eitaa logo
نیرافن (Nira fan)
103 دنبال‌کننده
49 عکس
12 ویدیو
2 فایل
اینجا محلی برای آموزش و دادن آگاهی و خبر، از دنیا تکنولوژی است
مشاهده در ایتا
دانلود
اگه حوصله نداری بین سرویس‌های مختلف هوش مصنوعی بگردی، chatgot.io‎ اکثر سرویس‌های AI رو تجمیع کرده و همه سرویس‌ها رو از Midjourney و GPT 4 تا بقیه AIها یه جا جمع کرده. @Nirafan
Hooshnama1 (1).pdf
10.77M
گزارش روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، فصل نامه هوش‌نما به همت مرکز هوش مصنوعی شرکت ملی انفورماتیک با هدف بررسی جامع اکوسیستم هوش مصنوعی کشور از ابعاد مختلف تهیه شده است. قطعاً در این گزارش برخی از شرکتها و فعالین حوزه هوش مصنوعی کشور از قلم افتاده‌است. این شماره فصلنامه هوش نما به ارائه رویدادها و فعالان حوزه هوش مصنوعی می‌‌پردازد و شامل بخش های اصلی زیر است: رویدادهای هوش مصنوعی هوش مصنوعی و حاکمیت شرکتهای فعال در حوزه هوش مصنوعی هوش مصنوعی و دانشگاهیان @Nirafan
📌 *بسته سیاستی مسئله مرجعیت رسانه‌ای در ایران➕لینک دانلود* ✅ این بسته شامل گزارش های سیاستی (شامل راهبردی، نظارتی و تقنینی) منتشر شده از سوی گروه رسانه و فضای مجازی مرکز پژوهش های مجلس در خصوص کلان مسئله کاهش مرجعیت رسانه ای در ایران جهت استفاده حکمرانان، سیاستگذاران و پژوهشگران است. گزارش های آتی نیز در این زمینه در حال نهایی سازی است. 1️⃣  *«درآمدی بر چالش ها و دیدگاه های رایج درباره مفهوم مرجعیت رسانه ای»* 🔗 rc.majlis.ir/fa/report/show/1798416 2️⃣  *«ارائه شاخص ترکیبی سنجش و ارزیابی مرجعیت رسانه ای در رسانه های خدمت عمومی»* 🔗 rc.majlis.ir/fa/report/show/1798201 3️⃣  *«معماری نهادی دستگاه های ارتباطی رسانه ای ایران؛ 1- آسیب‌شناسی»* 🔗 rc.majlis.ir/fa/report/show/1801038 4️⃣  *«واکاوی وضعیت سنجش رسانه های خدمت عمومی در ایران (مطالعه موردی صدا و سیما)»* 🔗 rc.majlis.ir/fa/report/show/1801491 5️⃣  *«الزامات زمینه‌ای ارتقای تولید و مصرف محتوای بومی صوت و تصویر فراگیر و ارائه پیش‌نویس سیاستی»* 🔗 rc.majlis.ir/fa/report/show/1803044 ◽ *مرکز پژوهش های مجلس | گروه رسانه، ارتباطات جمعی و فضای مجازی* @media_rcmajlis @Nirafan
دیدن عکس رخ یار بدون نیاز به اینترنت😳 🗄سال ۱۳۹۱ وقتی شرکت رایتل برای اولین بار سرویس 3g را بصورت انحصاری ارائه کرد برخی رقبا با سوء استفاده از احساسات مذهبی عده ای به علمای قم شکایت بردند و علیه این سرویس که قابلیت تماس تصویری را ایجاد می‌کرد تجمع هایی را هم برگزار کردند. نتیجه این شد که فتواهایی علیه بکارگیری سرویس 3g صادر شد با این مضمون: ❌ «راه‌اندازی خدمات تماس تصویری از سوی رایتل مجاز نیست، چون امکان بروز مفسده وجود دارد.» 🗄حالا این روزها تبلیغ یک تلفن همراه بومی در مرکز تهران مزین شده به تصاویری از ویس و رامین با این جمله: ⭐️ «دیدن عکس رخ یار بدون نیاز به اینترنت.» 😏😏 @Nirafan
بعضی از ارزهای دیجیتال (که معمولا در ابتدای راه هستند) برای این که تعداد استفاده کنندگان اون ارز زیاد بشه و اعتبار کسب کنند، در یک طرح هایی بخشی از اون ارز را در ازای انجام یک کار خاص به رایگان بین مردم توزیع می کنند. به این عمل ایردراپ گفته میشه. با این کار هم ارزش اون ارز بالا میره و هم بعضی ها یک پولی کسب می کنند. الان یه سری بازی تلگرامی باب شده که شما فقط با کلیک روی صفحه امتیاز میگیرید... اولین ارزی که به این شکل اومد اسمش نات کوین بود که خیلی ها فکر می کردن سرکاری هست. اما وقتی زمان ایردراپ که تموم شد تبدیل به ارزی شد که الان یه ارزشی داره و خرید و فروش میشه! نات کوین باعث جلب اعتماد مردم شد و الان چند بازی دیگه به این شکل اومده و حال خیلی افراد الان شبیه به همین بازی هستند. (البته ممکنه بعضی از این ها واقعا سرکاری و اسکم باشن) @Nirafan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️ پاول دوروف از (Stars) به صورت رسمی رونمایی کرد. حالا این استارز به چه درد می‌خوره؟ بیا تا بگم فکر کن علی یه فروشگاه کفش فروشی داره، میاد و یه مینی اپ تلگرامی طراحی می‌کنه، برای فروش کفش. عکس محصولاتش رو هم خیلی معمولی توی کانالش می‌ذاره. مینی اپ رو بخوام مثال بزنم، مثل نات کوین، همستر و... که بدون نیاز به دانلود، چیزی شبیه به اپلیکیشن رو توی تلگرام براتون باز می‌کنن. نحوه پرداخت توی ویدیوی ببینید، چقدر ساده و فقط با یک کلیک. فروش می‌تونه هرچیزی باشه. چه محصولات فیزیکی، چه محصولات دیجیتال. برای مثال می‌تونین با استارز، از من تبلیغ خریداری کنین. ‏⭐️ چه کاری باید انجام بدیم؟ بخش مهم کار اینجاست. با اومدن استارز، تلگرام به مقصد مهم و کلیدی برای کسب و کارها تبدیل میشه. هرکسی می‌تونه فروشگاه آنلاین خودش رو توی تلگرام داشته باشه، با ظاهری شیک و پرداختی خیلی راحت. ‏اگر فروشگاه آنلاین دارین، زود به فکر پیدا کردن برنامه نویس برای نوشتن مینی اپ فروشگاه‌تون باشین. @Nirafan
🔸 | وبینار چت جی پی تی تو جیبه! ♾| همه آنچه باید درباره chatGPT 4o بصورت کاملا کاربردی بدونید |♾ 👤 | مدرس: جناب آقای احمد اسدی 🔖 | دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه امیرکبیر 📆 | پنجشنبه 31 خرداد ماه ⏰ | ساعت 17 تا 19 📍| هر کسی که به دنبال فهم بهتر و استفاده از قدرت هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف است، می‌تواند به عنوان مخاطب این دوره شناخته شود. 🔗 | ثبت نام از طریق لینک زیر: https://evnd.co/EIBcS 📌| ده نفر اول ثبت نام زودهنگام از ۷۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند. 📌| اینجا کسی به خاطر مسائل مالی از آگاهی و کسب دانش محروم نمی مونه، اگر در پرداخت مساله دارید، به ما در تلگرام به آیدی @AyalibEvent پیام دهید.
خط فرمان LitGPT برای تنظیم دقیق، پیش‌آموزش، ارزیابی و استقرار بیش از ۲۰ مدل زبانی بزرگ (LLM) بر روی داده‌های شخصی خودتون طراحی شده. این ابزار دارای دستورالعمل‌های آموزشی بهینه‌شده برای قدرتمندترین مدل‌های زبانی بزرگ متن باز جهان است و از تکنیک‌های پیشرفته توجه سریع (flash attention)، پردازش موازی (FSDP)، دقت ۴ بیتی و LoRA استفاده میکنه. لینک github برای استفاده: https://github.com/Lightning-AI/litgpt @Nirafan
علی‌بابا مدل جدید اوپن سورس خودش به اسم owen2 رو منتشر کرد. علی بابا ادعا می‌کنه این مدل از لاما۳ هم و مدل‌های مشابه متن‌باز دیگه هم قوی‌تره لینک تست مدل owen2 https://qwenlm.github.io/blog/qwen2/ @Nirafan
درس هایی سیاستگذارانه از «همستر» میثم قمشیان این روزها درباره بازی همستر، فراوان مطلب نوشته شده است اما در اینجا من می خواهم خوانشی سیاستگذارانه از آن ارائه دهم. 1- بازی همستر یک برنامه کامپیوتری است و مدعی است که ما را به پول می رساند. برای کسب امتیاز یا سکه در همستر، ضرباتی متوالی را – بدون نیاز به مهارت خاصی- بر صفحه تلفن همراه می زنید و با این سکه ها در ادامه می توانید ترید یا معامله کنید. از اینجا به بعد البته باید مهارت کسب کنید یا لااقل در این بازی، مهارت تجارت کردن را تمرین کنید. مثل بازی کودکی های ما، «روپولی»، شما تجارت را در بازی تمرین می کنید و این خیلی خوب است. برنامه هم به بهانه یک فعالیت- لمس صفحه ی گوشی- به شما سرمایه های اولیه معامله کردن را می دهد. همچنان که در آن سالها به ما در قالب یک کارت، برای شروع بازی، اعتبار می دادند. پس اینکه یک عده شعار واویلا سر می دهند که مگر چه کرده اید که به شما با یک لمس، کوین می دهند، حساسیت بی جایی است. ما هم در روپولی کار خاصی نمی کردیم ولی با یک کارت، حق خرید خانه یا مغازه را در بازی داشتیم. 2- در برخی بازی های رایانه ای نیز شما این امکان را دارید که پس از طی مراحلی، امتیازاتی را که کسب کرده اید، بفروشید و از این طریق کسب درآمد کنید و یا حتی آن را به ارز دیجیتال تبدیل کنید. فلذا از بازی پول در آوردن هم چیز جدیدی نیست. 3- این که بازی همستر در نهایت برای بازی بازهایش (گیمرها) پولی به ارمغان خواهد آورد یا نه، امری است که باید در مورد آن منتظر رخدادهای آتی ماند. فعلا در حد یک بازی و سرگرمی، می شود به آن نگاه کرد، حتی شاید این بازی وقت کش، مانع از آن بشود که ما به سراغ بازی هایی برویم که مستقیما پیام منفی به سوی ما ارسال می کنند. حتما می دانید که برخی بازی های رایانه ای دارای محتواهایی با موضوع سکس، خشونت، دورویی و دروغگویی هستند و این موضوع ما و فرزندان ما و اخلاقیاتمان را متأثر می کند. 4- پول درآوردن از این طرق، برای نسلی است که علاقمند به موبایل، بازی های رایانه ای، یوتیوب و ... است و دوست دارد که از این نمودهای فناوری اطلاعات کسب درآمد کند. به عبارتی دوست دارد کار و تفریحش یکی باشد. تجربه اش از جهان هم به او نشان داده که این امر، ممکن است و محال نیست. همچنان که «نات کوین» از چیزی مثل همین بازی همستر به وجود آمد و برای برخی تبدیل به پول هم شد. برای نسل قبلترش، این که بشینی پای کامپیوتر یا بازی رایانه ای انجام بدهی، نان نمی شد ولی برای این نسل دقیقا بازی های رایانه ای، یوتیوبری، لایو استریم بازی ها، ورزش های الکترونیک و ... پول آور است. اگر خودش هم پولی از این طریق به دست نیاورده ولی خیلی ها را می شناسد که از این طریق به پول رسیده اند، پس بازی رایانه ای، موبایل و ادا و اطوار درآوردن جلوی دوربین اتفاقا برای خیلی ها در جهان «نان و آب» داشته است؛ و این نقطه آغاز ماجرا است. 5- به نظر می رسد مشکل ما با بازی همستر و بازارهای ارز دیجیتال تا حدی، ماندگاری ما در جهان قدیم است. موضوع بازی همستر نشان می دهد که نسل جدید (و حتی افرادی از نسل قدیم) چقدر به کسب درآمد از حوزه فناوری های ارتباطی علاقمندند و چقدر ظرفیت انسانی در حوزه فناوری های دیجیتال در کشور وجود دارد. سیاستگذاران اقتصادی، آنگونه که باید این ظرفیت ها را نمی بینند و سیاستگذاران حوزه فرهنگ هم بیشتر نگاهی رسانه ای به این حوزه دارند تا اقتصادی. با تمرکز بر این ظرفیت ها و علاقمندی ها، «صنایع خلاقه» رشد می یابند که هم اشتغال آفرینند و هم ارزآور. تحریم ها هم معمولا تأثیری روی آن ندارند. بسترسازی و کارآفرینی در این حوزه موجب می شود تا جوانترها، به جای صرفا ناک کردن صفحه گوشی شان، به کارهای جدی تری در فضای مجازی، بازیهای رایانه ای و صنایع دیجیتال دست بزنند و مصداق این شعر پروین اعتصامی نشوند که فرمود: جوانی و تدبیر و نیروت هست به دست تو این کارها کار نیست! @Nirafan
نیرافن (Nira fan)
درس هایی سیاستگذارانه از «همستر» میثم قمشیان این روزها درباره بازی همستر، فراوان مطلب نوشته شده اس
اگر معترضیم به اینکه چرا فرزندانمان به جای کار درست و حسابی، نشسته اند و همستر را ناک می کنند (و حتی کارمندان در ساعات اداری!!)، راه جبران آن بسترسازی درست در چنین حوزه هایی است و الا همیشه این دیگرانند که برای بچه های ما میدان بازی می آفرینند. امروز همستر، فردا یک چیز دیگر. خود جوانترها هم البته باید متوجه باشند که باید جدی تر و عمیق تر داستان را ببینند نه اینکه فقط ناک کنند. نمونه اش هم اینکه تا امروز «۳۸۳ نفر در سطح کشور شکایاتی علیه برنامه تلگرام داشتند که با انجام بازی کل حساب های بانکی آنها تخلیه مالی شده است» (رئیس مرکز پلیس فتا) لذا امکان هک گوشی شما توسط چنین برنامه هایی وجود دارد و ظاهرا جهان امروز، کاملا هم شبیه دوران بازی روپولی نیست! این مراقبت ها را باید کرد و «سواد فضای مجازی» را هم در خود، خانواده، مسئولان و جامعه بالاتر برد. @Nirafan