eitaa logo
نمادان
526 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
4.8هزار فایل
﷽ هوالظاهر #نمادان 🌐 شبکه نشر و هم‌رسانی 🗃 کشکول اطلاعات محتواها منابع 💬دانشی‌ حوزوی‌،دانشگاهی 💭بینشی 🔅معرفی و افق‌گشایی درسگفتار صوت کتاب نرم‌افزار رسانه پایگاه جریان نظرات دانشمندان اساتید نخبگان 📮اشتراک با ما 🇮🇷 @NamDan
مشاهده در ایتا
دانلود
هوش مصنوعی و آینده تربیت 020219.mp3
6.71M
هوش مصنوعی و آینده تربیت 19 اردیبهشت 1402 هوش (Intelligence) در روانشناسی چند تعریف دارد: 1. هوش یعنی سازگاری با محیط. 2. هوش یعنی تفکر انتزاعی. 3. هوش یعنی توانایی و استعداد کافی در یادگیری. 4. هوش یعنی به کار انداختن توانایی های خود برای رسیدن به هدف مطلوب در زندگی و کسب و کار. هوش مصنوعی یا الذکاء الاصطناعی با Artificial Intelligence ♦نگاه رهبری به هوش مصنوعی: «هوش مصنوعی» به‌عنوان یک مسئله مهم و آینده‌ساز است، این مسئله در اداره آینده دنیا نقش دارد و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد. 26/8/1400 ♦نگرش سند تحول به فناوری: در بیانیه ارزشها. ارزش 18 بر نقش تربیتی فناوری ارتباطی و مواجهه هوشمندانه و آگاهانه تاکید شده و در راهکار 1/1 بر بهره گیری از فناوریهای نوین آموزشی و تربیتی جهت وصول به اهداف سند تحول، رسانه هراسی نیست . فناوری همچو عصای دست معلم نه بلای جان ! ♦"آموزش فکر " : فکرمحوری در تربیت ایده اصلی رهبری معظم انقلاب در سخنرانی های 15اردیبهشت 78 و 29 دی 82 و 12 اردیبهشت 85 و 12 اردیبهشت 87 و 20 مهر ♦هوشمندی جهان: وان من شی ء الا یسبح بحمده و لکن لاتفقهون تسبیحهم- اسرا 44 سبح لله ما فی السموات والارض وهو العزیز الحکیم- حدید 1 الم تران الله یسجد له من فی السموات ومن فی الارض والشمس والقمر والنجوم والجبال والشجر والدواب وکثیر من الناس- حج 18 💠@feqhe_tarbiati
اصحاب اجماع - آیت الله شبیری.pdf
501.2K
📜 اصحاب اجماع 🍃 آیت‌الله شبیری زنجانی (حفظه‌الله)
هدایت شده از 
🔻 نقدی بر فهم عامیانه از نظریه‌ی «الاسلام هو الحکومه» (8 از 8) 🖊محمد قاسمی (پژوهشگر گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار) 🔏مشق یازدهم: آیات ایجابی و دلالت آن‌ها *آیات۱۳-۱۵ شوری* «شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّینِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَمَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى وَعِیسَى أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ کَبُرَ عَلَى الْمُشْرِکِینَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَیْهِ اللَّهُ یَجْتَبِی إِلَیْهِ مَنْ یَشَاءُ وَیَهْدِی إِلَیْهِ مَنْ یُنِیبُ* وَمَا تَفَرَّقُوا إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیًا بَیْنَهُمْ وَلَوْلَا کَلِمَهٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّکَ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى لَقُضِیَ بَیْنَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ أُورِثُوا الْکِتَابَ مِنْ بَعْدِهِمْ لَفِی شَکٍّ مِنْهُ مُرِیبٍ* فَلِذَلِکَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَقُلْ آمَنْتُ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتَابٍ وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ اللَّهُ رَبُّنَا وَرَبُّکُمْ لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَکُمْ أَعْمَالُکُمْ لَا حُجَّهَ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمُ اللَّهُ یَجْمَعُ بَیْنَنَا وَإِلَیْهِ الْمَصِیرُ».[۱] در این سه آیه باید به مسأله تشریع دین، اقامه دین، استقامت و عدالت ورزی میان مردم توسط انبیاء توجه شود. *آیه ۶۶ سوره مائده* «وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاهَ وَالْإِنْجِیلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَیْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَکَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ …». از «وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا»، لزوم اقامه استفاده می‌شود. یعنی مردم باید اقامه کنند، منتهی نمی‌کنند. اگر این مردم دین را اقامه کنند برکات آسمانی و زمینی فراوان می‌شود. [نظیر این مطلب در آیات دیگر هم وجود دارد] مثل اینکه در برخی از آیات دیگر داریم «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا» بگوییم مستحب است ایمان بیاورید؟ «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ»[۲] اساساً آیاتی که بحث اقامه‌ی دین در آن شده، از همه اینها مسئله حکومت دین استفاده می‌شود. *آیات حکم* یعنی آیاتی که حکم (باید و نباید یا قانون) را صرفا شأن خداوند دانسته و مجریان این قانون نیز، باید مأذونین از جانب خدای متعال باشند؛ البقره: ‌۲۱۳ «کانَ النَّاسُ أُمَّهً واحِدَهً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِیِّینَ مُبَشِّرینَ وَ مُنْذِرینَ وَ أَنْزَلَ مَعَهُمُ الْکِتابَ بِالْحَقِّ لِیَحْکُمَ بَیْنَ النَّاسِ فیمَا اخْتَلَفُوا فیهِ …» ص: ‌۲۶ «یا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناکَ خَلیفَهً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوى…» یوسف: ‌۴۰ « … إِنِ الْحُکْمُ إِلاَّ لِلَّهِ أَمَرَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ … » المائده: ‌۴۴ «إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْراهَ فیها هُدىً وَ نُورٌ یَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذینَ أَسْلَمُوا لِلَّذینَ هادُوا وَ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ کِتابِ اللَّهِ وَ کانُوا عَلَیْهِ شُهَداءَ فَلا تَخْشَوُا النَّاسَ وَ اخْشَوْنِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآیاتی‏ ثَمَناً قَلیلاً وَ مَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْکافِرُونَ» المائده: ‌۴۵ «وَ مَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ» المائده: ‌۴۷ «وَ لْیَحْکُمْ أَهْلُ الْإِنْجیلِ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فیهِ وَ مَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ» *و سایر آیات…* 💠 گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) https://eitaa.com/joinchat/1690304590Cfccefed4e8
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
خروجی pdf.pdf
22.03M
🔸 فایل آموزش نوآوری فرهنگی_اجتماعی 🔺این فایل آموزشی شامل ۱۶ سرفصل به شرح زیرمی باشد: 🔅 تریاژ خلاقیت 🔹اهمیت نواوری 🔹خلاق شو 🔹منشا خلاقیت 🔹مهارت افراد خلاق 🔹نواوری و فضای مجازی 🔹لیوان خودت را پرکن 🔹موانع خلاقیت 🔅 بوم ایده پردازی 🔹برندسازی 🔹مساله شناسی 🔹مخاطب شناسی 🔹قالب شناسی 🔹طراحی عملیات 🔹مراحل رشد ایده 🔹ماتریس انگیزه 🔹زمان بندی 🔹بودجه بندی 🔅 ریکاوری خلاقیت 🔹پیش به سوی جلسه 🔹مثال های نواوری اجتماعی 🔹شاخص ارزیابی ایده 🔹اصول تیم سازی 🔹نحوه ارائه ایده 🔹گزارش نویسی 💢 تجربه آموزشی در ۱۴ استان کشور و با حضور ۱۲۰۰ ایده پرداز فرهنگی ♨️ ۳۲۰ اسلاید اموزشی رایگان 🆔@cultural_governance
┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
💠 مطالعه تطبیقی مسئله حجاب و امنیت زنان ⚖️ پایگاه رسمی وزارت دادگستری آمریکا از مطالعۀ میدانیِ بیش از 580 روانپزشک آمریکایی در رابطه با پوشش زن و تأثیر آن بر اینکه مورد تجاوز جنسی قرار گیرد، پرده برمی‌دارد. 📚قرآن کریم استدلال کرده بود: «... فَلَا يُؤْذَيْنَ...»(حجاب برای امن ماندن زنان از آزار و اذیت جنسی بهتر است). سوره احزاب، آیه 59 @mTatbiqy
هدایت شده از مهدوی ارفع
base.apk
8.78M
💡نرم افزار «نهج_البلاغه» 🔍 اختصاصی 📎 @mahdavi_arfae
14020227.mp3
17.52M
🔵 امامت بر اساس کتاب المراجعات 🖌 حضرت استاد 🔅موضوع: ▪️مراجعه 56 ، حدیث غدیر ▫️اثبات تواتر حدیث غدیر در نزد اهل سنت ▫️خبر متواتر چیست؟ ▫️وجه تامل پیامبر (ص) نسبت به دستور ابلاغ رسالت 🔘 جلسه چهل و سوم ☀️1402/02/27 @kharejkalam 🌹 اللّهُمَّ عَجل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🌹
هدایت شده از ISC
🔰گفتگوهای بین الادیانی باید در قالب یک چارچوب، مورد توافق طرفین باشد 🔹دکتر محمد کاظم شاکر در همایش قرآن کریم و کتاب مقدس افزود: هر دین و مکتب فکری از یک زمینه خاص فرهنگی و اجتماعی برخاسته است ولذا بدون توجه به تاریخ و فرهنگ جامعه آن مکتب، نمیتوان تحلیل درستی از آموزه های آن دین داشت. 📎لینک خبر: http://Zabanshenasitarikhi.ir https://eitaa.com/joinchat/2517303572C11f3e01858
هدایت شده از ISC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰کارمندان ژاپنی چگونه تایم کاری خود را به پایان میرسانند⁉️ 🔹از سخت گیری مسئولین در دادن حقوق اضافه کاری تا تعهد کاری ژاپنی ها، با روایت هم وطن شاغل ایرانی در . https://eitaa.com/joinchat/2517303572C11f3e01858
هدایت شده از یاران خراسانی
🔰 ثبت نام دوره تابستانه کانون رویش 🔸 ویژه پایه های ششم و هفتم 🔹 ماهرشو،خلاق شو ،مهارت های زندگی 🔸 معارف کاربردی 🔹 بازی های گروهی و هدفمند 🔸 اردو های تفریحی 📆 مهلت ثبت نام: تا ۲۰ خرداد ماه، شروع دوره از هفته اول تیر ماه 🔻 کسب اطلاعات بیشتر و پیش ثبت نام در لینک زیر: https://digiform.ir/rooyesh1402 🔻 تلفن تماس: ۰۹۰۴۵۴۴۸۲۵۷ @yaran_khorasan
🔻راه‌کاری برای زیاد شدن روزی و کلی اتفاق خوب دیگه! 👈امام صادق(ع) فرمودند: کسی که سوره‌ی صافات رو هر جمعه بخونه، از همه‌ی آفت‌ها حفظ می‌شه، همه‌ی بلاهای دنیا ازش دور می‌شه، و بیشترین حد ممکن از روزی در دنیا نصیبش می‌شه، و خدا مال و فرزندان و بدنش رو گرفتار شر شیطان و ستمگران نمی‌کنه. و اگر اون روز یا شب بمیره، خدا شهید محشورش می‌کنه و شهید از دنیا می‌بردش و تو بهشت با شهدا و هم‌درجه‌ی اونها قرارش می‌ده. 👌 عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ قَالَ: مَنْ قَرَأَ سُورَةَ اَلصَّافَّاتِ فِي كُلِّ يَوْمِ جُمُعَةٍ ، لَمْ يَزَلْ مَحْفُوظاً مِنْ كُلِّ آفَةٍ مَدْفُوعاً عَنْهُ كُلُّ بَلِيَّةٍ فِي اَلْحَيَاةِ اَلدُّنْيَا مَرْزُوقاً فِي اَلدُّنْيَا بِأَوْسَعِ مَا يَكُونُ مِنَ اَلرِّزْقِ وَ لَمْ يُصِبْهُ اَللَّهُ فِي مَالِهِ وَ لاَ وَلَدِهِ وَ لاَ بَدَنِهِ بِسُوءٍ مِنْ شَيْطَانٍ رَجِيمٍ وَ لاَ مِنْ جَبَّارٍ عَنِيدٍ وَ إِنْ مَاتَ فِي يَوْمِهِ أَوْ لَيْلَتِهِ بَعَثَهُ اَللَّهُ شَهِيداً وَ أَمَاتَهُ شَهِيداً وَ أَدْخَلَهُ اَلْجَنَّةَ مَعَ اَلشُّهَدَاءِ فِي دَرَجَةٍ مِنَ اَلْجَنَّةِ. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج۱، ص۱۱۲ https://eitaa.com/sayedmeqdam
✳️ 💠 اینگونه إن شاءالله بگوییم در روایت دارد وقتی کاری می خواهید انجام دهید بگویید: "إن شاءالله تعالی مع علی علیه السلام" یعنی خداوند خمسه طیبه و چهارده معصوم را برای ما وسیله قرار داده. "و ابتغوا الیه الوسیله" 🎙بیانات آیت الله تقوایی﴿حفظه الله﴾ ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ 🔻حساب‌های رسمی آیت الله تقوایی(حفظه‌الله) در فضای مجازی: 🔵 ایــتــا | روبیـکا | اینسـتاگرام
سربازانِ خمینی عَلَم را زمین نمی‌گُذارَند و این امانت را میسِپارَند به سربازانِ خامنه‌ای 🖼 عکس مهدی یکتا | سال ۱۴۰۰ حسین یکتا | سال ۱۳۶۰ از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 حاج حسین یکتا 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb
📚 📙کتاب "تجربه‌نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی" 🖊️مجتبی طاووسی و خلیل نوروزی 🔸در ابتدای تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییر فضای دانشگاه‌ها و به‌تبع اساتید و دانشجویان، عامل اصلی تغییر فرهنگ جامعه تلقی می‌شد؛ بنابراین انتصاب و تغییر مدیریتی و قوانین دانشگاه‌ها و گزینش دانشجو به‌شدت توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گرفت؛ اما باگذشت زمان عامل دیگری نیز پیش آمد که آن، سهم و نقش دولت‌ها در عرصه فرهنگ بود. بنابراین دولت‌ها با حضور اعضا خود در شورای‌عالی، نیازها و دغدغه‌های بعضاً کوتاه‌مدت خود را بیان می‌کردند و باتوجه ‌به نگاه ریاست شورا و بدنه دولت، بر نفوذ، دخالت یا بعضاً تکلیف خود در عرصه فرهنگ گام می‌فشردند... تغییر فرهنگی که در سده‌های گذشته به‌کندی انجام می‌شد، اکنون شتاب بسیار گرفته است. اکنون دیگر تنها دانشجو و دانشگاه عامل تغییر فرهنگ جامعۀ ایرانی نیست؛ بلکه به صورت گسترده‌تر، فناوری‌هایی که در کوچه و خیابان و در دل خانواده‌ها رسوخ کرده است، عامل تغییر فرهنگ ایرانی است. 🔻کتاب‌های جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی را در غرفه کتاب فردا در نمایشگاه کتاب تهران تهیه کنید. 📍شبستان اصلی، راهرو ۱۴ غرفه ۸ https://bookroom.ir/104890 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica_ir
صوت نشست علمی ش ۶۷ استاد رهدار.mp3
22.33M
🔹 🎤 صوت نشست علمی ۶۷🔹 ✅ سناریوهای در آینده 🔸 با حضور استاد ارجمند حجت الاسلام و المسلمین دکتر مدیر گروه فقه سیاسی دانشگاه باقرالعلوم قم 📆 پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
📚 خرید قسطی طلا به قیمت روز تسویه 💠 سؤال: اگر شخصی به صورت قسطی طلا بخرد و مقداری علی الحساب بدهد و قرار بگذارد که آخر ماه باقی پول را پرداخت ‌کند و فروشنده بگوید موقع پرداخت، طلا را به قیمت روز حساب می‌کنیم؛ آیا این نوع معاملۀ خرید طلا، صحیح است؟ ✅ جواب: تعیین قیمت کالا در معامله، لازم است وگرنه معامله، باطل می شود؛ بله می تواند هر قسمتی از طلا را که توان پرداخت آن را دارد، به صورت نقدی و به قیمت روزِ پرداخت، معامله کند؛ به عنوان مثال، یک سوم طلا را به قیمت روز، نقدی معامله کند و در زمان قسط دوم، قسمت بعدی از طلا را به قیمت روز خریداری کند و به همین ترتیب بقیۀ طلا را به قیمت روزِ پرداخت، بخرد. 🆔 @leader_ahkam
هدایت شده از استاد حسین انصاریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈مومنان چگونه جان می‌دهند؟! 👈 مرگ راحت مومنان به روایت امام صادق(ع) 🔹 از امام صادق(ع) پرسیدند یا خودشان فرمودند مرگ راحت چگونه است. وقتی جان از بدن بیرون می‌آید، راحت چطوری است؟ حضرت فرمودند: کاسهٔ ماستی سر سفره‌ات هست که یک دفعه چشمت به یک دانه مو می‌افتد؛ تو خیلی آرام مو را با انگشتت می‌گیری و از درون ماست درمی‌آوری. آیا مو می‌فهمد که آن را درآورده‌ای؟ ماست می‌فهمد که مو را از داخلش بیرون می‌افتد؟ مُردن شما مردم مؤمن هم مثل همین کشیدن مو از ماست است. جان شما را که می‌گیرند، وقتی وارد عالم بعد می‌شوید، تازه می‌فهمید سفر کرده‌اید و هیچ دردتان نیامده است. 🔹  روز قیامت هم به شما می‌گویم: این بهشت، «ادْخُلُوهَا بِسَلاَمٍ آمِنِینَ»؛ با امنیت و آرامش کامل وارد بهشت بشوید اگر حکیمانه زندگی کنیم. دهه سوم محرم 1401 تهران / حسینیه هدایت 👈 متن و صوت کامل سخنرانی: 🔗 erfan.ir/s16645 🆔 @ansarian_ir
💢جایگاه دیباچه کتب اربعه در بازشناسی منهج و زمانه محمدون ثلاث ✔️دکتر مجید معارف در گفتگوی تفصیلی با «اجتهاد»: 🔹خواندن مقدمه‌ای که یک محدث بر کتاب‌ می‌نویسد باعث فهم چند مطلب‌ می‌شود، ازجمله: شرایطی که مؤلف در آن به سر‌ می‌برد و کمبودهای حوزه حدیث در آن دوره که کتاب‌ می‌توانسته به آن نیاز پاسخ دهد. دیگر اینکه پی می‌بریم مؤلف جامع حدیثی‌ بگوید، روش انتخاب روایاتش چه بوده؟ آیا معیاری‌‌‌ برای انتخاب داشته؟ قاعدتاً هر محدثی روایات کتاب خود را گزینش کرده است. 🔸پیرامون کتاب الکافی کلینی باید گفت بعید است او 20 سال پس از درخواست سائل‌‌‌ به فکرجواب دادن افتاده باشد! البته خود کلینی این را نگفته [20سال] و بعدها در کتب فهرست افرادی مانند نجاشی‌‌‌ گفته‌اند. 🔹وقتی مقدمه کتاب کافی را‌ می‌خوانید،‌ می‌توان برداشت کرد کلینی درصدد تحکیم مبانی دینی شیعی و مبارزه با جهل و خرافات بوده است؛ او از ضعف دین‌داری در میان گروه‌هایی از مردم شکایت دارد. از اینکه جهل و خرافات جایگزین اسلام حقیقی شده است. 🔸کلینی در مقدمه کتاب خود از چهار معیار در مقام انتخاب روایات‌‌‌ و نیز حل تعارض آن‌ها نام‌ می‌برد و معتقد است عمل به این معیارها خود بر اساس دستور امامان است. این نشان می‌دهد که او دست به‌گزینش‌‌‌ روایات زده است. 🔹کتاب تهذیب الاحکام در شرایطی نوشته شد که خود شیعیان هم از اختلاف حدیث و تعارض اخبار رنج‌ می‌بردند. شیخ طوسی کوشید قدم مؤثری در حل تعارض اخبار بردارد.‌‌‌.. 👈متن کامل گفتگو را در لینک زیر ملاحظه نمایید: http://ijtihadnet.ir/?p=71187 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ https://eitaa.com/joinchat/1272905738C2804e3683c
هدایت شده از رحا مدیا
قال رسول الله(ص): خواب همراه با علم بهتر از نماز همراه با جهل است. 📚 نهج‌الفصاحه 🆔 @rahamedia
📌نخبه مسلمان و گفتمان سازی علوم انسانی اسلامی 💢 دوستان عزیزی که می توانند در راستای گفتمان سازی علوم انسانی اسلامی کمک نمایند به آیدی زیر مراجعه فرمایند. 🆔 @moshaveriniya ⭕️ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه سعی دارد نخبگان عزیزی را که دغدغه اندیشه و انقلاب را دارند با هم مرتبط نماید. ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 تطورات تعریف پارادایم 💢 نکته‌ی جالبی که در مورد پارادایم وجود دارد این است که با وجودی که کوهن تمام کتاب خود را به بحث در مورد پارادایم اختصاص داده، تعریف شفاف و صریح و واحدی از پارادایم ارائه نمی‌دهد. ⭕️ مارگارت مسترمن در مقاله‌ی معروفی با عنوان The Nature of Paradigm توضیح داده که کوهن در کتاب ساختار خود،‌ پارادایم را به بیست‌ویک شکل مختلف به کار برده است. ⭕️ به همین علت، ممکن است نویسندگان مختلفی را ببینید که همگی شما را به کتاب ساختار انقلابهای علمی ارجاع می‌دهند، اما تعریف متفاوتی از پارادایم ارائه می‌کنند. ⭕️ تعریف پارادایم را در حدی که جامع تعاریف دیگر باشد ، می توان به شکل زیر تصویر کرد: 🔻 پارادایم یعنی مجموعه‌‌‌ای از مفروضات،‌ باورها و نگرش‌ها که در نهایت خود را به شکل قوانین، نظریه‌ها،‌ ابزارها و کاربردها نشان می‌دهند. 🔻ویژگی پارادایم این است که تقریباً همه‌ی متخصصان و کارشناسان یک حوزه، آن را پذیرفته‌اند. به همین علت، اگر تحقیق انجام می‌دهند، در تأیید و تکمیل همان پارادایم است و اگر سوالی مطرح می‌کنند، می‌خواهند جنبه‌های بیشتری از همان پارادایم برایشان شفاف شود. ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b