eitaa logo
🌷نغمه های فاطمیون🌷
112 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
266 فایل
🔴 آدرس ما 🔴 🌷نغمه های فاطمیون🌷 https://eitaa.com/Nagmahyefatamion 🧕کودکان آمر🙎‍♂️ @Koodakan_Amer 🌱تسنیم هدایت 🌱 https://eitaa.com/Tasnimhadayt 🔹ارتباط با خادم کانال و دریافت لینک گروه 👇👇 @Goleyas6111
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آرشیو کانال قرآن
077_Page.MP3
1.14M
هدایت شده از آرشیو کانال قرآن
تفسیر صفحه 77
هدایت شده از آرشیو کانال قرآن
صفحه 77 سوره بسم الله الرحمن الرحيم ای مردم، بترسید از پروردگار خود، آن خدایی که همه شما را از یک تن بیافرید و هم از آن، جفت او را خلق کرد و از آن دو تن خلقی بسیار در اطراف عالم از مرد و زن پراکند، و بترسید از آن خدایی که به نام او از یکدیگر مسئلت و درخواست می‌کنید و درباره ارحام کوتاهی نکنید، که خدا مراقب اعمال شماست. (۱) و اموال یتیمان را پس از بلوغ به دست آنها دهید، و مال بد و نامرغوب خود را به مرغوب (آنها) تبدیل نکنید و اموال آنان را به ضمیمه اموال خود مخورید، که این گناهی بس بزرگ است. (۲) و اگر بترسید که مبادا درباره یتیمان (ازدواج با دختران یتیم) مراعات عدل نکنید پس آن کس از زنان را به نکاح خود درآرید که شما را نیکو (و مناسب با عدالت) است: دو یا سه یا چهار (نه بیشتر) و اگر بترسید که (چون زنان متعدّد گیرید) راه عدالت نپیموده و به آنها ستم می‌کنید پس تنها یک زن اختیار کنید و یا چنانچه کنیزی دارید به آن اکتفا کنید، که این نزدیکتر به عدالت و ترک ستمکاری است. (۳) و مهر زنان را در کمال رضایت به آنها بپردازید، پس اگر چیزی از مهر خود را از روی رضا و خشنودی به شما بخشیدند، از آن برخوردار شوید که شما را حلال و گوارا خواهد بود. (۴) و اموالی که خدا قوام زندگی شما را به آن مقرّر داشته به تصرّف سفیهان ندهید و از مالشان نفقه و لباس به آنها دهید و با آنان سخن نیکو و دلپسند گویید. (۵) یتیمان را آزمایش کنید تا هنگامی که بالغ شده و قدرت بر نکاح پیدا کنند آن‌گاه اگر آنها را دانا به درک مصالح زندگی خود یافتید اموالشان را به آنها باز دهید، و به اسراف و عجله مال آنها را حیف و میل مکنید بدین اندیشه که مبادا بزرگ شوند (و اموالشان را از شما بگیرند). و هر کس (از اولیاء یتیم) داراست (از تصرف در مال او) خودداری کند، و هر که فقیر است (در مقابل نگهبانی او از مال یتیم) به قدر متعارف ارتزاق کند، پس آن‌گاه که مالشان را به آنها رد کردید باید بر ردّ مال بر آنها گواه گیرید، و گواهی خدا برای محاسبه خلق کافی است. (۶)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#۴۰ثانیه لاک زدن یکی از جذاب ترین تفریحات و خوشگل کننده های دنیاس 😍😍😍 ‌ مگه نه؟ 💐😍‌‌‌ رفیق لاک زنتو تگ کن‌ ‌ 🌸این برنامه ده قسمتی مناسب کودکان و نوجوانان هست ، ازتون میخوایم که در نشر کلیپ ها همراهی مون کنید ☺‌ ‌ 🍉کلیه هیئت ها ، مدارس، مهد کودک ها، معاون پرورشی ها ، مساجد و... میتونن از این کلیپ های جذاب برای تبیین حجاب استفاده کنن‌ ‌ میتونید کلیپ ها رو از کانال مون دانلود کنید ‌ پی نوشت: تولید از ما باشما 💚 ‌ @dokhtaraye_baba 🌹🌹🌹🌹 آمرین استان آذربایجان غربی👇👇 @amerinWeAzerPro 🌹🌹🌹🌹
سلام✋ ⬅️خواستم بپرسم فکر های شهوت آمیز در مورد زنان نامحرم یا فکر فیلم های تحریک کننده گناه دارد❗️؟ 🔴آیت الله خامنه ای : تخیّل نامحرم به قصد بر انگیختن شهوت بنا بر احتیاط جایز نیست. 🔴آیت الله مکارم شیرازی: فکر گناه تا زمانى که منتهى به انجام گناه نشود، گناه محسوب نمى شود، ولى بى شک آثار نامطلوبى بر روح انسان مى گذارد. 🔴آیت الله سیستانی: اشکال ندارد، ولی بهتر است این کار نشود. 🔴آیت الله وحید خراسانی: فکر شهوانی و یا تحریک شهوانی از طریق دست زدن به بدن جایز نیست ✅تذکر : هرچند طبق برخی روایات فکر گناه تا زمانی که به عمل در نیاید، گناه محسوب نمی شود، اما در هر صورت فکر و اندیشه گناه، پاکى و صفاى قلب را از بین مى برد . انسان را به ارتکاب آن وا مى دارد. حضرت على(ع) فرمود: «من کثرفکره فى المعاصى دعته إلیها؛ کسى که در مورد گناهان زیاد فکر کند، گناهان او را به سوى خود مى کشند». از این رو حضرت مسیح به پیروان خود فرمود: «موسى بن عمران به شما دستور داد زنا نکنید، اما من به شما سفارش مى کنم فکر زنا را هم نکنید، زیرا کسى که به زنا بیاندیشد، مانند کسى است که در اتاق زیبا و رنگ آمیرى شده‏اى، آتش روشن کند. در این صورت هر چند ممکن است خانه در آتش نسوزد، لکن دست کم دود آن را سیاه و خراب مى کند». بنابراین بهتر آن است که انسان از تخیلات شهوانی و فکر گناه خود داری کند تا روح و فکر انسان آلوده نگردد و زمینه گناه فراهم نشود.📝
❇️ حق الماره ✳️ ✅ سوال : وقتی شخصی از كنار درختی یا باغی می‌گذرد می‌تواند از میوه و محصول آن باغ استفاده كند یا خیر؟ 🔴 حق الماره و رهگذر در رابطه با خوردن میوه جات سه گونه است : 1⃣- نسبت به میوه هایی که در خیابان و راه های عمومی است که مانعی ندارد.مگر خلاف قانون و مقررات باشد 2⃣- استفاده از میوه های باغات مردم با شرائطی حلال است : ◀️ الف: به طوری اتفاقی از کنار انها عبور کنید نه با قصد خوردن. ◀️ ب: منجر به افساد نگردد بدین معنا که شاخه ی درخت و شاخه گیاه را نشکند. ◀️ ج: به خوردن بسنده کند و چیزی از محصول را با خود نبرد. ◀️ د: باغ و زراعت فاقد دیوار و در باشد. ◀️ ه:علم یا ظن به ناخشنودی صاحب باغ نداشته باشد. 3⃣ - مواردی که شرائط فوق را ندارد حرام است . ✴️ دو نکته درباره درختان میوه 1⃣- از میوه شاخه ی درخت همسایه بدون اجازه نمی تواند استفاده نمود. 2⃣ - طلب حلالیت از مردم بخاطر چیدن یا خوردن میوه هایشان لازم است. ➖➖➖➖ استفتاثات امام (ره)، ج 2، ص 510
سوال: در صورتی که انسان نتواند یک دفعه جهیزیه را تهیه کند، آیا به پولی که برای خرید آن کنار می گذارد، خمس تعلّق می گیرد؟ خمس دارد. (توضیح المسائل، 1425 هـ ق، ص 1747 ، م 1747) (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء قم)   آیة الله شبیری زنجانی(دام ظلّه): کسی که برای تأمین مخارج زندگی در سال های آینده همچون جهیزیه دختر یا خرید منزل، لازم است پولی یا جنسی را کنار بگذارد و بدون این کار نتواند در سال های آینده مخارج خود را تأمین کند؛ پول یا جنسی را که کنار می گذارد خمس ندارد. (المسائل الشرعیه، 1428، هـ ق، ص 387، م 1785) (توضیح المسائل، 1383، ج2، ص 11، م 1786)   آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظلّه): جهیزیه: اگر جهیزیه در وقتی تهیه شود که دختر در معرض ازدواج است و اتفاقاً چند سال بگذارد و شوهر نکرده باشد خمس ندارد ولی اگر مثلاً دختر در سن پنج سالگی باشد و تدریجاً برای او جهیزیه بخرند خمس دارد. پول آن: اگر تهیه بعض اقلام جهیزیه بدون کنار گذاشتن پول که قهراً سال هم بر آن می گذرد و برای شخص یک جا خریدن ممکن نباشد در این صورت به پولی که جهت تهیه آن کنار گذاشته خمس تعلّق نمی گیرد. (جامع الاحکام، 1382، ج1، ص 207، س 748 و 750)   آیة الله فاضل لنکرانی(ره): جهیزیه: اگر انسان نتواند یک جا تهیه کند و مجبور باشد که هر سال مقداری از آن را تهیه نماید و یا در شهری باشد که معمولاً هر سال مقداری از جهیزیه دختر را تهیه کنند و تهیه آن مورد حاجت باشد خمس ندارد. پول آن: اگر برای تهیه جهیزیه مورد نیاز و در حد شأن راهی غیر از این نداشته باشید و در موقع نیاز نتوانید تهیه کنید، در این صورت خمس به آن تعلّق نمی گیرد. (توضیح المسائل، 1384، ص 296، م 1829) (جامع المسائل، 1379، ج 1، ص 187، م 743) (جامع المسائل، 1379، ج 1، ص 188، س 746)   آیة الله گلپایگانی(ره): جهیزیه: اگر موقعی که دختر در معرض ازدواج است اجناس به عنوان جهیزیه مورد حاجت او خریداری نمایند خمس به آن تعلّق نمی گیرد اگر چه سال بر آن بگذرد. پول آن: اگر پول کنار بگذارند خمس به آن تعلّق می گیرد. (مجمع المسائل، 1411هـ ق، ج1، ص 337، س 173 و با استفاده از س 171و 172)   آیة الله مکارم شیرازی(دام ظلّه): جهیزیه: در مناطقی که اگر جهیزیه را قبلاً تهیه نکنند عیب است و یا این که تهیه آن جز به صورت تدریجی مشکل است، خمس ندارد. در غیر این صورت خمس دارد. پول آن: اگر پول کنار بگذارند خمس به آن تعلّق می گیرد، اما اگر زیاد در زحمت باشد، خمس آن را به آن ها می بخشیم. (برای کسانی که از نظر موقعیت مالی، ضعیف هستند.)
سلام علیکم سوال: آفتاب با چه شرایطی پاک کننده است؟ پاسخ: 1. از بین رفتن عین نجاست؛ 2. تر بودن محل نجاست و اگر خشک باشد باید بوسیله مایعی آن را تر کنند؛ 3. چیزی مانع تابش خورشید نباشد؛  4. آفتاب به تنهایی چیز نجس را خشک کندمثلا هوا بادی نباشه 5. در یک مرتبه و به تنهایی چیز نجس را خشک کند.
سوال: آیا به جهیزیه یا پولی که برای آن کنار می گذ ارند، خمس تعلّق می گیرد؟ امام خمینی(ره): جهیزیه: اگر انسان نتواند یک جا جهیزیه دختر را تهیه کند و مجبور باشد که هر سال مقداری از آن را تهیه نماید یا در شهری باشد که معمولاً هر سال مقداری از جهیزیه دختر را تهیه می کنند به طوری که تهیه نکردن آن عیب است؛ چنانچه در بین سال از منافع آن سال جهیزیه بخرد، خمس ندارد. ولی اگر پول کنار بگذارد خمس دارد. (تحریر الوسیله، 1408 هـ ق، ج1، ص 359 و 360، م 177 ) (توضیح المسائل، 1385، ص 253، م 1777) (استفتائات، 1380، ج1، ص 353، س 28)   آیة الله بهجت(ره): جهیزیه: تهیه جهیزیه در سال هایی که دختر در معرض شوهر نمودن است، خمس ندارد. پول آن: اگر پولی را برای تهیه جهیزیه پس انداز نماید در صورتی که با آن پول در یک مرتبه نمی شود تمام آن را خرید و در مدت کمی مثلاً دو یا سه سال می تواند آن چیز را بخرد و عرفاً می گویند محتاج به آن چیز است، خمس ندارد. (استفتائات، 1386، ج 3، ص 35 و 36، س 3498 و 3499) (توضیح المسائل، 1381، ص 272، م 1391)   آیة الله تبریزی(ره): جهیزیه: اگر انسان در شهری باشد که معمولاً هر سال مقداری از جهیزیه دختر را تهیه می کنند. چنانچه در بین سال از منافع آن سال جهیزیه ای بخرد و از شأنش هم زیاد نباشد، بنابر احتیاط لازم خمس آن را بدهد و اگر از شأنش زیاد باشد یا از منافع آن سال در سال بعد جهیزیه تهیه نماید، باید خمس آن را بدهد و آنچه را قبل از سال بلوغ دختر به او تملیک کرده اند تخمیس آن بر دختر حتی بعد از بلوغ واجب نیست. پول آن: چنانچه پول جهیزیه نگهداری شود و از آن سال بگذرد، خمس آن باید داده شود. (توضیح المسائل، 1383، ص 263، م 1786) (استفتائات، 1385، ج2، ص 153،س 714) (استفتائات، 1385، ج2، ص 177، م 821)   آیة الله خامنه ای(دام ظلّه): جهیزیه: اگر به علت عدم توانایی از تهیه یکباره آن هنگام نیاز، ناگزیر از تهیه تدریجی و نگهداری آن برای زمان احتیاج باشید و مقدار آن هم به اندازه شان عرفی شما باشد، که در این صورت جز موونه محسوب می شود و خمس ندارد. پول آن: اگر پول جهیزیه را کنار می گذارند باید سر سال، خمس آن پرداخت شود، مگر آن که بخواهند در آینده نزدیک صرف خرید لوازم ضروری ازدواج نمایند و با پرداخت خمس آن نتوانند باقیمانده لوازم مورد حاجت را تهیه کنند. (اجویة الاستفتائات، 1387، ص 191، با استفاده از س 918 و ص 189 با استفاده از س 906)   آیة الله خوئی(ره): جهیزیه: اگر انسان در شهری باشد که معمولاً هر سال مقداری از جهیزیه دختر را تهیه می کنند چنانچه در بین سال از منافع آن سال جهیزیه ای بخرد و از شأنش زیاد نباشد، خمس آن را لازم نیست بدهد و اگر از شانش زیاد باشد یا از منافع آن سال در سال بعد جهیزیه تهیه نماید، باید خمس آن را بدهد. پول آن: اگر پول را کنار بگذارد و از آن سال بگذرد خمس دارد. (توضیح المسائل، 1371، ص 299، م 1786) (استفتائات، 1381، ص 123 و 124، س 399) (استفتائات، 1381، ص 123 و 124، با استفاده از س 399)   آیة الله سیستانی(دام ظلّه): جهیزیه: اگر متعارف چنین باشد که انسان جهیزیه دخترش را در سال های متعدد، تدریجاً تهیه کند و تهیه نکردن جهیزیه منافی شانش  باشد هر چند از جهت این که نتواند در وقتش تهیه کند، اگر در بین سال از منافع آن سال مقداری جهیزیه بخرد که از شأنس زیاد نباشد و عرفاً تهیه آن مقدار در یک سال جزء مصارف سالیانه متعارف او شمرده شود، خمس آن را لازم نیست بدهد
فتوای حضرت امام خامنه ای درباره واتساپ سوال:حضرت آقا درباره فضای اینترنت که ساخت دشمن است و ورود و مقابله با دشمن در زمین دشمن را توصیه کردند فضای واساپ نیز اینگونه است یعنی میتوان در آن کار فرهنگی علیه دشمن انجام داد آیا در اینصورت هم استفاده از واتساپ حرام است؟ جواب:اگر نفعش بیش از ضررش باشد جایز است ولو اینکه اسرائیل منتفع شود حالا اگه کار فرهنگی میکنید استفادش حلاله..
✅پرسش: سلام ببخشيد من در سني هستم که فشار جنسي دارم و آزارم ميده و طبيعتا فکر هاي جنسي بدون اينکه بخوام به سرم ميزنه بهترين راه حل براي اينکه هيچ وقت حتي به گناه فکر نکنيم چيه؟ ممنونم ???????????????? 🌸☘☘☘☘☘🌸 🌺پاسخ: علیکم السلام. شما مى‌توانید از دستورالعمل‌هاى زیر بهره‏ بگیرید و امیدواریم به تدریج از شر آن رهایى یابید: 1. اولین قدم برای شناخت و درمان این گونه افکار، داشتن آرامش است. بنابراین سعی کنید در همه حالات زندگی خصوصاً در مواقع ظهور این افکار آرامش خود را حفظ کنید. 2. برای مقابله با این افکار، باید نسبت به آن بی‌اعتنا بود. اگر بتوانید به افکاری که به ذهنتان خطور می‌کند بی‌ا‌عتنا باشید و به آنها اهمیت ندهید، به تدریج از شر آن‌ها رهایی خواهید یافت. 3. منحرف ساختن فکر به سوی محاسبات ذهنی یکی از مفیدترین راه‌حل‌ها است. لذا از آنجا که معمولاً این افکار در زمان‌های خاصی به سراغ شما مى‌‌آید، سعى کنید با یک برنامه‏‌ریزى دقیق و حساب شده ذهن خود را به موضوعات مهم و جذاب دیگر مشغول سازید و هیچ گاه بیکار نباشید. مثلاً هنگام نماز به معانی نماز توجه انصراف دهید. 4. فرمان ایست! در منابع علمی جدید، برای متوقف کردن افکار نادرست، علاوه بر درمان‌های دارویی و قبل از آن درمان‌ها، از روش‌های خاصی استفاده می‌شود که مهمترین آنها روش «توقیف فکر» نام دارد؛ بدین ترتیب که از شخص خواسته می‌شود که به طور عمد افکار خود را آزاد بگذارد و در این بین ناگهان با صدای بلند و بیزار کننده، فریاد می‌زند: ایست! به نظر می‌رسد این عمل جریان فکر را متوقف می‌کند. بنابراین هرگاه این افکار به سراغتان آمد و متوجه شدید، وسط افکار به خود بگویید: «بس است دیگر» و بدین وسیله رشته افکار مزاحم را قطع کرده و به سراغ مطلبى دیگر خواهید رفت. 5. هر روز به خود تلقین کنید که من قادرم افکار ناخواسته را کنار بگذارم. تلقین یکى از راه‏‌هاى مبارزه با افکار منفى است. - حاصل سخن اینکه: همان طور که عرض شد باید جلوی ورود این گونه افکار را گرفت و برای طرد قسمت دیگر آن تلاش کرد. قرآن راه حلّی که می‌دهد؛ مراقبت از خود و یاد خداوند است؛ انسان باید مواظب جلسات، خواندنی‌ها، شنیدنی‌ها، خوردنی‌ها و پوشیدنی‌های خود باشد. وقتی مواظب این مطالب بود به تدریج یاد خداوند در دل او نقش می‌بندد و خاطره‌های خوب در ذهنش ترسیم می‌شود از این رو قرآن ذکر خداوند را برای غفلت‌زدایی و قرب به حق به ما می‌آموزد.(مراحل اخلاق در قرآن، علامه جوادی آملی، ص 34 و35.) خداوند می فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید بسیار خداوند را ذکر کنید(احزاب(33) آیه 41.) وقتی ذکر کسی در دل زیاد شد، به او علاقه‌مند شده و این علاقه، ملکه انسان می‌شود؛ تا به حدی که انسان در همه حالات خود در نماز و ذکر خداوند است، چه خوش می‌گوید: خوشا آنان که دائم در نمازند. پس، با یاد خداوند و کنترل مجاری نفوذ افکار آزار دهنده و توجه نکردن به آن‌ها، زمینه پاک شدن صفحه قلب از خواطر الهی و ترسیم خواطر خوش الهی در ذهن و قلب انسان ایجاد می‌شود.
سلام علیکم سۆال: حکم عروسک سازی و مجسمه سازی با وسایل مختلف چیست؟ الف – در صورتی که اعضای حیوان و یا انسان به طور کامل ساخته شود؟ ب- در صورتی که اعضای حیوان و یا انسان به طور کامل نباشد، مثل اینکه انگشت نداشته باشد؟ امام خمینی(ره): الف) ساختن عروسک جایز نیست. ب) ساختن مجسمه ذی روح حرام است.     (استفتائات، انتشارات اسلامی، 1378، پنجم، ج 2، ص 19، س 48 و 49)   آیة الله بهجت(ره): الف)جایز نیست. ب)مانع ندارد مگر اینکه عرفاً کامل باشد.       (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سۆالات جامعة الزهراء قم)   آیة الله تبریزی(ره): مجسمه سازی جاندار چنانچه به نحو کامل بوده باشد بنابر مشهور حرام است و نداشتن یک دست و یا یک پا منافاتی با کامل بودن ندارد و اما ساختن عروسک مانعی ندارد. والله العالم (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سۆالات جامعة الزهراء قم)   آیة الله خامنه ای(دام ظلّه): جواب: در حقیقت این قید توضیحی است نه اخراجی در مقابل نقاشی. الف)به نظر شریف حضرت امام قدس سره ساختن مجسمه تام ذی روح حرام است ولی خرید و فروش و نگهداری آن اشکال ندارد.         (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سۆالات جامعة الزهراء قم)   آیة الله خویی(ره): ساختن مجسمه جاندار حرام است.          (توضیح المسائل مراجع، ج 2، ص 213، س 2069، منهاج الصالحین، عشرون، بیروت ج 2، ص 8، س 16)   آیة الله سیستانی(دام ظلّه):         الف) به احتیاط واجب جایز نیست. ب)به احتیاط واجب جایز نیست. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سۆالات جامعة الزهراء قم)   آیة الله شبیری زنجانی(دام ظلّه):   ساختن مجسمه جاندار حرام است.          (توضیح المسائل، 1383، دانش، ج 2، ص 85، م 2077)   آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظلّه): الف) ساختن مجسمه ذی روح مطلقا جایز نیست. ب) اگر مجسمه بعض بدن باشد اشکال ندارد ولی مجسمه کامل بدن باشد ساختن آن حرام است. (جامع الاحکام، حضرت معصومه (سلام الله علیها)، 1378، ج 1، ص 306، س 1054، 1057)   آیة الله فاضل لنکرانی(ره):  مجسمه سازی با هر وسیله ای که باشد حرام است و منظور ساختن چیزی است که عرفاً به آن مجسمه بگویند ولو بعض اجزاء را نداشته باشد.    (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سۆالات جامعة الزهراء قم)   آیة الله گلپایگانی(دام ظلّه): الف) جائز نیست.والله العالم ب) مجرّد انگشت نداشتن مجسمه برای جواز کافی نیست بلی چنانچه صدق مجسمه کامل نکند مثل اینکه قسمتی از آن را مانند سر و یا دست را بسازد اشکال ندارد. والله العالم.      (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سۆالات جامعة الزهراء قم)   آیة الله مکارم شیرازی(دام ظلّه):     ساختن و خرید و فروش مجسمه اشکال دارد ولی خرید و فروش صابون و مانند آن که روی آنها شکل مجسمه یا نقشهای برجسته است اشکالی ندارد. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سۆالات جامعة الزهراء قم)   آیة الله نوری همدانی(دام ظله): الف) حرام است.  (منتخب المسائل، 1383، مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ص 234، م 634)   آیة الله وحید خراسانی(دام ظلّه):    الف) مجسمه ذی روح انسان و حیوان حرام است.      ب)ساختن مجسمه جاندار حرام است. (منهاج الصالحین مدرسه امام باقر(علیه السلام)، نگارش، ج 3، ص 11، م 16 توضیح المسائل، ص 582، م 2097)
❌ 👆 فرمایشات دو تن از مراجع عظام تقلید (حفظهم الله) درباره‌ی های نوظهور. از جمله دهه ی محسنیه. ⚠️ پ.ن : 💠خدمت محبین و موالیان اهلبیت (صلوات‌الله‌علیهم‌) عرض می کنیم: توسل به خاندان نبوت علیهم السلام، ۳۶۵ روزه سال است. روضه‌های هفتگی که بحمدالله در طول سال نیز برقرار هستند، نشانه‌ی همین ارادت ها و محبت هاست.♥️♥️ اما با دهه‌سازی‌های‌مختلف،باعث‌نشویم که شور و حرارت عموم مردم برای ایام محرم-صفر و فاطمیه، تحت الشّعاع قرار بگیرند‼️ در صورت متعدّد شدن دهه ها، ایام شاخصی همچون محرم-صفر و فاطمیه کمرنگ شده و رنگ میبازند‼️ 🌷((وَ مِنَ الله توفیق))🌷
✅پرسش: مي خواستم در مورد حد و حدود و نحوه ي ارتباط دختر با پسر نامحرم در اجتماع و فاميل رو بدونم. 🌸☘☘☘☘☘🌸 🌺پاسخ: در آموزه های دینی گفته شده است که ارتباط با نامحرم باید بسیار محدود و با رعایت تمام حدود شرعی باشد و در واقع به مقدار ضرورت اکتفا کرد. اینكه در احكام شرعی می‏فرمایند در غیر ضرورت مكروه است مرد با زن هم صحبت شود، مخصوصا مرد و زن جوان، به این دلیل است كه چه بسا همین هم صحبت شدنها، غرایز جنسی افراد را تحریك كند و یك اُلفت و محبّت شهوانی بین مرد و زن ایجاد گردد و نقطه آغازی برای غوطه ‏ور شدن در انحراف شود. در هر حال انسان باید دقیقا درون خود را بكاود و باطنش را عمیقا مطالعه كند كه مثلاً صحبت كردن با افراد نامحرم چه ضرورتی برای او دارد. ثانیا: در صورت ناچاری و ضرورت، روابط با نامحرم تا آنجا كه به شكستن حریم احكام الهی منجر نشود، اشكالی ندارد. بنابراین، گفتگو و نگاه‏های متعارف بدون قصد لذّت و ریبه، اشكالی ندارد. امّا با این حال، حتی‏ الامكان لازم است به گونه‏ ای باشد كه كمترین اختلاط پدید آید و در برخورد و گفتگو، هنجارهای شرعی زیر باید رعایت شود: ۱ـ از گفتگوهای تحریك كننده پرهیز شود. شوخی و خنده با نامحرمان جایز نیست و اگر موجب فتنه و فساد شود قطعا حرام است. ۲ـ از نگاه‏های آلوده و شهوانی خودداری شود. ۳ـ حجاب شرعی رعایت شود. ۴ـ قصد تلذّذ و ریبه در كار نباشد. ۵ـ دو نفر نامحرم در محیط بسته، تنها نمانند. ۶- هنگام صحبت کردن با نامحرم به او نگاه نكند و به هیچ قسمتی از بدن او خیره نشود. ۷- در همه حال، خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانید و عفّت و حیا را فراموش نكنید. روشن است كه هر فرد خود بهتر می‏تواند تشخیص دهد كه كجا از مرز فراتر رفته است. «بَلِ الْإِنسَانُ عَلَى‏ نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ؛ آدمی بر نفس خود آگاه و بیناست»[سوره قیامت، آیه ۱۴.] نکته مهمی که باید بدان توجه داشته باشیم در احکام محرم و نامحرم فرقی بین نامحرم غریبه و بیگانه و نامحرم از فامیل وجود ندارد و نامحرم،نامحرم است چه پسر عمو باشد چه یک مرد غریبه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نغمه های فاطمیون🌷
🕋 ختم قرآن شماره ۱۰ 🕋 ♦️یکم و پانزدهم هر ماه♦️ 💠💠💠 💠💠💠 🔹 ایدی خادم : @Goleyas6111 🔹 مهلت قرائت
🕋 ختم قرآن شماره ۱۱ 🕋 ♦️یکم و پانزدهم هر ماه♦️ 💠💠💠 💠💠💠 🔹 ایدی خادم : @Goleyas6111 🔹 مهلت قرائت : ۳۰ آبان ماه 🔹 نیت ختم : 🔅 به نیت سلامتی و ظهور آقا امام زمان عج 🔅 حاجت روایی ، شفای مریضان ، عاقبت بخیری ، ازدواج جوانان ، نجات مسلمانان از دشمنان اسلام 💠💠💠 💠💠💠 🔹 اسامی شرکت کنندگان👇 جزء ۱📖 گل یاس جزء ۲📖 دائی پور جزء ۳📖 Zahra😘 جزء ۴📖 زهرا جزء ۵📖 شکری جزء ۶📖 ناصری جزء ۷📖 ناصری جزء ۸📖 yas جزء ۹📖 فاطمه جزء۱۰📖 مهستی 💠💠💠 جزء۱۱📖 ستایش جزء۱۲📖 منتظر جزء۱۳📖 منتظر جزء۱۴📖 عیسی زاده جزء۱۵📖 عیسی زاده جزء۱۶📖 عیسی زاده جزء۱۷📖 یا زینب جزء۱۸📖 وجیهه جزء۱۹📖 وجیهه جزء۲۰📖 پورمند 💠💠💠 جزء۲۱📖 نجمه جزء۲۲📖 محمدی جزء۲۳📖 محمدی جزء۲۴📖 فاطمه جزء۲۵📖 فاطمه جزء۲۶📖 فاطمه جزء۲۷📖 فاطمه جزء۲۸📖 فاطمه جزء۲۹📖 دائی پور جزء۳۰📖 فاطمه 💠💠💠 💠💠💠 📢📢 محبان قرآن❤️ انتخاب شما تعهد به اتمام قرائت میباشد . التماس دعای فرج🙏🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹کانال سخنرانی های رهبری🌹 سخنان رهبر عزیزمان یعنی نایب امام زمان (عج) را با دقت بیشتری گوش بدهیم. جهت دسترسی لینک های مربوطه را لمس بفرمایید. 👇👇👇 🔹سخنرانی های سال ۹۷ @EmamKhameneispeeches1397 🔹سخنرانی های سال ۹۸ @EmamKhameneispeeches1398 🔹 سخنرانی های سال ۹۹ @emamkhameneispeaches99 🌹🌹🌹 🌹🌹🌹 آمرین استان آذربایجان غربی @amerinWeAzerPro 🌹🌹🌹 🌹🌹🌹