بسمالله الرحمن الرحیم
تفسیر ایه اول سوره حمد
``الحمدلله الّذی تَحبّبَ اِلَیَّ و هو غنیُّ عنّی``
``مَرا دوست داری دَرحالیکه از مَن بینیازی...``
دعایابوحمزهثمالی
استاد قرائتی:«
صبح نماز میخواندم یک مگس آمد روی صورتم نشست، بلند شدم دیدم اینجا نشست. در نماز گفتم: ببین، این مگس چقدر شکم دارد؟ رودهاش چقدر است؟ چقدر غذا میخورد؟ در تاریکی و روشن بلند شده همه جا مینشیند، از صبح تا شب ویز ویز میکند برای یک مقدار شکم، تو آقای قرائتی چقدر غذا میخوری؟ یک وعده غذای تو به اندازه چند برابر این مگس است. آنوقت یک ویز ویز میکنی «مالک یوم الدین ایاک...» فلسفه نماز چیست؟ این مگس برای یک معده کوچکش ساعتها باید بخواند و برود و روی ترشی و شیرینی و نجس و پاک مینشیند، همهجا مینشیند و میخواند برای یک شکم کوچولو، آنوقت ما این همه نعمت خدا را دریافت میکنیم، وقتی میگویند: بگو: الحمدلله رب العالمین، میگوید: فلسفه آن چیست؟ حالا سر تا پایش هم تقلید است. خودش... خیلی از جوانهای ما نگاه کنی هیچی از خودشان نیست. به هر حال پیغمبر برای ما الگو است. »
تأکید و تکرار رحمت در قرآن و نماز
شما میدانید در نماز چقدر ما رحم میگوییم؟ هرکس هفده رکعت نماز بخواند ده بار باید کلمه رحم را بگوید. «بسم الله الرحمن الرحیم» بعد از «الحمدلله رب العالمین» باز میگوییم، «الرحمن الرحیم» در سوره قل هو الله میگوییم: «بسم الله الرحمن الرحیم» یعنی در هر رکعت شش بار کلمه رحم میگوییم و ده رکعت که حمد و قل هو الله میخوانیم، ده شش تا شصت بار، یعنی روزی شصت بار باید بگوییم، رحمت، رحمت، رحمت. رحم، رحم، رحم! شصت بار میگوییم رحم. آنوقت این به خودش اجازه میدهد که یک چیزی که مردم نیاز دارند در انبار پنهان کند. این رحم دارد؟ نماز در روح ما فرو نرفته است. ما وارد اسلام شدیم اما اسلام در دل نرفته است. قرآن میفرماید: این آیه را هم حفظ هستید. [پای تخته مینویسند] یک عده «يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْواجا» (نصر/2) این آیه قرآن است. ترجمهاش این است. داخل میشوند در دین خدا فوج فوج! گروه گروه وارد اسلام میشوند. مردم وارد اسلام شدند اما هرکس وارد اسلام شد مسلمان واقعی است. میگوید: نه، یک عده زباناً «اشهد ان لا اله الا الله» میگویند، ولی «و لمّا یدخل» هنوز داخل نشده «و لَمَّا يَدْخُلِ الْإيمان» هنوز ایمان داخل نشده، کجا؟ «في قُلُوبِكُم» (حجرات، 14) این آیه قرآن است. یک «یدخلون» داریم، داخل میشوند. یک «لما یدخل» داخل نشدند. خودشان در دین آمدند اما دین در قلب اینها نرفته است. در دعا میگوییم: «ثبت قلوبنا علی دینک» دین در من فرو برود. «و لما یدخل الایمان فی قلوبهم».
تفسیر نور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔#شبهه: حاج آقا نمیشه یه کم بیخیالِ مسئله #حجاب بشید؟!
#خیلی_نفهمی
🎙 پاسخ: حجت الاسلام ماندگاری
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"💌
https://eitaa.com/Namazeavalevaght
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیدن این ۲ دقیقه بر همه از جمله چادریها واجب است!
25.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️ عصبانیت اراذل زن زندگی آزادی از روسری سر کردن دو خانم و حمله به ایشان ...
12.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مثلِ تسبیح چرا ⁉️یک صد و یک دانه شدی..
#به یادِ همه #شهدایی که زیر شنیهایِ تانک،
بر اثر شلیک خمپارهها،
ضربات مستقیمِ دشمن وانفجار مین، بدنشون ارباََ ارباََ شد
و رفقاشون مجبور شدن تیکه تیکههایِ بدنشون رو لای پتو و نایلون جمع کنند..!
😭😭😭
🏴🏴🏴
#علی_اکبر_حسین
#شهدای_مدافع_حرم
12.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پندانه
کشف حجاب دختر سرمزار شهدا
😭😭
خیلی زیباست حتما باز کنید و
ببینید برخورد با ایشان را...
#زن_عفت_افتخار
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزیزان تو این فیلم درخواست کرده به نیت فرج و ظهور آقامون این عمل رو انجام بدیم
عاجزانه خواهش میکنم حاجت های خودمون رو کناری بذاریم و این عاشورا این عمل رو فقط به نیت فرج انجام بدیم
و تا جایی ک میتونیم اطلاع رسانی کنیم که تعداد بیشتری انجام بدن ان شاءالله
فرج مولای غریبمون قطعا و قطعا فرج ما هم هست!
💚💚💚
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چه بدعتی در دین ایجاد شده بود که «امام حسین» (ع) برای مبارزه با آن قیام کرد؟ (بخش اول)
🔸 #بنى_امیّه در طول مدّتى که خلافت را غصب کردند، و به ناحق بر مسند قدرت تکیه زدند، بدعت هاى فراوانى در دین ایجاد کرده و سنّت پیامبر (ص) را میراندند؛ چرا که ادامه حیاتشان در گرو احیاى بدعت ها و محو سنّت هاى پیامبر اسلام (ص) بود. ذیلاً نمونه هایى از این بدعت ها ذکر می گردد:
🔹در عصر جاهلیّت شخصیّت افراد، بر محور ثروت و فرزندان دور مى زد. هر کس پول بیشتر و فرزندان فزونترى داشت، شخصیّتش در نگاه مردم مهم تر بود. خداوند متعال در آیه ۳۷ سوره سبأ، ضمن بى اعتبارى این ملاک، معیار جدیدى را جایگزین آن فرمود. مى فرماید: «وَ مَا أَمْوَالُکُمْ وَ لاَ أَوْلاَدُکُمْ بِالَّتِى تُقَرِّبُکُمْ عِنْدَنَا زُلْفَى إِلاَّ مَنْ آمَنَ وَ عَمِلَ صَالِحاً فَأُوْلَئِکَ لَهُمْ جَزَاءُ الضِّعْفِ بِمَا عَمِلُوا وَ هُمْ فِى الْغُرُفَاتِ آمِنُونَ؛ اموال و فرزندانتان هرگز شما را نزد ما مقرّب نمى سازد، جز کسانى که ایمان بیاورند و عمل صالحى انجام دهند، که براى آنان در برابر کارهایى که انجام داده اند پاداش مضاعف است؛ و آنها در غرفه هاى [بهشتى] در [نهایت] امنیت خواهد بود». و نیز در آیه ۱۳ سوره حجرات می فرماید: «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاکُمْ؛ گرامی ترین شما در نزد خداوند، باتقواترین شماست».
🔹بدین ترتیب، اسلام معیار شخصیّت را از ثروت و فرزند، به ایمان و تقوا و عمل صالح تغییر داد. یعنى هر کس تقواى بیشتر داشته باشد به خداوند نزدیکتر است، هر چند اصلا فرزندى نداشته و فقیرترین فرد جامعه باشد؛ و کسى که تقواى کمترى داشته باشد از خداوند دورتر است، هر چند داراى فرزندان فراوان و ثروت زیادى باشد. در پى این تغییر ملاک، ابوسفیان ها و ابولهب ها و ابوجهل ها جاى خود را به سلمان ها و ابوذرها و مقدادها دادند، و در پى آن، مردم در برابر ثروتمندان به خاطر پول و ثروتشان تواضع نمى کردند. امّا با رحلت پیامبر اکرم (ص) دوباره معیارها دستخوش تغییر و تحوّل شد، و در عصر خلیفه سوم به حال سابق برگشت، و ثروتمندان و صاحبان فرزندان و نیروى انسانى بیشتر، هر چند بویى از تقوا نبرده بودند، جاى انسان هاى متقى را گرفته، و به عنوان شخصیّت هاى اسلامى معرفى شدند.
🔹در عصر معاویه، پیشقراولان و کسانى که زودتر از همه اسلام را پذیرفته بودند کنار گذاشته شده، و آزادشدگان دست پیامبر (ص) و فرزندانشان (طلقاء و ابنا طلقاء) که اسلام را به اجبار و فشار محیط، و نه از روى میل و علاقه و اشتیاق، پذیرفته بودند سر کار آمدند. [۱] در جنگ صفین تعداد فراوانى از صحابه پیامبر (ص) در سپاه امام على (ع)، و تنها افراد بسیار معدودى از صحابه خود فروخته در اردوگاه معاویه بودند. [۲] دستگاه بنى امیّه که اساس آن بر تقوا و ایمان بنا نبود، بلکه شالوده آن بر اساس مطامع دنیوى ریخته شده بود، کسانى که شیطنت بیشتر، قساوت قلب شدیدتر، دین فروشى زیادترى داشتند را به خود جذب مى کرد. #امام_حسین (ع) براى از بین بردن این بدعتها و احیاى آن سنّت ها قیام کرد.
پینوشتها:
[۱] عثمان افراد فاسق و ظالمى، چون ولید بن عقبة بن ابى معیط را والى کوفه، و عبدالله غامر بن کریز را والى بصره، و عبدالله بن ابى سرح را والى مصر، و مروان بن حکم را مشاور عالى خویش کرد. مطابق آنچه که در کتاب الاستیعاب، ص ۶۹۰ و الاغانى، ج ۶، ص ۳۵۶ آمده، ابوسفیان خود نیز به این نکته اعتراف کرد، آنجا که گفته است: «از آن هنگام که خلافت به دست دو طایفه تیم و عدى (قبیله ابوبکر و عمر) افتاد، من نیز در آن طمع کردم». (عاشورا، ص ۱۲۰)
[۲] طبق روایتى ۳۰۰ تن از صحابه پیامبر (ص) که در بیعت رضوان و گروهى از آنها از بدریون بودند، با امام على (ع) در جنگ صفین همکارى مى کردند، که از این جمع ۶۳ نفر در آن میدان شهید شدند. (پیام امام امیرالمؤمنین، ج ۷، ص ۸۳)
📕اهداف قیام حسینى، آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازی
23.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌به خواهر شمر فحش ندید ،چون مادر حضرت عباسه،به خواهر یزید فحش ندید،چون زن امام حسنه؛به خودتون فحش بدید که بازیچه اختلافات خانوادگی شدین‼️‼️
8⃣قسمت هشتم ویژه برنامه محرم
#پاسخ به شبهه...
📺#بی_تفاوت_نباشیم
#آمر_خدا_باشیم.
🆔 @RSh34953
https://eitaa.com/Namazeavalevaght