eitaa logo
نماز اول وقت
80 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
6.1هزار ویدیو
317 فایل
﷽♥️أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ‍‍‍الفرج❁ امام صادق(ع): اولین چیزى که از هر انسانى سؤال مى شود نماز است، در صورتى که نماز او پذیرفته بود بقیه اعمال او نیز امکان دارد پذیرفته شود. ولى اگر نماز.... https://harfeto.timefriend.net/16861702623760
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دوتا کافی نیست
همیشه با دقت و تأمل زیاد برای کودکان خرید میکنم حالا چه برای بستگان یا امور فرهنگی اجرایی آموزشی کودکان که داشتم برای جایزه، کادو و.... خب مادرم مثل خودم اهل کتاب خواندن و امور اجرایی آموزشی کودکان نبوده و اصلا متوجه نبود بنده خدا تا چندین سال پیش، که هر وسیله اسباب بازی عکس و کلمه و محتوایی بر روی انواع ملزومات کودکان چه اثراتی بر جسم روح روان کودک دارد 🧐✅ بله اوایل مسخره ام میکرد و با چاشنی کمی غر زدن و هی میگفت سخت میگیری بچه اس نمی‌فهمه، باید فقط سرش گرم بشه تا تو به کارهای خودت برسی، بچه دلش همه چی میخواد، نخری عقده ای میشه دست اینو و اون میبینه و از این حرفااااا من هم خودم اسباب بازی می‌خریدم حتما با دقت 👌کلی هم بستگان نزدیکان هدیه میدادن که مثل مادرم اصلا توجهی به این مسایل تربیتی اون وسیله نداشتن القصه کم کم اثرات اسباب بازی ها و اون شکل و شمایل شون و ... برای مادرم در طی این چند ساله هراز گاهی گفتم و که به این دلیل به این دلیل اون اسباب بازی مفید نیست این مفید هست و ... مادرم مدام می‌گفت چرا همش برای محدثه کاغذ رنگی،فوم ،نمد چسب مداد رنگی، کاموا کتاب میخری ؟؟؟؟ چرا مواد بازیافتی خونه رو مثل شیشه نوشابه ، شونه تخم مرغ ، کاسه بشقاب لیوان یه بار مصرف، ظرف ماست و درهای قوطی ها و.... میدی بهش منم دست محدثه رو برای هر نوع فعالیت در زمینه کاردستی باز گذاشتم با انواع خوراکی ها حبوبات و ....خودم یه مدل کاردستی درست میکردم یا از شبکه پویا میدید 📚 یا انواع کتاب های کاردستی که موجود دارم در بیت خوبمان فکر کنم ۱۵ تا کتاب باشه در انواع مختلف ساخت کاردستی ✅ دم دستش گذاشتم 👌 الان ماشاالله لاحول ولا قوه الا بالله👏 واقعاااااا مهارت بالایی دارد در خلق ساخت کاردستی نقاشی، به تنهایی با انواع وسایل دور ریز و کاغذ رنگی کاموا فوم نمد ✅ الان مادرم متوجه این قضیه شده که برای چی هزینه میکردم برای این وسایل پر سود 👌 و چرا این همه مواد بازیافتی رو بهش میدادم برای کاردستی👌 القصه حالا بعد این همه وقت مادرم انواع کادو هدیه دادنش به بچه های بستگان دور و نزدیک تغییر کرده، همیشه انواع لپ لپ عروسک کوکی و ... میخرید میداد 😅 حالا چند وقته برای بچه های برادرم و دیگر بچه های اقوام کاغذ رنگی، مداد رنگی، کتاب رنگ آمیزی دفتر نقاشی میگیره 😁 و بهشون میگه مریم اینقدر برای محدثه از این وسایل خریده و هی دخترش کاردستی نقاشی کشیده الان خیلی خلاق و باهوش هست 😉 بعد به خودم هم میگه منم گفتم اون مادرها متوجه نیستن که چه اثری داره، هی بهشون میگم دختر مریم چه چیزهایی درست می‌کنه و... شما ها هم اینکار کنید تا بچه تون مخترع بشه 😂 @poeshbanovan کانال«دوتا کافی نیست» @dotakafinist1
هدایت شده از دوتا کافی نیست
نیازهای حیاتی کشور.... ✨ازدواج بهنگام و بدون تأخیر یکی از کارهای لازم و واجب است؛ فرزندآوری و تکثیر نسل یکی از آن وظایف مهم و اساسی است که بایستی انجام بگیرد. ✨هر دو‌ی اینها -هم ازدواج زودهنگام و بهنگام، و هم تکثیر نسل- جزو نیازهای حیاتی امروز کشور و فردای کشور است. 🔹بیانات در ارتباط تصویری با مداحان (۱۳۹۹/۱۱/۱۵) کانال"دوتا کافی نیست" @dotakafinist1
هدایت شده از دوتا کافی نیست
✅ «دوتا کافی نیست» را در شبکه های اجتماعی مختلف دنبال کنید. 👈 «دوتا کافی نیست» کانالی برای دریافت اخبار مهم و نکات ناب، در زمینه ، و 🌺 همراه ما باشید: 👇 👇 👇 🔹واتساپ: https://chat.whatsapp.com/EsOb0iAVB39HFgdaFTJgjR 🔹ایتا: http://eitaa.com/joinchat/1096876035Ccaac6a6075 🔹بله: http://ble.ir/join/ODM2ODJiYW 🔹سروش: https://sapp.ir/joinchannel/kpjCXUEOqJRW5dtZLuKlFoHr 🔹تلگرام: https://t.me/joinchat/QayxJiaGm6ccWbpF
َلْبِی قَیْحاً وَ شَحَنْتُمْ صَدْرِی غَیْظاً ….. ——————————————————————————————————————————————————————————————————– متن کامل خطبه 27 27-  و من خطبه له ( علیه السلام ) و قد قالها یستنهض بها الناس حین ورد خبر غزو الأنبار بجیش معاویه فلم ینهضوا. و فیها یذکر فضل الجهاد، و یستنهض الناس، و یذکر علمه بالحرب، و یلقی علیهم التبعه لعدم طاعته : فضل الجهاد أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّهِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّهِ أَوْلِیَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِینَهُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِیقَهُ فَمَنْ تَرَکَهُ رَغْبَهً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمِلَهُ الْبَلَاءُ وَ دُیِّثَ بِالصَّغَارِ وَ الْقَمَاءَهِ وَ ضُرِبَ عَلَى قَلْبِهِ بِالْإِسْهَابِ وَ أُدِیلَ الْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْیِیعِ الْجِهَادِ وَ سِیمَ الْخَسْفَ وَ مُنِعَ النَّصَفَ . استنهاض الناس أَلَا وَ إِنِّی قَدْ دَعَوْتُکُمْ إِلَى قِتَالِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَیْلًا وَ نَهَاراً وَ سِرّاً وَ إِعْلَاناً وَ قُلْتُ لَکُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ یَغْزُوکُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا فَتَوَاکَلْتُمْ وَ تَخَاذَلْتُمْ حَتَّى شُنَّتْ عَلَیْکُمُ الْغَارَاتُ وَ مُلِکَتْ عَلَیْکُمُ الْأَوْطَانُ وَ هَذَا أَخُو غَامِدٍ [وَ] قَدْ وَرَدَتْ خَیْلُهُ الْأَنْبَارَ وَ قَدْ قَتَلَ حَسَّانَ بْنَ حَسَّانَ الْبَکْرِیَّ وَ أَزَالَ خَیْلَکُمْ عَنْ مَسَالِحِهَا وَ لَقَدْ بَلَغَنِی أَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ کَانَ یَدْخُلُ عَلَى الْمَرْأَهِ الْمُسْلِمَهِ وَ الْأُخْرَى الْمُعَاهِدَهِ فَیَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلُبَهَا وَ قَلَائِدَهَا وَ رُعُثَهَا مَا تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلَّا بِالِاسْتِرْجَاعِ وَ الِاسْتِرْحَامِ ثُمَّ انْصَرَفُوا وَافِرِینَ مَا نَالَ رَجُلًا مِنْهُمْ کَلْمٌ وَ لَا أُرِیقَ لَهُمْ دَمٌ فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ کَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیراً فَیَا عَجَباً عَجَباً وَ اللَّهِ یُمِیتُ الْقَلْبَ وَ یَجْلِبُ الْهَمَّ مِنَ اجْتِمَاعِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُمْ فَقُبْحاً لَکُمْ وَ تَرَحاً حِینَ صِرْتُمْ غَرَضاً یُرْمَى یُغَارُ عَلَیْکُمْ وَ لَا تُغِیرُونَ وَ تُغْزَوْنَ وَ لَا تَغْزُونَ وَ یُعْصَى اللَّهُ وَ تَرْضَوْنَ فَإِذَا أَمَرْتُکُمْ بِالسَّیْرِ إِلَیْهِمْ فِی أَیَّامِ الْحَرِّ قُلْتُمْ هَذِهِ حَمَارَّهُ الْقَیْظِ أَمْهِلْنَا یُسَبَّخْ عَنَّا الْحَرُّ وَ إِذَا أَمَرْتُکُمْ بِالسَّیْرِ إِلَیْهِمْ فِی الشِّتَاءِ قُلْتُمْ هَذِهِ صَبَارَّهُ الْقُرِّ أَمْهِلْنَا یَنْسَلِخْ عَنَّا الْبَرْدُ کُلُّ هَذَا فِرَاراً مِنَ الْحَرِّ وَ الْقُرِّ فَإِذَا کُنْتُمْ مِنَ الْحَرِّ وَ الْقُرِّ تَفِرُّونَ فَأَنْتُمْ وَ اللَّهِ مِنَ السَّیْفِ أَفَرُّ . البرم بالناس یَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ حُلُومُ الْأَطْفَالِ وَ عُقُولُ رَبَّاتِ الْحِجَالِ لَوَدِدْتُ أَنِّی لَمْ أَرَکُمْ وَ لَمْ أَعْرِفْکُمْ مَعْرِفَهً وَ اللَّهِ جَرَّتْ نَدَماً وَ أَعْقَبَتْ سَدَماً قَاتَلَکُمُ اللَّهُ لَقَدْ مَلَأْتُمْ قَلْبِی قَیْحاً وَ شَحَنْتُمْ صَدْرِی غَیْظاً وَ جَرَّعْتُمُونِی نُغَبَ التَّهْمَامِ أَنْفَاساً وَ أَفْسَدْتُمْ عَلَیَّ رَأْیِی بِالْعِصْیَانِ وَ الْخِذْلَانِ حَتَّى لَقَدْ قَالَتْ قُرَیْشٌ إِنَّ ابْنَ أَبِی طَالِبٍ رَجُلٌ شُجَاعٌ وَ لَکِنْ لَا عِلْمَ لَهُ بِالْحَرْبِ لِلَّهِ أَبُوهُمْ وَ هَلْ أَحَدٌ مِنْهُمْ أَشَدُّ لَهَا مِرَاساً وَ أَقْدَمُ فِیهَا مَقَاماً مِنِّی لَقَدْ نَهَضْتُ فِیهَا وَ مَا بَلَغْتُ الْعِشْرِینَ وَ هَا أَنَا ذَا قَدْ ذَرَّفْتُ عَلَى السِّتِّینَ وَ لَکِنْ لَا رَأْیَ لِمَنْ لَا یُطَاعُ . متن فارسی بعد از حمد و ستایش الهى و درود بر پیامبر عزیز اسلام صلّى اللّه علیه و آله «جهاد» درى است از درب هاى بهشت که خدا آنرا براى دوستان مخصوص خود باز گذاشته است. جهاد لباس پرهیزکارى (مجاهد اسلام را از سرما و گرماى حوادث حفظ مى کند) جهاد زره ضد گلوله و سپر مورد اطمینان (براى حفظ اسلام) است. کسى که جهاد را از روى بى اعتنائى نادیده بگیرد خدا باو لباس ذلت مى پوشاند، بلا را متوجه او مى گرداند، ذلیل ضعیفان و کوچک ها مى گردد، فکرش خوب کار نمى کند، از حق کنار مى افتد، به نکبت گرفتار آید و از عدالت محروم شود. شما آگاهید که من شما را روز و شب، مخفى و آشکار بجنگ اینها دعوت کرده ام و بشما گفته ام قبل از این که با شما بجنگند با آنها بجنگید. بخدا سوگند هر ملتى که دشمن در سرزمین (و خانه اش) جنگ کند بطور حتم ذلیل خواهد شد. شما جنگ را بیکدیگر حواله مى کنید و همدیگر را از دست مى دهید و ذلیل مى سازید. ذلت شما ب
جائى رسیده که بطور مداوم بشما حمله می کنند و شما را مى کشند، غارت می کنند و سرزمین تان را تصرف مى نمایند. این پسر طائفه غامد (سفیان بن عوف از اهل یمن) است که سربازانش (به امر معاویه) وارد شهر انبار شده اند، حسّان بن حسّان بکرى (فرماندار شهر) را بقتل رسانیده، سربازان شما را عقب رانده است. اطلاع یافته ام یکى از سربازان معاویه بیک زن مسلمان حمله کرده و دیگرى به زنى غیر مسلمان که با مسلمانان همپیمان بوده است و سپس طلاهاى او را از بدنش بزور بیرون آورده است و زن تنها وسیله ى دفاعش التماس، خواهش و گریه و درخواست کمک بوده است. سربازان معاویه بدون رنج و زحمت و بدون ریختن یک قطره خون و زخم دیدن با دست پر بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى از این پس از روى تأسف و غصه بمیرد سزاوار است و سرزنش نمى شود. بسیار جاى تعجب است بخدا سوگند اتحاد اینان در راه باطل و اختلاف و متفرق بودن شما در راه حق قلب را ریشه کن میکند و غم را افزایش مى دهد. فریاد امام علیه السلام روى شما زشت باد، زیان و ضرر متوجهتان گردد، هدف دشمن شده اید. بشما حمله می کنند، شما تکان نمى خورید، با شما جنگ می کنند، شما از خود دفاع نمى کنید پیروان معاویه گناه می کنند و شما به گناه آنان راضى هستید. به هنگام تابستان مى گویم بجنگ آنها برویم مى گوئید هوا گرم است مهلت بده هوا خنک شود، وقتى در هواى خنک دستور جنگ مى دهم مى گوئید هوا سرد است صبر کن هواى سرد برود. همه ى این بهانه ها بخاطر فرار از سرما و گرما است وقتى از گرما و سرما فرار مى کنید بخدا سوگند بطور حتم از شمشیر بیشتر فرار مى نمائید. اى مرد نمایانى که مرد نیستید کودکان بزرگسال نما با اندیشه هاى نو عروسان دوست داشتم شما را ندیده بودم و نمى شناختمتان. بخدا سوگند شناختن شما غیر از پشیمانى و غصه براى من نیاورده مرگ بر شما قلبم را مالامال از چرک و خون کردید، سینه ام را از غیظ انباشته ساختید، با هر نفسى که بر مى آورم جرعه، جرعه غصه هاى شما را مى نوشم. نظر من را با مخالفت و کار شکنى نابود ساختید. کار من بجائى رسیده که قریش مى گویند: فرزند ابى طالب مرد شجاعى است اما اطلاعات جنگى ندارد. خدا پدرشان را بیامرزد آیا کسى جنگجوتر، تمرین کرده تر، پیشقدم تر از من مى شناسید. من هنوز بیست سالم نبود که دست بشمشیر بردم و در جنگ شرکت کردم و این برنامه تا زمان حاضر که شصت سال از عمرم گذشته ادامه داشته است. (بنا بر این من آزموده جنگى هستم) اما وقتى گوش بحرف کسى ندهند نظر نخواهد داد.  ترجمه ( مصطفی زمانی)  >  دعوت امام علیه السلام به جنگ ( خطبه شماره 27 ) انتهای پیام" https://fa.shafaqna.com/news/692310/%d8%a7%d9%89-%d9%85%d8%b1%d8%af-%d9%86%d9%85%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d9%86%d9%89-%d9%83%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%af-%d9%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d9%8a%d8%af-%d8%b4%d9%86%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%85-%d8%a8/#:~:text=%D8%AE%D8%A8%D8%B1%20%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C,%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85
اى مرد نمایانى که مرد نیستید / شنیده ام به زنی غیر مسلمان تعدی شده است …: برگی از نهج البلاغه شفقنا – تعدی سربازان معاویه به یک زن مسلمان و یک زن غیر مسلمان و فریاد امام علی (ع) از این ستم، فراز مشهوری از خطبه 27 نهج البلاغه است که اگر هزاران هزار بار خوانده شود کم است. به گزارش شفقنا در بخشی از این خطبه آمده است: ….. اطلاع یافته ام یکى از سربازان معاویه به یک زن مسلمان حمله کرده و دیگرى به زنى غیر مسلمان که با مسلمانان هم پیمان بوده است و سپس طلاهاى او را از بدنش بزور بیرون آورده است و زن تنها وسیله ى دفاعش التماس، خواهش و گریه و درخواست کمک بوده است. سربازان معاویه بدون رنج و زحمت و بدون ریختن یک قطره خون و زخم دیدن با دست پر بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى از این پس از روى تأسف و غصه بمیرد سزاوار است و سرزنش نمى شود. بسیار جاى تعجب است بخدا سوگند اتحاد اینان در راه باطل و اختلاف و متفرق بودن شما در راه حق قلب را ریشه کن میکند و غم را افزایش مى دهد. فریاد امام علیه السلام روى شما زشت باد، زیان و ضرر متوجه تان گردد، هدف دشمن شده اید. به شما حمله می کنند، شما تکان نمى خورید، با شما جنگ می کنند، شما از خود دفاع نمى کنید پیروان معاویه گناه می کنند و شما به گناه آنان راضى هستید. به هنگام تابستان مى گویم بجنگ آنها برویم مى گوئید هوا گرم است مهلت بده هوا خنک شود، وقتى در هواى خنک دستور جنگ مى دهم مى گوئید هوا سرد است صبر کن هواى سرد برود. همه ى این بهانه ها بخاطر فرار از سرما و گرما است وقتى از گرما و سرما فرار مى کنید بخدا سوگند بطور حتم از شمشیر بیشتر فرار مى نمائید. اى مرد نمایانى که مرد نیستید؛ کودکان بزرگسال نما با اندیشه هاى نو عروسان، دوست داشتم شما را ندیده بودم و نمى شناختمتان. بخدا سوگند شناختن شما غیر از پشیمانى و غصه براى من نیاورده مرگ بر شما قلبم را مالامال از چرک و خون کردید، سینه ام را از غیظ انباشته ساختید، …. عربی این بخش از خطبه وَ لَقَدْ بَلَغَنِی أَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ کَانَ یَدْخُلُ عَلَى الْمَرْأَهِ الْمُسْلِمَهِ وَ الْأُخْرَى الْمُعَاهِدَهِ فَیَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلُبَهَا وَ قَلَائِدَهَا وَ رُعُثَهَا مَا تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلَّا بِالِاسْتِرْجَاعِ وَ الِاسْتِرْحَامِ ثُمَّ انْصَرَفُوا وَافِرِینَ مَا نَالَ رَجُلًا مِنْهُمْ کَلْمٌ وَ لَا أُرِیقَ لَهُمْ دَمٌ فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ کَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیراً فَیَا عَجَباً عَجَباً وَ اللَّهِ یُمِیتُ الْقَلْبَ وَ یَجْلِبُ الْهَمَّ مِنَ اجْتِمَاعِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُمْ فَقُبْحاً لَکُمْ وَ تَرَحاً حِینَ صِرْتُمْ غَرَضاً یُرْمَى یُغَارُ عَلَیْکُمْ وَ لَا تُغِیرُونَ وَ تُغْزَوْنَ وَ لَا تَغْزُونَ وَ یُعْصَى اللَّهُ وَ تَرْضَوْنَ فَإِذَا أَمَرْتُکُمْ بِالسَّیْرِ إِلَیْهِمْ فِی أَیَّامِ الْحَرِّ قُلْتُمْ هَذِهِ حَمَارَّهُ الْقَیْظِ أَمْهِلْنَا یُسَبَّخْ عَنَّا الْحَرُّ وَ إِذَا أَمَرْتُکُمْ بِالسَّیْرِ إِلَیْهِمْ فِی الشِّتَاءِ قُلْتُمْ هَذِهِ صَبَارَّهُ الْقُرِّ أَمْهِلْنَا یَنْسَلِخْ عَنَّا الْبَرْدُ کُلُّ هَذَا فِرَاراً مِنَ الْحَرِّ وَ الْقُرِّ فَإِذَا کُنْتُمْ مِنَ الْحَرِّ وَ الْقُرِّ تَفِرُّونَ فَأَنْتُمْ وَ اللَّهِ مِنَ السَّیْفِ أَفَرُّ . البرم بالناس یَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ حُلُومُ الْأَطْفَالِ وَ عُقُولُ رَبَّاتِ الْحِجَالِ لَوَدِدْتُ أَنِّی لَمْ أَرَکُمْ وَ لَمْ أَعْرِفْکُمْ مَعْرِفَهً وَ اللَّهِ جَرَّتْ نَدَماً وَ أَعْقَبَتْ سَدَماً قَاتَلَکُمُ اللَّهُ لَقَدْ مَلَأْتُمْ ق
نماز اول وقت
هر کدوم از عزیزان براشون مقدور حضور بهم رسانید سه شنبه ساعت 18خ سینما سعدی پاساژ مصطفوی زاد
" تهران » عمومیتعداد بازدید : ۶۱۸پ کد خبر: ۴۸۴۰تاریخ انتشار : ۰۰ - ۰۰:۰۰ نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر ۱) هر چه دارید از دست می دهید!! پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: «لَا یَزَالُ النَّاسُ بِخَیْرٍ مَا أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ فَإِذَا لَمْ یَفْعَلُوا ذَلِکَ نُزِعَتْ عَنْهُمُ الْبَرَکَاتُ وَ سُلِّطَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُمْ نَاصِرٌ فِی الْأَرْضِ وَ لَا فِی السَّمَاءِ.» تازمانی که مردم امر به معروف و نهى از منکر کنند، ویکدیگر را درکار نیک یارى دهند، در خیر و برکت هستند؛ و چون چنین نکنند، برکات از ایشان گرفته مى‏شود، و بعضى از آنان بر بعضى دیگر مسلّط خواهند شد، و دیگر یاورى در زمین و آسمان نخواهند داشت‏. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۴ ح۹۵ ۲) تسلط اشرار و عدم استجابت دعاء امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام: « لَا تَتْرُکُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ فَیُوَلَّى عَلَیْکُمْ شِرَارُکُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا یُسْتَجَابُ لَکُم.» امر به معروف و نهى ‏از منکر را ترک نکنید که اگر ترک کردید اشرار بر شما مسلط خواهند شد؛ [آن‏جا که نیکى، دعوت کننده و بدى، نهى کننده نداشته باشد، اشرار برسرکار مى‏آیند و زمام حکومت را دردست مى‏گیرند.] بعد شما دعا مى‏کنید [که خدایا، ما را ازشرّ این بدها نجات بده!] خدا دعاى شما را مستجاب نمى‏کند. نهج البلاغه نامه ۴۷ ۳) فراگیر شدن عذاب پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: «لَتَأْمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَتَنْهُنَّ عَنِ الْمُنْکَرِ أَوْ لَیَعُمَّنَّکُمْ عَذَابُ اللَّه» باید مجدّانه و مصرّانه امر به معروف و نهی از منکر کنید و گرنه قطعاً و مسلماً عذاب خداوند همه شما را فرا خواهد گرفت. وسائل‏الشیعه ج۱۶ ص۱۳۵ امام صادق علیه الصلاه و السلام: «کَانَ رَجُلٌ شَیْخٌ نَاسِکٌ یَعْبُدُ اللَّهَ فِی بَنِی إِسْرَائِیلَ فَبَیْنَا هُوَ یُصَلِّی وَ هُوَ فِی عِبَادَتِهِ إِذْ بَصُرَ بِغُلَامَیْنِ صَبِیَّیْنِ إِذْ أَخَذَا دِیکاً وَ هُمَا یَنْتِفَانِ رِیشَهُ فَأَقْبَلَ عَلَى مَا هُوَ فِیهِ مِنَ الْعِبَادَهِ وَ لَمْ یَنْهَهُمَا عَنْ ذَلِکَ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَى الْأَرْضِ أَنْ سِیخِی بِعَبْدِی فَسَاخَتْ بِهِ الْأَرْضَ وَ هُوَ یَهْوِی فِی الدُّرْدُورِ أَبَدَ الْآبِدِینَ وَ دَهْرَ الدَّاهِرِینَ.» در میان بنى اسرائیل پیر مردى عابد و زاهد بود، روزى وقتى در حال نماز بود چشمش به دو پسر بچه افتاد که خروسى گرفته بودند و پرهاى او را مى‏کندند، مرد عابد توجّهى نکرد و آنها را از این عمل نهى ننمود، خداوند به زمین وحى نمود: بنده مرا در زمین فرو ببر، زمین هم او را در کام خود کشید و او به جهت این سنگدلى تا قیام قیامت در زمین فرو خواهد رفت. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۸۸ ح۶۷   ۴) اقوام گذشته به خاطر ترک امر به معروف هلاک شدند. امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام: «إِنَّهُ لَمْ یَهْلِکْ مَنْ کَانَ قَبْلَکُمْ مِنَ الْأُمَمِ إِلَّا بِحَیْثُ مَا أَتَوْا مِنَ الْمَعَاصِی وَ لَمْ یَنْهَهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبَارُ فَلَمَّا تَمَادَوْا فِی الْمَعَاصِی وَ لَمْ یَنْهَهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبَارُ عَمَّهُمُ اللَّهُ بِعُقُوبَهٍ فَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ قَبْلَ أَنْ یَنْزِلَ بِکُمْ مِثْلُ الَّذِی نَزَلَ بِهِم‏.» همانا علت هلاکت اقوام و ملت های گذشته چیزی نبوده جز اینکه آنها مرتکب گناهانی شدند و مربیان و علماءشان آنها را نهی از منکر نکردند؛ پس به خاطر همین عذاب خداوند متعال همه آنها را فرا گرفت؛ بنابر این قبل از اینکه اتفاقاتی که برای آنها پیش آمده بر سر شما بیاید امر به معروف و نهی از منکر کنید. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۰ ح۷۶ امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام: أَوْحَى اللَّهُ تَعَالَى جَلَّتْ قُدْرَتُهُ إِلَى شُعَیْبٍ ع أَنِّی مُهْلِکٌ مِنْ قَوْمِکَ مِائَهَ أَلْفٍ أَرْبَعِینَ أَلْفاً مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّینَ أَلْفاً مِنْ خِیَارِهِمْ فَقَالَ ع هَؤُلَاءِ الْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ الْأَخْیَارِ فَقَالَ دَاهَنُوا أَهْلَ الْمَعَاصِی فَلَمْ یَغْضَبُوا لِغَضَبِی . خداوند عزوجل بشعیب پیغمبر وحى فرمود که البته من صد هزار نفر از امت تو را عذاب خواهم نمود چهل هزار از اشرار و بدکاران و شصت هزار از نیکان را، پس شعیب عرض کرد پروردگارا این گروه اشرار مستحق و سزاوار عذابند پس جهت عذاب نیکان چیست؟ خداوند فرمود: همانا نیکوکاران در نصیحت و باز داشتن گناهکاران از اعمال زشتشان سستى و سهل انگارى و سازش نمودند و بجهت غضب من بر ایشان، غضب و خشم نکردند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۸۱ ح۳۹ امام صادق علیه الصلاه و السلام: إِنَّ اللَّهَ بَعَثَ مَلَکَیْنِ إِلَى أَهْلِ مَدِینَهٍ لِیَقْلِبَاهَا
عَلَى أَهْلِهَا فَلَمَّا انْتَهَیَا إِلَى الْمَدِینَهِ وَجَدَا رَجُلًا یَدْعُو اللَّهَ وَ یَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَقَالَ أَحَدُهُمَا لِلْآخَرِ أَ مَا تَرَى هَذَا الدَّاعِیَ فَقَالَ قَدْ رَأَیْتُهُ وَ لَکِنْ أَمْضِی لِمَا أَمَرَنِی بِهِ رَبِّی فَقَالَ وَ لَکِنِّی لَا أُحْدِثُ شَیْئاً حَتَّى أَرْجِعَ إِلَى رَبِّی فَعَادَ إِلَى اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى فَقَالَ یَا رَبِّ إِنِّی انْتَهَیْتُ إِلَى الْمَدِینَهِ فَوَجَدْتُ عَبْدَکَ فُلَاناً یَدْعُوکَ وَ یَتَضَرَّعُ إِلَیْکَ فَقَالَ امْضِ لِمَا أَمَرْتُکَ فَإِنَّ ذَلِکَ رَجُلٌ لَمْ یَتَغَیَّرْ وَجْهُهُ غَضَباً لِی قَطُّ. خداوند متعال دو فرشته را مأمور کرد تا شهری را با اهلش ویران کنند؛ زمانی که به شهر رسیدند فردی را یافتند که در حال دعا و تضرع در برابر خداوند بود؛ یکی از آن دو فرشته به دیگری گفت این فرد عابد را نمی بینی [آیا می خواهی شهر را با او ویران کنی]؛ آن دیگری گفت می بینمش ولی آنچه را که خدا به من دستور داده انجام می دهم؛ آن ملک گفت ولی من تا زمانی که از خداوند متعال کسب تکلیف نکنم دست به کاری نمی زنم؛ پس به خداوند متعال عرض کرد در آن شهر فردی را دیدم که در حال عبادت و تضرع بود [آیا با وجود آن شهر را ویران سازیم؟] خداوند فرمود به آن چیزی که دستور دادم عمل کنید چون آن فرد به هیچ عنوان به خاطر من [نسبت به هیچ گناه و خطایی] غضبناک و خشمگین نشده است [و هیچ اقدامی در تغییر آن گناهان انجام نداده است.] بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۸۶ ح۶۰ ۵) خذلان الهی امام باقر علیه الصلاه و السلام : الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیُ عَنِ الْمُنْکَرِ خَلْقَانِ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ نَصَرَهُمَا أَعَزَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ خَذَلَهُمَا خَذَلَهُ اللَّهُ. امر به معروف و نهى از منکر، دو آفریده از آفریده‏هاى خداوندند، کسى که آن دو را یارى کند (موجبات این دو امر مهم را فراهم سازد) خداوند او را عزیز نماید، و کسى که ارزش آنها را حفظ نکند خداوند عزّ و جل ذلیل و خوارش گرداند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۵ ح۲۱ ۶) بغض و لعن خداوند متعال پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَیُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعِیفَ الَّذِی لَا زَبْرَ لَهُ فَقَالَ هُوَ الَّذِی لَا یَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ. همانا خداوند تبارک و تعالى مؤمن ضعیفى را که عقل رهبرش نیست دشمن مى‏دارد سپس حضرت فرمودند او کسی است که نهی از منکر نمی کند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۷ امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام : فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ یَلْعَنِ الْقَرْنَ الْمَاضِیَ بَیْنَ أَیْدِیکُمْ إِلَّا لِتَرْکِهِمُ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ فَلَعَنَ اللَّهُ السُّفَهَاءَ لِرُکُوبِ الْمَعَاصِی وَ الْحُکَمَاءَ لِتَرْکِ التَّنَاهِی. همانا خداى سبحان- مردم- دوران گذشته را از رحمت خود دور نفرمود، مگر براى آنکه امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند پس خدا بیخردان را به خاطر نافرمانى کردن، و خردمندان را به خاطر ترک نهی از منکر لعنت کرد. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۰ ح۷۳ امام صادق علیه الصلاه و السلام : وَیْلٌ لِقَوْمٍ لَا یَدِینُونَ اللَّهَ بِالْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَر. وای بر افرادی که در امر به معروف و نهی از منکر خداوند متعال را اطاعت نمی کنند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۱ ح۸۱ ۷) ابراز دشمنی با خداوند متعال امام صادق علیه الصلاه و السلام: إِذَا رَأَى الْمُنْکَرَ وَ لَمْ یُنْکِرْهُ وَ هُوَ یَقْدِرُ عَلَیْهِ فَقَدْ أَحَبَّ أَنْ یُعْصَى اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّ أَنْ یُعْصَى اللَّهُ فَقَدْ بَارَزَ اللَّهَ بِالْعَدَاوَهِ. هنگامى که انسان منکر و کارهاى زشتى را ببیند و با داشتن قدرت از آن جلوگیرى نکند معلوم مى‏شود که دوست‏ دارد معصیت و گناه باشد و آن کس که دوست داشته باشد معصیت خدا بشود به دشمنى و مبارزه علنى با خدا برخاسته است. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۳ ح۷ ۸) نقصان روزی امام صادق علیه الصلاه و السلام : أَیُّمَا نَاشٍ نَشَأَ فِی قَوْمٍ ثُمَّ لَمْ یُؤَدَّبْ عَلَى مَعْصِیَهٍ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَوَّلَ مَا یُعَاقِبُهُمْ فِیهِ أَنْ یَنْقُصَ مِنْ أَرْزَاقِهِمْ. هر جوانى و نوجوانى که در میان افراد خانواده و آشنایان خود بزرگ شود، و به خاطر گناهى که از او سر مى‏زند توسط آنان، [سرزنش و نکوهش و] تأدیب نگردد، خداوند متعال نخستین مجازاتى که برایشان در نظر مى‏گیرد، کاستن روزى آنهاست‏. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۸ ح۳۲ ۹) اعلان جنگ با خداوند متعال پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم : إِذَا تَرَکَتْ أُمَّتِی الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ فَلْیُؤَذِّنْ بِوِقَاعٍ مِنَ اللَّهِ جَلَّ اسْمُهُ. هر گاه امت من ا
مر به معروف و نهى از منکر را ترک کنند پس باید اعلان جنگ با پروردگار بنماید. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۸ ح۳۳ ۱۰) مرده متحرک امیر المؤمنین علیه الصلاه و السلام : مَنْ تَرَکَ إِنْکَارَ الْمُنْکَرِ بِقَلْبِهِ وَ یَدِهِ وَ لِسَانِهِ فَهُوَ مَیِّتُ الْأَحْیَاء. هر کس منکرى را مشاهده کند و با قلب و دست و زبانش از آن نهى نکند او یک مرده‏اى است که در میان زندگان حرکت مى‏کند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۹۴ ح۹۶ ۱۱) تحقیر دین و گسترش فساد پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم : إِنَّ الْمَعْصِیَهَ إِذَا عَمِلَ بِهَا الْعَبْدُ سِرّاً لَمْ تُضِرَّ إِلَّا عَامِلَهَا وَ إِذَا عَمِلَ بِهَا عَلَانِیَهً وَ لَمْ یُغَیَّرْ عَلَیْهِ أَضَرَّتِ الْعَامَّهَ قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ علیه الصلاه و السلام وَ ذَلِکَ أَنَّهُ یُذِلُّ بِعَمَلِهِ دِینَ اللَّهِ وَ یَقْتَدِی بِهِ أَهْلُ عَدَاوَهِ اللَّهِ. تردیدى نیست که اگر بنده‏اى در پنهان (از اوامر و نواهى حق) نافرمانى کند، پى آمد و زیان آن تنها گریبانگیر خود او خواهد شد. ولى اگر آشکارا چنین کار ناشایسته‏اى را انجام دهد و مورد سرزنش مردم قرار نگیرد، آثار سوء ناشى از آن، دامنگیر عموم مردم و زیان آن فراگیر خواهد شد. سپس امام صادق علیه السّلام فرمود: و این بدین جهت است که او (در واقع) با این کار (ناپسند) دین خدا را خوار و کوچک شمرده، و خود را در موقعیتى قرار داده است که دشمنان خدا از رفتار او پیروى کنند. بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۸ ح۳۵ ۱۲) ذلت و خواری در میان مردم پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم): یَظْهَرُ فِی أُمَّتِی الْخَسْفُ وَ الْقَذْفُ قَالُوا مَتَى یَکُونُ ذَلِکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ … إِذَا قَلَّ الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ اسْتُبِیحَ الْحَرِیمُ. ذلت و خوارى و تهمت در میان امت من ظاهر و آشکار مى‏شود، عرض کردند: اى رسول خدا در چه زمانى این اتفاق خواهد افتاد، فرمود: هر گاه امر به معروف کم شود محرّمات و کارهاى حرام مباح شمرده مى‏شود.  إرشاد القلوب إلى الصواب ، ج‏۱،ص۳۹ ۱۳) جای معروف و منکر با هم عوض می شود!! پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم : کَیْفَ بِکُمْ إِذَا فَسَدَ نِسَاؤُکُمْ وَ فَسَقَ شُبَّانُکُمْ وَ لَمْ تَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ تَنْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ فَقِیلَ لَهُ وَ یَکُونُ ذَلِکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِکَ کَیْفَ بِکُمْ إِذَا أَمَرْتُمْ بِالْمُنْکَرِ وَ نَهَیْتُمْ عَنِ الْمَعْرُوفِ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ یَکُونُ ذَلِکَ قَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِکَ کَیْفَ بِکُمْ إِذَا رَأَیْتُمُ الْمَعْرُوفَ مُنْکَراً وَ الْمُنْکَرَ مَعْرُوفاً. چه خواهید کرد موقعى که زنان شما دچار فساد اخلاق شوند و جوانان شما به گناه آلوده گردند و از امر بمعروف و نهى از منکر خوددارى کنند؟! عرض شد: یا رسول اللَّه آیا چنین وضعى براى مسلمین پیش مى‏آید؟! فرمود بلى و بدتر از آن. چه خواهید کرد موقعى که مردم را بگناه امر کنید و از نیکیها نهى نمائید؟! عرض کردند یا رسول اللَّه آیا چنین وضعى پیش آمد میکند؟! فرمود بلى و بدتر از آن. چه خواهید کرد وقتى در نظر شما نیکیها گناه و منکر شناخته شود و منکرات و گناهان را نیک و پسندیده بدانید؟ بحارالأنوار ج : ۹۷ ص : ۷۴ ح۱۴ برچسب ها: امر به معروف ، ترک امر به معروف ، تسلط اشرار ، روایات امر به معروف ، عدم استجابت دعا ، عذاب ، نتیجه ترک ، نهی از منکر ، واجب فراموش شده اشتراک گذاری: 0 اخبار پیشنهادی هشدار به مسئولین درباره پیامد‌های اجتماعی بی‌توجهی به مسئله عفاف و حجاب تقدیر و تشکر ستاد امر به معروف از حمایت استاندار و مسئولین در راستای حمایت از آمر به معروف یزدی بانوی آمر به معروف یزدی به عنوان «سفیر کشوری جهاد تبیین طرح عفاف و حجاب» معرفی شد هم افزایی دو مجموعه موثر برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره عدالت آموزشی در مدارس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با برگزاری نشستی به استقبال منتقدان طرح حجاب و عفاف رفت در طرح ستاد، بدحجاب دیگر مجرم نیست بلکه متخلف است حمایت از آمران به معروف سرعت می‌گیرد هشدار به مسئولین درباره پیامد‌های اجتماعی بی‌توجهی به مسئله عفاف و حجاب تقدیر و تشکر ستاد امر به معروف از حمایت استاندار و مسئولین در راستای حمایت از آمر به معروف یزدی بانوی آمر به معروف یزدی به عنوان «سفیر کشوری جهاد تبیین طرح عفاف و حجاب» معرفی شد هم افزایی دو مجموعه موثر برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: ارسال ارتباط مردمی نشانی پستی: تهران - خیابان پاسداران - خیابان نیستان سوم - خیابان صدف - انتهای خیابان شهید راستوان - نبش سه‌راه چیذری - ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور   کد پستی: ۱۹۴۵۶۱۷۷۱۳ تلفن پاسخگویی:۰۲۱۲۲