#حدیث #برائت #وحدت
✅ معنای وحدت و تفرقه در کلام امیرالمؤمنین صلوات الله علیه
وحدت با اهل بدعت همان تفرقه است!!!
وَ قَدْ سُئِلَ عَنْ تَفسيرِ السُّنَّةِ وَ الْبِدْعَةِ وَ الْجَماعَةِ وَ الْفُرْقَهِ ـ : اَلسُّنَّةُ ـ و اللّهِ ـ سُنَّةُ مُحمِّدٍ صلى الله عليه و آله وَ الْبِدْعَةُ ما فارَقَها وَ الْجَماعَةُ ـ وَ اللّهِ ـ مُجامَعَةُ اَهْلِ الْحَقِّ وَ اِنْ قَلّوا وَ الْفُرقَةُ مُجامَعَةُ اَهْلِ الْباطِلِ وَ اِنْ كَثُروا.
اميرالمؤمنين علیه السّلام در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، وحدت و تفرقه فرمودند:
به خدا سوگند، سنّت، همان سنّت محمّد صلّى الله عليه و آله است و بدعت آنچه خلاف آن باشد و به خدا قسم، وحدت، همدست شدن با اهل حق است هر چند اندک باشند و تفرقه، همدستى با اهل باطل است هر چند بسيار باشند.
کتاب سلیم بن قیس الهلالی، نشر الهادی، صفحه ۴۸۵ ، حدیث ۹۶
اسکن روایت:
http://l1l.ir/rp2
پوستر:
http://l1l.ir/rp3
👌این است حقیقت وحدت و تفرقه که از مردم پنهان نگه می دارند...
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم العن الجبت و الطّاغوت
اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج
لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا
https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit
لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام
telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزیده_منبر
💢 معنای مقدسات در اسلام
🎙 شـیـخ مـهـدے تـهـرانـے
🔺 اصل قداست از کجا نشأت میگيرد و در کلام وحی، قدوس کیانند؟
🔺 آیا به کار بردن عبارتِ مقدسات، برای اعتقاداتِ اهل تسنّن، صحیح است؟
@NashreMaarefeAhleBeit
#نه_ربیع
#عید_برائت
#حضرت_ابولؤلؤ
🔹ارتباط جناب ابولؤلؤ علیه الرحمة والرضوان با مولایش امیرالمؤمنین صلوات الله علیه با وجود تهدیدها و تطمیع های عمر و مغیره لعنة الله عليهما
"و چون غنائم تقسیم گردید فیروز (نام حضرت ابولؤلؤ) در سهم مغیرة قرار گرفت. لکن چندی پیش نگذشت که ارتباط و تردد او با خانه امیرالمؤمنین صلوات الله علیه آغاز گردید که به همین سبب مغیره بر او خراج سنگین وضع نمود و هر از چندگاه آن را افزون می کرد. و اینها همه به امر عمر بن خطاب بود. تا اینکه مغیرة به ابولؤلؤ گفت: اگر ارتباطت را با خانه علی (علیه السلام) قطع کنی خراج را از تو بر می دارم. اما ابولؤلؤ نپذیرفت... و نیز ابولؤلؤ بعد از مضروب ساختن عمر به سوی خانه امیرالمؤمنین علیه السلام پناهنده شد..."
📚
کامل بهائی نسخه خطی ص ۳۸۳ - اسرار الامامة، ص ۳۲۵
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم العن الجبت و الطّاغوت
اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج
لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا
https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit
لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام
telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
#نه_ربیع
#حضرت_ابولؤلؤ
📚 کتاب مرد غیرتمند ایرانی (شرح زندگانی حضرت ابولؤلؤ رحمه الله و پاسخ به برخی شبهات)
↩️لینک دانلود:
http://cld.persiangig.com/download/xA2axy/dl
🔻
@NashreMaarefeAhleBeit
#نه_ربیع
#عید_برائت
#عیدالزهراء_علیهاالسلام
🔺ایام عیدالزهراء سلام الله علیها، عیدالله الأكبر، غدیر ثانی و عید برائت مبارك باد.
🎈 🎈 🎈
🔥 ﺑﺪﻋﺖ ﻋﻤﺮ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺧﻠﺎﻓﺖ
ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍلخطاب ﻣﺪﺕ ﺩﻩ ﺳﺎﻝ ﻭ ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺷﺐ ﺧﻠﺎﻓﺖ را غصب کرد. ﺍﻭ ﺍﻭﻟﻴﻦ کسی ﺑﻮﺩ که ﻧﺎﻡ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﮔﺬﺍﺷﺖ، ﻭ ﺍﺑﻮﻣﻮﺳﻰ ﺍﺷﻌﺮﻯ لعنة الله عليه ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻧﻔﺮﻯ ﺑﻮﺩ که ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻨﺒﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﺧﻄﺎﺏ کرد.
(ﺗﺘﻤﺔ ﺍﻟﻤﻨﺘﻬﻰ: ﺹ ۱۱)
ﻋﻤﺮ ﺑﻪ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺍﻳﻦ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻪ کسی ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ کنم؟ ﺍﻭ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ کرد ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺷﺠﺎﻋﺖ ﻭ ﻓﻀﻴﻠﺖ ﻭ ﻗﺮﺍﺑﺖ ﻭ ﺳﺒﻘﺖ ﺩﺭ ﺍﺳﻠﺎﻣﺶ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ. ﻋﻤﺮ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﻃﺒﻊ ﺍﻭ ﻣﺰﺍﺡ ﺍﺳﺖ!!
ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻋﺜﻤﺎﻥ چه ﻣﻰ ﮔﻮﺋﻰ؟ ﻋﻤﺮ ﮔﻔﺖ: ﺍﮔﺮ ﺍﻭ ﺧﻠﻴﻔﻪ ﺷﻮﺩ ﺑﻨﻰ ﺍﻣﻴّﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﮔﺮﺩﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺴﻠّﻂ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻃﻠﺤﻪ ﭼﻪ ﻣﻰ ﮔﻮﺋﻰ؟ ﻋﻤﺮ ﮔﻔﺖ: ﻣﺮﺩﻯ متکبر ﺍﺳﺖ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ کلامی که ﺭﻭﺯ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﺣﺠﺎﺏ ﮔﻔﺖ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﺣﺠﺎﺏ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ: «ﻭﻗﺘﻰ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺮﻭﺩ ﻣﺎ ﺯﻧﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻘﺪ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﻢ».
ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﺯﺑﻴﺮ ﺑﻦ ﻋﻮﺍﻡ ﭼﻪ ﻣﻰ ﮔﻮﺋﻰ؟ ﮔﻔﺖ: ﺍﻭ ﻣﺮﺩ ﺷﺠﺎﻋﻰ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﻰ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺨﻴﻞ ﺍﺳﺖ. ﻣﺮﺩﻯ ﺑﺪﺧﻮ ﻭ ﻣﻔﺴﺪ ﺍﺳﺖ، ﻛﻪ ﮔﺎﻫﻰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﮔﺎﻫﻰ کافر ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﻌﺪ ﻭﻗﺎص ﮔﻔﺖ: ﻣﺮﺩﻯ متکبر ﻭ ﻣﺘﻌﺼﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ کار ﺧﻠﺎﻓﺖ ﻧﻤﻰ ﺁﻳﺪ.
ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﻧﻈﺮﺕ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻋﻤﺮ ﮔﻔﺖ: ﺍﻭ ﻣﺮﺩ ﺿﻌﻴﻒ ﺍﻟﻘﻠﺒﻰ ﺍﺳﺖ.
(ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺍﻟﺘﻮﺍﺭﻳﺦ: ﺹ ۱۵۲ ﻓﻴﺾ ﺍﻟﻌﻠﺎﻡ: ﺹ ۱۴۳)
ﻋﻤﺮ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﺮﮒ ﺍﻣﺮ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻮﺭﻯ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ کرد ﻭ ﺍﺑﻮﻃﻠﺤﻪ ﺍﻧﺼﺎﺭﻯ ﺭﺍ ﻃﻠﺒﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﻣﻦ ﺑﺎ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﻧﺼﺎﺭ ﺑﺎ ﺷﻤﺸﻴﺮﻫﺎﻯ کشیده ﺷﺶ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺣﺎﺿﺮ کنید: ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ، ﻋﺜﻤﺎﻥ، ﻃﻠﺤﻪ، ﺯﺑﻴﺮ، ﺳﻌﺪ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻭﻗﺎﺹ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﻋﻮﻑ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﻬﻠﺖ ﺩﻫﻴﺪ، ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﮔﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﻳﺎ ﭘﻨﺞ ﻧﻔﺮ ﺑﺮ ﻧﻈﺮﻯ ﻣﺘﻔﻖ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺩﻭ ﻳﺎ یک ﻧﻔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﺑﺮﺳﺎﻧﻴﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﻧﻈﺮﻯ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﻧﻈﺮ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﺁﻥ ﻃﺮﻑ که ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﻋﻮﻑ ﺩﺭ ﺍﻭﺳﺖ ﻣﻘﺪﻡ ﺑﺪﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﮔﺮﺩﻥ ﺑﺰﻧﻴﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﺮ ﺍﻣﺮﻯ ﺍﺗﻔﺎﻕ نکردند، ﻫﺮ ﺷﺶ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﮔﺮﺩﻥ ﺑﺰﻧﻴﺪ.
👈 ادامه دارد...
📚
[مقتبس از کتاب نفیس تقویم شیعه]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم العن الجبت و الطّاغوت
اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج
لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا
https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit
لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام
telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
🔥😑شرح حال همیشگی خلیفه! به نقل از پیروان او اهل سقیفه!!
در کتاب "رشح الولاء في شرح الدعاء" تالیف أبي السعادات أسعد بن عبدالقاهر الغروي الأصفهاني - قرن هفتم - که در شرح دعای صنمی قریش نوشته شده (و رهبر انقلاب یکی از نسخه های خطی و قدیمی این کتاب را به آستان مقدس امام رضا علیه السّلام هدیه کردند) صفحه ۲۸۶ آمده است:
کان عُمَر مخنَّثاً، ففی العقد الفرید المخطوط بمکتبة المدینة المنورة: کان یُفعَل في دبره مساءً و صباحاً، ثمّ یصلّی بالناس جُنُباً جمعةً وجماعةً...
ترجمه:
عُمَر مخنّث بوده (یعنی دو جنسه و مفعول و مأبون و... برای توضیح بیشتر و جزئیتر رجوع شود به لغتنامه دهخدا😐)، و در کتاب العقد الفرید (که از کتب مخالفین است)، در چاپ خطی آن که در کتابخانه مدینه منوره موجود است آمده که: هر صبح و شب باید ترتیبِ او (عمر) داده میشد، و با همان حال جنابت نماز جمعه و جماعت را میخوانده...!😅😂🤣
@NashreMaarefeAhleBeit
#لعن
#برائت_وتبری
🔻جایگاه لعن و برائت در کلام اهل بیت علیهم السّلام (٣)
▼ قَالَ الإِمَامُ الکَاظِِمُ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَيْهَ:
ﻫُﻤَﺎ ﺍﻟْﻜَﺎﻓِﺮَﺍﻥِ، ﻋَﻠَﻴْﻬِﻤَﺎ ﻟَﻌْﻨَﺔُ ﺍﻟﻠﻪِ ﻭَ ﺍﻟْﻤَﻠﺎﺋِﻜَﺔِ ﻭَ ﺍﻟﻨَّﺎﺱِ ﺃَﺟْﻤَﻌِﻴﻦَ.
ﻭَ ﺍﻟﻠﻪِ ﻣَﺎ ﺩَﺧَﻞَ ﻗَﻠْﺐَ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺷَﻲْﺀٌ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺈِﻳﻤَﺎﻥِ...
ﻛَﺎﻧَﺎ ﺧَﺪَّﺍﻋَﻴْﻦِ ﻣُﺮْﺗَﺎﺑَﻴْﻦِ ﻣُﻨَﺎﻓِﻘَﻴْﻦِ؛ ﺣَﺘَّﻰ ﺗَﻮَﻓَّﺘْﻬُﻤَﺎ ﻣَﻠَﺎﺋِﻜَﺔُ ﺍﻟْﻌَﺬَﺍﺏِ ﺇِﻟَﻰ ﻣَﺤَﻞِّ ﺍﻟْﺨِﺰْﻱِ ﻓِﻲ ﺩَﺍﺭِ ﺍﻟْﻤُﻘَﺎﻡِ.
▲ حضـرت امـام کاظـم علیه الصّلاة و السّلام فرمودند:
هر آن دو نفر کافرند، لعنت خدا و ملائکه و همهٔ مردم بر آن دو باد.
به خدا قسم هیچ گاه به دل ذرّه اى ایمان نداشتند...
همیشه فریبکار، حیله گر و اهل شکّ و ریب و نفاق بودند؛ تا این که ملائکهٔ عذاب آنها را قبض روح کرده و به جایگاه ذلّت و خواری در دار المقام (دوزخ) فرستادند.
📚
(اصول کافی شریف، ج ۸، ص ۱۲۵، ح ۹۵)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم العن الجبت و الطّاغوت
اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج
لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا
https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit
لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام
telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لعن
#برائت
👌افضلیت لعن بر صلوات در بیان آیت الله بهجت:
مثل اینکه لعن تخلیه است و صلوات تحلیه است، اول باید... جاروب کن تو خانه و پس میهمان طلب!
* تخلیه: خارج کردن رذایل از قلب
* تحلیه: داخل کردن فضائل به قلب
@NashreMaarefeAhleBeit
#گناه_کبیره
#برائت
⚠️ مراقب باشیم مرتکب بزرگترین گناه کبیره نشویم‼️
• َعَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَیْهِالسَّلَام قَالَ:
أَكْبَرُ الْكَبَائِرِ صَاحِبُ الْقَوْلِ الَّذِی يَقُولُ: أَنَا أَبْرَأُ مِمَّنْ يَبْرَأُ مِنْ أَبِی بَكْرٍ وَ عُمَرَ.
• حضرت امام باقر صلوات الله علیه فرمودند:
بزرگترین گناه کبیره برای آن شخصی است که میگوید: من بیزاری میجویم از کسیکه از ابوبکر و عمر بیزاری میجوید.
📚مستدرك الوسائل، ج ۱۱، ص ۳۵۸، حدیث ۱۳۲۵۶
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم العن الجبت و الطّاغوت
اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج
لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا
https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit
لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام
telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
❗️چرایی لعن نفرستادن اهل تسنّن بر یزید لعنةاللهعلیه
⭕️ برخى از علماى اهل تسنّن معتقدند كه يزيد لعنةاللهعلیه را نبايد لعن كرد. وقتى از آنان میپرسيم كه با توجه به جناياتى كه يزيد لعنةاللهعلیه مرتكب شده، چرا نبايد لعن شود؟
در پاسخ اين سؤال میگويند: اگر يزيد لعنةاللهعلیه لعن شود، مردم لعن را به «الأعلى فالأعلى»، بالاتر از يزيد لعنةاللهعلیه خواهند برد و پاى كسانى به ميان خواهد آمد كه سزاوار نيست به آنان جسارت شود.
آرى، به ميان آمدن پاى خلفا در حادثه كربلا، ريشه در سقيفه دارد و از آن جا ناشى میشود كه مسلمانان در زمان عمر بن خطّاب علیه الّلعنة والعذاب قسمتى از سرزمينهاى شام را فتح كردند. يزيد بن ابیسفيان از طرف عمر لعنةاللهعلیه والى آن ديار شد و بعد از مرگ يزيد برادرش معاويه علیه الّلعنة والهاوية جانشين او گرديد و پس از آن كه تمام سرزمين شام به دست مسلمانان افتاد، او والى تمام سرزمين شام شد. عثمان لعنةاللهعلیه نيز در دوران حكومت خود، معاويه علیه الّلعنة والهاوية را در ولايت آن ديار ابقاء نمود.۱ آنهنگام كه عمر لعنةاللهعلیه وى را والى شام نمود، ابوسفيان با خوشحالى به عمر لعنةاللهعليهما گفت:
وصلتك رحم؛۲
صله رحم كردى.
در نتيجه، همه كسانى كه معاويه علیه الّلعنة والهاوية را به آن مقام رساندند، در اعمال خوب (اگر كار خوبى داشته باشد!) و بد او شريک هستند.
بنابراين خيلى واضح است كه سرانجام كارهاى معاويه علیه الّلعنة والهاوية به «الأعلى فالأعلى» میرسد؛ يعنى با اندكى تأمّل و تفكّر در كارنامه او، اين سؤالها مطرح میشود:
چه كسى او را به اين سمت منصوب نمود؟
و با چه هدفى معاويه علیه الّلعنة والهاوية را به منصب ولايت شام برگزيدند و... .
📒۱ . تاريخ مدينة دمشق: ۵۹ / ۵۵.
۲ . الاستيعاب: ۳ / ۱۴۱۷؛ أسد الغابة: ۴ / ۳۸۶؛ تاريخ مدينة دمشق: ۶۵ / ۲۵۱.
👈 کتاب ناگفتههایی از حقایق عاشورا تألیف: آیت الله سید علی حسینی میلانی (مد ظله العالی)
@ayatollahalimilani
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم العن الجبت و الطّاغوت
اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج
لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا
https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit
لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام
telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
4_5778265772438586808.mp3
3.12M
#برائت
#تبری
🚩 اهمّیّت تبرّی در کلام مرحوم آیتالله مرتضوی لنگرودی رحمة الله علیه
@NashreMaarefeAhleBeit
🤲 لعن بر بنیامیّة لعنهم الله، یکی از تعقیبات نمازهای پنجگانه
عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَیهِ السَّلَام قَالَ: إِذَا انْحَرَفْتَ عَنْ صَلَاةٍ مَكْتُوبَةٍ، فَلَا تَنْحَرِفْ إِلَّا بِانْصِرَافِ لَعْنِ بَنِي أُمَيَّةَ.
📚(تهذيب الأحكام، ج ۲، ص ۱۰۹)
حضرت امام باقر علیه السّلام فرمودند: هر گاه نماز واجب را تمام کردى، جز بعد از لعن بر بنى امیه، از جاى خود حرکت نکن.
@NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 آفات تقیه بیش از حد
🎙 شیخ مهدی طهرانی
@NashreMaarefeAhleBeit
🔴 سیره علّامه محقّق کَرَکی رضوان الله علیه در لعن و سبّ به دشمنان اهل بیت علیهم السلام
〰〰〰〰〰
📖مرحوم میرزا محمد بن سلیمان تنکابنی صاحب کتبی چون:
📚شرح مفتاح الفلاح
بدایع الاحکام فی شرح شرایع الاسلام
آداب المناظره
لسان الصدق
توشیح التفسیر و...
و شاگرد و دارای اجازه از بزرگانی همچون:
📝شیخ محمد حسن نجفی معروف به صاحب جواهر
و شیخ زین العابدین مازندرانی
و سید محمد باقر شفتی
و مرحوم ملا آقا دربندی و...
🔻در کتاب قصص العلماء خود از مرحوم محقّق ثانی، شیخ الاسلام، علامه #محقق_کرکی رحمة الله علیهما نقل میفرمایند:
📖هرگز شیخ مزبور، سوار نمیشد و یا بجایی پیاده نمیرفت، مگر اینکه جوانان در رکاب او بودند و مجاهَدَة (=مبارزه و برخورد) [با] متخلّفین مینمودند؛
🔷و #لعن میکردند هرکسی را که بر طریقۀ متخلّفین بود...
گویند:
🔻محقّق کرکی هر روز برای اقامه نماز جماعت به مسجد میرفت، روزهای جمعه شاعر معروفی جلوتر از محقّق کرکی راه میرفت، هر روز جمعه محقق به همراه عده ای از شاگردانش از منزل خارج میشد و در مسیر بین منزل تا مسجد شاعری پیشاپیش این گروه راه میرفت و اشعاری را در مدح اهل بیت علیهم السلام ودر مذمّت قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها میسرود،
👈و به طور صریح از قاتلان حضرت زهرا سلام الله علیها نام میبرد و آنان را سب و لعن میکرد
و این کار عادت هر هفته ایشان بود...
🔸میرزا محمد تنکابنی ادامه میدهند:
🔻چون سب و ابابکر و عمر و مخالفین و منافقین در ایران، هرگز بنحو عمومی و آشکار نبوده، پس محقّق ثانی(ره) مصلحت را در این دانست که آن را شایع و رایج کند تا بر مردم، بطلان آنها محسوس و عیان شود...
👈برخی از مؤمنین مکه که در آن شهر و شرایط سخت آن زمان زندگی میکردند نامه ای به محقّق کرکی نوشتند و در نامه چنین گفتند:
✍کمی آرامتر‼️
شما در ایران زندگی میکنید ما در مکه تحت فشاریم،
شرایط #تقیه بر ما سختتر شده،
قبلا در مساجد اهل سنت حاضر نمیشدیم اما حالا ناچاریم طوری رفتار کنیم که بپندارند ما جزء ایشان هستیم و همه اینها به خاطر رفتار شما در ایران است، کمی آرامتر باشید خبرها زود منتشر میشود...
شما آنگونه ترک تقیه میکنید و اینان در مکه به ما فشار میآورند چون دسترسی به شما ندارند به ما صدمه میزنند ما در تنگنا هستیم کمی فکر ما هم باشید...
مرحوم علامه محقّق کرکی این فقیه بزرگ، در پاسخ به نامه اهل مکه ابتدا از آنان دلجویی نمودند و فرمودند:
🔻شرایط شما در مکه تکلیف ما را عوض نمیکند...
👈شما در مکه شرایط خاصی دارید، تقیه یک عنوان ثانوی است (یعنی عنوان اولی و اصل بر تبرّی و اظهار برائت است)
شرایط خاص را میطلبد،
شما آن شرایط را دارید اما من ندارم،
تا زمانی که شرایط تقیّه برای من به وجود نیامده من حق استعمال تقیّه را ندارم...
بله، شما در مکه مجاز هستید چون شرایط خاص دارید، اما من در شهر خود آزاد هستم، لذا مجاز به تقیّه نیستم، شرط استعمال تقیّه خوف از ضرر است، این شرایط فعلاً نزد من وجود ندارد.
🔍منبع:
📚قصص العلماء، میرزا محمد بن سلیمان تنکابنی، چاپ انتشارات علمی و فرهنگی، صفحه ۴۵۱ و فصل شمارۀ ۸۵
〰〰〰〰〰
🔍 مرحوم محقّق کرکی در نگاه بزرگان و دیگران:
🔻شیخ حر عاملی ره:
📖امر او در وثاقت، علم، فضل، جلالت قدر، عظمتشان، فراوانی تحقیق و تدقیق، مشهورتر از آن است که ذکر کنم...
📚امل الآمل، جلد ۱، صفحه ۱۲۱
🔻علامه مجلسی ره:
📖ایشان افضل المحققین، مروج مذهب ائمه طاهرین و از مشایخ متأخرین است، نادره زمان، گوهر ناشناخته دوران و دارای تصانیف نیکو میباشند...
📚مفاخر اسلام، جلد ۴، صفحه ۴۱۵
🔻سید حسن صدر مشهور به محدث
کاظمینی:
📖محقق ثانی مروج مذهب، استاد نامی و زندهکننده مراسم مذهب انور.... است...
📚مفاخر اسلام، جلد ۴، صفحه ۴۱۸
🔻علامه سید نعمت الله جزائری ره در کتاب جواهر الغوالی میگوید:
📖شیخ علی بن عبدالعالی (قبرش معطر باد) هنگامی که بنا به درخواست شاه طهماسب به قزوین و سپس اصفهان قدم گذاشت، او دستورالعملهای متعددی به اطراف و اکناف نوشت و من برخی از این احکام و دستورها را دیده ام که متضمن نحوه رفتار با مردم و کمیت و مقدار خراج مالیات، امر به اقامه شعائر دین مانند نماز جماعت و تعیین امام جمعه و جماعت و... می باشد...
📚روضات الجنات، جلد ۴، صفحه ۳۶۱
➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم العن الجبت و الطّاغوت
اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج
لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا
https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit
لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام
telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آيتالله شهید شیخ قاسم اسلامی: هدف وحدت اسلامی، سنّی کردن شیعیان است!
@NashreMaarefeAhleBeit
4_5969802364444476373.mp3
2.39M
🎤مرحوم آیت الله شهید شیخ قاسم اسلامی رضوان الله عليه:
👈هیچ نقطه اتفاق و اشتراکی بین شیعه و سنی نیست!
❌اتحاد شیعه و سنی یعنی چه؟! دروغه این حرف!!
@NashreMaarefeAhleBeit
⭕️ اگر چشمتان به شراب و شطرنج افتاد، یزید لعنةاللهعلیه را لعنت کنید...
فضل بن شاذان از حضرت #امام_رضا صلواتاللهعلیه روایت میکند که فرمودند:
🚩 «ﻫﻨﮕﺎمی ﻛﻪ ﺳﺮ مطهّر #ﺍﻣﺎﻡ_ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ #ﺷﺎﻡ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ، #ﻳﺰﻳﺪ لعنةاللهعلیه ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﺳﻔﺮﻩﺍی ﮔﺴﺘﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻳﺎﺭﺍﻧﺶ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺁﻥ ﺳﻔﺮﻩ، ﻏﺬﺍ ﻭ ﺁبجو میﺧﻮﺭﺩﻧﺪ؛ ﭼﻮﻥ ﻓﺎﺭﻍ ﺷﺪﻧﺪ، ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﺳﺮ ﻣﺒﺎﺭک حضرت ﺭﺍ ﺩﺭ طشتی ﺯﻳﺮ تختش ﻧﻬﺎﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺭﻭی ﺁﻥ تخت، صفحهی ﺷﻄﺮﻧﺞ ﮔﺸﻮﺩ ﻭ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺑﺎﺯی میﻛﺮﺩ ﻭ سیدالشهداء ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭ ﺟﺪّ بزرگوارﺵ صلواتاللهعلیهم ﺭﺍ مسخره میﻛﺮﺩ و باقیماندهی پیالهی آبجویش را...» (در این هنگام، آن ملعون به رأس مطهّر حضرت جسارتی کرد که جای ترجمهاش نیست؛ خداوند لحظه به لحظه بر عذاب او و اَسلافش بیفزاید.)
سپس حضرت فرمودند:
🌿 «پس ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﺍﺯ ﻧﻮﺷﻴﺪﻥ ﺁبجو ﻭ ﺑﺎﺯی ﺑﺎ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭی ﻛﻨﺪ ﻭ اگر ﻧﮕﺎﻫﺶ ﺑﻪ ﺁبجو ﻭ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺍﻓﺘﺎﺩ، ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻳﺰﻳﺪ ﻭ ﺁﻝ ﺯﻳﺎﺩ ﺭﺍ ﻟﻌﻨﺖ نماید، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ متعال ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺑﻪ تعداد ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ آسمان ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺤﻮ میﻓﺮﻣﺎﻳﺪ.»
💠 «حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُبْدُوسٍ النَّيْسَابُورِيُّ الْعَطَّارُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَيْبَةَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا علیهالسلام يَقُولُ لَمَّا حُمِلَ رَأْسُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ علیهماالسلام إِلَى الشَّامِ أَمَرَ يَزِيدُ لَعَنَهُ اللَّهُ فَوُضِعَ وَ نُصِبَتْ عَلَيْهِ مَائِدَةٌ...»
📚 عیون اخبار الرّضا علیهالسلام (شیخصدوق)، ج۲، ص۲۲، ح۵۰
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۶۳، ص۴۹۲
#حدیث #برائت #لعن #شطرنج #آبجو
🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩
اللهم العن الجبت و الطّاغوت
اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج
لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا
https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit
لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام
telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
نشرمعارفاهلبیتعلیهمالسّلام
#نه_ربیع #عیدالزهراء_علیهاالسلام #معتبره_احمدبن_اسحاق_قمی 🔸روایت شریفهٔ احمد بن اسحاق قمی در فضیلت
#نه_ربیع
#نهم_ربیع_الاول
#فرحةالزهراء_عليهاالسلام
#معتبره_احمدبن_اسحاق_قمی
🔸روایت شریفهٔ احمد بن اسحاق قمی در فضیلت روز نهم ربیع الأول (بخش پنجم)
♦️♦️♦️
🔻نفرین حضرت فاطمهٔ زهراء صلوات الله علیها مستجاب شد!!
حذیفه گفت: پس حق تعالىٰ دعای برگزیدهٔ خود و دختر پیغمبر خود را در حقّ آن منافق مستجاب گردانید و قتل او را به دست قاتل او (حضرت ابولؤلؤ نوّر الله مضجعه) جاری ساخت.
پس به خدمت حضرت امیرالمؤمنین صلوات الله علیه رفتم تا به آن حضرت تحیّت و تبریک بگویم بخاطر آنکه آن منافق کشته شد و به عذاب حق تعالىٰ واصل گردید.
چون آن حضرت مرا دید فرمود: ای حذیفه، آیا بخاطر داری آن روزی را که به نزد سیّد من رسول خدا صلّى الله علیه و آله آمدی و من و دو سبط او حسن و حسین علیهما السّلام نزد او نشسته بودیم و با او طعام می خوردیم.
حضرت فرمود: بخدا سوگند این روزی است که حق تعالىٰ دیدهٔ رسول خدا صلّى الله علیه و آله را روشن گردانید، و من برای این روز هفتاد و دو نام می دانم.
عرض کردم: یا امیرالمؤمنین، آیا ممکن است آن نامها را از شما بشنوم؟...
👈 ادامه روایت در قسمت بعد...
🎈🎈🎈
ایّام به درک واصل شدن بزرگترین دشمن خدا و پیغمبر و اهل بیت علیهم السّلام، فرحة الزهراء عليها السّلام، غدیر ثانی و اعیاد برائت مبارك باد.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اللهم العن الجبت والطّاغوت
اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج
لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا
https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit
لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام
telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
👈 فرمایش امام باقر صلوات الله عليه در مورد نماز خواندن پشت سر مخالفین + تصحیح سندی علّامهٔ مجلسی رضوان الله علیه
لینک کیفیت اصلی پوستر:
http://l1l.ir/psa
➖➖➖➖➖➖
🔻
@NashreMaarefeAhleBeit