eitaa logo
فناوری هسته‌ای ⚛️🇮🇷
389 دنبال‌کننده
862 عکس
417 ویدیو
29 فایل
با ما به دنیای فن‌آوری هسته‌ای سفر کنید! در این کانال با انواع فن‌آوری‌های هسته‌ای شامل گداخت، شکافت، رآکتورها، پرتوپزشکی، کاربرد پرتوها، شتاب‌دهنده‌های ذرات، آشکارسازها و... آشنا خواهید شد. Nuclear Science & Technology پیوند عضویت: @Nuc_Technology
مشاهده در ایتا
دانلود
595.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اولین تصاویر از حمله به تاسیسات آب سنگین اراک ⭕ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: پس از حمله به رآکتور اراک، هیچ نگرانی در مورد تشعشعات وجود ندارد، زیرا حاوی مواد هسته‌ای نیست @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
مینی‌سریال ۶ قسمتی «» با عنوان اصلی Kampen om tungtvannet که در انگلستان با نام خراب‌کاران (The Saboteurs) شناخته می‌شود، درامی هیجان‌انگیز و تاریخی است که محصول مشترک ، دانمارک و انگلستان است. موضوع این سریال، پروژه کنترل تأسیسات نروژ توسط نازی‌ها و تلاش آلمان هیتلری برای ساخت سلاح هسته‌ای در طول جنگ جهانی دوم است که با خراب‌کاری گروهی از تک‌آوران انگلیسی و نروژی ناکام می‌ماند. دو قسمت اول سریال در دی ماه ۱۳۹۳ از شبکه NRK1 نروژ پخش شد که با ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ بیننده رکوردار بیش‌ترین ببیننده برای نمایش یک سریال در نروژ بود. این سریال در دانمارک انگلستان هم با استقبال زیادی همراه شد و در کشورهای فرانسه، اسپانیا، لهستان و آمریکا هم به نمایش درآمد. در این مینی‌سریال زندگی دانش‌مند بزرگ آلمانی یعنی هایزنبرگ هم به نمایش درمی‌آید و می‌بینیم که او با ارتش آلمان برای ساخت بمب هسته‌ای هم‌کاری می‌کند و هدفشان هم نابودی شهر لندن است. هایزنبرگ برای ساخت سلاح هسته‌ای درخواست آب سنگین می‌کند که در آن زمان تنها در نروژ تولید می‌شد. همین خطر باعث می‌شد تا نروژی‌های در خدمت ارتش بریتانیا برای انجام عملیات محرمانه «گانرساید» و تخریب کارخانه سازنده آب سنگین به کشور خودشان برگردند و مابقی داستان را خودتان باید ببینید. خوب است بدانید موفقیت این «خراب‌کاران» عملا نازی‌ها را از آب سنگین محروم می‌کند و ورق جنگ جهانی دوم را به سود متفقین برمی‌گرداند. این مجموعه، صحنه‌های هیجان‌انگیز، فیلم‌برداری خوب و اطلاعات عمومی مناسبی در اختیار بیننده قرار می‌هد. @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
39.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیش‌نمایش مجموعه ۶ قسمتی «» برای تماشای همه قسمت‌های این مجموعه با زیرنویس فارسی می‌توانید به وب‌گاه زیر مراجعه کنید: https://www.doostihaa.com/post/1401/04/10/the-saboteurs-2015.html @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☢️ رژیم صهیونی فیلم حمله به تاسیسات اراک را منتشر کرد. @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
فناوری هسته‌ای ⚛️🇮🇷
☢️ رژیم صهیونی فیلم حمله به تاسیسات اراک را منتشر کرد. @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
دوستان و هم‌راهان عزیز، سلام و درود بر شما؛ لازم می‌دونم چند نکته رو یادآور بشم: حمله امروز به تأسیسات آب سنگین و واکنش‌گاه پژوهشی خنداب قطعاً از نظر مالی و زمانی خسارت بزرگی بود. سال‌ها وقت و هزینه صرف شده بود تا این سازه‌ها به وضعیت امروز (یعنی بهره‌برداری یا نزدیک به بهره‌برداری) برسند و با حمله امروز بخشی از این زحمت نابود شد. اما، به یاد بیاریم که در زمان جنگ تحمیلی اول (!) همین دست حملات، بلکه شدیدتر، به نیروگاه هسته‌ای بوشهر هم شده بود و بارها گنبد بوشهر و تأسیسات جانبی با موشک‌های قوی (از جمله کروزهای اگزوسه فرانسوی) بمباران شد و خسارت‌های جدی به بار آورد، اما عزم ایرانی و همت علوی باعث شد تا این نیروگاه مثل ققنوس از خاکستر خودش زاده بشه و الان نزدیک به ده دوره سوخت‌گذاری رو تجربه کرده. تجربیات بسیار زیادی در دوره بازسازی و ساخت بوشهر عاید متخصصان کشور شد و در عمل ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر به اندازه ساخت چند نیروگاه برای ما انباشت تجربه داشت. در این مورد هم بإذن الله همین طور خواهد شد. هیچ‌ کس آرزوی دیدن این روز رو نداشت و تماشای این‌که با وجود همه ممنوعیت‌های بین‌المللی و قطع‌نامه‌ها و محکومیت‌های ظاهری و باطنی، یک موشک زحمت چندساله رو به هوا می‌بره برای هر کسی که حتی به اندازه بستن یک پیچ در ساخت این تأسیسات مشارکت داشته دردآوره. انسان باغیرت و وطن‌دوست آرزو می‌کنه که ای کاش این موشک به سقف خانه‌اش فرود میومد ولی به گنبد واکنش‌گاه نمی‌خورد... با همه این خسارت‌ها آن‌چه آدمی رو در این شرایط تسکین می‌ده این واقعیته که ساخته‌های دست بشر رو شاید بشه نابود کرد، اما دانش بومی و فن‌آوری رسوب‌کرده نابودشدنی نیست. ژاپن و آلمان پیش از جنگ جهانی دوم، دو قدرت صنعتی و دو قطب علمی منطقه خودشون بودند و به اعتبار همین علم و صنعت بومی تونستند به قدرت‌های زمان خودشون اعلام جنگ کنند. این دو قدرت در جنگ جهانی به‌سختی شکست خوردند و تسلیم و اشغال شدند، ولی چون پایه علمی مقتدری داشتند (که از بین بردنی نبود،) خیلی زود دوباره سرپا شدند و قدرت صنعتی و اقتصادی خودشون رو به رخ جهان کشیدند. این تصور که آمریکا یا بقیه دنیا باعث زنده شدن این کشورها شد، تنها از جنبه تزریق مالی موقت درسته وگرنه برتری علمی و فن‌آوری این کشورها و وجود مهندسان توانا و صنعت‌گران باتجربه، عامل نخست بازسازی اقتصادی و صنعتی این کشورها شد. صنعت آب سنگین در ایران بومی و تثبیت‌شده است و با بمباران چند لوله و مخزن و شیرآلات و رزین و کاتالیزور و برج تقطیر و... از بین نخواهد رفت. به امید حق، کارشناسان هسته‌ای و مهندسان شیمی کشور به پشتوانه دانش و تجربه خودشون این تأسیسات رو در قالبی جدید و با ساختاری بهینه‌تر بازسازی می‌کنن و کشور دوباره از فواید آب سنگین برخوردار خواهد شد. به همین ترتیب و به یاری خداوند جبار، واکنش‌گاه پژوهشی آب سنگین هم بازسازی خواهد شد و یک تأسیسات نو و نوآورانه در همان محل آغاز به کار خواهد کرد و یک بار دیگر به تاریخ ثابت خواهیم کرد که ایرانی شیر میدان است و با تهدید از میدان نخواهد گریخت. در شرایط جنگی ما باید بیش از هرچیز مراقب ذخیره راه‌بردی کشور یعنی «روحیه نیروی انسانی» باشیم.‌ پمپ و شیرآلات و مخازن و قطعات الکترومکانیکی و سازه‌های بتونی همه و همه قابل بازسازی و بهسازی هستند (اگرچه هزینه خواهد داشت)، اما روحیه از دست رفته و اعتماد باخته به‌آسانی برنخواهد گشت. یک کارشناس توانا ولی بدون روحیه و انگیزه فرق چندانی با یک بی‌سواد ندارد و کمکی که به کشور نمی‌کند هیچ، سهل است که با سم‌پاشی و تزریق یأس دیگران را هم دل‌سرد کند. خطر اصلی که باید نگران آن بود، همین است و سود اصلی اسرائیل از بمباران تأسیسات ما هم (به خیال خودش) همین است. اسرائیل دانش‌مندان و کارشناسان هسته‌ای زبده‌ای دارد و آن‌ها هم به‌خوبی می‌دانند که تأسیسات آسیب‌دیده را به سرعت می‌توان بازسازی کرد، اما اگر بتوانند روحیه‌ای هم‌چون سوریه و عراق بر کشور ما حاکم کنند، بدون دردسر ایران را در سراشیبی‌ای خواهند انداخت که تا ۳۰ سال آینده امیدی به بازگشت آن نیست. 🇮🇷 مراقب روحیه خود و دوستان باشیم، تأسیسات برگشت‌پذیر است.🌹🌹🌹 @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
📌 یأس و سستی از جُنود شیطان است. یکی از جنود ابلیس «یأس» است. در اموری که انسان باید با امید و طُمَأنینه و تصمیم عمل بکند، شیاطین ایجاد یأس می‌کنند و با این ایجاد یأس جوان‌های ما را در آن مسائلی که باید با تصمیم جدّی پیش ببرند، گاهی سست می‌کنند. ⭕ من آن قدری که یاد دارم، از اول نهضت تا حالا که این‌جا نشستم، چه آن وقت که در حبس بودم، و چه آن وقت که در تبعید به ترکیه بودم، و چه آن وقت که در عراق بودم، و چه آن وقت که به پاریس آمدم، و چه آن وقت که شاه با آن طَمْطَراق‌ها و قدرت‌ها بود، و چه آن وقت که او رفت و بختیار شروع کرد، من هیچ وقت مأیوس از مسائل نبودم و اعتقادم این بوده است که این ملت وقتی که چیزی را بخواهد، می‌شود.... ♦️ سخن‌رانی امام خمینی در جمع اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌جویان اروپا، امریکا و کانادا، و دانش‌جویان اصفهان؛ ۳۰ تیر ۱۳۵۸. @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای @Zange_Tarikh 📖 زنگ تاریخ
سه خبر درباره بوشهر؛ 🟢 روابط عمومی بوشهر: نیروگاه هسته‌ای بوشهر به طور عادی در حال فعالیت است. ⚪ سفارت روسیه در تهران: نیروگاه هسته‌ای بوشهر به طور عادی در حال فعالیت است و هیچ تهدید امنیتی مشاهده نمی‌کنیم. 🔴 پوتین، رئیس جمهور روسیه: ما در نیروگاه اتمی بوشهر حدودا ۲۰۰ کارشناس و نیرو داریم و با اسرائیل توافق کرده‌ایم که ایمنی آنها را تضمین کنیم. @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
☢️⚠️ حکم تخلیه تأسیسات دیمونا توسط سپاه صادر شد: 🔴 در این بیانیه آمده است: «اشغال‌گران باید فوراً واکنش‌گاه دیمونا را تخلیه کنند». @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تصویر گنبد واکنش‌گاه آب سنگین‌ خنداب قبل و‌ بعد از حمله رژیم صهیونیستی @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
عراق‌چی، وزیر امور خارجه: شورای امنیت سازمان ملل قطع‌نامه ۴۸۷ را حفظ و اجرا کند. وزیر امور خارجه: 🔹رآکتور آب سنگین اراک - تأسیساتی که تحت پادمان‌های جامع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد، و مطابق با مشخصات فنی توافق‌شده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که هرگونه خطر اشاعه را ناممکن می‌سازد و در حال ساخت است - دیروز در روز روشن توسط رژیم اسرائیل بمباران شد. 🔹ضروری است شورای امنیت سازمان ملل متحد که امروز تشکیل جلسه می‌دهد، قطع‌نامه ۴۸۷ خود را که به اتفاق آرا در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای عراق در سال ۱۹۸۱ تصویب کرد، حفظ و اجرا کند. 🔹زبان آن قطع‌نامه بدون ابهام است: هرگونه حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای، حمله به کل رژیم پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در نهایت حمله به معاهده عدم اشاعه (NPT) به شمار می‌رود. این قطع‌نامه نه تنها در مورد اقدامات گذشته، بلکه در مورد رفتارهای آینده نیز اعمال می‌شود، و یک استاندارد قانونی روشن علیه استفاده، یا تهدید به استفاده، از قوه قهریه علیه تأسیسات هسته‌ای تحت پادمان تعیین می‌کند. 🔹اگر شورای امنیت نتواند امروز اقدام کند، باید به جامعه بین‌المللی توضیح دهد که چرا اصول قانونی آن در مورد چنین موضوع مهمی فقط به صورت گزینشی اعمال می‌شود. در صورت فروپاشی رژیم جهانی عدم اشاعه، این شورا به همراه رژیم اسرائیل، تمامی مسئولیت را بر عهده خواهند داشت. @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای
عکس‌هایی از مرکز پژوهش‌های هسته‌ای شیمون پرز (نقب) در نزدیکی شهر دیمونای اسرائیل که گروه هکری حنظله سال گذشته منتشر کرد. @Nuc_Technology ⚛️ فناوری هسته‌ای