eitaa logo
نمادان
526 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
4.8هزار فایل
﷽ هوالظاهر #نمادان 🌐 شبکه نشر و هم‌رسانی 🗃 کشکول اطلاعات محتواها منابع 💬دانشی‌ حوزوی‌،دانشگاهی 💭بینشی 🔅معرفی و افق‌گشایی درسگفتار صوت کتاب نرم‌افزار رسانه پایگاه جریان نظرات دانشمندان اساتید نخبگان 📮اشتراک با ما 🇮🇷 @NamDan
مشاهده در ایتا
دانلود
50.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارشی از فعالیت های دوره دوم اندیشکده مستعدان 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
بسمه تعالی 📚بزرگان 🏢حوزه علمیه حضرت آیت الله حق شناس رضوان الله تعالی علیه (امین الدوله _ فیلسوف الدوله) @hhaghshenas
هدایت شده از احیاگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 روشی راحتتر از این واسه برچیده شدن گناه؟ ! 🔰 آیه‌الله جوادی آملی حفظه الله 🔻 دیگه اگه اینم انجام ندیم، واقعا در حق خودمون و دیگران جفا کردیم 😢 ◇ ‌‌【به احیاگری بپیوندید】◇ ╭┅───────┅╮ 🆔 @EHYAGARI_IR ╰┅───────┅╯
⚪️ دوره الله‌شناسی. ◽️ سلسله جلسات تدریس دورۀ علوم و معارف اسلام ▫️ بر اساس کتاب الله‌شناسی علامه طهرانی، جلد اوّل ▫️ توسط استاد واسطی ▫️جمعه‌ها؛ ساعت 20 ▫️ مسجد و مکتب امام صادق علیه‌السلام ▫️ مشهد مقدس- خیابان دانشگاه، بین 12 و ۱۴. ▫️ برادران و خواهران ▫️ نشانی پخش زنده ⚪️ تفکر و تمدن شبکه‌ای ⚪️ @vaseti
راهبردهای سیاست خارجی.pdf
2.24M
📘راهبردهای سیاست خارجی برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی در جمع سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ↙️درباره کتاب این کتاب حاوی نکات مهم و برگزیده از بیانات معظم‌له در موضوع راهبردهای سیاست خارجی در جمع سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور در طول سال‌های مسئولیت ریاست جمهوری و همچنین دوران رهبری انقلاب اسلامی می‌باشد. 📖صفحاتی از کتاب 🔻ديپلماسی يك جنگ است ديپلماسی، يك جنگ است. شما اين را به‌خوبی می‌دانيد و آن را مثل جنگهای نظامي و برخوردهای اقتصادی كه تاكتيك و عقب‌نشيني و حمله و جابه‌جايی و فريب جنگي دارد، لمس كرده‌ايد. همه‌ی ديپلماتهای دنيا مشغول جنگند. ارزش و تأثير آن جنگ هم، گاهي از جنگهای نظامي كمتر نيست؛ بلكه در مواردی هم بيشتر است. 🔻تعليم دادن فنّ ديپلماسی مذاكره‌ی ديپلماسی، يك فن است؛ فن پيچيده‌ای هم هست؛ خيلي هم آسان نيست. كساني كه وارد وزارت خارجه می‌شوند، بايستي براي آنها آموزشهاي لازم و حتّي دوره‌هایی گذاشته شود؛ دوره‌های فشرده كه ريزه‌‌كاریها و ظرافتهای فنّ ديپلماسي به آنها تعليم داده شود. ✔️موضوعات مهم فن دیپلماسی/ مباحث و مسائل دیپلماسی انقلاب و نظام اسلامی/ دیپلمات طراز انقلاب و نظام اسلامی/ خانواده دیپلمات ✅دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
حجت الاسلام حسین اثنی عشری مطرح کرد؛ 🔺در موضوعات ۱۰ گانه زیر هنوز ثبت درس نداشتیم! / امسال از اساتید خارج باسابقه می‌خواهیم که وارد موضوعات خاص تر شوند 🟣 تحول اجتهادی صحیح در حوزه واقع شده است ➕ اندر حکایت ضعف موضوع شناسی در دروس خارج فقه معاصر: 🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/39199 مدیر دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه : ▫️در موضوعات ۱۰ گانه زیر هنوز ثبت درس نداشتیم و منتظر ثبت درس از جانب اساتید عزیز و بعد انتخاب توسط طلاب هستیم که از همین لحظه می‌توانند در نجاح اقدام نمایند: فقه احیای حقوق عامه، فقه امنیت، فقه پولشویی، فقه حریم خصوصی، فقه حقوق بشر، فقه شخص حقوقی و شرکت های سهامی، فقه فضای مجازی، فقه مالکیت فکری، فقه محیط زیست، فقه ورزش. 🔹تحول اجتهادی صحیح در حوزه واقع شده و آنچه مقام معظم رهبری و بسیاری از بزرگان حوزه می‌خواستند جامه عمل پوشیده است. از این به بعد تلاش در بالا بردن کیفیت و ورود به حوزه‌های سخت‌تر را خواهیم داشت. ▫️دروس فقه هوش مصنوعی با جدیت و اقبال گسترده طلاب از سال گذشته آغاز شده است، باید برخی موضوعات خاص که هنوز درسی در آن نداشتیم از امسال به آرامی شروع شوند. توضیح آنکه فعلا ۳۲ عنوان درس خارج فقه معاصر مصوب و در سامانه نجاح قابل ثبت و انتخاب است. 🔹امسال از این موضوعات تاکنون ۲۲ عنوان انتخاب شده است؛ درخواست داریم که در روزهای آینده انتخاب‌های هوشمندتری را شاهد باشیم و موضوعاتی که انتخاب نشده‌اند نیز مورد توجه اساتید واقع شوند./ حوزه نیوز ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🆔 @sedayehowzeh
13950314_15798_16k.mp3
617.1K
🔰شاخص اول انقلابی‌گری؛ پایبندی به مبانی اسلام ناب، محور بودن مردم، اعتقاد به پیشرفت و حمایت از محرومان 🔸 شاخص اوّل، پایبندی به ارزشهای مبنائی و اساسی اسلام است... مبنای اوّل، پایبندی به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است. 🔸یکی دیگر از مبانی، محور بودن مردم است که وقتی ما مردمی بودن را و محور بودن مردم را با اسلام همراه میکنیم، ترکیب آن میشود جمهوری اسلامی. 🔸 یکی از آن مبانی اساسی و ارزشهای اساسی عبارت است از اعتقاد به پیشرفت، اعتقاد به تحوّل، به تکامل، و تعامل با محیط، البتّه با پرهیز از انحرافها و خطاهایی که در این راه ممکن است وجود داشته باشد. 🔸یکی از مبانی اساسی و ارزشهای اساسی نظام اسلامی عبارت است از حمایت از محرومان. 🗓بیانات در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴ @qom_khamenei_ir
هدایت شده از نبرد اندیشه ها
4_5969734838968651708.mp3
19.54M
🔰کرسی علمی- ترویجی “انسان‌شناسی مبنای معنویت‌گرایی علامه حسن‌زاده آملی(ره) 🎧 نقدی بر معنویت غیردینی با حضور حجج اسلام و المسلمین: 👤علیرضا کرمانی 👤محمد جعفری 👤حسین مظفری 👤داود حسن‌زاده _________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
هدایت شده از نبرد اندیشه ها
14010305 emtedad hekmat.m4a
28.66M
🔺 بررسی علل دوری بشر امروزی از معنویت 🎙استاد حمیدرضا شاکرین ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ _____ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
ماهیت فقه حکمرانی- استاد نعیمیان.mp3
21.99M
🔊 🔰 موضوع: ماهیت فقه حکمرانی (هفتمین نشست) 🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر نعیمیان(مدرس سطوح عالی و فقه سیاسی حوزه علمیه قم) ⏰ 24 شهریور 1403- مشهد مقدس، مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (علیه و علیهم السلام) @feqhe_hokmrani 🕌 گفتمان فقه مضاف حوزه خراسان 🆔 @feqhemozaf_khorasan
هدایت شده از اینشات
384.Font.Farsi.zip
22.12M
پکیج فونت 384فونت
هدایت شده از حدیث سهر
🔶 متحقق به ولایت شدن است که هنر است! 🔹استاد حسن رمضانی: آن زمانی که آیت الله منتظری را مجلس خبرگان به عنوان قائم مقام رهبری اعلام کردند، آیت الله بهاء الدینی (ره) فرمودند: اینها می خواهند برای خدا تکلیف تعیین کنند، عین عبارت آیت الله بهاء الدینی این بود: خیال می کنند جعل ولیّ، مثل جعل کدخداست، که یک جعل اعتباری است، آقا جعل ولایت، جعلی تکوینی مثل جعل خورشید است. شما خورشید را خورشید کرده اید که اداره کننده منظومه شمسی باشد یا اینکه دست تکوین چنین جعلی را کرده است؟ همان کسی که امام را امام کرد برای بعد امام هم فکر کرده و برای بعد امام هم تصمیم دارد. بعد از رهبری آیت الله سید علی خامنه ای هم همیشه مویّد ایشان بودند. یک وقتی ایشان فرمودند: چندی پیش آقای منتظری آمدند اینجا! من گفتم بعد از عزل یا قبل از عزل؟ ایشان فرمودند: بعد از عزل. گفتم چه کاری داشتند؟ گفتند: کتاب هایی آورده بودند در بحث ولایت فقیه. گفتم به ایشان چیزی هم فرمودید؟ فرمودند: بله گفتم: درباره ولایت کتاب نوشتن سهل است، این متحقق به ولایت شدن است که هنر است! (حدیث سهر، ص۳۴۸) حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی) @hadisesahar
1.25M
توضیحات استاد امینی نژاد پیرامون درس مبانی و اصول حکمت عملی 🔹در پی سوالات دوستان در مورد این درس، استاد این توضیحات را ارائه فرمودند: ▫️حکمت عملی عرصه نمود نتایج همه مباحث حکمت نظری و علم النفس ▫️تعبیر دقیق فارابی از حکمت عملی به علم انسانی. ▫️اهمیت و جایگاه حکمت عملی در مباحث امتدادهای فلسفه و پیدایش دانش‌های دینی ▫️ضرورت ترویج علم النفس و حکمت عملی در برهه کنونی انقلاب اسلامی ▫️دو شخصیت محوری در حکمت عملی: فارابی و ابن مسکویه ▫️حکمت عملی: فلسفه انسان یا زندگی ‌ ‌💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
💠جلسه 406 احتیاط شنبه 1403/06/24 💠 ❇️موضوع: علم اجمالی ❇️ 🌸بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام علی محمد و آله الطاهرین 🌸 ✳️توصیه علمی و اخلاقی بعضی از مطالبی که بنا بود بنده عرض کنم آقای جعفرزاده زحمت کشیدند و فرمودند. باید خدا را شکرگزار باشیم که توفیق عنایت فرموده سال جدید تحصیلی را شروع کنیم، این خودش نعمتی است که باید قدردان بود. فرصت‌هایی است که پدید می‌آید و باید تلاش کنیم حداکثر استفاده را از این فرصت‌ها بکنیم. من در ابتدای بحث فقط دو نکتۀ مختصر عرض می‌کنم و از این توصیه‌های کلی عبور می‌کنم. یک توصیه این است که ما نیازهای بسیار متعدد و متکثری در جامعۀ اسلامی خود داریم که بعضی از اینها را فقط حوزه‌های علمیه می‌توانند متکفل شوند؛ پاسخ به این نیازها و اقتضائاتی که برای تلاش و فکر وجود دارد، پرسش‌هایی که وجود دارد باید جواب داده شود. مسائل حادی در جامعۀ اسلامی ما وجود دارد که اینها باید جواب‌های دینی و معرفتی، قرآنی و روایی خود را پیدا کند. کار خیلی زیاد است. واقعاً وقتی انسان فکر می‌کند شاید از حیطۀ معمولی ما خارج باشد منتهی به قدر وسعمان باید تلاش کنیم و گاهی جریان‌هایی در خارج از حوزه‌ها گویی خودشان را مسئول می‌دانند که وضعیت حوزه‌ها را تضعیف کنند. همین اخیراً در صداوسیما یک آقایی می‌گفت چرا اصلاً ما این‌قدر روحانی و طلبه داریم و برای چه حوزه‌های علمیه این‌قدر روحانی تربیت می‌کنند. واقعاً خیلی انسان متأسف می‌شود چون اینها علی‌الظاهر اعتقادی به معارف دینی ندارند و الا اگر این اعتقاد باشد که ما ملزم باشیم به استنباط در معارف دینی در ساحت‌های مختلف، از این حرف‌ها زده نمی‌شود. آیا واقعاً در حوزه‌های علمیه این‌قدر نیرو داریم که در همۀ ساحت‌ها کار کنند؟ فقه قدر متیقنش است. ما در ساحت‌های دیگر؛ تفسیر، معارف قرآنی و روایی، تاریخ، رجال و تمام این شقوق ما باید متخصص داشته باشیم و فنون دیگری که در حوزه‌ها لازم است منتهی فقه قدر متیقنش است. آیا همین فقه هم به اندازه کافی الان نیرو داریم که استنباط کنند مسائل مستحدثه‌ای که وجود دارد؟ مسائل گذشته‌ای که کار شده است و گذشتگان اجتهاد کردند برای ما کافی نیست چراکه مجتهد بالفعل می‌خواهیم. هستند این مقدار؟ واقعاً هر چه انسان فکر می‌کند می‌بیند که خیلی روشن نیست مسیر برای ما ازاین‌جهت که این‌همه کار و این‌همه اقتضائاتی که ما باید پاسخ روشن به آن بدهیم ولی نیرویی که در همۀ اینها بخواهد کار کند واقعاً نداریم. این مقدمه را عرض کردم برای اینکه دوستان کمر همت ببندند برای کار کردن در معارف دینی مخصوصاً بحث‌های فقهی و مقدماتش که متصدی آن حوزه‌های علمیه است. نکتۀ دوم این است که ما وقتی آمدیم در حوزه‌های علمیه برای اینکه هم خودمان به قله‌های کمال برسیم و هم دیگران را دستگیری کنیم و اینها جز با رعایت اخلاق و متخلق شدن عملی به اخلاق ممکن نیست و این مشکل‌تر از بخش اول است که تعلیم‌وتعلم است. آن برای خودش جهادی می‌خواهد و این جهاد بالاتر از آن جهاد است. جهاد نفس، جهاد اکبر است و لذا باید برای این کار هم برنامه داشت و فکر کرد و حرکت انسان با فکر شروع می‌شود. انسان اصلاً با خیال و فکر حرکت می‌کند. انسان باید دائماً در فکر باشد، فکری که اهل الله می‌گویند همین است یعنی از انحاء همین چیزهایی است که به نحوی مرتبط می‌شود با تعالی روحی انسان و آن چیزی که تقریباً متیقن است از کتاب و سنت و سیره و روش اهل معنا فکر در موت است. اگر کسی بخواهد راه بیفتد و بیدار شود قلبش زنده شود، فکر در موت است. فکر در موت قلب انسان را زنده می‌کند چون باعث می‌شود انسان با کل حیات و وجودش یکباره سودا کند. موجب می‌شود که انسان فکر کند که این دورۀ حیات دنیوی تمام می‌شود. وقتش را برای چه کار بگذارد و همتش را برای چه کاری بگذارد و این اول کار و شروع کار است و بعد مراحل دیگری که انسان باید طی کند.
در کتب اهل الله نگاه کنید همین است، نهج‌البلاغه را شما نگاه کنید دائماً مولی‌الموحدین تذکر می‌دهد انسان را به موت و آیات قرآنی مکرر است این دار الآخرة، این که « وَجَاءَتْ سَكْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ۖ ذَٰلِكَ مَا كُنْتَ مِنْهُ تَحِيدُ» تا اینجا که « لَقَدْ كُنْتَ فِي غَفْلَةٍ مِنْ هَٰذَا فَكَشَفْنَا عَنْكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ». خیلی حرف است، انسان همین یک آیه را فکر کند که جاءت سکرة الموت بالحق و بعد هم لقد کنت فی غفلة من هذا. این بدن را رها می‌کنیم و وارد یک عالمی می‌شویم. تعبیر ورود هم شاید تعبیر مسامحه‌ای هست. در عالمی هستیم که توجه به آن نداشتیم، تازه حالا آن عالم را برای خودمان ظاهر می‌بینیم. یوم تبلی السرائر. تبلی السرائر، نگفتند که یومی که به سرائر می‌رسی، سرائر آشکار می‌شود. بواطن عالم ما هستیم در آن و این سریره‌های ماست که آشکار می‌شود. به‌هرحال حواسمان باشد که ما یک حیاتی داریم دنیوی و این تمام می‌شود. « وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ» و این در آیات قرآنی تکرار شده است و این است وضعیت ما. باید توجه کنیم و البته طلبه‌ها و روحانیونی که در حوزه‌ها کار می‌کنند از خیلی از جهات دنیوی دیگران آزادند ولی بالاخره حتی همین درس و بحث‌ها ممکن است برای انسان یک غفلت و کدورتی برای انسان بیاورد. انسان باید دائماً در حال مراقبه و توجه باشد تا بتواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد در فضایی که اشتغالات انسان زیاد است و اشتغالات متکثر است. امیدواریم خداوند به تمام ما توفیق دهد هم یک جهادی در تحصیل معارف داشته باشیم و هم جهادی در این جهت که ان‌شاءالله خداوند به همۀ شما قله‌های کمال را عنایت کند که اصل حیات ما در همین جهت است. ❇️موضوع بحث سال جاری ✳️ساختار بحث در کلمات اصولیان بحث امسال ما در علم اجمالی است که بحث احتیاط است. علم اجمالی در دو جا عمدتاً بحث می‌شود یکی ذیل بحث قطع و یکی در اوائل بحث اشتغال. خود همین بحث شده است که چرا در دو جا؟ توجیهات متعددی ذکر کرده‌اند که چرا علم اجمالی در بحث قطع هم مطرح می‌شود. کفایه را دوستان خوانده‌اند هم در قطع بحث علم اجمالی است و هم در اول بحث اشتغال. توجیهات متعدد هست. یک تبیین و تحلیل این است که در قطع به حیث اینکه آیا قطع و علم اجمالی با علم تفصیلی یکی است یا فرق می‌کند در حیث منجزیت نسبت به معلوم خودش. در قطع تفصیلی بحث است که هل القطع حجة و منجز ام لا، نسبت به متعلق و معلومش که یک تکلیفی وقتی معلوم می‌شود به قطع، به علم تفصیلی هل یکون علم تفصیلی منجز ام لا. در همان جا باید بحث کنیم که هل یکون قطع اجمالی منجز للتکلیف المعلوم‌ ام لا. ممکن است بعد به این نتیجه برسیم که اصلاً علم اجمالی و قطع اجمالی مثل علم تفصیلی اصلاً فرقی نمی‌کند در مقام تنجیز متعلق خودش. در بحث اصول عملیه اول اشتغال که بحث علم اجمالی می‌شود، می‌گویند نباید دیگر راجع به این بحث کنیم. این بحث را قبلاً کردیم که علم نسبت به متعلق خودش که مثلاً علم داریم که یک وجوب اجتنابی بین این دو کاسه هست، علم اجمالی به این وجوب اجتناب، تنجیز می‌آورد وجوب اجتناب را. این را می‌گویند بحثی است که در قطع از آن فارغ شدیم. در بحث اصول عملیه بحث می‌کنیم که آیا هر طرف که مشکوک بالخصوص هست مصبّ برائت هست یا نه، مصبّ ترخیص هست یا نه؟ یا اصول عملیۀ مثبتۀ للتکلیف جاری می‌شود در اطراف علم اجمالی ام لا. این بحثی است که متناسب با اینجاست. این به نظرم بهترین توجیه برای تقسیم کردن کار است بین مباحث قطع و مباحث اصول عملیه که علم اجمالی یک حیثیتش آن جا حل می‌شود و یک حیثیتش اینجا حل می‌شود. مرحوم شیخ انصاری در رسائل توجیه دیگری دارد و دیگران هم توجیهات دیگری. و لکن این بحث انصافاً مالیتی ندارد یعنی بحث ثمره داری نیست خصوصاً اینکه توجیه اول را که مثل مرحوم اصفهانی ذکر کرده‌اند که قطع یعنی علم اجمالی به لحاظ اینکه با قطع تفصیلی یکی هست از حیث تنجیز یا نه، در آنجا بحث می‌شود، به لحاظ جریان اصول در اطراف اینجا در مباحث اصول عملیه، خود اینها بالاخره مجبور می‌شوند در اصول عملیه راجع به تنجیز هم بحث کنند فی‌الجمله، چنان‌چه ما هم مجبوریم بحث کنیم چون جریان اصول در اطراف تا حدی تابع این است که علم اجمالی را به لحاظ تنجیز چه بدانیم. بنابراین خیلی نباید روی این بحث کرد حالا آن‌هایی که علاقه دارند در تقسیمات این مباحث می‌توانند بروند دقت کنند، اما این بحث اثر عملی هم ندارد.
💠 معنای ایمان ❖ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: ● زمانی در مشهد منزل یکی از آقایان که مرحوم آقای طباطبائی هم تشریف داشتند بودم. ● میزبان که تمایلاتی به بعضی معتقدات عامه داشت می خواست بگوید که آیاتی که لفظ مؤمنین دارد شامل همه مسلمانان که به شهادتین قائل هستند و از جمله عامه می شود؛ زیرا در زمان صدور این آیات، مسئله اثنی عشریت اصلا مطرح نبوده است (تا این آیات را در مورد اثنی عشری بودن معنا کنیم). 👈 ما در آنجا گفتیم ایمان به معنای اعتقاد لازم است که هر زمان مصداق خود را دارد، پس نمی توان با عدم مطرح بودن اثنی عشریت در زمان صدور آیات آنها را در معنای اعم به کار برد. این معنا و گفتار ما مورد تأیید مرحوم آقای طباطبائی نیز قرار گرفت. 📚کتاب النکاح؛ ج۶؛ ص۱۰۹۹ @madras_emb
هدایت شده از استاد حسینی نسب
🔴آدرس کانالها و گروه مرتبط با دروس استاد حسینی نسب 1⃣ @hoseininasab ⚠️کانال اصلی استاد مرجع اطلاعیه‌ها، برنامه‌ها، بایگانی صوت‌ها و ... 2⃣ @kharej_osool ⚠️بایگانی دروس در این کانال، صوت‌های خارج اصول و تقریر آن به صورت روزانه بارگذاری میشود 3⃣ @kharej_feghh ⚠️بایگانی دروس در این کانال صوتهای خارج فقه و تقریر آن به صورت روزانه بارگذاری می شود 4⃣گروه شاگردان استاد حسینے نسبــ http://eitaa.com/joinchat/957218837Ccd15177c10 🔺 این گروه، محل اجتماع و تبادل نظر شاگردان استاد است. لطفا قبل از ارسال هر گونه پیام در گروه، پیام سنجاق شده که قوانین گروه را بیان میکند مطالعه بفرمایید تا حضورتان در گروه با مشکل مواجه نشود. ❗️اگر لینک را زدید اما نتوانستید وارد گروه بشوید، احتمالا توسط یکی از مدیران گروه حذف شده اید و باید به ادمین مراجعه کنید. ❇️سؤالات در مورد تقریر یا صوت‌های خارج @shamed 💠➖💠➖💠➖💠➖💠➖💠 ڪاناݪ جامع علوم اسلامی استاد حـسینۍنسبـــ 🆔 @hoseininasab 🌐http://eitaa.com/hoseininasab
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بیان خاطراتی جالب از مرحوم شیخ احمد کافی و مرحوم حاج آقای مجتهدی 🎤آیت الله اوسطی و حاج آقای شاکری ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
هدایت شده از استاد یزدان‌پناه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 باطن عمل 💬 روح و باطن عمل است که عمل را رنگ می‌زند. 🏷 گوشه‌ای از جلسه دهم درس سلوک اجتماعی 💠 کانال استاد یزدان‌پناه @ostad_yazdanpanah
هدایت شده از محمدرضا لطفی پور
1403-06-23_16سلوک قرآنی_لطفی پور.mp3
42.06M
🔰|جلسه1⃣9⃣ 🎙استاد 🔻سوره مبارکه نساء - آیه ۱۰۰ 🔹هرکس در راه خدا مهاجرت کند (برود جایی که بتواند حرف خدا را علماً یاد بگیرد و عملاً پیاده سازی کند)، می‌یابد در زمین جاهای امن … خدا ضمانت اجر او را کرده 🔹 ما در عالم دنیا گم شده‌ایم! 🔹من تو را ای عشق از کف داده‌ام، هم خودم را هم تو را گم کرده‌ام … 🔹اصل عقلی: ما ابد در پیش داریم، پس باید زندگی را طوری پیش ببریم که ابدیت به دست آید 🔹 عمر یکبارمصرف نباید با شرایط و اطرافیان غیر مناسب این مسیر هدر رود 🔹انواع مهاجرت از دارالکفر به دار الایمان، از موطنی که نمی‌شود با خدا بود به موطنی که می‌شود با خدا بود 🔹 کمال طلبی دین از مومن: کسی که می‌تواند ۱۰۰ باشد، ۹۹ از او پذیرفته نیست 🔹دستور دین: حق نداری برای صرف افزایش درآمد مهاجرت کنی! 🔹از ابتلائات مومن این است که در دارالایمان بماند و تلاش کند این سختی‌ها را حل کند 🔹 اصل مهاجرت: هجرت نفس: از مراتب مادون به مراتب مافوق برو؛ از من دانی به من عالی و عبور از من 🔹معرفی کتاب نور مجرد 🔹انسان تا وقتی زنده است باید مراتب کمال را طی کند، بعدش دیگر ضمانتی برای رسیدن نیست 🕌مسجد و مکتب امام‌صادق علیه‌السلام ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ 🆔 @Lotfipour_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @imamsadegh_mosque
✅ کتاب فقاهت و حکمرانی؛ "فقاهت و نهاد حکمرانی در جمهوری اسلامی، از آغاز تا چشم انداز" ➕نویسندگان: ➖علیرضا پیروزمند ➖محمدکاظم خواجه احسنی ➕ مشخصات ➖چاپ اول | ۱۴۰۲ ➖تعداد صفحه: ۱۸۶ ➖ناشر: کتاب فردا ➕معرفی ➖ در کتاب ، انواع نقش آفرینی در تجربه چهل ساله تبیین و تحلیل شده است. برای نیل به این مقصود، سه اصلی در عرصه فقه حکومتی یعنی «فقه موضوعات، فقه نظامات و فقه سرپرستی» معرفی شده و شش گانه آنها در سه زمینه موضوع، حکم و مکلّف بصورت مقایسه‌ای تبیین گشته است. نتایج حاصل بیانگر آنست که این رویکردهای فقهی در سه نقش «نظارتی، سندنگاری و سرپرستی راهبردی» و در سه کلان نظام اسلامی یعنی «شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دستگاه رهبری» امتداد عینی داشته است. پس از بیان سیر تطورات نقش‌های سه‌گانه از شکل‌گیری نظام تاکنون، ارزیابی بنیادی آنها در تجربه چهل‌ساله نظام اسلامی از شش منظر -که امتداد عینی شاخصه های رویکردهای فقهی می‌باشد- صورت گرفته است. در پایان نیز راهبردهایی برای ارتقاء و تکامل هر کدام از الگوهای نقش‌آفرینی با محوریت «تبدیل نقش‌آفرینی انتهایی به فرآیندی» پیشنهاد گردیده است. 🛒 تهیه کتاب فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
هدایت شده از تفقه
📚 امروز این کتاب رو قدری تورّق کردم؛ سبکِ جالبی رو برا شرح عبارات و مطالبِ کتاب مکاسب مرحوم شیخ انصاری قدس سره به کار گرفتند. مرحله به مرحله مطالب رو جدا و با دسته‌بندیِ آموزشیِ خوبی شرح کردن و در انتها نکات و سؤالاتی برای تأمل و تحقیق مطرح و منابع و ارجاعاتِ خوبی برا توضیح یا نقدِ کلمات مرحوم شیخ ذکر کردن. پیشنهاد می‌کنم شما هم نگاهی بندازید؛ 👇🏻 📚نیل المآرب فی شرح المکاسب؛ علی اساس الاهداف التعلیمیة ✍🏻 الشیخ محمود العیدانی دام عزه 🌐 http://alfeker.net/library.php?id=5500 @tafaqqoh