضیح دردناک بودن این نوع اعدام‌ها را می‌خواهید کافی است اندکی گوگل کنید(: ۲. نکته مهم این اعدام‌ها آن است که "گاهی برای قانون‌گذار صرف مجازات شدن مهم نیست بلکه نوع مجازات هم اهمیت دارد". قانون‌گذار گاهی بعضی از جرائم را بسیار سنگین می‌داند و نمی‌خواهد احدی به آن فکر کند و به همین سبب مجازات حذف کردن یا تنبیه عادی را به کار نمی‌برد بلکه شکل مجازات را هم دردناک انتخاب می‌کند. ۳. سنگسار یا آتش زدن که هر دو برای اعمال منافی عفت در قوانین جزائی اسلام گفته شده به همین نکته ناظر است. فحشای دو شخص مجرد ۱۰۰ ضربه تازیانه دارد اما اگر متاهل باشند حکم سنگسار باید اجرا شود و صرفا اعدام یا حبس ابد کافی نیست! البته این که چهار شاهد عادل بایست با شرایط ویژه‌ای چنین صحنه‌ای را مشاهده کرده باشند معنایش این است که عملا چنین چیزی به صورت معمول اتفاق نمی‌افتد مگر این که در ملا عام و در انظار عمومی رخ دهد. پس صرف عمل فحشا موجب مجازات سنگین نیست و برای قانون‌گذار این خیلی مهم است که چنین عمل زشتی به هیچ وجه به مخیله اشخاص خطور نکند. پ ن: اگر به بعضی‌ها بر نمی‌خورد چنین مجازات‌های سنگینی که شکل دردناکی دارند برای دزدی و اختلاس گفته نشده😄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقایان امام جمعه! شما کار اقتصادی می‌کنید، ضربه‌اش را نظام می‌خورد!! حقیقتا ناراحت‌ کننده است که برخی ائمه جمعه حتی بعد از این تذکرات رهبر معظم انقلاب دست از کارشان برنداشته‌اند!
42.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکند روز قیامت شرمنده امیرالمؤمنین علیه السلام بشیم که یک عالم سنی برای علی هزینه داد اما من عافیت طلبی کردم😔
بعضی از دوستان تذکر فرمودند که این پیام شاید تعریض به آیت الله صدیقی باشد. ضمن تشکر از این عزیزان، مسلما منظور بنده جناب استاد صدیقی عزیز نبوده و نیستند. ما درباره آدم‌هایی که اصل اعمال‌شان بر فساد است احتیاط می‌کنیم و تلاش می‌کنیم زود حکم صادر نکنیم چه رسد به ایشان که در تقوا و خداترسی زبانزد هستند. از برخی حزب اللهی ها هم تعجب می‌کنم که چقدر جرات دارند و سریع تهمت‌ها را یکی پس از دیگری حواله ایشان کردند، فما اصبرهم علی النار!
▫️نق می‌زنم‌ پس هستم! ۱) شما را به خدا اوضاع گروه‌ها و کانال‌های خودی را ببینید! ناخودی‌ها و نخودی‌ها که جای خود، همین‌ها ‌که در جبهه انقلاب و اسلام هستند را ببینید چه وضعی دارند! همه دائما در حال غر زدن به همه چیز هستند. همه هم بحمدالله متخصص در همه موضوعات هستند.😃😔 مسئول محکم برخورد می‌کند یک عده نق می‌زنند، شل برخورد می‌کند یک عده دیگر، اسلامی عمل می‌کند از هشت جا صدا در می‌آید، غیر اسلامی عمل می‌کند از چند جای دیگر، پایش را چپ‌ می‌گذارد یک عده ناله می‌کنند، راست می‌گذارد عده‌ای دیگر! چرا متوجه نیستیم که این نوع برخورد "شجاعت تصمیم‌گیری" را از مسئولان می‌گیرد؟! بخش زیادی از تصمیمات بزرگ معطل نگاه داشته شده نه به خاطر این که کارشناسی نشده بلکه به دلیل آن که مسئولان محترم "می‌ترسند". ۲) اکنون صحبت از قصاص یکی از حافظان امنیت در بندر انزلی است که در دوران اغتشاشات، شخصی را کشته است. عجیب است که مدعیان و طرفداران قانون جمهوری اسلامی راه افتاده‌اند که نه به اعدام بگویند!! عجب! آن آشوب‌گرها یک جور قانون را لگدمال می‌کنند شما هم یک جور دیگر. مگر شما در فقه و قانون مدنی تخصص دارید؟ مگر پرونده این شخص را مطالعه کرده‌اید؟ مگر جزئیات را می‌دانید که اظهارنظر می‌کنید؟ من هم هیچ چیز از این پرونده نمی‌دانم الا همین کلیات مبهم که در رسانه‌ها آمده بود. بنده هم تسلیم رای دادگاه هستم، خصوصا حکم اعدام که در کشور ما یک فرآیند دو مرحله‌ای و بلکه چند مرحله‌ای دارد. بی احترامی به دادگاه به نفع هیچ کس نیست و بیشتر از همه به نفع خود ما انقلابی‌ها نیست. بیایید در موضوعاتی که تخصص آکادمیک نداریم اظهار نظر قطعی نکنیم! پ ن: جمع آوری اطلاعات درباره یک موضوع از این کانال و آن کانال تخصص محسوب نمی‌شود.😄
انا لله و انا الیه راجعون خداوندا به آبروی سید الشهداء ما را شرمنده شهدا مکن!
بسم الله همه‌ را حلال کردیم از همه طلب حلالیت داریم ولْیَعفُوا و لْیَصفَحُوا أَلا تُحِبُّونَ أَن یَغْفرَ اللهُ لَکُم
▫️ کربلای غزه بعضی حادثه‌ها خودشان حجت‌اند، آن قدر روشن و بدیهی و بَیّن که اگر کسی سر آنها بحث و گفتگو کرد یعنی در حال لگد کردن حقیقت است. یا منافعش اجازه نمی‌دهد آن را قبول کند، یا چرب و شیرین دنیا، یا اخلاقیات پلید دیگری که هر یک هزار بار از شرب خمر و فحشا بدترند. مثل حادثه کربلا؛ اگر جمل و صفین و نهروان امر را بر اصحاب و تابعین مشتبه کرده بود، ولی کربلا چهره واضح و شفاف بنی امیه در مقابل خاندان نبوت شد. اگر تا دیروز تزویر و ریا می‌داشتند در کربلا و پس از آن توحش و بی دینی و بی اخلاقی‌شان دیگر استدلال و بحث نمی‌خواست کافی بود انسان باشی! اکنونِ غزه شبیه کربلای ۶۱ هجری است، در این حکم که اگر کسی بیدار نشده و وحشی بودن غرب و اروپا را نفهمیده یعنی نمی‌خواهد بفهمد یعنی نه انسانیت نه شرف نه اخلاق نه حقوق بشر نه تکلیف بشر نه هیچ امر مقدس دیگر را نمی‌خواهد بفهمد. غزه امروز کربلاست و در این کربلا حد وسط وجود ندارد. اگر طرف مظلوم نیستی خود خود ظالمی! غزه کربلاست گرچه در عمق مظلومیت و غربت لا یوم کیومک یا اباعبدالله!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا کنون شده چند احساس متضاد را از دیدن یا شنیدن یک صحنه داشته باشید؟! مثلا شگفتی و غرور و غم و امید؟!
▫️ چرایی سرکشی ۱) دیشب در مراسم جزء خوانی این سوال را مطرح کردم که چرا فرزندان و شاگردان نسبت به والدین و معلمین حرف شنوی سابق را ندارند؟ و با توجه به آیات ۵۱ تا ۵۳ سوره زخرف این پاسخ را عرض کردم که هر گاه احساس عظمت نسبت به کسی وجود داشته باشد اطاعت هم وجود خواهد داشت. اینجا و اینجا هم توضیح دادم که درک عظمت چقدر در تربیت و بی تربیتی موثر است. ۲) سخنران پیش از خطبه های امروز اهواز یکی از مسئولین محترم دولتی است. دریغ از یک محتوای فوق العاده یا حتی قابل توجه و نیز قالب و فرم جذاب در این سخنرانی!!🤦 شخصی می‌گفت در دهه ۶۰ مسئولان ما خود نخبه‌های کشور و اهل معلومات و مطالعات عمیق بودند. مردم از حضور پای سخنرانی ایشان احساس رشد در معلومات و تحلیل‌ها می‌کردند. اما اکنون اگر رهبر معظم انقلاب را استثنا کنیم اغلب مسئولان ما نه اهل مطالعه‌اند و نه سخنران خوبی هستند. عجیب است! در حالی که دسترسی‌ها به منابع اکنون ده‌ها برابر بیشتر از پیش شده است سخنرانی‌ها بی‌مایه‌تر و ضعیف‌تر شده است. طبیعی است که "حرف شنوی" و "اطاعت" مردم نسبت به این مسئولان محترم کاهش پیدا کند. چه عظمت و بزرگی از علم و عمل شما درک کرده‌اند که بخواهند مطیع و قانون‌پذیر باشند؟ بگذریم که دشمن هم این نقیصه را ده برابر می‌کند و با دروغ و فریب به خورد مصرف کنندگان مجازی می‌دهد.
نقل است امام سجاد علیه السلام شب بیست هفتم ماه رمضان تا آخر شب مکرر می‌خواند: "اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَی دَارِ الْخُلُودِ وَ الاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ" خدایا دوری از خانه فریب، و بازگشت به خانه جاویدان، و آمادگی برای مرگ پیش از رسیدن آن را روزی‌ا‌م گردان.»
▫️ بلا کشان اسلام ناب! بعضی از دوستان و عزیزان انقلابی، اظهار کینه‌ها و عقده‌ها علیه استاد پناهیان را به یک کار غیر اخلاقی تقلیل می‌دهند. من تصور می‌کنم این یک خطای راهبردی است. سران اصلاح طلبی یک ماموریت عمده برای خود قائل‌اند و آن سکولاریزه کردن ایران است. در اینجا توضیح دادم که سکولاریزه کردن چیست، چه ارکانی دارد و چگونه توسط ایشان دنبال می‌شود. اکنون اضافه می‌کنم حمله به استاد پناهیان و آیت الله صدیقی یک نقطه مشترک دارد و آن تخریب نمادهای "اسلامِ حداکثری" است. اسلامی که دقیقا نقطه مقابل اسلام سکولار است. اسلامی که روزی شهیدان بهشتی و مطهری، روز دیگر آیت الله مصباح و امروز این اساتید نماد و علمدار آن هستند. این که پناهیان خطا کرده یا نکرده یا بهتر بود تعبیر دیگری می‌کرد برای این عده مهم نیست، مهم این است که موقعیتی برای تخریب اسلام حداکثری پیش آمده است.
▫️ راهبرد تبلیغی در محیط‌هایی که داوطلبانه استقبال نمی‌کنند! 🔰 روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را جلساتی با موضوع معنای زندگی و الحاد مدرن با بانوان مبلغ در مدارس اهواز داشتم. پیش از شروع جلسه نخست الحاد مدرن یکی از خانم ها سوال کرد چگونه با الحاد و بی دینی برخی دانش آموزان برخورد کنیم؟ 👈 گفتم قدم نخست این است که لزوما الحاد و بی‌دینی را ناشی از مسائل فکری و فلسفی ندانید! قدری عجیب به نظر می‌آید🤨 👈عرض کردم شما راهبرد تبلیغی خود را بر چهار مسأله قرار دهید ان شاء الله تا حد زیادی نتیجه خواهد داد: ۱) قرآن کریم "کفر" را نتیجه بحث های فلسفی نمی‌داند یعنی جایی نفرموده که چون در استدلال‌های فکری نتوانستند از عهده شبهات برآیند کافر شدند بلکه «حالِ بد» را موجب کفر می داند. و حال بد یعنی شاکر نبودن و مأیوس بودن: إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكافِرُون‏ (سوره یوسف، آیه ۸۷) إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً (سوره انسان، آیه ۳) نا امیدی و ناشکری زمینه مهم کفر است بلکه خداوند کفر را نبود روحیه شاکرانه می داند. همین طور مأیوس بودن حالت بد و سیاهی است که منجر به کفر می گردد. البته معنای این سخن کنار گذاشتن مباحث فکری و اعتقادی نیست، ضرورت این مباحث طرد شیاطین است نه دعوت ملائکه!! پس در مرحله نخست بایست فکری برای امید و شکر کرد. ۲) حتی المقدور لازم است شما را در حال رشد علمی و اهل مطالعه و تعمق در مباحث خودتان ببینند. اگر بدانند شما سخنان مستند و عالمانه نقل می کنید حتی اگر شما را نپذیرند باز می دانند که این سخنان این شخص مستند و قابل توجه است. اصطلاحا دانش آموزان باید از شما "درک عظمت" کنند. یعنی بدانند با کوهی از اطلاعات و معلومات منظم و فکر شده روبرو هستند. 👈 نباید تصور کنند بدون مطالعه یا با مطالعات سطحی در کلاس حاضر می شوید. 👈 لازمه چنین امری «رشد مستمر» علمی است. نه فقط مطالعات منسجم بلکه مقاطع تحصیلی و دوره های آموزشی را حتی المقدور بایست گذراند. ۳) مسأله دیگر وجود روحیه انصاف و دوری از تعصب در مباحث علمی و سیاسی و اجتماعی است. انصاف باعث می شود لجاجت طرف مقابل خنثی گردد. مثلا این که گفته شود پیش از انقلاب هیچ اتفاقی در توسعه اقتصادی کشور نیفتاده است یک بی انصافی بزرگ است. بله! بگویید توسعه ایران کلید خورده بود ولی یک توسعه‌ی وابسته بود و مثلا فلان مشکلات و تبعات سوء را به دنبال دارد. اما این که پیش از ایران سیاهی مطلق تصویر و بازنمایی شود یک بی انصافی بزرگ است و به دنبال آن لجاجت در پذیرش توفیقات جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد. یا بگویید توسعه نامتوازن و غیر عادلانه بوده است و هر جا نفعی برای حکومت نداشته عقب مانده و مفلوک باقی مانده بود. ۴) نکته مهم‌تر دیگر یکی بودن حرف و عمل ماست. اگر روحانیت به گفتمان زهد و تقوا و اخلاق الهی دعوت می‌کند باید خود عامل به این دعوت‌ها باشد. نمی‌شود به زهد دعوت کنیم و گوشی ۵۰ میلیونی دست بگیریم! نمی‌شود از اخلاق حسنه پیامبر و امام مجتبی در مقابل جاهلان تعریف کنیم ولی خود از آن بویی نبریم! نمی‌شود علم و فکر را ارزش دینی معرفی کنیم ولی در عمل نه اهل فکر باشیم نه اهل علم!
▫️بخش‌هایی از خطبه ۲۷ امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه: 🔰برکات فوق‌العاده جهاد و آثار و نتایج ترک جنگ و جهاد: 👈جهاد، درى است از درهاى بهشت كه خداوند آن را بر وى خواصّ دوستان خود گشوده، و لباس تقوى و پرهيزكارى است، و زره محكم حقّ تعالى و سپر قوىّ اوست. پس هر كه از آن دورى كرده و آن را ترك كند 1⃣ خداوند جامه ذلّت و خوارى و رداى بلاء و گرفتارى به او مى‏‌پوشاند، 2⃣ و بر اثر اين حقارت و پستى زبون و بيچاره می‌شود، 3⃣ و چون خداوند رحمت خود را از دل او برداشته به بى‏ خردى مبتلى گردد، 4⃣ و به سبب نرفتن جهاد و اهميّت ندادن به اين امر مهمّ از راه حقّ دور شده در راه باطل قدم مى ‏گذارد، 5⃣ و به نكبت و بيچارگى گرفتار گرديده، از عدل و انصاف محروم می‌شود.
▫️جنگ خوب است! (بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم صبحگاه لشکر سیدالشهدا علیه السلام) 🔰 عزیزان من! بعضی کسان، از اسم جهاد می‏‌رمند! 👈 خیال می‏‌کنند که تأسیس یک کشور، ایجاد یک تمدّن، نظم در زندگی، پیشرفت در زندگی مادّی و معنوی و رفاه مشروع برای انسانها، با جهاد نمی‏‌سازد و جهاد ضدّ این‏‌هاست! 👈 چه خطایی! چه غلطی! بدون جهاد، هیچ‏‌ چیز به دست انسان نمی‏‌آید؛ نه دنیا و نه آخرت! 👈 بدون جهاد، در مقابل گرگِ بی‏ دست و پای بیابان هم نمی‏‌شود ایستاد؛ چه رسد به گرگ‌های بسیار بسیار خطرناک دنیای سیاست و دنیای اقتصاد و سرپنجه‏‌های خونینی که میلیونها انسان را دریدند و نابود کردند و خوردند و بردند! 👈مگر یک ملت بدون جهاد می‏تواند سرش را بالا بگیرد؟ مگر یک ملت بدون جهاد می‏تواند طعم عزّت را بچشد؟ مگر یک ملت بدون جهاد می‏تواند در میان ملتهای دنیا شأن و موقعیتی پیدا کند؟ ۱۳۷۷/۰۷/۲۶
وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيم
رحم الله من قرا الفاتحه مع الصلوات
1⃣ اهمیت عملیات امشب، اجرای ژانر وحشت در تمام جغرافیای رژیم منحوس بود. 2⃣ نکته مهم این است که رژیم می‌داند از این پس غلط اضافی کند خاک خودش را ناامن کرده و مثل سابق سرانگشتان منحوس‌تر از خودش قطع نخواهد شد. 3⃣ در عین حال دو پایگاهی که منشا شرارت بود مورد اصابت موشک قرار گرفت. 4⃣ توقیف کشتی قبل از حمله این پیام مهم را دارد که اگر شرارت ادامه پیدا کند مسیر امارات به رژیم هم مسدود خواهد شد همان طور که یمنی‌های دلاور مسیر باب المندب را سد کرده‌اند. 5⃣ به احتمال بسیار زیاد رژیم پاسخ خواهد داد و این قسمت از نبرد تعارض حقیقی اراده‌ها رقم خواهد خورد. توکل بر خداوند متعال
▫️ تحقیر کن! حکومت کن! ۱) اصل استخفاف (تحقیر سازی) یک اصل مهم در مدیریت فرعونی است.  فرعون با تحقیر کردن امت خود توان حکومت کردن بر ایشان را دارد. امت هر امامی جمعی از انسان‌ها هستند که به "ام" بودن یا مقصود و مطلوب بودن آن امام معتقدند. امت پیامبر یعنی مسلمانانی که او را چون مادر خویش پناهگاه و مرجع می‌دانند یا او را منِ برتر خود دانسته و به سمتِ او شدن حرکت می‌کنند. امت فرعون نیز هر انسانی در هر جای تاریخ است که پناه او را بر پناه‌های دیگر ترجیح داده است، یا این که فرعون شدن را منِ برتر خود می‌شمارد. فرعون برای این که امت درست کند احتیاج به خوار و خفیف کردن داشت. باید مردم خودش را تحقیر می‌کرد تا او را امام بشناسند و از او اطاعت کنند. و البته آن مردم هم قوم فاسقی بودند که از تحقیر شدن مقابل فرعون لذت می‌بردند. فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ ۲) این اصل مهم، امتداد رسانه‌ای بسیار مشهودی در دوران ما دارد. انسان غربی برای حکومت بر جهان باید "دیگریِ" خودش را تحقیر و تخفیف کند تا از او اطاعت شود. و البته ابزار برای حقیر کردن دیگری زیاد دارد. از جمله مهم‌ترین قسمت‌های این فرآیند حقیر سازی آن است که "دیگریِ" غرب نباید در هیچ ساحتی از زندگی خود احساس موفقیت کند. ۳) بنابراین هیچ‌گاه انتظار اعتراف به شکست از جانب غربی‌ها منطقی نیست. غربی جماعت به گونه‌ای رفتار می‌کند که اگر شکست بخورد و نتواند کتمان کند اعلام می‌کند که خودم اراده کردم شکست بخورم!! یا از بین خودمان کسانی بودند که دشمن را بالا کشیدند و باعث پیروزی دشمن شدند. نگاهی به داستان ویتنام و آمریکا بیندازید! یا آمریکا و کشورهای آمریکای لاتین! نگاهی به فیلم آخرین سامورایی بیندازید! ۴) اکنون توله حرام‌زاده غرب در مقابل مقاومت شکست خورده و علی‌رغم هزینه‌های سنگین و جنایت‌هایی که شرمندگی بشریت را برای همیشه به دنبال خواهد داشت، نتوانسته جمعیت دو میلیونی غزه را به زانو در آورد. انتظار نداشته باشید چنین موجود فرعون صفتی اعتراف کند حمله پهپادی و موشکی ایران پوست ما را کند!! ما را بیچاره کرد!! اعتراف به شکست از ایرانِ تحریم شده‌ی منزوی یعنی اعتراف به شکست یک مدنیت نه صرفا یک شکست نظامی. همین یمنی‌های پا برهنه که باب المندب را بستند و رژیم صهیونیستی را بدبخت کردند در رسانه‌های‌شان صرفا مشتی شلوغ کن حساب می‌شوند که نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند. انتظار دارید بیایند بگویند ما از یمنی ها شکست خوردیم؟!! پ ن: البته معمولا وقتی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند یک حمله را پاسخ دهند می‌گویند هیج اتفاقی نیفتاده، چیزی نشده، همه اش خورد تو بیابون!! ممکن است این بار هم چنین باشد.
🔰 تکمله جناب استاد قربانی به عرض حقیر سلام علیکم مطلب خوبی بود. جزاکم الله خیرا. 🔹 اساسا ماهیت تمدنی مادی‌گرایانه غرب نوعی تکبر است و این تکبر سپر و اسلحه‌ای روانی برای پوشاندن نواقص خود است چون اساس ماهیتش بر این نواقص است. نواقصی مانند نداشتن علم برای انکار غیب و چالش بی معنایی و ... پس تکبر دارد و با آن ذلتهای ذاتی منطق تاریکش را میپوشاند لذلة وجدها فی نفسه. 🔸 تکبر غربی [صرفا] یک صفت مذموم اخلاقی نیست بلکه یک عنصر هویتی و ماهیتی است و اگر نداشته باشد فرو می‌ریزد. از همین‌ جا میل عجیبش به استهزاء شیطانی نسبت به رقیب و بی رحمی نسبت به رقیب و مشروع ندانستن رقیب هم روشن می‌شود. 🔹این مطلب امتدادهای زیادی دارد که در عرصه رسانه همان است که فرمودید و اتفاقا همین باعث می‌شود که حتی خودش هم فریب نفس خبیث خودش را در رسانه بخورد و گاهی اختلال محاسباتی پیدا کند.
▫️ قانون یا تقوا؟ مساله این است! ۱) امروز صبح درس خارج به مناسبت تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام تعطیل بود. برای آن که اصالت تنبلی من را به رختخواب ندوزد مثل روزهای دیگر همان ساعت اول صبح زدم بیرون. آمدم کتابخانه مدرسه‌ای که درس نهایه را خدمت طلاب عزیز ارائه می کنم. طلاب عزیز صبح‌ها نوعا سر کلاس هستند و کتابخانه خالی از مطالعه کننده بود. وارد کتابخانه که شدم صحنه‌ای را دیدم که من را یاد دوران تحصیل دوره مقدمات انداخت. دیدم که اشیاء گران‌قیمتی مثل لپ تاپ و ایرپاد(آن هم نه یکی و دوتا بلکه چند عدد) روی میزها رها شده و صاحبان آن هیچ نگرانی از ربوده شدن ندارند و اصلا به ذهن‌شان هم چنین چیزی خطور نمی کند. این صحنه ها برای طلبه ها بسیار عادی است و قدر آن را نمی‌دانند اما هر جای دیگر این را تعریف کنید حتما با ده‌ها إن قلت و اشکال تلاش خواهند کرد که نپذیرند: «خب لابد دوربین های نظارتی زیاده». «آخوندا این قدر پولدارن که نیازی ندارن لپ تاپ دیگه ای رو بر دارن!!» یادم افتاد در مدرسه ای که تحصیل می کردم یک اسکناس هزار تومانی جایی افتاده بود و تا نزدیک به سه ماه هیچ کس به آن دست نزد. آن موقع شهریه ما حدود ۸ هزار تومان بود. (آن هزار تومان می‌شود چیزی در حدود ۲۵۰ هزار تومان الان) آن زمان قضیه وقتی برای من جالب شد که با یکی از بستگان درباره حوزه صحبت می کردم و او هم از دانشگاه می گفت. وقتی فامیل عزیز ما گفت هیچ کس در دانشگاه ما جرأت ندارد میوه و غذا و نوشابه در یخچال مشترک بگذارد من تعجب کردم و وقتی به او درباره مدرسه و امنیت آن گفتم او تعجب می کرد. او می گفت باید درِ اتاق را هنگام خروج قفل کنیم و من گفتم قفل چه صیغه ای است؟ ما توی اتاق همدیگر زندگی می کنیم. ۲) عنصر مهم این نوع زندگی وجود تقوا و کارآمدی آن برای اداره جامعه است. «تقوا» برای بعضی ها به معنای بی عرضه بودن و خشک مقدس بودن و دائما در حال سجود و رکوع بودن است. اما «تقوا» مدل اسلام برای اداره جامعه است و این اصلا شعار نیست. هم کارآمد بودنش قابل اثبات است و هم اجرایی بودن و محقق شدنش. نگاهی به پیاده روی اربعین بیندازید! چه بسیار بانوانی که تنها این سفر را می روند و آرام و بی دغدغه اند. چه بسیار کوله پشتی ها و کفش های خود را در بین الحرمین رها کردیم و به زیارت رفتیم بی آن که فکر دزیده شدن همه توشه سفر ذهن را آزار دهد. ۳) جامعه به هر اندازه که بی تقوا می شود احتیاج به پلیس و دوربین و قانون پیدا می کند. تقوا آمده است بار قانون را سبک کند و مردم را با یکدیگر مهربان کند. چه بسا بتوان فرمایش خداوند متعال که درباره ویژگی های بعثت رسول مکرم است را بر همین معنا حمل کرد که يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتي‏ كانَتْ عَلَيْهِم‏ (و از آنان قيد و بندهاى سنگينشان را كه بر آنان تحميل شده بود، برمى ‏دارد) قانون بار سنگینی است که انسان ها را از حرکت باز می دارد. ۴) انسان غربی گرفتار تکالب و پاره کردن یکدیگر است و اگر قانون نباشد خدا می داند چه جنایت هایی در آن سامان رخ خواهد داد. پرونده «آدمخوار روتنبرگ» که در آلمان اتفاق افتاده را بخوانید و ببینید چه جنایت عظیمی درون انسان نهفته است اگر تقوا و هدایت انبیاء را از او دور کنیم! جنایت های درون کشور ما نیز به همان اندازه‌ای است که به غربی ها شبیه شده‌ایم و از هدایت انبیاء الهی فاصله گرفته‌ایم.
دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد...
دشمن آسیب‌های جدی می‌تواند وارد کند و البته ما هم متقابلا می‌توانیم باذن الله آسیب‌های مهلکی وارد کنیم. آسیب پذیری ایران در وسعت جغرافیاست و در نتیجه دفاع از زیرساخت‌های حیاتی مثل آب و برق و گاز بسیار دشوار خواهد بود. هم چنین حامل‌های انرژی مثل بنزین و گازوئیل در معرض خطر جدی هستند. بمب‌های الکترومغناطیس در هر شهری بیفتد بدون تلفات انسانی و خرابی ساختمان تمامی مدارهای الکترونیکی را نابود خواهد کرد و این یعنی شهر شما به ۲۰۰ سال پیش برخواهد گشت. لکن متقابلا ما هم می‌توانیم رگهای حیاتی رژیم را قطع کنیم و اگر عملیات موشکی ما ۳ تا ۵ روز ادامه پیدا کند توان دفاع از رژیم و طرفداران جنایت‌کارش گرفته خواهد شد و در نتیجه جمعیت‌ منحوس‌شان رو به فرار خواهد گذاشت. خصوصا اگر جنگ طولانی مدت شود حتما باذن و عنایت خداوند منجر به نابودی رژیم غاصب کودک کش خواهد شد. این را عرض کردم که درباره توانایی‌های دشمن گرفتار توهم‌های مثبت و منفی نشویم. جنگ یک واقعیت زندگی بشر است.
▫️ توضیحی درباره خطبه متقین و معنای زندگی تیم رادیو سایه بان در ایام نیمه شعبان و سپس ماه مبارک رمضان مشغول تهیه محتوای متناسب با آن ایام بود و این مشغله‌ها مقداری مانع تولید خطبه متقین و معنای زندگی شد. ان شاءالله کار تولید این دو محتوا به زودی از سر خواهد گرفته شد.