eitaa logo
نشریه عهد
2.5هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
429 ویدیو
119 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @gohari_67
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حوزه باید بیدار شود 🔻حوزه باید بیدار شود، حوزه باید نطقش باز شود، حوزه بسیار جلوتر و ارتقا یافته تر از پیش از انقلاب است لکن بسیار عقب تر و جامانده‌تر از نیازهای امروز کشور. در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و حمله همه جانبه رسانه‌ای و فرهنگی دشمن، سكوت علما و حوزویان و یا بیان سخنان دو پهلو و پر لکنت، آزاردهنده بود. مسئله‌های ذهن جوانان زیاد شده و تلاش ما عمامه به سرها چند برابر نشده و باید نگران بود. ❓ راه چاره چیست؟ ▪️اولاً باید باورهای خود را مرور کنیم هویت طلبگی به پیش قراولی امت و امامت او است همه امور دیگر شئون و لوازم همین هویت است. پس هر زمان نقشی اجتماعی پر رنگ تر می شود. ▫️ثانياً باید عموم طلاب و حوزویان سبک زندگی خود را بر این اساس ویرایش کنند. اگر در طول سال چند دهه خاص به تبلیغ اختصاص می دادند، اکنون باید برنامه ثابت روزانه برای تبلیغ در زندگی خود قرار دهند همه طلاب کوچک و بزرگ. ▪️ثالثاً باید ارتباطات اجتماعی و فامیلی و خانوادگی خود را بر این اساس تشدید کنند و ارتباطات جدید اجتماعی ایجاد کنند. ▫️رابعاً باید حوزه های علمیه کاری کنند که همه مردم مبلغ شوند. جهاد تبیین یک جهاد همگانی است. حوزه باید این جهاد همگانی را حقیقتاً فراگیر کند. هر کسی در این روزگار باید آنچه میداند و میفهمد در این جنگ شناختی مقابل دشمن بیان کند. روشنگری میتواند خطورات و وسواس را نابود کند. ✍️ حجت الاسلام علی مهدیان 📱خواندن کامل مصاحبه👇 👈 شماره99 نشریه عهد 👉 🔰 کانال نشریه عهد 🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
۲۷ آذر ۱۴۰۳
💠 یحیی زنده می‌ماند 🔹 برشی از وصیت نامه شهید یحیی سنوار 🔸 من یحیی هستم فرزند پناهنده‌ای که غربت را به وطن موقتی تبدیل کرد و رؤیا را به مبارزه‌ای ابدی. الآن که این کلمات را می‌نویسم تمام لحظات زندگی‌ام را به یاد می‌آورم. از کودکی‌ام در میان کوچه‌ها تا سال‌های طولانی زندان؛ و هر قطره خونی که روی خاک این سرزمین ریخته شد. 🔹 من در سال ۱۹۶۲ در اردوگاه خان یونس به دنیا آمدم؛ زمانی که فلسطین خاطره‌ای تکه پاره و نقشه‌ای فراموش شده بر روی میز سیاستمداران بود. من مردی هستم که زندگی‌ام در میان آتش و خاکستر شکل گرفت و زود فهمیدم که زندگی زیر سایه اشغال چیزی جز زندان دائم نیست... 🔸 وصیت من این است که به سلاح، به کرامتی که قابل مصالحه نیست و به رؤیایی که هرگز نمی‌میرد پایبند بمانید، دشمن می‌خواهد ما از مقاومت دست برداریم و مسئله ما را به مذاکراتی بی پایان تبدیل کند. اما من به شما می‌گویم در مورد چیزی که حق شماست مذاکره نکنید. آنها بیشتر از سلاح شما، از ایستادگی شما می‌ترسند. مقاومت فقط سلاحی که در دست داریم نیست، بلکه عشقی است که به فلسطین در هر نفسی که می‌کشیم داریم. اراده‌ای است که می‌خواهیم بمانیم با وجود محاصره و تجاوز... 🔹 شما را به فلسطین وصیت می‌کنم به زمینی که تا مرگ عاشقش بودم و به رؤیایی که آن را روی شانه‌هایم مثل کوهی که هرگز خم نمی‌شود، حمل کردم. اگر من سقوط کردم شما با من سقوط نکنید بلکه پرچمی را که هرگز سقوط نکرده است، به دوش بگیرید. 📱 خواندن کامل وصیت‌نامه👇 👈 شماره98 نشریه عهد 👉 🔰 کانال نشریه عهد 🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
۲۸ آذر ۱۴۰۳
۲ دی ۱۴۰۳
❇️ مادر جامعه 💢 الگوی سوم زن 🔸 پیرامون ترسیم جایگاه زنان، رهبر معظم انقلاب بیانات ارزشمندی را بیان نمودند که از چند جهت قابل تأمل است. نخست به جهت تأکید خود ایشان در مقوله گفتمان‌سازی و نظریه‌پردازی در موضوع «زن» و دیگری مطالبات و بیانات ایشان که در واقع خط مشی پیشبرد جامعه به سوی پیشرفت و اصلاح است. آنچه در اینجا اهمیت دارد، درک گفتمان‌ها از مفهوم پیشرفت است. 🔹 گفتمان غربی پیشرفت زن را در مردگونه کردن او دنبال می‌کند. نتیجه آن بود که غرب از خانواده غافل ماند و نهاد خانواده را به وضع ضعیف شده‌تر از هر زمان دیگری رساند. در مقابل، گفتمانی که جمهوری اسلامی از پیشرفت زن ارائه داد، «الگوی سوم زن» بود که رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۱ آن را مطرح ساختند. 🔸 محور این الگو زنی است که مهم‌ترین مأموریت او تربیت جامعه از طریق خوب مادری کردن است. با این حال در کنار این رسالت از حضور و مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی باز نمی‌ماند. 🔻 رهبر انقلاب چنین بیان می‌کنند: «امروز نیاز جامعه ما به این است که بداند مادری یعنی چه؟ زن خانه بودن یعنی چه؟ کدبانو بودن یعنی چه؟ فاطمه زهرا علیها السلام با آن شأن و با آن رتبه و با آن مقام و با آن عظمت، یک خانم خانه دار است. این تحقیر او نیست؛ او که با آن عظمت قابل تحقیر نیست. مگر این عظمت را می‌شود کوچک شمرد؟ این عظمت به جای خود محفوظ است؛ اما یکی از شئون و یکی از مشاغل همین عظمت عبارت است از همسر بودن یا مادر بودن و خانه داری کردن؛ با این چشم به این مفاهیم نگاه کنیم. 🔻 خدای متعال مرد را و زن را از جهاتی مثل هم قرار داده است؛ از عروج به مقامات معنوی با هم تفاوتی ندارند. نمونه‌اش فاطمه زهرا ؛ از لحاظ قدرت رهبری با هم تفاوتی ندارند نمونه اش فاطمه زهرا؛ از لحاظ توانایی هدایت بشر تفاوتی ندارند، نمونه‌اش فاطمه زهرا؛ اما از لحاظ وظایف اداره زندگی تفاوت دارند، باز نمونه‌اش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها.» ✍️ دکتر بهار اخوان 📱 خواندن کامل این یادداشت👇 👈 شماره۸۹ نشریه عهد 👉 🔰 کانال نشریه عهد 🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
۲ دی ۱۴۰۳
💢به مناسبت سالگرد شهادت💢 💠کسب معارف در صحنه نبرد💠 برش‌هایی از زندگی سیاسی اجتماعی ❇️ شهید سردار سلیمانی ❇️ ▪️راز محبوبیت سردار ▫️شهید تراز تمدن اسلامی ▪️سلوک انقلابی ▫️اتبکونه و لا تنصرونه؟ ▪️دشمن از ولایت مداری حاج قاسم می ترسید. 📱دریافت 👇 🆔 @nashriyeahd
۱۱ دی ۱۴۰۳
عهد 64.pdf
1.34M
📰 🗞 ویژه نامه حاج قاسم سلیمانی 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 دشمن از ولایتمداری حاج قاسم می ترسید. 💠 راز محبوبیت سردار . 💠 شهید تراز تمدن اسلامی. 💠 کسب معارف در صحنه های نبرد . 💠 أ تبکونه و لا تنصرونه . ✴️✴️ نشریه عهد 🔰🔰 🆔 @nashriyeahd
۱۱ دی ۱۴۰۳
❇️ شهید تراز تمدن اسلامی ▫️ حجت الاسلام استاد یزدان پناه 🔸ما شاید در کار شهید سلیمانی عظمت او را ببینیم ولی از ظرفیتی که در انقلاب اسلامی برای پرورش این شخصیت روی داده است هم باید سخن گفته شود انقلاب اسلامی همراه با خودش دسته ای از پدیده های متناسب با خود را فراهم کرده است و این نمایی است از تمدن اسلامی که ما درصدد آن هستیم. 🔹مغز تمدن اسلامی معنویت و عرفان و توحید است بدون اینکه سهم سایر موارد را کم کنیم این بحثی که الان می‌خواهیم وارد شویم نمونه‌ای است از نشان دادن اینکه چگونه معنویت مغز است. همین مسئله را در سایر مسئله های اجتماعی باید پی بگیریم برخی می‌گویند تمدن اسلامی یعنی جمع دنیا و آخرت. اما مسئله بیش از این است. مغز تمدن اسلامی می‌شود فوق آخرت که خداوند متعال است. 🔸تلقی خودم نسبت به حاج قاسم سلیمانی این است که ایشان اندیشه شهادت را به عمق ویژه‌ای رسانده است. من از ایشان به عنوان ابرشهید و شهید متعالی در تراز تمدن اسلامی یاد می‌کنم. ابر شهید و شهید متعالی در تراز تمدن اسلامی چگونه شخصیتی است؟ چه اضلاعی است که ایشان را به اینجا می کشاند و تبدیلش می‌کند به این شخصیت. وقتی می‌گوییم اضلاع، مرادمان آن معانی نهفته پشت صحنه است. 🔹ما چند زاویه ورود به بحث داریم که در مکتب امام (ره) به نحو واضح اینها وجود دارد یکی از آنها سه گانه‌ای است به عنوان معنویت، عقلانیت و عبودیت این سه گانه پایه انقلاب ماست. 📱 خواندن کامل این یادداشت👇 👈 شماره۶۴ نشریه عهد 👉 🔰 کانال نشریه عهد 🔰 🆔 @nashriyeahd
۱۲ دی
🔹علامه مصباح یزدی: 🔸بنده به شما صادقانه عرض میکنم، چیزی که در تمام عمر هشتادو چندساله‌ام تجربه کردم و روزبه‌روز بیشتر مطمئن شدم و باور کردم و بنا گذاشتم که بر طبق آن عمل کنم این است که در این نظام مهمترین کار اطاعت از ولایت‌فقیه است. لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
۱۵ دی
73.pdf
1.5M
📰 به مناسبت (ره) 🗞 ویژه نامه علامه مصباح یزدی (ره) 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 معجزه جامعیت (علامه مصباح). 💠 تربیت جهادی بر مدار توحید (دکتر راستیان). 💠 مدل حرکت تاریخ (استاد جواد سلیمانی). 💠 عقلانیت انقلابی ( سید مصطفی مدرس). 💠تفکر تشکیلاتی (احمد شریفی). 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
۱۵ دی
14.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹نظر علامه مصباح در باب مردم‌سالاری 🔻آیا علامه مصباح به نقش داشتن مردم در حکومت اعتقاد نداشتند؟ _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
۱۸ دی
💢 رابطه آیت الله طالقانی و مجاهدین خلق ✴️ رابطه آیت الله طالقانی با مجاهدین خلق را می‌توان به سه دوره مشخص تقسیم کرد. دوره اول، از آشنایی طالقانی با بنیانگذاران این سازمان به خصوص حنیف نژاد و سعید محسن قبل از تأسیس سازمان شروع شد و تا کشته شدن حنیف نژاد و یارانش ادامه یافت. در این دوره آیت الله طالقانی در راستای تحقق نظام اسلامی، از حامیان جدی مجاهدین محسوب می‌شد. 💠 دوره دوم با کشته شدن حنیف نژاد و یارانش شروع شد و تا تغییر ایدئولوژی سازمان در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ ادامه یافت. آیت الله طالقانی ضمن حفظ ارتباط خود با مجاهدین و تلاش در هدایت آن‌ها به راه صحیح، نهایتاً با آگاهی از تغییر موضع و ایدئولوژی مجاهدین، با آن‌ها قطع همکاری کرد و تقریباً کاری با آن‌ها نداشت و حتی در زمانی که در زندان به سر می‌برد با همراهی کردن سایر علما، حکم به نجاست مجاهدین خلق، بخاطر تغییر ایدئولوژی و مارکسیسم شدن دادند. ❇️ دوره سوم که به نوعی می‌توان آن را یک رابطه یک طرفه نامید، از زمان قطع همکاری آیت الله طالقانی با این گروه آغاز شد و تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت. در این دوره مجاهدین سعی داشتند تا با مصادره وجهه طالقانی به نفع سازمان خود، از نفوذ و محبوبیت وی برای دستیابی به قدرت استفاده کنند. اما آنچه مسلم است، پس از انحراف مجاهدین، آیت الله طالقانی نیز همچون اکثر روحانیون انقلابی آن روز با آنان هیچگونه همکاری نداشت. ✍️ حشمت الله عزیزی 🔰 کانال نشریه عهد 🔰 🆔 @nashriyeahd
۲۲ دی
❇️ اگر از شهید مدرس بیشتر نباشد، کمتر نیست 💢 بسیاری از تاریخ‌نگاران و تاریخ آگاهان معاصر ما نیز نه‌تنها قائل به سیاست‌گریزی ذاتی و سیاست نشناسی حاج شیخ عبدالکریم نیستند؛ بلکه ایشان را دارای بینش سیاسی ژرف دانسته و کار سترگ وی–تأسیس حوزه– را نقطه عطفی در ایجاد پیامدهای بزرگ سیاسی برمی‌شمارند. 🔸 بر بنیاد این تحلیل، عدم موضع‌گیری مستقیم در برابر رضاخان، نه از سر ترس، بی‌تفاوتی و یا انزوا که کاملاً با دوراندیشی و درایت صورت گرفت تا حیات حوزه نوپای قم را در فضای مرگبار حکومت رضاخان، استمرار بخشد. ▪️استاد عبدالحسین حائری، استاد محمد شریف رازی، آیت‌الله علی کریمی جهرمی، استاد علی ابوالحسنی (منذر)، دکتر موسی فقیه حقانی، دکتر محمدحسن رجبی دوانی، دکتر موسی نجفی، دکتر یعقوب توکلی، استاد ابوالفضل شکوری، استاد قاسم تبریزی، دکتر ذکرالله محمدی، دکتر مرتضی محمدی و... ازجمله کسانی هستند که هرکدام به نحوی این نظریه را تقویت کرده‌اند؛ حتی مرحوم والد ما، استاد ابوالحسنی (منذر) با قاطعیت می‌فرمود: به‌جرئت عرض می‌کنم که فهم و بینش سیاسی آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری، اگر از شهید مدرس بیشتر نباشد، کمتر نیست. 🔹 حاج شیخ به‌خوبی دریافته بود که رضاخان کاره‌ای نیست و حوزه مستقیم با خود دربار انگلیس طرف است. در آن روزگار، عمّال انگلستان دنبال کوچک‌ترین بهانه‌ای می‌گشتند تا حوزه را از اساس برچینند، لذا حاج شیخ می‌کوشید تا بهانه به دست آن‌ها ندهد. ✍️ استاد محمدصادق ابوالحسنی 🔰 کانال نشریه عهد 🔰 🆔 @nashriyeahd
۲۵ دی