﷽؛
🌸بهکانالنغمههایبهشتیخوشآمدید🌸
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
🛑یـک کـانـال مـفـیـد و کـاملاً قـرآنـی
با گرایش فـنّ جـذّاب #تـلـاوت_قـرآن
🛑#تلاوتهای ماندگار و #فرازهای زیبا
(صوتی و تصویری)
🛑بـررسی #سبـک_قـاریـان بـرجـسته
🛑بههمراه آموزش:
🔮لـحـن
🔮تـجـویـد
🔮مقـامشناسی
🔮تـرتـیـلخـوانـی
🔮صـوتوصداسازی
🛑و همچنین پخش بهترینهای:
💠اذان
💠ابـتـهال
💠تواشیح
💠همخوانی
🌹... با ما همراه باشید ...🌹
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
تجوید 13 trim.mp3
18.02M
📒#آموزش_تجوید
❇️استاد سیدمحسن موسویبلده
📌جلسه سیزدهم
🔖موضوع: آغاز بحث صفـات حـروف
⏱مدت زمان : ۱۸:۴۵
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🎥#فیلم ❇️فرازی ترکیبی و فوقالعاده زیبا از استاد محمود شحاتمحمدانور فرزند کوچک استاد شحاتمحمدان
4_507651510750937967.mp3
14.07M
#تلاوت_ماندگار
🎙شاهکاری از استاد محمود شحات فرزند کوچک استاد شحاتمحمدانور بزرگ
📖تلاوت سوره مبارکه ابراهیم(ع) ، آیات ۳۱ الیٰ ۴۱ و سوره مبارکه زلزال
🏡🏘 اجرا شده در کشور انگلستان، شهر لندن _ سال ۲۰۱۶ میلادی
⏰مدت زمان تلاوت : ۲۹:۱۸
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
❇️صوت و صداسازی❇️
❇️درس چهارم
ویژگیهای مثبت صوت:
🔵 بلندی ، شدّت ، برد ، قدرت ، حجم ، رسايی يا احاطهٔ صوتی :
🔸به ميزان انرژی آزادشده در فضای اطراف منبع صوت، شدّت ياتوان يا ولوم گفته می شود.
منظور«ميزان اشغال فضا به هنگام خروج صوت» است؛ یعنی مقدار فضایی كه صوت در هنگام خروج از دستگاه تكلم بدون هيچ وسيله كمكی فرا می گيرد. بالطّبع اين قدرت و احاطه صدا مانند بقيه ويژگيهای صوتی در صداهای مختلف فرق می كند. در يك صدا كم است در صدای ديگر حد متوسط را داراست و در صدایی زياد می باشد.
صدای قوی را اصطلاحاً بیابانی می گويند.
🔵 انعطاف صوت:
🔸يك قاری یا مدّاح خوب بايد بر صدای خودمسلّط باشد وبتواند ازيك فاصله صوتی به فاصله صوتی ديگر منتقل شود بدون اينكه ازرديف صوتی خارج شده و يا تسلّط خود را ازدست بدهد.
ميزان انعطاف صدا از مهارت در تغيير پرده های صوتی به دست می آيد،
اصطلاحاً يك صدای منعطف به راحتی شكل وقالب آهنگ را می پذيرد و یکی ازعوامل مهمی كه در انعطاف صدانقش مهمی دارد قدرت تحرير صوت است.
🔵 قدرت تحرير:
🔸تحريربه معنای گرداندن صوت درحلق می باشد و دراثر ارتعاشات ريز ويادرشت تارهای صوتی و انتقال سريع بين پرده های صوتی پديد می آيد.
تحرير کیفیتی است كه از رفت وبرگشت صدا روی يك درجه صوتی ودرجه مجاور آن حاصل می شود.صدایی كه تحريرش بيشتر است از انعطاف بیشتری برخوردار است و صدایی كه تحرير كمی دارد انعطاف آن محدود می باشد و برای تكامل آن تمرين و ممارست وسيله خوبي است.
قدرت تحریر صوت بسته به نوع صدا فرق می كند؛ مثلاً در صداهای باس (بم) قدرت تحریری كمتر است و در صداهای تنور و باريتون، بيشتر است.
تحرير انواع مختلفی دارد، مانند: تحريرهاي درشت ياساده،
ريز يالرزشی،
پيوسته يا گسسته
و يا تركيبي از هر دو.
قاريان قرآن بايد بكوشند تا اين استعداد صوتی را كامل نمايند و با دقت از آن استفاده كنند تا بی اراده و ناهماهنگ ظهور نكند و از تحريرهايي كه غير قرآنی است پرهيز نمايند.
قدرت تحرير در افراد متفاوت است،عده ای ممكن است درهمان ابتدای كار قدرت تحرير خوبي داشته باشند اما عده ای ديگر برای آوردن تحريرخوب نياز به تمرين صوتی دارند.
🔵 طنين (زنگ صدا)
🔸مجموعه حالاتی است كه شخصيت يك صدا را تشكيل ميدهد وموجب تمايز آن ازاصوات هم شدت وهم فركانس می شود یعنی صدای يك شخص عناصری تشكيل شده كه باديگران فرق دارد. شايد بتوان گفت كه طنين، خصيصه ای است كه موجب می شود صداهایی راكه از نظر ارتفاع بلندی يكسانند ولی ازمنابع گوناگون توليد شده از يكديگر تميز دهيم...
ادامه ... 👇🏻👇🏻👇🏻
گرفتگی يا خشونت صدا چيست؟
هر گونه تغيير وضعيت صوت از حالت نرمال را گرفتگی يا خشونت صدا می گويند که معمولاً ثانويه به اختلالات حنجره و طناب های صوتی است .
در حالت نرمال به هنگام تنفس طناب هاي صوتی از يکديگر فاصله گرفته و باز می شوند و هنگام حرف زدن و آواز خوانده به يکديگر نزديک شده هوایی که از ريه به سمت بالا میآید آنها را به ارتعاش در آورده و باعث توليد صوت مي شود . تورم طنابهای صوتی يا وجود برجستگی روی آنها مانع رسيدن طناب های صوتی به يکديگر شده و نحوه ارتعاش طنابهای صوتی را تغيير می دهد و در نتيجه صدا تغيير می کند.
🔵علل خشونت صدا
لارنژيت حاد – علل فراوانی برای گرفتگی صدا وجود دارد . خوشبختانه اکثر آنها علل جدی و خطرناکی نيستند و در مدت کوتاهی بر طرف می شوند. شايعترين علت خشونت صدا، حاد است که معمولاً بدليل تورّم طنابهای صوتی در اثر سرماخوردگی يا بدليل استفاده بيش از حد از حنجره مثل داد و فرياد زدن و جيغ کشيدن ايجاد می شود .
ندول طناب صوتی _ خشونت صداهای طولانی مدّت معمولاً ناشی از استفاده طولانی مدت ، زياد و نامناسب از حنجره است ، مثل حالتی که در خواننده ها ، قاری های قرآن ، مدّاحان ، معلمان ، دوره گرد ها و بچه هايی که حين بازی خيلی جيغ می کشند ديده می شود.
اين نحوهٔ استفاده از حنجره، باعث ايجاد ندول طناب صوتی می شود که به آن ندول خوانندگان هم گفته می شود. اگر اين وضعيت ادامه يابد و ندول بزرگتر شود ممکن است باعث پوليپ طناب صوتی شود . هم ندول و هم پوليپ طناب صوتی خطرناک نبوده و سرطانی نيستند.
رفلاکس معده به مری - رفلاکس نيز يکی از علل شايع خشونت صدا است . به طور نرمال بين مری و معده دريچه ای است که فقط اجازه عبور مواد غذایی از مری به معده را فراهم می سازد .
در مواردی که اين دريچه شل شود محتويات معده به مری وارد می شود که به آن رفلاکس گفته ميشود. چون حنجره و مری در يک قسمت در مجاورت هم هستند ، رفلاکس می تواند باعث تحريک و التهاب حنجره و طناب صوتی گردد.
اکثر مبتلايان به رفلاکس از سوزش سر دل و ترش کردن رنج میبرند.
گرفتگي صدای اين افراد صبحها بيشتر است و در طی روز خشونت صدای آنها کمتر میشود. مبتلايان به رفلاکس، ممکن است احساس کنند چیزی
داخل گلويشان گير کرده است ، يا ا ز ترشحات غليظ حلقشان ناراحت باشند ، يا تمايل به تخليه مکرر ترشحات حلقشان داشته باشند .
دود سيگار و استعمال دخانيات نيز میتواند منجر به گرفتگی صدا شود و از آنجایيکه دخانيات علت اصلی سرطانهای حلق و حنجره است اگر فردي سیگاری دچار خشونت صدا شود حتما بايد به متخصص گوش حلق و بینی مراجعه نمايد.
ساير علل – علل ناشايع ديگري نيز می توانند منجر به خشونت صدا شوند که ميتوان از آلرژی ، مشکلات تيروئيد ، اختلالات نورولوژيک و ضربه به حنجره نام برد .
خانمها نیز گاهی اوقات ، طی دوران خاصی دچار گرفتگی صدا می شوند.
🔵 آموزش صحیح نفسگیری
♻️ زمانیکه شما بر اثر تمرین توانستید هنر نفس کشیدن را از دیافراگم که در ابتدا مشکل است یاد بگیرد باید شمارش در هنگام نفس گیری را آغاز کنید.
🔆 هنگامیکه از راه بینی شروع به نفس گرفتن می کنید شکم شما بزرگ شده و مانند نفس کشیدن نوزادان بالا میاید سپس به مدت پنج ثانیه نفس خود را حبس کرده و بعد به آرامی از راه دهان بازدم انجام میدهید. سپس بعد از پنج ثانیه دیگر دوباره عمل دم را انجام دهید.
✅ این تمرینات را 50 بارتکرار کنید تا هم زمان که آرام می شوید اکسیژن کافی به سلولهای بدنتان برسد.
🔶🔹تمرين تنفس از دو طريق تنفس سينه اي و تنفس شكمی صورت می گيرد. یعنی بكمك ششها(سينه) و يا بكمك شكم، ريه ها و پرده ديافراگم می باشد.
تحقيقات نشان داده كه تنفس سينه ای باعث فشار به دريچه قلب و تمرين سنگين آن باعث آسيب به آن می گردد و نيز هنگام قرائت قرآن باعث فشار به عضلات گردن و پايين آمدن كيفيت اصلي صدا مي شود. در حالی كه با تنفس شكمی می توان حجم بالاتری از هوا را برای خواندن ذخيره كرد و موقع خواندن قرآن كنترل اين هوای ذخيره شده راحت تر است.
البته مكش هوا به داخل شكم غير از چيزی است كه تصور میكنيم.
‼️نكتهای كه برای بازدهی بهتر تنفس لازم هست بدانيد اين است كه هنگام نفس گیری و نيز هنگام خواندن قرآن می بايست: سر و سينه بصورت صاف قرار گيرد و از خم شدن سر بطرف پايين يا خم شدن كمر(و در نتيجه سينه) بشدت پرهيز كرد تا ريه های جمع شده از هم باز شوند و فضای بیشتری جهت ذخيره هوا در اختيار ما قرار دهند. صاف نگه داشتن سينه، كشيدن بدن به طرف بالا و كمی بالا بردن شانه ها از جمله ترفندهای مؤثر در ذخيره نفس بوده و اين عمل در هنگام قرائت قرآن و استفاده بهتر از تنفس، بسيار مؤثر است.
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
تفکری 6 (Trimmed).mp3
10.35M
🗣#آموزش_صوتوصداسازی
❇️استاد تـفـکّـری
📌جلسه ششم
⏱مدت زمان : ۱۴:۲۲
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌅#فوتوکلیپ
#ابتهال
🕋یک ابتهال زیبا در وصف امیرالمؤمنین امامعلی علیهالسلام با صدای سیّدُ المبتهلین، استاد سید محمد نقشبندی
🕰مدتزمان: ۴:۳۴
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
39.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#فیلم
🎙تلاوتی بسیار زیبا از قاری بینالمللی کشورمان استاد جـعفـر فـردی
📖سوره مبارکه یاسیـن، آیات ۷۸ الیٰ آخر، سوره مبارکه بـلـد آیات ۱ الیٰ ۱۲ و سوره مبارکه کـوثـر
🛣اجرا شده در شهر جدید پـرنـد ، مسجد امامحسنمجتبی علیهالسلام
💠محفلانسباقرآن بهمناسب میلاد با سعادت امیرالمؤمنین امامعلی علیهالسلام
🗓۱۳ رجب سال ۱۴۴۳ ه.ق ، ۲۶ بهمنماه سال ۱۴۰۰ ه.ش
⏰مدتزمان تلاوت: ۲۱:۵۰
🌺بشنوید و لذت ببرید ...
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
دغاغله 4 (Trimmed).mp3
38.02M
🎶#آموزش_نغمات_قرآنی
❇️استاد مهدی دغاغله
📌جلسه چهارم
⏱مدت زمان : ۳۹:۳۵
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
تجوید 14 (Trimmed).mp3
11.58M
📒#آموزش_تجوید
❇️استاد سیدمحسن موسویبلده
📌جلسه چهاردهم
🔖موضوع: صفات قَـلقـله ، لیـن و غُـنه
⏱مدتزمان : ۱۶:۰۴
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750938451.mp3
4.25M
#ابتهال
🕋یک ابتهال زیبا از استاد سیّدمحمّد نقشبندی در وصف حضرت زینبکبریٰ سلاماللّٰهعلیها
⏱مدت زمان : ۸:۵٠
..................................................
📝متن ابتهال : 👇🏻
يا شقيقة الحسن و الحسين
🔹آشقيقة السبطين حيَّ اللّٰه ساكنة المقام
🔸يانفحة الزهراء يا أخت الإمام بن الإمام
🔹ياوديعة الهادي بمصر لنا بهديكم اعتصام
🔸ومن الملائك موكبٌ معنا يؤدون السلام
🔹نور النبي المصطفى لما أقمتِ هنا أقام
🔸حيَّ الإمامُ جميعُهم مَن جَدُها خيرُ الأنام
🔹أخت الحسين لقد وفيتِ له بعهدكِ والزمام
🔸الشمس تشرق من ضيائكِ ثم يَحجُبها احتشام
🔹فمقامُ زينب هاهُنا مرآة زمزمَ والمَقام
🔸نهدي السلام إلى التي من جَدِها عُرف السلام ...
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
اذان سبزعلی (Trimmed).mp3
3.05M
#اذان
🕌اذان زیبای قاری پیشکسوت کشورمان استاد محمدحسین سبزعلی
⏰مدتزمان: ۴:۰۷
🎶این اذان در مقام «رسـت» اجرا شده است.
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فیلم
#یکفراز_یکنفس
💠فرازی بسیار زیبا و دلنشین از قاری ممتاز و بینالمللی کشورمان استاد حامد ولیزاده
📖سوره مبارکه فرقان ، آیه ۶۱
⏰مدتزمان: ٠٠:۲۷
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750938739.mp3
19.78M
🎶#آموزش_صوتولحن
❇️استاد غلامرضا شاهمیوه اصفهانی
📌جلسه پنجم
⏱مدتزمان: ۴۱:۱۲
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
سعید مسلم _ نوح ، تکویر ، انفطار (Trimmed).mp3
21.78M
#تلاوت_ماندگار
🎙تلاوتی مشهور و زیبا از استاد سعید مسلم (قاریای با سبک خواندن خاص و منحصر بهفرد)
📖سوره مبارکه نـوح، آیات ۱۵ الیٰ آخر و سُوَر مبارکه تکویر ، انفطار و بلد
⏰مدتزمان تلاوت : ۲۲:۴۰
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
📷 اسـتـاد «عـنـتـر سـعـیـد مـسـلـم»
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
نـغـمـههـای بـهـشـتـی
📷 اسـتـاد «عـنـتـر سـعـیـد مـسـلـم» ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی 🆔 @
♦️معرفی مختصر استاد مسلم♦️
🔹نام کامل: عنتر سعید مسلم
🔹محل تولد : روستای العمة، شهر قطور واقع در استان الغربية مصر
🔹تاريخ تولد : ۱۹۳۶ میلادی مصادف با سال ۱۳۱۵ شمسی
تاريخ وفات : ۲۰۰۲ میلادی مصادف با سال ۱۳۸۱ شمسی
نام درست ایشان «عنتر» (به معنی شخص جنگجو و دلاور) بوده و «سعید» نام پدر ایشان است، اما در ایران استاد را بیشتر به اسم پدرشان یعنی سعید مسلم میشناسند.
استاد عنتر مسلم در بدو تولد از نظر بينايی هیچ مشکلی نداشته و چشمانش کاملاً سالم بود. اما در يک سالگی به يک بيماری خيلی ساده و معمولی دچار شد که برای بسیاری از کودکان پيش میآيد. اما چون خانواده استاد در روستا زندگی میکردند و طبيب در دسترس نبود، مادربزرگ ايشان از بعضی از داروهای محلی برای مداوای چشمان او استفاده کرد که باعث شد چشمان استاد آسيب ببيند و در همان يک سالگی بينايی خود را به طور کامل از دست داد.
پدر مرحوم عنتر مسلم، ايشان را در همان سنين کودکی به مکتبخانه روستا فرستاد و در آنجا خيلی زود نبوغ او آشکار شد، به طوری که سرعت بالای يادگيری او استاد مکتبخانه را شگفتزده میکرد.
بعد از آن و در هفت سالگی به مدرسه ابتدایی الازهر رفت. مدارس دینی الأزهر در اکثر شهرهای مصر دائر است و دانش آموزان در این مدارس علاوه بر دروس معمول، امور دینی و قرآنی را نیز میآموزند و زمانی میتوانند اين مرحله را پشت سر بگذارند که قرآن را به طور کامل حفظ کرده، احکام تجويد را به صورت دقيق فرا بگيرند. در اینجا نیز قدرت حافظه بینظیر و استعداد خدادادی او همه را به حیرت وا داشت. چرا که با وجود نابینا بودن، در حالی که فقط هشت سال داشت حافظ کل قرآن شد.
اما هوش و ذکاوت عنتر و همت بالای او حدی نداشت و قبل از این که مرحله ابتدایی الازهر را به پایان برساند علاوه بر حفظ قرآن، متن شاطبیه و قرائتهای سبعه را نیز فرا گرفت و موفق شد مدرک سطح عالی قرائت الازهر را دریافت نماید.
شیخ عنتر در حالی که تنها دوازده سال داشت شروع به تلاوت قرآن در محافل کرد و در مجالس ختم و محافلی که در روستاهای مجاور برگزار میشد به تلاوت میپرداخت.
مرحوم مسلم در کودکی عاشق آلات موسیقی بود و بدون این که آموزش دیده باشد گاهی به صورت تمرینی و به تنهایی برای خود مینواخت و حتی در بعضی از جشنهای مذهبی به اجرای آوازهای دینی میپرداخت. همین علاقه سبب شد در جوانی زیر نظر متخصصین شروع به یادگیری مقامات موسیقی نموده و نواختن آلات مختلف موسیقی مانند عود، کمانچه، نی و … را فرا بگیرد. ولی بعد از این که در محضر اساتید قرآنی، علوم قرائت را فرا گرفت، موسیقی را کنار گذاشت و فقط به تلاوت پرداخت.
صدای زیبا و ملکوتی، سبک تلاوت بسیار تاثیرگذار و دلنشین و همچنین تسلط بالای ایشان بر قرائتهای مختلف، تاثیر زیادی بر مستمعین میگذاشت و خيلی زود آوازه تلاوتهای زيبای ايشان در همه جا فراگیر شد و از شهرهای مختلف از ايشان برای تلاوت دعوت میکردند و استقبال زیادی هم از تلاوتهای ایشان میشد. یکی از علاقهمندان استاد که در بعضی از محافل ایشان حضور داشته نقل می کند: «هر وقت با خبر میشدیم که قرار است شیخ عنتر مسلم برای تلاوت به روستای ما بیاید همه افراد محل از چند ساعت قبل دست از کار میکشیدند و برای استقبال ایشان رفته و منتظر رسیدنش میماندند.»
مرحوم استاد، شخصی بسیار متواضع، مردمی و خوشاخلاق و هم چنین بسیار بخشنده و سخاوتمند بود. نقل شده یک بار که برای قرائت به یکی از روستاها رفته بود، در پایان تلاوت، تمام آنچه که به عنوان اجرت تلاوتش دریافت کرده بود را در بین فقرای محل که برای شنیدن تلاوتش جمع شده بودند تقسیم کرد.
یکی از ویژگیهای جالب و منحصر به فرد استاد عنتر مسلم این بود که آمادگی آن را داشت که در مجالس، تلاوتش را از هر جای قرآن و از هر آیهای شروع کند و در محافلی که علاوه بر ایشان قراء دیگر نیز تلاوت می کردند، استاد از همان آیهای که قاری قبلی تلاوتش را تمام کرده بود تلاوت خود را شروع میکرد!! یعنی بدون هیچگونه تمرین و آمادگی قبلی.
نکته جالب دیگر این که با توجه به عبارات نسبتاً دشوار و ثقیل که در سورههایی مانند «ممتحنه»، «محمد»، «ص»، «جاثیه» و … وجود دارد، قاریان قرآن در محافل به ندرت این سورهها را تلاوت میکنند، اما تلاوتهای مجلسی زیادی از استاد شیخ مسلم از این سور مبارکه به جای مانده که بیانگر تسلط و مهارت بالای ایشان است.
_________________؛
🔴پ.ن: ناگفته نماند که بعضی از اساتید و قاریان همدوره ایشان و اساتید دورههای بعدی، انتقاداتی هم به نحوه و سبک خواندن ایشان، بهخصوص به بعضی از کارهای انحصاری ایشان مثل تکرار کلمات آخر بعضی آیات و ... وارد کردهاند که این انتقاد کاملاً وارد و در خور توجه است.
🥀 خدایش بیامرزد 🥀
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
🆔 @Naghmehaye_Beheshti