گویا بعد از ترور حاج قاسم، ستاد ویژهای به نام "ستاد سردار سلیمانی" در وزارت امورخارجه تشکیل شده است تا ابعاد مختلف حقوقیِ این اقدام تروریستی مورد بررسی قرار گرفته و از طریق محاکم داخلی و بینالمللی پیگیریهای لازم صورت گیرد؛ اقدامی مناسب که اولاً باید مراقب بود که به عاقبت ستادهای ویژهی قبلی همچون ستاد مربوط به پیگیری فاجعهی منا دچار نشود (که تقریباً برای هیچکسی روشن نیست که دقیقا تاکنون چه اقداماتی انجام داده و به چه سرانجامی دچار شده است) و درثانی کاش (باتوجه به اتفاقات چند روز اخیر) ستاد ویژهای نیز از سوی برخی نهادهای انقلابی بمنظور ممانعت از تحریف حاج قاسم تشکیل میشد وگرنه معلوم نیست که در چند سال آینده با چه تصویری از #سردار_مقاومت در اذهان افکار عمومی روبرو باشیم!!
#مهدی_قاسم_زاده
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
#خبر_خوب اینکه، مجمع تشخیص، هر دو مصوبهی اخیر مجلس برای گسترش #مناطق_آزاد را رد کرد...
این دو مصوبه آنقدر افتضاح بود که همه میدانستند رد میشوند و فقط کاربرد انتخاباتی دارند؛ امیدوارم نمایندگانی که #وعده_دروغ مناطق آزاد در منطقه شان را دادهاند، رسوا و با رای مردم، از مجلس اخراج شوند!!
💬 سید امیر سیاح
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
13981117_35388_128k.mp3
2.08M
#شبنشینی_با_مقام_معظم_رهبری
🎙 مردم را برای ورود در انتخابات دلسرد نکنید
🔻 رهبر انقلاب : انتخابات در کشور ما انتخابات سالمی است؛ من تعجّب میکنم از بعضیها که خودشان به وسیلهی انتخابات به یک جایی رسیدهاند، همینها انتخابات را زیر سؤال میبرند؛ چطور آن وقتی که انتخابات به نفع شما است، صحیح و متقن است، امّا آنجایی که به نفع شما نیست، انتخابات میشود خراب؟...
همه بایستی مراقبت کنند. این جور نباشد که ما به زبان به مردم بگوییم که در انتخابات شرکت کنید، منتها یک جوری حرف بزنیم که مردم را از ورود در انتخابات دلسرد کند؛ این درست نیست، این غلط است. ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
#انتخابات
#روحانی
#سلامتی_فرمانده_صلوات
🔴 یک سیمرغ دیگر طلب مهدویان!
🔹 شب گذشته محمدحسین مهدویان سیمرغ بهترین کارگردانی را برای فیلم "درخت گردو" دریافت کرد.
🔹 مهدویان پس از دریافت این جایزه، آن را به پدران کشتههای آبانماه، هواپیمای اوکراینی و کشتههای تشییع "سردار قاسم سلیمانی" در کرمان تقدیم کرد و مدعی شد عامدانه نادیده گرفته شدهاند.
🔹 البته مهدویان فراموشکرد (یا اقتضاء جشنواره و سیمرغ این بود) که هنگام نام بردن از سردار سلیمانی، لفظ "شهید" را فاکتور بگیرد و تنها به قربانیان تشییع دهها میلیونی پیکر او اشاره کند.
🔹 احتمالا انقدر او دست خالی از این سالن بیرون رفته است که دیگر نمیخواهد بابت یک جمله یا چند کلمه، سالهای بعد نیز دستش از سیمرغ کوتاه بماند.
🔹مهدویان خوب فهمیده که در سینمای ایران، کسی به شیطنتهای بین خطوط و تحریف و تغییر تاریخ به نفع یک جریان خاص امنیتی سیمرغ نمیدهد. برای سیمرغ باید صاف بایستد روی سن و جنس ایرانی را تحقیر کند. باید طوری صحبت کند که سالن بطور ممتد او را تشویق کند.
🔹مهدویان فهمید جایزهاش را نه به سردار شهید سلیمانی، که به قربانیان و شهدای تشییع دهها میلیونی او تقدیم کند و اصلا چیزی که یک کشور را بیتاب کرد، به روی خود نیاورد.
🔹 مهدویان فهمید در فیلمش دنبال قهرمانسازی و قهرمانبازی (حتی از نوع شیطنتآمیزش) نباید باشد. باید از بدبختی مطلق فیلم بسازد آن هم بدون اینکه اشارهای کند عاملان این بدبختی و جنایت چه کسانی هستند.
🔹 مهدویان خوب فهمید که در فیلمش اگر لگدی نثار نظام و انقلاب نکند، یک پر از سیمرغ هم نصیبش نمیشود... بنابراین به عریانترین شکل ممکن موضوع کولبران را درفیلمی با موضوع بمباران شیمیایی سردشت وصله و پینه میکند و در دادگاه لاهه، از طرف قوم کرد علیه نظام بیانیه میخواند.
🔹و مهدویان خیلی زود چهره "ضدملی" خود را عیان کرد و البته جا داشت سیمرغ "ضدملیترین" کارگردان را هم دریافت کند. حالا یک سیمرغ طلب مهدویان...!
📝 #مشرق
#فرهنگ
➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز
⭕️ چند سالِ پیش شبکه ۱ در سلسلهجلساتی که در هفته دفاع مقدس برگزار شد، ۵ سردار و ۴ مهمان رو دعوت کرد تا از جنگ روایت کنند. مهمانها از پژوهشگران دفاع مقدس، مستندسازها و کارگردانان بودن. مهدویان که تازه شناخته شده بود، یکی از مهمانها در مقابل سردار رضایی بود.
#رشتو
مهدویان در اون زمان به تازگی با «آخرین روزهای زمستان» که درباره زندگی شهید حسن باقری بود شناخته شده بود. اولین سوالی که مهدویان در اون برنامه از سردار محسن رضایی پرسید این بود که چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ رو تموم نکردید.
هرچند خط فکری رضایی و حلقهای که او جزئی از اون به حساب میاد تفکری متفاوت از خط امام درمورد ادامه یا خاتمه جنگ و حتی هدف از جنگ داشتند، اما باز هم تفکر این حلقه در مقابل مهدویانها عقلانیتره. رضایی به مهدویان از عدم متجاوز نشناختن عراق توسط سازمان ملل در زمان فتح خرمشهر گفت
از این که خاک ما دست عراق بود،هنوز زیر حمله عراق بودیم، این که بعضی غرضورزانه یا جاهلانه ایران رو به جنگافروزی متهم میکنند و..
مهدویان باز هم کوتاه نیومدو پافشاری کرد و وقتی دید راه به جایی نمیبره، تیر آخر رو انداخت:شما که تو حال و هوای جنگ بودید، به فکر آوارهها هم بودید؟
طوری این سوال رو پرسید انگار «حق و باطل» اساساً معنایی ندارند، عراق و اون همه کشور که حمایتش میکردند نقشی در جنگ نداشتند، فقط سپاه و امام در حال جنگافروزی و آواره کردن مردم بودند!
بحث بالا گرفت و محسن رضایی برای اولینبار از روی نامهش به امام پیش از پذیرفتن قطعنامه (که تحت تأثیر تفکرات همان حلقه خسته از جنگ، دارای غلو بسیار بود) خواند. اوضاع به حدی بغرنج بوده که اگر ذرهای عقبنشینی میکردیم عراق برای حملههای بیشتر و گستردهتر مصمم میشد.
اما مهدویان مثل کارشناسهای BBC جمهوری اسلامی رو متهم به جنگافروزی و آواره کردن مردم مناطق جنگزده کرد! سعی داشت همون دیدی که امام حسین(ع) رو مقصر اصلی عاشورا میدونه، درباره جنگ تحمیلی جا بندازه!
مهدویان با «آخرین روزهای زمستان» تونسته بود لقب «مستندساز متعهد و انقلابی» رو از آن خودش کنه و بین حزباللهیها حسابی محبوب بشه و این حرفهاش رو کسی ندید.
گذشت تا وقتی که ماجرای نیمروز رو ساخت. فیلمی که در نگاه اول باعث افتخار تهیهکننده اون بود. همه خوشحال بودند که یه کارگردان حرفهای و در عین حال «انقلابی» اومده تا جنایات منافقین و زحماتی که برای مبارزه با اینها کشیده شده رو به تصویر بکشه.
اما فیلم پر بود از تحریفهای ظریف که به لطف تسلط و تکنیک خوب کارگردان و مشاور امنیتیش بدون هیچگونه حساسیت خودشون رو بین مخاطب جا انداختند. تحریفها به حدیه که بعد از دیدن فیلم، سپاه رو در حد بازوی امنیتی ضعیف یه حزب سیاسی که با حزب مقابل کف خیابونها درگیر شده تصور میکنید.
اما تحریفهای ظریف کجای فیلم بود؟ اوایل دهه ۶۰ منافقین جنایات زیادی کردند که این فیلم به بعضی از اونها اشاره کرد. انفجارهای ۶ تیر، حزب جمهوری اسلامی و نخستوزیری. اما انفجار دادستانی کجای این قصهست؟ هیچ اثری از ترور شهید قدوسی که دادستان کل انقلاب اسلامی بود نمیبینیم!
چطور چنین واقعهای مهمی به کل در فیلم سانسور شده؟ فقط ۶ روز از انفجار نخستوزیری تا انفجار دادستانی فاصله هست و مطلقاً اثری ازش دیده نمیشه! شهیدی که رهبر در موردش گفته بود: «نگذارید چهره شهید گرانقدری مثل شهید قدوسی در زیر غبار فراموشیها پنهان بماند»
اما در مقابل، شهید لاجوردی رو شخصیتی بیمنطق، افراطی و خشن نشون میده و برای این که او رو هم بخشی از این، به زعم مهدویان، درگیری سیاسی مسلحانه نشون بده، ترور ناموفقش توسط نفوذی منافقین در اوین رو هم در فیلم مورد اشاره قرار میده.
اما چطور این همه جهتگیری مغرضانه و تحریف در این فیلم جا گرفته؟ نکته جالب در این فیلم، حضور مرتضی اصفهانی قبه، از اعضای سابق اداره التقاط وزارت اطلاعات، مرتبط با مصطفی کاظمی (آمر قتلهای زنجیزهای) و از نزدیکان سعید حجاریان هست.
در فیلم هیچوقت به جایگاه کشمیری که جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی و دارای حق امضا به جای دبیر بود و نحوه بالا اومدنش تا اون پله در اوایل انقلاب نمیشه. صرفاً اون رو یه کارمند ساده نخستوزیری و در حد افرادی مثل کلاهی و زریباف نشون میده!
کارگردان نشون میده در فیلم موقعی به کشمیری شک میکنند که پزشکی قانونی حاضر نمیشه گواهی فوت برای کشمیری صادر کنه، چون کیسهای از خاکستر تحویل داده شده! اما واقعیت هرگز اینطور نبود!
در واقعیت، تابوت کشمیری در کنار تابوت شهیدان رجایی و باهنر تشییع شد و حتی به خاکسپاری هم رسید! اما وقتی تابوت باز شد دیدند خبری از جنازه کشمیری نیست! شکها و تردیدها از اونجا بود که شروع شد!
👤 جِـــــنلی
💠 به توییتر انقلابی بپیوندید:
⭕️ توی فیلم نمیگه چه کسانی تابوت رو بدون جنازه کشمیری روی دستان مردم فرستادند تا «کشمیری، کشمیری، شهادتت مبارک» از زبان مردم بیرون بیاد! به جاش همون اشخاص رو نشون میده که به مسئول واحد اطلاعات سپاه میگن «از دستمون دررفت!» چطور چنین چیزی از دستشون دررفت
فیلم سعی در تطهیر حلقهای داره که کشمیری رو تا اون پله بالا بردند و بعد هم در فراری دادنش یاریاش کردند. اصلاً خبری از برکشیده شدن کشمیری توسط امثال الویری، حجاریان، سازگارا و رضوی نیست! هیچوقت از این که نبوی به کشمیری لقب شهید داد چیزی گفته نمیشه!
انگار حجاریان خواسته باشه دقدلیش رو سر سپاه خالی کنه! منافقین در فیلم همیشه از سپاه یک پله جلوتر بودند! پاسدارها همیشه منتظر بودند تا انفجاری صورت بگیره و بعدش برن بالای صحنه تا گریه کنن و تأسف بخورن! در همه صحنهها، سپاهیان بیعرضه پس از فاجعه به محل میرسیدن!
از شبیهسازی یک کاراکتر به سعید امامی و شخصیتپردازی دگم لاجوردی در فیلم میگذریم.تا مرتضی اصفهانی و امثالش شناخته نشن راز این داستان مشخص نمیشه.اگه بخوایم تو تمام صحنههای فیلم مداقه کنیم،چندین ساعت میشه این فیلم رو نقد تاریخی کرد.ماجرای نیمروز۲ و درخت گردو هم به همین شکل.
متاسفانه حتی مخاطب انقلابی هم با سادهدلی وارد سالن سینما میشه و کیف میکنه که با چه طراحی و گریم و نورپردازی و میزانسن و فیلمنامه توپی روبرو شده! بدبختانه هیچ کسی هم جرات نداره با صدای بلند تو رسانه داد بزنه و بگه:...
«مردم! این فیلمهای صورتی دارن شما رو استحاله میکنن! دارن منافقین و حزب توده و خائنین به وطن رو تطهیر میکنن و خادمین و خودیها رو نابود! و در خوشبینانهترین حالت تحریف میکنن! اینا دارن رفقای افرادی که بهشون وابسته هستن رو سفید میکنن!!!»
فیلمهای زیادی ساخته شده که اولش همه کف و سوت زدن (بعضی ها هنوزم میزنن)؛
مثل شیار ۱۴۳ که مادر فکر میکرد بچهش تو جنگ حیف شده.
مثل رد خون که بازم سیر روایی تحریف و تطهیر رو پیش گرفته تا دل بهزاد نبوی و حجاریان رو بدست بیاره.
مثل تنگه ابوقریب که قطعنامه ۵۹۸ رو فرشته نجات بچه آخر فیلم نشون داد، هدف از جنگیدن رو «پس گرفتن خونه» و جنگ و جهاد آزادیبخش رو یه چیز کریه و منفی به تصویر کشید.
مثل «شبی که ماه کامل شد» که ریگی رو از کریستین رونالدو نایستر و همه زنای فیلم رو بهتر از مادر ترزا نشون داد.
مثل «درخت گردو» که هیچ اشاره به مسببین ظلم و حامیان طلم نداشت حتی اروپایی ها رو هم دلسوز کرد.
مثل «لباس شخصی» که کل دادگاه ها و دستگیری های حزب توده رو تحریف و ساواک رو نجاتدهنده نشون داده و سپاه رو بیعرضه.
و خیلی فیلمای دیگه که در ظاهر انقلابی و مستند و برگرفته از حقیقت هستن ولی در پس زمینه چیزی جز لجنزار دروغ و برداشتهای غرضورزانه شخصی و تحریف عامدانه نیستند.
و چه بدتر که مشاور اکثر این نوع فیلمها مشاوران اطلاعاتی و امنیتی مورددار هستن. مثل مرتضی اصفهانی قبه که فیلمنامهنویس هم هست و با اثر «روز صفر» در جشنواره حاضر بود و سعی داشت نظام رو در دستگیری ریگی بیدستوپا نشون بده، به سازمان اوج و رسانه سپاه تیکه میاندازه و...
مشاورانی که تو دهه شصت به منحرفین و مغرضین و مغضوبین انقلاب نزدیک بودن، هرکدوم به نحوی تونسته خودشو نزدیک به بدنه نظام حفظ کنه تا ضربهای بزنه!این وسط تهیهکنندهها و سازمانها هم ذوق میکنن برای سرمایهگذاری رو این فیلمها چون علاقه مردم رو به تاریخ کشور و فیلمهای جنگی و امنیتی میدونن و میدونن فروش بالایی در انتظارشونه، ضمن این که انحصار در این حوزه رو در دست دارند و این یعنی سود سرشار.
نظارتی هم روی محتوای فیلم ندارند. بعضیاشون قیافه انقلابی دارن و ژستش رو هم میگیرن اما در عمل ذره ای انقلابی نیستن؛ همونطور که شهید چمران گفت، اونی که تخصص نداره و مسئولیتی رو به عهده میگیره ذرهای تعهد نداره!
سرمایه و پول نظام رو برای ضربه زدن به خودش هزینه میکنند و با یه ذره تکنیک و جلوه ویژه گول میخورن! با چند سکانس اکشن و کشوندن مردم (به هر نحوی) به سینما حس پیروزی بهشون دست میده و آب از لب و لوچهشون آویزون میشه.
بگذریم. برای صحبت کردن از این فیلم ها وقت همیشه کم هست. برای هر فیلمی ذوق نکنید.
امثال مهدویان هم مهرههای کوچکی از این شبکه و حلقههای فکری نفوذی هستند.
در آینده نزدیک باز هم از این شبکهای که مثل بختک به جون سینمای انقلابی ایران افتاده خواهم نوشت.تهیهکنندگی فیلم ماجرای نیمروز بر عهده سید محمود رضوی است.
اوج فیلم اول مهدویان یعنی «ایستاده در غبار» رو تهیه کنندگی کرده بود که اونجا هم خانواده شهید احمد متوسلیان ناراضی بودن چون تو فیلم شخصیت شهید رو تندخو نشون داده بود.
👤 جِـــــنلی
✅دو پیامِ مهم ۲۲ بهمن امسال
👈 سرمای استخوانسوز دیروز در تهران و بسیاری از شهرهای کشور چیزی از حضور پرشور مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی کم نکرد و ملت همچون چهار دهه گذشته خیابانها را مملو از گامهای استوار و مشتهای گره کرده خود کردند. از پیران سپیدموی تا جوانان بالنده و کودکان نوپا آمدند و با آرمانهای پیر جماران و خلف صالح او تجدید عهد کردند که تا آخر ایستادهایم. حضور حماسی و تاریخی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سال۱۳۹۸حاوی چند پیام مهم است؛
1️⃣ پیش از هر چیز این حضور را باید از الطاف خداوند دانست و جبهه ستایش بر آستان حضرتش سایید که همچنان ید قدرتش پشتیبان این انقلاب تاریخساز و مردم زمانهشناس ایران است، که اگر تایید و نصرت حضرت حق نبود، با این همه هجمه و فشار و توطئههای متنوع دشمنان که روز به روز بر حجم و پیچیدگی آن افزوده میشود، سالها پیش از این باید رویای باطل آنها محقق شده و کار انقلاب تمام شده و به تاریخ میپیوست.
این انقلاب و مردمی که پای آن جانانه ایستادهاند در برابر دنیای اهریمنی استکبار با آن همه عِده و عُده، مصداق زنده و غیرقابل انکار «کَم مِن فِئَهًْ قَلیـلَهًْ غَلَبَت فِئَهًْ کَثیرَهًْ بِاِذنِ الله» (بخشی از آیه ۲۴۹ سوره مبارکه بقره؛ چه بسیار گروههای کوچکی که به فرمان خدا، بر گروههای عظیمی پیروز شدند!) هستند.
به راستی که این ملت سربلند شایسته نصرت الهی هستند. آنان اراده کردند و نشان دادند که آیات قرآن برای زندگی در تمام ابعاد آن است.
2️⃣ مخاطب اصلی راهپیمایی دیروز دشمن و در راس آنها آمریکا بود. آمریکاییها پس از سالها آزمون و خطا و شکستهای متعدد و فاحش به همه حماقتشان به یک نتیجه درست رسیدهاند و آن هم اینکه تنها راه شکست انقلاب اسلامی ایران، جدا کردن مردم از آن است. روح و خمیرمایه اصلی اغلب توطئهها و فشارهای آنان نیز بر همین راهبرد استوار است. تشخیص دشمن درباره نقش و جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی درست است اما محاسبه آنها درباره اعمال فشار و جدا کردن مردم از انقلاب غلط است.
📝 محمد صرفی - روزنامه کیهان
16.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 انتقام سخت
♦️ همزمان با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی انیمیشن #انتقام_سخت منتشر شد.
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ساخت راه آهن در دوره رضا پهلوی از افتخارات همیشگی پهلوی پرستان بوده! اما این فیلم به شما ثابت میکنه که ساخت این راه آهن برای #خیانت به ایران و هموار کردن راه شوروی و انگلیس بوده!