eitaa logo
تلقاء
6هزار دنبال‌کننده
538 عکس
49 ویدیو
5 فایل
﷽ وَلَمَّا تَوَجَّهَ تِلْقَاءَ مَدْيَنَ قَالَ عَسَىٰ رَبِّي أَن يَهْدِيَنِي سَوَاءَ السَّبِيلِ «قصص/٢٢» ˼ تلقاء ˹ _ رسانه معرفت و عمل💡_ 📩ارتـبـاط' https://daigo.ir/secret/7270488245 📮دوره های رایگان' https://zil.ink/telgha
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻مطالب‌مرتبط 🔗 : در اینکه آفرینش فرشتگان پیش از هر موجود دیگری بوده تردیدی نیست و آیات بسیاری درقرآن ناظر بر این امر است. علت این امر هم روشن است چون ملائکه اسباب اجرای اوامر الهی‌اند و تعدادشان نیز بیشمار است. فرشتگان موجوداتی لطیف و مجردند و فاقد غرائز بلکه عقل صرفند و دقیقاً تحت اوامر الهی. عقل اول؛ عقل دوم: فلاسفه اسلامی این عالم را به عالم عقل یا جبروت اطلاق می‌کنند. فرشتگان دارای اقسامی و هر قسمی از آن وظایفی را به عهده دارند. فرشتگانی که از بقیه از نظر درجاتشان به خدا نزدیک‌ترند، مقرب نامیده می‌شوند. چهار فرشته مقرب در اسلام عبارت‌اند از: 🔺جبرئیل (فرشته وحی) مسئول عالم ذر 🔺میکائیل (فرشته روزی) مسئول دنیا 🔺عزرائیل (فرشته مرگ) مسئول عالم برزخ 🔺اسرافیل (فرشته صور) مسئول رستاخیز 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: لاهوت مشتق از الله و به معنای عالم غیب و عالم الهی است.عالم لاهوت عالم خداوندی است که برهمه عوالم وجود مستولی است خداوند که در قرآن با نام الله آمده‌است. بزرگترین محور اصلی قرآن کریم و ادیان الهی است. نام خداوند الله است و بقیه اسامی او صفات اویند. صفات خداوند بر دو گونه است: اول: ذات بخشی از صفات مربوط بذات خداوند است و عین ذات او می‌باشد. مجموعه صفات ذاتی خداوند در چهار صفت اصلی قابل جمع است که عبارتند از: وحدانیت، سرمدیت، عالمیت، قادریت. دوم: فعل بخشی از صفات مربوط به عمل خداوند است این‌گونه صفات حادث و ناشی از قدرت و علم اویند مجموعه صفات فعل خداوند در چهار صفت اصلی قابل جمع است که عبارتند از: خالقیت، ربوبیت، حاکمیت، مالکیت دو صفت قدوس وسبوح در قرآن به عنوان صفت سلبی معروف‌اند که مفهوم‌اند و تنزیه خداوند از صفات محدود ناقص و بشریست اولی تنزیه مادی و دومی تنزیه معنوی (صفات سلبیه) 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: پس از آن‌که روح از بدن جسمانی مادی جدا شد، بدن مثالی در آن بدن برزخی، به نحو اتحاد، تا روز قیامت باقی خواهد بود؛ یا معذّب به عذاب و عقاب برزخی، یا متنعم در ناز و نعمت و روح و ریحان برزخی؛ و زمانی که روز رستاخیز شد و خداوند عالم بدن‌های جسمانی مادی را از زمین برانگیخت، ارواح بر اجساد مادی خود برمی‌گردند و برای زندگی ابدی آماده و حاضر می‌شوند. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: انسان مرکب از سه چیز است: 🔺روح 🔺 بدن عنصری مادی 🔺 بدن مثالی برزخی این بدن (بدن مثالی) بسیار شفاف و لطیف‌تر و رقیق‌تر از هواست که حائل میان جسم مادی ثقیل و روح مجرد است. این بدن بسیار لطیف برزخی که قوانین ماده (ماده عنصری) در آن جاری و ساری نیست، همان بدن است که نفس ناطقه انسانی، یعنی روح و حقیقت انسان، علاقه خود را از بدن جسمانی مادی قطع میکند. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗نام‌های‌دیگر‌: ناگفته نماند که برخی به جسد مثالیِ برزخی، اسمی از الفاظ کهنه یونانی گذاشته‌اند (مثلاً شیخ اشراق (سهروردی) و شیخ احمد احسایی عالم مثال را عالم هورقلیاء، و جسم مثالی را جسم هورقلیایی نامیده‌اند.) که از آن در احادیث اهل بیت اطهار (علیهم‌السلام) اثری نیست. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: چشمی که دارنده آن، حقیقت و باطن عمل شخص دیگر را می‌بیند و قادر خواهد بود از گذشته و آینده دیگران باخبر شود. بنابر آنچه از آیات و روایات به‌دست می‌آید، با رعایت تقوا و عمل به واجبات و ترک محرمات ممکن است چشم برزخی انسان باز شده و حقایقی را مشاهده کند که با چشم ظاهری قابل مشاهده نیست. در قرآن به چشم برزخی، چشم تیزبین (حدید) گفته شده است. نقل قول‌هایی از زندگی بزرگان و علما درباره چشم برزخی آنان گفته شده است. برخی معتقدند در آستانه مرگ و در حال قطع رابطه با دنیا کسانی هستند که می‌توانند پرده‌هایی از عالم برزخ و نتیجه اعمال خود را مشاهده کنند. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: یک مرحله از رشد معنوی است که انسان می تواند در یک لحظه به هر جای زمین برود و کسی قادر به طی الارض است که نفسش را تهذیب کرده باشد. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: به وسیله ی حوادث و سوانح مثل زلزله و سیل و تصادف اتومبیل و غیره كه در آنها عمد كسی در كار نبوده است و خود مقتول هم تقصیری نداشته است. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: به برخی از آنها اشاره می شود: 🔺 زندگی در عالم دنیا به خاطر وجود ماده همراه با حرکت و تکامل اختیاری است ولی در آخرت اگر چه انسان دارای جسم است ولی حرکت و تکامل به معنی دنیوی را ندارد چرا که جسم اخروی جسمی غیر مادّی است، تقریباً شبیه اجسامی که در خواب می بینیم. البته دقّت شود که در آخرت نیز اختیار وجود دارد ؛ لکن بساط استکمال اختیاری به معنای دنیوی آن ـ که همراه با حرکت جوهری است ـ برچیده می شود. لذا دنیا دار عمل و کِشت و کار و آخرت دار جزا و برداشت محصول می باشد. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: در زندگی اخروی زمان نیز به معنای دنیوی آن وجود ندارد ؛ چرا که زمان مقدار حرکت است ؛ و در عالم آخرت حرکت به معنای دنیوی آن ـ که خروج تدریجی شیء از حالت بالقوّه برای رسیدن به حالت بالفعل می باشد ـ نیز وجود ندارد. لذا در آخرت ، سنّ و سال و گذر عمر و امثال این امور نیز بی معنی است. همچنین در آخرت ، اموری چون انتظار و دیر و زود و امثال آنها نیز به مفهوم دنیایی آنها معنی ندارد. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: خاصیت‌های متفاوتی از جسم فیزیکی دارد. این جسم همان جسمی است که ما در خواب می‌بینیم یعنی آنچه که در خواب از خود می‌بینیم مثلاً دست خود را می‌بینیم یا بدن خود را می‌بینیم اینها همه اعضای جسم اثیری ما هستند چرا که جسم فیزیکی ما در آن زمان در رختخواب است حال آنکه ما در جاهایی بسیار دور تر سیر می‌کنیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که صحنه ای را در خواب ببینید که در آینده در حالت بیداری دوباره آن را ببینید علت این امر این است که شما در خواب با جسم اثیری خود در زمان سفر کرده‌اید و آینده را دیده‌اید (جسم فیزیکی تنها قادر به سفر در مکان است اما جسم اثیری علاوه بر مکان در زمان هم می‌تواند سفر کند). از جملهٔ خاصیت‌های جسم اثیری این است که توانایی عبور از اجسام را دارد زیرا که جسم نیست و با آن می‌شود از قید ماده آزاد شد. حال در تعریف فرافکنی باید گفت: فرافکنی جدایی از جسم فیزیکی و استفاده از جسم اثیری است. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR
🔻مطالب‌مرتبط 🔗: 🔺مرحله زمانی است که فرد از کالبد جسمی‌اش خارج می‌شود و در سطح بالاتری از کالبد فیزیکی‌اش قرار می‌گیرد و می‌تواند جسمش را ببیند که در رخت خواب آرمیده است. 🔺 تجربه سفرهای روحی مادی دومین مرحله پرواز روح است. در این مرحله فرد قادر است در کسری از ثانیه در هر کجای جهان مادی که بخواهد حضور یابد. از خانه و شهر و حتی کشورش خارج شود و به جهان مادی اطراف سفر کند. 🔺 سفر در عالم اثیری؛ در این مرحله روح می‌تواند به گذشته یا آینده و حتی جهان‌های ماورایی سفر کند و حقایقی را ببیند که با وجود کالبد فیزیکی ناممکن است. در این مرحله دو نکته حائز اهمیت است نکته اول اینکه اگر به صورت ارادی این پرواز شگفت‌انگیز را تجربه می‌کنید از یک راهنمای مطمئن کمک بگیرید زمانی که روح به این مرحله می‌رسد ممکن است بازگشت آن به کالبد جسمی با تأخیر یا اختلال انجام شود. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562@NDE_IR