❇فرافکنی مولوی عبدالرشید شه بخش یکی از ائمه جمعه اهل سنت زابل
🔹در جریان اغتشاشات اخیر، افرادی دستگیر شدند، که در همان روزهای اول کسانی که از روی احساسات با این جریان همراه شده بودند و جرمشان در حد شعار و فحش و ناسزا بود، آزاد شدند؛ اما عده ای هم بودند که با سلاح سرد و گرم به جان مردم افتادند، برخی را زخمی کردند و برخی را به شهادت رساندند. برخی مغازه و اماکن عمومی را آتش زدند که این افراد در زندان هستند و باید طبق قانون الهی مجازات شوند.
🔹حال برخی از افراد، همچون #مولوی_عبدالرشید_شه_بخش، یکی از ائمه جمعه اهل سنت #زابل، در خطبه های نماز جمعه با فرافکنی به گونه ای مطالب را می گوید که انسان متعجب می شود.
🔹عبدالرشید شه بخش در بخشی از سخنرانیش گفت: «خداوند متعال مسئولین را دستور به عدالت میدهد و باید با مردم با عدالت برخورد شود. تعجب میکنیم افرادی صرفا به خاطر شعار، دعوت به تظاهرات و یا چاقو در دست داشتن کشته و اعدام میشوند این اعدامها، برخلاف عقل و منطق و شریعت اسلام میباشد که بعضی از فقهای اهلسنت و تشیع به این مسئله اذعان نموده اند.»
🔹اکنون سوال این است که کدام یک از افرادی که محکوم به اعدام شده اند، فقط به خاطر «شعار»، محکوم به اعدام شده اند! اگر راست می گویید، آن را اثبات کنید. در غیر این صورت شما هم باید نسبت به سخنانتان پاسخگو باشید.
◀کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
❇سخن عجیب دکتر جلال جلالی زاده، اذن حاکم لازم نیست!
🔹دکتر #جلال_جلالی_زاده گفته: «آیا یک عالم اهل سنت می تواند یک امام جمعه ی شيعه را عزل نماید؟ امام چه امام مسجد،جمعه یا امت باید به وسیله مردم انتخاب وعزل شود ،نه قوه قهریه.»
🔹متعجم از آقا جلال که از قضا استاد دانشگاه تهران هم هست، چگونه با مبانی اهل سنت آشنا نیست! بر اساس فقه اهل سنت، امام جمعه باید از طریق حاکم منصوب شود و یکی از شروط صحت #نماز_جمعه توسط اهل سنت، این است که امام جمعه از سوی حاکم اذن داشته باشد.
🔹از همین رو در دوران طاغوت، مولوی تاج محمد بزرگزاده به نزد استاندار شهر #زاهدان می رود تا برای اقامه نماز جمعه از وی اجازه بگیرد.
🔹برخی از این آقایان دارند با مسلمات فقهی و دینی مقابله می کنند. این آقایان کارشان به جایی رسیده که حجاب که یک امر مسلم دینی است را نیز به خاطر بازی های سیاسی، رد کرده و سخن از حجاب اختیاری می گویند.
◀کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
❇️ نگاهی به گفتار و نوشته های دو هفته اخیردر باره مجازات محاربه/1
✍️حجت الاسلام حسین رجبی
پیش از پرداختن به اصل مطلب بیان چند نکته لازم است:
1️⃣کسانی که در باره مسایلی مانند محاربه و مجازات آن اظهار نظر می کنند لازم است ابعاد علمی، سیاسی، امنیتی ، اخلاقی و مذهبی را مورد توجه قرار دهند بویژه مساله محاربه که از جهت حقوقی و فقه وکلام اسلامی قابل بررسی است . اظهار نظر مثبت یا منفی در این مساله که از نظر فقها اختلاف وجود دارد نباید توسط برخی از گویندگان ونویسندگان بدون رعایت ابعاد علمی آن ، مورد هجمه قرار گیرد. این گونه داوری وبحث افزون برعواقب منفی وایجاد اختلاف موجب بدبینی و شبهه در جامعه می شود.
2️⃣اظهار نظر درمسایل جزایی و مجازات ها باید با محوریت قانون مجازات اسلامی باشد که بوسیله متخصصان براساس مبانی فقهی و کلامی اسلامی تبیین ونصویب شده است. ازنگاه فقهی نیز یا باید گوینده مجتهد باشد که براساس دلیل بیان کند یا مقلد است که باید از فردی که تقلید می کند نقل کند و نفی یا اثبات حکم بدون استناد ارزش علمی ندارد خصوصا کسانی که متخصص نیستند.
3️⃣در مسایل اختلافی بین مذاهب و مجتهدان یک مذهب خصوصا در اموری که مربوط به مصالح جامعه است برای حفظ نظام باید فتاوای امام مجتهد عادل محورباشد هرچند با برخی از فتاوای دیگران مخالف باشد مثل جنگ وصلح ومانندآن . درنظام اسلامی ایران ملاک فتاوای حضرت امام ومقام معظم رهبری است ازاین رو اگر حکمی اجرا می شود باید براین اساس احکام را جاری کند.
4️⃣گاهی متاسفانه در اظهار نظرها افراط وتفریط دیده می شود زیرا بدون رعایت اصول یاد شده برخی به صورت مطلق می گویند اعدام کسی که قاتل نبوده محاربه نیست یا جزای او اعدام نیست. این گونه صحبت کردن شائبه های دیگری را به ذهن مخاطب القا می کند. برای رسیدن به نظر صحیح نگاهی مختصر به قانون مجازات اسلام و برخی فتاوا اشاره می کنیم.
◀️کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
ادامه در پست بعدی
👇👇👇
❇️نگاهی به گفتار و نوشته های دو هفته اخیر درباره مجازات محاربه/2
✍️حجت الاسلام حسین رجبی
🔷قانون مجازات اسلامی:
🔷دراینجا دو نکته را از قانون مجازات اسلامی که مصوب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است ودر سال 1370 از طرف مرحوم هاشمی رفسنجانی که رئیس مجمع تشخیص بودند جهت اجرا ابلاغ شده است، بیان می کنم تا مساله حقیقت محاربه و مجازات ها روشن شود:
🔷در ماهیت محاربه
1️⃣در ماده 183 آمده است: هرکسی که برای ایجاد رعب و هراس وسلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب و مفسد فی الارض می باشد.
2️⃣در ماده 185 سارق مسلح که با اسلحه امنیت مردم یا جاده را برهم بزند ورعب ووحشت ایجاد کند محارب است.
3️⃣در ماده 186: هرگروه یا جمعیت متشکل که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کند مادام که مرکزیت آن باقی است تمام اعضاء وهواداران آن، که موضع آن گروه یا جمعیت یا سازمان را می دانند وبه نحوی در پیشبرد اهداف آن فعالیت و تلاش دارند محاربند اگر چه در شاخه نظامی شرکت نداشته باشند.
4️⃣در ماده 187: هر فرد یا گروه که طرح براندازی حکومت اسلامی را بریزد وبرای این منظور اسلحه ومواد منفجره تهیه کند و نیز کسانی که با آگاهی واختیار امکانات مالی مؤثر ویا وسایل واسباب کار وسلاح در اختیار آنها بگذارند محارب ومفسد فی الارض می باشند.
🔷در حد محاربه وافساد فی الارض:
1️⃣در ماده 190: حد محاربه وافساد فی الارض یکی از چهار چیزاست: 1. قتل، 2. آویختن بدار،3. اول قطع دست راست وسپس پای چپ، 4. نفی بلد.
2️⃣در ماده 191: انتخاب هریک ازاین امور چهارگانه به اختیار قاضی است خواه محارب را کسی کشته یا مجروح کرده یا مال اورا گرفته باشد و خواه هیچیک ازاین کارها را انجام نداده باشد.
3️⃣در ماده 192: حد محاربه و افساد فی الارض با عفو صاحب حق ساقط نمی شود. (برای اطلاع بیشتر به قانون مجازات اسلامی ص 53 رجوع شود).
◀️کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
ادامه در پست بعدی 👇👇👇
❇️نگاهی به گفتار و نوشته های دو هفته اخیر درباره مجازات محاربه/3
✍️حجت الاسلام حسین رجبی
🔷محاربه در فقه اسلامی:
🔷مساله محاربه را امروز باید با این نکته بنگریم که نظام اسلامی در برابر جنگ ترکیبی قرار گرفته که دشمن از همه توانمندی های علمی، رسانه ای، اقتصادی و نظامی ، ارسال سلاح وبکارگیری نیروهای داخلی وخارجی و قومیت ها استفاده می کند زیرا از راه نظامی در چهل سال گذشته شکست خورده اند. بنابراین با تشکیل یک سپاه مجهز ترکیبی و ساماندهی شده و بهره گیری از ضعف های داخلی اعم از اقتصادی وفرهنگی می خواهند کشور و نظام اسلامی را به چالش بکشانند و نابود نمایند. نام این جهاد ترکیب را در فقه محاربه با نظام و بغی و بغات می نامند، زیرا هم محارب وهم اهل بغی صدق می کند . حکم اهل بغی در فقه مذاهب بسیار روشن است .
🔷امام خمینی قدس سره در (تحریرالوسیله ج2س42). در حکم محارب می نویسد: حاکم شرع بین چهار چیز(قتل، صلیب کشیدن، قطع دست وپا، تبعید ) مخیر است هرچند بهتر این است که نحوه جنایت مورد لحاظ گیرد. بنابراین ازنظر امام براساس آیه33 سوره مائده که فرموده: إنما جزاء الذین یحاربون الله ورسوله ویسعون فی الارض فسادأ... چهارحکم را به نحو تخییر می دانند ازاین رو یکی از احکام محارب قتل است ولی محاربی که مرتکب قتل نشده می تواند تبعید نماید. البته در مذاهب دیگر نیز روایاتی برتخییر حکم وجود دارد که بخاطر طولانی شدن از ذکر آن خودداری می کنیم
🔷درکتاب الفتاوی الهندیه (ج 2، ص 283، 284) که جامع ترین کتاب فقهی احناف است پس از تعریف اهل بغی: کل فرقة لهم منعة یتغلبون و یجتمعون و یقاتلون اهل العدل بتاویل ویقولون الحق معنا و یدعون الولایة» درادامه آمده است که امام می تواند با این گروه جنگ نماید هرچند آنان آغاز به جنگ نکنند واگر امام پیروز شد کسانی را که اسیر کرده اگر علم دارد که اگر به قتل نرساند به سپاه ترکیبی وساماندهی شده برنمی گردند اما إذا کان یعلم أنه لولم یقتله یلتحق الی فئة فیقتله له » . بنابراین افرادی که صلاح بدست داشته وبا نظام به جنگ برخواستند وسپاهی بسیار عظیم از آمریکا تا اروپا وتمام منافقان در پشت سرآنان است وقاضی ازآنان می پرسد که چرا این اعمال را انجام می دهید درپاسخ می گوید اگر آزاد شویم بار دیگر این کار را انجام می دهیم آیا سخن فوق براین افراد منطبق نیست؟.
🔷آقای ابن قدامه در کتاب فقه مقارن خود به نام (المغنی، ج10) می نویسد: هرگاه فتنه گران قتال را رها کردند، نظر شافعی این است که قتل آنان جایز نیست، نظر ابوحنیفه این است: اگر شکست بخورند و سپاه مجهز وپشتوانه¬ای داشته باشند قتل فراریان و اسیران و مجروحین جایز است اگر پشتوانه ندارند کشته نمی¬شوند. چنان که فتاوی الهندیه و در قانون مجازات به این مطلب تصریح شده است. دراین فتوا قتل اسرا و فراریان در یک صورت جایزدانسته شده است هرچند مرتکب قتل نشود.
◀️کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
ادامه درپست بعدی👇👇👇
❇️نگاهی به گفتار و نوشته های دو هفته اخیر درباره مجازات محاربه/4
✍️حجت الاسلام حسین رجبی
🔷در فقه امامیه نیز نسبت به جواز قتل اسیران این تفصیل آمده است . حکم مجروحان و فراریان، اگر دارای سازماندهی و پشتوانه رهبری قوی هستند که با ملحق شدن به آنان خطر دیگری نظام را تهدید می کند، در این صورت مجروحان و فراریان و اسیران مجازات می شوند و تصرف در اموال آنان برای امام مباح می-شود. اما اگر پشتوانه ندارند، مجروحان و فراریان مجازات نمی¬شوند و اسیران نباید کشته شوند ( طوسی ،نهایه ). این تفصیل¬ در برخی روایات نیز آمده است (نجفی ، جواهر ج 21 ، ص329). برخی از فقها به این تفصیل اشکال کرده¬اند: زیرا سند روایتی که مشتمل برتفصیل است ( حر عاملی ، همان ، 55) ، به خاطر حفص بن غیاث ضعیف است (¬خوئی¬، همان¬، ص412). پس به این روایت نمی¬توان اعتماد کرد. در برخی روایات به سیره حضرت علی (علیه السلام) در صفین و جمل پرداخته شده است، حضرت در جمل و صفین دو روش داشتند: در صفین فراریان و مجروحان را مجازات می کردند اما در جمل بر خلاف صفین فراریان رها می¬شدند¬، مجروحان مورد حمله قرار نمی¬گرفتند، هرکس اسلحه خود را کنار می گذاشت در امان بود. زیرا رهبری اهل جمل کشته شده بود، پشتوانه¬ای نداشتند تا به او رجوع کنند از این رو پس از جنگ به خانه های خود برگشتند. در صورتی که در صفین پشتوانه قوی آنان موجود بود و با وجود رهبری شامیان، سازماندهی آنان باقی بود از این رو خطر جنگ و استمرارآن موجود بود ( حرعاملی، همان ). در روایت دیگر حضرت علی فرمود¬: خوارج را پس از من نکشید زیرا کسی که در پی حق است و خطا می کند غیر از کسی است که در پی باطل است وبه آن می رسد مثل معاویه ویاران او¬» ( حرعاملی ،همان، ص 63 ). بنابراین باره احکام مجروحان، اسیران و فراریان می توان گفت که حکم آن به تشخیص امام است و هر گونه مصلحت بداند همان را اجرا می¬کند.
🔷باتوجه به نکاتی که ذکر شد لازم است گویندگان از هرمذهبی(شیعه یا غیرشیعه ) اخلاص ورضای حق را مورد توجه قرار دهند وپیش از اظهار نظر در باره مسایل مهم دینی و مذهبی نخست به قانون مراجعه نمایند . آنچه برخی از حقوق دانان، روحانیون اعم از شیعه یا مذاهب دیگرنسبت به محاربه اظهارکرده اند ، مساله محاربه را به صورت جامع مورد توجه قرار نداده اند و دقت ورعایت مسایل علمی و حقوقی را می طلبد تا خدای نخواسته عده ای با سخنان اظهار شده در جبهه توطئه گران علیه نظام قرار نگیرند. طبق قانون مجازات اسلامی و فتوای امام وبرخی دیگر از مذاهب که محارب هرچند مرتکب قتل نشده اما اگرقاضی احراز کند که با تبعید او راه انحرافی و محاربه را علیه نظام ادامه می دهد ودر جبهه مخالفان قرار می گیرد، دریکی از احکام چهارگانه مخیراست و می تواند اعدام کند. این حکم از نظرقانون مجازات اسلامی و فتوای امام وفتوای فقهای احناف در جواز قتل اسیری که دارای پشتوانه و قدرت می باشند، قابل اجراست
🔷لازم به یاد آوری است که ملاک نظر امام خمینی تحریر یا رساله عملی است ونقل های دیگر نمی تواند مستند قرار گیرد.
◀️کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
❇سخن خلاف واقع مولوی گرگیج در موضوع محاربه
🔹مولوی گرگیج در مراسم نماز جمعه 25 آذر گفت:
🔹محارب به کسی گفته می شود که مرتد باشد. یعنی کسانی که ابتدا مسلمان بودند و سپس از دین اسلام خارج شدند و دین، نبوت و قرآن را انکار کردند و حکم #مرتد در اسلام مشخص است. اگر مَرد بود به شبهات دینی وی پاسخ داده شود و اگر توبه کرد و اسلام را پذیرفت رها گردد و اگر منکر تمامی ارکان دین شد، در اینصورت کُشتن وی جایز است. بنابراین به هر کسی نمی توان حکم #محارب را بار کرد.
✍ این سخن آقای گرگیج نادرست است؛ زیرا در کتاب الفتاوی الهندیه (ج2، ص283-284) که جامع ترین کتاب فقهی احناف است، در مسئله #محاربه (اهل بغی) چنین آمده: «امام و رهبر جامعه می تواند با هر کسی که به مقابله و مقاتله با اهل عدل برخواسته، بجنگد و کسانی را که اسیر کرده به قتل برساند، خصوصا آنکه می داند اگر این افراد آزاد شوند به سپاه دشمن کمک می کنند. (اما اذا کان یعلم انه لو لم یقتل یلتحق الی فئه فیقتله له»
◀کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
❇️اظهارات خلاف واقع مولوی گرگیج در موضوع اجازه حاکم!
🔹مولوی گرگیج در مراسم نماز جمعه 25 آذر گفت:
🔹از لحاظ فقهی، حاکم نمیتواند در نمازهای جمعه، عیدین و یومیه وهمچنین در عزل و نصب امامان جمعه و جماعات اهل سنت دخالت کند و فقط مردم هستند که تعیین می کنند چه کسی امام آنان قرار بگیرد؛ اگر مردم از امام خود ناراض باشند آن نماز به امامت وی، کراهت پیدا میکند و دخالت در تعیین امام جمعه و جماعت توسط حاکمیت هیچ معنایی ندارد.
✍️بر اساس فقه احناف اجازه حاکم شرط صحت نماز جمعه است و امام جمعه، بدون اجازه حاکم نمی تواند اقامه نماز جمعه کند. در فقه حنفی شواهد زیادی بر این مدعا وجود دارد.
1️⃣در کتاب مختصر القدوری، ص39 آمده است: «اقامه نماز جمعه فقط توسط سلطان یا مأموری از سوی سلطان جایز است». «ولا تجوز اقامتها الا بالسطلان او من امره السلطان»
2️⃣در کتاب بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع، ص259 آمده است: «الْمِصْرُ الْجَامِعُ، وَالسُّلْطَانُ، وَالْخُطْبَةُ، وَالْجَمَاعَةُ، وَالْوَقْتُ»
«(مسجد) جامع شهر، سلطان، خطبه، جماعت و وقت، شرایط پنجگانه جمعه اند
3️⃣علاء الدين أبو بكر بن مسعود بن أحمد الكاساني در کتاب بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع، ص261 آورده است:
«وَأَمَّا السُّلْطَانُ فَشَرْطُ أَدَاءِ الْجُمُعَةِ عِنْدَنَا حَتَّى لَا يَجُوزَ إقَامَتُهَا بِدُونِ حَضْرَتِهِ أَوْ حَضْرَةِ نَائِبِهِ»
«نزد ما «احناف» سلطان، شرط ادا و انجام جمعه است و اقامه نمازجمعه بدون حضور سلطان یا نایب او مشروع نیست»
🔹آیا هنوز هم اجازه حاکم لازم نیست...
کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
🗓دوشنبه 28 آذر
❇تهدید مسئولین، توسط کاک حسن امینی
🔹کاک حسن امینی که خود را حاکم شرع کردستان می داند در توئیتی به تهدید مسئولین ج.ا.ا پرداخت و نوشت: به مسئولین حکومت هشدار میدهم که بیتوجّهی و عدم پاسخ مثبت به نصایح و مطالباتِ علما، رهبران و دعوتگرانِ اهل سنّت، میتواند هزینهی سنگین سیاسی و معنوی در پی داشته باشد.
◀کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
❇ماموستا قادری: در جامعه بدون رهبر، خیری نیست!
🔹ماموستا قادر قادری، در نماز جمعه 25 آذر در شهر پاوه به اهمیت رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت اگر قومی بدون رهبر باشد خیر دنیا و آخرت نخواهد داشت. وی ضمن توصیه به صبر و دعا گفت:
🔹 امروز کافران برای دنیای اسلام نقشههای خطرناک کشیدهاند و هجمۀ شدیدی را علیه مسلمانان آغاز کردهاند، همه دارند بچههای مسلمان ما را فریب میدهند و تحریک میکنند که در همهجا به خدا و پیامبر اسلام (ص) و قرآن اهانت کنند و با حجاب اسلامی و نماز جمعه و سایر مسائل دینی مخالفت نمایند
🔹 دشمنان اسلام چه دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند این را بدانند تا جانی در بدن و قدرتی در توانمان هست میلیمتری از راه رسول الله عقبنشینی نمیکنیم
🔹 در بازی فوتبال بین مراکش و فرانسه، رئیسجمهور مریض فرانسه که ضد اسلام و ایران است، در ورزشگاه قطر حضور داشت و بازی را تماشا میکرد؛ در صف مقابل او هزاران نفر با صدای بلند بارها سر میدادند: «لااله الا الله» و گروه دیگر جواب میدادند «محمد رسول الله»
🔹 هیئتامنای مسجد جامع کتارا در قطر اعلام کرده است از روز اول جام جهانی تا به امروز در همان مسجد ۲ هزار نفر مسلمان شدهاند. آیا این مسئله نعمت نیست و شکر لازم ندارد؟!؟
🔹 اگر اسلام، اسلام واقعی باشد، تمام دنیای بشریت باید ایمان بیاورد
◀کانال اخبار اهل سنت ایران
https://eitaa.com/sunninews
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇داعش در همین نزدیکی؛ آقای عبدالغفار نقشبندی!
🔹اخیرا داعش پیامی به فارسی داده است و با خلیفه جدیدشان بیعت کرده اند. در این رابطه نکاتی هست که در پست بعدی مطالعه بفرمایید.
🔹فقط این نکته را یادآوری می کنم که چندی قبل، آقای عبدالغفار نقشبندی توییت زده بود که:
🔹«داعش بهانه است و معترض نشانه است!... اتهام تجزیه طلبی، تهدید به ورود داعش، راه اندازی جنگ شیعه و سنی و... بهانه ای بیش نیست برای خاموش کردن صدای معترضان! هوشیار باشید و داعش اصلی را بشناسید!»
◀کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews
❇داعش در همین نزدیکی؛ آقای عبدالحمید سرت را بالاتر بگیر
🔹در حالی که برخی از علمای اهل سنت در کشور در ماه های اخیر با سخنانشان به آتش اغتشاشات می دمیدند، داعش بیکار ننشسته و پیام فارسی می دهد که مواظب باشید ما انتقام می گیریم.
🔹هنوز مدت زیادی از حادثه تروریستی #شاهچراغ در شیراز نگذشته است. حادثه ای که در آن بی گناهان زیادی به شهادت رسیدند و مجروح شدند.
🔹در این میان نقش علمای اهل سنت چیست؟ آیا این افرادی که به فارسی صحبت می کنند از کشور ایران به داعش پیوسته اند؟ پس نقش علمای اهل سنت در این میان چه بوده است؟ آیا این آقایان نباید جوانان خود را بیدار کنند و خطر این گروهک تروریستی را به آنان تبیین کنند!
🔹اما مثل اینکه، این آقایان به اصطلاح مولی و ماموستا (البته عده ای اندک از آنان که خودتان بهتر از من آنها را می شناسید) که از بی عفتی و بی حجابی در کشور حمایت می کردند، یادشان رفته که جوانانشان در دام داعش افتاده اند. خوب بود این افراد به جای حمایت از حجاب اختیاری، کمی هم خطرات داعش را برای جوانانشان می گفتند؛ نه اینکه بگویند داعش بهانه است!
🔹این جمله از آقای #عبدالغفار_نقشبندی را هنوز از یادم نرفته است. او طی یک توییت گفت: «داعش بهانه است و معترض نشانه است!... اتهام تجزیه طلبی، تهدید به ورود داعش، راه اندازی جنگ شیعه و سنی و... بهانه ای بیش نیست برای خاموش کردن صدای معترضان! هوشیار باشید و داعش اصلی را بشناسید!»
🔹خوب آقای عبدالغفار، داعش اصلی کیست؟ چرا در این مدتی که علیه جمهوری اسلامی بلبل زبانی می کردی یک مرتبه علیه #داعش سخن نگفتی و حتی با نیش و کنایه نظام اسلامی را داعش می دانستی!
◀کانال اخبار اهل سنت ایران
http://eitaa.com/sunninews