eitaa logo
نشرمعارف‌اهل‌بیت‌علیهم‌السّلام
300 دنبال‌کننده
1هزار عکس
262 ویدیو
115 فایل
رَحِـمَ اللّـهُ مَـنْ أَحْیـَى أَمْـرَنـَا
مشاهده در ایتا
دانلود
📢ولایت، محور وحدت❗️ 🔺قال الله تبارک وتعالی: «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» 🔹همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید! 📖قران کریم، سوره آل عمران آیه۱۰۳ 🔺عن الامام الباقر (علیه السّلام) في قوله (ولا تفرقوا) قال: 🔷إن الله تبارك وتعالى علم أنهم سيفترقون بعد نبيهم ويختلفون فنهاهم عن التفرق كما نهى من كان قبلهم فامرهم ان يجتمعوا على ولاية آل محمد عليهم السّلام ولا يتفرقوا 💥حضرت در مورد آیه شریفه فرمودند: ✅ خداوند تبارک وتعالی می‌دانست که آنها (مسلمین) بعد از پیغمبرشان، دچار تفرقه و اختلاف می‌شوند؛ به همین خاطر آنها را از تفرقه نهی کرد - همانطور که امّت‌های قبل از آنها را نهی کرده بود - و آنها (مسلمین) را امر کرد که بر ولایتِ آل محمّد (علیهم السّلام) اجتماع کنند و متفرق نشوند❗️ 📚تفسیر قمی، ج۱، ص۱۰۸، ذیل آیه شریفه ❌📢یادمان نرود: تنها راه وحدتِ امّت اسلامی، بازگشت به دامان اهل بیت علیهم السّلام است و لاغیر❗️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نشرمعارف‌اهل‌بیت‌علیهم‌السّلام
#نه_ربیع #فرحةالزهراء_عليهاالسلام #معتبره_احمدبن_اسحاق_قمی 🔸روایت شریفهٔ احمد بن اسحاق قمی در فضیل
🔸روایت شریفهٔ احمد بن اسحاق قمی در فضیلت روز نهم ربیع الأول (بخش چهارم) ♦♦♦ 🔻چهرهٔ منافق آشکار می شود! حذیفه گفت: رسول خدا صلّى الله علیه و آله برخاست و به خانه امّ سلمه رفت. و من برگشتم و در کفر عمر یقین کردم، تا آنکه بعد از شهادت حضرت رسول صلّى الله علیه و آله دیدم که او چه فتنه ها برانگیخت، و کفر ذاتی خود را اظهار نمود، و از دین برگشت، و دست بی حیایی و وقاحت را برای غصب خلافت و امامت بر کمر زد، و قرآن را تحریف کرد، و آتش در خانه وحی و رسالت زد، و بدعت ها گذاشت، و شهادت امیرالمؤمنین علیه السّلام را ردّ نمود، و فاطمه بنت رسول الله صلّى الله علیه و آله را نسبت دروغ داد، و فدک را غصب کرد، و یهود و نصاری و مجوس را از خود راضی کرد، و نور دیده مصطفی صلّى الله علیه و آله را به خشم آورد، و رضایت اهل بیت رسالت علیهم السّلام را جلب نکرد، و همه سنّت های رسول خدا صلّى الله علیه و آله را زیر پا گذاشت، و تدبیر کشتن امیرالمؤمنین علیه السّلام نمود، و جور و ستم را در میان مردم آشکار ساخت، و هرچه خدا حلال کرده بود حرام کرد، و هرچه خدا حرام کرده بود حلال کرد، و حکم کرد که از پوست شتر دینار و درهم بسازند و خرج کنند، و به حضرت زهرا سلام الله علیها ضربت زد، و بر منبر حضرت رسول صلّى الله علیه و آله به غصب و جور بالا رفت، و بر حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام افترا بست، و با آن حضرت معارضه کرد، و رأی آن حضرت را به سفاهت نسبت داد. 👈 ادامه روایت در قسمت بعد... 🎈🎈🎈 ایّام شادی و سرور و عید اهل بیت علیهم السّلام، غدیر ثانی و فرحة الزهراء سلام الله علیها مبارك باد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
🔺دستور پیامبر عليه و علىٰ آله السّلام به اظهار برائت و سبّ و لعن و... (به سند صحیح در معتبرترین کتاب روایی شیعه) 🔻 @NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 از خدمت تا خیانت... عَنْ سَلَّامِ بْنِ سَعِيدٍ الْمَخْزُومِيِّ، عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: ثَلَاثَةٌ لا يَصْعَدُ عَمَلُهُمْ إِلَى السَّمَاءِ وَ لَا يُقْبَلَ مِنْهُمْ عَمَلٌ: مَنْ مَاتَ وَ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ فِي قَلْبِهِ بُغْضٌ، وَ مَنْ تَوَلَّى عَدُوَّنَا، وَ مَنْ تَوَلَّى فُلَاناً وَ فُلَاناً. حضرت امام باقر علیه السّلام فرمود: سه دسته هستند که عملشان به آسمان نمی رود، و عملی از آنها پذیرفته نمی شود: کسی که با بغض ما اهل بیت در قلبش از دنیا برود، کسی که به ولایتِ دشمن ما قائل باشد، و کسی که ولایت فلان و فلان را پذیرفته باشد. [تقریب المعارف، ص ۲۴۷ ؛ بحار الأنوار ، ج ۳۰، ص ۳۸۳] 🔹بد نیست آدمی از خودش بپرسد که آیا تاکنون کاری در دفاع از غاصبان ولایت نکرده ام؟ آیا با نیتی هرچند خیر و خوب دچار خطا نشده ام؟ در قیامت هستند کسانی که یکباره با انبوه گناهانی روبرو می‌شوند که گمان می‌کردند که این گناهان در واقع به نیت خیر انجام شده اند. به قول قرآن این افراد خیال می‌کردند که نیکوکاری می‌کردند (یزعمون أنهم یحسنون صنعا) اما در قیامت متوجه می‌شوند که دچار گناه شده اند. راه حل ساده است: هرگز از دایره تعالیم اهل بیت علیهم السّلام خارج نشویم. همه رفتارها و گفتارهایمان را با حدیث هماهنگ کنیم. دانش را فقط و فقط و فقط از اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین فرا بگیریم. و هشدار: در آخرالزمانیم. در آخرالزمان علمای سوء و عالمان بد کم نیستند. بیشتر از این مواظب باشیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
🔻جایگاه تولّی و تبرّی در کلام اهل بیت علیهم السّلام (٢) 🚩نظر لطف و رحمت الهی در سایهٔ ولایت آل محمّد علیهم السّلام و برائت از دشمنان ایشان ▼ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﺒَﺰَﻧْﻄِﻲّ ﻗَﺎﻝَ: ﻛَﺘَﺐَ إِلَيَّ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ عَلَيْهِ السَّلَام: ﻗَﺎﻝَ ﺃَﺑُﻮ ﺟَﻌْﻔَﺮٍ الإِمَامِ البَاقِرُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﺍﻟﺴَّﻠَﺎﻡُ: ﻣَﻦْ ﺳَﺮَّﻩُ ﺃَﻥْ ﻟَﺎ ﻳَﻜُﻮﻥَ ﺑَﻴْﻨَﻪُ ﻭَ ﺑَﻴْﻦَ ﺍﻟﻠﻪِ ﺣِﺠَﺎﺏٌ ﺣَﺘَّﻰ ﻳَﻨْﻈُﺮَ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﻠﻪِ ﻭَ ﻳَﻨْﻈُﺮَ ﺍﻟﻠﻪُ ﺇِﻟَﻴْﻪِ، ﻓَﻠْﻴَﺘَﻮَﻝَّ ﺁﻝَ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ عَلَيْهِمُ السَّلَام ﻭَ ﻳَﺒْﺮَﺃْ [یَتَبَرّأُ] ﻣِﻦَ ﻋَﺪُﻭِّﻫِﻢْ ﻭَ ﻳَﺄْﺗَﻢَّ ﺑِﺎﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﻣِﻨْﻬُﻢْ؛ ﻓَﺈِﻧَّﻪُ ﺇِﺫَﺍ ﻛَﺎﻥَ ﻛَﺬَﻟِﻚَ ﻧَﻈَﺮَ ﺍﻟﻠﻪُ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﻭَ ﻧَﻈَﺮَ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﻠﻪِ. ﺑﻴﺎﻥ: ﻧﻈﺮﻩ ﺇﻟﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻛﻨﺎﻳﺔ ﻋﻦ ﻏﺎﻳﺔ ﺍﻟﻤﻌﺮﻓﺔ ﺑﺤﺴﺐ ﻃﺎﻗﺘﻪ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴﺘﻪ، ﻭ ﻧﻈﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﺇﻟﻴﻪ ﻛﻨﺎﻳﺔ ﻋﻦ ﻧﻬﺎﻳﺔ ﺍﻟﻠﻄﻒ ﻭ ﺍﻟﺮﺣﻤﺔ. ▲ بزنطی گفت: حضـرت امـام رضـا عليه السّلام به من نوشت: حضـرت امـام باقـر عليه السّلام فرموده است: هر كه دوست دارد بين او و خدا حجابی نباشد تا به سوی خدا نظر كند و خدا نیز به او نظر نمايد، پس دوست بدارد آل محمّد علیهم السّلام را (و ولایتشان را بپذیرد) و از دشمنان ایشان برائت و بيزاری بجويد و پيرو ائمّه از آل محمّد علیهم السّلام باشد؛ چرا که وقتی چنين بود توجّه به خدا نموده و خدا نيز متوجّه اوست و به او نظر لطف می فرماید. توضيح: نگاه كردن به خدا كنايه از كمال معرفت است به حسب طاقت و قابلیت او، و نگاه خداوند به بنده كنايه از نهایت لطف و مرحمت است. 📚 [بحارالأنوار، ج ۲۷، ص ۵۱، ح ۲؛ به نقل از قرب الاسناد: ص ۱۵۳] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ معنای وحدت و تفرقه در کلام امیرالمؤمنین صلوات الله علیه وحدت با اهل بدعت همان تفرقه است!!! وَ قَدْ سُئِلَ عَنْ تَفسيرِ السُّنَّةِ وَ الْبِدْعَةِ وَ الْجَماعَةِ وَ الْفُرْقَهِ ـ : اَلسُّنَّةُ ـ و اللّه‏ِ ـ سُنَّةُ مُحمِّدٍ صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله وَ الْبِدْعَةُ ما فارَقَها وَ الْجَماعَةُ ـ وَ اللّه‏ِ ـ مُجامَعَةُ اَهْلِ الْحَقِّ وَ اِنْ قَلّوا وَ الْفُرقَةُ مُجامَعَةُ اَهْلِ الْباطِلِ وَ اِنْ كَثُروا. اميرالمؤمنين علیه السّلام در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، وحدت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، همان سنّت محمّد صلّى‏ الله ‏عليه‏ و ‏آله است و بدعت آنچه خلاف آن باشد و به خدا قسم، وحدت، همدست شدن با اهل حق است هر چند اندک باشند و تفرقه، همدستى با اهل باطل است هر چند بسيار باشند. کتاب سلیم بن قیس الهلالی، نشر الهادی، صفحه ۴۸۵ ، حدیث ۹۶ اسکن روایت: http://l1l.ir/rp2 پوستر: http://l1l.ir/rp3 👌این است حقیقت وحدت و تفرقه که از مردم پنهان نگه می دارند... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 معنای مقدسات در اسلام 🎙 شـیـخ مـهـدے تـهـرانـے 🔺 اصل قداست از کجا نشأت می‌گيرد و در کلام وحی، قدوس کیانند؟ 🔺 آیا به کار بردن عبارتِ مقدسات، برای اعتقاداتِ اهل تسنّن، صحیح است؟ @NashreMaarefeAhleBeit
🔹ارتباط جناب ابولؤلؤ علیه الرحمة والرضوان با مولایش امیرالمؤمنین صلوات الله علیه با وجود تهدیدها و تطمیع های عمر و مغیره لعنة الله عليهما "و چون غنائم تقسیم گردید فیروز (نام حضرت ابولؤلؤ) در سهم مغیرة قرار گرفت. لکن چندی پیش نگذشت که ارتباط و تردد او با خانه امیرالمؤمنین صلوات الله علیه آغاز گردید که به همین سبب مغیره بر او خراج سنگین وضع نمود و هر از چندگاه آن را افزون می کرد. و اینها همه به امر عمر بن خطاب بود. تا اینکه مغیرة به ابولؤلؤ گفت: اگر ارتباطت را با خانه علی (علیه السلام) قطع کنی خراج را از تو بر می دارم. اما ابولؤلؤ نپذیرفت... و نیز ابولؤلؤ بعد از مضروب ساختن عمر به سوی خانه امیرالمؤمنین علیه السلام پناهنده شد..." 📚 کامل بهائی نسخه خطی ص ۳۸۳ - اسرار الامامة، ص ۳۲۵ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 کتاب مرد غیرتمند ایرانی (شرح زندگانی حضرت ابولؤلؤ رحمه الله و پاسخ به برخی شبهات) ↩️لینک دانلود: http://cld.persiangig.com/download/xA2axy/dl 🔻 @NashreMaarefeAhleBeit
🔺ایام عیدالزهراء سلام الله علیها، عیدالله الأكبر، غدیر ثانی و عید برائت مبارك باد. 🎈 🎈 🎈 🔥 ﺑﺪﻋﺖ ﻋﻤﺮ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍلخطاب ﻣﺪﺕ ﺩﻩ ﺳﺎﻝ ﻭ ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺷﺐ ﺧﻠﺎﻓﺖ را غصب کرد. ﺍﻭ ﺍﻭﻟﻴﻦ کسی ﺑﻮﺩ که ﻧﺎﻡ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﮔﺬﺍﺷﺖ، ﻭ ﺍﺑﻮﻣﻮﺳﻰ ﺍﺷﻌﺮﻯ لعنة الله عليه ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻧﻔﺮﻯ ﺑﻮﺩ که ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻨﺒﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﺧﻄﺎﺏ کرد. (ﺗﺘﻤﺔ ﺍﻟﻤﻨﺘﻬﻰ: ﺹ ۱۱) ﻋﻤﺮ ﺑﻪ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺍﻳﻦ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻪ کسی ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ کنم؟ ﺍﻭ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ کرد ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺷﺠﺎﻋﺖ ﻭ ﻓﻀﻴﻠﺖ ﻭ ﻗﺮﺍﺑﺖ ﻭ ﺳﺒﻘﺖ ﺩﺭ ﺍﺳﻠﺎﻣﺶ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ. ﻋﻤﺮ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﻃﺒﻊ ﺍﻭ ﻣﺰﺍﺡ ﺍﺳﺖ!! ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻋﺜﻤﺎﻥ چه ﻣﻰ ﮔﻮﺋﻰ؟ ﻋﻤﺮ ﮔﻔﺖ: ﺍﮔﺮ ﺍﻭ ﺧﻠﻴﻔﻪ ﺷﻮﺩ ﺑﻨﻰ ﺍﻣﻴّﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﮔﺮﺩﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺴﻠّﻂ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻃﻠﺤﻪ ﭼﻪ ﻣﻰ ﮔﻮﺋﻰ؟ ﻋﻤﺮ ﮔﻔﺖ: ﻣﺮﺩﻯ متکبر ﺍﺳﺖ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ کلامی که ﺭﻭﺯ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﺣﺠﺎﺏ ﮔﻔﺖ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﺣﺠﺎﺏ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ: «ﻭﻗﺘﻰ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺮﻭﺩ ﻣﺎ ﺯﻧﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻘﺪ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﻢ». ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﺯﺑﻴﺮ ﺑﻦ ﻋﻮﺍﻡ ﭼﻪ ﻣﻰ ﮔﻮﺋﻰ؟ ﮔﻔﺖ: ﺍﻭ ﻣﺮﺩ ﺷﺠﺎﻋﻰ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﻰ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺨﻴﻞ ﺍﺳﺖ. ﻣﺮﺩﻯ ﺑﺪﺧﻮ ﻭ ﻣﻔﺴﺪ ﺍﺳﺖ، ﻛﻪ ﮔﺎﻫﻰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﮔﺎﻫﻰ کافر ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﻌﺪ ﻭﻗﺎص ﮔﻔﺖ: ﻣﺮﺩﻯ متکبر ﻭ ﻣﺘﻌﺼﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ کار ﺧﻠﺎﻓﺖ ﻧﻤﻰ ﺁﻳﺪ. ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﻧﻈﺮﺕ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻋﻤﺮ ﮔﻔﺖ: ﺍﻭ ﻣﺮﺩ ﺿﻌﻴﻒ ﺍﻟﻘﻠﺒﻰ ﺍﺳﺖ. (ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺍﻟﺘﻮﺍﺭﻳﺦ: ﺹ ۱۵۲ ﻓﻴﺾ ﺍﻟﻌﻠﺎﻡ: ﺹ ۱۴۳) ﻋﻤﺮ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﺮﮒ ﺍﻣﺮ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻮﺭﻯ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ کرد ﻭ ﺍﺑﻮﻃﻠﺤﻪ ﺍﻧﺼﺎﺭﻯ ﺭﺍ ﻃﻠﺒﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﻣﻦ ﺑﺎ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﻧﺼﺎﺭ ﺑﺎ ﺷﻤﺸﻴﺮﻫﺎﻯ کشیده ﺷﺶ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺣﺎﺿﺮ کنید: ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ، ﻋﺜﻤﺎﻥ، ﻃﻠﺤﻪ، ﺯﺑﻴﺮ، ﺳﻌﺪ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻭﻗﺎﺹ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﻋﻮﻑ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﻬﻠﺖ ﺩﻫﻴﺪ، ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﮔﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﻳﺎ ﭘﻨﺞ ﻧﻔﺮ ﺑﺮ ﻧﻈﺮﻯ ﻣﺘﻔﻖ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺩﻭ ﻳﺎ یک ﻧﻔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﺑﺮﺳﺎﻧﻴﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﻧﻈﺮﻯ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﻧﻈﺮ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﺁﻥ ﻃﺮﻑ که ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﻋﻮﻑ ﺩﺭ ﺍﻭﺳﺖ ﻣﻘﺪﻡ ﺑﺪﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﮔﺮﺩﻥ ﺑﺰﻧﻴﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﺮ ﺍﻣﺮﻯ ﺍﺗﻔﺎﻕ نکردند، ﻫﺮ ﺷﺶ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﮔﺮﺩﻥ ﺑﺰﻧﻴﺪ. 👈 ادامه دارد... 📚 [مقتبس از کتاب نفیس تقویم شیعه] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
🔥😑شرح حال همیشگی خلیفه! به نقل از پیروان او اهل سقیفه!! در کتاب "رشح الولاء في شرح الدعاء" تالیف أبي السعادات أسعد بن عبدالقاهر الغروي الأصفهاني - قرن هفتم - که در شرح دعای صنمی قریش نوشته شده (و رهبر انقلاب یکی از نسخه های خطی و قدیمی این کتاب را به آستان مقدس امام رضا علیه السّلام هدیه کردند) صفحه ۲۸۶ آمده است: کان عُمَر مخنَّثاً، ففی العقد الفرید المخطوط بمکتبة المدینة المنورة: کان یُفعَل في دبره مساءً و صباحاً، ثمّ یصلّی بالناس جُنُباً جمعةً وجماعةً... ترجمه: عُمَر مخنّث بوده (یعنی دو جنسه و مفعول و مأبون و... برای توضیح بیشتر و جزئی‌تر رجوع شود به لغت‌نامه دهخدا😐)، و در کتاب العقد الفرید (که از کتب مخالفین است)، در چاپ خطی آن که در کتابخانه مدینه منوره موجود است آمده که: هر صبح و شب باید ترتیبِ او (عمر) داده می‌شد، و با همان حال جنابت نماز جمعه و جماعت را می‌خوانده...!😅😂🤣 @NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻جایگاه لعن و برائت در کلام اهل بیت علیهم السّلام (٣) ▼ قَالَ الإِمَامُ الکَاظِِمُ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَيْهَ: ﻫُﻤَﺎ ﺍﻟْﻜَﺎﻓِﺮَﺍﻥِ، ﻋَﻠَﻴْﻬِﻤَﺎ ﻟَﻌْﻨَﺔُ ﺍﻟﻠﻪِ ﻭَ ﺍﻟْﻤَﻠﺎﺋِﻜَﺔِ ﻭَ ﺍﻟﻨَّﺎﺱِ ﺃَﺟْﻤَﻌِﻴﻦَ. ﻭَ ﺍﻟﻠﻪِ ﻣَﺎ ﺩَﺧَﻞَ ﻗَﻠْﺐَ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺷَﻲْﺀٌ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺈِﻳﻤَﺎﻥِ... ﻛَﺎﻧَﺎ ﺧَﺪَّﺍﻋَﻴْﻦِ ﻣُﺮْﺗَﺎﺑَﻴْﻦِ ﻣُﻨَﺎﻓِﻘَﻴْﻦِ؛ ﺣَﺘَّﻰ ﺗَﻮَﻓَّﺘْﻬُﻤَﺎ ﻣَﻠَﺎﺋِﻜَﺔُ ﺍﻟْﻌَﺬَﺍﺏِ ﺇِﻟَﻰ ﻣَﺤَﻞِّ ﺍﻟْﺨِﺰْﻱِ ﻓِﻲ ﺩَﺍﺭِ ﺍﻟْﻤُﻘَﺎﻡِ. ▲ حضـرت امـام کاظـم علیه الصّلاة و السّلام فرمودند: هر آن دو نفر کافرند، لعنت خدا و ملائکه و همهٔ مردم بر آن دو باد. به خدا قسم هیچ گاه به دل ذرّه اى ایمان نداشتند... همیشه فریبکار، حیله گر و اهل شکّ و ریب و نفاق بودند؛ تا این که ملائکهٔ عذاب آنها را قبض روح کرده و به جایگاه ذلّت و خواری در دار المقام (دوزخ) فرستادند. 📚 (اصول کافی شریف، ج ۸، ص ۱۲۵، ح ۹۵) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌افضلیت لعن بر صلوات در بیان آیت الله بهجت: مثل اینکه لعن تخلیه است و صلوات تحلیه است، اول باید... جاروب کن تو خانه و پس میهمان طلب! * تخلیه: خارج کردن رذایل از قلب * تحلیه: داخل کردن فضائل به قلب @NashreMaarefeAhleBeit
⚠️ مراقب باشیم مرتکب بزرگترین گناه کبیره نشویم‼️ • َعَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَیْهِ‌السَّلَام قَالَ: أَكْبَرُ الْكَبَائِرِ صَاحِبُ الْقَوْلِ الَّذِی يَقُولُ: أَنَا أَبْرَأُ مِمَّنْ يَبْرَأُ مِنْ أَبِی‌ بَكْرٍ وَ عُمَرَ. • حضرت امام باقر صلوات الله علیه فرمودند: بزرگترین گناه کبیره برای آن شخصی است که می‌گوید: من بیزاری می‌جویم از کسی‌که از ابوبکر و عمر بیزاری می‌جوید. 📚مستدرك الوسائل، ج ۱۱، ص ۳۵۸، حدیث ۱۳۲۵۶ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️چرایی لعن نفرستادن اهل تسنّن بر یزید لعنةالله‌علیه ⭕️ برخى از علماى اهل تسنّن معتقدند كه يزيد لعنةالله‌علیه را نبايد لعن كرد. وقتى از آنان می‌پرسيم كه با توجه به جناياتى كه يزيد لعنةالله‌علیه مرتكب شده، چرا نبايد لعن شود؟ در پاسخ اين سؤال می‌گويند: اگر يزيد لعنةالله‌علیه لعن شود، مردم لعن را به «الأعلى فالأعلى»، بالاتر از يزيد لعنةالله‌علیه خواهند برد و پاى كسانى به ميان خواهد آمد كه سزاوار نيست به آنان جسارت شود. آرى، به ميان آمدن پاى خلفا در حادثه كربلا، ريشه در سقيفه دارد و از آن جا ناشى می‌شود كه مسلمانان در زمان عمر بن خطّاب علیه الّلعنة والعذاب قسمتى از سرزمين‌هاى شام را فتح كردند. يزيد بن ابی‌سفيان از طرف عمر لعنةالله‌علیه والى آن ديار شد و بعد از مرگ يزيد برادرش معاويه علیه الّلعنة والهاوية جانشين او گرديد و پس از آن كه تمام سرزمين شام به دست مسلمانان افتاد، او والى تمام سرزمين شام شد. عثمان لعنةالله‌علیه نيز در دوران حكومت خود، معاويه علیه الّلعنة والهاوية را در ولايت آن ديار ابقاء نمود.۱ آن‌هنگام كه عمر لعنةالله‌علیه وى را والى شام نمود، ابوسفيان با خوش‌حالى به عمر لعنةالله‌عليهما گفت: وصلتك رحم؛۲ صله رحم كردى. در نتيجه، همه كسانى كه معاويه علیه الّلعنة والهاوية را به آن مقام رساندند، در اعمال خوب (اگر كار خوبى داشته باشد!) و بد او شريک هستند. بنابراين خيلى واضح است كه سرانجام كارهاى معاويه علیه الّلعنة والهاوية به «الأعلى فالأعلى» می‌رسد؛ يعنى با اندكى تأمّل و تفكّر در كارنامه او، اين سؤال‌ها مطرح می‌شود: چه كسى او را به اين سمت منصوب نمود؟ و با چه هدفى معاويه علیه الّلعنة والهاوية را به منصب ولايت شام برگزيدند و... . 📒۱ . تاريخ مدينة دمشق: ۵۹ / ۵۵. ۲ . الاستيعاب: ۳ / ۱۴۱۷؛ أسد الغابة: ۴ / ۳۸۶؛ تاريخ مدينة دمشق: ۶۵ / ۲۵۱. 👈 کتاب ناگفته‌هایی از حقایق عاشورا تألیف: آیت الله سید علی حسینی میلانی (مد ظله العالی) @ayatollahalimilani ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
4_5778265772438586808.mp3
3.12M
🚩 اهمّیّت تبرّی در کلام مرحوم آیت‌الله مرتضوی لنگرودی رحمة الله علیه @NashreMaarefeAhleBeit