eitaa logo
نور امید
171 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
217 ویدیو
10 فایل
رو به سوی تمدن اسلامی مدیرکانال👇👇 @mohebbanevelayatt
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 فضایل و اعمال عرفه به نقل از کتاب اقبال‌الاعمال سیدبن‌طاووس رحمه‌الله ▫️ عرفه یکی از روزهای مهم در تقویم مسلمانان است که بر اساس روایات به دعا و عبادت اختصاص داده شده است 🔹 فضیلت شب عرفه 🌙 سیدبن‌طاووس رحمه‌الله در اقبال می‌گوید: پیامبر فرمود: در «شب عرفه» هر دعای خیری برآورده می‌شود؛ و اجر کسی که در این شب به طاعت خدا بپردازد، صد و هفتاد سال [عبادت] است. و این شب، شب مناجات است و خدا توبه توبه‌کننده را می‌پذیرد. دعای شب عرفه: اللَّهُمَّ يَا شَاهِدَ كُلِّ نَجْوَى وَ مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوَى ... 🔹فضیلت روز عرفه: سیدبن‌طاووس رحمه‌الله در اقبال می گوید: این روز از بهترین روزهای عید بندگان است اگر چه نام آن به عنوان عید [مشهور] نشده اما روزی سعید و نیک است که خداوند بندگانش را در آن به حمد و ستایش خود دعوت نموده است 🔹 اعمال روز عرفه: ١. غسل روز عرفه؛ ٢. زیارت امام حسین علیه‌السلام؛ ٣. گرفتن روزه؛ مشروط به آنکه باعث ضعف در خواندن دعا نشود. که در این صورت، بهتر است روزه نگیرد و به دعا بپردازد. ۴. نماز روز عرفه. از امام صادق علیه‌السلام روایت شده است هرکه در روز عرفه قبل از اینکه برای دعا خارج شود، دو رکعت نماز در فضای باز و زیر آسمان بخواند، و به گناهانش در محضر پروردگار اعتراف کند، و به اشتباهاتش اقرار نماید، به هر آنچه وقوف‌کنندگان در عرفه بدان دست میابند، مثل رستگاری و آمرزش گناهانِ پیشین و پسین، ‌نایل خواهد آمد. ۵. نماز دیگری نیز در این روز وارد شده است، که ترتیب آن بدین گونه است: دوازده رکعت؛ در هر رکعت، حمد و آیت‌الکرسی و قل‌هوالله‌احد یک بار. بعد از نماز هرمقدار می‌تواند قرآن بخواند. بعد این دعا را بخواند:‌ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ فَازَ بِهِ سُبْحَانَ مَنْ تَعَطَّفَ بِالْحِلْمِ وَ تَكَرَّمَ بِهِ سُبْحَانَ مَنْ أَحْصى كُلَّ شَيْءٍ وَ عَلِمَ بِهِ سُبْحَانَ مَنْ لَا يَنْبَغِي أَنْ يُسَبَّحَ سِوَاهُ سُبْحَانَ ذِي الْعِزِّ وَ الْقُدْرَةِ سُبْحَانَ الْعَظِيمِ الْأَعْظَمِ أَسْأَلُكَ يَا رَبِّ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِكَ وَ بِاسْمِكَ الْعَظِيمِ الْأَعْظَمِ وَ أَسْأَلُكَ بِالْمُسْتَجَابِ مِنْ دُعَائِكَ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَدْعُو بِمَا أَحْبَبْتَ. ۶. خواندن دعای امام حسین علیه‌السلام در روز عرفه؛ ٧. خواندن دعای چهل‌وهفتم صحیفه سجادیه.
🌷 امام باقر (عليه السلام) : 🤲 هر بنده اى که دست هايش را به درگاه خداوند عزّوجلّ بالا بگیرد و دعا کند، خدا حيا مى‌كند از اينكه آن دستها را خالى برگرداند. پس از فضل و رحمت خويش، آنچه را خواهد، در آن دست می‌نهد. 🖌 پس هر گاه كردى، دست هایت را به صورت خود بكش. 📚 من لا یحضره الفقیه ، ج۱ ، ص ۳۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ دو علت فشار قبر مومن! پیامبر اکرم صلى الله عليه و آله: 🍁فشار قبر براى مؤمن از دو جهت است؛ 1️⃣ يا براى كفاره و از بين بردن گناهان او است، 2️⃣ يا براى نعمت هايى كه در دنيا ضايع كرده و توجه به آن ها نداشته است. 📙بحارالانوار ، ج۶ ، ص۲۲۱
بسم الله الرّحمن الرّحیم بهترین قربانی در عید قربان ۱۴۰۳ امروز روز عید قربان است . روزی که حضرت ابراهیم علیه السلام فرزندش را برای انجام تکلیف الهی به قربانگاه برد تا نمادی شود برای عصرها و نسل‌های آینده که گاهی برای تحقق امر الهی باید از بهترین و محبوب‌ترین ها گذشت . و در این روزها نیز نشستن بر کرسی ریاست جمهوری در پاستور (حتی به قصد قربت و انجام تکلیف) بهترین و محبوب‌ترین هدف کاندیداهای جبهه انقلاب است اما باید این بهترین و محبوب‌ترین را در قربانگاه وحدت و برای تحقق حاکمیت صالحان بعد از رئیس جمهور شهید، به مسلخ ببرند و الّا گُرگان روزگار آرمانها و اهداف والای امام و شهیدان را خواهند درید.
🌴پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله در قسمتی از یک حدیث طولانی فرمودند: ...لَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْقَمَرَ كَتَبَ عَلَيْهِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ هُوَ السَّوَادُ الَّذِي تَرَوْنَهُ فِي الْقَمَرِ فَإِذَا قَالَ أَحَدُكُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ فَلْيَقُلْ‏ عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَلِيُّ اللَّهِ‏. وقتی خالق هستی خواست ماه را بیافریند، بر روی آن نوشت: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ... و آن همان سیاهی است که بر روی ماه است، پس هر کس بگوید: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ، باید بگوید: عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ، وَلِيُّ اللَّهِ‏. 📗بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏27، ص: 2