eitaa logo
نظام اندیشه - استاد صالحی
267 دنبال‌کننده
131 عکس
20 ویدیو
33 فایل
بسم الله 🔸سلسله مباحث انسان شناسی قرآنی(نظام اندیشه اسلامی) برای معرف جویان حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸 استاد صالحی @msalehi کانال استاد @Salehy +989389219464 🔉صوت نظام ۱ با تگ #نظام_اندیشه_1 🔉صوت نظام ۲ با تگ #صوت_نظام_اندیشه_اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
✅حاضرین درس امروز👆 🔻جلسه ۸ درس
🔸افرادی که تکلیف جلسه امروز را انجام دادند، و از مطالب خوب افرادی که ارائه نمودند استفاده کردیم. 🔻جلسه ۸ درس
08- نظام اندیشه2 بهار 1400.mp3
18.78M
🔸جلسه ۸ 👆 - پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ارائه خانم کوثر حسومی از مباحث درس 12 جزوه - انسان دو بُعد روحی (من حقیقی و نوری) و جسمی (من موهوم و سایگی) دارد، که حقیقت روح الهی بعنوان «خلیفة الله» نصب و جعل الهی یافته در بدن زمینی. ملائکه تابع ولایت روح الهی انسان شدند و سعادتمند، و ابلیس و شیاطین منکر ولایت روح الهی انسان شدند و خودشان را با جسم او مقایسه کردند و شقاوتمند شده و سقوط کردند. - مصداق خلیفة الله، از ابتدای خلقت آدم جعل مستمر شده و تا قیامت ادامه دارد. بیان اسم فاعلی و استمرار در «إنی جاعل» بیان نصب مستمر ولایت الهی در مصداق خلیفة الله است که هدایت الهی با شاخص و میزانِ او مشخص میشود. او عبد محض و مقرب و دوست خداست، هرکه دوستِ دوستِ خدا شود، دوست خداست، و هرکه دشمنِ دوست خدا شود، دشمن خداست. - هدایت الهی با هدایت مصداقی در تجلی مصداقیِ خلیفة الله و انسان کامل تحقق و تبیین میشود. همینطور اعلام هدایت الهی از سوی خلیفه الهی هم در ضمن اتفاقات و مصادیقِ عینی در طی زندگی بشر به ایشان عرضه و اعلام شده، که در ضمن عمل، آن معرفت ایمانی را در بصورت زنده در صحنه زندگی نشان داده و مصداق کامل و نمونه هدایت را محقق کرده اند. 🔻ادامه نکات👇 🌐 https://eitaa.com/nezam_andishe/614 ⭕️ تکلیف آینده👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/615 🔸 @Nezam_Andishe
🔸خلاصه نکات جلسه 8 درس ⚡️ انسان دو بُعد روحی (من حقیقی و نوری) و جسمی (من موهوم و سایگی) دارد، که حقیقت روح الهی بعنوان «خلیفة الله» نصب و جعل الهی یافته در بدن زمینی. ملائکه تابع ولایت روح الهی انسان شدند و سعادتمند، و ابلیس و شیاطین منکر ولایت روح الهی انسان شدند و خودشان را با جسم او مقایسه کردند و شقاوتمند شده و سقوط کردند. ⚡️ همانطور که ابلیس منکر ولایت روح آدم شد و به آن حسادت کرد و خودش را با جنبه جسمی او مقایسه کرد، برادران یوسف هم عینا همین حسادت به ولایت یوسف یافته و خودشان را از نظر جسمی با او مقایسه کردند، منکرین ولایت مولا امیرالمؤمنین و غاصبان خلافت الهیش هم در سقیفه عینا حسادت به ولایت امیرالمؤمنین علی ع یافته و خودشان را با نظام جسمی او مقایسه کردند و گفتند او جوان است و ... . ⚡️ مصداق خلیفة الله، از ابتدای خلقت آدم جعل مستمر شده و تا قیامت ادامه دارد. بیان اسم فاعلی و استمرار در «إنی جاعل» بیان نصب مستمر ولایت الهی در مصداق خلیفة الله است که هدایت الهی با شاخص و میزانِ او مشخص میشود. او عبد محض و مقرب و دوست خداست، هرکه دوستِ دوستِ خدا شود، دوست خداست، و هرکه دشمنِ دوست خدا شود، دشمن خداست. ⚡️ هدایت الهی با هدایت مصداقی در تجلی مصداقیِ خلیفة الله و انسان کامل تحقق و تبیین میشود. همینطور اعلام هدایت الهی از سوی خلیفه الهی هم در ضمن اتفاقات و مصادیقِ عینی در طی زندگی بشر به ایشان عرضه و اعلام شده، که در ضمن عمل، آن معرفت ایمانی را در بصورت زنده در صحنه زندگی نشان داده و مصداق کامل و نمونه هدایت را محقق کرده اند. ⚡️ از ابتدای خلقت، تمایز میان جریان حق (سعادت و نور و هدایت) با جریان باطل (شقاوت و تاریکی و ضلالت) با قرار گرفتن مصداقِ خلیفة الله در عالم هستی محقق شد، که جبهه دوست و محب و مطیع نسبت به «خلیفة الله» شدند اولیاء الله و مطیعان خدا با عنوان «جبهه حق و جریان سعادت و نور»، در مقابلش جبهه دشمن و مبغض و متخلف نسبت به «خلیفة الله» شدند اعداء الله متخلفان و عاصیان در برابر خدا با عنوان «جبهه باطل و جریان شقاوت و ظلمت». ⚡️ کسانی که بمانند حواریون، حول «مصداق خلیفة الله» بگردند و تمام لایه های وجودی خویش را در افکار و احساسات و اخلاق و اعمال با محبت و اطاعت و ولایت او تنظیم و تشبیه و تنزیه کنند، ایشان با تبعیت علمی و عملی، میشوند کانون های متراکم دین داری، که میتوانند عیناً همین هدایت مصداقی را با حضور در میان مراتب دیگر مردم، با القاء مصداقی در متن نیازهای زندگی و در علم و عمل محقق سازند. ⚡️ هر کسی که با حقیقتِ نوری و روحی «مصداقِ خلیفة الله» در هر دوره ای، ارتباط زنده و حضوری و قلبی بیابد، حواری‌گونه در تمام ارکان وجودش از دیدن ها و شنیدن ها و گفتن ها و عمل کردن ها و احساسات و امیال و افکار و نیت ها و ... علماً و عملاً به حقیقت کمالیِ آنها در مصداق انسان کمال و خلیفة الله نزدیک میشود، و رفته رفته، خودش تبدیل میشود به یک کانون متراکم دینداری و شأنی از شئونِ هدایتِ مصداقیِ خلیفه الهی. طبق همین شباهت در صفاتِ کمالیش به کمالاتِ مصداقیِ خلیفة الله، نفس این انسانِ شیعه هم مظهر و پنجره ای از نور اسماء الهی و شعاعی از شمس عالمتاب خلیفه الهی شده، و هرکسی که حشر و نشر و انس و گفتگو و زندگی با وی بیابد از «هدایت مصداقیِ این شعاعِ شمسِ ولایت الهی» بهره مند میشود، و عملا به صحنه تحقق توحید در نفس و زندگیش وارد میگردد. 🔸 @Nezam_Andishe
⭕️ تکلیف جلسه آینده (در ۶ خرداد ۱۴۰۰) : 🔻مطالعه «درس ١۴ و ۱۵ جزوه» (صفحات ١٣۶ الی ۱۵۶)👇و آمادگی کنفرانس آن در کلاس (و یا ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi). 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/492 🔴 تکلیف ترم اولی های درس نظام 2: 🔻هم تکلیف عمومی درس ١۴ و ١۵ جزوه، و هم تکالیف بحت حقیقت قرآن (اگر انجام ندادند و نفرستادند) که ارائه کل صوت پنج جلسه بحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)»، وخواندن فیش متنی آن، و نهایتاً ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi است. 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/598 🔸 @Nezam_Andishe
کلاس فردا 🔻معرفت جویان بزرگوار، استثنائاً فقط فردا پنجشنبه 6 خرداد بعلت مشکلی که برای بنده (صالحی) بوجود آمده، جلسه‌ی درس انسان شناسی قرآنی فردا پنجشنبه 6 خرداد 1400، بعد از ظهر رأس ساعت 17:30 برگزار خواهدشد. ⭕️ ساعت درس فردا: 🔻پنجشنبه، ساعت ١٧:٣٠ الی ١٩ 🙏 ممنون از حُسن توجه شما 🔸 @Nezam_Andishe
✅حاضرین درس امروز👆 🔻جلسه ۹ درس
🔸افرادی که تکلیف جلسه امروز را انجام دادند. (+ خانم فاطمه ترکی) 🔻جلسه ۹ درس
09- نظام اندیشه2 بهار 1400.mp3
10.72M
🔸جلسه ۹ 👆 - پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - خلیفة الله که تجلی مصداقی هدایت الهی و شاخص تمایز حق از باطل است، ارائه هدایتش هم بصورت مصداقی در صحنه های عینی زندگی انسان میتنی بر نیازها و سوال ها و ماموریت ها و وظایف و استعدادهای بلوغ و رشد فردی و اجتماعی بشری عرضه میشود. - نزول قرآن در طی 23 سال در شأن نزول های مصداقی متعدد، برای عرضه هدایت مصداقی توسط مصداق خلیفة الله و نبیّ الهی است، که آن اتفاقات و صحنه ها و نیازها و شرایط نزول آیات قرآن، اولین مصداق و اولین نمونه از محل جریان آن هدایت الهی بودند و در دوران های دیگر نیز با تطابق شرایط مشابه، هدایت مصداقی برای مصادیقِ موجود در زمان ها و مکان های دیگر جریان پیدا میکند. لذا در روایت میفرمایند هدایت قرآن مانند جریان طلوع نور خورشید و ماه همیشه در جریان است: «یَجرِی کَمَا تَجرِی الشَّمسُ وَ القَمرُ» - بیان سنت محوضت (محض شدن حق و محض شدن باطل) در جریان هدایت مصداقی در زمانه حضرت نوح (علیه السلام) - جریان سنت محوضت در طول تمام تاریخ انبیاء و اوصیاء تا نبی خاتم و اوصیائش 🔸 @Nezam_Andishe
🔴 لینک ورود به محیط کلاس (اولین جلسه ترم دوم) برای دانشجویان «حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های کاشان، اصفهان، و بیرجند» در بستر اسکای روم با گزینه میهمان👇 🌐 https://www.skyroom.online/ch/althakhaer/islam 🔻پنجشنبه ها، ساعت ١٠:٢۵ الی ١٢ ✅ تا دقایقی دیگر خدمتگزار هستیم. 🔻افراد علاقمند هم میتوانند بعنوان مهمان شرکت کنند.
✅حاضرین درس امروز👆 🔻جلسه ۱۰ درس
🔸افرادی که تکلیف جلسه امروز را انجام دادند. (+ خانم فاطمه ترکی + خانم حوا خیرخواه) 🔻جلسه ۱۰ درس
10- نظام اندیشه2 بهار 1400.mp3
16.54M
🔸جلسه ۱۰ 👆 - پنجشنبه ١٣ خرداد ۱۴۰۰ - مصداق خلیفة الله، با بیان مصداقی هدایت الهی در وقایع عینی زندگی انسان ها، و شاخص و میزان اطاعت و تسلیم در برابر ولایت الهی - خلیفة الله، امین خداوند و صاحب امانت مطلق ولایت الهی، که تمام مخلوقات و انسان ها با اطاعت از ولایت الهی در برابر او، پیمان و عهد بر وفای به عهد و حفظ امانت الهی را ادا میکنند، و کسانی که دشمنی و عصیان پیشه کنند، به نقض عهد و خیانت در امانت الهی در برابر خلیفه امین الهی میرسند. - تکمیل سیر مباحث اینفوگرافیک، در نبرد جریان حق و جریان باطل، و پیاده سازی سنّت محوضت، در چهار دسته خالص سازی و پاکسازی از ناخالصی ها، در دو قصه حاکمیت طالوت و امتحان یارانش در نبرد با جالوت، و قصه جنگ احد و امتحان یاران پیامبر خاتم ص - کسانی که ضعف ایمان و ناخالصی در اطاعت از مصداق ولایت الهی نیابند، و اطاعت و تسلیم محض در برابر فرمان ولیّ الهی داشته باشند، نیروی مقاوم در میدان نبرد شده و در برابر همه قدرت های سخت افزاری دشمنان با غلبه قدرت نرم افزاری و ایمانی به غلبه میرسند ⭕️ تکلیف آینده👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/628 🔸 @Nezam_Andishe
⭕️ تکلیف جلسه آینده (در ٢٠ خرداد ۱۴۰۰) : 🔻مطالعه «درس ١۷ و ۱۸ و ١٩ جزوه» (صفحات ١۶٧ الی ٢٠٠)👇و آمادگی کنفرانس آن در کلاس (و یا ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi). 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/492 🔴 تکلیف ترم اولی های درس نظام 2: 🔻هم تکلیف عمومی درس ١٧ و ١۸ و ۱۹ جزوه، و هم تکالیف بحت حقیقت قرآن (اگر انجام ندادند و نفرستادند) که ارائه کل صوت پنج جلسه بحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)»، وخواندن فیش متنی آن، و نهایتاً ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi است. 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/598 🔸 🔻تکلیف تحلیلی: 🔸 بیان تحلیلی از نحوه جریان یافتن سنت محوضَت در اتفاقات امروز انقلاب اسلامی و انتخابات و اتفاقات نزدیک به ظهور امام زمان (علیه السلام). - برخی محتواهای کمکی در ادامه ارسال می‌شود. 👇 https://eitaa.com/nezam_andishe/630 -این تکلیف علاوه بر تکالیف الزامی، دارای امتیاز ویژه خواهد بود 🔸 @Nezam_Andishe
نظام حب ذات - سنت محوضت - نبرد حق و باطل.png
1.87M
🔸اینفوگرافیک👆 🔻« آمپر حرکت در مدار سنّت مُحوضَت » - حرکت بسوی محض شدن در سعادت و شقاوت - نظام حبّ ذات و دفاع از ذات (من الهی در برابر من موهوم) - نبرد حق و باطل
حدیث نوح در سنت محوضت - استاد عابدینی - گزیده جلسات 31 و 32 مهدویت.mp3
23.11M
🔸حدیث نوح در 👆 « الْآنَ أَسْفَرَ الصُّبْح » 🔻گزیده جلسات ۳۱ و ۳۲ مهدویت 🔻وَ الصُّبْحِ إِذا أَسْفَرَ (مدثر، ٣٤) 👆قسم خداوند در قرآن به این موقعیت محض شدن و تمییز نور صبح از تاریکی شب 🔸 @abedini
بسم الله حدیث مذکور در صوت👆 «حدیث نوح در » 👇 🔸كمال الدين و تمام النعمة، ج2، ص: 355 🔻وَ أَمَّا إِبْطَاءُ نُوحٍ ع فَإِنَّهُ لَمَّا اسْتُنْزِلَتِ الْعُقُوبَةُ عَلَى قَوْمِهِ مِنَ السَّمَاءِ بَعَثَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الرُّوحَ الْأَمِينَ ع بِسَبْعِ نَوَيَاتٍ فَقَالَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ لَكَ إِنَّ هَؤُلَاءِ خَلَائِقِي وَ عِبَادِي وَ لَسْتُ أُبِيدُهُمْ بِصَاعِقَةٍ مِنْ صَوَاعِقِي إِلَّا بَعْدَ تَأْكِيدِ الدَّعْوَةِ وَ إِلْزَامِ الْحُجَّةِ فَعَاوِدِ اجْتِهَادَكَ فِي الدَّعْوَةِ لِقَوْمِكَ فَإِنِّي مُثِيبُكَ عَلَيْهِ وَ اغْرِسْ هَذِهِ النَّوَى فَإِنَّ لَكَ فِي نَبَاتِهَا وَ بُلُوغِهَا وَ إِدْرَاكِهَا إِذَا أَثْمَرَتِ الْفَرَجَ وَ الْخَلَاصَ فَبَشِّرْ بِذَلِكَ مَنْ تَبِعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فَلَمَّا نَبَتَتِ الْأَشْجَارُ وَ تَأَزَّرَتْ وَ تَسَوَّقَتْ وَ تَغَصَّنَتْ وَ أَثْمَرَتْ وَ زَهَا التَّمْرُ عَلَيْهَا بَعْدَ زَمَانٍ طَوِيلٍ (در روایت دیگر دارد که دانه های خرما هفت سال طول کشید تا درختش به ثمر برسند) اسْتَنْجَزَ مِنَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى الْعِدَةَ فَأَمَرَهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَنْ يَغْرِسَ مِنْ نَوَى تِلْكَ الْأَشْجَارِ وَ يُعَاوِدَ الصَّبْرَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ يُؤَكِّدَ الْحُجَّةَ عَلَى قَوْمِهِ فَأَخْبَرَ بِذَلِكَ الطَّوَائِفَ الَّتِي آمَنَتْ بِهِ فَارْتَدَّ مِنْهُمْ ثَلَاثُمِائَةِ رَجُلٍ وَ قَالُوا لَوْ كَانَ مَا يَدَّعِيهِ نُوحٌ حَقّاً لَمَا وَقَعَ فِي وَعْدِ رَبِّهِ خُلْفٌ ثُمَّ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَزَلْ يَأْمُرُهُ عِنْدَ كُلِّ مَرَّةٍ بِأَنْ يَغْرِسَهَا مَرَّةً بَعْدَ أُخْرَى إِلَى أَنْ غَرَسَهَا سَبْعَ مَرَّاتٍ فَمَا زَالَتْ تِلْكَ الطَّوَائِفُ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ تَرْتَدُّ مِنْهُ طَائِفَةٌ بَعْدَ طَائِفَةٍ إِلَى أَنْ عَادَ إِلَى نَيِّفٍ وَ سَبْعِينَ رَجُلًا فَأَوْحَى اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عِنْدَ ذَلِكَ إِلَيْهِ وَ قَالَ يَا نُوحُ الْآنَ أَسْفَرَ الصُّبْحُ عَنِ اللَّيْلِ لِعَيْنِكَ حِينَ صَرَّحَ الْحَقُّ عَنْ مَحْضِهِ وَ صَفَا الْأَمْرُ وَ الْإِيمَانُ مِنَ الْكَدَرِ بِارْتِدَادِ كُلِّ مَنْ كَانَتْ طِينَتُهُ خَبِيثَةً فَلَوْ أَنِّي أَهْلَكْتُ الْكُفَّارَ وَ أَبْقَيْتُ مَنْ قَدِ ارْتَدَّ مِنَ الطَّوَائِفِ الَّتِي كَانَتْ آمَنَتْ بِكَ لَمَا كُنْتُ صَدَّقْتُ وَعْدِيَ السَّابِقَ لِلْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ أَخْلَصُوا التَّوْحِيدَ مِنْ قَوْمِكَ وَ اعْتَصَمُوا بِحَبْلِ نُبُوَّتِك بِأَنْ أَسْتَخْلِفَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَ أُمَكِّنَ لَهُمْ دِينَهُمْ وَ أُبَدِّلَ خَوْفَهُمْ بِالْأَمْنِ لِكَيْ تَخْلُصَ الْعِبَادَةُ لِي بِذَهَابِ الشَّكِّ مِنْ قُلُوبِهِمْ وَ كَيْفَ يَكُونُ الِاسْتِخْلَافُ وَ التَّمْكِينُ وَ بَدَلُ الْخَوْفِ بِالْأَمْنِ مِنِّي لَهُمْ مَعَ مَا كُنْتُ أَعْلَمُ مِنْ ضَعْفِ يَقِينِ الَّذِينَ ارْتَدُّوا وَ خُبْثِ طينهم [طِينَتِهِمْ] وَ سُوءِ سَرَائِرِهِمُ الَّتِي كَانَتْ نَتَائِجَ النِّفَاقِ وَ سُنُوحَ الضَّلَالَةِ فَلَوْ أَنَّهُمْ تَسَنَّمُوا مِنِّي الْمُلْكَ الَّذِي أُوتِي الْمُؤْمِنِينَ وَقْتَ الِاسْتِخْلَافِ إِذَا أَهْلَكْتُ أَعْدَاءَهُمْ لَنَشَقُوا رَوَائِحَ صِفَاتِهِ وَ لَاسْتَحْكَمَتْ سَرَائِرُ نِفَاقِهِمْ [وَ] تَأَبَّدَتْ حِبَالُ ضَلَالَةِ قُلُوبِهِمْ وَ لَكَاشَفُوا إِخْوَانَهُمْ بِالْعَدَاوَةِ وَ حَارَبُوهُمْ عَلَى طَلَبِ الرِّئَاسَةِ وَ التَّفَرُّدِ بِالْأَمْرِ وَ النَّهْيِ وَ كَيْفَ يَكُونُ التَّمْكِينُ فِي الدِّينِ وَ انْتِشَارُ الْأَمْرِ فِي الْمُؤْمِنِينَ مَعَ إِثَارَةِ الْفِتَنِ وَ إِيقَاعِ الْحُرُوبِ كَلَّا « وَ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنا وَ وَحْيِنا » قَالَ الصَّادِقُ ع وَ كَذَلِكَ الْقَائِمُ فَإِنَّهُ تَمْتَدُّ أَيَّامُ غَيْبَتِهِ لِيُصَرِّحَ الْحَقُّ عَنْ مَحْضِهِ وَ يَصْفُوَ الْإِيمَانُ مِنَ الْكَدَرِ بِارْتِدَادِ كُلِّ مَنْ كَانَتْ طِينَتُهُ خَبِيثَةً مِنَ الشِّيعَةِ الَّذِينَ يُخْشَى عَلَيْهِمُ النِّفَاقُ إِذَا أَحَسُّوا بِالاسْتِخْلَافِ وَ التَّمْكِينِ وَ الْأَمْنِ الْمُنْتَشِرِ فِي عَهْدِ الْقَائِمِ ع 🔸 @abedini
44.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶تبیین « »، در ظهور امام زمان (علیه السلام) 🔻در برنامه - شنبه ۲۳ مرداد ۹۵ 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
4_165902646635397619.mp3
15.63M
🔸 جلسه ۳۸۰ درس المیزان ✨بیان علامه طباطبایی درقاعده ای بسیار کلیدی از نظام جزاء اعمال (المیزان، ج۲ ص۱۷۴، قاعده دهم) ✨براساس حدیث بیان کننده رجوع هرذاتی به محض خودش 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
بسم الله 📢 بیانات پیرامون: ✴️ جایگاه سنت محوضت ✴️ ✳️ ابتلائات شدید در انقلاب اسلامی برای رسیدن به ایمان محض ✳️ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔴 اگر بیان سنت محوضت نباشد سر در گم می مانیم/ ابتلائات شدید در انقلاب اسلامی برای رسیدن به ایمان محض 🔴 🌐 اینگونه نیست که خدای سبحان یک جامعه ایمانی که تشکیل شد رهایشان بکند. بحث از مصادیق این میشود. خداوند متعال آنقدر این جامعه ایمانی را بالا و پایین میکند، آنقدر زیر و رو میکند تا نقاط و و از وجود این جامعه خالی بشود، و بشود. این وعده الهی است که باید به سمت ایمان محض حرکت بشود. پس اینطور نیست صرف ادعای ایمان و بودن بر یک مرتبه ای از ایمان، خدا بگوید خب الحمدلله، یک جامعه ایمانی شکل گرفت رها بکند، میگوید نه، این جامعه توحیدی هم باید به مرتبه محض ایمان برسد و « » باید جریان داشته باشد. اگر میخواهد به مرتبه محوضت برسد، حتما باید به و تکانه هایی دچار شوند. تکانه ها برای اینکه ریزش ها و غربال ها صورت بگیرد در جامعه ایمانی، باید خیلی سنگین باشد. چون بعضی از مهره ها آنقدر خلط بین و کردند و به مومنین چسبیدند و شدید دارند که آشکار نمیشود مگر با ؛ طوری که حتی ممکن است خودشان هم ندانندتعلق به چه نفاق بدی در خود دارند. پس باید تعلقات آلوده اینها با یک تکانه های شدید جدا بشود. 💠... قوانین سنت‌های الهی حاکم بر انقلاب اسلامی را این ها تبیین میکند. اگر بیان نباشد، ما سردرگم می‌مانیم. ما نمیدانیم این انتخابات هایی که اینطوری است، اینور میشوند، آنور میشوند، این سنت مداوله ایام دارد چکار میکند با ما، دارد همان سنت محوضت را ایجاد میکند. اینجا که الان این آقا انتخاب شده است در این دوره ها، یک نگاه این است که شکست خوردیم، یک نگاه این است که اصلا شکست در اینجا معنا ندارد. در این مسئله دارد کاری میکند که اصلا به غیر از این امکان پذیر نبود واقعا. نمیخواهیم تایید بکنیم که مردم درست انتخاب کردند، اما میخواهیم بگوییم این سنتی که ایجاد شده است آنقدر در تاثیر دارد، رویش ها و ریزش ها و محض شدن ها در این نظام جلو میرود. بعد میبینیم چقدر جالب میشود. ❇️ وقتی نگاه انسان الهی شد، دیگر در او حاکم نمیشود. اصلا انسان به سمت یأس نمیرود. شدیدترین حالت ها را های بالاتر میبیند. در قرآن هم این را آورده است. میگوید اصلا ما بنا نداریم بگذاریم جامعه ایمانی تا آن جایی که به محض شدن نرسیدند خیالشان راحت باشد. بله، اگر محوضت محقق شد، مثل زمان استقرار حکومت حضرت، آنجا آرامش ایجاد میشود. منتها نه آرامش پا روی پا انداختن، آرامش به . لذا همه با تمام توان کار میکنند. 📢 جلسه ۲۸ نظام اندیشه اسلامی، سال ١٣٩٨ https://eitaa.com/abedini/640 ⭕️ دانلود صوت و متن 30 جلسه نظام اندیشه اسلامی استاد عابدینی در سال 1398 👇 🌐 https://eitaa.com/abedini/1916 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
🔴 لینک ورود به محیط کلاس (اولین جلسه ترم دوم) برای دانشجویان «حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های کاشان، اصفهان، و بیرجند» در بستر اسکای روم با گزینه میهمان👇 🌐 https://www.skyroom.online/ch/althakhaer/islam 🔻پنجشنبه ها، ساعت ١٠:٢۵ الی ١٢ ✅ تا دقایقی دیگر خدمتگزار هستیم. 🔻افراد علاقمند هم میتوانند بعنوان مهمان شرکت کنند.
✅حاضرین درس اخیر👆 🔻جلسه ۱۱ درس