ه است
روز میهمانی با ترس و بیم فرا رسید ، نادر سواران قزلباش و سربازان آزموده خود را در نقاط حساس گماشته بود و تمام گوشه و کنار قصر ، در اختیار مردان جنگی ایران بود ، ساعت یازده ، محمدشاه در تخت روان و چتری که بالای سرش افراشته بود وارد قصر پادشاهی خود شد ، نادر او را در آغوش گرفت و خیر مَقدَم گفت و سپس هر دو پادشاه ، بسوی تالار قصر که همه بزرگان هند با بیم و هراس ، زودتر از محمدشاه و نادر حضور یافته بودند حرکت کردند
دو پادشاه با وقار وارد تالار شدند ، همه حاضران به پا خاستند و تعظیم کردند ، محمدشاه به احترام نادر ، بدون تاج پادشاهی و فقط با دستار (عمامه) ویژه هندیان در جشن شرکت کرده بود
سکوت سنگینی تالار را فرا گرفته بود ، در این هنگام نادر از جای خود برخاست و دستار (عمامه) محمدشاه را از سرش برداشت ، نفس ها در سینه حبس شده بود ، کسی نمی دانست منظور نادر از این کار چیست و منتظر نتیجه کار بودند که دیدند ، نادر کلاه نمدی خود را که گوهر پادشاهی ایران بر آن نصب شده بود را از سر خود در آورد و بر سر محمدشاه گذاشت و دستار ساده محمدشاه را بر سر خویش نهاد و گفت ، اعلیحضرت ، من چشم به پادشاهی کشور هند ندارم و این مقام را فقط شایسته شما میدانم *نادر که جاسوسانش تمام گوشه کنار قصر را برای پیدا کردن الماس بی نظیر کوه نور گشته و آن را نیافته بودند با هوش و ذکاوت ذاتی خود حدس زد که کوه نور در دستار محمدشاه مخفی شده لذا با این ترفند ، هم کوه نور را بدست آورد و هم محمدشاه را بر ادامه پادشاهی هند ابقاء نمود و در حقیقت با یک تیر دو نشان زد*
فریاد هلهله و شادی و احسنت و آفرین ، به یکباره در میان حاضران به هوا برخاست و میهمانان بی اختیار فریادهای شادی سر دادند ، پس از چند دقیقه که از شادی میهمانان گذشت نادر رو به محمدشاه کرد و گفت ، ماندن من و سپاهیانم در سرزمین شما ، دیگر موردی ندارد و هنگام بازگشت من فرا رسیده ولی بعنوان یک برادر ، شایسته می دانم نصایحی بشما بکنم
*اول* اینکه تیولات (انحصار واردات و صادرات کالا) تمام بزرگان کشور را از آنان بگیرید و نگذارید کسی برای خود نوکر و تفنگدار استخدام کرده و دستگاه مستقلی برای خود ایجاد نماید *دوم* نگذارید سردار و استانداری ، به مدت طولانی در یک نقطه و یا یک منصب (مقام) باقی بماند ، حتی اگر بهترین باشد *سوم* افراد متملق و چاپلوس و بی حاصل که کاری جز تائید نظرات شما بلد نیستند را از خود دور کنید و بجای آنان ، افراد کاردان و دانشمند و زحمتکش را بعنوان مشاور خود بکار گیرید و از صراحت لهجه و رک گوئی آنان ، هر چند خلاف نظر شما باشد حمل بر بی ادبی و گستاخی ننمائید و رنجیده خاطر نشوید ، چون این افراد ، ستون مستحکم کشورتان هستند *چهارم* سعی کنید همه دستگاهها و سازمان های اداری و لشگری فقط و فقط ، از یک مرجع فرمان بگیرند تا در روزهای دشوار بتوانند همه با هم ، همکاری و همراهی داشته باشند
نادر سپس با صدای بلند ، رو به حاضرین گفت ، امروز حق را به حقدار رساندیم ، شما کماکان باید فرمانبر پادشاه خود باشید ، به خدای بزرگ سوگند میخورم اگر پس از رفتن من ، یکی از شما از فرمان محمدشاه سرپیچی کند ، هر کجا که باشم و هر اندازه که گرفتار باشم به سرعت بازمیگردم و زندگی و خاندان شخص متمرد را تباه و ویران خواهم کرد ، پادشاه هر کشوری ، مظهر سربلندی آن کشور است و وقتی پادشاه کشوری قوی ، و مورد حمایت باشد مردم آن کشور می توانند با افتخار و آسایش زندگی کنند و از پایمال شدن توسط دشمنان و همسایگان ریز و درشت خود در امان باشند
نادر سپس رو به محمد شاه کرد و آهسته و در لَفافه و با ظرافت ، به علت شکست سپاه هند اشاره کرد و گفت ، شنیده ام که در حرمسرای یکی از وزرای شما بنام قمرالدین ، هشتصد و پنحاه زن وجود دارد که هر کدام از آنان از یک تا چند ندیمه و نوکر و کلفت دارند ، اگر شما یکصد و پنجاه زن دیگر نیز به حرمسرای وی بفرستید او می تواند که ادعا کند که یک هنگ از زنان زیبا را رهبری می کند ، دیگر وزراء شما نیز با شدت و ضعف ، با همین رویه زندگی می کنند ، شما برای ارضاء و نگهداشتن اینگونه از وزراء ، زیاد به خود زحمت ندهید ، اینها بسیار راحت طلب و اشتهای سیری ناپذیری دارند و برای ماندن در قدرت و ادامه زندگی افسانه ای خود ، دست به هر کاری میزنند و حتی از خالی کردن پشت شما و همکاری با دشمن و خیانت به مقام سلطنت نیز ، ملاحظه و اِبائی ندارند
نادر قبل از حرکت به سوی ایران ، دستور داد سرداران و بزرگان سپاهی که بهمراه محمود و اشرف افغان به ایران تاخته بودند را به اردوی ایران آورده و سر از بدن تمامی آنان جدا کنند ، دستور نادر بلافاصله اجراء و سپاه ایران به سوی سرزمین مادری خود براه افتاد
*پایان قسمت پنجاه و سه *
@NOORI82325 #فتنه_عراق
در روایت آمده که خداوند امام حسین علیه السلام را زیارت میکنند میخواستم بدونم چطور زیارت میکنند؟.mp3
584.7K
⭕️ سوال
❓در روایت آمده که خداوند امام حسین علیه السلام را زیارت میکنند میخواستم بدونم چطور زیارت میکنند؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
📎 #اعتقادات
📎 #امام_حسین علیهالسلام
📎 #اربعین
📎 #شبهات
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
🔻صفحۀ 1 از 4
🔴جنگهای پایدار و آشوبهای فراگیر از صفر تا صفر
صفر دومین ماه از ماههای دوازدهگانۀ سال هجری قمری نزد مسلمانان است، و از برخی روایات اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان بهره گرفته میشود که هر گاه خدای متعالی بخاهد امام مهدی-علیهالسّلام- را بر جهانیان چیره کند، میان آنان، بهویژه مسلمانان، جنگهایی پایدار و آشوبهایی فراگیر را در بازهای یکساله پیش میاندازد که از صفر سال پیش از قیام امام آغازیده، و در صفر پس از قیامش پایانداده میشوند، و چنین مینماید که آغاز جنبشهای اصهب مروانی در عراق و اعرج کندی در لیبی و عثمان سفیانی در سوریه همان آغاز آشوبها و جنگهایی باشند که در این بازۀ زمانی روی میدهند، و برخی پژوهشگران باور دارند که شوریدن ترکها بر ارمنیها در قفقاز جنوبی آغاز آن جنگها و آشوبهاست، و خداوند داناتر است.
در اینجا شایان اشاره است که ماه صفر در روزگار نادانی عربها به بدشگونی شناخته شده بود، و عربها باور داشتند که صفر ماه فرودآمدن ناشادمانیها و ناخُشایندهاست، و افسوس اینکه آن باور نادرست میان مسلمانان تا روزگار کنونی ما نیز پخش شده است، به گونهای که بسیاری از ایشان میگویند که صفر ماهی بدشگون است، بهویژه واپسین روز چهارشنبۀ آن. پس، از سفرکردن در صفر یا پیوند زناشویی در آن خُدداری میکنند، در حالی که از پیامبر و خاندانش-صلواتالّاهعلیهم- چیزی که نشانگر ناخجستگی این ماه یا برخی روزهایش باشد، به ما نرسیده است، مگر برخی روایتهایی که در بارۀ رویدادهای صفر پیش از ظهور امام مهدی-علیهالسّلام- آمدهاند، و آن نیز برایِ مؤمنان چشمبهراه نیکوست.
از کتاب عبدالّاه ابن بَشّار، شیرخُرده(۱) با حسین-عليهالسّلام-، روايت شده است: هر گاه خداوند بخاهد خاندان محمّد را چیره گرداند، جنگ را از صفر تا صفر پیش میاندازد، و آن، در آستانۀ قیام مهدی-عليهالسّلام- است.(۲)
چنین مینماید که این روایت از سخنان پیامبر-صلّىالّاهعليهوآله- باشد، اگرچه عبدالّاه ابن بَشّار پابن ابی عَقِب دُئْلی لَیْثی، شاعر مشهور و دارندۀ قصیدۀ مَلاحِم، آن را به وی نسبت نداده است.
ابو هُرَیْرَه از پیامبر-صلّىالّاهعليه[وآله]وسلّم- روایت کرده است که فرمود: مرگی(۳) در صفر خاهد بود... .(۴)
بیگمان رسول خدا-صلّىالّاهعليهوآله- در این روایت از رویدادن مرگی در ماه صفر خبر داده است، و هرچند ما آشکارا نمیدانیم که این مرگ برای چه و در کجا رخ میدهد، گمان میرود که آن در میان مسلمانان خاهد بود.
شایان یادآوری است، هنگامی که ما به نوشتار همۀ این حدیث برمیگردیم، میبینیم که در گزارش برخی سخنانش پیشوپسانداختنی روی داده است، و از آنچه پسانداخته شده است، سخن «مرگی در صفر خاهد بود» میباشد، در حالی که آن، به رویدادی در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیهالسّلام- در ماه محرّم اشاره میکند.
بنا بر آنچه در احادیث اسلامی آمده است، بزرگستارهای دنبالهدار که «گیسوی سختیآور» یا «گیسوی شیطان» نامیده میشود، کمی پیش از قیام امام مهدی-علیهالسّلام-، از صفر تا رجب در کرانههای آسمان میگردد تا آنکه در شعبان میان خُرشید و زمین جای میگیرد و در ماه رمضان به زمین نزدیک میشود و پیرامونش میچرخد و اندکاندک درون پوشش گازیاش میرود و میسوزد و شعلهور میشود و سه یا هفتشبی پیاپی برای زمینیان نورافشانی میکند، و تندبادی سرخ پدید میآورد و شهابهایی فراوان بر روی زمین فرو میباراند و ناگهان با صدایی سخت و بسیار ترسناک در مشرق میافتد و مایۀ گرفتاریها و ناخُشیهایی برای مردم میشود.
ابن مسعود گفته است: در ماه صفر نشانهای خاهد بود، و ستارهای که برای وی دنبالههاییاند، پدیدار(۵) میشود.(۶)
چنین مینماید که این حدیث از سخنان پیامبر-صلّىالّاهعليهوآله- باشد، اگرچه عبدالّاه ابن مسعود صحابی آن را به وی نسبت نداده است.
از روایت وَلِید ابن مُسْلِم و جز آن بهره گرفته میشود که ترکها و رومیان، هنگام گردش ستارهای دنبالهدار در کرانههای آسمان از ماه صفر تا رجب پیش از قیام امام مهدی-علیهالسّلام-، درون سرزمینهای کردی و عربی میروند.
ولید گفته است: ... جز این نیست که ستارۀ نشانهها ستارهای است که در صفر و در دو ربیع یا در رجب در کرانهها میگردد، و در آن هنگام، خاقان با ترکها میرود، در پیِ او رومیان آشکارشونده با پرچمها و صلیبها میروند.(۷)
🔻صفحۀ 2 از 4
«خاقان» واژهای ترکی است که در روزگاران کهن لقب پادشاهان ترکها بود، و بنا بر آنچه هویداست، مراد از «خاقان» در این حدیث، واپسین فرمانروای ترکیه در آخرالزّمان است که نیروهای ترکش از مرزهای جنوبی این کشور میگذرند و درون بخشی از سرزمینهای جزیره که در شمال و شرق کشور سوریه جای دارد، میروند، و مقصود از «رومیان آشکارشونده با پرچمها و صلیبها»، نیروهایی مسیحیاند که از سرزمینهای رومیان، مانند اروپا و آمریکا، به دشت عُمْق، میان حَلَب و اَنْتاکِیَه، در شمال غربی سوریه، قَرْقِیسِیا در شرق این کشور و حِمْص در غرب سوریه و رَمْلَه در شمال فلسطین و اسکندریّه در شمال مصر میآیند.
ذی قَرَبات(۸) گفته است: مردم در صفر ناسازگاری میکنند، و به چهار تن میگرایند: مردی در مکّه پناهنده، و دو مرد در شام که یکی از آن دو سفیانی و دیگری کبودچشم و زردی آمیخته با سرخی و سپیدی از فرزندان حَکَم است، و مردی از زیندگان مصر که [کوتاهقدّی](۹) بسیارزورگو است، پس آنان چهار تن میباشند. مردی از کِنْدیان خشمگین میشود و سوی کسانی که در شاماند، میرود و سپاه را به مصر میآورد. پس آن بسیارزورگو كشته میشود و مصر چون پاشیدهشدن سرگین شتر پاشيده میشود. سپس [سفیانی سپاهی را](۱۰) سوی کسی که در مکّه است، میفرستد.(۱۱)
چنین مینماید که این روایت از سخنان پیامبر-صلّىالّاهعليهوآله- باشد، اگرچه ذو قَرَبات حِمْیَری صحابی آن را به وی نسبت نداده است.
مراد از «مردی در مکّه پناهنده» در این حدیث، امام مهدی-علیهالسّلام- است که پس از پنهانشدنی دراززمان، در ماه محرّم سال قیامش، در مدینه آشکار میشود، و هنگامی که سپاه سفیانی به این سرزمین میرسد، و میخاهند وی را دستگیر کنند و بکشند، او بر جان خِیش نگران میشود و سوی مکّه میگریزد و به کعبه پناه میبرد.
بدان که «پناهنده» از ویژگیهای امام مهدی-علیهالسّلام- میباشد، و بر کسی که از زبان عربی آگاه است، پوشیده نیست که پناهنده در اینجا معنایش «پناهنده به کعبه در آینده» میباشد، و از این حدیث و دیگر احادیث اسلامی بهره گرفته میشود که پیروان امام مهدی-علیهالسّلام- هنگامی که برخی نشانههای نزدیکشدن زمان ظهورش را در ماه صفر پیش از قیامش میبینند، با برخی نشانههایی که پیشتر دیدهاند، چشم به راه ظهور و قیامش در ماه محرّم سال قیامش میشوند.
«سُفْیانِی» همان عُثْمان ابن عَنْبَسَه شامی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیهالسّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سوریه آغازیده شده بودند میپذیرد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمیشورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره میشود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش میبرد.
و «دیگری کبودچشم و زردی آمیخته با سرخی و سپیدی از فرزندان حَکَم» همان اَصْهَب مَرْوانِی، رهبر زیندگان جزیره(۱۲) و عراق(۱۳) و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد مَرْوان حِمار پسر محمّد پسر مروان پسر حکم پسر ابو عاص پسر اُمیّه در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیهالسّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سرزمینهای جزیره و عراق آغازیده شده بودند میپذیرد، و در رجب یا نزدیکش بر بغداد، سپس بر بیشتر سرزمینهای کشور عراق چیره میشود، و با هاشمی شَیْصَبانِی شورشگر در کوفه پیمان میبندد، و سپاهش با فرماندهی عَوْف سُلَمِی با ایران میجنگد، و بر سوریه یورش میبرد.
برخی پژوهشگران باور دارند که مقصود از «مردی از زیندگان مصر که کوتاهقدّی بسیارزورگو است» همان عبدالفتّاح سِیسِی رئیسجمهوری کنونی مصر میباشد که نماد زمامداران سکولار(۱۴) ستیزهگر با گروههای تروریستی مانند داعش است، و او با دست سپاه قیسیان، بربرها و سیاهان آفریقایی یا با دست گروهی از مصریان سَلَفیای که به این سپاه میپیوندند، کشته میشود، و خداوند داناتر است.
«مردی از كِنْدیان» همان عبدالرحمان اَعْرَج کِنْدِی رهبر قیسیان، بربرها و سیاهان آفریقایی در آخرالزّمان است که چندماهی پیش از قیام امام مهدی-علیهالسّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در لیبی و پیرامونش آغازیده شده بودند میپذیرد، و در جمادی آخر یا نزدیکش در آنجا برمیشورد، سپس سپاهش را به مصر میآورد، و آنان را با فرماندهی اَبْقَع فِهْرِی مصری برای نبرد سوی فلسطین، اردن و سوریه میفرستد.
🔻صفحۀ 3 از 4
امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب-عليهالسّلام- فرمود: سه پرچم ناسازگاری میکنند: پرچمی در مغرب، وای بر مصر از آنچه(۱۵) در آنجا فرود میآید از آنان (مغربیها)، و پرچمی در جزیره، و پرچمی در شام؛ آشوب یکسالی میان آنان پایدار میشود... .(۱۶)
بیگمان امام علی-عليهالسّلام- در این روایت از رویدادن آشوبهایی یکساله میان نیروهای اعرج کندی از لیبی و نیروهای اصهب مروانی از جزیرۀ عراقی و نیروهای عثمان سفیانی از سوریه خبر داده است، و از برخی احادیث اسلامی بهره گرفته میشود که آشوبها در میان پرچمداران سهگانه از ماه صفر پیش از قیام امام مهدی-علیهالسّلام- آغازیده میشوند، و در صفر پس از قیامش پایانداده میشوند.
شَهْر ابن حَوْشَب گفته است: ... در صفری از صفرها هر بسیارزورگویی در جایگاه گردآمدن رودها کشته میشود.(۱۷)
چنین مینماید که این حدیث از سخنان پیامبر-صلّىالّاهعليهوآله- باشد، اگرچه شهر ابن حوشب تابعی آن را به وی نسبت نداده است.
مراد از «صفری از صفرها» در این روایت، صفری است که در پیِ محرّمی میآید که امام مهدی-علیهالسّلام- در آن ماه در مکّه قیام میکند، و مقصود از «جایگاه گردآمدن رودها»، سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آندو میباشند که کشتارگاه بسیاری از بسیارزورگویان در آخرالزّماناند.
ابو بَصِیر از ابو عبدالّاه [صادق]-عليهالسّلام- روایت کرده و گفته است: از او در بارۀ رجب پرسیدم؟ فرمود: آن ماهِ یادآوری است که عربهای روزگار نادانی آن را بزرگ میداشته اند، و آن را ماه ناشنوای خدا مینامیدهاند(۱۸). گفتم: شعبان؟ فرمود: کارها در آن شاخه شاخه میشوند. گفتم: رمضان؟ فرمود: ماه خدا است، و در آن به نام زمامدارتان و نام پدرش بانگ زده میشود. گفتم: پس شوّال؟ فرمود: کار گروه در آن پراکنده میشود. گفتم: پس ذی قعده؟ فرمود: در آن مینشینند(۱۹). گفتم: پس ذی حجّه؟ فرمود: آن ماهِ خون است. گفتم: پس محرّم؟ فرمود: در آن حلال حرام، و حرام حلالکرده میشود. گفتم: صفر و ربیع؟ فرمود: در آندو رسواییای سخت زشت و کاری بزرگ است. گفتم: جمادی؟ فرمود: در آن گشودن است از آغازش تا پایانش.(۲۰)
بنا بر آنچه هویداست، مراد از «کارها» در این حدیث، کارهای بنی عبّاس میباشد، و «زمامدارتان» همان امام مهدی-عليهالسّلام- است، و مقصود از «گروه»، فرمانروایان بنی عبّاسیاند که بخشی از سرزمینهای مشرق را در آخرالزّمان فرمانروایی میکنند.
در پایان این گفتار برای شما روشن میکنم که بنا بر برخی روایات اسلامی، در آخرالزّمان، میان مردم، بهویژه مسلمانان، آشوبها و جنگهایی آشکار میشوند که دوازده سال پایدار میمانند، و سپس آشوبها و جنگهایی سختر از پیش که پایدار و ناگسستنیاند، در آستانۀ قیام امام مهدی-علیهالسّلام- از صفر تا صفر روی میدهند.
از بَزَنْطِی روایت شده است که رضا-علیهالسّلام- فرمود: پیشاپیش این رویداد کشتاری بسیار ریشهبرانداز(۲۱) است. گفتم: بسیار ریشهبرانداز چیست؟ فرمود: پایداری است که سست نمیشود.(۲۲)
مراد امام رضا-علیهالسّلام- از سخنش: «این رویداد»، قیام امام مهدی-علیهالسّلام- میباشد.
---------------------------------------------------------
۱. بیگمان در برخی روایات اسلامی آمده است که «حسین-علیهالسّلام- از فاطمه-علیهاالسّلام- و از هیچ زنی شیر نخُرد»، و در هیچ روایت و تاریخی یافت نمیشود که عبدالّاه ابن بشّار و امام حسین-علیهالسّلام- از یک پستان شیر خُرده باشند، مگر در این سخن، و شاید مراد گویندهاش آن باشد که آندو را یک دایه پرورش داده است.
۲. الصراط المستقیم، ج ۲، ص ۲۸۵، ب ۱۱، ف ۱۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. در همۀ نسخههای چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «صوت» یافت میشود که سازگار با آنچه در المستدرك علی الصحيحين آمده است، به «موت» اصلاح و ترجمه گردید.
۴. الفتن، ص ۱۴۹، الجزء ۳، ح ۶۱۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۵. در همۀ نسخههای چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «يبتدأ» یافت میشود که به «یتبدّی» اصلاح و ترجمه گردید.
۶. الفتن، ص ۱۴۸، الجزء ۳، ح ۶۰۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۷. الفتن، ص ۱۵۲، الجزء ۳، دنبالۀ ح ۶۲۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۸. در نسخۀ چاپی الفتن پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «ذي قریات» یافت میشود که به «ذي قربات» اصلاح و ترجمه گردید.
۹. میان دو چنگک از افزودههای ما است که آن را از روایت دیگری از ذی قربات مانند این روایت که در «الفتن، ص ۱۹۶، الجزء ۴، ح ۸۰۱» آمده است، گرفته و ترجمه کردهایم.
🔻صفحۀ 4 از 4
۱۰. میان دو چنگک از افزودههای ما است که آن را از روایت دیگری از ذی قربات گرفتهایم که گفته است: «پس هر گاه سفیانی به کسی که در مصر است برسد، سپاهی را سوی کسی که در مکّه است، میفرستد، و مدینه را سختتر از حَرَّه ویران میکنند تا آنکه به بَیْدا رسیدند فرو برده میشوند»؛ الفتن، ص ۱۹۶، الجزء ۴، ح ۸۰۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۱۱. الفتن، ص ۱۹۸، الجزء ۴، ح ۸۰۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۱۲. جزیره بخش شمالی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات از جنوب شرقی ترکیه و شمال و شرق سوریه تا درون عراق است، و مراد از «جَزِیرَه» در اینجا، بیشتر سرزمینهای جزیره میباشد که درون کشور عراق جای دارد، و از مَوْصِل در شمال تا تَکْرِیت بر کنارۀ باختری دجله و حَدِیثَه بر کنارۀ خاوری فرات کشیده میشود؛ بهرهگرفتهشده از: برخی منابع.
۱۳. مقصود از «عِراق» در اینجا، بخش جنوبی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آندو است که از سامَرّا بر کنارۀ خاوری دجله و هِیْت بر کنارۀ باختری فرات آغاز میشود و تا آبادان در جنوب غربی ایران و پایانۀ بَصْرَه در شمال کویت کشیده میشود؛ بهرهگرفتهشده از: برخی منابع.
۱۴. زمامداران سکولار کسانیاند که نه باورهای دینی را پشتیبانی و نه با آنها ناسازگاری میکنند.
۱۵. در همۀ نسخههای چاپی عقد الدرر نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «و ما» یافت میشود که به «ممّا» اصلاح و ترجمه گردید.
۱۶. عقد الدرر، ص ۷-۱۲۶، ب ۴، ف ۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۱۷. الملاحم، ص ۱۶۶، ب ۱۸، ح ۹۷؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۱۸. بر کسی که به تاریخ روزگار نادانی عربها مینگرد پوشیده نمیماند که آنان واژۀ «الّاه» را به کار میبرده و او را باور میداشتهاند، ولی ایشان برای «الّاه» همبازانی میگرفتند و بتها را در کنار «الّاه» میپرستیدهاند. و جوهری در الصِّحاح گفته است: «مردم روزگار جاهلیّت رجب را ماه ناشنوای خدا مینامیدهاند. خلیل گفته است: جز این نیست که به آن نام نامیده شده است، زیرا در آن ماه صدای یاریخاه و کارزار و برخُرد جنگافزاری شنیده نمیشده است؛ زیرا آن از ماههای حرام بود».
۱۹. در نسخۀ چاپی سرور أهل الإيمان پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «يقاعدون» یافت میشود که سازگار با آنچه در بحار الأنوار آمده است، به «يقعدون» اصلاح و ترجمه گردید.
۲۰. سرور أهل الإيمان، ص ۴۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲۱. در همۀ نسخههای چاپی بحار الأنوار نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا و پس از آن «بَیُوح» و «البیوح» یافت میشوند که سازگار با آنچه در روایتی دیگر مانند این روایت که در بحار الأنوار آمده است، به «بَؤُوح» و «البؤوح» اصلاح و ترجمه گردیدند.
۲۲. بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱۸۲، ب ۲۵، ح ۶، با گزارش از: قرب الإسناد؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
👆👇همه کلیپهاومتنهای👆👇
علائم آخرالزمانی
وظهور آقا را حتما
مطالعه کنید
که بزودی برای شما
کاربردی خواهد بود
⭕️ آغاز درگیریها و جنگها و آشوبهای نزدیک ظهور در ماه صفر
🌙 اگر در ماه صفر امسال جنگ و آشوبی ادامهدار و گسترش یابنده آغاز شود، مانند درگیری ترکیه و آذربایجان با ارمنستان یا جنگ هند و چین یا جنگ هند و پاکستان یا درگیری جدیدی در لیبی یا سوریه یا عراق، کار تمام است؛ و گرنه همچون گذشته باید صبورانه پیگیر رویدادهای آخرالزّمانی در خاورمیانه باشیم.
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
🔴سرنوشت دولت پایانی عراق پیش از اصهب مروانی
خانندگانی که پیگیر مباحث ما میباشند در جریان هستند و خانندگان تازه وارد نیز بدانند که همان گونه که پیشتر در برخی گفتارهایمان اشاره کردهایم، سقوط دولت عراق از سوی حزب بعث و داعش خاهد بود و بر این دولت شبیخون میزنند که در روایتی به آن اشاره شده است، و بغداد و بصره و دیگر شهرهای عراق جز کوفه و پیرامونش را میگیرند و هاشمی شیصبانی بر کوفه و پیرامونش چیره میشود و چند ماه با دولت اصهب مروانی در بغداد همپیمان میشود و با هم همکاری میکنند و کاری بر زیان یکدیگر نمیکنند و سپس میانشان اختلاف میافتد و با هم درگیر میشوند...
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
🔴هو شیجین کارشناس چینی: اگر مایک پمپئو رئیس جمهور آمریکا در سال2024 شود، بشریت را وارد جنگ جهانی خواهد کرد.
⭕️ تحقق وعده های احادیث و نزدیک تر شدن زمان قیام سفیانی (که فاصله ای اندک با ظهور دارد)
✍ همانطور که قبلا گفته بودیم ، هدف دشمنان حمله به ایران است و سه نقطه شرق و غرب و شمال غرب طبق برنامه ریزی آنها باید مهیا گردد، شرق کشور با قدرت بخشیدن به طالبان و با به جا گذاری عمدی میلیاردها دلار تجهیزات نظامی برای طالبان مهیا گشت، شمال غرب نیز با تنش جنگ آذربایجان و ارمنستان و تبدیل نمودن آذربایجان به پایگاهی برای ترکیه و اسرائیل مهیا گشته است.
❌ چند ماه قبل خبر دادیم که هدف سوم عراق میباشد که ضلع غربی ایران را نیز آماده سازد و امروز شاهد ناآرامی ها و آشوب های گسترده در عراق و قدرت گیری داعش در این شرایط متشنج هستید
⚠️ تمام این اقدامات در نهایت به خروج و قیام سفیانی با پرچم قرمز ختم خواهد شد که طبق احادیث جزو اصلی ترین و آخرین نشانه های ظهور امام مهدی عج میباشد که فقط چند ماه تا قیام امام زمان فاصله دارد.
🔹 کمی به فکر باشید و خود را مهیا سازید، بحث سر توافق برجام نیز صرفا جهت سرگرم نمودن ایران است. برای خروج سفیانی
💚 وقتی تأیین نمیکنیم اما آنچه هویداست نوید نزدیک بودن ظهور آقا امام زمان می باشد
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
🔴مقتدا صدر قصد کودتا داشت
🔻برخی منابع آگاه میگویند شورش عناصر وابسته به مقتدا صدر با تمرکز بر بغداد و مناطق و مراکز نفتی این کشور با هدف کودتا علیه حکومت مرکزی بوده است! گفته میشود صدر به عناصرش دستور داده بود که پس از کنترل فرودگاههای پایتخت و برخی فرودگاههای نظامی، همزمان کنترل منطقه سبز را هم به دست بگیرد!
🔻این اقدام صدر در حالی صورت گرفت که گفته میشود مصطفی الکاظمی به عنوان فرمانده کل قوا به نیروهای نظامی و امنیتی دستور داده بود که هیچ مقابلهای با عناصر شورشی صدر نداشته باشند اما، صدر پس از آنکه متوجه شد که عناصرش برای این منظور کافی نیستند و حتی بدون مداخله نیروهای ارتش و حشد الشعبی هم توفیقی در رسیدن به اهداف خود نداشتند، عقب نشسته و به خانهها بازگشتند.
✔️در این میان به نظر میرسد مقتدا صدر به خوبی متوجه ناتوانی در کار نظامی شد و با حضور رسانهای و خواندن بیانیهای، همه مسائل پیش آمده را بر گردن عناصرش انداخت!! تا خود را تبرئه کند!
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
از سلمان رشدی چه خبر ؟
📌نزدیک به ۲۰ روز از حمله با چاقو به سلمان رشدی می گذرد ؛ در حالی که در همانروزهای اول مقامات آمریکایی مدعی بهبودی حال وی شدند ، اما هیچ تصویری تا این لحظه از او منتشر نشده است .
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
(✌️تاظهور✌️)
🔻صفحۀ 4 از 4 ۱۰. میان دو چنگک از افزودههای ما است که آن را از روایت دیگری از ذی قربات گرفتهایم که
🌺گفتار 👆«جنگهای پایدار و آشوبهای فراگیر از صفر تا صفر»👆 با افزایش و ویرایشی نو در کانال آخرالزّمان ارائه شده است. بنا بر این، کسانی که نشر و ویرایش پیشین این گفتار را در پایگاههای اینترنتی خد بارگزاری کردهاند، گفتار نو ویرایش کنونی را جایگزین آن کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 صحبتهای استاد #رائفی_پور پیرامون اتفاقات اخیر عراق
🗓 ۹ شهریور ۱۴۰۱
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 توصیههای مهم استاد #رائفی_پور برای زائران اربعین حسینی (علیالخصوص خانمها)
🗓 ۹ شهریور ۱۴۰۱
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَعَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلی اَصْحابِ الْحُسَیْن
#امام_خامنه_ای
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فریادهای انقلابی دکتر ایزدخواه نماینده تهران بر سر نمایندههای مجلس، علما و روحانیون
▫️پس از آنکه تلاش ما برای مسکوت ماندن طرح پر ایراد ِساختار بانک مرکزی، ناکام ماند، پیشنهاداتی برای اصلاح آن ثبت کردم.
از جمله، پیشنهاد اصلاح شورای فقهی بانک مرکزی بدین ترتیب که رئیس کل و معاونان وی بدون حق رای امکان حضور داشته باشند.
#تجمع_حوزویان
#اصلاح_طرح_بانکداری
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
❓ آیا یک قطره اشک برای امام حسین علیهالسّلام همه گناهان را پاک می کند؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa/news/182272
📎 #شکوه_حسینی
📎 #محرم
📎 #امام_حسین علیه السلام
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای پیشبینی خارقالعاده امام خمینی(ره) از فروپاشی شوروی، آن هم ۳ سال زودتر!
⭕️ ماموریتی محرمانه که به دستور امام و توسط آیتالله جوادی آملی، محمدجواد لاریجانی و مرضیه دباغ انجام شد!
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️#فوری
🔹ساعاتی پیش جنگنده های اسراییلی حملاتی را به فرودگاه حلب در سوریه ترتیب داده اند.
🔹طبق اعلام وزارت دفاع سوریه، در حوالی ساعت 20:00 جنگنده های اسراییلی اهدافی در فرودگاه حلب مورد اصابت قرار داده اند که منجر به خساراتی به این فرودگاه شده است.
🔹به گفته منابع اسراییلی، جنگنده های این رژیم محموله های سلاح که از سوی ایران ارسال شده بود را هدف قرار داده اند.
🔹همچنین ظاهرا امشب هواپیمای کارگو شرکت هواپیمایی یاس در فرودگاه حلب حضور داشته است.
🔹لازم به ذکر است که روس ها چند روز پیش چند آتشبار از سامانه های S-300 خود را از سوریه خارج کرده بوده اند.
🔹در حال حاضر نمیتوان به صورت قطع اظهار نظر کرد، اما احتمالا طی روزهای آینده تصاویر ماهواره ای از سوی سرویس ISI از این فرودگاه منتشر شود که در این صورت دیتای بیشتری برای تحلیل و پردازش در اخیار خواهیم داشت.
@NOORI82325 #شکوه_حسینی #اربعین