eitaa logo
P A R A C L E T
103 دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
58 فایل
🕊P A R A C L E T E🕊 🕊پاراکلیت نام آخرین فرستاده در انجیل 🕋مهدویت، سیرهء معصومین📚 آخرالزمان🌏 🕌ادیان و مذاهب سیاسی 📃 فرهنگی 🎨 اجتماعی👥 اقتصادی💰 افرایش سطح اطلاعات دینے🕋 و علمے🔬
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴اسناد هجوم به خانه وحی 4⃣ قسمت چهارم ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
‍🏴هجوم به خانه وحی 4⃣قسمت چهارم 3⃣. ابن قتیبه دینوری (۲۷۶ هجری) 👤 : ابومحمد عبداﷲ بن مسلم دینوری مروزی یا ابی‌محمد جبلی معروف به ابن قتیبهٔ دینوری(۸۲۸ – ۸۸۵ میلادی، ۲۱۳ – ۲۷۶ هجری قمری)، تاریخ‌نگار و عالم به دانش نحو مسلمان ایرانی‌تبار. 📝وی نیز اینگونه نقل میکند: 📜وإن أبا بكر رضی الله عنه تفقد قوما تخلفوا عن بيعته عند علی كرم الله وجهه ، فبعث إليهم عمر ، فجاء فناداهم وهم في دار علي ، فأبوا أن يخرجوا فدعا بالحطب وقال : والذي نفسه عمر بيده . لتخرجن أو لأحرقنها علي من فيها ، فقيل له : يا أبا حفص ، إن فيها فاطمة ؟ فقال : وإن في رواية أن عمر جاء إلي بيت فاطمة في رجال من الأنصار ونفر قليل من المهاجرين 🇮🇷ابوبكر به دنبال عده ای كه حاضر نشده بودند با او بيعت كنند بود همان افرادی كه نزد علی (ع) تجمع كرده بودند ، لذا عمر را به دنبال آنها فرستاد عمر سر رسيد آنان را صدا كرد، ولی آنها اعتنايی نكرده و از خانه خارج نشدند. عمر هيزم خواست و گفت: به همان خدايی كه جان عمر در دست اوست، سوگند ياد ميكنم كه بيرون بياييد و گرنه خانه را با كسانی كه در آن هستند آتش خواهم زد! به عمر گفتند: ای اباحفص! فاطمه (ع) در اين خانه است. عمر پاسخ داد: باشد! در روايت ديگری آمده است : عمر با عده زيادی از انصار و افراد كمی از مهاجرين درب خانه حضرت فاطمه زهرا (س) آمده بود . 📚لامامة والسياسة - ابن قتيبة الدينوري ، تحقيق الشيري، ج 1 ، ص 30 ابن قتیبه می افزاید که : ... فاطمه (س) چون صدای آن ها را شنيد ، با صدای بلند ندا كرد: 📝يا ابتا يا رسول الله (ص) ماذا لقينا بعدك من ابن الخطاب و ابن ابي قحافه ... اي پدر! ای رسول الله (ص)! ما پس از تو چه (ظلم ها) كه از (عمر) بن خطاب و (ابوبكر) ابن ابی قحافه ديديم ... 📚الامامة و السياسة، ابن قتيبه، ج1، ص 30 . 📜انتساب كتاب الإمامة والسياسة به ابن قتيبه : برخی از وهابيون ، در انتساب كتاب الإمامة والسياسة به ابن قتيبه اشكال ميكنند و از اين طريق ميخواهند رواياتی را كه وی در كتابش آورده و حقايقی را كه آشكار كرده است ، از اعتبار بيندازند . كه در جواب ميگوييم : اولاً : اين كتاب بارها با نام مؤلف آن «ابن قتيبه دينوری» در مصر و ساير كشورها چاپ شده و حتي چندين نسخه خطی از اين كتاب در سراسر دنيا ؛ از جمله در كتابخانه های مصر ، فرانسه (پاريس) ، انگلستان (لندن) ، تركيه و هند موجود است ؛ ثانياً : بسياری از علمای اهل سنت ؛ حتی از علماء و بزرگان معاصر آن ها ، به تأليف اين كتاب و صحت انتساب آن به ابن قتيبه تصريح داشته و در نقل روايات تاريخی به آن استناد كرده اند . ما به جهت اختصار به اسامی چند تن از بزرگان اهل سنت اشاره ميكنيم : 👤 ابن حجر هيثمي در كتاب 📚 "تطهير الجنان و اللسان" . 📚تطهير الجنان و اللسان ، ابن حجر هيثمي ، ص72 . 👤ابن عربي متوفاي 543 هـ در كتاب 📚 «العواصم من القواصم» ضمن نقل مطالبی از اين كتاب به صحت انتساب آن به «ابن قتيبه» تصريح دارد.  📚العواصم من القواصم، ابن عربي، ص248. 👤 نجم الدين عمر بن محمد مكي مشهور به «ابن فهد» در كتاب 📚«اتحاف الوري باخبار ام القري» در ذكر حوادث سال 93 هـ مينويسد : و قال ابومحمد عبدالله بن مسلم ابن قتيبة في كتاب الامامة و السياسة...» 📚اتحاف الوري باخبار ام القري، ابن فهد، حوادث سال 93 ه .ق . و سپس حكايت دستگیری «سعيدبن جبير» را به نقل از آن كتاب ذكر ميكند . 👤 قاضي ابوعبدالله تنوزي معروف به «ابن شباط» در كتاب 📚«الصلة السمطيه» . 📚الصلة السمطيه، ابن شباط، فصل دوم، باب 34 . 👤 تقي الدين فاسی مكی در كتاب «العقد الثمين» . 📚العقد الثمين ، تقي الدين فاسي مكي ، ج6 ، ص72. 👤شاه سلامة الله در كتاب «معركة آراء» . 📚معركة الآراء ، شاه سلامة الله ، ص126 . 👤جرجی زيدان در كتاب «تاريخ آداب اللغة العربية» مينويسد : 📝الامامة و السياسة، هو تاريخ الخلافة و شروطها بالنظر الي طلابها من وفاة النبي الي عهد الامين و المأمون، طبع بمصر سنة 1900 و منه نسخ خطية في مكتبات باريس و لندن . 📚تاريخ آداب اللغة العربية، جرجي زيدان، ج2، ص171. 👤 فريد وجدی در كتاب «دايرة المعارف القرن العشرين» مينويسد: 📝اورد العلامة الدينوري في كتابه الامامة و السياسة... 📚دايرة المعارف القرن العشرين، فريد وجدي، ج2، ص754. و باز در جايی ديگر مینويسد : .📝.. كتاب الامامة و السياسة لابي محمد عبدالله بن مسلم الدينوري المتوفي سنة 270 ه . 📚همان ، ص749 . ⬛️ @paraclete
🔆برتری حضرت فاطمه (س) بر حضرت مریم (س) ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
🔆برتری حضرت فاطمه بر حضرت مریم 👤شهاب الدين آلوسی ،مفسر بزرگ اهل شنت که اندیشه های سلفی-وهابی دارد و رشید رضا از علمای معروف اهل سنت زمانی که او را می خواهد توصیف کند او را «ناصر السنة» یاری کننده مذهب اهل سنت معرفی می کند و از جایگاه علمی او تعریف می کند. چنین شخصی زمانی که در مقام مقایسه و جمع بین روایات و نظرات بزرگان اهل سنت قرار می گیرد در تفسیر خود اینگونه اظهار عقیده می کند که : 📝 وَقِيلَ: الْمُرَادُ نِسَاءُ عَالَمِهَا فَلَا يَلْزَمُ مِنْهُ أَفْضَلِيَّتُهَا عَلَى فَاطِمَةَ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهَا، وَيُؤَيِّدُهُ مَا أَخْرَجَهُ اِبْنُ عَسَاكِرَ مِنْ طَرِيقِ مُقَاتِلٍ عَنِ الضَّحَّاكِ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ:  ” أَرْبَعُ نِسْوَةٍ سَادَاتُ عَالَمِهِنَّ، مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ، وَآسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ، وَخَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ، وَفَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَفْضَلُهُنَّ عَالَمًا فَاطِمَةُ “،  وَمَا رَوَاهُ الْحَرْثُ بْنُ أُسَامَةَ فِي «مُسْنَدِهِ» بِسَنَدٍ صَحِيحٍ، لَكِنَّهُ مُرْسَلٌ **“مَرْيَمُ خَيْرُ نِسَاءِ عَالَمِهَا”** وَإِلَى هَذَا ذَهَبَ أَبُو جَعْفَرٍ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ وَهُوَ الْمَشْهُورُ عَنْ أَئِمَّةِ أَهْلِ الْبَيْتِ.  🔆 در برخی از روایات [اهل سنت] که مطرح شده حضرت مریم برتر است، منظور این است که او برترین زنان زمان خودش بوده است و لازم نمی آید از این حرف که او افضل و برتر از حضرت فاطمه باشد، و موید این نظر این روایت است که جناب ابن عساکر از پیامبر (ص) نقل کرده است که ایشان فرمودند: چهار زن هستند که سرور زنان زمان خود  هستند، مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم، خدیجه دختر خویلد، و فاطمه دختر محمد(ص)، و برترین این زنان در جهان فاطمه می باشد. و روایتی دیگر که حرث بن اسامه در کتاب مسند خود به سند صحیح ولی به صورت مرسل نقل کرده است که مریم بهترین زنان زمان خویش است. و به این نظر (که فاطمه برترین زنان عالم هست) جناب ابوجعفر (منظور امام صادق) اعتقاد دارد و این نظر مشهور در نزد اهل البیت می باشد. 📝 وَاَلَّذِي أَمِيلُ إِلَيْهِ أَنَّ فَاطِمَةَ الْبَتُولَ أَفْضَلُ النِّسَاءِ الْمُتَقَدِّمَاتِ وَالْمُتَأَخِّرَاتِ مِنْ حَيْثُ إِنَّهَا بِضْعَةُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَلْ وَمِنْ حَيْثِيَّاتٍ أُخَرَ أَيْضًا، وَلَا يُعَكِّرُ عَلَى ذَلِكَ الْأَخْبَارُ السَّابِقَةُ لِجَوَازِ أَنْ يُرَادَ بِهَا أَفْضَلِيَّةُ غَيْرِهَا عَلَيْهَا مِنْ بَعْضِ الْجِهَاتِ وَبِحَيْثِيَّةٍ مِنَ الْحَيْثِيَّاتِ وَبِهِ يُجْمَعُ بَيْنَ الْآثَارِ وَهَذَا سَائِغٌ عَلَى الْقَوْلِ بِنُبُوَّةِ مَرْيَمَ أَيْضًا إِذِ الْبِضْعِيَّةُ مِنْ رُوحِ الْوُجُودِ وَسَيِّدُ كُلِّ مَوْجُودٍ لَا أَرَاهَا تُقَابَلُ بِشَيْءٍ .  وَأَيْنَ الثُّرَيَّا مِنْ يَدِ الْمُتَنَاوِلِ وَمِنْ هُنَا يُعْلَمُ أَفْضَلِيَّتُهَا عَلَى عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهَا الذَّاهِبُ إِلَى خِلَافِهَا الْكَثِيرُ مُحْتَجِّينَ 🔆 نظر من اين است كه فاطمه‌ء بتول (س) أفضل از تمام زنان اولين و آخرين است چونکه ایشان پاره تن رسول الله (صلي الله عليه و‌‌ سلم) است و از ساير جهات هم همين‌گونه است و … حتي اگر ما قائل شويم كه حضرت مريم نبي بوده است [چون برخي از أهل سنت معتقدند كه حضرت مريم و آسيه (عليهما السلام) نبی بوده‌اند!]، باز هم فاطمه (س) أفضل از او است؛ زيرا پاره‌ء تن روح وجود عالم هستی و پاره تن سيد تمام موجودات است [يعنی رسول الله (ص)] و با هيچ چيزی قابل مقايسه نيست. چه زمانس ميتواند اين دست‌های بشري به ستاره ثريا برسد؟؟ و از همین جا فهمیده می شود که حضرت زهرای مرضیه (س) افضل و برتر از عایشه می باشد خلاف آن عده ای که احتجاج کرده اند به برتری عایشه! 📚روح المعاني في تفسير القرآن الكريم والسبع المثاني (ط. المنيرية)، ج۳-ص۱۵۰ المؤلف: محمود شكري الألوسي البغدادي شهاب الدين،  الناشر: ادارة الطباعة المنيرية – تصوير دار إحيار التراث العربي،  عدد المجلدات: ۳۰ ⬛️ @paraclete
هدایت شده از EhsanStudio
25 December 🗓️ Christmas Day حضرت عیسی مسیح (ع) بنا بر اعتقاد ما مسلمانان و بر اساس نصّ صریح قرآن که خداوند می فرماید "و ما قَتَلوه و ما صَلَبوه و لکِن شُبِّهَ لَهُم ..."، زنده است و شخص دیگری که شبیه ایشان بود، به صلیب کشیده شد؛ بنابراین آن حضرت به آسمانها عروج کرده است و در زمان ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) باز خواهد گشت و ضمن نماز گزاردن در پشت سر حضرت حجت (ع)، از یاران حضرت موعود خواهد شد. @EhsanStudio
هدایت شده از EhsanStudio
هدایت شده از EhsanStudio
هدایت شده از EhsanStudio