💢 آخر ماه صفر! 💢
⭕️ هر سال آخر ماه صفر یه پیامی بین مردم دست به دست میشه
که توی اون یه حدیثی از پیامبر میارن که میگه هر کی آغاز ماه ربیع رو به من مژده بده، من مژده بهشت رو بهش میدم.
😒
🚸 اولا که این روایت جعلیه و هر کسی پخشش کنه ناخواسته داره یه حرف دروغ رو به پیامبر اکرم ص نسبت میده که یه گناه بزرگ هست.⛔️
⚠️ باید خیلی مراقب باشید الکی خودتون رو جهنمی نکنید.
💢 ثانیا این پیاما بیشتر برای احمقانه جلوه دادن دین پخش میشه!
افرادی که زیاد مذهبی نیستن با خودشون میگن
🔞 این چه دین بیخودی هست که با یه کار بی ارزشی مثل خبر دادن ماه ربیع بهشت رو براشون واجب میکنه!
😒
🔹بعضی از روایاتی که در فضای مجازی پخش میشه جعلی هست.
سعی کنید روایات رو از کانال های معتبر بگیرید تا خدای نکرده ناخواسته باعث ضربه زدن به دین نشید.
📡 این پیام رو برای همه ی دوستانتون بفرستید.
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
https://eitaa.com/samen_Arasanj
دعای ندبه شهرک آراسنج🇱🇧
💢 آخر ماه صفر! 💢 ⭕️ هر سال آخر ماه صفر یه پیامی بین مردم دست به دست میشه که توی اون یه حدیثی از پی
1⃣ حديث با لفظ «من بشّرني بخروج صفر بشّرته بالجنّة».
❌چنين حدیثی صحيح نيست و سنديت ندارد.
2⃣ حديث با لفظ «فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة».
🔰آنچه در احاديث با این لفظ آمده است بشارت بهشت به جناب ابوذر در ماه آذر رومی هست نه در ماه صفر!
❇️علاوه بر آن اين بشارت شخصی است و مخصوص جناب ابوذر است و معنای خاص به خود را دارد، همانطور که از اين روايت بدست مي آيد و هدف پيغمبر بوده، معرفی جايگاه ويژه جناب ابوذر به ديگران بوده است.
❌بنابراین قابل تعمیم نبوده و عمومی نيست.
3⃣ چنین مطالبی با اعتقادات شیعه همخوانی ندارد؛ اینکه شخصی بدون پشیمانی و جبران گذشته و توبه کردن، صرفا بخاطر بشارت دادن اهل بهشت گردد.
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
https://eitaa.com/samen_Arasanj
✅ شایعه ای از جنس ماه صفر
🔻همزمان با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط هستیم که بیشتر در شرایط کنونی از طریق فضای مجازی و … منتشر میشود، با این مضمون که پیامبر(ص) فرموده است: «هر کس خروج از ماه صفر را به من اطلاع دهد، اهل بهشت است»! به همین خاطر برخی افراد در اولین شب ماه ربیعالاول بر درب مساجد حاضر شده تا به نوعی پایان ماه صفر را اعلام کنند!
✍این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر(ص) در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت میگیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود.
اما اصل واقعه و حدیث چیست؟ این روایت در شأن یکی از بهترین صحابه پیامبر اعظم(ص) ابوذر غفاری است که به دلیل رواج آن باور غلط، محور حدیث به کلی فراموش شده است.
از ابن عباس نقل شده که گفت: روزی پیامبر(ص) به همراه تعدادی از اصحابشان در مسجد قبا نشسته بودند، رسول خدا (ص) فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد میشود، مردی از اهالی بهشت است!
برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب میشود، پیامبر(ص) متوجه شده و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند، فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر، بر شما وارد میشوند، (ولی از میان آنها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (نام یکی از ماههای رومی معادل ماه خرداد و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است.
آن جماعت برگشتند و وارد شدند و ابوذر نیز همراهشان بود، پیامبر(ص) به آنها فرمود: ما در کدام یک از ماههای رومی هستیم؟ ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است.
پیامبر(ص) فرمود: ای اباذر! من این مسأله را میدانستم، ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی و چطور اینگونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) میشوی، تنها زندگی میکنی و تنها میمیری و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام میدهند، به واسطه تو خوشبخت میشوند، آنها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزکاران وعده داده شده است.۱
🔸این در حالی است که در میان کتب حدیث، تنها روایتی که اشاره به پایان یافتن ماه صفر و آغاز ربیع داشته باشد، همین روایت است، به نظر میرسد، در برخورد با روایتی که در فضای مجازی و اجتماعی مطرح میشود و به گونهای منطبق بر عقل و منطق نیست، باید با دیده تأمل نگریسته شود و از کارشناسان خبره از میزان صحت حدیث مطمئن شد.🔸
__________________
۱.باب «معنى قول النبی ص من بشرنی بخروج آذار فله الجنه» از کتاب معانی الاخبار (النص / ۲۰۴) و همچنین کتاب علل الشرایع مرحوم شیخ صدوق (ج ۱ / ص ۱۷۵) و در روضه المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه اثر مرحوم محمد تقی مجلسی (ج ۱۳ / ص ۳).
«عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ، فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَهَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ، فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّهَ، فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ: إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَهٌ یَسْتَبِقُونَ. فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّهُ، فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُوذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّهِ؟ فَقَالَ أَبُوذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ.
فَقَالَ(ص): قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَاذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّهِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُون»
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
✔️ https://eitaa.com/samen_Arasanj
در مورد ایام محسنیه سوال میشود؛ طبق نقل سایت رسمی برخی بزرگان مثل آقای وحید میفرمایند عزاداری برای حضرت محسن از افضل قربات است ولی اگر کسی هم عزاداری نکرد، هتک حرمت نیست.
این دقیق ترین نظری است که تا الان دیدم. یعنی اگر عده ای در حسینیه و منزل خودشان عزاداری میکنند بهشون حمله نشود که چرا فلان میکنید چون شاید مقلد ایشان باشند و عزاداری را افضل قربات بدانند.
از طرفی هم عزاداران به کسانی که عزادار نیستند، نگویند چرا هتک حرمت میکنید و عزاداری نمیکنید چون اینا هم شاید مقلد مرجعی باشند که میگوید نیاز به عزاداری نیست.
در مورد حمله به خانه ی امیر المومنین هم بخاطر اسناد مختلف، نظرات مختلفی بین محققین است، برخی قائلند این ایام به حضرت زهرا جسارت شد و این ایام را ایام حزن اهلبیت میدانند و چند روزی شادی نمیکنند ، برخی هم قائلند حمله این ایام نبوده است.
بنده بهمومنین توصیه میکنم:
اولا بخاطر نظر برخی بزرگان اگر میتوانند یکهفته هم تا شهادت امام سامرا احتیاط کنند.
ثانیا اگر این ایام، ایام حمله نباشد ، ایام غصب ولایت است و همین بزرگترین مصییت در عالم اسلام است.
ثالثا اگر مردم احتیاط نکردند، حرفی نزنیم که دلخوری ایجاد شود، چون قرار نیست همه مثل ما فکر کنند، از قدیم محرم برای عموم است ولی این ایام و فاطمیه برای خواص بوده و نیاز نیست همه به آن ملتزم شوند.
بهار بندگی که آقا فرمودند و فضیلت لیله المبیت هم منافاتی با این مساله ندارد، مثلا رمضان ماه بندگی است ولی ایام شهادت حضرت امیر در رمضان است. یاعلی...
✔️ https://eitaa.com/samen_Arasanj
4_5900144952750380497.mp3
11.47M
حالا منمُ و چشم ترمُ،
باران اباعبدالله 🙂❤️🩹
https://eitaa.com/samen_Arasanj█▓
hossein_sotode_ghariban_vahidan 128.mp3
4.16M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#کانال_نوحه_یازینب_سلام_الله_علیها
غریبا وحیدا فریدا
میگفت زینب(س) از خیمه دیدا ... 😭
🎤 حسین ستوده
#شب_جمعه #کربلا
#امام_حسین
hbf1qudeL7bntELOjZyg0rHRSQkCrl-metaNF81ODcwNjc0MTg4NTQwMzE5MTE1Lm1wMw==-.mp3
7.27M
فکر کنم اینو گوش کردین :)))
https://eitaa.com/samen_Arasanj
میرسهصدایمن.mp3
18.41M
اومدم اعتراف کنم:)❤️🩹
https://eitaa.com/samen_Arasanj
Mahdi Rasuli - Man Aradalah - 128 - mahanmusic.net.mp3
25.17M
نوکرت تنهاست . .
4_6010478517941176252.mp3
14.53M
🌿🥀°•
#نغمه_ترکی
🎙بامداحی: حاج مهدی رسولی
پست ویژه شهادت حضرت رقیه (سلاماللهعلیها)
#شهادت_حضرت_رقیه
https://eitaa.com/samen_Arasanj
در مورد ایام محسنیه سوال میشود؛ طبق نقل سایت رسمی برخی بزرگان مثل آقای وحید میفرمایند عزاداری برای حضرت محسن از افضل قربات است ولی اگر کسی هم عزاداری نکرد، هتک حرمت نیست.
این دقیق ترین نظری است که تا الان دیدم. یعنی اگر عده ای در حسینیه و منزل خودشان عزاداری میکنند بهشون حمله نشود که چرا فلان میکنید چون شاید مقلد ایشان باشند و عزاداری را افضل قربات بدانند.
از طرفی هم عزاداران به کسانی که عزادار نیستند، نگویند چرا هتک حرمت میکنید و عزاداری نمیکنید چون اینا هم شاید مقلد مرجعی باشند که میگوید نیاز به عزاداری نیست.
در مورد حمله به خانه ی امیر المومنین هم بخاطر اسناد مختلف، نظرات مختلفی بین محققین است، برخی قائلند این ایام به حضرت زهرا جسارت شد و این ایام را ایام حزن اهلبیت میدانند و چند روزی شادی نمیکنند ، برخی هم قائلند حمله این ایام نبوده است.
بنده بهمومنین توصیه میکنم:
اولا بخاطر نظر برخی بزرگان اگر میتوانند یکهفته هم تا شهادت امام سامرا احتیاط کنند.
ثانیا اگر این ایام، ایام حمله نباشد ، ایام غصب ولایت است و همین بزرگترین مصییت در عالم اسلام است.
ثالثا اگر مردم احتیاط نکردند، حرفی نزنیم که دلخوری ایجاد شود، چون قرار نیست همه مثل ما فکر کنند، از قدیم محرم برای عموم است ولی این ایام و فاطمیه برای خواص بوده و نیاز نیست همه به آن ملتزم شوند.
بهار بندگی که آقا فرمودند و فضیلت لیله المبیت هم منافاتی با این مساله ندارد، مثلا رمضان ماه بندگی است ولی ایام شهادت حضرت امیر در رمضان است. یاعلی...
✔️ https://eitaa.com/samen_Arasanj