قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
✨ ✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨ ✨وَمَا كُنتَ تَرْجُو أَن يُلْقَي إِلَيْكَ الْكِتَابُ إِلّ
✨
✨وَلَا يَصُدُّنَّكَ عَنْ آيَاتِ اللَّهِ بَعْدَ إِذْ أُنزِلَتْ إِلَيْكَ وَادْعُ إِلَي رَبِّكَ وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ (87)
/قصص
🍃و (به هوش باش) پس از آنكه آيات الهى به سوى تو نازل گرديد، (وسوسه ها و تهديدات كفّار) تو را (از تبليغ و عمل به آن) باز ندارد و (همچنان ديگران را) به سوى پروردگارت دعوت كن و هرگز از مشركان مباش.
🌿بعثت، مراحلى دارد:
الف: گرفتن وحى. «يُلقى اليك الكتاب»
ب: برائت از كفّار. «فلاتكوننّ ظهيراً»
ج: صلابت در كار. «لايصدنّك»
د: دعوت ديگران. «اُدع الى ربّك»
ه : اخلاص در عقيده و عمل. «لاتكوننّ من المشركين»
توجّه به توحيد و نفى شرك و كفر آنچنان مهم است كه خداوند در اين آيات بارها پيامبرصلى الله عليه وآله را بر آن هشدار مى دهد. غالب جملات پيرامون اين مسئله در آيات اخير، با نون تأكيد ثقيله و با لحن مبالغه آمده است. «لاتكوننَّ - لايصدّنّك - لاتكوننّ»
🔹- كوتاه آمدن در ابلاغ وحى، نوعى تقويت كفر است. «فلاتكوننّ ظهيراً للكافرين و لايصدّنّك»
🔹- دشمنان حتّى براى شخص پيامبرصلى الله عليه وآله نيز نقشه دارند. «لايصدّنّك»
🔹- رهبران آسمانى نيز به تذكّرات الهى نيازمندند. «لايصدّنّك»
🔹- رسالت بايد همراه عزّت و قاطعيّت باشد. «لايصدّنّك... بعد اذ انزلت»
🔹- علم و آگاهى، مسئوليّت را سنگين تر مى كند. «بعد اذ انزلت اليك»
🔹- كسى در دعوت به حقّ موفّق مى شود كه قاطع و نفوذناپذير باشد. «لايصدّنّك... اُدع الى ربّك»
🔹- دعوت بايد خالصانه باشد و هيچ مسئله اى را جز رضاى خداوند در نظر نگيرد. «اُدع الى ربّك و لاتكوننّ من المشركين» آرى كسى كه به خاطر ملاحظه ديگران دعوت به خدا نكند، در مدار شرك قرار گرفته است.
- دعوت بايد به سوى خدا باشد، نه خود. «اُدع الى ربّك»
- شرك زدايى و مبارزه با كفر، سرلوحه ى فعاليّت پيامبران و از تأكيدات بسيار جدّى خداوند است. «لاتكوننّ من المشركين»
⚘ @Nahjolbalaghe2
#تفسیرقرآن
هدایت شده از قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
⚘
📚نهج البلاغه/نامه۱۹/به يكي از فرماندهان
💥#هشدار از بدرفتاري با مردم
پس از نام خدا و درود. همانا دهقانان مركز فرمانداريت، از خشونت و قساوت و تحقير كردن مردم و سنگدلي تو شكايت كردند، من درباره آنها انديشيدم، نه آنان را شايسته نزديك شدن يافتم، زيرا كه مشركند. و نه سزاوار قساوت و سنگدلي و بدرفتاري هستند زيرا كه با ما هم پيمانند، پس در رفتار با آنان، نرمي و درشتي را به هم آميز. رفتاري توام با شدت و نرمش داشته باش، اعتدال و ميانه روي را در نزديك كردن يا دور نمودن، رعايت كن.
#نامهها
🍂🍂🍂
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
۱۹- و من كتاب له ( عليه السلام ) >إلي بعض عماله < أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ دَهَاقِينَ أَهْلِ بَلَدِكَ
🍃
✅شرح نامه ۱۹( مکارم شیرازی )
🔹از نامه هاى امام(عليه السلام) است که به بعضى از فرماندهانش نگاشته.(1)
نامه در یک نگاه:
مخاطب این نامه آن گونه که از تاریخ یعقوبى و تاریخ بلاذرى استفاده مى شود عمر بن ابوسلمه (مسلمه) ارحبى است که به گفته بعضى حاکم بر فارس و بحرین بود که نسبت به بعضى از گروه هایى که تحت حاکمیّت او قرار داشتند و از طایفه مجوس بودند، خشونت به کار برده بود و آنها شکایت نامه اى خدمت امام(علیه السلام)فرستادند. امام(علیه السلام) ناراحت شد و نامه مورد بحث را براى او مرقوم داشت و او را دعوت به رعایت اعتدال و ترک خشونت فرمود.
جالب اینکه توصیه امام(علیه السلام) در این نامه درباره غیر مسلمین است، آنهایى که به عنوان «اهل ذمّه» در داخل کشور اسلام زندگى مسالمت آمیز داشتند و باید مورد رأفت و محبّت اسلامى قرار گیرند و جان و مال و عرض آنها محفوظ باشد، امام هیچ گونه خشونت را در حقّ آنها نمى پذیرد. ولى از آنجا که نزدیکى بیش از حدّ به آنها ممکن بود سبب مشکلات دیگرى شود امام(علیه السلام) دستور رعایت اعتدال را به این فرماندار مى دهد.
🔸شمول رأفت اسلامى نسبت به همه شهروندان:
مخاطب اين نامه فرماندار فارس و بحرين بود که نسبت به گروهى از مجوس که در آنجا مى زيستند با خشونت رفتار مى کرد و آنها چون معتقد به عدالت و خلق نيکوى امام(عليه السلام) بودند به امام(عليه السلام) شکايت کردند، امام(عليه السلام) اين نامه را که در عين کوتاهى، بسيار پر محتواست و مى تواند برنامه اى براى همه زمامداران باشد براى او مرقوم داشت. فرمود: «اما بعد (از حمد و ثناى الهى) گروهى از زعما و کدخدايان اهل شهر تو از خشونت و قساوت و تحقير و بدرفتارى تو شکايت کردند و من درباره آنها انديشيدم، نه آنان را شايسته نزديک شدن (بيش از حد) يافتم، زيرا مشرکند و نه سزاوار دورى و بدرفتارى، چرا که با آنان پيمان بسته ايم (و اهل ذمّه هستند)»;
(أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّ دَهَاقِينَ(2) أَهْلِ بَلَدِکَ شَکَوْا مِنْکَ غِلْظَةً وَ قَسْوَةً، وَ احْتِقَاراً وَ جَفْوَةً، وَنَظَرْتُ فَلَمْ أَرَهُمْ أَهْلاً لاَِنْ يُدْنَوْا لِشِرْکِهِمْ، وَلاَ أَنْ يُقْصَوْا وَ يُجْفَوْا لِعَهْدِهِمْ).
امام(عليه السلام) در تعبيرات خود روى چهار نقطه از اعمال نارواى آن فرماندار انگشت نهاده; نخست خشونت و ديگر قساوت و بى رحمى و سوم تحقير کردن
آنها و چهارم بدرفتارى نسبت به آنهاست
گرچه اين چهار مفهوم با هم نزديکند ولى تفاوتهاى دقيقى با هم دارند. لذا امام(عليه السلام) به تمام آنها اشاره کرده و به دنبال آن نظر مبارک خود را چنين اعلام مى کند که از يک سو بايد توجّه داشت آنها مشرکند، زيرا مجوس به عنوان دوگانه پرست و ثنوى شناخته مى شود، چون معتقد به دو مبدأ خير و شر و يزدان و اهريمن بوده اند، هرچند زرتشتى هاى امروز مدعى هستند که ما موحّديم نه مشرک، امّا منابع دينى آنها غير از اين را مى گويد.
به هر حال امام(عليه السلام) با ملاحظه تفاوت اعتقادى، نزديک شدن بيش از حد به آنها را نهى مى کند و در عين حال اين نکته را يادآور مى شود که آنها تحت پيمان ذمّه هستند; يعنى با مسلمانان هم زيستى مسالمت آميز دارند آنها متعهدند که به اسلام احترام بگذارند و حکومت اسلامى نيز متعهد است که از جان و ناموس آنها دفاع کند و نسبت به آنان خوش رفتارى نمايد، بنابراين به خاطر اين پيمان ذمّه، جفا کردن و بدرفتارى در حق آنها جايز نيست.
آن گاه امام(عليه السلام) مطلب را روشن تر ساخته و چنين مى فرمايد: «بنابراين لباسى از نرمش همراه کمى شدت و خشونت براى آنان بر خود بپوشان و با رفتارى ميان شدت و نرمش با آنها معامله کن و نزديک ساختن و تقريب را با دور نمودن و ابعاد آنها با هم بياميز;
ان شاء الله»; (فَالْبَسْ لَهُمْ جِلْبَاباً(3) مِنَ اللِّينِ تَشُوبُهُ بِطَرَف مِنَ الشِّدَّةِ، وَ دَاوِلْ(4) لَهُمْ بَيْنَ الْقَسْوَةِ وَ الرَّأْفَةِ، وَامْزُجْ لَهُمْ بَيْنَ التَّقْرِيبِ وَالاِْدْنَاءِ، وَالاِْبْعَادِ الاِْقْصَاءِ. إِنْ شَاءَ اللهُ).
🌱ادامه دارد...
⚘ @Nahjolbalaghe2
#شرحوتفسیرنامههاینهجالبلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : فرزندی که راهش را از پدرش جدا کرد
#حجت_الاسلام_والمسلمین_حسینی_قمی
✨﷽✨
🌸✍امام حسین علیه السلام پنج راهڪار زیبا براے ڪسانیڪه میخواهند گناه نڪنند ولی نمیتوانند، ارائه میدهد، که اگر فقط دو بند آخر روایت خوب درڪ شود دیگر هیچگاه به سمت گناه نخواهیم رفت:
◇✍مردےآمد خدمت امام حسين علیه السلام و گفت: مردے گناهڪارم و نمی توانم از گناه خودارے ڪنم مرا موعظه ڪن.امام علیه السلام در پاسخ فرموند: پنج ڪار انجام بده بعد هر چه خواستی گناه ڪن.
◆⑴روزےخداوند بزرگ را نخور هر چه می خواهی گناه ڪن؛
◇⑵از حڪومت و سرپرستی خدا خارج شو، هر چه دلت میخواهد انجام ده؛
◆⑶جايی را انتخاب ڪن ڪه خدا تو را نبيند بعد هر چه می خواهی گناه مرتڪب شو؛
◇⑷زمانی ڪه عزرائيل آمد روح ترا از بدنت بگيرد او را از خودت دور ڪن هر چه خواستی انجام بده؛
◆⑸وقتی ڪه مالڪ جهنم خواست تو را وارد آتش ڪند وارد نشو بعد هرگناهی ڪه می خواهی انجام ده.
📕موسوعة
ڪلمات الامام الحسين عليه السلام، ح 559
۞ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج۞
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
#از_خانه_تا_خدا.... #درس هجدهم 👇 💎 " غذا خوردن با برنامه " ✴️ برای اینکه تفاوتِ #فرهنگ_دینی با #فر
#از_خانه_تا_خدا....
#درس نوزدهم
👇
💎 " نگاهِ ناقص به دین "
💢 اگه یه نفر، "آدمِ سطحی نگری" باشه، پیشِ خودش فکر میکنه و میگه:
🔻چرا اسلام مخالفِ این هست که ما از غذا خوردن لذّت ببریم؟!
پیش خودش میگه اسلام همیشه میخواد حال ما رو بگیره! 😤
🔺چرا اسلام میگه با اینکه هنوز جا داری یه لقمۀ دیگه هم بخوری اما دست از غذا بکش؟!
خب من میخوام دو تا لقمۀ دیگه هم بخورم!
اصلاً میخوام هر چی دوست دارم بخورم!😤
⚠️⛔️⚠️
✅ عزیز دلم علّت اینکه اسلام میگه "لقمۀ آخر" رو نخور اینه که:
🔶 بدنِ انسان تا "همون یه لقمه مونده به آخر" دیگه "سیر" میشه،
* امّا یه مقدار طول میکشه تا پیامِ سیر شدن به مغز برسه
برای همین👆، آدم "خیال میکنه" که هنوز سیر نشده ☺️
🔹⭕️🔸🔷
✔️ اگه آدم اون لقمۀ آخر رو نخوره باعث میشه که همیشه نسبت به غذا اشتها داشته باشه
و غذاهاش رو با لذّتِ بیشتری بخوره👌
🔞 ضمن اینکه مصرفِ بیش از حدّ غذا باعثِ
👈کاهشِ عمرِ انسان و به وجود اومدنِ بیماریهای مختلف میشه.😷
📌 "در واقع خوردنِ اون لقمۀ آخر درسته یه کمی لذّت داره، امّا باعث میشه که آدم لذّتهای زیادی رو از دست بده"
☑️🔴♨️
اسلام خیلی زیبا انسان رو رشد میده.
✔️ بله ظاهراً داره با بعضی از "لذّت های بی بند و بارانۀ" تو مخالفت میکنه ؛
💞 امّا در واقع داره یه برنامۀ عالی برای لذت بردنِ تو از غذا خوردن بهت میده.
💕🌟🌺
👌اتفاقاً خداوند مهربان اصلاً راضی نیست که کسی از زندگی خودش "کم" لذت ببره.
بهت میگه عزیزم تو باید "خیلی لذّت ببری" 💖
🌹 خداوند متعال، انسان رو خلق کرده و "اصلاً هم نمیخواد انسان رو مریض و ضعیف ببینه"
* نمیخواد ببینه انسان داره به خاطر بیماری و سایر مشکلات، اذیت میشه😌❣
🌷 خداوند حکیم میدونه که اگه آدم از زندگی خودش "کم" لذّت ببره،
👈سراغِ گناه هایی میره که پر از ضرر هست...🔥
❤️ برای همین "با برنامه های عالی و دقیق و انسان شناسانه"، به آدم کمک میکنه تا بیشترین لذّت رو از زندگیش ببره....
✅🔷🎗➖💖🌺
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
┄┄┄••❅❈✧❈❅••┄┄┄
ازدواج به موقع.m4a
5.98M
#ازدواج_تنهامسیری ۱۸
⭕️اگه زود ازدواج کنیم برامون مشکل خانوادگی و اقتصادی پیش نمیاد؟
حاج آقا حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : عبادت تکلیف است یا تشریف ؟
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_عاملی
091.الشمس.mp3
504.7K
✅ سوره شمس
🎤استاد خلیل الحصری
⚘ @Nahjolbalaghe2
#صوتقرآن
✨پیامبراکرم صلی الله علیه وآله و سلم:
✅برای عاقل صفاتی است که با آن ها شناخته می شود:
1⃣ از کسی که بر او ظلم کرده می گذرد
2⃣برای کسی که از او پایین تر است تواضع می کند
3⃣برای نیکی کردن به کسی که از او بالاتر است می شتابد
4⃣اگر فضیلتی ببیند آن را بدست می آورد
5⃣ترس(ازخدا)هیچ وقت از او جدا نمی شود
6⃣با شاید و امیدوارم گول نمی خورد
7⃣قبل از این که سخن بگوید دوراندیشی می کند پس اگر تکلم کند سود برده و اگر ساکت بماند سالم مانده
8⃣اگر فتنه و آزمایشی او را در بر بگیرد به خدا تمسک می کند و آن را آرام می کند
منبع: مجموعه ورام ج 2 ص 246
/امامزمانیها
🍃🌺
@Nahjolbalaghe2
✨
سر صبح بردن نام حسین بن علی میچسبد:
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ،
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَعَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ♥️
@Nahjolbalaghe2
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
✨ ✨وَلَا يَصُدُّنَّكَ عَنْ آيَاتِ اللَّهِ بَعْدَ إِذْ أُنزِلَتْ إِلَيْكَ وَادْعُ إِلَي رَبِّكَ وَلَ
🌹
✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨
🌹وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (88)
/قصص
🍃و (هرگز) معبود ديگرى را با «اللّه» مخوان كه معبودى جز او نيست. همه چيز جز وجه او نابود است، حُكم (و حاكميّت، تنها) از آن اوست، و همه به سوى او بازگردانده مى شويد.
🔻فرقه ى «وهّابيّت» اظهار مى نمايند كه هركس، غير خدا را بخواند، مشرك مى شود؛ زيرا خداوند فرموده است: «فلاتدع مع اللّه أحداً»(106)، بنابراين كسانى كه در توسّل، اولياى خدا را صدا مى زنند، مشركند! امّا اين آيه توضيح مى دهد كه مشرك، كسى است كه غير خدا را به عنوان خداى ديگر بخواند: «لاتدع مع اللّه الهاً آخر» و ناگفته پيداست كه شيعيان هيچ مقامى را به عنوان خدا صدا نمى زنند، بلكه به عنوان كسى كه نزد خداوند آبرو دارد صدا مى زنند، آن هم آبرويى كه از طرف خداوند به او داده شده است، نظير انبيا و اولياى الهى، نه هر شفيع و آبرومند موهومى. زيرا بت پرستان نيز در دنياى خيال خود، براى بت ها آبرويى تصوّر مى كردند.
در اين آيه، شرك زدايى با عبارات مختلفى بيان شده است؛
🔹الف: خداى ديگرى را با «اللّه» مخوانيد.
🔹ب: معبودى جز اللّه نيست.
🔹ج: همه چيز جز او نابود شدنى است.
🔹د: حاكميّت، تنها از آن اوست.
🔹ه : تنها به سوى او باز مى گرديد.
پادشاه كشور سعودى هر سال روز عيد قربان علماى فرقه هاى اسلامى را ميهمان مى كند. در يكى از سالها علاّمه سيّد شرف الدين جبل عاملى (از علماى برجسته لبنانى) به مهمانى دعوت مى شود. علاّمه همين كه وارد جلسه شد، قرآنى را كه جلد چرمى داشت به شاه هديه كرد. شاه آن را گرفت و بوسيد. علاّمه گفت: تو مشرك هستى! شاه ناراحت شد كه چرا چنين تهمتى مى زنى؟ علاّمه گفت: چون شما چرمى را بوسيدى كه پوست حيوان است و احترام به پوست حيوان شرك است!
شاه گفت: من هر پوستى را نمى بوسم، كفش من از چرم و پوست حيوان است؛ ولى هرگز آن را نمى بوسم، اين قطعه چرم، جلد قرآن قرار گرفته است.
علاّمه فرمود: «ما نيز هر آهنى را نمى بوسيم، آهنى را مى بوسيم كه صندوق يا ضريح و دژ و پنجره ى قبر پيامبر يا امامان معصوم عليهم السلام باشد».
آرى، شرك آن است كه ما كسى يا چيزى را در برابر خدا عَلم كنيم و براى او قدرتى مستقلّ قائل شويم، در حالى كه شيعه قدرت اولياى خدا را مستقل نمى داند، بلكه قدرتى وابسته به قدرت الهى مى داند و اگر گنبد وبارگاهى مى سازد به خاطر آن است كه به مردم اعلام كند در اين جا مرد توحيد دفن شده است. كسى كه در اينجا دفن شده در راه خداشهيد گشته و فدا و فناى توحيد شده است. پس گنبد و بارگاه، يعنى مركزى كه زير آن فرياد توحيد بلند است، نه مركزى در برابر مسجد.
🌹امام رضاعليه السلام فرمودند: «وجه اللّه» پيامبر خدا و حجّت هاى او در زمين هستند كه به وسيله آنان به خدا، دين و معرفت او توجّه مى شود.(107) در دعاى ندبه درباره امام زمان عليه السلام مى خوانيم: «أين وجه اللّه الّذى يُؤتى » و نيز مى خوانيم: «أين وجه الّذى يتوجّه الاولياء»
106) جنّ، 18.
107) توحيد صدوق، ص 117.
♦️- موحّد واقعى كسى است كه از همه ى معبودها، اَبَرقدرت ها، ايسم ها وطاغوت ها آزاد باشد. «لاتدع مع اللّه الهاً آخر»
♦️- به آنچه رفتنى است، دل نبنديم و خود را اسير آنها نسازيم. «كلّ شى ءٍ هالك الاّ وجهه» چنانكه حضرت ابراهيم فرمود: «لا اُحبّ الآفلين»(108)
♦️- حاكميّت، مخصوص خداوند است. «له الحكم»
♦️- معبود واقعى چند شرط دارد:
🔸الف: فناپذير نباشد. «كلّ شى ء هالك الا وجهه»
🔸ب: بر هستى فرمانروا باشد. «له الحكم»
🔸ج: فرجام همه به دست او باشد. «اليه ترجعون»
- مرگ، نابودى نيست، بازگشت به مبدأ است. «اليه ترجعون»
پروردگارا! مزه ى تلاوت، تدبّر و پندگيرى از قرآن را به ما بچشان.
پروردگارا! چراغ دل ما را به نور قرآن روشن و وجود ما را روشنى بخش قرار ده.
پروردگارا! رفتار و گفتار ما را برخاسته از قرآن و سيره وسنّت پيامبراكرم صلى الله عليه وآله واهل بيت معصومش عليهم السلام قرار بده.
108) انعام، 76.
⚘ @Nahjolbalaghe2
#پایانتفسیرسورهقصص✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این پسر بچه آنچنان قرآنی در صدا و سیما خواند که داورها شگفت زده ماندند!
✅واقعا صدایش بهشتی و ماورایی است! توصیه می کنم حتما گوش کنید .
@harrozbaqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این پسر بچه آنچنان قرآنی در صدا و سیما خواند که داورها شگفت زده ماندند!
✅واقعا صدایش بهشتی و ماورایی است! توصیه می کنم حتما گوش کنید .
5ca8f1f261aeb6066eb96042_-9035391018318485506.mp3
2.82M
🎤 #صوت_مهدوی
⁉️ چــرا نامه اعــمالمون هفـتهای
دوبار به دستِ امامزمان(عج) میرسه!
👤 #استاد_پناهیان
#صلوات
هدایت شده از 🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوابق ۸۰ نفر نماینده مجلسهایی که رد صلاحیت شدن رو دادن به مردم، واکنششون رو ببینید خیلی جالبه!
✨ امام محمدباقر علیهالسلام:
🔹 زمانی بر مردم میآید که امام و پیشوای آنان غیبت میکند، پس خوشا به حال کسانی که در آن زمان بر فرمان ما استوار و ثابت قدم باشند.
📚بحارالانوار،ج۵۲،ص۱۴۵
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج🌥
🌺
@Nahjolbalaghe2