eitaa logo
موسسه آموزشی پژوهشی نفحات
9.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
325 ویدیو
14 فایل
🔰مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات ▪️تحت نظارت آیت‌الله استاد سید یدالله یزدان‌پناه و اشراف حجج اسلام استاد علی امینی‌نژاد و استاد مصطفی رستمی ✒ مدیر کانال: @Nafahat_eri_admin 🌐 سایت: nafahat-eri.ir 👥 فضای مجازی: @Nafahat_eri 📞 تلفن: ۰۲۵-۳۲۹۱۳۴۴۱
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 گزارش تصویری | چالش‌های معرفتی مواجهه با تجربه‌های نزدیک به مرگ - نشست دوم ▫️لایو مشترک دوم دو صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و تا ابد زندگی در اینستاگرام با موضوع "چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ"برگزار گردید که در آن جناب استاد امینی نژاد به ارائه نظرات خویش پرداختند. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 عکس‌نگاشت ۱ | نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" ▫️استاد علی امینی‌نژاد در نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" به ارائه نظرات خویش نسبت به این برنامه پرداختند؛ - برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" از برنامه‌های موفق صدا و سیماست که تاثیرات مثبت به روی مردم گذاشته است لذا توجه کنیم که نقد امروز ما، نشانه اهمیت‌دادن به برنامه و نقدی همدلانه است. - ما از موضوع دینی و اسلامی باید فضا را روشن کنیم که چه موضعی در مورد تجربه‌های نزدیک به مرگ داشته باشیم لذا این که برخی عزیزان نقد کلی کرده‌اند و برنامه را تماما نفی کرده‌اند، درست نیست. - حرف اصلی این برنامه را نمی‌شود انکار کرد. از لحاظ عقلی، دینی و عرفانی، اصل مسأله ثابت شده است. - یکی از برکات برنامه این بود که توجه داد به این که انسان در این عالم ماده منحصر نشده است؛ انسان حقایق تجردی دارد، عالم غیب وجود دارد و هست. - یکی از نکات مثبت دیگر برنامه، پرداختن به مساله غیب است که در دل این برنامه تواتر از غیب شکل گرفت. - ایمان به غیب در بسیاری از مخاطبین این برنامه بیشتر شد. توجه کنیم که مسأله ازدیاد ایمان منحصر در قرآن و روایات نیست و همین برنامه‌ها هم می‌تواند ایمان به آخرت را در مردم تشدید کند. - در میان علمای ما هم افرادی بودند که به دنبال جمع‌آوری این قبیل مشاهدات از غیب بوده‌اند تا نتایج علمی از آن بگیرند مثل کاری که شیخ اشراق انجام می‌دهد. البته سطح کار شیخ اشراق بسیار بالاتر و عمیق‌تر است. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 عکس‌نگاشت ۲ | نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" - نکته اصلی، انصراف از عالم ماده است که باعث می‌شود انسان بی آن که به مرگ طبیعی بمیرد، از عالم ماده خارج شود. پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: "موتوا قبل ان تموتوا" - تفاوت کسانی که مرگ اختیاری دارند با تجربه‌گرها در این است که اگرچه هر دو قیامت صغرای انفسی برایشان رخ می‌دهد اما در مرگ اختیاری شخص با اراده شخصی از عالم ماده منصرف می‌شود و نه به صورت قهر و اجبار. - عالم مثال و برزخ، لایه‌ها و مراتب بسیاری دارد؛ از لایه‌های نزدیک به عالم ماده تا لایه‌های نزدیک به عالم عقل. تجربه‌گرها لایه‌های نزدیک به عالم ماده و مرز ورود به عالم مثال را تجربه کرده‌اند. - در تجربه‌گرها انصراف کامل از عالم ماده رخ نداده است لذا اساسا این مرگ نیست که بعد سوال شود پس حضرت عزرائیل را چرا ندیدند یا سکرات موت را چرا نداشتند؟ این‌ها به دلیل انصراف جزئی از عالم ماده، غیب را دیده‌اند و مرگ به معنای انصراف کامل از عالم ماده برایشان رخ نداده است. پس توجه کنیم که اصلا در این جا مرگ رخ نداده است! - هر کس با تهذیب نفس و سیر و سلوک می‌تواند به شکل اختیاری از عالم ماده منصرف شود و غیب را ببیند. - پس تجربه تجربه‌گرها اولا کشف صوری است، ثانیا در طلیعه ورود به عالم مثال، ثالثا محدود به شخص است و نه همه انسان‌ها، رابعا قهری و اجباری است و نه از سر سیر و سلوک، خامسا ناظر به وجهی از وجوه عالم مثال است و نهایتا این نوع از انصراف از عالم ماده کمال و سعادت محسوب نمی‌شود. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰عکس‌نگاشت ۳ | نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" - در عین حال که برنامه "زندگی پس از زندگی" برنامه خوبی است اما مراقبت‌ها باید باشد که منجر به پلورالیزم عملی، اخلاقی و اعتقادی نشود. این که شخص مقید به شریعت نباشد و در عین حال ببیند در عالم غیب با او خوب برخورد شد و بعد نتیجه بگیرد که پس دلت پاک باشد، خطری است که متوجه همگان است. در جواب باید گفت اولا مرگ رخ نداده است، ثانیا بحث اهل نجات و اهل حق خلط شده است. - تفکیک اهل حق و اهل نجات مهم است. کافر هم ممکن است غیب را ببیند و با روی خوش با او برخورد کنند اما اگر چنین باشد از باب اهل نجات بودن اوست، نه این که او اهل حق و سعادت است. ضمن این که باید مجددا توجه کنیم که مرگ رخ نداده است! - استنتاج کلی از دریافت‌های جزئی تجربه‌گرها ولو حق باشد، خطاست و ممکن است منجر به پلورالیزم اعتقادی، اخلاقی و عملی شود. - در تجربه تجربه‌گرها خلیط‌ها زیاد است. فرهنگ شخص، عقاید شخص، مزاج شخص، تفکرات و خیالات شخص همه تاثیرگذار است و حق و باطل در هم آمیخته است. این که مثلا شخص حضرت عباس علیه‌السلام را در عالم برزخ بدون دست دیده است به خاطر همین است که در دنیا می‌دانسته که ایشان بی‌دست به شهادت رسیده‌اند. لذا در آن جا هم ایشان را بدون دست دیده‌اند، حال آن که حقیقت حضرت در عالم غیب فرای این مطالب است. - باید استحکام علمی خاص در برنامه وجود داشته باشد و گروه علمی بزرگی از حوزه و دانشگاه پشت برنامه باشد که در برنامه، فضای نخبگانی ایجاد شود. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 نمایندگی‌های انتشارات آل احمد علیهم‌السلام ▫️انتشارات آل احمد علیهم‌السلام اقدام به ایجاد هشت نمایندگی در سطح کشور نموده است تا شما عزیزان بتوانید با حضور در این نمایندگی‌ها آثار چاپ شده استاد یزدان‌پناه و استاد امینی‌نژاد از این نشر را به شکل حضوری تهیه نمایید. ▫️همچنین برای ایجاد نمایندگی جدید در مراکز استان‌ها می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۳۳۵۵۰۷۹۸۱ تماس حاصل نمایید. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 اطلاعیه ▪️به مناسبت درگذشت حاج سید جواد یزدان‌پناه رحمةالله‌علیه پدر گرامی حضرت استاد یزدان‌پناه، مراسم ترحیمی در روز یک‌شنبه ۲ خردادماه ۱۴۰۰ از ساعت ۲۱:۱۵ به صورت مجازی از طریق صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات در پیام‌رسان روبیکا به آدرس ذیل برگزار می‌شود؛ Rubika.com/Nafahat_eri ▪️حضور شما سروران گرامی موجب تسلی خاطر بازماندگان است. 🏷 این مراسم به دلیل محدودیت‌های کرونایی صرفاً به صورت مجازی برگزار می‌گردد. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 ویژگی‌های مکتب صدرایی ▫️به مناسبت اول خردادماه سالروز بزرگداشت ملاصدرا، نشست علمی ویژگی‌های مکتب صدرایی با حضور حضرت استاد یزدان‌پناه برگزار می‌شود. ▫️زمان: ۱ خرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۳۰ ▫️مکان: سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی - با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ▫️لینک مجازی: http://hekmateislami.com/?p=11871 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 ملاصدرا در نگاه علمای معاصر ▫️ملاصدرا در فرمایشات امام خمینی رحمةالله‌علیه؛ ▫️ بالجمله، فلسفه امروز حكماى اسلام را و معارف جليله اهل معرفت را به حكمت يونان نسبت دادن، از بى‏ اطلاعى بر كتب قوم است - مثل كتب فيلسوف عظيم الشأن اسلامى، صدر المتألّهين قدّس سرّه، و استاد عظيم الشأنش محقق داماد قدّس سرّه، و تلميذ بزرگوار او، فيض كاشانى قدّس سرّه، و تلميذ عظيم الشّأن فيض، عارف جليل ايمانى، قاضى سعيد قمى قدّس سرّه - و نيز از بى‏اطلاعى به معارف صحيفه الهيّه و احاديث معصومين سلام‌الله‌عليهم است؛ پس، هر حكمتى را به يونان نسبت داده و حكماى اسلامى را تابع حكمت يونان انگاشته‏ اند. آداب الصلاة، ص۳۰۴ ▫️...و هذه إحدى المسائل المُختلف فيها بحسب الظاهر بين معلّم حكمة المشّاء أرسطوطاليس و استاذه المعظّم أفلاطون الإلهي، و قد جمع بين الرأيين، و صالح بين القولين، مُجدّد الحكمة المتعالية، و مؤسّس الفلسفة العالية، شيخ مشايخ الأولياء و الحكماء، صدر صدور المتألّهين و العرفاء في كتابه الكبير. التعليقة على الفوائد الرضوية، ص۹۰ ▫️قال صدر الحكماء المتألهين و شيخ العرفاء الشامخين رضوان‌الله‌عليه في الاسفار... شرح دعاء السحر، ص۱۲۰ 💢موسسه آموزشی پژوهشی نفحات Https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 ملاصدرا در نگاه علمای معاصر ▫️ملاصدرا در فرمایشات مقام معظم رهبری حفظه‌الله؛ ▫️مكتب فلسفى صدرالمتألّهين همچون شخصيت و زندگى خود او، مجموعه‏اى در هم تنيده و به وحدت رسيده‏ چند عنصر گران‌بها است. در فلسفه‏ او از فاخرترين عناصر معرفت يعنى عقل منطقى و شهود عرفانى و وحى قرآنى در كنار هم بهره گرفته شده و در تركيب شخصيّت او تحقيق و تأمّل برهانى و ذوق و مكاشفه‏ عرفانى و تعبّد و تديّن و زهد و انس با كتاب و سنّت، همه باهم دخيل گشته و در عمر علمىِ پنجاه‏ساله‏ او رحله‏‌هاى تحصيلى به مراكز علمى روزگار، با مهاجرت به كهك قم براى عزلت و انزوا، و با هفت نوبت پياده احرامىِ حج شدن، همراه گرديده است. همان‏‌گونه كه فلسفه‏ صدرايى كه خود او به حق آن را حكمت متعاليه ناميده در هنگام پيدايش خود، نقطه‏ اوج فلسفه‏ اسلامى تا زمان او و ضربه‏‌اى قاطع بر حملات تخريبى مشكّكان و فلسفه‏ ستيزان دوران‌هاى ميانه‏ اسلامى بوده است. امروزه پس از بهره‏‌گيرى چهار صدساله از تنقيح و تحقيق برجستگان علوم عقلى، و نقد و تبيين و تكميل در حوزه‏ هاى فلسفه، و وَرز يافتن با دست تواناى فلاسفه‏ نامدار حوزه‏‌هاى علمیه به‏ ويژه در اصفهان و تهران و خراسان، نه تنها استحكام بلكه شادابى و سرزندگى مضاعفى گرفته و می‌تواند در جايگاه شايسته‏ خود در بناى فرهنگ و تمدن، بايستد و چون خورشيدى در ذهن انسان‌ها بدرخشد و فضاى ذهنى را تابناك سازد. مكتب فلسفى صدرالمتألّهين همچون همه‏ فلسفه‏ ها در محدوده‏ مليت و جغرافيا نمیگنجد و متعلق به همه‏ انسان‌ها و جامعه‏‌ها است. همواره همه‏ بشريت به يك چهارچوب و استخوان‏بندى متقن عقلانى براى فهم و تفسير هستى نيازمندند. هيچ فرهنگ و تمدنى بدون چنين پايه‏ مستحكم و قابل قبولى نمی‌تواند بشريت را به فلاح و استقامت و طمأنينه‏ روحى برساند و زندگى او را از هدفى متعالى برخوردار سازد. و چنين است كه به گمان ما فلسفه‏ اسلامى به‏ ويژه در اسلوب و محتواى حكمت صدرايى، جاى خالى خويش را در انديشه‏ انسان اين روزگار می جويد و سرانجام آن را خواهد يافت و در آن پابرجا خواهد گشت. پيام به كنگره‏ بزرگداشت صدر المتألّهين، ص۱۸، اول خردادماه ۱۳۷۸ ▫️ فلسفه‏ اسلامى، پايه و دستگاهى بوده كه انسان را به دين، خدا و معرفت دينى نزديك می كرده است. فلسفه براى نزديك شدن به خدا و پيدا كردن يك معرفتِ درست از حقايق عالم وجود است؛ لذا بهترين فلاسفه‏ ما - مثل ابن سينا و ملّا صدرا - عارف هم بوده‏ اند. اصلًا آميزش عرفان با فلسفه در فلسفه‏ جديد - يعنى فلسفه‏ ملّا صدرا - به‏ خاطر اين است كه فلسفه وسيله و نردبانى است كه انسان را به معرفت الهى و خدا می رساند؛ پالايش می‌كند و در انسان اخلاق به وجود می‌آورد. ما نبايد بگذاريم فلسفه به يك سلسله ذهنيّات مجرّد از معنويت و خدا و عرفان تبديل شود. راهش هم تقويت فلسفه‏ ملاصدراست؛ يعنى راهى كه ملاصدرا آمده، راه درستى است. آن فلسفه است كه انسان را وادار میكند هفت سفر پياده به حج برود و به همه‏ زخارف دنيوى بى‏‌اعتنايى كند. البته نمى‏‌خواهيم بگوييم هركس در اين دستگاه فلسفى قرار نداشته باشد، اهل دنياست؛ نه، اما اين راه خوبى است. راه فلسفه بايد راه تديّن و افزايش ارتباط و اتّصال انسان به خدا باشد؛ اين را بايد در آموزش فلسفه، در تدوين كتاب فلسفى، در درس فلسفى و در انجمن فلسفه - همين كه به آن اشاره شد - رعايت كرد. اهل فلسفه‌هایى كه ما قبلًا ديده بوديم، همه همين‏طور بودند؛ كسانى بودند كه از لحاظ معنوى و الهى و ارتباطات قلبى و روحى با خداوند، از بقيه‏ افرادى كه در زمينه‏ هاى علمىِ حوزه كار مى‏ كردند، بهتر و زبده‏تر و شفّافتر بودند. بيانات در ديدار گروهى از فضلاى حوزه‏ علميه‏ قم، سال ۱۳۸۲ ▫️در فلسفه، ملاصدرا، بزرگترين فيلسوف همه‏ تاريخ فلسفه‏ اسلامى، متعلّق به زمان صفويه است. ميرداماد، مربوط به زمان صفويه است. فيض كاشانى عارف معروف مربوط به زمان صفويه است. لاهيجى متكلّم و فيلسوف معروف متعلّق به زمان صفويه است. بيانات در جمع دانشجويان دانشگاه تهران، سال ۱۳۷۷ 💢موسسه آموزشی پژوهشی نفحات Https://eitaa.com/nafahat_eri
(۱۴۰۰_۱۴۰۱) 📢📢ثبت نام مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام آغاز شد. تحت اشراف اساتید معظم: 1️⃣ حجت الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه 2️⃣ حجت الاسلام و المسلین امینی نژاد 3️⃣ حجت الاسلام و المسلین فلاح شیروانی در مقطع تمهیدی - با محوریت کتاب بدایه الحکمه (حضوری و مجازی) 👈 ثبت نام : http://baqerain.ir/fa/page/15 ⏱مهلت ثبت نام: ۱۴۰۰/۲/۴ الی ۱۴۰۰/۳/۴ 🔎پاسخ به سوالات: 🆔 @hekmat_bagherain 📳تلفن تماس فقط برای بانوان ⬅️ ۰۹۲۱۳۱۴۰۳۱۰ ⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت ۱۴ تا ۱۶ _____________ ❇️مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 ملاصدرا در نگاه علمای معاصر ▫️ملاصدرا از منظر شهید مطهری رضوان‌الله‌علیه؛ ▫️بايد بگويم كه فلسفه ملاصدرا را هيچ كس بدون ده پانزده سال مطالعه نمى‏تواند در آن نظر دهد، زيرا در حدود پنجاه و پنج، شصت سال ملاصدرا روى فلسفه‏اش كار كرده است؛ البته يك مقدار اجمالى و كم مى‏شود با آن آشنا شد. مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۳، ص۲۸۰. ▫️من براى صدرالمتألّهين فوق‏العاده عظمت قائل هستم و اصلا به اندازه‏اى كه از كتاب‌هاى اين مرد و از تدريس كتاب‌هاى او لذت مى‏‌برم، از هيچ چيزى لذت نمى‏برم؛ عالي‌ترين آرزوى من هميشه اين است... همان، ج۴، ص۵۶. ▫️صدرالمتألّهين رسماً فلسفه خود را «حكمت متعاليه» خواند و فلسفه وى به همين نام مشهور شد. مكتب صدرالمتألّهين از لحاظ روش شبيه مكتب اشراقى است يعنى به استدلال و كشف و شهود توأماً معتقد است ولى از نظر اصول و از نظر استنتاجات متفاوت است. در مكتب صدرالمتألّهين بسيارى از مسائل مورد اختلاف مشّاء و اشراق، يا مورد اختلاف فلسفه و عرفان، و يا مورد اختلاف فلسفه و كلام براى هميشه حل شده است. فلسفه صدرالمتألّهين يك فلسفه التقاطى نيست بلكه يك نظام خاص فلسفى است كه‏ هر چند روش‌هاى فكرى گوناگون اسلامى در پيدايش آن مؤثر بوده‏اند بايد آن را نظام فكرى مستقلى دانست. همان، ج۵، ص۱۵۳. ▫️مكتب صدرالمتألهين مكتب توأم شدن عقل و قلب است. آقاى طباطبايى مى‏‌فرمودند من اوايل كه اسفار مى‏‌خواندم خيلى كار مى‏‌كردم و خيلى فكر مى‏‌كردم و خيلى هم تجزيه و تحليل مى‏‌كردم. بعد كم كم در من اين غرور پيدا شده بود كه خود آخوند هم اگر بيايد ديگر بهتر از اين نمى‏تواند اين مطالب را تجزيه و تحليل كند. تا بعد مى‏روند نزد استادشان مرحوم آقاى قاضى كه استاد سير و سلوك و معنويت بوده است. آقاى طباطبايى مى‏فرمودند وقتى كه ايشان وارد بحث مسائل وجود شد يك مرتبه معتقد شدم كه من تا به حال يك كلمه از اسفار نمى‏فهميدم. اگر كسى بخواهد واقعاً حكمت متعاليه را بخواند بايد زمينه قلبى و روحى و زمينه معنوى آن را هم فراهم كند و الّا «ظلمات بعضها فوق بعض» مى‏شود. همان، ج۱۱، ص۱۴۶. ▫️صدرالمتألهين فيلسوف بزرگ و نابغه عظيم اسلامى، نهايت احترام براى او قائل است؛ محىالدين در ديده او از بوعلى سينا و فارابى بسى عظيم‌تر است. همان، ج۱۴، ص۵۷۳. 💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات Https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 ملاصدرا از نگاه علمای معاصر ▫️ملاصدرا از منظر علامه حسن‌زاده آملی حفظه‌الله؛ ▫️آيا كتب علمى متأله سبزوارى پس از صحف نورى صدرالمتألهين‏ شيرازى، مطلب تأسيسى تازه‏اى دارد و يا در حقيقت مانند آثار قلمى ديگر بزرگان بعد از صاحب اسفار بيانگر دقايق علمى و فكرى آن حكيم بزرگ است؟ انصاف اين است كه بايد گفت قسم دوم محقق است. خداوند سبحان درجات استاد علامه طباطبائى صاحب تفسير عظيم الميزان را متعالى بفرمايد كه وقتى در محفل افاضاتش سخن از معارف الهى به‏ ميان آورده است، فرموده است: «اين‌ها را ملاصدرا به ما ياد داده است». و نيز فرموده است: «محى‌الدين در فصوص الحكم مشت مشت آورده است، و در فتوحات دامن دامن». حكماى الهى بعد از صدرالمتألهين از شاگردان آن جناب تا اساتيد اين جانب، مطلب تأسيسى چشمگيرى ندارند مگر بعضى از تقريرات توضيحى و يا برخى از اعتراضات تعبيرى و يا پاره‏‌اى از تبديل اصطلاحات علمى‏. هزار و يك كلمه، ج‏۳، كلمه ۳۲۹، ص ۱۶۷. ▫️اگر جناب صدرالمتالهين‏ را مطلبى جز حركت جوهريه نباشد كافى است كه وی را حكيم بزرگ دانست كه شاعر به يک بيت بلند شاعر است و ناظم به يك دفتر نظم شاعر نيست. انصاف بايد داد كه چه اندازه كار و آمادگى مي‌خواهد تا بتواند انسان به چنان مطلب بلند حركت جوهريه حدساً يا كشفاً يا برهاناً انتقال يابد. علاوه اينكه كتب و رسائل آن جناب مشحون از حقايق و معارف است. هزار و يك نكته، ص۱۹۵، نكته ۳۸۷. ▫️اما حكمت متعاليه كه معروف به اسفار است حائز اهميتى است‏ كه هيچ يك از كتب عرفانى برهانى مذكور حائز آن نيست و آن نحوه اقامه برهان بر مسائل عاليه عرفانى و تطبيق بين عقل و ذوق، و فكر و شهود است و بر اين اساس قويم كه [البرهان الحقيقى لا يخالف الشهود الكشفى‏] سخت استوار است. و چنان از عهده اين امر خطير بر آمده است كه در چندين جاى اسفار مى‌فرمايد در زبر ديگران ديده نشده است و حق با او است. وقتى در محضر مبارك استاد علامه طباطبائى صاحب الميزان سخن از اقامه برهان بر اصول معارف قرآنى و عقائد انسانى عنوان مى‌شد، مى‌فرمود اين‌ها را ملاصدرا به ما ياد داده است. و وقتى به تنهائى در محضر مباركش مشرف بودم كه سخن از خدمت علمى اين اكابر الهى به ميان آمد فرمود: آقا آن همه ناملايمات روزگار را چشيده‌اند و آن همه سنگ حوادث را خورده‌اند و طعن‌ها و دشنام‌ها از اين و آن شنيده‌اند و محروميت‌ها و آوارگي‌ها را تحمل كرده‌اند ولى دست از گوهر گران‌بهاى عقيدت ايقانى و حقيقت ايمانى خود برنداشته‌اند و با همه آن رنج و سختی‌ها معارفى را كه با خون جگر تحصيل كرده‌اند نوشتند و گذاشتند و گفتند، حق و حقيقت اين است كه نوشته‌ايم. دومين يادنامه علامه طباطبائى، ص ۶۶. 💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات Https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 مختصات حکمت متعالیه ▫️به مناسبت سالروز بزرگداشت جناب ملاصدرا، کتاب مختصات حکمت متعالیه که دارای زندگی‌نامه علمی ملاصدراست با تخفیف ویژه عرضه می‌شود. ▫️برای تهیه این کتاب با تخفیف ۳۰ درصد می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نفحات به آدرس ذیل مراجعه نمایید؛ Store.Nafahat-eri.ir ▫️همچنین می‌توانید با حضور در مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات این کتاب را تهیه نمائید. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 گزارش تصویری ۱ | مراسم ترحیم حاج سید جواد یزدان‌پناه رحمةالله‌علیه ▪️به مناسبت درگذشت حاج سید جواد یزدان‌پناه رحمةالله‌علیه پدر گرامی حضرت استاد یزدان‌پناه، مراسم ترحیمی در روز یک‌شنبه ۲ خردادماه ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات امام خمینی رحمةالله‌علیه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات برگزار شد. ▪️در این مراسم که به صورت مجازی هم از طریق صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات در پیام‌رسان روبیکا پخش می‌شد، ذاکرین اهل بیت علیهم‌السلام به قرائت قرآن، سخنرانی و ذکر مصیبت اهل بیت علیهم‌السلام پرداختند. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri